Kirjoittaja Aihe: Tolkien: Kuninkaan naimahuolet K-11 (Aragorn/Legolas)  (Luettu 1383 kertaa)

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 731
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Nimi: Kuninkaan naimahuolet
Kirjoittaja: zilah
Henkilöt: Aragorn/Legolas, Elrond
Lajityyppi: erittäin huonoa huumoria, parodian yritelmää.
Ikärajavaroitus: K-11
Vastuuvapaus: Kettään en omista eikä kukkaan minulle maksa. Toivon, ettei Tolkien vallan käänny haudassaan.
Varoitus:  Slash, huonoa huumoria, tyttömäinen Legolas, Mpreg
Kirjoittajan alkusanat: Tämä ficci on kirjoitettu FiFin inhokkiparitushaasteeseen . Minä en vain siedä tätä paria ja sillä hyvä, olkoon fandomin suosituimmasta päästä. Tyylilaji oli minulle sen verran vieras, että tämä tarina on poikkeuksellisesti oikoluettu. Pyysin tehtävään parodian kruunaamattoman kuningattaren, rakkaan Lizlegon. Kiitos, ihanainen! <3 ;D

Yhteenveto: Aragornin ja Legolasin rakkauteen tulee ryppy tai parikin, mutta Elrond pelastaa päivän. ;D





Kuninkaan naimahuolet


Legolas katsoi rakastajaansa sydänjuuriaan myöten järkyttyneenä.

“Sinä et voi tarkoittaa tuota! Sinä et voi! Että jättäisit minut sen naisen vuoksi!” Hän huusi, mutta Aragornin ilme oli järkkymätön.

“Mutta miksi? Enkö muka ole kauniimpi kuin hän? Minulla on ihanat vaaleat hiukset, ja ratsastan ja ammun jousella paljon paremmin. Ja olet itse sanonut, että olen sängyssä paljon innokkaampi ja parempi... Miksi?”

Legolasin kysymystulva hiipui nyyhkytykseen, josta pian kasvoi täysimittainen kyynelvirta. Hän unohti täysin, että hän näytti kamalalta itkiessään, ja yksi kynsikin oli päässyt murtumaan kun hän oli heittänyt pari käsiin sattunutta koriste- esinettä poistuvan Aragornin selkään. Yksikään niistä ei edes osunut, mikä sai hänet entistä pahemmin pois tolaltaan. Surkeuden huippu oli se, kun Aragorn sanoi ovelta, että tähän päätökseen oli vain yksi syy.

“Olen pahoillani, pupuseni. Mutta sinä et voi saada lapsia. Ja minä tarvitsen perillisen, jos aion ryhtyä Gondorin kuninkaaksi.”

* * *

Sinä yönä kaikki välttelivät linnan vierassiipeä. Tai, ainakin melkein kaikki. Joku olisi saattanut määritellä tuon yksinäisen kulkijan tyhmänrohkeaksikin, mutta mitäpä siitä. Joka tapauksessa Legolas säpsähti hereille kyyneleisestä ja levottomasta unestaan, kun joku ravisteli hänet hereille. Tunkeilija tukahdutti hänen huuliltaan päässeen kirkaisun, ja Legolas luuli jo viimeisen hetkensä tulleen.

“Elrond! Mitä ihmettä sinä tarkoitat, kun tunkeudut tänne näin?” Hän tiuskaisi, mutta Elrond viittasi hänet hiljaiseksi.

“Voi sinua, tyhmä hupsu lapsukainen! Minä luulin, että olisit pystynyt edes hiukan parempaan, vaikka oletkin blondi”, Elrond kuiskasi paheksuvasti.

“Ei tarvitse alkaa haukkumaan! Luulisi sitäpaitsi, että olet tyytyväinen, kun tyttärestäsi tulee nyt  kuningatar!” Legolas suutahti.

“Vai muka tyytyväinen? Haluan Arwenin mukaani, kun lähden Länteen. Sinä olit täydellinen ratkaisu, ja olisit yhäkin, jos vain malttaisit kuunnella. Tätä ongelmaa ei edes olisi, jos olisit ollut riittävän älykäs hakeaksesi apua minulta.” Elrond sanoi.

“Mitä sinä oikein tarkoitat?” Legolas ihmetteli silmät pyöreinä. Vielä enemmän ihmeissään hän oli, kun Elrond hymyili.

“Kyllä se sinulle vielä selviää. Nyt kuivaa kyyneleesi, ja kaunistaudu. Sinulla on tärkeä tehtävä.”

