Kirjoittaja Aihe: Vähän niin kuin ennen (S, Arthur/Molly, oneshot)  (Luettu 4318 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 609
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Vähän niin kuin ennen
Author: Larjus
Chapters: Oneshot
Fandom: Harry Potter
Pairing: Arthur Weasley/Molly Weasley
Genre: Slice of life ripauksella romantiikkaa
Rating: S
Disclaimer: Velhomaailma hahmoineen on J. K. Rowlingin luomus (niin kuin kaikki varmasti tietävät), minä vain lainailen sitä omaan tekstiini. En ole saanut kirjoittamisesta rahallista korvausta.
Summary: Molly muisteli lämpöisellä kaiholla aikaisempia vuosia, kun hänellä oli ollut aina vähintään yksi pikkuapulainen mukanaan pipareita leipomassa, monesti useampikin.

A/N:
Kirjoitin viime vuonna Raapalejuoksuun raapaleen, jossa Molly valmistaa piparkakkutaikinaa ja samalla muistelee hieman kaihoten niitä aikoja, kun leipoi pipareita lastensa kanssa. Ajattelin jo silloin, että laajennan (ja muokkaan) sitä joskus pidemmäksi ficiksi, mutta viime vuonna se jäi tekemättä. Tänäkin vuonna meni aika tiukille tämän kanssa, kun halusin julkaista ennen jouluaattoa, mutta niin vain tämä roikkui mulla ainakin viikon vain odottamassa viimeistä vilkaisua ja postausta. No, sentään onnistuin suunnitelmissani tällä kertaa.
Joulun jälkeen tämän voi siirtää Godrickin notkoon.

Osallistuu Multifandom-haasteen vitoskiekalle.



Vähän niin kuin ennen


Siirappia, sokeria, voita ja ainakin puolentusinaa erilaista maustetta. Molly kuumensi aineksia suuressa kattilassa ja hämmensi seosta hiljalleen puukauhalla. Sekoittaminen olisi onnistunut hyvin myös taikakeinoin, mutta hän oli sitä mieltä, että paras lopputulos syntyi vain omia käsiä käyttämällä, taiatta. Liekit tanssahtelivat tulipesässä, ja koko keittiön oli täyttänyt paksu, makea ja mausteinen tuoksu. Kohta seosta olisi keitetty tarpeeksi, ja Molly nostaisi sen sivuun jäähtymään. Sitten sen joukkoon voisi lisätä kananmunat ja jauhot.

Kattilassa kuplimaan alkanutta siirappiseosta hämmentäessään Molly muisteli lämpöisellä kaiholla aikaisempia vuosia, kun hänellä oli ollut aina vähintään yksi pikkuapulainen mukanaan pipareita leipomassa, monesti useampikin. Nyt kaikki lapset olivat jo koulussa tai elivät omaa elämäänsä muualla, ja vaikka hän lähes koko konkkaronkan saisikin jouluksi taas luokseen, yhteiselle leipomishetkelle ei olisi aikaa. Hän myös arveli – niin paljon kuin se häntä harmittikin – etteivät lapset enää edes innostuisi piparkakkujen tai minkään muunkaan leipomisesta yhdessä. Sellaisten aikojen yli oli jo menty. Mollya se ei kuitenkaan estänyt haaveilemasta. Olisi paljon mukavampaa häärätä keittiössä oman perheensä kanssa kuin yksin.

Keittiön ulko-ovi kolahti, ja Mollyn kasvot kääntyivät kuin itsestään äänen suuntaan. Arthur asteli sisään matkaviittaansa pyyhkien.

”Arthur!” Molly lausahti yllättyneenä. ”Mitä sinä kotona teet? Miksi et ole töissä?”

”En viivy kauaa”, mies vastasi ja ojentautui antamaan suukon vaimolleen. ”Tulin vain hakemaan takaisin ministeriöön muutaman takavarikoidun tavaran, jotka olivat unohtuneet meille…”

”Toivon ymmärtäneeni väärin. Ethän vain juuri sanonut, että olet piilotellut meidän kotonamme kirottuja jästiesineitä!?” Molly puuskahti nostaessaan siirappikattilan pois liedeltä.

”Ei siinä ollut kuin muutama hiuksia suoraan päästä syövä hiusharja, ja nekin ovat kaikki lukitussa laatikossa, niin ettei kukaan vahingossakaan voisi käyttää niitä”, Arthur sanoi yrittäen vältellä parhaansa mukaan vaimonsa paheksuvaa katsetta. ”Ja nyt vien ne ministeriöön, siellä niistä hankkiudutaan eroon oikeaoppisesti.”

”Pidäkin sitten huoli, ettei yksikään kirottu harja jää tähän taloon!”

”Pidän, pidän.”

Molly huokaisi miehensä perään ja alkoi mitata vehnäjauhoja tyhjään kulhoon.


**


Seuraavana päivänä Mollylla oli edessään melkoinen kasa valmista piparkakkutaikinaa, joka oli saanut rauhassa tekeytyä kylmäkomeron viileydessä yön yli. Hän otti kaulimen toiseen käteensä, laski jauhotetulle pöydälle palan taikinaa ja alkoi kaulia sitä ohueksi. Hänellä oli edessään iso urakka, jotta hän saisi paistettua piparit valmiiksi ennen kuin pitäisi ryhtyä lounaan valmistuspuuhiin.

