Kirjoittaja Aihe: Fanipostia?  (Luettu 83395 kertaa)

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #20 : 23.08.2010 21:13:32 »
Hei mulla on ainakin 5-8 henkilöö, jolle haluisin lähettää fanipostia ja nyt mun on pakko alkaa hommiin ku en oo aikasemmin jaksanu ;D
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #21 : 24.08.2010 18:37:03 »
Apua, haluan lähettää vielä ainakin Rowlingille, Lynchille + mahdollisesti muillekkin. Luettuani näitä uusimpia juttuja niin arvatkaa tekikö mieli sitten lähettää taas näitä fanipostia - kohta voisi sanoa jäävänsä koukkuun niistä. :D

Tsemppiä munkin osalta, toivottavasti kaikki saa vastauksia takaisin. Odottelen itsekkin ehkä pienessä toivossa, että saisi Emmalta vastauksen takaisin. :P
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Fell

  • Vieras
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #22 : 24.08.2010 19:03:37 »
Mua on alkanut innostaa tässä lähiaikoina ajatus kirjeen kirjoittamisesta muutamalle suomalaiselle artistille :--D Vastauskin saattaisi tulla hiukan henkilökohtaisemmalla tasolla kirjoitettuna tai miten vaan! :O

Ensimmäisenä kohteena olisi Koop Arponen, joka on varmaan lempijulkkikseni koskaan ;--3 Sille olisi kiva kirjoittaa siitä, miten se varasti mun kynäni ja jauhaa siinä sivussa muutakin yltiömäisestä fanituksestani! : DD Ja kosia sitä Naaws, olisi ihan käsittämättömän upeaa, jos se vastaisi edes jotenkin! ;-O Eli sille nyt ainakin olisin kirjoittelemassa, kun etsin jo sen osoitteenkin n___n

Toisena ajattelin Toni Wirtasta, vaikkei se mitenkään herätä mussa kummempia tunteita - no joo, se on lempibändini solisti, mutta henkilöntä jäänyt hiukan etäiseksi. Lisäksi se voisi pelästyä upeine verbaalisine taitoineen kun alkaisin sönköttää jotain naapurin kissoista ja ajautuisin sivuraiteille pahemmin kuin rollaattorimummo jäällä :,DD Joten rajoittanen varmaan kirjeilyni Arposeen ja panostan siihen oikein kunnolla n___n ♥

Ootteko muuten lähetelleet jotain tavaraa siinä kirjeen mukana? Esim. jotain koruja tms. pientä?

immobitch

  • Superhero
  • ***
  • Viestejä: 638
  • Yea, I can fly.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #23 : 24.08.2010 19:32:44 »
Ootteko muuten lähetelleet jotain tavaraa siinä kirjeen mukana? Esim. jotain koruja tms. pientä?
Hahaa, mie olen! :"DD Tosin en tiedä lasketaanko sitä kirjesysteemiä fanipostiksi... Kai se lasketaan, kun se meni minulta Jonne Aaronille, vaikka manageri Tommi sanoikin minulle, että pistä postissa...
Mutta siis laitoin kirjeen ja sen lisäksi A3-kokoisia julisteita ja A5-kokoisia sellasia toisenlaisia juttuja mitä olin itse tehnyt. Tommi siis sanoi minulle, että "nyt kun ne julisteet unohtui, laita postissa vaikka Jonnelle, niin Jonne sitten näyttelee niitä minulle". Siksi olen laittanut  ;D

Ja minulla on ihan hirveä kammo fanipostin lähettämistä kohtaan, koska joskus 13-vuotiaana lähetin Jonnelle sähköpostia, joka oli TOSI NOLO, johon ei koskaan saapunut vastausta. Se hävettää vieläkin niin paljon, etten usko lähettäväni fanipostia kenellekään pitkään aikaan.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010 13:28:13 kirjoittanut immmortal »
ava & ban by raitis

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #24 : 27.08.2010 13:15:31 »
!!

Apua, kiljuin varmaan hulluna, kun huomasin, että postiin oli ilmestynyt iso, valkoinen kirjekuori nimelläni varustettuna ja olin aivan tohkeissani, kun huomasin sen olevan tullut Iso-Brittaniasta! Aukaistuani sitä huomasin Emma Watsonin kuvan nimmarilla varustettuna (+ mukana tuli lyhyt kirje) ja suorastaan hypin ja kiljuin paikallani aivan onnessaan. :'D Onneksi meillä ei ollut ketään kotona peittämässä korviaan mun kiljunnalta, arvatkaa kuka on nyt onnellisin tyttö tässä talossa!

