Kirjoittaja Aihe: Pelkkää Näytelmää S , Scorpius/Rose  (Luettu 2844 kertaa)

Amy Malfoy

  • ***
  • Viestejä: 1 121
Pelkkää Näytelmää S , Scorpius/Rose
« : 22.06.2008 15:31:02 »
Nimi: Pelkkää Näytelmää
Kirjoittaja: Amy Malfoy
Raiting: S
genre: drama, romance
Pairing: Scorpius Malfoy/Rose Weasley
Summary: Rose ja Scorpius ovat seitsemännellä luokalla ja ovat tapailleet jo jonkin aikaa. Rose on rakastunut Scorpiukseen ja on valmis tekemään mitä tahansa miehen rakkaudesta, mutta mitä tyttö ei tiedä, on, että Scorpiukselle tämä kaikki on vain hauskanpitoa.

A/N: Ensimmäinen ficcini tällä parituksella. Jo kun seiska kirja ilmestyi, olin tosin varma, että aion kirjoittaa tästä parituksesta. Aivan kuten heidän vanhempansa, myös he ovat rakastavaisia..Osallistuu Albumihaasteeseen biisillä Take a bow (Leona Lewis -Spirit)




Rose katsoi pimeää metsää. Se oli niin lumoava, niin kaunis ja niin vaarallinen, että se viehätti tyttöä, aivan kuten eräs henkilökin. 17 vuotias tyttö seisoi järven rannalla ja odotti. Poika saapuisi pian ja he saisivat olla aivan rauhassa. Pian lumi alkoi narskua, kertoen, että joku käveli häntä kohti. Poika, jolla oli talviviitta ja vihreän ja hopean värinen kaulaliina astui valokehään, joka tuli pienestä nuotiosta Rosen vierellä.

”Scor, sinä tulit!” Rose sanoi iloisesti.
”Totta kai minä tulin, en kai minä jättäisi sinua yksin tällaiseen paikkaan.” He halasivat ja nauttivat hetken pelkästä hiljaisuudesta.
”Mennäänkö?” Rose kysyi lopulta.
”Minne?”
”Jäälle, pöhkö, minne muuallekaan.” Rose heilautti kerran sauvaansa, ja tällä oli luistimet kenkien tilalla. Hän lähti jäätä pitkin nauraen ja Scorpius hymähti ja seurasi perässä.

Joulukuu oli aluillaan ja Rose oli odottanut jo pitkään, että Scorpius pyytäisi tätä joulutanssiaisiin. Rose otti vauhtia ja teki kaksoispiruetin, joka epäonnistui ja tyttö kaatui kovalle jäälle ja liukui hetken matkaa vatsallaan. Tyttö ei heti noussut, koska arveli, että Scorpius pidätteli naurua, samalla tavoin, kun Rose pidätteli itkua.
”Rose, oletko kunnossa?” Kuului huolestunut ääni tytön viereltä. Rose nousi polvilleen ja pyyhki yhden poskelle eksyneen kyyneleen.
”Ei kai sinuun sattunut?” Scorpius kysyi yhä huolestunut ilme kasvoillaan. Rose pudisti päätään.
”Hyvä.” Scorpius laskeutui alas ja veti tytön syliinsä,
”Rose, tulisitko kanssani joulutanssiaisiin?” Tyttö vetäytyi kauemmas ja katsoi poikaa silmät onnesta kirkkaina.
”Totta kai minä tulen!” Rose nojautui suutelemaan poikaa ja siinä he olivat, kahdestaan, kylmällä jäällä, pimeydessä kietoutuneena toisiinsa.
”Kiitos Hype” Rose sanoi ja virnisti.
”Rose minä varoitan.”
”Voi Hype, olen niin onnellinen!” Rose nousi äkkiä ylös ja lähti vauhdilla kohti rantaa, tietäen, että poika seurasi aivan tämän kannoilla. Scorpius ei voinut sietää sitä, että Rose, tai kukaan mukaan, käytti jotain lempinimiä pojan toisesta nimestä.
Rose ehti rannalle ennen poikaa, mutta luistimilla ei lumessa päässyt eteenpäin ja tyttö kaatui maahan. Scorpius saapui hetkeä myöhemmin, mutta sai pidettyä tasapainonsa. Rose kääntyi selälleen ja alkoi tekemään lumienkeliä samalla, kun Scorpius taikoi luistimensa pois. Hän istui tytön viereen ja katseli, kun pienet lumihiutaleet alkoivat leijailla alaspäin kohti tytön kasvoja. Kummatkin hymyilivät ja tiesivät, että tästä tulisi ikimuistettava joulu.

