Kirjoittaja Aihe: Veljellistä opastusta | S | Ron & Charlie | veljespohdintaa  (Luettu 2661 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 486
  • ava by Claire
Ficin nimi: Veljellistä opastusta
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Tyylilaji/Genre: veljespohdinta
Hahmot: Ron & Charlie
Vastuuvapaus: Harry Potterin hahmot ja maailma kuuluvat J. K. Rowlingille. Kirjoitan huvikseni enkä saa tästä rahaa.

A/N: Jutun taustalla on tämä teksti Kastanjanruskeaa ja pisamanpunaista, K15 eli Ronin ja Hermionen eka kerta. Toista tekstiä ei ole välttämätöntä tuntea päästäkseen sisään tähän.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kotikolon piha kylpi auringossa ja Charlie istui yhden puun lehvästön varjossa, kuten Ron hetken etsittyään huomasi. Veli oli kaiketi paennut sisätilojen vilskettä ja se oli nyt Ronille vain eduksi. Hän tallusti nurmikon poikki ja istahti tämän viereen. Charlie vaikutti torkkuvan eikä Ron aikonut häiritä ennen kuin veli tekisi aloitteen.

”Rauhallista”, Charlie lausahti ehkä viidentoista minuutin kuluttua.

”Niin”, Ron vastasi varovasti.

Isoveljen naurahdus oli karhea kuin sellaisen, joka on hengittänyt oman osansa lohikäärmeen tulien savuja. ”Jotain varten sinä tulit, että kakista ulos vain.”

Ron tunsi äkkiä itsensä hyvin noloksi. ”No, kun asia on aika yksityinen.” Charlie loi häneen mahonginvärisen katseen. ”Niin siis kun minä… tar-tarvisisin neuvoja… miten naisen kanssa… kyllä sinä tiedät”, hän änkytti.

Charlien silmät muuttuivat pohtivaisiksi. ”Hermione näyttää sinun läsnäollessasi melkoisen onnelliselta, että et sinä sen perusteella tarvitse neuvomista. Ja sitä paitsi, mikset kysy Billiltä, hän on jo naimisissa? Tai isältä, hänellähän on seitsemän…”

Ron oli karahtanut kirkkaan punaiseksi. ”En minä nyt ainakaan isältä voi kysyä!” hän vinkaisi.

Charlie hymyili hänelle ilkikurisesti, mutta ilme pehmeni, kun tämä tajusi hänen olevan häpeissään. ”Olenhan minä tosiaan ollut oman osani naisten – ja miesten – kanssa”, veli totesi ja taisi huomata hänen ilmeessään vilahtaneen järkyttyneisyyden, koska lisäsi: ”Kyllä te siitä tiesitte. Tai ainakin minä kirjoitin kaikista seikkailuistani Billille, ja hän varmaan jakoi kirjeeni kanssanne.”

Se oli totta ja koska muut veljet olivat suhtautuneet tyynesti satunnaisiin miehennimiin Charlien petikumppaneiden joukossa, oli Ronkin pitänyt sitä ihan hyväksyttävänä. Hän nyökkäsi vakavana.

”Kerrohan sitten, miksi arvelet, että teillä on Hermionen kanssa jotain, johon tarvitset neuvoja. Kai kyse on Hermionesta?” Charlie tiedusteli rapsuttaen käsivartensa pitkää arpea.

”Tietysti kyse on Hermystä!” Ron tuhahti tulisesti. Miten veli oli saattanut muuta epäilläkään. ”Me… siis olemme… olleet… tuota… lähekkäin…”

Charlie puristi rauhoittavasti hänen reittään. ”Emme pääse puusta pitkälle, jos jatkat tuohon tyyliin. Sano vain suoraan, tuskin minä järkytyn mistään, mitä te olette tehneet.”

Ron nielaisi ja selvitti kurkkuaan rykimällä. ”Me olimme alasti ja hän… hän oli mi-minun sylissäni… ja me koskettelimme toisiamme… ja sitten minä vain…” hän ei kyennyt saamaan viimeistä sanaa suustaan.

Charlie alkoi nauraa. ”Sinä tulit liian aikaisin”, tämä vahvisti vedet silmissä.

Ron olisi halunnut lyödä veljeään niin loukkaantunut hän vitsailusta oli. Hän nousi lähteäkseen.

