Kirjoittaja Aihe: X-Files / Rakkain Dana / S / Yksipuolinen Walter Skinner/Dana Scully  (Luettu 990 kertaa)

miisuli

  • Neiti Herrasmies
  • ***
  • Viestejä: 406
  • ava by Sokerisiipi
Title: Rakkain Dana
Author: miisuli
Genre: Draama, fluff
Rating: S
Pairing: Yksipuolinen Walter Skinner/Dana Scully, Dana Scully/Fox Mulder
Fandom: X-Files
Disclaimer: En omista X-Filesia, vaan oikeudet sarjan ja siihen kuuluvien elokuvien tekijöille.
Summary: Walter Skinnerin pohdintaa Danasta, itsestään ja heistä kaikista kolmesta.

A/N: Iltaa! X-Files on sarja, joka on minulla edelleen kesken ja on ollutkin varmaa yli toista vuotta. Samaan aikaan pidän siitä ja en pidä siitä. Ehkä samoin voisin kuvailla omia tuntemuksiani tämän fikin suhteen. Mutta antaa mennä, vaikka en olekaan siihen 100% tyytyväinen. Suutelukohtaus tapahtuu kutoskauden neljännessä jaksossa, joten sieltä se on poimittu fikkiin. Osallistuu Multifandom V -haasteeseen.



Rakkain Dana

Rakkain Dana, muistatko kun suutelit minua silloin? En ole muuta miettinytkään sen jälkeen. Pehmeät huulesi vasten omiani, sekunnin tai toisen, jonka jälkeen lähdit taas pelastamaan Mulderia ties mistä kiipelistä. Sinä lähdit pois ja minä jäin nuolemaan näppejäni. Olet aina lähellä, mutta täysin saavuttamattomissa.

Rakkain Dana, oletko koskaan miettinyt, että ehkäpä Mulder ei rakasta sinua niin kuin sinä häntä? Sinä, joka olet valmis uhraamaan kaiken itsellesi tärkeän ja jopa itsesi, ruumiin ja mielen, tuon miehen vuoksi. Onhan Mulder komea sekä vankkumaton idealisti, mutta hänen on joskus vaikea nähdä asioita, jotka ovat suoraan hänen edessään. Dana, vaikka loistaisit miljoonien tähtien lailla, ei Mulder siltikään huomaisi sinua. Kuka sinä olet ja mitä sinä edustat. Paljonko olet jo menettänyt matkallasi, jonne et koskaan halunnut joutua, mutta josta et pystynyt kieltäytymään.

Rakkain Dana, olen epäreilu ja tiedän sen. On vaikea sanoa Mulderista mitään pahaa, sillä minä tiedän, kuten sinäkin, mitä hän on uhrannut oman unelmansa eteen. Ja hän välittää sinusta omalla tavallaan, vaikka on huono näyttämään sitä. Minä taasen olen tainnut rakastua sinuun enemmän kuin keneenkään toiseen koskaan. Ja se tapahtui niin helposti, kuin hengittäminen. Olet mielessäni enemmän kuin entinen vaimoni koskaan olikaan. Et ole miellyttämässä tai mukautumassa muiden tahtoon, vaan luotat itseesi. Olet vahva ja sinulla on hyvä sydän. Vaikka et ehkä huomaa sitä itse jokainen päivä, niin minä huomaan. Minulle sinä olet ihmeellinen, aina.

Rakkain Dana, olen valmis taistelemaan sinusta loppuun asti. Vain siitä, että näen sinut joka päivä. Pelkkä askeleidesi kaiku käytävällä saa sydämeni tuntumaan täydeltä, rakastetulta. Hento parfyymin tuoksusi pysyy mukanani aina kotiin saakka. Edes hetki kanssasi saa aikaan tunteen, että päivissäni on merkitys. Kuin minulla olisi tehtävä.

Ehkä se tehtävä on pitää sinut ja Mulder turvassa. Sillä vaikka miten asiaa ajattelin, niin olette te lähes kohtalon tavoin luotu toisillenne. Mutta minulla on silti unelmani sinusta, rakkain Dana.

« Viimeksi muokattu: 26.11.2022 22:31:27 kirjoittanut miisuli »
"You must have a twinkle in your eye, a naughtiness - and the audience must realize your mind is working faster than your words."
Jeremy Brett

Juhos

  • ***
  • Viestejä: 249
Pakkohan tämä oli heti lukea kun ei se vuosia sitten mukaan tarttunut X-Files innostus vaan ikinä tunnu lähtevän pesemälläkään. :D Sarja kyllä osaa olla sekä tuskastuttava että ilahduttava ihan yhtä lailla, eikä lainkaan helppo kirjoittaa. Mutta osaan kuvitella Skinnerin tässä ajatuskierteessä hyvinkin!

Pidin tämän ficin tunnelmasta kovasti. Toisaalta todella rakastava ja pehmeä, ja sitten toisaalta en voinut olla lukematta Skinnerin mietinnöistä tiettyä pakkomielteisyyttä, vaikka se ilmeneekin vain pohdintatasolla. Ehkä se on se Mulderia kohtaan luotu epäilys johon tartuin, mutta se tuo mukavasti tähän lisäulottuvuuksia! Toisaalta Skinner on pelastanut Mulderin nahan useita kertoja ja kunnioittaa tätä, mutta toisaalta hän haluaisi olla Mulderin paikalla itse. Ja yksityiskohdat, oh. Skinner ei todellakaan ajattele mitään muuta kuin Danaa.

Kiitokset tekstin kirjoittamisesta ja julkaisemisesta! En ole aikoihin lukenut muita kuin Krycek-ficcejä tästä fandomista ja tämä oli iloinen yllätys ja miellyttävä lukukokemus.
"I fuck for God, Exile. Who do you fuck for?"

miisuli

  • Neiti Herrasmies
  • ***
  • Viestejä: 406
  • ava by Sokerisiipi
Juhos, kiitos kommentistasi! Samaistun hyvin tuohon tunteeseen, että sarja on tuskastuttava ja ilahduttava samaan aikaan. Pitkiäkin aikoja voi olla etten katso, sitten yhtäkkiä tulee bingetettyä kokonainen kausi.

Lainaus
ja sitten toisaalta en voinut olla lukematta Skinnerin mietinnöistä tiettyä pakkomielteisyyttä

Kiva, että tämän olit bongannut! Se oli kyllä alitajuntaisesti mielessä, kun fikkiä kirjoitin. Skinner vaikuttaa sellaiselta henkilöltä, jolle tällainen obsessoituminen on täysin mahdollista ja itseasiassa hyvin todennäköistä. Mielestäni Skinnerilla on aina ollut tietty soft spot Danalle ja mies on valmis auttamaan häntä missä tahansa, milloin tahansa.

Kiitos ihanista sanoistasi!  :-*
"You must have a twinkle in your eye, a naughtiness - and the audience must realize your mind is working faster than your words."
Jeremy Brett