Kirjoittaja Aihe: GoT: Täisauna (K-11, Tyrion & Jaime)  (Luettu 3429 kertaa)

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
GoT: Täisauna (K-11, Tyrion & Jaime)
« : 12.08.2022 23:16:27 »
Nimi: Täisauna
Kirjoittaja: Rowena
Fandom: Game of Thrones
Ikäraja: K-11
Varoitukset: Tekstissä viitataan insestiin.
Tyylilaji: Draama
Tiivistelmä: Tywin Lannisterin lapsilla oli täitä.
Kirjoittajan sana: Sain todistaa kummilapseni täisavottaa, ja siitä tämä ajatus sitten lähti :D. Ei kyllä oo semmosta asiaa elämässä, mistä ei voisi inspiraatiota repiä :D.
Jaime ja Tyrion ovat tässä nuorukaisia, hullu kuningas istuu rautavaltaistuimella, eikä Jaime ole vielä ritari eikä kuninkaankaartin jäsen. Martinin kirjoissa mua häiritsee, kun teinit puhuvat kuin aikuiset, mutta niin ne tekevät nyt tässäkin :D. Keskiajalla ei taidettu muutenkaan tuntea sellaista konseptia kuin lapsuus.
Tämä ficci osallistuu sananlaskuhaasteeseen lauseella Kyllä kesä kasteensa kuivaa.




TÄISAUNA

Tywin Lannisterin lapsilla oli täitä.

Se oli siinä mielessä kiusallista, että täit olivat ryysyläisten loisia. Näin ollen täit Lannisterien kultaisissa suortuvissa oli aivan ehdottomasti salattava.

Se kaikki alkoi siitä, että Tyrionin päätä kutitti vietävästi. Mestari löysi hänen takaraivostaan kokonaisen täiarmeijan pienine munineen. Myös Jaimen hiuksista löytyi muutama kutsumaton vieras. Cersei luuli jo päässeensä pälkähästä, koska hänen päänahkaansa ei kutittanut, mutta illalla, kun palvelustyttö letitti hänen pitkiä hiuksiaan, sieltä löytyi yksinäinen täi.

Seuraavana päivänä lämmitettiin täisauna. Mestari oli ripustanut kattoon kaikenlaisia yrttejä, joiden pitäisi tappaa ikävät loiset.

Cersei meni saunaan ensin, ja sillä välin Tywin vietti laatuaikaa poikiensa kanssa.

”No, kakistakaa ulos. Kumpi teistä on nuohonnut Kirpunperässä? Täit eivät voi olla peräisin mistään muualta.”

Jaime ja Tyrion tuijottivat lattiaa. Jaime tiesi, että Tyrionilla oli tyttö Kirpunperässä, mutta ei sanonut mitään. Tyrion itsekin pysyi hiljaa.

”No?” Tywin sanoi ääni jäätä tihkuen.

”Isä, se on Kirpunperä. Ei Täinperä. Täit ovat voineet tulla mistä tahansa”, Tyrion sanoi. Tywinin kultapilkulliset silmät pullistuivat vaarallisesti.

”Älä viisastele. Minulla olisi ollut ihan tarpeeksi huolia ilman tätäkin”, Tywin sanoi ja loi vimmaisen katseen Jaimeen.

Tyrion tiesi, mistä isä puhui. Viime viikot Kuninkaansatamassa oli kiertänyt huhu siitä, että Jaime ja Cersei makasivat toistensa kanssa. Isä ei tietenkään uskonut huhun todenperäisyyteen, mutta siitä huolimatta hän oli tasaisen vihainen lapsilleen, myös Tyrionille, jolle hän tosin oli ollut vihainen tämän syntymästä saakka.

”Isä, juorut ovat vain juoruja”, Jaime sanoi katse yhä lattiassa.

”Juorut ovat tuhonneet sukuja ennenkin”, Tywin mylvi, mutta poikien onneksi palvelustyttö tuli juuri silloin ilmoittamaan, että sauna oli vapaana.

Kiitollisina Tyrion ja Jaime jättivät isänsä puhisemaan yksinään.

