Kirjoittaja Aihe: Cobra Kai: Sormet ristissä (K-11) Daniel LaRusso/Johnny Lawrence, TROPES -haaste, fix-it  (Luettu 2675 kertaa)

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Nimi: Sormet ristissä
Kirjoittaja: jossujb
Fandom: Cobra Kai
Tyylilaji: Fix-it, ficlet
Ikäraja: K-11
Paritus: Daniel LaRusso/Johnny Lawrence
Varoitukset: SPOILAA 5. KAUTTA!
Vastuuvapaus: Oikeudet kuuluvat kokonaan muille tahoille kuin minulle.
A/N: Bingetin sitten uuden kauden kaikki 10 jaksoa putkeen. TROPES -haasteessa minulle arvottiin joku aika sitten genreksi fix-it. En nyt tiedä onko tämä varsinaisesti fix-it vai break-it-further xD Mutta lisäsin siis Lawrussoa finaalijaksoon Head of the Snake.





Sormet ristissä


Johnny ei olisi selvin päinkään välittänyt vittujakaan siitä, kuka helvetti se LaRusson riveleihin käynyt pelle oli, mutta heillä sama missio: ponihännältä pää irti. Mutta yhden on tietysti aina oltava joukon ilonpilaaja.

”Johnny, Johnny kuuntele. Me olemme koko ronkkana ihan kännissä. Ja silmistä päätellen Barnes on vetänyt siihen päälle muitakin kamoja. Tämä on ihan sairas suunnitelma”, Daniel vinkua vikisi kuin perseelle potkittu pupujussi. Tölkin otsaan viiltämästä haavasta tihrutti verta hänen naamalleen. Ainakin yhtä kokoa liian iso puvuntakki sai Danielin kutistumaan yössä. Johnny katsoi häntä, eikä nähnyt siinä sitä miestä, jolla oli kaikki kulissit kohdallaan. Nyt Johnnyn eteen oli ilmestynyt se poika, jonka alahuulta vaan väpätti. Rääpäle, jonka Johnny oli pannut surutta itkemään. Eikä Johnnykaan tuntenut itseään viisikymppiseksi.
 
”Siksi tämä onkin niin kuningasidea. Silver ei ehdi huomaamaan mistä suunnasta se tuli! Nyt se tapahtuu, LaRusso, ota härkää sarvista”, sanoi Johnny, ja ennen kuin viesti hänen kaljan sumentamasta etuaivolohkosta ehti pikkuaivoihin, hän oli jo puristanut Danielia perseestä. Pakokauhu ohitti refleksien pikalinjaa pitkin suoraa sinne, missä syvimmin sisäistetty häpeä asuu. Johnny horjahti askeleen taaksepäin.

”Nyt sinä sen viimeisen virheen teit, Johnny Lawrence. Turpa rullalle ja suihkun kautta ulos”, Johnny vaahtosi itse itselleen päänsä sisällä. Samaan aikaan Daniel rypisteli naamaansa siihen malliin, että hänelläkin oli enempi plakkia aivoissaan. Kysymyksiä, kysymyksiä. Daniel on aina ollut niin helvetin ilmeikäs. Johnny huokaisi.

”Minulla on pullat uunissa. Sinulla ja Amandalla kaikki niin kuin näin”, hän sanoi, ja risti etu- ja keskisormen keskenään. ”Ainoa enää, joka täällä ketään häiritsee, on Silver.”

Takaa autosta kuului aggressiivista bassokomppia. Johnny törmäsi oveen peruuttaessaan, mutta Daniel sai kiinni hänen hihastaan. Ja sillä hetkellä, kun Johnny nosti omista solmuun astuneista jaloistaan katseensa, hän näki Danielin. Danielin sellaisena, kuin hän hänet pohjimmiltaan oikeasti halusi. Suu vähän aukinaisena, lempinimi huulilla.

Johnny”, sanoi Daniel. Eikä muuta sitten sanonutkaan, sillä Johnny otti Danielia molemmin käsin kiinni kaulasta. Hän suorastaan löi naamansa Danielin tummia huulia vasten. Suutelemiseksi sitä tuskin saattoi sanoa, vaikka syljellä oli oma osansa estäessä limakalvoja puremasta rikki. Aluksi Daniel ei tehnyt vastaan mitään. Sitten hänen kätensä oli Johnnyn vyötäisillä. Mutta vain hetken. Johnny suuteli ensin, se nyt ei ollut epäselvää, mutta kumpi sitten viimeksi? Jääköön valamiehistön päätettäväksi.

