Kirjoittaja Aihe: Chihayafuru: Tapahtui pakkasen ja kirsikankukkien aikaan | S | Taichi/Chihaya  (Luettu 33 kertaa)

Lusikkasirri

• Pölypallero
Nimi: Tapahtui pakkasen ja kirsikankukkien aikaan
Kirjoittaja: Minä, Lusikkasirri
Ikäraja: S
Fandom: Chihayafuru
Tyylilaji: hahmotutkielma / paritustutkielma
Paritus:Chihaya Ayase/Taichi Mashima
Vastuuvapaus: Chihayafuru kuuluu kokonaisuudessaa Yuki Suetsugulle, minä vain pidän hauskaa.
Varoitukset: eipä ole
Haasteet: Osallistuu Virkehaaste XXII:een, sanalista alhaalla.
A/N: En oikein ole hetkeen käynyt Finissä tai kirjoittanut, mutta eilen muistin tämän haasteen olemassaolon ja sen että oikein laitoin sanankin mukaan tähän :D Ja olihan minä myös tämän tekstin aloittanut jo aikaisemmin keväällä. Nyt sen sitten kokosin kasaan, jopa haasteen sääntöjen mukaisesti. Alku oli lähtenyt hieman väärin liikkeelle... Toivottavasti tykkäätte :)

Tapahtui pakkasen ja kirsikankukkien aikaan

Kaksi korttia on jäljellä. Kenet ne päättävät jättää toiseksi ja kenet nostaa voittajaksi? Kuka nousee uudeksi tähdeksi karutataivaalle?

Vesipullot syöksyvät alas rappusia ja tuovat mieleen kolmannentoista runon Tsukuba-vuoren ja Mina-joen ja rakkauden. Pehmeä halaus ympäröi Taichin ja jotain, joka rikkoutui kauan sitten korjautuu.

Chihaya siirtää rusettiaan parempaan asentoon. Chitose siirtää sen takaisin. Äidin hymy on hellä; isän ylpeä. Tänään on Mizusawan lukion valmistujaisseremoniapäivä. Tuuli puhaltaa kirsikankukkien terälehdet pois pihatieltä ja antaa Chihayalle rohkeutta.

Taichi on kavala. Hänen hymynsä lumoaa, muttei lupaa. Taichin kertomat uutiset tuhoavat Chihayan juhlamielen täysin. Kevään uusilla aluilla on kuitenkin muita suunnitelmia ja kirsikankukkien aika auttaa Chihayaa löytämään oman sydämensä.

Ja niin mikään ei voi enää haavoittaa heitä. Ja lukion päättymisen katkeransuloisuus muuttuu iloksi uudesta.

Chihayan sydämen alimman lokeron avain oli kuin olikin Taichilla.

Spoiler: näytä
1. kaksi
2. jättää
3. taivas
4. vesi
5. pehmeä
6. siirtää
7. hellä
8. tuuli
Jokeri
9. kavala
10. lumota
11. juhla
12. kevät
13. haavoittaa
14. ilo
15. alin
Ja niin / taas löydän kotiin tien / ja joukon ystävien / ja syliin kaikkein rakkaimman, ja syliin rakkaimman.
Ei Volga, Niili milloinkaan / niin pysty kohtaamaan / kuin virrat ihmissydänten, kuin virrat sydänten.
Vuokko Hovatta - Virta