****

Tanssiaisiin oli enää viikko ja kaikki yli viidesluokkalaiset olivat aivan innoissaan, koska tanssiaiset olivat nyt erilaiset, koska siellä oli vain vanhimpia oppilaita.
Rose käveli Lilyn kanssa kohti kirjastoa, heidän oli kummankin tehtävä liemien aine professori Quanille. Tyttöjen saavuttua kirjastoon, Rose näki, että Scorpius oli juuri poistumassa sieltä luihuisjenginsä kanssa.
”Käyn pelästyttämässä Scon, tulen kohta takaisin.” Rose sanoi, jätti laukkunsa sohvalle ja lähti seuraamaan poikia. Lily pudisti hymyillen päätään: Rose todella rakasti tuota poikaa.

Scorpius, Jon Zabini, Victor Parkinson ja Hesper McMillan kääntyivät ovesta sisään ja Rose jäi ulkopuolelle odottamaan, koska ei kehdannut mennä sisään poikien vessaan. Ovi oli jäänyt aivan raolleen, joten Rose päätti käyttää tilaisuutta hyväkseen ja kuunnella mitä pojat oikein vessassa puhuvat.

”No miten se etenee?” Poika, jolla oli melko voimakas ja jämäkkä ääni, Rose tunnisti sen Zabinin ääneksi.
”Hyvin, kaikki kuten suunniteltiin, joten viikon kuluttua olette pulassa.” Scorpius sanoi iloisella äänellä
”No kyllä hän vielä sen selville saa, usko pois.”
”Kuten sovimme, kukaan ei kerro hänelle. Hän on niin rakastunut minuun, että mikään ei riko kulissiani.” Rose kurtisti kulmiaan, mistä pojat oikein puhuivat?
”Weasley on oikea mäntti kun ei tajua, mitä oikein yrität.”
”Kuten isä sanoi, niin hän on aivan kuten äitinsä, koulua hän osaa käydä, mutta tunteista hän ei tiedä mitään.” Kaikki kolme nauroivat äänekkäästi niin, että koko vessa kaikui.
Rosen sydän oli varmaan jättänyt lyömättä jo monta lyöntiä, koska lause, minkä poika oli juuri lausunut, oli saanut tytön valahtamaan lattialle. Hän kuuli askeleita ja tiesi, että pojat huomaisivat heti ensimmäisenä hänet, kun he tulisivat ulos.

Rose nousi nopeasti ylös ja vetäisi luutakomeron oven auki ja juuri kun sulki sen, vessan ovi aukesi ja kolme poikaa käveli hymyillen ja yhä jutellen kohti portaita. Rose valahti komeron lattialle ja veti polvet mahdollisimman lähelle vartaloaan. Häntä oli petetty pahemman kerran, Scorpius oli vain leikkinyt tytön tunteilla ja sitten heittänyt tämän pois kuin tiskirätin. Samalla surun ylitti tunne, jota Rose ei ollut koskaan tuntenut niin vahvana: Kostonhimo. Hän halusi aiheuttaa pojalle mahdollisimman paljon tuskaa ja kipua, että se vetäisi jopa vertoja tytön kivulle. Hän nousi ylös ja lähti kohti kirjastoa.

Lily oli jo saanut hyvälle mallille kirjoituksensa, kun Rose saapui.
”Hei, mikä kesti?” Rose istui Lilyn viereen ja kumartui tytön lähelle.
”Tarvitsen apuasi.” Lily laski sulkakynän ja katsoi Rose silmiin, jotain oli vialla.
”Onko kaikki hyvin?”
”EI, ei ole. Scorpius on täysi kusipää!” Rose sai juuri ja juuri äänensä pidettyä kuiskauksena.
”Mitä tapahtui?”

