Kirjoittaja Aihe: Henkevät keskustelut (S, AS/S, draama)  (Luettu 4948 kertaa)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Henkevät keskustelut (S, AS/S, draama)
« : 15.06.2008 03:38:08 »
Nimeke: Henkevät keskustelut
Kirjoittaja: Winga
Oikolukija: NjhV2
Tyylilajit: drama, oneshot
Paritus: Albus Severus/Scorpius
Ikäraja: S // Scarlett muokkasi ikärajan vastaamaan uusia sääntöjä
Lyhyesti: Katsot eteesi ja tiedät, että näkemäsi on totta. Se ei ole harhaa, se ei ole kuvitelmaa, se on aivan totta.
Vastuuvapaus.: Mmh, kyllä, Rowling omistaa heidät edelleen
Varoituksii: jo tapahtunut kuolema
Kirjoittajalta: FF100: 55. Henki
Piti kokeilla yksikön toista persoonaa kirjoittaa pitkästä aikaa...
Njuu, ja Kelmikitille kiitokset 'muusailusta' (numerosta ja sanasta :P)


Henkevät keskustelut

Katsot eteesi ja tiedät, että näkemäsi on totta. Se ei ole harhaa, se ei ole kuvitelmaa, se on aivan totta. Tiedät, ettet voi koskettaa sitä mutta tiedät, että muutkin näkevät sen. Se ei ole olemassa vain sinulle vaikka onkin. Se tahtoo muidenkin tietävän sen olevan siinä. Se nimittäin muistaa, tietää, eikä tahdo sinua pidettävän hulluna.

"Scorpius..." se kuiskaa hiljaa ja sinun pitää kuunnella hyvin tarkkaan, jotta saisit selvää sen puheesta.

"Niin?" kysyt ja pidät sitä koko ajan silmällä. Et voi kutsua sitä häneksi, et enää, kun se ei näytä enää 'häneltä'.

"Sinä et saa menettää toivoasi, et saa unohtaa sitä, kuka olet. Sinä tiedät sen! Jos sinä unohtaisit itsesi, me emme enää olisi", se kuiskuttaa. Muut katsovat hieman mitä te keskustelette, ei heitä kuitenkaan niin paljoa jaksa sinun elämäsi kiinnostaa. Tiedät kuitenkin jonkun tuijottavan teitä.

"Mitä sinä tarkoitat?" sinä kysyt ihmetellen sen sanavalintoja.

"Sinä olet Malfoy, sinä tuotat perillisen, vaikka oletkin homo."

"Isä..." sinun äänesi vaimenee. Se on isäsi, vaikket pysty sitä enää käsittämään. "Miksi?"

Sen ilme muuttuu epätoivoiseksi. "Etkö sinä tajua? Minä en voi enää, en sen jälkeen kun minut murhattiin. Sinun on pakko, Malfoyn suku ei voi koskaan kadota." Sen kasvoilla voit yhä nähdä arvet, jotka eivät ole parantuneet yhtään, vaikka se on kuollut, veitsellä vedetyt rajat.

Tahtoisit sen menevän jo pois, se on taas piinannut sinua enemmän kuin tarpeeksi. Se tekee sen joka päivä, tulee luoksesi. Mutta yleensä se vain on, hiljaa, paikallaan. Tällainen puhetulva siltä on omituinen.

"Sinun pitää kertoa hänelle, että hänestä tulee 'äiti' vielä joskus. Sillä sinä et tule raskaaksi ja hän on ottava nimesi." Se katsoo vielä hetken sinua ennen kuin se lähtee jättäen sinut miettimään sen sanoja kummastuneena.

Sinäkö saattaisit vielä rakkaasi raskaaksi?

***

Seuraavana päivänä se palaa takaisin. Sinusta tuntuu, että se aikoo vainota sinua lopun ikääsi. "Joko puhuit nuoren Potterin kanssa?"

Pudistat päätäsi ja katsot sitä silmiin. Se näyttää surumieliseltä, siltä kuin se tahtoisi todella saada sinut ymmärtämään. Se puhuu lisää mutta sinä et kuuntele, sillä mietit vain, miten aiot kertoa Albukselle sen, että sinä tulet saattamaan tämän raskaaksi.

"...kuunteletko sinä edes?" se kysyy ja katsoo sinun lävitsesi, sisääsi. Siltä sinusta ainakin tuntuu. "Antaa olla, täytyy antaa sinun miettiä. Mutta muista, sinun täytyy kertoa sydämesi valitulle." Se kääntyy ja lähtee, sinä katsot sen perään. Päätät etsiä Albuksen käsiisi.

