Kirjoittaja Aihe: Riittämätön | S, FF100, viikottainen raapalehaaste.  (Luettu 3138 kertaa)

Jennea

  • Vieras
Title: Riittämätön
Author: Jennea
Genre: Romance ja lievä angst.
Rating: S
Pairing: Romilda Vane/Harry Potter, ainakin näin toivotaan.
Disclaimer: Rowling omistaa, en minä.
Summary: Romilda ei voi unohtaa Harrya.

A/N: Osallistuu siis viikottaiseen raapalehaasteeseen, aiheena Romilda Vane. Sekä samalla myös FF100, sanalla Liian vähän. Kommentteja? :)


Riittämätön


Tiesin, ettet halua minua. Tietysti. Miksi haluaisit?
Minä en ole yhtä hoikka kuin Ginny Weasley. En yhtä älykäs kuin Hermione Granger. Enkä yhtä suosittu tai nätti kuin muut tytöt.
Varmaan nauratte minulle muiden Rohkelikon poikien kanssa. Ei se mitään. Ainakin sillä hetkellä ajattelet minua.

Mutta vaikka yritän unohtaa ja siirtyä eteenpäin, en voi. Enkä ole varma haluanko.

Vaikka et huoli minua lähellesi, voin aina unelmoida siitä. Kukaan ei vie ajatuksiani minulta pois.
Voin kuvitella miten vihreät silmäsi katselevat minua, ihailevasti. Voin kuvitella miten halaat minua vahvoilla käsivarsillasi, turvallisesti.

Voin kuvitella, vaikka miten paljon. Mutta se tuntuu niin vähältä.

Minä olen sinun mielestäsi kaikkea liian vähän.
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:13:04 kirjoittanut Beelsebutt »

ruskaretki

  • Vieras
Vs: Riittämätön
« Vastaus #1 : 16.06.2008 20:05:52 »
Tykkäsin tästä. Kuvailua ei ole paljon ja kerronta on suoraa, mutta silti ihastuin tähän. :) Tosi kiva raapale, kirjoittele lisää ! :)

Jennea

  • Vieras
Vs: Riittämätön
« Vastaus #2 : 16.06.2008 21:36:13 »
Ruskaretki: Joo, halusin ettei mitään "turhia" löpinöitä, suoraa tekstiä vaan. :D Mutta kiitos! Raapaleita tulee joka päivä kirjoiteltua lisää, lueskele tuleviakin jos kiinnostaa. :)

Carolynne

  • A proud Hufflepuff
  • ***
  • Viestejä: 1 341
Vs: Riittämätön
« Vastaus #3 : 16.06.2008 21:38:19 »
Tämä oli jotenkin todella kaunis, riipaisi ainakin minua. Romilda oli kirjoitettu uskottavasti ja minusta oli mukavaa, että hänestä kirjoitettiin hieman syvällisempäkin. Rowhan kuvaa hänet pelkäksi ärsyttäväksi fanitytöksi, mutta hänessä on ainesta paljon enempäänkin.

Kieli raapaleessa on mukavan simppeliä, sopii jotenkin haaveisiin. Heti alun vertaukset Ginnyyn ja Hermioneen liittivät ficin ihailun kohteen vahvasti Harryksi - joskushan käy niin, että vaikka hahmoa kutsuttaisiin nimeltä joka lauseessa, voisi hän silti olla kuka tahansa.
Unelmointu kuulosti ainakin minulle kovin tutulta ja toi tähän lohtua. Otsikko toimi myös hyvin, yllättäen pidin siitä kovin (yleensä olen pidempien ystävä), se on kuvaava.

Kiitän!
Carolynne
"Forever may only be twelve days."
"Then we'll take those twelve days, and we'll live twelve lifetimes."