Rose kertoi Lilylle mitä oli kuullut ja Lily nousi niin nopeasti ylös, että tuli kaatui hänen takanaan.
”Se paskiainen!” Lily huusi raivostunut ilme kasvoillaan.
”Lily rauhoitu!” Rose sanoi yhä hiljaisella, mutta vaativalla äänellä.
”Mitä! Etkö sinä aio tehdä mitään asialle?”
”Totta kai minä aion tehdä sille jotain! Mutta en nyt, vasta tanssiaisissa, koska mitä heidän puheestaan ymmärsin, heillä on jonkinlainen sopimus jonka Scorpius voittaa, jos vie minut tanssiaisiin.” Rose sanoi
”Mutta sittenhän se on sillä selvä. Et mene. Hän häviää ja saa tietää samalla, että sinä tiedät kaiken.” Lily sanoi, mutta Rose pudisti päätään.

”Minulla on jo suunnitelma, mutta Scorpiuksen täytyy luulla, että olen yhä syvästi rakastunut häneen, joten älä kerro kenellekään. Lupaa.” Rose katsoi tiukasti Lilyä silmiin ja tyttö nyökkäsi.
”Selvä, mutta en vain halua, että satutat itseäsi.”
”Malfoy se tässä itsensä satuttaa.” Rose sanoi vihaisella äänellä ja lähti pois kirjastosta.

Seuraavan päivän hän suunnitteli miten ja kuinka hän saisi nöyryytettyä Scorpiusta, mutta ei keksinyt mitään tarpeeksi ilkeää, että se vetäisi vertoja sille mitä poika teki Roselle. Seuraavat päivät olivat myös vaikeita, koska Rosen piti yhä käyttäytyä Scorpiuksen lähellä niin kuin ei olisi edes kuullut keskustelua, hän näytteli taidokkaasti rakastunutta ja halusi osoittaa sen Scorpiukselle.
Erään muodonmuutostunnin jälkeen Rose kävi juttelemassa heidän professorilleen tanssiaisista. Hän oli saanut hienon idean ja hän ainakin tulisi saamaan pojan huomion sillä, ja ehkä muutaman muun.

Tanssiaispäivä saapui ja kaikki valmistelivat itseään iltaa varten, monia jännitti niin, että he hakivat sairaalasiivesta rentouttavaa juomaa. Rose istui Lilyn sängyllä kuudesluokkalaisten huoneessa, muut touhusivat omiaan ympäri huonetta ja näytti kuin olisi ollut heidän kauneudestaan kiinni, pelastuisiko maailma. Rose pyöritti hiuskiehkuraa sormessaan ja katseli, kun Lily kaivoi arkustaan mustat korkokengät.

”Oletko kohta valmis?” Rose kysyi ja heilutteli jalkojaan ilmassa. Hän oli ollut valmis jo viimeiset puoli tuntia. Taikasauvalla sai ihmeitä aikaan, ja nyt kun tyttö oli täysi-ikäinen, hän aikoisi käyttää sitä mahdollisimman paljon.
”Ihan kohta, laitan vain kengät jalkaan.”

He tulivat oleskeluhuoneeseen, joka kuhisi väkeä. Ihmiset etsivät toisiaan tai kulkivat kohti muotokuva-aukkoa. Sinne myös Rose ja Lily suuntasivat.
”Hei Rose, Scorpius pyysi minua antamaan tämän sinulle.” Susan Brown tuli tytön luokse ruusu kädessään. Rose katsoi ruusua ja otti hymyn huulilleen.
”Voi se on ihana Susan, kiitos. Oletko tulossa alas?”
”Juu, tapaan Jamesin siellä.” He lähtivät kolmisin kohti portaita ja suurta salia. Rose hypisteli ruusua. Häntä jännitti oma tempauksensa, hän ei ollut kertonut siitä kenellekään, joten sen pitäisi tulla melkoisena yllätyksenä.

He saapuivat Suuren Salin oville ja kurkatessaan oviaukosta, he huomasivat, että Sali oli puoliksi täynnä ihmisiä. Salin takana oli lava ja sen edessä suuri tanssilattia. Pöytiä oli lajiteltu sinne tänne, ja puolet olivat vielä ainakin tyhjiä. Mutta Rose tiesi, että illan edetessä ne täyttyisivät, samoin kuin tanssilattia.