Silloin, kun lapset olivat olleet vielä pieniä, keittiö oli ollut piparien leipomisen aikaan täynnä melua ja vilskettä. Nyt huone oli rauhallinen, ja hiljaisuuden rikkoi vain Mollyn oman työnteon äänet sekä taikaradio, joka soitti paraikaa hidastempoisia, instrumentaaleja joulusävelmiä. Molly olisi mielellään kuunnellut Selestina Taigorin esittämiä lauluja, mutta toisenlainenkin musiikki sopi tunnelmaan. Hän ei tosin voinut olla ajattelematta sinäkin päivänä, että parasta tunnelmaa olisi ollut oman perheen läsnäolo ja puheensorina.

Niin kuin edellisenäkin päivänä, Arthur ilmestyi keittiöön kesken Mollyn leipomisen. Hänellä oli vapaapäivä töistä, ja hän oli viettänyt sitä jo aikaisesta aamusta asti autotallissa jästiesineidensä (ja Mollyn joululahjan) parissa. Pieni tauko keittiön lämmössä oli kuitenkin paikallaan, vaikka vielä ei päässytkään nauttimaan vastapaistetuista piparkakuista.

”Huomenta Mollukkaiseni”, Arthur toivotti hyväntuulisesti.

”Tokkopa tämä enää mikään aamu on”, Molly totesi hymähtäen painellessaan muotilla sydämiä ohueksi kaulittuun taikinaan.

”Miten paljon kello oikein on jo?” Arthur ihmetteli ja vilkaisi kelloa. ”Kylläpä aika rientää, kun on paljon tehtävää.”

”Niin totisesti tekee. Kohta pitäisi aloitella lounaankin valmistamista, mutta haluan saada nämä piparkakut valmiiksi ennen sitä. Ilman lasten apua tässä vain kestää vähän kauemmin.”

Molly keskeytti hetkeksi työnsä ja silmäili miehensä ulkoasua arvioiden.

”Arthur-kulta, jos aiot jäädä keittiöön yhtään pidemmäksi aikaa, mene käymään pesulla. Näytät siltä kuin olisit ryöminyt sisään savupiippuun.”

Toteamus oli hieman liioitteleva, vaikka Arthur tiesi itsekin olevansa melko suttuinen. Autotallissa puuhastellessa oli vaikea pysyä puhtaana. Alun perin lyhyeksi kaavailtu tauko oli Arthurin mielessä jo venymässä huomattavasti pidemmäksi, joten hän päätti noudattaa Mollyn käskyä ja meni pesemään itsensä sekä vaihtamaan ylleen puhtaan vaatekerran. Keittiöön hän palasi vasta varmistettuaan ensin, että kynnenalusetkin olivat putipuhtaat.

Arthurin siistiessä itseään Molly nosteli ensimmäisiä muotoonsa leikattuja piparkakkuja pellille. Ihan niin kuin taikinan sekoittamisenkin, piparien siirtelyn hän teki vain käsiään ja veistä käyttäen. Lasten kanssa leipoessa taikaa ei ollut voinut juurikaan käyttää, sillä tietysti nämä olivat halunneet yhtä lailla nostella pipareita pellille, ja oli Molly muutenkin sitä mieltä, että tässäkin asiassa omien käsien lopputulos oli parempi kuin yhdenkään loitsun.

”Nyt toivon mukaan näyttää siltä, että olen ryöminyt korkeintaan vain kylpyammeessa”, Arthur tuumasi iloisesti ilmestyessään Mollyn viereen. Hän vielä vilautti käsiään tämän edessä, jotta tämäkin näkisi loitsulla puhtaaksi hinkatut kynnenaluset.

”Hyvä”, Molly vastasi hyväksyvästi ja jauhotti pöytää, jottei kaulittava taikina tarttuisi siihen kiinni. ”Mutta joudut vielä pitämään sormesi irti piparkakuista. Ne eivät ole valmiita.”

”Niin arvelinkin”, Arthur sanoi. Hän ei kuitenkaan hievahtanutkaan paikaltaan vaan jäi katsomaan vaimonsa työskentelyä. Kun tämä oli saanut kaulittua taikinan taas ihan litteäksi, hän mitään sanomatta otti omaan käteensä tähdenmuotoisen piparkakkumuotin ja painoi sen taikinalätyn reunaan.

”Mitäs tämä nyt on?” Molly kysyi ihmeissään. Eihän Arthur ollut koskaan aikaisemmin osallistunut leipomiseen muuten kuin lopputuloksia syömällä.

”En nyt sitten pitänytkään vielä sormiani irti piparkakuista. Näytit siltä, että kaipaisit lisäkäsiä”, tämä totesi painaen taikinaan toisenkin tähden. ”Mutta jos haluat tehdä tämän yksin, niin sano vain, niin siirryn sivuun.”

”Ei sinun tarvitse siirtyä yhtään minnekään. Olin vain yllättynyt, sillä enpä muista nähneeni sinua koskaan leipomassa.”

”Kerta se on ensimmäinenkin, eikö vain?”

”Niinhän se on”, Molly naurahti.

