Kirjoittaja Aihe: Ron kaipaa neuvoja | FF100; Nainen. One-shot, Ron/Hermione, S  (Luettu 3175 kertaa)

Jennea

  • Vieras
Title: Ron kaipaa neuvoja
Author: Jennea
Rating: S
Genre: Köh, en oikein tiedä. Drama, romance? Mikä teidän mielestänne tähän sopii?
Pairings: Ron/Hermione
Disclaimer: Hahmot ovat J.K Rowlingnin luomia, joten en omista heitä. En saa tästä korvausta.
Summary: “Naiset!” Ron huudahtaa niin äkkiä ja odottamatta, että jokainen poika säpsähtää. “En voi käsittää niitä!”
A/N: Inspiroiduin tuosta FF100 Naiset-aiheesta, joten tällainen one-shot tästä tuli. Kommentteja?


Ron astuu Rohkelikkojen makuuhuoneeseen ja pamauttaa oven kiinni perässään. Kaikki muut ovat jo siellä, valmistautumassa nukkumaan. Kaikki kohottavat katseensa puuhistaan, kun Ron potkaisee sänkynsä päätyyn ja tuhahtaa kuuluvasti.

Harry nostaa kulmiaan ja kysyy varovasti: “Öh, Ron? Onko kaikki hyvin?”
“Mahtavasti, kiitos kysymästä!” Ron huudahtaa.
Harry katsoo muita poikia. Neville tyrskähtää, mutta onnistuu kätkemään sen yskäksi ja Seamus ja Dean katsovat kummeksuen Ronia, joka nyt yrittää saada kenkiään pois jalasta.
“Miksi hemmetissä näitten pitää olla näin vaikeat!” Ron sanoo.
“Tuota. Sinä et avannut kengännauhoja..” Harry yrittää sanoa varovasti, mutta Ron ei kuule. Nyt hän yrittää ottaa kapuaansa aggressiivisesti pois päältä, siinä kuitenkaan onnistumatta.
“Okei, Ron. Nyt rauhoitu ja pysy paikallasi.” Harry sanoo ja auttaa Ronia sotkeutuneesta kaavuustaan ulos. Ron lysähtää sängylleen taas tuhahdellen.
“Naiset!” Ron huudahtaa niin äkkiä ja odottamatta, että jokainen poika säpsähtää. “En voi käsittää niitä!”
Seamus tulee lähemmäksi. “Riitelittekö te Hermionen kanssa?” Hän kysyy varovasti.
“Ai riideltiinkö? Minä yritin olla ystävällinen, mutta ei! Mikään ei kelpaa!” Ron sanoo ja nousee ylös.
“Mitä tapahtui?” Harry kysyy. Neville ja Deankin tulevat lähemmäksi uteliaisuudesta.
“Olimme kävelyllä, kun yhtäkkiä Hermione alkaa kyselemään jotakin. En minä niihin osannut vastata ja kunnes huomaankin, että hän on suuttunut minuun”, Ron sanoo nyt jo hiljaisemmalla ja rauhallisemmalla äänellä.
“Mitä hän oikein kyseli?” Neville kysyi.
“Äh, en minä edes muista. Jotain typeriä tyttöjen juttuja. ‘Onko minun hiukseni sinun mielestäsi erilaiset?’ Tai jotain sinnepäin.” Ron sanoo ja käy istumaan sängylleen.
“O-ou…” Dean sanoo ja virnistää. Seamus nyökkää hänelle hymyillen.
“Kerropas Ron. Mitä sinä oikein vastasit hänelle.” Seamus kysyy hymyillen.
“Kuulkaa, ei tässä mitään hauskaa ole”, Ron sanoo tiukasti, kun hän katsoo Deanin ja Seamusin virnistelyjä.
“Ei, ei tietenkään”, Harry sanoo äkkiä. Hän ei halua, että Ron alkaa taas huutamaan. “Kerro nyt vain mitä sinä vastasit hänelle.”
“Sanoin, että ainahan ne ovat tuollaiset”, Ron vastaa ja kohauttaa olkiaan. “Tiedättehän te millaiset ne on, sellaiset säkkärät.”
“Et kai sinä… Et kai sinä sanonut sitä hänelle? Että ne ovat säkkärät”, Harry kysyi vaikka uskoi, että tiesi jo vastauksen.
“Mitä sillä on väliä vaikka kerroinkin, nehän ovat.” Ron sanoi.
“Ron, koskaan tytölle ei saa sanoa noin!” Seamus huudahti.
“Eli pitää valehdella?” Ron kysyi ja kohotti kulmiaan.
“No ei tavallaan”, Dean sanoi mietteliäästi. “Mutta noin sitä ei ainakaan kannata sanoa.”
“No mitä minun olisi muka pitänyt sanoa?” Ron kysyi närkästyen.
“No vaikka ‘Sinä olet aina kaunis.’ Tai jotain, mutta ei ainakaan noin”, Dean sanoi ja pyöritteli hieman päätään.
“Juu, tuo kuulosti hyvältä”, Seamus sanoi. “Oikea vastaus on aina ‘Ei luoja, kun olet kaunis!’”
“Kysyivätpä ne mitä tahansa, ainoa oikea vastaus on tuo?” Ron kysyi epäilevästi.
“Itse asiassa joo.”

