Kirjoittaja Aihe: Twilight: Avioliiton satamaan, S, parodia  (Luettu 2753 kertaa)

Linne

  • ***
  • Viestejä: 711
  • Hämmentynyt pesukarhu
Twilight: Avioliiton satamaan, S, parodia
« : 12.08.2023 23:35:40 »
Ficin nimi: Avioliiton satamaan

Fandom: Twilight

Ikäraja: S

Genre: parodia

Summary: Bellan lipuminen avioliiton satamaan osoittautuu luultua hankalammaksi.

A/N: koskaan en yhtään Twilightiä saanut loppuun enkä oikeastaan mitään koko sarjasta tiedä, mutta ehkä parempi niin :D olin kuitenkin aina team Jacob!
Osallistuu spurttiraapaleeseen, sanana satama

Kaiken se oli kestänyt ja kaiken kärsinyt, mutta Bellan suurin toive oli viimein täyttymässä.

Siinä hän seisoi, kukkakaaren alla sulhasensa kanssa, jota ei tosin voinut katsoa silmiin eikä oikeastaan ollenkaan. Bellan mieleen johtui, oliko sittenkään ollut viisasta pitää kesähäitä ulkona metsässä, Edward kun kimalteli niin häikäisevästi että vieraille oli pitänyt jakaa aurinkolasit.

"Tahdotko sinä", kirkosta siepattu ja kauhuissaan tärisevä pappi kysyi, "Isabella Prinsessa Yksisarvinen Ruusunkukka Swan ottaa tämän", tässä vaiheessa pappi tihrusti papereitaan, "Edward Kultin mieheksesi ja rakastaa häntä kunnes…jompikumpi teistä syö valkosipulia?"

Bella oli juuri aikeissa vastata, kun samassa aukiota ympäröivästä metsästä kuului suden ulvaisu ja Jacob astui esiin puiden seasta, terävät hampaat auringossa välkähdellen.

"Häät on peruttu", hän julisti ja repäisi paitansa, tai ainakin yritti. Valitettavasti paita sattui olemaan ekstravahvaa denimiä joten ele jäi aiottua vaisummaksi, mutta ajatushan oli tärkein.

"Sehän nähdään", julisti Edward ja syöksyi Jacobia kohti.

Miten Bellan häiden käy? Se selviää Twilightin kuudestakymmenennestä osasta Talvikajonyönsydämensydänvereniltatähdenaamunkajoniltatorvensoittokoitto!
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 563
Vs: Twilight: Avioliiton satamaan, S, parodia
« Vastaus #1 : 13.08.2023 19:22:23 »
Minä luin aikoinaan yläasteella Houkutuksen ja olin että häh, tänkö piti olla joku suosittu ja hyvä?! Oon varmaan sen ekan leffan nähnyt myös ja siskojen fanituksen ansiosta tiedän ihan tarpeeksi muista kirjoista ja leffoista lukematta ja katsomattakin :D joten tällainen parodialähestyminen oli just hyvä! Ihana tuo kirkosta siepattu pappi ja Bellan koko nimi ja tietysti valkosipuli :D kyllä sinun nyt pitäisi tälle jatkoa kirjoittaa, kun tuollaiseen cliffhangeriin jätit! Kiitos tästä!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

mursuhilleri

  • vihertumpelo
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 260
  • kahvia koneeseen
Vs: Twilight: Avioliiton satamaan, S, parodia
« Vastaus #2 : 13.08.2023 19:29:39 »
Tulin nyt heti Pipsa Possun jälkeen lukemaan tämänkin. Mäkään en hirveästi tiedä Twilightista, oon nähnyt leffat ja lukenut ekan kirjan, mutta en inspiroitunut niin paljoo että olisin lukenut sarjaa koskaan loppuun asti. Ehkä pitäisi antaa uusi mahdollisuus. Jää nähtäväksi. Oon muuten Team Edward.

Palataan ficciin, joka oli muuten ihan loistava! Vähiin sanoihin olit saanut mahtumaan suuren ja hienon kohtauksen.

Lainaus
Edward kun kimalteli niin häikäisevästi että vieraille oli pitänyt jakaa aurinkolasit.
Haha lol. Nauroin tälle ääneen ;D

Lainaus
Valitettavasti paita sattui olemaan ekstravahvaa denimiä joten ele jäi aiottua vaisummaksi, mutta ajatushan oli tärkein.
Tyrskähtin tällekin ihan tosissaan. Ajatus on toki tärkein, mutta aika surullisestihan tuossa kävi. No, eipähän mennyt hyvä paita hukkaan.

Haluun tietää miten Bellan häiden käy! Kumpi herrasmiehistä saa omakseen Isabella Prinsessa Yksisarvinen Ruusunkukka Swanin?

Kiitos tästä! Ihana spurttiraapaleviikko ollut sulla kyllä ;D

// Thelina väliin ja komppaan että tälle tarvitaan jatkoa!