”Iltaa kaunis neiti.” Joku suuteli Rosea niskaan ja tyttö käännähti ympäri. Scorpius seisoi tämän takana, tällä oli upea, aivan syvän tumman vihreä kaapu, joka teki hänestä miehekkäämmän ja todella upean näköisen. Rose hymyili ja suuteli poikaa.
”Näytät komealta.” Rose sanoi ja vinkkasi niin nopeasti Lilylle silmää, että kukaan ei nähnyt.
”Tuletko tanssimaan?” Rose nyökkäsi ja he lähtivät muiden parien joukkoon.

Iltaa oli kulunut jo pitkälle, kun musiikki hiljeni ja McGarmiwa antoi merkin Roselle.
Rose kumartui Scorpiuksen puoleen:
”Minulla on sinulle yllätys.” Tyttö nousi ylös ja käveli lavalle. Hän pyöräytti sauvaansa ja hänen edessään leijui mikrofoni.

”Omistan tämän laulun Scorpius Malfoylle. Tämä kuvastaa tämän hetkisiä tunteitani sinuun ja kaikkeen siihen mitä olemme kokeneet” Rose sanoi, hymyili salaperäisesti ja sitten musiikki täytti salin.


The flowers are faded now
Along with your letters
They will never see the light of day
Cause I'll never take them out
And there's no turning back
Its for the better
Baby I disserved more than empty words
And promises
I believed everything you said
And I give you the best I have
Oh.

So take a bow.
Cause you've taken everything else
You played the part and like a star you played it so well
Take a bow
'cause this scene is coming to an end
I gave you love. All you give me was pretend
So now... Take a bow


Scorpius katsoi tyttöä ihmeissään. Sanoissa ei ollut mitään järkeä, tyttöhän rakasti poikaa. He rakastivat toisiaan ja ei Rose voinut-

The future's about to change
Before you know it the curtain closes
Take a look around
There's no one in the crowd
I'm throwing away the pain
And you should know that your performance it made me stronger now


Kun tyttö aloitti taas kertosäkeen, hän katsoi Scorpiukseen niin merkitsevän katseen, ettei siitä voinut erehtyä: Tyttö tiesi.

So take a bow.
Cause you've taken everything else
You played the part and like a star you played it so well
Take a bow
'cause this scene is coming to an end
I gave you love. All you give me was pretend
So now... Take a bow


Musiikki häilyi pois ja ihmiset taputtivat innoissaan. Scorpius ja Lily olivat niitä harvoja, jotka tajusivat, mitä Rose oli tehnyt, eikä se päättynyt lauluun. Kun salissa hiljeni Rose kohotti mikin taas huulilleen.

”Haluaisin vain kiittää Scorpius Malfoystä niistä kuukausista joita vietimme yhdessä, rakastuin sinuun ja tunsin sinut todella hyvin, sinäkin rakastit minua. Ainakin niin minä luulin. Mutta haluaisin vain kiittää sinua: Särjit minun sydämeni enkä koskaan voi saada sinua tuntemaan samalla tavalla, koska sinä olet yhtä kylmä ihminen kuin sinun isäsi oli.

"En tajua, miten koskaan pystyin rakastumaan johonkin sinun kaltaiseesi. Olet vain valehteleva kusipää. Mutta sinä voitit, sait mitä halusit, mitä ikinä olikaan palkinnoksi, olet varmasti sen ansainnut, joten tule lavalle ja ota se vastaan.” Rosen ääni alkoi väristä, muttei itkusta, vaan vihasta, hän halusi juuri nyt kirota tuon miehen alimpaan helvettiin. Hän päästi irti mikistä ja se katosi saman tien.

Rose käveli pois lavalta kohti oviaukkoa. Scorpius nousi myös ylös ja tavoitti tytön juuri ennen ovia.
”Rose odota! Älä mene! Kuule, en tiedä keneltä olet tuon kuullut mutta se ei pidä paikkaansa.” Scorpius sanoi pelästyneenä, hän voisi vielä korjata kaiken, hän voisi vielä voittaa.
”Päästä irti! Rose kiljahti ja veti kätensä irti pojan otteesta.