Charlie tarttui häntä käsivarresta. ”Älä nyt mene, en minä nauranut sinulle. Istu takaisin alas.” Tämä veti hänet puun juurelle. ”On ihan normaalia, että niin käy. Varsinkin, kun olet ollut ihastunut Hermioneen niin pitkään ja nyt vihdoinkin saanut hänet ja tunteet ovat varmasti vielä molemminpuolisia. Minullekin on käynyt niin ja huomattavasti vähemmän tärkeän ihmisen kanssa kuin Hermione on sinulle.”

Ron tyyntyi selityksestä, vaikka olikin vielä hiukkasen nyreissään. ”Mitä minun pitäisi tehdä, ettei se tapahtuisi uudestaan?”

Hän yllättyi, kuinka lempeän katseen Charlie loi häneen. ”Et tykkää tästä vastauksesta, mutta anna itsellesi aikaa tottua läheisyyteenne.”

Ron irvisti. ”Mutta Hermy… minä olen jo säheltänyt hänen kanssaan aivan tarpeeksi.”

Veli huokasi ja kohautti harteitaan. ”Kuten jo sanoin, en usko, että Hermione on pahoillaan yhtään mistään. Kuule, me velhot olemme tosi vanhoillisia näiden asioiden suhteen, mutta jästit eivät niinkään. Hermionella saattaa olla monenlaisia ajatuksia ja ehdotuksia siitä, miten voisitte edetä ja mitä kokeilla. On, tiedätkö, ihan okei jutella sänkyjutuista kumppanin kanssa päivänvalossa.”

Ron tunsi punastuneensa korvannipukoitaan myöten. Itse asiassa hänestä tuntui, että tukkakin oli punastunut siitä, mitä se oli jo ollut. ”Mutta pitäisihän minun tietää jo ainakin perusasiat. En halua Hermyn ajattelevan, että olen ihan tyhmä… ja lähtevän.”

Charlie tarttui pehmeästi hänen niskavilloihinsa. ”Pikkuveli, sinä ja Hermione täytätte pian vasta yhdeksäntoista. Sinun ei todellakaan tarvitse tietää mitään muuta kuin se, että hän on se, jota haluat. Mitä tulee tyhmyyteen, luulen, että hän jo tässä vaiheessa tietää millainen pöhkö olet ja pystyy elämään sen kanssa.”

Nyt Ron todella pukkasi veljeään nyrkillä, ei tosin järin kovaa. ”Ainakaan minun ei tarvitse vältellä katsettasi, kun tulemme seuraavan kerran Kotikoloon. Etkös sinä lähde pian takaisin Romaniaan?” hän murahti.

Charlie pörrötti hänen tukkaansa ja sormet sotkeutuivat muutamaan takkuun. ”Parin päivän päästä kyllä. Sitten voit olla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Tai, no, osoita sentään Hermionelle, että jotain on tapahtunut.”

Ron virnisti. ”Joo. Kiitos hyvistä neuvoista Chari.”

Mieliala muuttui vielä paremmaksi, kun hän huomasi Charlien ilahtuvan lapsuusaikaisen lempinimen käytöstä. Ron asteli takaisin taloa kohti, sillä hän kaipasi jo ääntä ympärilleen. Ja aivan erityisesti erästä kiharapäistä nuorta naista.
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Sylikisu

  • Höttöilijä
  • ***
  • Viestejä: 444
  • Mitähän tänään mailansa kanssa tekisi?
Oi tämä oli aika herttainen tarina. Ron paralla oli vaikeuksia saada asiansa sanottua, mutta kun se onnistui, Charlie oli mielestäni hänelle suureksi avuksi kertomalla, ettei kaikkea tarvitse todellakaan tietää heti valmiiksi ja aivan erityisesti, että sänkypuuhistakin olisi ihan hyvä puhua kumppanin kanssa. Auttaa varmasti Ronia eteenpäin vaikka tuntuisi ekaksi vaikealta. Charlie kertoi myös tosiasioita kuten sen että Hermione aivan varmasti jo tietää kuinka pöhkö Ron on.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Pakko munkin todeta heti alkuun, että olipas herttainen fici 😍 Mulla on muistissa aikaisempikin fici, ja tämän lukeminen palautti siitäkin mieleen vain lisää asioita. Ei mikään ihme, että Ronilla jäi asioita vähän mietityttämään, mutta onneksi on veljiä joilta kysyä. Ymmärrän hyvin, miksei hän halua puhua noista asioista isänsä kanssa :D En minäkään hänen tilanteessaan.