Lasten kanssa piparkakkujen leipominen ja paistaminen oli aina ollut täynnä innokasta puhetta, vilinää ja vilskettä sekä pieniä sormia, jotka nyppivät raa’asta taikinasta suupaloja maisteltavaksi. Arthurin kanssa oli paljon hiljaisempaa ja rauhallisempaa, ja kädet keskittyivät vain työhön taikinan maistelun sijasta, mutta Mollysta tuntui kuin hän olisi palannut menneisiin vuosiin. Hän vilkaisi aviomiestään, joka keskittyneesti yritti nostaa kuusen muotoista piparkakkua pöydältä niin, ettei se menettäisi muotoaan, ja hymy kohosi hänen huulilleen. 

”En toivottavasti ole ihan toivoton tapaus”, Arthur sanoi kohdatessaan Mollyn iloisen katseen. ”Mutta jos olen, saat sinäkin siirtää nämä piparit pellille.”

”En minä sitä ajatellut”, tämä vastasi. ”Mietin vain, miten mukavaa on taas leipoa pipareita jonkun kanssa. Ihan niin kuin ennen.”

”Rohkenen epäillä, että lasten kanssa leipominen on samanlaista kuin minun seurassani”, Arthur tuumasi naurahtaen. ”Varsinkin jos mukana on Ron tai edes jompikumpi kaksosista.”

”Se on kyllä totta”, Mollykin myönsi. ”Pitäisi kai siis sanoa, että tämä on nyt vähän niin kuin ennen.”

Hän kurottautui laskemaan oman kätensä Arthurin käden päälle.

”Mutta ihan yhtä iloiseksi tämä minut tekee.”
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Altais

  • ***
  • Viestejä: 1 359
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta!  :) Olin jo muutenkin aikeissa tulla kirjoittelemaan kommenttia tähän, nyt kun joulun pyhinä on kivasti aikaa lueskella ja kommentoida, mutta arpajaiset ovat vielä hyvä, ylimääräinen tekosyy. :) Onpa suloista, ja Mollyn ajatusmaailmaan sopivaa haluta leipoa joulupiparit omin käsin ihan taikinan valmistusta myöten, vaikka se taikoen kävisikin helpommin. On hänellä kyllä varmaan totuttelemista hiljaisuuteen ja yksinäiseen puuhasteluun, kun aivan varmasti on ollut vuosia ja taas vuosia, kun taikina on suunnilleen syöty häneltä käsistä ennen kuin se on päätynyt edes uuniin asti. ;D Varmaan on aika haikeaa sitten ollakin yhtäkkiä yksin, kun kaikki lapset onkin lentäneet maailmalle. Tosin, rauha taitaa olla tilapäistä, noin niin kun lastenlapsia odotellessa, mutta kuitenkin. :)

Söpöä, että Arthur halusi tulla auttamaan leipomispuuhissa, vaikka sitten yleensä viihtyykin paremmin autotallissa tai muissa sellaisissa hommissa, joissa tullaan sen näköisiksi, että ollaan ryömitty ties missä. ;D Ja vai että piilottelee hän hiukan kiellettyjä, lumottuja jästiesineitä kotonaan, tosin ei silti, piilottelisin minäkin. Vaikka en kyllä hiuksia syöviä harjoja, sellainen kuulostaa aika kammottavalta, ja voisi äkkiä tulla pahaa jälkeä. ;D Ja ihanaa, että Molly sai seuraa leipomispuuhiin, vaikkei sitten ihan samanlaista pikku apulaista, johon oli tottunut. Arthur oli suloisen kömpelön oloinen keittiössä, mutta kiva että halusi yrittää, siitähän se lähtee.  :) Tämä oli kyllä ihanan tunnelmallinen, lämpöinen ja samalla hiukan haikeakin tarina siitä, miten mikään ei pysy ennallaan ikuisesti, vaan sitten täytyy opetella etsimään hiukan erinäköisiä onnellisia hetkiä ja hyviä puolia juuri siitä elämäntilanteesta, jossa ollaan. :)

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 511
Tästä tuli kyllä niin leveä hymy huulille. ^^ Oli kiva lukea vielä tässä välipäivinäkin. Minusta on ihanaa, että Molly leipoo ilman taikaa ja aika tylsäähän se olisi ollut lapsillekin, jos muotit tekisivät piparit itse ja kaikkea tylsää. Välillä tuntuu että velhot tekevät ylipäätään elämästään laiskaa käyttämällä joka asiaan taikaa, mutta onneksi Molly ymmärtää, milloin se ei ole tarpeen. Ihanaa myös, että vaikka Molly muistelee kaiholla aikaa, kun hänellä oli pikku apulaisia piparinleipomiseen, hän ei surkuttele liiaksi sitä, että näin ei enää ole. Parhaimmillaan lämpimät muistot lämmittävät vielä pitkään, eivätkä aiheuta vain ikävää, että nuo päivät ovat takana päin. Pitäisi ottaa oppia Mollylta itse, kun näin aikuisena joulun puuhat ja joulu itsessään ei ole ihan samannäköinen kuin ennen. Että ei se ole huono asia vaan niitä muistoja voi ajatella lämmöllä ja nyt on vain erilainen joulu. :)

Lainaus
”Tulin vain hakemaan takaisin ministeriöön muutaman takavarikoidun tavaran, jotka olivat unohtuneet meille…”