”Cersein takia minä toivon, että tämä sauna auttaa”, Jaime sanoi kiivetessään ylimmälle lauteelle. Tyrion istuutui hänen viereensä ja nosti vesikiulun heidän väliinsä.

”Ai miten niin Cersein takia? Minähän tässä olen se, jota kutittaa lakkaamatta”, Tyrion sanoi, kun Jaime heitti löylyä.

”Sinua tuskin haittaisi leikata hiuksiasi, mutta Cersei tuhoutuisi, jos joutuisi luopumaan kutreistaan. Hiukset ovat hänelle yhtä tärkeät kuin miekka minulle.”

”Tai kalu minulle”, Tyrion sanoi ja virnisti. Jaime pyöräytti silmiään.

”Se, että olet löytänyt sen, ei tarkoita, että sinun pitäisi puhua siitä taukoamatta. Tai työntää sitä kaikkialle. Ilman sinun ja kalusi vierailua Kirpunperässä me emme istuisi tässä.”

”No mutta, mikäs tässä on istuessa. Villiyrtit tuoksuvat, lihakset vetreytyvät ja vieressä istuu paras ystävä. Eihän tässä ole mitään hätää”, Tyrion sanoi ja raapi päätään. Tosiasiassa kutisi aivan helvetisti.

”Ystävyydestä puheen ollen… minun täytyy kertoa sinulle yksi asia”, Jaime sanoi ja oli yhtäkkiä täysin vakava.

Tyrion tiesi, mitä Jaime kertoisi. Hän oli tiennyt jo kuukausia, vaikka ei ollutkaan halunnut uskoa sitä. Nyt hän päätti tehdä kertomisesta veljelle vähän helpompaa.

”Sinä ja Cersei. Eikö niin?”

Jaime oli pitkään hiljaa. Sitten hän nyökkäsi.

”Kauanko sitä on jatkunut?”

”Kauan.”

Tyrion huokaisi. Cersein hän oli tiennyt typeräksi jo vuosikaudet, mutta se, että Jaime oli noin varomaton ja vastuuton, se kouraisi syvältä.

”Olen yrittänyt lopettaa tämän monta kertaa, ihan totta olen, mutta en vain pysty siihen. Cersei vetää minua puoleensa kuin velkakirja Braavosin pankkiireja”, Jaime sanoi ja heitti löylyä.

Tyrion mietti, että Cersei tuskin oli ihastunut ainakaan Jaimen kaunopuheisuuteen, mutta ääneen hän sanoi:

”Sinun on pakko lopettaa tuo. Seuraukset ovat hirvittävät, jos jäätte kiinni.”

”Minä tiedän. Mutta mikään maailman voima ei saa minua pysymään poissa Cersein kamarista. Vain hänen sylissään minusta tuntuu kokonaiselta. Nyt olemme tietysti yrittäneet pitää etäisyyttä, kun juorut lähtivät liikkeelle.”

Cersein hiuksista löytynyt täi sai Tyrionin vakuuttuneeksi siitä, että etäisyyden pitäminen oli jäänyt nimenomaan yritykseksi.

”Jos olisit järkevä, menisit isän mukana Tarthiin. Hän lähtee sinne viikon päästä edustamaan kuningasta. Voisit mennä mukaan oppimaan diplomatiaa, ja kun palaisit, kukaan ei enää muistaisi ikäviä juoruja”, Tyrion sanoi ja tiesi liioittelevansa. Juoru Cerseistä ja Jaimesta oli liian mehevä kuukaudessa unohdettavaksi. Mutta kannattaisihan sitä yrittää. Ja ennen kaikkea Jaime pääsisi irti Cersein myrkyttävästä seurasta.

”Tarthiin? Miksi vitussa lähtisin Tarthiin? En edes tiedä, missä se on.”

”Se on Myrskynpään naapurisaari ja…”

”Minua ei myöskään vittuakaan kiinnosta, missä se on.”

”Sinua pitäisi kiinnostaa. Diplomatia alkaa siitä, että tunnet....”

”En minä tee mitään diplomatiataidoilla. Minulla on miekkani. Sinä voit keskittyä diplomatiaan.”

