Kirjoittaja Aihe: MCU: Tähtivalot | S | taiteilija!Steve/Loki | AU-draama  (Luettu 1299 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Ficin nimi: Tähtivalot
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Fandom: MCU
Tyylilaji/Genre: draama, AU, ABO, post-mpreg
Paritus: taiteilija!Steve/Loki
Vastuuvapaus: MCU kuuluu tekijöilleen. Kirjoitan huvikseni enkä saa tästä rahaa.
Haasteet: Sana/kuva/lause10 #3 (kuva), Teelusikan tunneskaala III (riemu)

A/N: Tämä kuuluu samaan AU-maailmaan kuin jatkikseni Aurinko ja kuu, K18. Uskon kuitenkin, ettei jatkista tarvitse tuntea voidakseen lukea tämän :)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Steve katseli Leoa tämän puristaessa hänen peukaloaan tiukasti. Hän ei voinut olla tuntematta iloa nähdessään pojan vakavat lapsenkasvot. Ilme oli aivan samanlainen kuin Lokilla, vaikka piirteet muistuttivat enemmän häntä itseään. Leo päästi muutaman kysyvän pulpahduksen.

Steveä nauratti. ”Isä rakastaa sinua niin paljon”, hän sirkutti pojalle, joka nyt yritti tunkea hänen nyrkissään olevaa sormeaan suuhunsa.

Steve oli luvannut Lokille, että hoitaisi heidän lapsensa iltatoimet ja laittaisi tämän nukkumaan. Jumala oli palannut kolmen päivän tehtävältään rättiväsyneenä, mutta oli silti halunnut suukotella ja hellitellä Leoa ja tietysti myös Steveä. Olipa tämä vielä ennen sänkyyn kaatumistaan pahoitellut, ettei jaksanut tarjota kumppanilleen vapaailtaa lapsen hoidosta. Steve oli silitellyt muusansa poskea ja hiuksia ja käskenyt tämän vain levätä.

”Isillä taitaa olla meistä jatkuva huoli”, hän jutteli tarkasti tapittavalle Leolle. ”Hän kyllä riemuitsee aina ollessaan sinun kanssasi. Vai oletko eri mieltä?”

Poika jokelsi jotain, joka kuulosti ihan papalta ja Steve tulkitsi sen myöntymisen merkiksi. Leo, joka oli nimetty spartalaisen sankari Leonidaan mukaan, oli heille äärimmäisen rakas. He olivat menettäneet esikoisensa kohtukuoleman vuoksi ja toinen raskaus oli ollut Lokille henkisesti rankka, koska tämä oli pelännyt Tiitiäisen kohtalon toistuvan. Steve muisti miten humalluttavaa oli ollut nähdä Leo ensimmäistä kertaa Lokin käsivarsilla ja puolison puhdas onni pienestä vauvasta, heidän ihmeestään. Pojalta pääsi pikkuruinen haukotus.

”Joko sinua väsyttää, murunen? Mennäänkö ottamaan iltapuuroa?” Steve kyseli lempeästi.

Hän heijasi pojan paremmin syliinsä ja sai aikaan pienen riemunkiljahduksen. Se sai hänenkin suonensa kuplimaan. Inspiraation vallassa hän teki syömisestä varsinaisen seikkailun, joka jatkui aina siihen asti, kun Leo viimein nukkui tyytyväisenä omassa vuoteessaan. Nautittuaan tarpeeksi uinuvan lapsen katselusta Steve hiipi hänen ja Lokin makuuhuoneeseen. Hän riisui hiljaa ja kävi maate.

”Nukahtiko Leo hyvin?” ääni kysyi pehmeästi.

”Herätinkö minä sinut, Kuutamoni?” Steve vastasi kurottaen kättään Lokin suuntaan.

”Et. Havahduin, kun kuulin sinun tulevan.” Jumala kaappasi Steven hitaasti halaukseen. ”Oli ikävä sinua. Ja miten Leo on voinut kasvaa kolmessa päivässä noin paljon!”

Steve tunsi kihelmöintiä joka puolella vartaloaan. Hän suuteli Lokia hartaasti ja toivoi juottavansa tälle tujauksen omaa hyvää oloaan. Hän tunsi omien huuliensa alla, kuinka toisen suupielet kääntyivät virneeseen. ”Minusta tuntuu, että Leo sanoi tuossa aiemmin papa”, Steve mutisi onnellisena.

Lokin kädet jähmettyivät hänen ympärilleen. ”Menikö minulta sivu suun poikani ensimmäinen sana?”

Steve tunki sormensa mustiin silkkisiin kiharoihin. ”Se oli enemmän sellaista mokellusta. Mutta ajattelin, että haluaisit tietää, koska höpöttelin hänelle sinusta juuri silloin.”