Onneksi kaikki ei ole muuttunut vaan Arthur raahaa kotiin edelleen epäilyttäviä kirottuja esineitä. ;D Mollyn ja Arthurin elo kaksin kuulosti leppoisalta, entisen jatkumolta, kuin lapsien puuttuminen paikalta ei olisi ihan hirveästi tehnyt muutoksia arkeen. Se vain oli hiljaisempaa. Herttainen Arthur, joka harvinaisesti tuli avuksi piparien leipomisessa, kun näki että Molly kaipasi vähän hälinää keittiöön. ^^ Oi ja söpö Mollykkainen pysyi mukana ja nyt kun he ovat koko ajan kaksin, sitähän voi käyttää koko ajan siis. <3 Suloista, ettei Molly reagoinut siihen hirveästi, kuin se olisi nyt juuri osa arkea, kun lapset eivät ole kotona. Slice-of-life oli hienosti kuvattu ja juuri kuten sanoitkin, ripauksella romantiikkaa. ^^ Ihanasti sopivat yhteen.
Kiitos tästä tosi paljon, oli ihanaisen jouluinen lukukokemus.
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Karvis

  • Vieras
Tämä oli samaan aikaan niin kovin haikea että onnellinen. Niin ne lapset kasvaa, ettei ne enää leivo pipareita mukana. Mulle tuli mieleen omat kokemukset piparien leipomisesta ja piparien nostamisesta pellille. Muutamalta ukkelilta siinä pää aina katkesi.  ;D Minä kun en ole koskaan ollut kätevä käsistäni, mutta intoa oli sitäkin enemmän.  ;D Jotenkin hyvin suloista, että Arthur sitten siirtyi autotallissa räpläilystä vaimonsa auttamiseen. Hyvä ratkaisu ja teki Mollyn iloisemmaksi. Lukijalle tämä oli iso ilo ja tuli oikein jouluinen olo.  ;D Mä olisin kanssa kiukkuinen, jos mun mies toisi kotiin kirottuja esineitä kertomatta edes minulle. Ties vaikka joku olisi käyttänyt sitä hiusharjaa, joka syö hiuksia. Olisi ollut iloinen yllätys menettää siinä hiuksiaan. Arthur ei ole siinä ihan hirveän vastuullinen. Tämä oli kyllä niin söpö että nyt on hyvä jatkaa töitä.

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 964
Yhyy, olipas liikkistä ❤😭
Pipareissa leipominen on niin se juttu, ei syömisestä saa ollenkaan samalla lailla tyydytystä/joulufiilistä.
Ihanaa, että  Molly sai kaipaamaansa leipomisseuraa, vaikka ei lapsia kotona ollutkaan.

Lainaus
”Arthur-kulta, jos aiot jäädä keittiöön yhtään pidemmäksi aikaa, mene käymään pesulla. Näytät siltä kuin olisit ryöminyt sisään savupiippuun.”
Hehee, tykkäsin tästä, voin hyvin kuvitella, että Arthur on kauttaaltaan tummien tahrojen peitossa, ja mikäs sen parempaa kuin Mollylta vähän liioitella miehensä likaisuutta ;D
Lainaus
”Tokkopa tämä enää mikään aamu on”, Molly totesi hymähtäen painellessaan muotilla sydämiä ohueksi kaulittuun taikinaan.
Tää oli toinen lemppari, "tokkopa" sopii erinomaisen hyvin Mollyn suuhun.

Mollyn kaipaus oli aika hienovaraista, mutta ihanaa, että Arthur tajusi pyytämättä tulla auttamaan <3
Tämä oli ihanan suloinen pieni tunnelmapala, pidin^^

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 609
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Altais: Kiva että luit tämän ja tulit jättämään kommenttia! Haasteista on hyvä kaivella lisämotivaatiota kirjoitteluun, oli kyse sitten ficeistä tai kommenteista 8) Mollylla on tosiaan tottumista uuteen arkeen, kun kukaan lapsista ei enää hääri ympärillä, mutta eiköhän se siitä, Arthurin kanssa. Voi koulia hänestä itselleen uuden "apulaisen" ;3

Lainaus
Tämä oli kyllä ihanan tunnelmallinen, lämpöinen ja samalla hiukan haikeakin tarina siitä, miten mikään ei pysy ennallaan ikuisesti, vaan sitten täytyy opetella etsimään hiukan erinäköisiä onnellisia hetkiä ja hyviä puolia juuri siitä elämäntilanteesta, jossa ollaan. :)
Niinhän se on, maailma muuttuu ja oma elämä siinä samalla. Vaikka menneissä olisikin toisinaan kiva pysyä, onhan sekin hyvä että asiat muuttuvat. Siten voi löytää elämästä uudenlaisia asioita ja nauttia niistä!

Kiitos kun kommentoit ♥


Meldis: Oiii, ihana kuulla että tämä hymyilytti! Paljon on tosiaan muuttunut, mutta onneksi jotkin asiat pysyvät. Kuten vaikka Arthur ja tämän kirotut esineet ;D Ja Molly jatkaa omissa askareissaan.