***

”Albus, minulla on asiaa”, sanot nähdessäsi hänet. Tartut häntä kädestä ja lähdet johdattamaan pois joukosta, jossa hän on. Jotkut katsovat hetken aikaa ihmeissään sinun tekemisiäsi. Kävelette tyhjälle käytävälle.

”No mitä?” Albus kysyy ja katsoo sinua silmiin. Hän näyttää ärtyneeltä ja väsyneeltä, mutta sinä ymmärrät kyllä. Sen ilmestyttyä elämääsi sinä olet huomioinut häntä liian vähän mutta nyt sinun on pakko, sinun on kerrottava asioita.

”Isä kertoi, että jos sinä olet sydämeni valittu... sinä tulet raskaaksi. Ja sinun on otettava nimeni.”

Albus tuijottaa sinua kuin hullua. ”Isäsi henki on saanut sinut omituiseksi. Ja jos tuo sanomasi on totta... en tiedä, mitä sanoa. Tarkoitatko sinä tuolla, että minä voisin todella olla sydämesi valittu?”

Sinä katsot häntä silmiin. ”Epäiletkö sinä sitä?”

Albus välttelee katsettasi ja sinä voit arvata hänen vastauksensa. Puuskahdat, muttet sano mitään. ”Minä kyllä rakastan sinua...”

”Mutta?”

”Mutta sinulla on viime aikoina ollut omat juttusi ja minä... minä olen tuntenut oloni hylätyksi.” Albus välttelee katsettasi mutta sinä nostat hänen päätään ja pakotat hänet katsomaan silmiisi.

”Albus... älä koskaan epäile, että minä en enää rakasta sinua.” Suutelet häntä hellästi. ”Usko minua. Ja usko minun isäni haamua, minä en usko, että se valehtelisi tuollaisesta asiasta.”

Albus tuijottaa vain sinua ymmärtäen asiasi mutta käsittämättä uskoasi.

***

”Sinä sitten kerroit.” Se on taas luonasi ja koettaa saada selville kaiken tapahtuneen.

”Mmh, kuuntelitko sinä?”

Se katsoo sinua mietteliäänä ja pohtii hetken vastaustaan. ”En, olin tapaamassa Astoriaa.”

Hymyilet, vaikket tiedä miksi. ”Mitä äidille kuuluu?” kysyt tietäen, että se ajattelee tämän puheenaiheen vaihtona.

”Astoria voi hyvin. Hän vain hieman järkyttyi, en ollut käynyt aiemmin häntä tapaamassa tässä muodossani... Mutta kerro nyt, miten hän sen otti?”

”Ei hän sanonut mitään...” vastaat. ”En minäkään oikein osaa vielä mitään sanoa.”

Et ole saanut miettiäkään asiaa kunnolla, koulu on painanut päälle ja olet viettänyt aikaasi Albuksen kanssa koettaen lähinnä olla miettimättä muuta kuin toinen itse. Ja nyt se tahtoo tietää, vaikket voikaan sanoa mitään kunnollista.

”Mmh, hyvä. Olette ainakin aloittaneet miettimisen...” se sanoo. Huomaat jotakin outoa siinä, muttet osaa sanoa mitä. ”Minä toivoinkin sitä... sillä minun pitää lähteä.”

Katsot sitä yllättyneenä. ”Lähteä? Mitä sinä tarkoitat?”

”Jatkaa matkaa toiselle puolelle. Henget eivät jää tänne.”

Näet sen haalistuneen alkuperäisestä ja tajuat juuri haalistumisen olleen se outo ilmiö. ”Ai... me emme kai sitten näe ennen kuolemaani?”

Se nauraa kolkosti. ”Voi, näemme kyllä. En aio jättää tulematta häihinne.”

Se on jo melkein näkymätön ja sinä mietit, mitä se oikein tarkoitti. Tietääkö se jotain, mitä sinä et? ”Näkemiin...”

***

”Scorpius!” Albus huudahtaa nähdessään sinut. Sinun kasvoillasi on yhä ihmettelevä ilme ja katsot kohtaa, josta se hävisi. ”Scorpius.” Albus tarttuu käteesi ja koettaa tavoittaa sinua. Käännät katseesi häneen. ”Minä olen miettinyt... ja päätynyt siihen, ettei minua haittaa. Ei minua haittaa olla Malfoy eikä kantaa lastasi. Itse asiassa minusta olisi hienoa, jos me saisimme lapsen. Muttei vielä, vasta kun olemme valmistuneet.”