Lainaus
”Tietysti kyse on Hermystä!” Ron tuhahti tulisesti.
Ronin reaktio oli tosi söpö! ;D ♥ Hyvin osoittaa senkin, miten tärkeä Hermione on hänelle. Kukaan muu ei pääse lähellekään.

Charlien kanssa asioista keskusteleminen oli selvästi hyvä valinta Ronilta, sillä sai kyllä hyviä neuvoja ja rohkaisua. Eihän sitä todellakaan tarvitse noin nuorena tietää kaikkea (eikä tarvitse vanhempanakaan). Ihana myös Charlien tokaisu siitä, että Hermione varmasti jo tietää, millainen pöhkö Ron on :D Tunnistan tällaisen sisarusten välisen kanssakäymisen hyvin! Nyt on Ronilla mukanaan hyvä nippu neuvoja ja rohkaisevia sanoja, eiköhän niiden voimalla seuraavat kerrat Hermionen kanssa suju mukavasti :3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 516
Ai että kun tämä oli herttainen! Kaiken kaikkiaan aivan ihana kohtaus Ronin ja Charlien välillä. <3 Minusta oli tosi kivaa, että Ron ensinnäkin uskalsi kysyä neuvoa veljeltään ja vielä Charlielta, tämä kun toisaan on ainoa, joka ei koskaan vakiintunut. Ja että Ronista isoveli oli paras ihminen, jolle uskoutua tällaisesta asiasta. Ihanaa, että Ron ajatteli niin. Ja sitten, miten jotenkin tavallisesti Charlie vastasi. Hän tiesi heti alkuun, että Ronilla oli asiaa ja luulen, että hän taisi epäillä asian olevan arkaluonteinenkin. Tuli tunne, että Ron olisi aiemminkin kysynyt Charlielta jonkinlaista neuvoa, vaikka ei ehkä ihan tällaisesta asiasta. ^^

Lainaus
Isoveljen naurahdus oli karhea kuin sellaisen, joka on hengittänyt oman osansa lohikäärmeen tulien savuja.

Uhh, kuulostipa muuten upelta lausahdukselta. Monessa kohtaa tässä oli ihanaa kuvailua, kuten Charlien mahonginvärinen katse tai Ronin punertuvat hiukset, jotka jo olivat punaiset. :)

Lainaus
"Olenhan minä tosiaan ollut oman osani naisten – ja miesten – kanssa”, veli totesi

Minusta oli tosi kivaa, miten Charlie ei kuulostanut liian opettajamaiselta tai ylenpalttisen lempeältä. Hän puheli itsestään ja vähän jopa kehuskelua kuulsi tuossa. Minusta oli hienoa, että hän osasi olla ymmärtäväinen, mutta samalla inhimillinen, kuten nauraessaan Ronille. Tuntui, että he ovat läheisiä veljeksiä ja he saavat nauraa toiselle ja Charlie pyysikin heti anteeksi ja Ron otti anteeksipyynnön vastaan. :) Ihaninta oli kuitenkin miten Charlie kannusti Ronia sekä juttelemaan Hermionelle että tottumaan toisiinsa. Tuo on tosi hyvä neuvo, ei liian päällepäsmäröivä ja sopivan konkreettinen, että siitä saa kiinni. Charlie oli niin fiksu huomauttaessaan, että Ronin ei todellakaan kuulu tietää kaikkea seksiin liittyvää vielä, ei todellakaan, kaikkihan on aina uutta uuden kumppanin kanssa, oli sitten yhdeksäntoista tai viisikymmentä, tai että hänen tyhmyys ajaisi Hermionen pois. ^^ Ihan täydellinen vastaus! Ja tosi hyvä huomio, että jästisyntyisenä Hermione ei ajattelisi niin takaperoisesti kuin taikamaailma yleisesti ottaen. (ja hitto, tuosta tulikin vähän ficci-idea, jossa puhdasverinen ja jästisyntyinen ovat täysin eri linjoilla siitä mikä on sopivaa parisuhteessa seksin saralla, siis jutella ja harrastaa, kiitos tästä! ;D )

Kiitos tästä tosi paljon! Oli tosi kivaa, että kirjoitit näistä veljeksistä, oli tosi hauska yllätys nähdä heistä ficci ja vielä ihanampi yllätys oli, miten upea tämä tarina oli. Kiitos ^^
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 831
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) Veljesten välinen kanssakäyminen kiinnosti, erityisesti koska pidän Charlien hahmosta kovasti, ja niinpä päätin valita tämän tekstin luettavakseni.