Lainaus
Minusta on ihanaa, että Molly leipoo ilman taikaa ja aika tylsäähän se olisi ollut lapsillekin, jos muotit tekisivät piparit itse ja kaikkea tylsää. Välillä tuntuu että velhot tekevät ylipäätään elämästään laiskaa käyttämällä joka asiaan taikaa, mutta onneksi Molly ymmärtää, milloin se ei ole tarpeen.
Eihän sitä taikaa tosiaan kaikkeen tarvitse. Muistaakseni Molly itsekin jossain kirjassa sanoi (kaksosille?), ettei joka välissä tarvitse taikoa. Ajattelin, että piparien leipomisessa iso osa on myös ihan perinteessä, koska eihän sitä olis lasten kanssa voinu oikein leipoa, jos taika tekee kaiken, eikä sitä monen vuoden jälkeen halua tehdä mitään muutakaan.

Lainaus
Herttainen Arthur, joka harvinaisesti tuli avuksi piparien leipomisessa, kun näki että Molly kaipasi vähän hälinää keittiöön. ^^
Onhan nää molemmat aikas herttaisia :3 Veikkaan, että Arthurin myötä ei kovin suurta hälinää keittiöön synny (ellei tämä tuo niitä kirottuja jästiesineitä mukaansa tai päätä kokeilla jotain loitsua :D), mutta eipä sitä sellaisia enää tarvitsekaan syntyä. Rauhallinen puuhastelu yhdessä riittää.

Kiitos sinullekin kun kommentoit, ihana että tykkäsit ♥


Karvis: Tosi kiva kun tulit jättämään kommenttia ja ihanaa että tykkäsit! 😍 Tässä on joo sekä haikeutta mutta myös onnellisuutta. Menneiden muistelusta kun kyse, niin ei kai se ihmekään ole.

Lainaus
Mulle tuli mieleen omat kokemukset piparien leipomisesta ja piparien nostamisesta pellille. Muutamalta ukkelilta siinä pää aina katkesi.  ;D
Haha, kiva kun jaoit omia kokemuksiasi :D Mä en ole pitkään aikaan leiponut pipareita, mutta muistan kyllä, että varsinkin se niiden nostelu pellille oli vaikeaa! Jos ei päät ja raajat irronneet niin sitten pipari venyi jostain suunnasta muodottomaksi. Veikkaan, että Arthurilla on tässä samanlaisia haasteita!

Lainaus
Mä olisin kanssa kiukkuinen, jos mun mies toisi kotiin kirottuja esineitä kertomatta edes minulle.
Kukapa ei olisi :D

Kiitokset kommentista ♥


Violetu: Vai että liikkistä, awww, kiitos ♥ Ihana kuulla että tykkäsit tästä!

Lainaus
Pipareissa leipominen on niin se juttu, ei syömisestä saa ollenkaan samalla lailla tyydytystä/joulufiilistä.
Oon ehdottomasti samaa mieltä. Mä en itse pipareista edes tykkää niin paljoa, ja maistelisinkin mieluummin pelkkää raakaa taikinaa ;D Olisi kyllä kiva leipoa pipareita taas pitkästä aikaa... niiden koristelukin on kivaa!

Lainaus
Mollyn kaipaus oli aika hienovaraista, mutta ihanaa, että Arthur tajusi pyytämättä tulla auttamaan <3
Niinhän se oli. Ajattelin, ettei Molly ainakaan kovin suureen ääneen "valita" siitä, että lapset ovat koulussa tai muuttaneet omilleen, mutta Arthur tuntee vaimonsa niin hyvin, että ymmärtää sanomattakin, mitä tämä miettii :3 Ja haluaa sitten osaltaan vähän ilahduttaa tätä.

Kiitos sinullekin, kun tulit jättämään kommenttia ♥

お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Aloin tämän auki klikatessani miettiä, oonko lukenu sulta koskaan mitään Potteria. :D Ehkä oon, ei vaan nyt muisti suostu yhteistyöhön. Mutta nyt ainakin tulin katsomaan, mitä kehittelet tästä fandomista ja Molly/Arthuria on aina ihanaa lukea.

Ja voi aww, miten söpö tää on! Just ihanan rento tunnelmapalanen tähän joulunaikaan, kun on vielä piparinpaistoa ja muuta joulupuuhailuakin. Kivaa, että Molly pitää edelleen jouluperinteistä kiinni, vaikka kaikki lapset ovat pois kotoa karanneet ja vaikka siitä tietysti tuleekin lisää hommaa hänelle itselleen. Joskus perinteet auttavat pääsemään oikeaan juhlan tunnelmaan ja niin varmaan Mollyllakin on joulun suhteen.

Voi Arthur, joka saapuu keskenkaiken, totta kai hänellä on jotain ihan ihme vekottimia kotona. Mahtoikohan hän todella viedä niitä kaikkia mukanaan, vai jäiköhän vielä jotain ihan itselle ihmeteltäväksi. :D Ihanaa, että hänkin tuli lopulta jelppimään Mollya pipareiden paistossa. Vaikka on lapset jo ehtineet lähteä muualle, eivätkä ehdi auttamaan kotihommissa, on heillä silti toisensa.

Kiitos paljon tästä lämmintunnelmaisesta fluffipalasta! <3
Hyppää lehtikasaan!