Sylikisu

  • Höttöilijä
  • ***
  • Viestejä: 444
  • Mitähän tänään mailansa kanssa tekisi?
Vs: Twilight: Avioliiton satamaan, S, parodia
« Vastaus #3 : 15.08.2023 20:33:14 »
Minä tiedän perusasiat Twilightista ja tämä olisi ollut siihen sarjaan huippukäänne. Bella ei ikinä pahemmin ajatellut niin mikäs sen oletumpaa kuin että vampyyrihäät olisi kirkkaalla aukiolla missä sulhanen häikäisi kirjaimellisesti vieraat. Nimet oli rautaiset ja tottahan toki Jacob sotkee ja pilaa satuhäät.

Lyhyestä virsi kaunis. Tästä sai hyvät naurut. Kiitos.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Twilight: Avioliiton satamaan, S, parodia
« Vastaus #4 : 15.08.2023 21:30:49 »
Voi äääk mitkä häät XD Ihanat nimet Bellalla ja Edwardilla, ja tietty Jacob tulee ja haluaa keskeyttää häät! Eihän sitä nyt voi tietenkään antaa Bellan mennä naimisiin Edwardin kanssa noin vain.

Lainaus
olin kuitenkin aina team Jacob!
Ja minä olin aina team Carlisle ;D Ja oon edelleen sitä mieltä että se on Twilightin paras hahmo. Ei sillä että mä koskaan mikään fani olin... Leffoista oon vissiin kolme nähnyt, enkä muista kirjoja koskaan lukeneeni. Mut Carlisle oli aika kuumis daddy ♥

Lainaus
"Häät on peruttu", hän julisti ja repäisi paitansa, tai ainakin yritti. Valitettavasti paita sattui olemaan ekstravahvaa denimiä joten ele jäi aiottua vaisummaksi, mutta ajatushan oli tärkein.
Olit saanut mahdutettua tähän paljon hauskoja kohtia, mutta tää paidanrepimisyritys oli kyllä mun lemppari :D Voi Jacob-raasua, mutta tottahan se on, että ajatus on tärkein.

Lainaus
Talvikajonyönsydämensydänvereniltatähdenaamunkajoniltatorvensoittokoitto!
En siis ihmettelis jos joku tämmönen kirja joskus näkis päivänvalon. Tai jos joku kaunis päivä kirjotat ficin tällä otsikolla niin oisin lukemassa! ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 724
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Twilight: Avioliiton satamaan, S, parodia
« Vastaus #5 : 15.08.2023 22:55:44 »
Tätä taitavat kommentoida enimmäkseen me ei-niin-hurjat-twilight-fanit, mutta meihinhän se parodia parhaiten kolahtaa. ;D

Lyhyestä virsi kaunis ja niin näköjään häistäkin. ;D Jacob ainakin yritti, ja jos ei paita ihan revennytkään, niin ainakin vihkiminen keskeytyi ja kenties pappikin ehti livistää paikalta, ellei tullut sulhasen loiston sokaisemaksi.  ;D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Linne

  • ***
  • Viestejä: 711
  • Hämmentynyt pesukarhu
Vs: Twilight: Avioliiton satamaan, S, parodia
« Vastaus #6 : 28.08.2023 21:25:26 »
Thelina omat fiilikset olivat hyvinkin samat xD Minäkin tiedän ihan tarpeeksi, enkä välitä tietää yhtään enempää. Pitääpä ruveta miettimään jatko-osan juonta, en edes tiedä päätyikö Bella alkuperäisteoksessa lopulta naimisiin vai ei xD

mursuhilleri Team Jacob all the way! Kiva että huomasit mun lempivitsin, tyrskähtelin sille itsekin kirjoittaessa XD Eipä mennyt hyvä paita tosiaan hukkaan! Ja saa nähdä, ainakin mulla oli niin hauskaa tätä kirjoittaessa että voisin kirjoittaa lisääkin :D

Sylikisu Mitäpä sitä turhia ajattelemaan, Edwardistakin huomaa ettei aivoissa ole kiertänyt veri vuosisatoihin. Ihana kuulla, että tästä sai hyvät naurut, sen kummempaa kaunokirjallista tavoitetta tällä tekstillä ei ollut xD

Larjus Mun Twilight-tietämyksestä varmaan kertoo se, etten edes tiedä, kuka Carlisle on xD Varmasti kuumis daddy, mutta kyllähän Jacob nyt vaan on <3 Ainakin jos saa paitansa revittyä xD Tbh itekin tykkään dramaattisista nimistä, mutta meneehän noi Twilightin Keskiyöt ja Aamunkajot vähän yli. Katsotaan, mitä keksin, ehkä Bella hoksaa haluavansa sittenkin vaikka opiskella xD

Fiorella Parodia kolahtaa (toivottavasti) kaikkiin :D Pappi pääsi onneksi karkuun! Ei taida olla ihme, että vampyyreja metsästetään puuvaarnojen kanssa xD
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Twilight: Avioliiton satamaan, S, parodia
« Vastaus #7 : 28.08.2023 22:29:24 »
Carlisle on Cullen-perheen isä, eli todellakin daddy ;D Mut kuumiksesta on paha mennä sanomaan, kun vampyyrithan on Twilightissa ruumiinlämmöltään aika kylmiä 🤔 😂

Team Carlislen lisäksi oon toki myös team Charlie (eli Bellan isä) :D Se raasu ois ansainnut niin paljon enemmän...
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中