Minusta on ihanaa, että Ron uskaltaa mennä juttelemaan tällaisesta asiasta isoveljelleen! Se kertoo siitä, miten läheisiä he ovat ja miten luontevat heidän välinsä ovat. Siitä kertoo omalta osaltaan myös Charlien mutkattomuus ja se, että vaikka hän vähän naureksii ja kiusoitteleekin, hän pyytää kuitenkin tarvittaessa anteeksi ja tekee selväksi sen, ettei Ronilla ole mitään hävettävää. Veikkaan, että Charlie on sisimmässään otettu siitä, että Ron on valinnut kysymystensä ja huoltensa kohteeksi juuri hänet. :) Minua muuten naurattaa niin tuo ajatus, että Ronin olisi pitänyt mennä kysymään Arthurilta, suuren lapsikatraan siittäjältä! ;D Onhan siinä pointti, mutta omalta isältä kysyminen voi olla melkoisen kiusallista, joten onneksi Ronilla on tällainen mahdollisuus.

Eipä ole mikään ihme, ettei kaikki toimi uuden seksikumppanin kanssa heti niin kuin haavekuvissa. Ronilla ei todellakaan ole mitään syytä hävetä, vaikka ymmärränkin hyvin hänen nolostuneisuutensa arkaluontoisen asian äärellä. Minusta on kivaa, miten Charlie kertoo rehellisesti omista kokemuksistaan ja tarjoaa ymmärrystä ja tukea Ronille. Tuo on terävä huomio, että Hermionehan on myös emotionaalisesti erittäin tärkeä ihminen Ronille, mikä asettaa seksiin oman latauksensa. Niin ikään pidän kovasti tuosta huomiosta, että vaikka velhomaailmassa ollaan vähän takapajuisia, mitä tulee seksiin liittyvään avoimuuteen, jästisyntyisellä Hermionella saattaakin olla paljon avarampi näkökulma. Rauhassa eteneminen ja kumppanin kanssa keskusteleminen ovat hyviä vinkkejä, ja on hienoa, miten Ronin mieli vaikuttaa keventyneen keskustelun jäljiltä. :)

Olipa virkistävää lukea tarina tällaisesta aiheesta - kiitos paljon! :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

rosegold

  • ***
  • Viestejä: 142
Mulle tämä oli tiedätkö tuntematonta maailmaa, kun itsellä ei ole sisaruksia, niin ei osaa peilata tuohon juttelisiko tuollaisista asioista vai ei. Mutta ihanan lämmin tämä oli ja oli mukavaa lukea veljesten välisestä suhteesta. Raukka Ron vain, ei saisi nauraa toisen hermoilemiselle  ;D  Ron tuntui omalta itseltään, sellaiselta hyvää tarkoittavalta kaverilta, joka joskus sotkeentuu kerta kaikkiaan omiin jalkoihinsa.

Tässä oli muutamia yksityiskohtia, jotka kiinnittivät huomioni.

Lainaus
Charlie loi häneen mahonginvärisen katseen.
Upea!

Lainaus
Isoveljen naurahdus oli karhea kuin sellaisen, joka on hengittänyt oman osansa lohikäärmeen tulien savuja.

Pidin paljon siitä, että Charlie oli etäinen, vähän erilainen, mutta silti kuitenkin osa perhettä ja tuttu ja turvallinen.

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 486
  • ava by Claire
Sylikisu: Kiitos kommentistasi! :-*

Larjus: Kiva, että tämä tuntui herttaiselta. Halusin tilanteen Ronin ja Charlien välillä olevan rento, vaikka toista vähän nolottikin. Kiitos, kun kommentoit! :-*

Meldis: Hienoa, jos tämä inspiroi uusia ficci-ideoita. Kiva, kun kommentoit! :-*

Waulish: Ronin mieli tosiaan kevenee keskustelun myötä ja osansa on hyvillä neuvoilla, mutta varmasti myös sillä, että Charlie on palaamassa pian takasin Romaniaan, jolloin juttelun jälkeinen pöly saa hieman laantua ja kun tavataan seuraavan kerran niin ei tarvitse enää punastella. Kiitos kommentistasi! :-*

rosegold: Kiva, kun kommentoit! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)