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 563
Olipa kivaa lukea tämä, kiva, että sait kirjoitettua! Minusta tuo oli hyvä yksityiskohta, että pipareista tulee ilman taikaa parempia. Mutta taisipa taustalla olla myös Mollyn halu leipoa piparit samalla tavalla kuin lasten kanssa, kun taikaa ei voinut käyttää. Arthurin piilottelemat esineet olivat myös hyvä yksityiskohta, voin kuvitella että tuollaista on tässä talossa sattunut kerran tai toisenkin :D Arthur oli myös söpö unohtuessaan puuhailemaan autotalliin ja liittyessään sitten Mollyn seuraksi leipomaan. Tässä oli ihanan rakastava tunnelma ja tuli heti mieleen, että Molly on varmasti ollut riemuissaan lapsenlapsista, kun pääsi taas heidän kanssa leipomaan. Kiitos tästä!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 609
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Grenade: No ei mulla ole Finissä tän lisäksi julkaistuna kuin kaksi muuta Potter-ficiä, joten voi hyvinkin olla, ettet ole :D Mutta tervetuloa lukemaan näitäkin! Ihana kuulla, että sinustakin tämä oli söpö! 😊 Oli kiva kirjoittaa tällaista lempeää arkeilua pienellä fluffimausteella, ja vaikka sellaista tuleekin kirjoitettua melko paljon, tällä parituksella siitäkin tulee aika erilaista (kuin vaikka Otayurista). Molly aivan varmasti haluaa pitää perinteistä kiinni, vaikka kyse olisikin "vain" piparinpaistosta ja muutakin tehtävää riittäisi. Niillä on tosiaan tärkeä rooli tunnelmaan virittäytyessä.

Lainaus
Voi Arthur, joka saapuu keskenkaiken, totta kai hänellä on jotain ihan ihme vekottimia kotona. Mahtoikohan hän todella viedä niitä kaikkia mukanaan, vai jäiköhän vielä jotain ihan itselle ihmeteltäväksi. :D
Tottahan toki Arthurilla on kotona kaikenmoisia esineitä (vaikkei saisikaan) 🤭 Eiköhän hän vienyt ne mainitsemansa hiusharjat kaikki takaisin töihin. Sellaisia ei uskaltaisi jättää Mollyn kanssa saman katon alle enää yhtään pidemmäksi aikaa...

Lainaus
Vaikka on lapset jo ehtineet lähteä muualle, eivätkä ehdi auttamaan kotihommissa, on heillä silti toisensa.
Onneksi niin ♥ Itseäni myös viehättää ja lämmittää se ajatus, että Arthur liittyisi Mollyn seuraan avuksi, tai ehkä oikeastaan varsinaista apua enemmän seuraksi. Onhan siinä hyvä myös viettää kahdenkeskistä laatuaikaa :3

Kiitokset kommentista, tosi kiva kun tykkäsit ♥


Thelina: Uskoisin Mollyn ajattelevan, että kun leipoo ihan omin käsin ilman taikaa, mukaan saa leivottua enemmän tunnetta, jolloin lopputulos on tietysti parempi 😌 Ja aivan varmasti hän haluaa jatkaa leipomista samalla tyylillä kuin jos lapset olisivat yhä auttamassa.

Lainaus
Arthurin piilottelemat esineet olivat myös hyvä yksityiskohta, voin kuvitella että tuollaista on tässä talossa sattunut kerran tai toisenkin :D
Mitäpä muutakaan siitä vois Arthurilta odottaa :D Kunhan ei vain jätä tavaroita lojumaan ja oikeasti vie ne takaisin ministeriöön...

Ihana kuulla, että sinäkin tykkäsit tästä ja tunnelmasta! 😊 Molly on varmasti ollut niin iloinen, kun on päässyt tekemään asioita lastenlastensa kanssa. Sitten on taas koko Kotikolo täynnä vilskettä ja vilinää.

Sinullekin iso kiitos kun jätit kommenttia ♥ Sellainen ilahduttaa aina.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Minulle vinkattiin taannoin, että täällä on jotain, josta saattaisin pitää, ja oikeaan osui. ❤ Molly/Arthur ja Weasleyn perhe yleensäkin ovat lähellä sydäntäni.

Arthur oli tässä luonteenomaisesti ihanan kuuliainen vaimolleen, ja pesi kynnenalusetkin, kun kerran leipomaan oli käymässä. :D

Mollyn haikeus tyhjenevästä kodista on minulle tuttu ja rakas aihe, ja tässä sitä oli hyödynnetty niin ihanasti. Kivasti saivat puolisot yhteistä aikaa mukavan kotoisassa leivontapuuhassa, ja lopetuskin oli tosi suloinen.

Lainaus
Hän kurottautui laskemaan oman kätensä Arthurin käden päälle.

”Mutta ihan yhtä iloiseksi tämä minut tekee.”
Awwws. ❤ Niin teki minutkin! Kiitos.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 609
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Onpa kiva kuulla, että tätä on ihan vinkkailtu eteenpäin :D Ja vielä ihanampaa, että tämä osui ja upposi, Fiorella! Minäkin tykkään tosi paljon Molly/Arthur-parista ja Weasleyn koko perheestä noin muutenkin. Olikin jo korkea aika kirjoittaa tällä parituksella jotain.