* * *

Ja niin Legolas teki. Hän kävi vaahtokylvyssä, hieroi ihoonsa ja muuallekin ruusuntuoksuista voidetta. Sitä samaa josta Aragorn niin piti. Hän kähersi hiuksensa, meikkasi ja lakkasi kyntensä. Jotenkin ihmeen kautta hän päätyi kuninkaan makuuhuoneeseen sen jälkeen, kun Elrond oli antanut hänelle juomaa, jolla oli kummallinen vaikutus.

Hän tunsi olonsa ihanaksi, ja vielä paremmaksi sen jälkeen kun hän huomasi, ettei Aragorn pystynyt vastustamaan häntä. Ja niin he rakastelivat koko yön, ja Aragorn kutsui häntä pupusekseen niin kuin aina ennenkin.

Kun tuosta taianomaisesta yöstä oli kulunut viikko, Legolasilla oli kurja olo. Hän ei edes jaksanut kähertää kauniita hiuksiaan tavanomaisille korkkiruuvikiharoille, ja se sentään oli jo todella huolestuttavaa. Toimenpide ei vienyt kuin kolme tuntia aina aamuisin. Onneksi katkennut kynsi oli edes ehtinyt kasvaa kunnolla takaisin.

Kun Legolas oli saanut vatsansa sisällön tyhjennettyä, hänelle vihdoin valkeni mitä Elrond oli tarkoittanut.

“Elrond! EEEEIIIIII!!!!”

* * *

Legolasin kauhunkirkaisut kuuluivat parin päivämatkan päähän autiomaahan, jossa Rivendellistä tuleva haltiasaattue oli matkalla kohti Gondoria. Äänen kuultuaan Elrond hymyili voitonriemuisesti, ja käski kapteeniaan kääntää suunnan kohti kotia. Legolaskin oli vihdoin tyytyväinen, kun Aragorn suostui mielihyvin naimaan tulevan lapsensa äidin. Ja niin he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti! <3



Sen pituinen se! ;D

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 275
Vs: Tolkien: Kuninkaan naimahuolet K-11 (Aragorn/Legolas)
« Vastaus #1 : 14.02.2024 07:48:55 »
Hihii, tämäpä oli ;D Katsoin juuri joku aika sitten LoTRit ja siksi oli kivaa tarttua tähän tarinaan. Paritus on itselleni varsin mieleinen ja vaikka Legolas oli tässä himpun verran naismainen omaan makuuni niin lopulta se ei haitannut :D

Elrondilla oli näppärä ässä hihassaan ja eiköhän Legolaskin pian totu uuteen olotilaansa. Mietin vain että vaatiikohan synnyttäminen haltijataitoja jos Elrond meinaa nyt lähteä lähteen.

Tämä oli kiva aamun piristys :) Kiitos!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 731
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Tolkien: Kuninkaan naimahuolet K-11 (Aragorn/Legolas)
« Vastaus #2 : 14.02.2024 23:35:42 »
Hahah, hauskaa että pidit, Vendela;D Myönnän suoraan, että kirjoitin Legolasin varsinaiseksi neidiksi, mutta juuri se on se syy, miksen tästä parituksesta juuri pidä. Ficeissä Legolas aivan liian usein kirjoitetaan herkäksi, itkeskeleväksi kiukkupussiksi, vaikka kirjoissa hän on satoja vuosia vanha, syvällinen ja paljon nähnyt haltia. Tämän tarinan kirjoittaminen oli eräällä tavalla terapeuttista irrottelua, kun voi vetää vain ihan överiksi.  :D


zilah

Lusikkasirri

  • Pölypallero
  • ***
  • Viestejä: 188
Vs: Tolkien: Kuninkaan naimahuolet K-11 (Aragorn/Legolas)
« Vastaus #3 : 18.02.2024 17:18:17 »
Krääh, tämä oli just niin superöveri, että tämä oli jo hyvä :D Hihittelin koko lukemisen ajan. En ihan hirveästi ole Tolkien-fikkejä ikinä lukenut, joten en ihan hirveästi tiedä tämän shipin suosiosta ja fanon-kliseista, mutta voin kyllä kuvitella, että ärsyttää, jos yleinen tulkinta hahmosta on ihan erilainen kuin oma. Ehkä eniten pidin tässä juuri tästä kontrastista, että minun päässäni vakava ja paljon nähnyt Legolas kihartaa hiuksiaan ja itkee miesten perään melkeinpä jopa tälläisellä valley girl -meiningillä ja yhtä vakava ja melkein yhtä paljon nähnyt Aragorn kutsuu Legolasta pupuseksi :D Ja Elrond haukkumassa Legolasta blondiksi :D Kiitos tästä, tämä oli hauska ja ilahdutti :)
it's been a long time coming
- Miss Americana & the Heartbreak Prince -