Niin Tyrion haluaisikin tehdä. Hän antaisi melkein mitä vain, jos isä ottaisi hänet mukaan Tarthiin tai edes jonnekin. Mutta isä ei kasvattanut hänestä perillistään. Eikä isä olisi kestänyt sitä häpeää, että Lannisterin suvun Tywinille olisi naurettu Ehtoonkoiton salissa, kun hän olisi tuonut mukanaan epämuodostuneen kääpiöpoikansa.

”Sinä olet Casterlynkallion perillinen, en minä.”

”Ei minua kiinnosta Casterlynkalliokaan paskaakaan.”

Tyrion huokaisi. Välillä hänestä tuntui, että hän oli heistä se isoveli ja Jaime oli ikuinen kiukutteleva kakara.

Jaime heitti löylyä ja jatkoi:

”En minä halua hallita. Minä haluan taistella. Enkä minä halua vaimoa tai lapsia. Jos en voi mennä naimisiin Cersein kanssa, en halua ketään.”

”Noinko vakavaa tämä on?” Tyrion kysyi yllättyneenä ja kauhuissaan. Jaime oli valinnut itselleen hyvin vaikean ja vaarallisen tien.

”On.”

”Entä sitten, kun Cersei naitetaan? Isällä on paine saada hänet hyviin naimisiin muutaman vuoden sisään.”

Jaime kohautti olkiaan liioitellun ylimielisesti.

”Sitten minä suren hetken, hakkaan muutaman viattoman ja odotan kärsivällisesti, että Cersei kyllästyy aviomieheensä ja palaa minun vuoteeseeni.”

Tyrion tunsi suunsa kuivuvan.

”Jaime. Kuninkaansatama on huoria täynnä. Etkö sinä vain voisi…”

Jaime kääntyi katsomaan veljeään tiukka ilme kasvoillaan.

”Minua ei kiinnosta huorat. Minä olen sanonut sinulle kymmeniä kertoja, että minä en halua maata kenenkään tuntemattoman kanssa. Mitä järkeä sellaisessa on? Minä olen yhden naisen mies. Kunnioittaisit sitä.”

Tyrion katsoi Jaimea yllättyneenä. Niin likainen ja vastuuton kuin Jaime Cersein kanssa olikin, hänessä silti oli myös jotain puhdasta, jotain, mitä Tyrion ihaili. Mutta ääneen hän sanoi:

”Sinä olet nuori. Et sinä voi vielä tietää, monenko naisen mies sinä olet.”

Jaime kohautti jälleen olkiaan, mutta tällä kertaa eleessä ei ollut mitään ylimielistä.

”Miten vain. Mutta sen minä tiedän, ettei minua kiinnosta maata kuin sellaisen naisen kanssa, jota oikeasti rakastan.”

Tyrion sulki hetkeksi silmänsä turhautuneena. Hän oli toivonut, että Jaime olisi kiintynyt vain Cersein kauneuteen, mutta jos hän puhui nyt jo rakkaudesta… Tyrion piti turvallisimpana vaihtaa puheenaihetta.

”Minä olen edelleen sitä mieltä, että sinun kannattaisi lähteä isän mukana Tarthiin. Ties millaisia suhteita voisit solmia siellä.”

”Arvatenkin lordi Selwynillä on kaunis tytär minulle vaimoksi ja rohkea poika liittolaiseksi”, Jaime ivasi. Tyrion mietti ties monettako kertaa, miten veljen onnistui unohtaa jopa kaikki yksinkertaisimmat Westerosin sukulinjat, vaikka isä oli takonut niitä hänen päähänsä vuosikaudet. Ihme, että Jaime muisti sentään Ehtoonkoiton lordin nimen.

”Lordi Selwynillä ei ole poikia, hänen ainoa poikansa hukkui. Mutta tytär hänellä on, Brienne.”

”Ai kaunotar Brienne? Sen hevosnaaman näkemistä varten kannattaakin viettää kaksi viikkoa laivassa.”