Lainaus
Mollyn haikeus tyhjenevästä kodista on minulle tuttu ja rakas aihe, ja tässä sitä oli hyödynnetty niin ihanasti.
Mä muistankin, että sulla on ollut aiheesta ainakin jotain ficiä! Siitä riittää ammennettavaa, kun onhan se kuitenkin Mollyn elämässä merkittävä vaihe, jota ei voi oikeastaan mitenkään välttää. Onneksi kuitenkin perhe ei katoa kokonaan yhtään mihinkään, eikä Molly muutenkaan jää aivan yksin. Yhteinen aika Arthurin kanssa on sekin tärkeää ♥

Kiitoksia kommentista! Ihanaa että tykkäsit ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Pahatar

  • ***
  • Viestejä: 791
Vs: Vähän niin kuin ennen (S, Arthur/Molly, oneshot)
« Vastaus #11 : 10.09.2023 17:47:09 »
Lämpimät onnittelut Kommenttiarpaisten voitosta! :D Arpa osui kyllä todella kohdalleen jo senkin takia, kun olet todella ahkera kommentoimaan toisten tekstejä, sitä voi vain ihailla. Minulle tuotti vähän vaikeuksia se, mitä valitsisin laajasta tuotannostasi, ja päädyin sitten tähän HP-ficciin, kun nuo muut ovat sellaisista fandomeista, joita en tunne ollenkaan. Eikä sillä, ettei niitä olisi voinut yhtä hyvin lukea, mutta kun hahmot eivät sano kerrassaan mitään, tulee itselleni aina sellainen olo, että osaanko kommentoida tätä ollenkaan, tai tuleeko sanottua jotain täysin tyhmää. :(

Siksi siis tämä Arthur/Molly, joka olikin kertakaikkisen ihana ja lämminhenkinen. :) Minulle tuli tästä monenlaisia asioita mieleen Weasleyn perheestä ja ennen kaikkea Mollysta. Ajattelin tätä lukiessa, että Molly oli hyvin luultavasti saanut elää juuri sellaista elämää kuin mitä oli aina halunnutkin, ja se on todella kadehdittavaa ja harvinaistakin. :) Voisi kuvitella, että seitsemän lapsen äiti olisi ollut jollain lailla helpottunut, kun hänellä oli viimein aikaa itselle, mutta sen sijaan hän ikävöikin sitä, kun lapset olivat vielä pieniä ja asuivat kotona. Siinä oli jotain hyvin koskettavaa. Tämä ficcisi sai myös jälleen kerran ajattelemaan sitä, miten pieninä Molly tavallaan menetti lapsensa, kun nämä kaikki olivat 11-vuotiaasta lähtien menneet sisäoppilaitokseen. Minusta se olisi jotain aivan kamalaa sekä vanhemmille että lapsille, vaikka kirjoissa ei sellaista koskaan vihjattukaan, eikä Mollykaan tuntunut ajattelevan asiaa siltä kannalta. Mutta suri tai ainakin kaipasi niitä aikoja, jolloin talo oli täynnä pieniä ja elämää. :(

Molly on selvästi hyvin ansioitunut ruoanlaittaja, niin kirjoissa kuin tässäkin, ja arvostin tuota, että hän halusi tehdä tietyt jutut itse ja ilman taikuutta, koska tiesi että niin tulisi parasta. Ja oli ihan mahtavaa, että Molly halusi edelleen leipoa pipareita, vaikka leipomisapua ei ollutkaan, mutta varmasti hänelle ne kotitekoiset piparit taikinan itse tekemisestä lähtien olivat jopa kunnia-asia, kun olivathan lapset kuitenkin tulossa niitä syömään. :) Tykkäsin myös siitä, että Molly oli ymmärtänyt ja hyväksynyt, etteivät kaikki pitäneet keittiöpuuhista samalla tavalla kuin hän. Tämä oli todella kiva kohta:

Lainaus
Hän myös arveli – niin paljon kuin se häntä harmittikin – etteivät lapset enää edes innostuisi piparkakkujen tai minkään muunkaan leipomisesta yhdessä. Sellaisten aikojen yli oli jo menty. Mollya se ei kuitenkaan estänyt haaveilemasta. Olisi paljon mukavampaa häärätä keittiössä oman perheensä kanssa kuin yksin.

Mietin tässä myös sitä, että vaikka perheen koko oli käytännössä enää kaksi, eikä varmaan Mollynkaan olisi tarvinnut laittaa enää samalla tavalla ruokaa vain hänelle ja Arthurille, hän ei oikein ehkä osannut luopua siitä. Ja oliko niinkin, että keittiöpuuhat toivat hänelle niin paljon onnellisia muistoja mieleen, että hän senkin takia jatkoi kuten aina ennenkin? :) Aika ihanaa, että Molly kaipasi lapsia paitsi näiden itsensä takia, myös siksi että pienten apulaisten kanssa leivonta sujui nopeammin. Siitä voi olla kyllä montaa mieltä, mutta olen ainakin samaa mieltä tuosta, että taikinaa kului syömiseen lasten kanssa ihan toiseen malliin kuin nyt. ;D