Tuijotat häntä epäuskoisena. ”Sinä olet jo miettinyt... Minä en ole paljon ehtinyt ajatella, mutta yhteisestä lapsesta olisin myöskin onnellinen. Minulle sukunimellä ei ole väliä.”

Albus hymyilee. ”Missä isäsi on?”

”Hän lähti. Lupasi palata häihimme.”

”Aah, hengen aika lähteä matkaa jatkamaan”, Albus toteaa mietteliäänä hymyn hieman kadotessa. ”Mutta hän sentään uskoo siihen, että me pysymme yhdessä.”

Sinun ilmeesi kirkastuu, kun tajuat Albuksen olevan oikeassa. ”Tavallaan hän siis antoi siunauksensa...”
« Viimeksi muokattu: 15.11.2014 03:48:18 kirjoittanut Scarlett »
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #1 : 19.06.2008 18:41:01 »
Kelmyskäiseni: Ei Al vielä ollut raskaana. Mutta ootko sä kuullut mpregistä? Tai lukenut sitä? Kyllä kirjottajilla keinoja on...
:P Jep, henkevä on, kuten mein henkevä keskustelukin kun tätä valittiin :D
Tack!
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Taki

  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #2 : 20.06.2008 11:44:34 »
Voi vitsi, tämä oli tosi hyvä! Minä tykkäsin ihan kamalasti tämän persoonallisesta kerrontatyylistä. Tuo sinä-muoto on kieltämättä vähän raskasta lukea, eli sopii nimenomaan oneshottiin, koska siinä se vielä kuulostaa hyvältä ja jaksaa lukea loppuun.

Kerrontatavan lisäksi tämän juonikin oli erikoinen, mistä tosi paljon plussaa. Henkilökohtaisesti inhoan mpregiä ;D mutta se nyt vaan on makuasia, ja muuten tämän idea oli aivan mahtava kuten jo taisinkin muutamaan kertaan mainita. Teksti oli hienoa ja taidokasta, muttei liian runollista tai epäselvää. Ihan ensimmäinen kappale tosin oli minulle tosi vaikeaselkoista luettavaa, kun en vielä tiennyt mistä ihmeestä tässä puhutaan, joten meinasin lopettaa lukemisen jo alkuunsa kun ajattelin että tämä on tosi runollista ja vaikeaselkoista, ja minä olen runouden suhteen ihan palikka :D onneksi kuitenkin luin loppuun, koska heti kun tajusi kuka on 'sinä' ja mikä on 'se', tässä pysyikin ihan hyvin kärryillä ja tempautui mukaan tarinaan. Tämä on niitä ficcejä jotka varmasti jäävät hyvin mieleen.

Harmittaa, etten osaa poimia tuolta mitään yksittäistä lempikohtaa, koska koko ficci on niin hyvä kokonaisuus että tykkäsin joka lauseesta. En ole mikään parituksen fani, koska jotenkin en pysty samaistumaan hahmoihin joiden luonteista minulla ei ole hirveän selkeää kuvaa, mutta kirjoitustyylisi on kyllä niin ihana että kai minun täytyy alkaa lukea muitakin FF100-tekstejäsi :)

Loppuun vielä yritykseni rakentavasta kritiikistä:

"Antaa olla, sinun täytyy antaa miettiä.
Tässä on mielestäni jotenkin kumma sanajärjestys. Tai onhan tuo kieliopillisesti ihan oikein, mutta tästä saa sellaisen kuvan että Scorpiuksen pitäisi antaa jonkun toisen ajatella jotain. Lause olisi ehkä selkeämpi, jos siinä lukisi "täytyy antaa sinun miettiä".
 
Mutta joo, tykkäsin paljon, ficci teki lyhyehköön pituuteensa nähden suuren vaikutuksen, kiitos tästä! :)

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #3 : 27.06.2008 21:40:36 »
Taki: Tuo runoileva kerronta johtuu kenties siitä, että minä kirjoittelen paljon runoja ja se on jäänyt päälle. Tiedän, etteivät kaikki siitä niin kovasti perusta, mutta hyvä, että pidit tästä. Kerrontatyylin omaperäisyys... hienoa, että sinusta se sitä on!

Mmh, olen edelleen kummissani ylistävistä sanoista, en koskaan oikein voi käsittää sitä, että joku kehuu minun fikkejäni, en todella. Olen kyllä samaa mieltä, että jos ei ole mielikuvia hahmoista, mutta tietää nimet, heihin saattaa olla hankalahkoa samaistua.