Varsinkin kun olin varma, että vastausta ei tule ja tänään päivä oli muutenkin mennyt hieman alaspäin ja hitto, kun olen niin suunnattomasti iloinen, iloinen ja iloinen!<3

Äh, anteeks hihkutus, mutta kun ei voi mitään tälle tunteelle. Yllätti minut aivan täysin ja ei hitsit, ihanaa oikeasti. Kuva ja nimmari oli oikea päivän piristysrokotus! Taatusti en hävitä tätä kuvaa.
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010 13:34:25 kirjoittanut Upsila »
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #25 : 27.08.2010 14:11:47 »
Oi, upsila!
Nyt munkin on ihanihan pakkopakko lähettää sitä fanipostia!!!!! Viikonloppu aikaa, heh ;)
Mitä sää kirjotit sille, et sait nimmarin(ja muutenkin mitä kirjotit?? :)
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

immobitch

  • Superhero
  • ***
  • Viestejä: 638
  • Yea, I can fly.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #26 : 27.08.2010 14:31:10 »
Oi, upsila!
Nyt munkin on ihanihan pakkopakko lähettää sitä fanipostia!!!!! Viikonloppu aikaa, heh ;)
Mitä sää kirjotit sille, et sait nimmarin(ja muutenkin mitä kirjotit?? :)
Minä olen ymmärtänyt, että nimmarilla varustettu valokuva lähetetään jokaiselle kirjoittanelle, jos oma viesti ei ole loukkaava tai muuta. Jotenkin en jaksa uskoa, että noinkin suuri tähti itse lukee jokaisen kirjeen, vaan että heillä on joku avustaja, joka noita kuvia sitten laittelee. Minun lapsuudenaikainen ystäväni laittoi Danielille postia Salaisuuksien kammion julkistamisen jälkeen ja hän sai myös aikoinaan kuvan nimikirjoituksella varustettuna. Tosin en sitten tiedä, onko siihen aikaan tähdet itse vilkaisseet kirjeitä vai miten  ;D
ava & ban by raitis

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #27 : 27.08.2010 14:53:04 »
immmortal, totta, tähdet eivät kerkeä lukemaan kiireidensä ohella jokaisen fanien kirjettä, omassa lyhyessä kirjeessäni ilmoitettiin kuitenkin, että kiitos kirjeestäsi Emmalle ja sitä rataa, että hänellä oli kiirettä. Tämän kirjeen lähettänyt vakuutti kuitenkin myös, että Emma ilahtuu varmasti kuitenkin kirjeestäsi, koska he ilmoittavat säännöllisesti faniposteista hänelle, yms. Se oli kuitenkin sydäntä lämmittävää, vaikka se taisikin olla vain hänen avustajansa.

Lainaus
Mitä sää kirjotit sille, et sait nimmarin(ja muutenkin mitä kirjotit?? :)
No, osoitin ainakin kiintymistäni häneen kirjeen alussa (pienoista hehkutusta siis) ja kerroin, että vaikka englanninkieleni olikin lukossa, tätä oli silti kivaa kirjoittaa. Ja koska en voinut lentää Englantiin asti pyytämään nimikirjoitusta, pyysin oman kirjeeni kautta, että voisinko mitenkään saada saada Emmalta nimikirjoitusta ja sitä rataa. Ilmaise vain asiasi, kysymyksiäsi, hehkutuksiasi, omaa pientä arkipäiväisyyttäsi siihen kirjeeseen arkailematta, niin kyllä se siitä. :)

Jokaisen kirje on omaperäinen ja ainutlaatuinen, kyllä se siitä luistaa MissWeasley - varsinkin kun itse olin aivan innoissani myös kirjoittaessani. Kyllä ne asiat tulee automaattisesti paperille sitten. Toivottavasti saat vastauksen sitten idoliltasi, rohkeasti vaan sanat kirjeeseen. :)
« Viimeksi muokattu: 27.08.2010 14:55:06 kirjoittanut Upsila »
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

lilSam

  • ***
  • Viestejä: 14
  • Equivalent Excange!
    • Don't know where we're going
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #28 : 04.09.2010 00:06:47 »
tuli kysymys mieleen! Pitääkö näyttelijöiden roolihahmo olla kirjekuoressa, jos lähettää warnen brothersin osoitteeseen/kautta?
I'm a member of Team Edward! Edward Elric, of course.
 
