Kirjoittaja Aihe: Digimon: Suolaa ja pippuria (ja vähän muutakin) (S, Jou + muita, raapale)  (Luettu 1236 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Suolaa ja pippuria (ja vähän muutakin)
Author: Larjus
Chapters: Raapale
Fandom: Digimon Adventure
Characters: Kido Jou + muita
Genre: Joku pieni höpö canonkohtauksen jatke
Rating: S
Disclaimer: En omista Digimonia enkä ole saanut rahaa tämän kirjoittamisesta.
Summary: Suolaa ja pippuria sen olla pitää, ainakin jos Joulta kysytään.

A/N: Kirjoitin tämän alun perin raapalejuoksuun vuonna 2021. Olin jo ihan unohtanut tämän olemassaolon, mutta satuinpa tässä yksi päivä selailemaan läpi raapalejuoksun ensimmäistä töpöä, ja tämä tuli siellä vastaan. Ilmeisesti olen kirjoittanut tämän joskus nopeasti kännykällä, kun mulla ei ollut tätä koneellakaan tallessa (yleensä ficcaan vain tietokoneella). Musta tää oli kuitenkin edelleen ihan hauska raapale, niin päätinpä julkaista erikseenkin (ja samalla tallentaa myös omiin tiedostoihini). Tein tähän lisäksi pari mikroskooppista muutosta alkuperäiseen versioon verrattuna.

Kuten käy varsin selvästi ilmi, tää pohjautuu siihen Adventuren yhteen alkupään jaksoon, jossa lapset syövät paistettuja kananmunia :D



Suolaa ja pippuria (ja vähän muutakin)


Joun oli vaikea uskoa, miten keskustelu paistettujen kananmunien kanssa syödyistä mausteista ja lisukkeista pystyikin järkyttämään häntä, mutta niin vain oli päässyt käymään.

Soijakastiketta? Ketsuppia? Majoneesia?

Miten muut saattoivatkin olla niin sivistymättömiä! Ainoa oikea vaihtoehto paistettujen kananmunien maustamiseen olivat suola ja pippuri. Kaikki muu oli häpeäksi koko japanilaiselle ruokakulttuurille.

Kertakaikkisen kamalaa. Pahempi oli vain Mimi-kun sokerinsa ja nattonsa kanssa.

”Onko sillä muka niin väliä, Jou-senpai?” Sora kysyi, kun Jou vaikertaen hautasi kasvonsa käsiinsä.

”On sillä”, tämä valitti surkeana. ”Pitäähän yhteiskunnassa joku roti olla!”

”Ei yhteiskunta ketsupin käyttöön kaadu”, Taichi arveli. ”Mutta natto… siinä on kyllä pahasti pielessä!”

Mimi näytti Taichille kieltä.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

rosegold

  • ***
  • Viestejä: 144
Tykkäsin kovasti ruokateemasta ja mulle jäi tämän lukemisesta lämmin olo. Tässä vähän viisastuikin, kun innostui googlaamaan mitä natto on.

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 519
Voi Jouta, hän on semmoinen aikuinen lasten vaatteissa ja rakastin tuota kanamuna-keskustelua sarjassa, miten hän hermostui niin pienestä kuin munien maustamisesta. <3 Varsinkin tuo yhteiskunnassa joku roti -repla henki sellaista vanhus-energiaa, onkohan ihan varma, että Jou on varmasti valittu lapsi. ;D Kiitos tästä höpsötyksestä, ihanaa lukea Finistä Digimonia. ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 133
  • Kurlun murlun
Olin pari sekuntia silleen että kukas tämä Jou on, kun senhän pitäisi olla ystävämme Joe. 😂🖤

Tämä oli kyllä hämmentävä kohtaus, kun muksut yhtäkkiä löytää kamalat määrät kananmunia syötäväksi (ei sillä etteikö koko Digimaailma olisi muutenkin ollut täynnä kaikkea randomeita yksityiskohtia miljöönsä kanssa.) En ole koskaan pitänyt kananmunista, mutta oli kiva seurata sitä keskustelua ja että mitä kaikkea kukin pistää kyytipojaksi. Sanoi Joe japanilaisen ruokakulttuurin vaalimisesta mitä hyvänsä, tuntuu että soijakastike ja majoneesihän ne vasta siihen kuuluvatkin. xD Mutta puritaani-Joelle kelpaa vain musta ja valkoinen sekä maustevalikoimassa että mielipiteissä (ai että oli hyvin sanottu, annan itselleni mitalin 😂).

Kiitus tästä nostalgiapläjäyksestä! ❤️

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
rosegold: Kiitos, kun tulit jättämään kommenttia! ♥ Se ilahdutti mua tosi paljon. Oli hauska kuulla, että tämän lukemisesta tuli oikein lämmin olo (ja mielelläni kuulisin, jos osaisit kertoa, mistä sellainen tunne oikein kumpuaa). Ficeistä voi oppia vaikka mitä, niin mukavaa kun tämä pikkuinen raapalekin mahdollisti uuden oppimista! 😊


Meldis: Jou on sellainen pikkuaikuinen ja ekalla kaudella varsinkin stressaa niin paljon kun "hän on porukan vanhin", raasu 😅♥ Taitaa Jou sittenkin olla oikeasti joku Valittu vanhus. Onneksi tokalla kaudella ei vaikuta enää niin stressaantuneelta! Ihana kuulla, että tykkäsit tosta replasta, se huvitti itseänikin, koska siinä tosiaan on paljon vanhusenergiaa! Ja tosi kiva kun muutenkin tykkäsit tästä ja Digimon-ficin lukemisesta, ehkäpä sitä jossain vaiheessa tulee kirjoiteltua lisää! Jos vaikka sais jotain ideoitakin joskus 😅 Kiitos sullekin kommentista ♥


Maissinaksu: Itselleni luonnolliseen tapaan käytän alkuperäisiä nimiä, niin Jou se on ;D (Joe-nimestä tulee kans liikaa mieleen se Agapio-dubbi jossa lausuvat Joen sillee suomalaisittain ja äääää hajoon.)

Animen kohtaus on melkoisen random, mutta niinhän koko Digitaalimaailma muutenkin oli, niin hyvin sopi teemaan (ja sai lapset jotain syötävää). Minun mielestä kananmunat ihan vain paistettuinakin ovat hyviä, ja pakko myöntää että olen sen suhteen Joun kanssa samoilla linjoilla ;D Suola (ja pippuri) riittää varsin hyvin. Joun valitukset japanilaisen (ruoka)kulttuurin häpäisemisestä ovat suoraan sarjasta (日本文化の崩壊だ, nihon bunka no houkai da), vaikka se onkin totta, että soijakastike varsinkin on hyvin oleellinen osa sitä. Mutta on selvästi ainakin yksi ruoka, johon se ei Joun mielestä selvästikään kuulu :D Puritaani-Jou todellakin. (Ja joo, anna vain itsellesi mitali! ;D) Kiitos sinullekin kun kommentoit! ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中