Loki rentoutui ja silmiin syttyi kevyt loiste. ”Luuletko, että minä olisin papa? Kyllähän Leo saa alkaa kutsumaan minua niin, jos haluaa.”

Steve muutti asentoaan, jotta sai painettua nenänsä Lokin kaulakuoppaan. Hänen täytyi katsoa hieman pois, kun hänen Kuutamonsa kimmelsi noin. Ja silti se oli kauneinta maailmassa. ”Rakas, tiedän, että poikamme tulee kutsumaan sinua jollain tavalla, joka saa sydämeni lyömään nopeammin. Te olette minun kaksi kultakimpalettani.”

Loki hieroi hänen selkäänsä laiskasti kämmenillään. Pehmeä raukeus valui Steveen kuin puun mahla. He olivat ripustaneet makuusoppensa ikkunaan samanlaiset tähtilamput kuin Leon huoneeseen, sillä erotuksella, ettei niitä pidetty öisin päällä. Ne saattoi silti erottaa hyvin pimeydessä. Ne toivat Steven mieleen aina tietynlaisen rauhan, aivan kuin Leo ja he katselisivat samaa taivasta, vaikka väliseinä erottikin heitä.

”Mitä ajattelet Aurinkoni?” Lokin uninen ääni tiedusteli.

Steve vei sormensa hyväilemään toisen niskaan. ”Pelkkiä mukavia asioita. Ja että sinun pitäisi jo nukkua, Loki-rakas.”

Jumala huoahti autuaankuuloisesti ja vaikutti vaipuvan uneen hetimiten. Steve valvoi ehkä vielä puoli tuntia kuunnellen toisen kimpaleensa tuhinaa millien päästä ja toisen itkunhälyttimen kautta.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2023 10:59:48 kirjoittanut Kelsier »
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 348
Vs: MCU: Tähtivalot | S | taiteilija!Steve/Loki | AU-draama
« Vastaus #1 : 06.01.2023 10:39:41 »
Päätin kirjoittaa kommentin kerrankin heti samalta istumalta luettuani, ettei se jäisi roikkumaan tai jäisi kokonaan kirjoittamatta. Ilahduin heti huomatessani tämän, koska joku aika sitten juuri luin sulta ihanan jatkiksen Aurinko ja kuu, jonka kautta tämä paritus tuli tutuksi, ja en tiedä olitko ajatellut niin, mutta ainakin omassa päässäni ajattelin tätä heti jatkumona tuolle ficille. :) Perhefluffy on suloista luettavaa varsinkin tällaisella ihanalla, toisiaan rakastavalla parituksella. Tähän toi sopivasti tummempia sävyjä se, ettei elämä ollut aina kohdellut näitä kahta hyvin, vaan takana oli tosikin raskaita kokemuksia, mutta tässä hetkessä kaikki oli silti onnellisesti ja hyvin. Silloinhan sitä varmaan osaa ihan erityisen paljon arvostaa, kun siihen pääseminen ei ole käynyt helposti. Mpreg on kiinnostava trope, kun ainakin itse tykkään niin mielelläni ajatella, että miespareillakin olisi niin halutessaan mahdollisuus omaan perheeseen. Kiitos ihanasta loppiaisaamupäivän lukuhetkestä! :)

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: MCU: Tähtivalot | S | taiteilija!Steve/Loki | AU-draama
« Vastaus #2 : 19.01.2023 14:37:25 »
Tervehdys Kommenttikampanjasta, ja isot pahoittelut myöhästymisestä! ♥ Olin tyystin unohtanut ottaneeni kommentoitavaa, joten korjataanpa tilanne kiireen vilkkaa. Valitsin tämän tekstin kauniin nimen ja fandomin perusteella, plus olen ehkä vähän saattanut ihastua taiteilija!Steveen. ;D Tässä ei lopulta juuri taiteilijapuolta käsitelty, mutta se on kuitenkin kaiken aikaa läsnä siinä, miten Steve näkee maailman, ja miten hän pitää Lokia muusanaan. Tämä aurinko/kuu-asetelma on myöskin aika suloinen!

Ooh, yhteinen lapsi. Sitä en osannut odottaa (tuo jatkis ei ole minulle tuttu), mutta voi vitsit miten sydämeni sulaa pientä Leoa hoivaavalle Stevelle. Tällainen lempeä isällisyys sopii Steveen, ja on helppo kuvitella, että hän on hyvä Leon kanssa. Erityisesti mieltäni lämmittää se, miten iltapuuron syömisestä ja muista iltatoimista tehdään seikkailu. Ihana Steve!