Jennea

  • Vieras
Vs: Riittämätön
« Vastaus #4 : 16.06.2008 21:45:06 »
Carolynne: Kiitos aivan ihanasta kommentista. Halusin juuri tuoda Romildastakin hieman enemmän esille, kuin juuri pelkkää tuota fanityttöyttä, hyvä jos se onnistui. Otsikko iski itselleni vasta mieleen, kun olin kirjoittanut koko raapaleen aivan aamulla ja oli tarkoitus julkaista se täällä aamupäivällä, ja itse tosiaan pidän lyhyistä ja ytimekkäistä otsikoista, että siksi varmaan tykästyin tuohon yhteen, voimakkaaseen sanaan. :) Mutta kiitos itsellesi lukemisesta ja kommentoimisesta!

Heti alun vertaukset Ginnyyn ja Hermioneen liittivät ficin ihailun kohteen vahvasti Harryksi - joskushan käy niin, että vaikka hahmoa kutsuttaisiin nimeltä joka lauseessa, voisi hän silti olla kuka tahansa.

Niin ja kommentoiden vielä tähän, että siksi viittaukset Rohkelikoon ja noihin tyttöihin, että halusin tämän juuri osaksi tuota FF100. Aiheenani kun on Rohkelikon pojat ja jotenkin täytyi mainita tuo Rohkelikko. :)
« Viimeksi muokattu: 16.06.2008 21:59:16 kirjoittanut Jennea »

Taki

  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Riittämätön
« Vastaus #5 : 05.07.2008 19:33:26 »
Juu, tämä oli kaunis ja uskottava. Minä tykkäsin. Tämä oli erittäin hyvä kuvaus tälläisestä angstisesta kaukaa ihailusta ja minäkin pidin noista vertailuista Ginnyyn ja Hermioneen. Pari lainausta...

Varmaan nauratte minulle muiden Rohkelikojen poikien kanssa. Ei se mitään. Ainakin sillä hetkellä ajattelet minua.
Tämän lainasin kahdesta syystä. Ensinnäkin, tuossa pitäisi varmaan lukea 'Rohkelikon', ja toisekseen, tämä oli aivan ihana lause ja ajatus. Tuo 'Ei se mitään' on jotenkin niin surullisen nätti lause kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Lainaus
Mutta vaikka yritän unohtaa ja siirtyä eteenpäin, en voi. Enkä ole varma haluanko.

Vaikka et huoli minua lähellesi, voin aina unelmoida siitä.
Tämä oli ihana kohta, koska tuo on erittäin tuttu tunne minullekin ;D Niinhän se menee että vaikka fiksuinta olisi vaan antaa olla ja keskittyä johonkin muuhun, niin silti sitä mieluummin pitäytyy niissä typerissä unelmissaan.

 Minä pidin tästä ja tämä myös sopi hyvin tuohon sanaan 'liian vähän'. Kiva lukea välillä Romildasta, hienosti olit saanut otteen tälläiseen harvinaisempaan hahmoon!

Jennea

  • Vieras
Vs: Riittämätön
« Vastaus #6 : 05.07.2008 19:57:46 »
Taki: Ups, hyvä kun sanoit tuon virheen, korjaan sen. En itse tajunnut ollenkaan! :D Kiitos paljon kommentistasi, älyttömän kiva, että pidit. Romilda on tosiaan aika harvoin missään esillä, joten olin melkoisen tyytyväinen, kun hän oli aiheena raapalehaasteessa. Pääsee kirjoittamaan sellaisista henkilöistä, joita ei välttämättä koskaan kirjottaisi. :) Mutta siis, kiitos kun luit ja kommentoit!

Kelmikiti: Niin siis et tykännyt Romildasta? No en minäkään mikään fani ole, mutta jollain kierolla tavalla Romilda on kuitenkin mielenkiintoinen hahmo ja halusin heti kirjoittaa hänestä ficcin kun huomasin tosiaan, että hän oli aiheena sen viikkoiseen raapalahaasteeseen. Mutta kiitos kun luit!