Tyrion huokasi, mutta se peittyi Jaimen heittämän löylyveden sihahdukseen. Jaimen suurin vika oli ehdottomasti se, että hän ei ottanut asioista itse selvää. Hän luotti siihen, että jos joku sotamies joskus jossain oli haukkunut Tarthin Brienneä rumaksi, hän olisi suurin piirtein yhtä ruma kuin Casterlynkallion mestarin perse (jonka Tyrion ja Jaime olivat kerran epäonnekseen nähneet, mutta se oli toinen tarina). Jaimelta puuttui täysin kyky ajatella laajemmin, ajatella, että jollakin saattoi olla syynsä kutsua jotakin toista rumaksi ja että se ei välttämättä edes pitänyt paikkaansa.

”Hyvä on, älä lähde Tarthiin”, Tyrion sanoi ymmärrettyään hävinneensä taistelun.

”En totisesti lähde. Mutta tästä saunasta lähden. Eiköhän jokainen täi ole jo kuollut.”

Jaime hypähti alas lauteilta ja heilautti kättään. Tyrion katsoi hänen menoaan ja mietti jälleen kerran jumalten epäoikeudenmukaisuutta ja huonoa huumorintajua. Miten toinen veljeksistä saattoi olla kapinen kääpiö ja toinen vartaloltaan puolijumala? Ja mikä vielä hirveämpää: miten se toinen saattoi antaa ruumiinsa ainoastaan hullun siskonsa nautinnoksi? Järjetöntä tuhlausta.

Kun Jaime oli sulkenut oven perässään, Tyrion heitti kiulun loput vedet kiukaalle. Hän hautasi päänsä käsiinsä, kun sihahtava kuumuus vyöryi yli.

Jostain hänen mieleensä juontui vanha sanonta, jota isä joskus käytti. Kyllä kesä kasteensa kuivaa. Ehkä se kuivaisi myös Jaimen kaikesta likaisesta. Niin, ehkä. Ehkä, jos meneillään oleva kesä olisi tarpeeksi pitkä ja Jaime riittävän kaukana Cersein myrkyttävästä seurasta. Mutta niin kauan, kun molemmat kaksoset olisivat Kuninkaansatamassa, ei mikään muuttuisi.

Tyrion nojautui seinään ja raapi päätään. Hänen kynsiensä väliin jäi yksinäinen, kuollut täi. Tyrion tarkasteli sitä hetken ja heitti sen sitten kohti kiuasta.

Täiden kanssa hän kyllä pärjäisi, mutta voi saatana niitä kaikkia typeriä ihmisiä, jotka saunan ulkopuolella tekivät itselleen ja toisilleen paljon pahempaa kuin mihin syöpäläiset koskaan pystyisivät.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 755
Vs: GoT: Täisauna (K-11, Tyrion & Jaime)
« Vastaus #1 : 29.08.2022 20:22:20 »
Ai että, tämä lunasti kyllä odotukseni! Tai en tarkkaan tiedä, mitä kaikkea odotin, mutta ainakin täikaaosta ja saunontaa. No, sitä saatiin ja täit saivat kyytiä - ja tuo viimeinen lause kruunasi kokonaisuuden xD

Siihen nähden, että olen nähnyt vain kolme ensimmäistä kautta ja kirjat ovat (vielä toistaiseksi) lukematta, oli ilahduttavaa huomata, että pysyin hyvin kärryillä tässä tarinassa ja nautin tästä sanailusta. On totta, että keskustelu on kaksikon ikään nähden todella kypsää, mutta kuten itsekin totesit, keskiajalla taidettiin kasvaa lapsista suoraan aikuisiksi ja osa lapsuudesta ja koko nuoruus jäivät väliin. Siinä mielessä dialogi tuntui luontevalta ja luulen, että hienomman suvun pojiksi on aika normaalia alkaa jo nuorena puhua politiikkaa (ja naisia).

Jaimen ja Cersein suhde on jäänyt minulle vahvasti mieleen sarjan alkupuolelta, sillä se pääsi yllättämään ja tuntui todella absurdilta :D Tykkään kuitenkin siitä, miten vahvasti Jaime siskoaan tässä puolustaa ja osaa vakuuttaa Tyrioninkin tunteistaan. Tyrion tuntui välillä melkein pikkuvanhalta kommentteineen ja ajatuksineen, mutta hänestä välittyy sarjassakin sellainen kypsyys, mitä Jaime taitaa etsiä suurimman osan sarjasta :P Tämä ficci herätti kyllä mielenkiintoni Jaimen hahmokehityksestä!