Ed ♥ Winry
Yao Ling ♥ Lan Fan
Roy ♥ Riza
Alphonse ♥ Mei
Sig ♥ Izumi

Hughes and Havoc, two perfect human beings.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #29 : 04.09.2010 11:05:43 »
Joskus yläasteikäisenä lähetin fanikirjeen senaikaiselle tv-sarjasuosikilleni ja sain yllätyksekseni valokuvan nimmarilla ja henkilökohtaisen kirjeen, mitä ihmettelin todella paljon, sillä en olisi oikeasti uskonut että laittaisivat mitään muuta kuin korkeintaan jonkun monistetun jutun minkä lähettäisivät kaikille. Hän myös pyysi minulta valokuvaani, koska oli tekemässä valokuvakollaasia faneistaan ilmoitustaululle, ja kun lähetin niin vastasi myös siihen tosi kauniisti kirjeellä. Varmaan johtui siitä, että oli silloin uusi henkilö sarjassa, liekö ollut ensimmäisten fanikirjeidensä lumoissa? Myöhemmin hänestä tuli suht supersuosittu joten epäilen, että ilmoitustaulu ei pitkälle riittänyt fanikuvien suhteen. ;)

Kirjoitin myös muutamille elokuvatähdille, mutta sieltä taholta ei tullut koskaan vastausta. (Mitä en kyllä ihmettelekään.) Jos olisin saanut silloin Winona Ryderin kuvan ja nimmarin, olisin varmaan kuollut järkytyksestä ja riemusta. Nykyään en oikein tiedä, kuka olisi sellainen jolle haluaisin kirjoittaa. Ficcien ym kommentoinnin kautta hoksasin myös, että voihan palautetta antaa muillekin kuin ficcareille - olen laittanut muutaman kerran sähköpostia joillekin kirjailijoille ja kuvataiteilijoille, joiden töistä olen pitänyt erityisesti, ja huomannut että palaute ilahduttaa oikeasti ihmisiä. :)

Nykyään on helppoa ja edullista entiseen verrattuna teettää kuvia ja monistaa viestejä faneille lähetettäväksi, kun on tietokoneet ja systeemit ja kaikki, niinpä on kiva kuulla että monet suositut tähdet myös niitä lähettävät - pienikin huomiointi tekee fanin tosi onnelliseksi, joten on ihana että ihmiset arvostavat fanejaan ja tahtovat ilahduttaa. Massasuosikkien on ymmärrettävästi mahdotonta vastata henkilökohtaisesti tai edes lukea kaikkia kirjeitä ja viestejä joita saavat, mutta varmasti jo se, että kuulee avustajiltaan fanipostista, tekee heille hyvän mielen ja tunteen että on onnistunut työssään. Ja niitä persoonallisimpia ja kivoimpia viestejä avustajat kyllä välittävät tähdille nähtäviksi, joten persoonallisuus kyllä auttaa asiassa.

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

overdose

  • ***
  • Viestejä: 433
    • tumblr
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #30 : 04.09.2010 20:14:10 »
Mä olen lähettäny vaan kerran fanipostia, Keira Knightleylle kun olin jotain kymmenen. Häpeän sitä kirjettä vieläkin - huono englanti ja muutenkin ihan lapsellinen. Siinä aluks kerroin, että kuinka paljon Keira mulle merkitsee, ja sen jälkeen rupesin painostamaan sitä yhteen Orlando Bloomin kanssa :'D Pieni PotC-riippuvuus oli silloin päällä ja meni vähän liiallisuuksiin. Vastausta ei tietenkään tullu vaikka sitä sillon odotinkin kovasti, kavereiden kanssa oltiin varmoja että se tottelis faniaan. Ei oltu ihan perillä rakkausasioista...

Niin ja Selena Gomezille oon sähköpostia kirjottanu, koska oon liian laiska kirjottamaan käsin. Vastausta odottelen kirjeitse, koska automaattisessa vastauspostissa joka tuli heti lähettämisen jälkeen, luvattiin että kaikille oman osoitteen lähettäneille pistetään nimikirjoituskuva tulemaan ihan etanapostin kautta. Olishan se tietenkin huippua saada joku vastaus Selenalta, mut kyllä toi nimmarikin kelpaa (:
I never knew what you were capable of, baby I would've kept my heart.
But I gave it up, baby I fell in love, now I don't know what it's done.