Vaan ei Johnny mistään ollut niin vilpittömän onnellinen, kuin vauvasta Carmenin kanssa. Vaikka sitten  isyys uudestaan pelotti häntä enemmän kuin syvään kaivettu kuoppa, jossa on seipäät pystyyn päin. Silti mikään ei ollut varmaan kolmeenkymmeneen vuoteen tuntunut yhtä yksinkertaiselta, kuin se mitä hänelle oli Carmenin kanssa tulevaisuutta ajatellen syliin tiputettu. Näinhän asioiden kuuluukin mennä.

Paitsi, että Johnny oli homo. Ollut sitä varmaan aina, mutta kun se ei hänen maailmassaan ole ollut mikään vaihtoehto.

Johnny oli aina ajatellut kaiken menevän niin kuin elokuvissa. Olihan hän vaalea ja hyvännäköinen. Tyttöystävä ja työpaikka, talo, auto ja avioliitto. Vaikkei hän ollut saavuttanut niistä mitään pidemmällä aikavälillä, niin hän oli aina uskonut, että se oli se, mihin hän oli syntymälahjana oikeutettu. Mihin väliin siinä enää mahtui se ihastuksista ensimmäinen, joka oli tuntunut silloin kauan sitten vihalta, vaikkei sitä ollutkaan?

Daniel päästi suustaan pikkiriikkisen O:n muotoisen äännähdyksen, kun Johnny päästi hänestä lopulta irti. Johnny odotti hetken sitä itseinhoa, joka tavallisesti seurasi sitä, kun hänen ajatuksensa harhailivat itsetyydytyksen hetkellä syvimmälle haudattuihin haluihin. Mutta sitä ei sitten tullutkaan. Itse asiassa, Johnnysta tuntui, kuin hänen sydämeltään olisi pudonnut pois valheiden mustat painot.

Ei ollut enää mitään pelättävää. Koska Daniel ei ollut vapaa. Eikä Johnny halunnut omaa elämäänsä enää millään ylimääräisellä sotkea. Daniel oli niin hämmentyneen näköinen, ettei saanut sanotuksi yhtään mitään. Hän vain räpytteli kosteita silmiään, ajatellen varmaan tuhatta ja sataa mitä kaikkea tämä heidän välillään tarkoitti. Tai, paremminkin, ei tarkoittaisi, sillä Daniel ansaitsi Amandansa, eikä Johnny halunnut kiilaksi heidän väliinsä.

Sitä on ehkä vaikea uskoa, mutta joskus on kaikista helpottavinta olla vain sellainen kuin on, vaikkei se mahdollistaisikaan elämässä yhtään mitää uutta.

”Sinun takiasi, Daniel. Anna minä teen tämän sinulle”, sanoi Johnny. ”Ponihännälle turpaan. Ja se jää siihen. Vannon.”

Sormet edelleen ristissä.

Johnny ryömi autoon sisään, eikä sekapäissään huomannut edes, että Daniel jäi hölmistyksissään kyydistä, ja siksi jälkeen omalta kostoreissustaan. Sen siitä saa, kun on niin nynny jätkä. Mutta Johnny ei ainakaan seisoisi enää yhdessäkään tienristissä paskat housuissa ihmettelemässä, että oliko tässä tarinassa kyse karatesta, vai tunteista, joille aika ei vuonna -84 ollut kypsä.


FIN




« Viimeksi muokattu: 13.09.2022 14:06:04 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

Karvis

  • Vieras
Mä en kyllä olisi kuuna päivänä kun aloin Cobra Kaita katsomaan kuvitellut, että Johnny Lawrence tulee olemaan mun suosikkihenkilöni siinä, mutta näin on päässyt käymään. Sun ficcisi tekee kyllä kunniaa Johnny Lawrencelle. En ihan ehtinyt viidettä kautta loppuun asti, joten en ole varma spoilaako tämä mitä. Välttämättä ei paras idea mennä kännissä hakkaamaan Silveriä, mutta voin vaan kuvitella, että sellainen mieliteko voi hyvin syntyä.

Aww jotenkin tämä oli niin söpöä! En osaa edes kuvailla sanoilla, mutta tykkäsin.

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Karvis, no eiks ookin ihan ihmeellistä, että kasarielokuvien stereotyyppisin kiusaaja onkin sit yhtäkkiä se hahmo jonka elämä koskettaa eniten <3 Johnny on ihana, vaikka sillä montaa aivosolua ei olekaan. Ja kännihän on perinteisesti toksisesti maskuliinisten miesten tapa käsitellä kaikkia asioita <3

Kiitos oikein paljon kommentistasi. Toivon kirjoitusmuusani joskus palaavan taas sodasta, että voisin kirjoittaa enemmänkin.