”Etkö ymmärrä! Tiedän teidän typerästä vedosta, ja minä olin vain niin typerä, että oikeasti luulin, että voisit rakastaa minua.”
”Rose, ei se ei mennyt niin.”
”Miten se sitten meni? Kerro minulle, koska minua kauheasti kiinnostaa millainen veto voi olla niin tärkeä, että valehtelet vielä mieluusti sen voitettuasi. Jätä minut rauhaan!” Rose veti kätensä irti ja käveli nyt kohti ulko-ovea.
”ROSE!” Scorpius huusi, mutta turhaan, hän ei voisi koskaan selittää tytölle mistä vedosta oikeasti oli kyse.

****


Tässä vielä sanat kokonaisuudessaan:

"Take A Bow"

The flowers are faded now
Along with your letters
They will never see the light of day
Cause I'll never take them out
And there's no turning back
Its for the better
Baby I disserved more than empty words
And promises
I believed everything you said
And I give you the best I have
Oh.

So take a bow.
Cause you've taken everything else
You played the part and like a star you played it so well
Take a bow
'cause this scene is coming to an end
I gave you love. All you give me was pretend
So now... Take a bow

The future's about to change
Before you know it the curtain closes
Take a look around
There's no one in the crowd
I'm throwing away the pain
And you should know that your performance it made me stronger now

So take a bow.
Cause you've taken everything else
You played the part and like a star you played it so well
Take a bow
'cause this scene is coming to an end
I gave you love. All you give me was pretend
So now... Take a bow

Well it must have been slight of hand
'cause I still can't understand
How I could never see
Just what a fool believed
Um

But the lies they start to show
Tell me how it feels to know
Right now that I wont be around
So baby before I put you out

So take a bow.
Cause you've taken everything else
You played the part and like a star you played it so well
Take a bow
'cause this scene is coming to an end
I gave you love. All you give me was pretend
So now... Take a bow

So take a bow.
Cause you've taken everything else
You played the part and like a star you played it so well
Take a bow
'cause this scene is coming to an end
I gave you love. All you give me was pretend
So now... Take a bow

******

A/N Toivottavasti piditte.. Huomioon voitte ottaa sitten sen, että kirjoitin tämän keskellä yötä. Kun sain hirveän inspiksen ja en voinut lopettaa kirjoittamista ennen kuin olin saanut sen loppuun, Kirjoitus virheitä löytyy varmaan tuhat, mutta katsotaan jos te spottaatte niitä, tai minä sitten kun olen pirteämpi :D

~Amy
« Viimeksi muokattu: 29.11.2014 14:11:05 kirjoittanut Renneto »

Ginin banneri<3
~The End is here: Deathly Hallows Part II~
~Dramione~
”Goalies don't think." - Chris Osgood
                                                                       Kiitos Leijonat <3

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
Vs: Pelkkää Näytelmää K-13 , Scorpius/Rose
« Vastaus #1 : 22.06.2008 18:42:20 »
Tämä oli ihanaa luettavaa, suuri kiitos :) Paritus pisti silmään, koska Harryn ja muiden lapsista kertovia ficcejä ei erityisemmin ole. Tai sitten en vain ole huomannut niitä.

Kuten sanoin, tämä oli ihanaa luettavaa. Rosen tunteet nousivat hienosti ja selkeästi esille ja loppuratkaisu oli kostontäyteinen. Ihastuttavaa. Jokaisen tytön pitäisi pystyä tekemään samalla tavalla.

Lyriikat sopivat tähän täydellisesti eikä kappalekaan ollut huono, täydellinen albumihaasteeseen.

hiddens

between the sea
and the dream of the sea

Sinikeiju

  • Mansikan raxu
  • ***
  • Viestejä: 2 518
  • Hannibalin täti
Vs: Pelkkää Näytelmää K-13 , Scorpius/Rose
« Vastaus #2 : 07.03.2009 01:35:33 »
Oih..tämä on ihana. Ihana paritus. Lisää tälläisiä. Lyriikat sopii hyvin. Taisi olla oneshot. Harmi. Olisi ollut ihanaa lukea jatkoa tästä.

Ava by FractaAnima
Banneri by Claire

Sinisten siipien havinaa

Julma-Nala: "Muutit Turkuun. Ikäkriisi!"