”Oli ikävä sinua. Ja miten Leo on voinut kasvaa kolmessa päivässä noin paljon!”
Voin kuvitella, että Lokilla on tällainen fiilis, vaikka on vain hetken joutunut olemaan poissa. Vielä kun eletään niitä aikoja, että lapsi oppii koko ajan uutta ja saattaa alkaa puhua hetkenä minä hyvänsä. Kiireisyys on kyllä jotain, mistä nämä vanhemmat eivät varmaan koskaan täysin pääse eroon, mutta onneksi kaikkien velvollisuuksien jälkeen kotona odottaa rauha ja rakkaus. On suloista, miten miehet loikovat vierekkäin raukeina ja väsyneinä, mutta kuitenkin rakkautta ja läheisyyttä täynnä.

Tässä tekstissä on minusta tosi ihania ja oivaltavia kuvauksia, kuten nämä kaksi:
Hän suuteli Lokia hartaasti ja toivoi juottavansa tälle tujauksen omaa hyvää oloaan.
Pehmeä raukeus valui Steveen kuin puun mahla.
Nämä tuntuvat valavan lukijaankin sellaista raukeaa, levollista tunnelmaa ja perheonnea.

Hauskalla tavalla olet muuten hyödyntänyt inspiskuvan niin otsikossa kuin itse tarinassakin. Saman taivaan katsominen on ihana ja lohdullinen ajatus, ja se vahvistaa sitä yhteyttä, jota perheenjäsenet toisiinsa tuntevat.

Jäipä tästä lämmin, mukava olo. Kiitos paljon! :-* -Walle
« Viimeksi muokattu: 19.01.2023 14:40:47 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Vs: MCU: Tähtivalot | S | taiteilija!Steve/Loki | AU-draama
« Vastaus #3 : 19.01.2023 17:25:48 »
Altais: Onhan tämä toki jatkumoa Aurinko ja kuulle, en vain ensin ollut muistanut sitä tuonne alkuun kirjoittaa ja linkata :-[ Leo on epäilemättä kummankin isänsä silmäterä ja ollut erittäin toivottu ja on erittäin rakastettu. Kiitos, kun kommentoit! :-*

Waulish: Loki tuskin haluaa olla hetkeäkään erossa Leosta, niin tärkeä pienokainen hänelle on, kun heidän esikoisensa surullisesti menehtyi :'( Mutta normaalielämässä on tietysti pakko olla välillä erossa. Luulen, että Steve on se, jonka kanssa Leo saa tulevaisuudessa hämmästellä maailman ihmeitä ja välillä tuiskahtaa nurinkin, Lokin toimiessa kanaemona, joka huolehtii, ettei pojalle vain satu mitään :) Kiva, kun kommentoit! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: MCU: Tähtivalot | S | taiteilija!Steve/Loki | AU-draama
« Vastaus #4 : 25.02.2023 20:19:43 »
Multahan on mennyt ihan ohi, että oot julkaissut Auringolle ja Kuulle jatkoa! Jotain taisit kommenttivastauksessa sellaisesta mahdollisuudesta mainita, mutta silloin ei vielä mitään ollut julkaistuna, ja enhän mä sitten myöhemmin tätä edes huomannut 😅 No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Mielellään näistä lukee lisää :3 Ja vielä oikein jälkikasvua mukana, oih ♥ Kuulostaa heidän pikku-Leonsa hurmaavalta tapaukselta. On varmasti kummankin vanhempansa silmäterä (varsinkin kun Steve ja Loki harmillisesti esikoisensa menettivät :< mutta onneksi on Leo).

Oli ihana lukea Stevestä hoitamassa hänen ja Lokin lasta ja sitten hänestä rakkaan Kuutamonsa kanssa :3 Siinä alkuperäisessä jatkiksessakin olin ihan silmät sydäminsä niiden kahden suhteen takia, ja sama jatkui tätäkin lukiessa, koska liian suloista ja ihanaa, en mä kestä ♥♥ (/w\) Kyllä on tämä perhe niin täynnä rakkautta kuin vain voi olla.

Lopun tähtilamput olivat söpö yksityiskohta, ja kun ne mainittiin, aloin miettiä sitä, että kun Steve ja Loki ovat Aurinko ja Kuu, niin pikkuinen Leo voi olla heidän tähtensä :3 Ja Stevelle he ovat kultaa. Ja jos minulta kysytään niin ovat kyllä kultaisia kaikki, koko perhe :))

Oikein soma fici kaiken kaikkiaan, kiitos tästä! ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Vs: MCU: Tähtivalot | S | taiteilija!Steve/Loki | AU-draama
« Vastaus #5 : 25.03.2023 12:30:23 »
Larjus: En tullut itse yhtään ajatelleeksi, mutta Leo voisi toisiaan olla isiensä pikkutähti. <3 Ja aivan varmasti on heidän silmäteränsä. Kiitos, kun kommentoit! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)