Minusta tuo ”Arthur-kulta” oli hyvin ihana juttu! :D Siitä tuli mieleen, että vaikka puoliso koettelikin Mollyn kärsivällisyyttä jästiesineillään ja varmaan vähän muillakin jutuilla, he olivat silti kaikkien vuosien jälkeen onnellinen pari. Se näkyi minusta myös siinä, että Arthur halusi auttaa Mollya, ja ehkä tämän sanat leipomisesta ilman lapsia saivat Arthurin huomaamaan, että Mollylla oli näitä ikävä. Niin kuin varmaan Arthurillakin oli. Minusta oli ihanaa, että Arthur tuli leipomaan Mollyn kanssa, vaikka olisi varmaan mieluummin puuhannut autotallissa. :) Lasten puuttuminen tuntui ehkä heistä molemmista oudolta ja vähän surulliseltakin, vaikka tässä olikin valoisa tunnelma. Eikä Molly tuntenut itseään enää yksinäiseksi, kun Arthur oli hänen kanssaan, ja muutenkin Molly ja Arthur olivat tässä hyvin ihania yhdessä. :) Pidin tästä lopusta kovasti:

Lainaus
”Mietin vain, miten mukavaa on taas leipoa pipareita jonkun kanssa. Ihan niin kuin ennen.”

”Rohkenen epäillä, että lasten kanssa leipominen on samanlaista kuin minun seurassani”, Arthur tuumasi naurahtaen. ”Varsinkin jos mukana on Ron tai edes jompikumpi kaksosista.”

”Se on kyllä totta”, Mollykin myönsi. ”Pitäisi kai siis sanoa, että tämä on nyt vähän niin kuin ennen.”

Hän kurottautui laskemaan oman kätensä Arthurin käden päälle.

”Mutta ihan yhtä iloiseksi tämä minut tekee.”

Tätä ficciä oli todellinen ilo lukea, vaikka vielä ei olekaan joulu. :) Tässä oli kuitenkin niin ihana tunnelma, että tämä sopi oikein hyvin tähänkin vuodenaikaan, joka aina vähän surettaa minua, kun kesä on ohitse. Joulussa on kuitenkin ihan omanlaistaan taikaa, ainakin silloin, kun siitä kirjoitetaan niin kuin tässä, ja silloin ei niin kauheasti harmita syksyn tuleminen. Suuri kiitos tästä, ja olisi todella kiva, jos vielä innostut kirjoittamaan lisää HP-ficcejä. :)
Why is it that we feel more comfortable seeing two men holding guns than two men holding hands?

FiFi - Fiksu ja Filmatiivinen fiktiofoorumi

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 609
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Vähän niin kuin ennen (S, Arthur/Molly, oneshot)
« Vastaus #12 : 27.12.2023 11:33:28 »
Pahatar: En usko, että sanoisit mitään tyhmää niistäkään ficeistä, joiden fandomia et ennestään tunne! (Sitten pitäisi varmaan itsekin pelätä puhuvansa höpöjä, kun kommentoin paljon itselleni vieraista fandomeista kirjoitettuja juttuja :D enkä kyllä pelkää.) Mukava kyllä että olet viihtynyt Potter-ficieni parissa! (Niitäkin voisin toki kirjoitella lisää jossain välissä... 😅)

Oon vähän mykistynyt ja todella otettu siitä, miten pitkän ja runsaan kommentin olet taas kirjoittanut, tällaisesta aika pienestä ja yksinkertaisesta ficistä... 🥺 Ihanasti olet pohtinut varsinkin Mollyn (mutta myös Arthurin) elämää ja mahdollisia ajatuksia, paljon oli sellaista mitä olen itsekin välillä miettinyt! Johtuu varmaan pitkälti siitä, etteivät sisäoppilaitokset ole mikään tavallinen juttu Suomessa, mutta itsestä tuntuu kyllä aika hurjalta ajatus että lapset olisivat lähes koko vuoden pois kotoa ja vain loma-aikoina tulisivat takaisin. Molly ei varmaankaan pitänyt asiaa niin kamalana, olihan hän itsekin Tylypahkassa nuorena ja se oli muutenkin normi, mutta varmasti ikävöi lapsiaan ja niitä hetkiä, kun on koko perhe yhdessä. Onhan hän hyvin perhekeskeinen ihminen.

Lainaus
Minusta oli ihanaa, että Arthur tuli leipomaan Mollyn kanssa, vaikka olisi varmaan mieluummin puuhannut autotallissa. :)
Olisi se varmaankin hänen omia mielenkiinnonkohteitaan enemmän ollut, mutta vaimon kanssa ajan viettäminen on sekin ihanaa ja tärkeää ♥ Ja aina voi ajatella, että autotallin rojuineen odottaa, mutta piparitaikina ei!

Lainaus
Tätä ficciä oli todellinen ilo lukea, vaikka vielä ei olekaan joulu. :) Tässä oli kuitenkin niin ihana tunnelma, että tämä sopi oikein hyvin tähänkin vuodenaikaan, joka aina vähän surettaa minua, kun kesä on ohitse. Joulussa on kuitenkin ihan omanlaistaan taikaa, ainakin silloin, kun siitä kirjoitetaan niin kuin tässä, ja silloin ei niin kauheasti harmita syksyn tuleminen.
Ja nyt kun lopulta saan vastattua (tähänkin) kommenttiin on joulu jo ohi 😅 Mukava kyllä kuulla yhä, että tämä sopii muuhunkin aikaan vuodessa. Joulussa on kyllä taikaa, jotain sellaista mitä ei muulloin ole.

Kiitos tosi paljon kommentistasi! Siihen oli ihana syventyä, niin pitkä ja runsas se oli ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中