Seuraavana aamuna:

“Ron, missä sinä viivyit? Odotin jo sinua.” Hermione sanoi närkästyneenä. Hän seisoi kädet puuskassa Rohkelikkojen oleskeluhuoneessa.
“Ron nukkui liian pitkään”, Semus sanoi Hermionelle tullessaan Ronin edellä portaita alas.
“Ron, minulla on jo nälkä. Pidä vauhtia!” Hermione sanoi kovaan ääneen. “Miksi sinä aina olet noin hidas?”
“Ei luoja, kun olet kaunis!” Ron huudahti heti kun tuli Hermionen eteen, muistettuaan mitä pitää aina vastata tyttöjen kysymyksiin. Hermione tuijotti hetken Ronia.
“Pidätkö sinä minua pilkkanasi! Mikä tuo ‘ei luoja’ oli? Annat minun odottaa täällä puoli tuntia ja sitten sanoit noin. On sinullakin pokkaa, Weasley!” Hermione sanoi ja marssi ulos vihaisesti muotokuva-aukosta. Ron jäi typertyneenä seisomaan paikoilleen. Dean tuli Ronin viereen ja taputti häntä selkään.
“Sori kamu. Näköjään Hermione ei olekaan mikään tavallinen nainen.”
« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 16:06:33 kirjoittanut Beelsebutt »

Sierra

  • ***
  • Viestejä: 322
Vs: Ron kaipaa neuvoja
« Vastaus #1 : 14.06.2008 18:30:32 »
Oi tässä oli tosi hyvä idea! Hermione oli mahtava tässä ja Harrykin oli hauska :) Tätä oli jotenkin vaikeampi lukea, kun verbit ovat preesensissä eivätkä imperfektissä, mutta ihan toimiva ratkaisu.

Kiitos tästä, tämä oli tosi hauska ja hellyyttävä!
“Aha! What villains are these, that trespass upon my private lands! Come to scorn at my fall, perchance? Draw, you knaves, you dogs!” -Sir Cadogan

Winga

  • Gremlin
  • ***
  • Viestejä: 2 446
Vs: Ron kaipaa neuvoja
« Vastaus #2 : 14.06.2008 18:45:37 »
Tää on itse asiassa aika kiva. Tosi kiva, jos en sanoisi. Ja jotain tuollaista Ronilta voisikin odottaa.
Tykkäilin ihan kauheesti tyylistäsi kirjoittaa ja muutenkin mukava ja käsitettävä.
Ainut, mikä häiritsee, on preesensin muuttuminen imperfektiksi tuolla jossakin kohtaa...
"It's just like I always say; if you want to find something weird you have to go downtown."

Aivohome

  • ***
  • Viestejä: 211
Vs: Ron kaipaa neuvoja
« Vastaus #3 : 14.06.2008 20:25:35 »
Tämä oli hyvä :)

Ron on niin... :D

Siis tää on tooosi hyvä. Jos jatkat tätä, niin minä ainakin luen? *vink vink* ;)
avatar © mustapisara

Jennea

  • Vieras
Vs: Ron kaipaa neuvoja
« Vastaus #4 : 14.06.2008 21:22:13 »
Sierra: Voi kiitoskiitos! :) Mukavaa kun luit.

Winga: Kiitos! Ja tosiaan, Ronhan nyt on vain tuollainen. :D Ja tuon preesensin ja imperfektien muutokset minäkin huomasin, mutta vasta sen jälkeen, kun olin jo laittanut ficin tänne. Pitäisi varmaan korjailla, mutta laitanko preesensiin vai imperfektiin? Siinäpä kysymys... Mutta kiitos lukemisesta. :)

Chihiban: Oi kiitos! Ja tähän ei varmaan tule nyt jatkoa, vain pelkkä one-shot, koska on tekeillä useita uusia ficcejä tuohon FF100. :) Mutta kiva kun luit.

themarauders

  • ***
  • Viestejä: 136
Vs: Ron kaipaa neuvoja
« Vastaus #5 : 14.06.2008 21:54:19 »
Tyypillinen Hermione, suuttuu joka asiasta :'D
Ron oli vähän höntti :)
Joo en kirjoita mitään, kun ei taida tämä juttu nyt kovin luistaa, hyvä ficci siis oli :)

themarauders
Nice one James !
<padfoot>

Jennea

  • Vieras
Vs: Ron kaipaa neuvoja
« Vastaus #6 : 15.06.2008 19:23:10 »
themarauders: Heh, kiitos. :)