Valitsin näistä sun eri crossover-vaihtoehdoista tämän, koska tässä oli eri veikeä ulkomuoto! Tykkäsin kauheasti, kuinka paljon olit nähnyt vaivaa siihen, että tämä fikki näyttäisi palaselta oikeaa historiankirjaa. Oikein alaviitteet ja kaikki, ja tietenkin etenkin tuo aikaa nähnyt kirjapaperi, aivan mahtava!
Tykkäsin myös Bathildan kaikkea muuta kuin kuivakasta kirjoitustyylistä. Mun mielestä oli mainiota, ettei hän edes yrittänyt kirjoittaa Merlinistä objektiivisesti, vaan ilmaisi varsin selvästi omat epäluulonsa, niin Merliniä, jästejä kuin myös tätä hänen omaa kertojalähdettään kohtaan. Clennaan kohdistunut epäluulo ei tosin ollutkaan mitenkään aiheetonta - mulla itselläni meni hävettävän kauan tajuta, mistä tarkalleen kiikasti. Mut sentään tajusin kertojan todellisen henkilöllisyyden, toisin kuin Bathilda!

Ihana myös, kuinka tästä toisen käden kirjoituksesta paistaa Merlinin oma persoona läpi. Hauskaa kuinka hän tavallaan painoi itseään alas toteamalla, ettei Merlin ollut niin fiksu kuin luultiin, mutta sitten heti perään heittää kunnon herjaa Arthurin älynlahjoista.

Mua myös huvitti isosti, että Bathilda koki lukijan tarvitsevan selityksen, mitä tarkoittaa "möykkypää". :') Samoin nauratti se, että Bathildan oli vaikea kuvitella Merliniä sarkastiseksi! Niin saattaa käydä kun ihmisestä tulee ajan saatossa pelkkä kaukainen legenda.

Yllätyin ettei Merlin mennyt paljastamaan mitään hänen ja Arthurin todellisista väleistä (hyvää itsekuria vaatii heitä shippaavalta fikkaajalta!

), mutta Bathildan kirjoitukset Potter-canonissa tuntien toki parempi niin. Ja kyllähän tässäkin Bathilda kovasti äimistelee jo sitä, että Merlin ja Arthur olisivat muka voineet kuolla toistensa puolesta. Joo-o, ei kai nyt sentään!

Mutta sitten toisaalta täähän vääntää sydäntä suuresti enemmän, tämä rivien välistä vihjailu sekä tieto siitä, että yhä se Merlin vain odottaa Arthuriaan, ainakin silloin kun ei ole
järjissään. Voi vanhaa ukkopoloa. <3
Kiitos, tää oli ihanan erilainen fikki kuin muistan pitkään aikaan lukeneeni. Aivan mainio!