Kirjoittaja Aihe: Teit minut eilen kaksi kertaa, S, Kuhnusarvio/McGarmiwa  (Luettu 3267 kertaa)

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
// Alaotsikko: Viikottainen raapalehaaste, FF100

Title: Teit minut eilen kaksi kertaa
Author: Pyörylä
Genre: ... romance? ei mitään hajua oikeesti! ai, juu: raapale
Pairing: Tulkinnanvarainen Horatius Kuhnusarvio/Minerva McGarmiwa, tai niin ainakin minä tämän kuvittelin
Rating: S
Disclaimer: JKR omistaa koko (Potter)-universumin, Pyörylä ei omi hahmoja tai saa tuottoa.
A/N: Viikottainen raapalehaaste, tän viikon aiheena Horatius Kuhnusarvio <3 FF100 aiheena Tylypahkan henkilökunta, sanasta '83. Ja'. Zen Cafén biisi 'Teit minut eilen' inspiroi tämän, ja periaatteessahan tämä voi olla mikä tahansa paritus, mutta itse kuvittelin sen koko ajan tällä parilla ^^ Rarea, tosiaan!
Kuhnu puhuu, Minerva ajattelee.

**

Teit minut eilen kaksi kertaa…

"Siitä on pitkä aika."
Pitkä? Siitä on ikuisuus.
"Kai muistat minut vielä?"
Valitettavasti.
"Tiedätkö miksi olen täällä?"
Koska sinä pidät minusta?
"Koska minä pidän sinusta."
Arvasin.

"Pidän sinusta paljon."
Älä viitsi naurattaa.
"Ja hymystä päätellen, sinäkin pidät minusta."
Mitä minä juuri sanoin..? Ja sitä sanotaan sarkasmiksi.
"Haluaisin viedä suhteemme seuraavalle tasolle."
En sanoisi tätä 'suhteeksi'.

"Haluan nähdä sinua useammin."
Nähdä, naida, sama asia.
"Ja tiedän, että suostut siihen."
Voinko muutakaan?
"Tiedän, koska haluat minua."
Ei, en sinua. Haluan sitä, mitä saat aikaan minussa.
"Tapaamme siis illalla? Minun luokassani?"
Valitettavasti.

…Teit minut kaksi kertaa tänään onnelliseksi.

**
« Viimeksi muokattu: 14.03.2015 22:53:25 kirjoittanut Kaapo »


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: Teit minut eilen kaksi kertaa, K-7, Kuhnusarvio/McGarmiwa
« Vastaus #1 : 16.06.2008 09:14:55 »
Todella ihana dialogi. :)

Jotenkin vain ei sovi Minerwalle minun mielestäni kumpikaan puoli repliikeistä, joten tämä toimii siis oman pääni sisäisellä parituksella. ;)
Mutta kiitos silti, tämä on todella upea. Letkeää luettavaa.

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Vs: Teit minut eilen kaksi kertaa, K-7, Kuhnusarvio/McGarmiwa
« Vastaus #2 : 17.06.2008 10:41:21 »
Kelmikiti: Joo, paritus on ihan hassu :D Mistähän sekin tuli mieleen :D mutta kiitos että tykkäsit ficistä silti ;)

venla: jep, tämä tosiaan toimii monella parituksella, kuvittelin vain kirjoittaessani Minervan ajattelemaan ja Kuhnusarvion puhumaan. Ihan uteliaisuudesta kysysin, minkä parituksen kuvittelit? jos kuvittelit minkään ;D Yep, kiitos kommentista kuitenkin ;)


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: Teit minut eilen kaksi kertaa, K-7, Kuhnusarvio/McGarmiwa
« Vastaus #3 : 17.06.2008 22:15:16 »
:D hahaa.