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 499
Mä en tosiaan oo katsonut uusia jaksoja (enkä oo nähnyt kaikkia vanhojakaan), mutta en usko sen haittaavan ;D Ja jos viimeistä jaksoa on fiksattu lisäämällä lawrussoa, niin eiköhän se riitä mulle taustatiedoksi <3

Lainaus
”Siksi tämä onkin niin kuningasidea. Silver ei ehdi huomaamaan mistä suunnasta se tuli! Nyt se tapahtuu, LaRusso, ota härkää sarvista”, sanoi Johnny, ja ennen kuin viesti hänen kaljan sumentamasta etuaivolohkosta ehti pikkuaivoihin, hän oli jo puristanut Danielia perseestä.

TÄMÄN sen sijaan olen gifeinä nähnyt ja ai että :''D Niin hyvää! Voin kyllä kuvitella, että jopa kaljan sumentamilla aivoillakin Johnnylle iskee tuon jälkeen paniikki. MUTTA AAAAHHH tuo, mitä sen jälkeen seurasi! Näin ihan sieluni silmin miten Johnny peruuttaa selkänsä auton kylkeen, Daniel tulee perässä ja henkäisee hänen nimensä ja sitten Johnnylta pettää loputkin itsehillinnän rippeet :'3 NIIN HYVÄÄ!

Lainaus
Mihin väliin siinä enää mahtui se ihastuksista ensimmäinen, joka oli tuntunut silloin kauan sitten vihalta, vaikkei sitä ollutkaan?

Sattuu </3 Ja samalla hymyilyttää! Voi Johnny ♥

Lainaus
”Sinun takiasi, Daniel. Anna minä teen tämän sinulle”, sanoi Johnny. ”Ponihännälle turpaan. Ja se jää siihen. Vannon.”

Sormet edelleen ristissä.

Hei oikeesti, miks mua alko ihan itkettää tuo loppu! Siis apua, tää oli aivan ihana :'3 Mä niiiiin haluaisin Johnnylle ja Danielille kaikkea hyvää YHDESSÄ ja jotenkin toivon, että niin kuitenkin vielä kävisi. Ai että. Kiitos, nautin suunnattomasti <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Angelina, voi kun kiva ku kommentoit <3 Uusi kausi meni mulla niin sydämeen, Lawrusso-shipperit tuli niin ruokittua kaudella <3 Mulla on paljon kunnon ideoita, mutta valitettavasti kirjoituskyvyt maanalla. Mutta pakko oli kirjoittaa Johnnysta kourimassa Danielin persettä, koska oikeesti, oli niin heteroa että hevonen kuoli lol xDDDD

Kyllä poikien pitäis pussailla jo.

Kiitos <3

jjb
Here comes the sun and I say
It's all right

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 510
Eipä aikaakaan, kun pääsin tätäkin kommentoimaan. Viitos kaudella oli kyllä kaikkea, mikä inspiroi hirveästi ja tämä känniseikkailu oli yksi parhaista. :D Ihanaa, että kirjoitit tämän! Se minkä osaat aina tosi hyvin on saada kohtaus soljumaan saumattomasti sarjaan mukaan, vaikka tämä nyt tavallaan fix-it olikin. Eihän tässä muuttunut mikään erikoisti, kunhan saatiin selvennettyä, että Johnnyn ja Danielin välillä on ollut aina jotain, joka tekee heidän väleistään käsin kosketeltavan.

Lainaus
”Siksi tämä onkin niin kuningasidea. Silver ei ehdi huomaamaan mistä suunnasta se tuli! Nyt se tapahtuu, LaRusso, ota härkää sarvista”, sanoi Johnny, ja ennen kuin viesti hänen kaljan sumentamasta etuaivolohkosta ehti pikkuaivoihin, hän oli jo puristanut Danielia perseestä.

Johnny aina ajattelee suoremmin kännissä ja tässä tuli tuntu, että jopa älykkäämmin. ;D Olkoon se häpeä siellä jossain, tämä hetki on tässä. Ja se 50 vuotta kaapissa olokin on vain asia, mikä nyt vain on, eikä siinä sen ihmeellisempää. Oli tosi hupaisaa, miten kännissä sen sijaan Daniel oli jopa varovaisempi kuin tavallisesti, vaikka on tuossa vaiheessa halunnut jo aiemmin kunnolla haastaa Silverin. Oi ja meno läpi koko ficin oli vauhdikas, tuli itsellekin olo, että kaikki keinuu ja on vähän liikaa valoja ja ääniä, kuin olisi ottanut pari tai parikymmentä. ;D Suudelma oli ihanan kieli poskella, eh kirjaimellisesti, vähän kuin molemmat olisivat taantuneet teini-ikäisiksi ja tässä on molempien ensimmäinen suudelma, eikä pelkästään toistensa kanssa. Olisipa jännä tietää, mitä Johnny ajattelee tapahtuneesta selvänä, kun alkoholin vaikutuksen alaisenakin suudelma oli niin mullistava. Ihana tuo ymmärrys, että hän saa nyt olla rauhassa. ^^
Kiitos tästä!
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