Kirjoittaja Aihe: Voimaton (S, Raapale, Sev/Lily, Lily/James)  (Luettu 4662 kertaa)

yönkäpälä

  • ***
  • Viestejä: 227
    • C&M
Voimaton (S, Raapale, Sev/Lily, Lily/James)
« : 25.06.2008 03:16:25 »
Title: Voimaton
Author: yönkäpälä
Pairing: Viittaukset niin Severus/Lilyyn kuin James/Lilyynkin
Genre: Angst, raapale
Rating: S
Summary:
”Sinä et saa – minä en anna sinun -”
”Anna minun? Anna minun?”
[...]
”Minä en kaipaa hänenlaistensa saastaisten kuraveristen apua!”
[...]
”Olen pahoillani.”
”Pää kiinni.”


A/N; Ensimmäinen yritykseni tiivistää tekstiä tismalleen sataan sanaan - kolmeenkymmeneen olisin onnistunut paremmin, ja kolmeensataan, mutta eiköhän sen kehtaa laittaa esille. Osallistuu viikoittaiseen raapalehaasteeseen aiheella anteeksiantamattomat kiroukset - etteköhän te ne sieltä löydä - sekä FanFic100:een sanalla Punainen. Arvostan kommentteja, erityisesti kokeillessani jotain uutta. ^^ Ah, tosiaan, muistelin otsikon jäävän pois sadasta sanasta, korjatkaa mikäli olen väärässä.

~*~


Voimaton
Lily oli luisunut sana sanalta kauemmas, lähemmäs sitä punakultaista valoa jonka piiriin Severuksella ei ollut lupaa astua. Yksi sana oli aukaissut kuilun vuosien ystävyyteen, selitykset olivat kääntyneet tarkoitustaan vastaan ja repineet välimatkan saavuttamattomaksi.

Rakkautta ei yrityksistä huolimatta käännetty vihaksi, vielä mahdottomampaa oli kuvitellakaan pakottavansa vastarakkauden irvikuvaa esiin loitsuin. Severus oli jäänyt ainoana muistamaan kutsujaan odottavien aikaa ennen ja jälkeen koulun alun, eikä punapäisen kaunottaren ja kaikkien rakastaman idiootin yhteiselon todistaminen helpottanut vielä kuukausienkaan päästä.

Yksi vilkaisu onnea hehkuvaan rohkelikkoon hänen – kaunis, lahjakas – tyttönsä sylissään aiheutti enemmän tuskaa kuin yksikään monesti harkittu anteeksiantamaton voisi koskaan.

Eikä kuolema ollut koskaan ennen ollut vaihtoehto.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2011 00:00:07 kirjoittanut yönkäpälä »
You must be deaf, dumb and blind
I loath you and your kind. Die.

"It's not paranoia if someone's out to get you."
Ravenclaw means I'm smarter than you.

Kivikausi

  • Retard
  • ***
  • Viestejä: 628
  • дьявол
Vs: Voimaton
« Vastaus #1 : 25.06.2008 23:42:20 »
Njaa, ei lainkaan hullumpi ensimmäiseksi. Helppo kuvitella tuon tapaisia ajatuksia nuoren Severuksen päähän.

Lainaus
Severus oli jäänyt ainoana muistamaan kutsujaan odottavien aikaa ennen ja jälkeen koulun alun, eikä punapäisen kaunottaren ja kaikkien rakastaman idiootin yhteiselon todistaminen helpottanut vielä kuukausienkaan päästä.

Tämän lauseen jouduin kuitenkin lukemaan neljästi, ennen kuin ymmärsin mitä siinä sanotaan. Eli joko olen ollut liian kauan syömättä tai sitten se oli hieman liian pitkä tai vaikeasti muotoiltu.
Сам заварил кашу, сам и расхлебывай.

An I for detal.

Crys

  • Taivaanrannanmaalari
  • ***
  • Viestejä: 4 503
  • inFINIty
    • Listaukseni
Vs: Voimaton (S, Raapale, Sev/Lily, Lily/James)
« Vastaus #2 : 07.01.2021 20:27:02 »
Onpa nätti! Sataan sanaan olit mahduttanut paljon kaunista ja traagista kuvailua! Aloituslause oli varsinkin hieno ja lähes runollinen! Severuksen suru ja katumus välittyi hyvin tästä raapaleesta. Voimaton hän tosiaan on, mennyttä kun ei voi muuttaa vaan on vain elettävä nykyisyyden kanssa, jonka menneet virheet ovat aiheuttaneet, snif. Pidin tästä synkkyydestä huolimatta tai ehkä juuri sen takia :)

-Crys

Never underestimate the power of fanfiction