Voisin melkein kirjoitta fanficin tästä fanficista, mutta mielessäni pyöri suoranainen teatteri tämän pienen pätkän ympärillä.
Siis jotenkin ajattelin että Kuhnusarvio on tässä sellaista miesopettaja tyyppiä, että hän makaa oppilaideen kanssa ihan työkseen. Ja tämän sitten kuvittelin jonkun tuskastuneen oppilaan kanssa käydyksi puhe-ajatus dialogiksi. ;)
Jotenkin tuon alun katkera sävy ja nuorekas kieli saivat minulle tämän ajatuksen päähän. Etenkin tuo:

"Tiedätkö miksi olen täällä?"
Koska sinä pidät minusta?
"Koska minä pidän sinusta."
Arvasin.

omassa mielikuvituksessani viittasivat tuohon. Mutta kuten sanoin, melkoista ylitulkintaa. Lähti tämä teksti vain elämään. :)

Puokki

  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: Teit minut eilen kaksi kertaa, K-7, Kuhnusarvio/McGarmiwa
« Vastaus #4 : 17.06.2008 23:05:35 »
Koska a) Teit minut eilen on niin loistava kipale että kaikkea pitää kommentoida, joka mainitsee sen ja b) oo se on kiva. Päänsisäinen ääni on juuri niin -___- mutta samalla "okei, ihan sama."

""Haluaisin viedä suhteemme seuraavalle tasolle."
…En sanoisi tätä 'suhteeksi'.

"Haluan nähdä sinua useammin."
Nähdä, naida, sama asia."

Juuri tuosta minä puhun. Ja sitten loppuun tungettu kappaleenpätkä kuitenkin vähän muuttaa sitä sävyä, että ainakin jokin puoli niiden suhteessa toimii. Tämä on sellainen mukava puolen minuutin luku, jolle voi hymyillä myöhemmin, jos satut tietämään mitä tarkoitan? Periaatteessa aika turhanpäiväinen, mutta tuolla asenteella kaikki Spinozan Moraalista alaspäin olisi pelkkää syntiä. Ja tätä on tosi vaikea kommentoida rakentavasti, jos ollenkaan. Se ei töki missään vaiheessa, eikä tuon pituisessa mikään saakaan tökkiä. Eiku venaa. " "Ja hymystä päätellen, sinäkin pidät minusta." " Se on aika monimutkainen lauserakenne tuohon pistettäväksi kun muissa lauseissa ei sivulausesta kuultukkaan. Se ei solju yhtä hyvin.
These are moments of joy and happiness, moments of pain and sorrow, moments of wisdom and foolishness, these are moments of life."

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Vs: Teit minut eilen kaksi kertaa, K-7, Kuhnusarvio/McGarmiwa
« Vastaus #5 : 18.06.2008 14:02:33 »
venla: tuossa quotettamassasi kohdassa kieltämättä on tota nuorekasta kieltä, tai siis, ei vanhat mummelit tuollaisia ajattele, mutta minulle Minerva nyt vaan on niin ikinuori ja tsäpäkkä täti, että tuo kävi sille hyvin :D ja hitsi, tuo kuhnusarvio/oppilas käy tuohon varsin hyvin :P Ylitulkinta on kivaa, varsinkin kun tarkoituksella jätin tämän ficin tarinan melko auki, hauska kuulla miten ihmiset sen tulkitsee!
Itse olin ajatellut tämän ficin taustat silleen, että Horatiuksella ja Minervalla on seksisuhde, ja vaikka Horatius pitääkin Minervasta, niin Minervalle se on vain seksiä, hän inhoaa Kuhnusarviota, mutta kun jätkä on niin hyvä sängyssä, niin sitä on 'pakko kestää' :'D siksi nuo laulun sanat, 'teit minut' ja 'onnelliseksi' ;) Mutta siis, kiitos ylitulkinnasta! :D

Puokki:
Lainaus
Ja sitten loppuun tungettu kappaleenpätkä kuitenkin vähän muuttaa sitä sävyä, että ainakin jokin puoli niiden suhteessa toimii
Se on se seksi joka toimii. Ja eihän tällä nyt maailmaa lähdetykään mullistamaan, pieni tilannekuvaus vain todella raresta parituksesta, ja näin sen ainakin voisi kuvitella menevän! ...monimutkainen lauserakenne... no onhan se, mutta ei se minulle ainakaan pistä silmään tuolta tekstistä, pitää lukea tietyllä mielentilalla niin 'puunsäästäjäkin' soljuu 'työkkärin' kanssa! (Pointti? Ei sitä ole^^)
Hei mutta, kiitos, että kommentoit, raapaleita on todella vaikea kommentoida, kuten sanoit! Niistä pitää nyhtää jotain pienen pieniä virheitä esille, jos haluaa rakentavaa antaa, vaikka raapaleissa usein se kokonaisuus ratkaiseekin. Eli kiitos siis! :>


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com