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #31 : 05.09.2010 10:38:28 »
Mitähän kannattais siihen lopputervehdykeks laittaa? :o

Kun suomessa laitetaan aina kirjeen loppuun

Terveisin, ystäväsi tai muuta sellasta :D
Ja englanniksi mun saksalaisen kirjekaverin kanssa laitettiin Your, Kaisa(nimi muutettu ;)) tai Love, Kaisa.

Mut tuntuis jotenkin hassulta laittaa niin fanikirjeeseen? :''D
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #32 : 05.09.2010 13:02:02 »
Kyllähän nuokin lopputervehdykset ovat ihan asiallisia, mutta itse suosin sellaisissa yhteyksissä joissa en tunne henkilöä kovin hyvin esimerkiksi ilmaisuja Best regards, tai Best wishes, eli suomeksi lähinnä "parhain terveisin".

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #33 : 05.09.2010 13:25:04 »
Ah, kiitos Fiorella. Juuri jotain tuollaista hain :)
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

Peacock

  • ***
  • Viestejä: 301
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #34 : 10.09.2010 13:08:08 »
No niin, eli nyt on lähetetty fanipostit Torrekselle, Tom Feltonille ja Rupert Grintille. :------) Ja Emmalta tuli vastaus n. viikko sitten (?). Oli ihan kiva yllätys miullekin (mutta aika laimea reaktio verrattuna Upsilaan), mutta luulin, että olisivat ottaneet jo DH-kuvia, mutta tulikin sitten HBP-kuva, joka miulla jo onkin. Aika tyhjä olo, kun ei ole enää ideoita, kenelle kirjoittaa. Jos nyt sitten seuraavaksi etsisi Hurtsin fanipostiosoitteen, jos sellaista vielä edes on olemassa. Ja oottelen sitten noiden muiden vastauksia.

Mie oon laittanut yleensä kirjeen loppuun joko "With love", "Yours" tai "Take care". Riippuu tietty ihan ihmisestä, että kuinka tuttavallisesti haluaa idolilleen puhua, mutta liiallinen tuttavallisuus voi jo mennä yli... Pitää muistaa myös joskus käyttää tota "Best wishes" myös, koska alkaa olla nämä miun lopputervehdykset liian kulutettuja. :------D

Vau! Olispa kiva saada samanlainen vastaus joltakin idolilta niin kuin Fiorella sai. :') Henkilökohtainen vastaus olisi aivan mieletön, mutta luultavasti vain iso haave... Miun idolit ovat niin yleisiä, että vaikka kuinka persoonallisen kirjeen laittaisin menemään, niin se normaali tulostettu kuva+nimmarihan sieltä tulee. Mutta ei siinä mitään, onhan nekin tosi hienoja, kun kerran saa vastauksen!

lilSam, mie en oo ainakaan nähnyt/laittanut roolihahmoa kirjekuoreen. Ihan vain näyttelijän nimi ja kunnollinen osoite, niin kyllä kirje on perille mennyt. Kannattaa laittaa kirjekuoren vasempaan ylänurkkaan lähettäjän (eli siun) osoite, että kirje tulee takaisin siulle, jos osoitteessa on häikkää tai jotain. :-----)

ava © vanilla
banneri © raitis

immobitch

  • Superhero
  • ***
  • Viestejä: 638
  • Yea, I can fly.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #35 : 10.09.2010 13:22:26 »
No niin, eli nyt on lähetetty fanipostit Torrekselle, Tom Feltonille ja Rupert Grintille. :------)
Haha, tuli tuosta Feltonista mieleen eräs hauska juttu muinaisesta lapsuudesta :")

Oltiin jotain pikkutilliäisiä sen aikaisen kaverin kanssa ja päätettiin laittaa Tom Feltonille fanipostia. Kirjoitettiin harakanvarpailla ja huonolla englannilla, joka näytti kamalalta. Päätettiin sitten koristella paperia geelikynillä ja kohoväreillä tehdyillä sydämillä. Myös kirjekuoreen tehtiin kaksi pientä kohovärisydäntä. Oltiin ihan innoissamme siitä sillon kun lähetettiin se ja odotettiin paniikissa, et tuleeko vastausta.