Muokkailin tuota kohtaa ja kiittelen kovasti tästä perusteellisesta ja ihanasta kommentista!
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

April

  • funky aphrodite
  • ***
  • Viestejä: 395
  • since 2007, biatch.
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #4 : 04.07.2008 15:07:49 »
Oivoi, tää oli jotenkin... kaunis. n__n
Tykkäsin tästä kovasti. Tuo yksikön toinen persoona on vähän raskasta luettavaa, kuten Taki tuossa sanoikin. Aluksi oli vähän hankalaa, mutta kyllä siihen tottui.
Idea oli ainakin erilainen, mutta hieno epäilyksettä.
Mpregit on kiwoja. ♥ Tää oli kyllä hieno ficci, muuta ei voi sanoa.
(Sanoinhan että aion lukea kaikki AS/S:ssäsi!)

~April kiittää
If a writer falls in love with you,
you can never die.

   - Mik Everett

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #5 : 05.07.2008 10:10:02 »
April: Onhan se raskasta, mutta täytyy sitäkin joskus kirjoittaa... Hih, hienoa, ettei ollut liian tavallinen, ja että mpregitkin kiinnostaa (niitä vois kyllä kokeilla lisää...).
Kiitos kovasti (ja niin kyllä sanoit).
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Lout

  • ***
  • Viestejä: 57
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #6 : 13.07.2008 11:07:33 »
Jotenkin.. kaunis. Juu ja kuten nuo toisetkin tuossa sanoivat niin yksikön toinen persoona vähän vaikeaa ja joissain ficeissä myös vähän ärsyttävää, mutta tässä siihen tottui melko nopeasti. Ihana idea. :)
All i want is one more day
Its all i need one more day with you

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #7 : 10.08.2008 23:44:34 »
Lout: Mmh, mutta kaikkea pitää kokeilla. Hih, hauska, että pidit!
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Lily Potter

  • Vieras
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #8 : 08.09.2008 21:01:33 »
Möö. Tosi kaunis...

Itkeä tirautin lopussa, jotenkin niin herkkä ja ihana ja... (sanat ei riitä ;))

Mutta siis, pidin, ja paljon :D

Öö, mä yritän nyt kerrankin kuitenkin sanoa jotain rakentavaa...

Ei, tästä ei vaan voi. Upea!

Lils

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #9 : 03.11.2008 18:44:52 »
Lily Potter: Erittäin suuret kiitokseni näistä minun mielestäni liiallisista kehuista... :D
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Lallu

  • freak bitch
  • ***
  • Viestejä: 1 256
  • dynamite
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #10 : 21.12.2008 17:41:50 »
Tohon kerrontaan tottu suht nopsaan, eka kyllä oli ihan pihalla siitä, kuka puhuu kenelle ja kuka on se, mutta kyllä se siitä lähti liikkeelle.  ;D

Ootko ajatellu sit mpregiä kirjottaa näillä hahmoilla? Se vois olla aika mielenkiintosta, kannattaa varmaan kokeilla! Musta oli hyvä, ettei tähän oltu sitä raskautta tungettu samaan, koska sitten olis voinu ficin kiva tunnelma mennä ihan jonnekin paikkaan x.

Albus/Scorpius on aina namia ja tää oli vielä kivaa vaihtelua erilaisen kerronnan vuoksi.

Kiitän!

Lallu
[

vjanna

  • Shadowman
  • ***
  • Viestejä: 206
  • Mary Ann's a bitch
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #11 : 21.12.2008 18:16:43 »
En yleensä lue Albus/Scorpiusta, kun en oikein tykkää kenenkään
lapsista, mutta tämä olihan tämä hyvä ja söpö. ;)
Tuo kerrontaa oli kivaa, koska en ole ennen lukenut ficcejä, joissa
olisi tuo kerrontamuoto.
Kiitos. :-*
järkevät kommentit joululomalla
But I'm yours you know
And I'll love you still in hell

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Henkevät keskustelut
« Vastaus #12 : 22.12.2008 14:00:13 »
Lallu: Mä tiedän, että se on aluksi hankalaa, helpottuu hetkessä, tuo lukeminen siis.
Olen, mulla on suunnitelmissa toi mpreg:kin. Tähän se ei olis mun mittapuullani sopinut, mutta kyllä se vielä (jossain vaiheessa) tulee.
Jees, AS/S on <3, kiitos! :D

vjanna: Uskaltauduit tän kuitenkin lukeen. :D Jep, ei sinä-kerrontaan kauheen useesti törmääkään, mutta joskus sentään :D Joululomailu on järkevyydelle hyväksi, kiitos!
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."