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 731
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Tolkien: Kuninkaan naimahuolet K-11 (Aragorn/Legolas)
« Vastaus #4 : 20.02.2024 21:38:23 »
Kiitos, Lusikkasirri;D Tämä nyt tosiaan pääsi ryöpsähtämään ihan huolella parodian puolelle, mutta kirjoittaminen oli todella terapeuttista. Ei minulla Legolasia eikä Aragorniakaan vastaan mitään ole. Hienoja hahmoja molemmat. Mutta se ficcien neiti- Legolas saa yhä niskakarvat pystyyn.

Mukavaa, että pidit.  ;)


zilah


Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 976
Vs: Tolkien: Kuninkaan naimahuolet K-11 (Aragorn/Legolas)
« Vastaus #5 : 03.03.2024 11:32:16 »
Kommenttikamppiksesta tervehdys o/

Täytyy myöntää, että tää paritus on itselleni aika uusi tuttavuus, vaikka sen suosiosta ja olemassaolosta olen toki pitkään ollut tietoinen. Oma mielipide shipistä on edelleen mysteeri.
Legolas korkkiruuvikiharoissa on kyllä aika kuolematon mielikuva, kiitos siitä. Mahtoi olla tuskaa hänelle olla saattueen matkassa, kun ei ehtinyt silloin tukkaa laittaa xD

Aragornilta ihan rationaalinen syy vaihtaa "vaimoa", sopii moinen järkevyys hahmoon ihan canonisestikin. Elrondin väliintulo myös erittäin IC.  ;D
Lopputulos erinomainen, vaikka ei ehkä Legolaksen mielestä xD varmaan se vielä oppii olemaan Elrondille kiitollinen, kunhan lapsi on ensin tarpeeks iso, raskauskilot on karistettu jne 😂

Tää oli oikein sopiva makupala tähän aamuun, oli kiva lukea tästä fandomista, ei kovin usein tule eksyttyä tsh-ficcien pariin, kiitän!

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 621
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Tolkien: Kuninkaan naimahuolet K-11 (Aragorn/Legolas)
« Vastaus #6 : 20.04.2024 10:42:59 »
Huono huumori (ja parodia) on ihan paras genre ficeissä :D Ja tää oli hulvaton! Vaikka Legolas-parka, kun ei voinut kaikista avuistaan huolimatta antaa Aragornille sitä, mitä tämä ehkä eniten tarvitsi... Kunnes Elrond puuttui peliin ja auttoi ratkaisemaan tilanteen :D Olihan siitä toki hänelle itsellleenkin hyötyä. Ja onneksi loppukin oli sitten onnellinen, vaikka alkuun vähän järkyttikin (ainakin Legolasia). Toivottavasti avioliitto ja elämä jälkikasvun kanssa sujuu auvoisasti! Ainakin loppu niin lupailee.

Oon aina digannut Legolasin (ja muidenkin haltioiden) pitkiä, sileitä hiuksia, niin pelkät mielikuvatkin hänestä kihartamassa hiuksiaan synnyttää hilpeyttä ;D Kuten myös se, että katkennut kynsi saa hänet itkemään. Se on kyllä minustakin (yleensä) ärsyttävää, jos hahmot laitetaan käyttäytymään kuin stereotyyppiset teinitytöt, vaikkeivät he oikeasti ole yhtään sen tyyppisiä. Parodiassa sellaisella on kyllä paikkansa varsin oikeutetusti (enkä väitä etteikö sitä voisi ikinä tehdä onnistuneesti myös "vakavissa" ficeissä). Voi että, nyt mä kyllä niin haluaisin nähdä kuvan pillittävästä Legolasista, jolla on oikee överikiharat hiukset ja pitkät tekokynnet XD

Lainaus
ja Aragorn kutsui häntä pupusekseen niin kuin aina ennenkin.
Tää pupuseksi kutsuminen oli kans sellainen seikka, joka huvitti :D mutta on se samaan aikaan myös aika sööttiä.

Lainaus
Ja niin he elivät onnellisina elämänsä loppuun asti! <3
Sydän tuolla ihan lopussa kyllä kruunasi koko ficin ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中