Monen viikon päästä sitten tuli postissa kirje. Oltiin niin innoissaan siitä jutusta, tottakai kun on pikkunen niin on kaikesta innoissaan, mutta eihän me tajuttu kattoo mikä kirje se oli. Sitten kun se avattiin, siellä sisällä oli kirje(meidän kirje kans mukana), jossa sanottiin että kirje palautettu lähettäjälle, koska vastaanottaja ei halunnut vastaanottaa kirjettä.  ;D

Ei yhtään noloa tai mitään?? :DDD
ava & ban by raitis

MissWeasley

  • Rohkelikko
  • ***
  • Viestejä: 483
  • Too cute to be straight.
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #36 : 10.09.2010 15:04:08 »
immortal: Voi teitä raukkoja! :''D
Mut hei te, jotka ootte saanu vastauksen niin minne ootte laittanu osotteenne? Kuoren vasempaa ylänurkkaan onko hyvä? Tajuaako ne siitä? :''D
« Viimeksi muokattu: 10.09.2010 15:08:57 kirjoittanut MissWeasley »
Every time a child says
'I don't believe in fairies'
there's a little fairy somewhere
that falls down dead.

lilSam

  • ***
  • Viestejä: 14
  • Equivalent Excange!
    • Don't know where we're going
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #37 : 14.09.2010 16:49:35 »
Nyt minäkin olen saanut hieman kirjoitettua! Paramorelle on lähdössä kirje lähipäivinä ja Emmalle työn alla! Jos siltä näyttää, tästä tulee pian harrastus!
Tämäkin keskustelu rohkaisi minua todella paljon :]

I'm a member of Team Edward! Edward Elric, of course.
 
Ed ♥ Winry
Yao Ling ♥ Lan Fan
Roy ♥ Riza
Alphonse ♥ Mei
Sig ♥ Izumi

Hughes and Havoc, two perfect human beings.

Upsila

  • aallotar
  • ***
  • Viestejä: 1 248
    • and here are all your lies
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #38 : 14.09.2010 16:56:30 »
Lainaus
Jos siltä näyttää, tästä tulee pian harrastus!
Aivan totta, jos tätä rataa jatkaa vielä niin siitähän alkaa kehittyä pikkuhiljaa mukava harrastus. Minunkin pitäisi saada lähetettyä kirjeen J.K Rowlingille - Evanna Lynchille sain lähetettyä jo muutama viikkoa sitten. :--) Toivottavasti lilSam, saat vastauksen kirjeistäsi sitten!

immmortal, voi ei sentään. :'''D Noh, te sentään yrititte innostuneina ja saitte takaisin, vaikka vastaannottaja ei halunnutkaan vastannottaa viestä. :--D
I'd rather have one sunflower from you than a million roses from any other boy.

Brianna

  • Tigger
  • ***
  • Viestejä: 286
  • Bounces a lot
Vs: Fanipostia?
« Vastaus #39 : 30.10.2010 06:46:44 »
Mut hei te, jotka ootte saanu vastauksen niin minne ootte laittanu osotteenne? Kuoren vasempaa ylänurkkaan onko hyvä? Tajuaako ne siitä? :''D
Eli meinaat niinkun että mistä fanipostiin vastaajat hoksaa sun osoitteen jne?
Varmasti tajuavat niin ylä- kuin alakulmistakin, mutta...

Kannattavinta on laittaa fanipostin mukaan valmiiksi tyhjä kirjekuori, jossa on nimesi ja osoitteesi sekä postimerkit valmiiksi. Näin on parempi mahdollisuus saada vastaustakin sieltä kiireisestä päästä, kuin jos siellä alkaisivat bongailemaan osoitettasi ja sitten etsimään kirjekuorta yms, tai miten he nyt ikinä siellä fanipostipaikoissa toimivatkaan, mutta kuitenkin.
Elikkä, kirjoita fanikirjeesi, laita se suurehkoon kirjekuoreen. Kirjoita fanipostiosoite normaalisti kirjekuoreen ja oma osoitteesi alakulmaan (jotta posti tietää mihin palauttaa kirje jos joku menee vikaan). Sitten pistät kirjeen mukaan tyhjän kirjekuoren, johon olet valmiiksi kirjoittanut oman osoitteesi ja postimerkit.
Itse joskus pienempänä kirjoitin PMMP:n tytöille fanikirjeen. Sain vastaukseksi Miran itsekirjoittaman kirjeen jossa toivotteli hyvää koulunalkua ja jotain. Lisäksi sain nimmareilla varustetut paperinuket, hoho! Ja tosiaan kiitokset sain siitä kun olin pistänyt juurikin tuon tyhjän ja lähetysvalmiin kirjekuoren mukaan!
M ♥ T amour depuis 230410

Dude, you were like "Whoa!"
and then we were like "WHOA!"
and then you were like "Whoa."