Vaikka tässä on paljon aikuismaisuutta, tavoitat viihdyttävällä tavalla tuon Tyrionin ja Jaimen leikkisyyden, joka ehdottomasti kuuluu nuoruuteen. Etenkin ”Se, että olet löytänyt sen, ei tarkoita, että sinun pitäisi puhua siitä taukoamatta. Tai työntää sitä kaikkialle. Ilman sinun ja kalusi vierailua Kirpunperässä me emme istuisi tässä.” ja - - hän olisi suurin piirtein yhtä ruma kuin Casterlynkallion mestarin perse (jonka Tyrion ja Jaime olivat kerran epäonnekseen nähneet, mutta se oli toinen tarina) jäivät mieleen ja saivat tyrskähtämään naurusta :D

Ah, tämä oli tosi mainio iltapala! Kiitos tästä. Ja erinomainen teksti sanonta-haasteeseen!

between the sea
and the dream of the sea

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Vs: GoT: Täisauna (K-11, Tyrion & Jaime)
« Vastaus #2 : 31.08.2022 12:08:25 »
Hiddenben, kiitos kommentista <3! Kiva, että tartuit tähän, vaikka sulla ei oo kovin läheistä suhdetta fandomiin (eikä onneksi myöskään täihin :D).

Lainaus
Tämä ficci herätti kyllä mielenkiintoni Jaimen hahmokehityksestä!
Jaimen hahmokehitys on musta koko sarjan hienoimpia, ehkä jopa hienoin, vaikka vikalla kaudella se unohdetaankin ihan tyystin. Toivottavasti kirjasarja päättyy toisella tavalla! (Lämmin suositus niille kirjoillekin.)

Lainaus
Ja erinomainen teksti sanonta-haasteeseen!
Kiitos inspiroivasta haasteesta!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 620
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: GoT: Täisauna (K-11, Tyrion & Jaime)
« Vastaus #3 : 27.09.2022 17:32:38 »
Täisauna jotenkin herätti kiinnostukseni :D Mulla on omien töidenki kautta vähän aina se pelko, että saan täitä (sitä se on kun työskentelee päiväkodissa), nytkin meillä on niitä ollut eri ryhmissä, mutta olen hyvin säästynyt, ei oo ollut täitä sitten omien lapsuusaikojeni ;D

Olipa kyllä ihan yllättävänkin mielenkiintoista lukea ficiä täisaunasta ja silleen :D Hyvin kyllä sopii meille suomalaisille tällainen fici, että istutaan saunassa ja siellä puhutaan. Ja muuten ei ehkä puhuttaisi lainkaan. Sauna on ainoa paikka, jossa avautua. Aikuismainen puhe sopi mun mielestä tähän hyvin, ja itselleni on muutenkin jäänyt se käsitys, että joskus keskiaikanakin varsinkin ylempien luokkien lapset kasvatettiin jo hyvin varhain aikuisuuden muottiin. Teini-ikäkin on varsin tuore "keksintö" ihmiskunnan historiassa, jotkut 14-vuotiaatkin ovat olleet jo melkein kuin aikusia.

Lainaus
”Se, että olet löytänyt sen, ei tarkoita, että sinun pitäisi puhua siitä taukoamatta. Tai työntää sitä kaikkialle. Ilman sinun ja kalusi vierailua Kirpunperässä me emme istuisi tässä.”
;D Tässä kohdassa oli kyllä sellaista hauskaa vähän teinipoikamaistakin leikkisyyttä. Tuli naurettua.

Jaimen rakkaus siskoaan kohtaan on melkein liikuttavan ihailtavaa, ainakin jos ei ajattele sitä tosiasiaa, että niin sisko, sukurutsaa 😅 Eikä taida veljen järkipuheet sun muut siinä paljoa autella (mitä nyt kirjoista ja sarjasta tietää, niin ei auta ei 😅😅).
Lainaus
Niin likainen ja vastuuton kuin Jaime Cersein kanssa olikin, hänessä silti oli myös jotain puhdasta, jotain, mitä Tyrion ihaili.
Tämä juurikin. Kummallinen tilanne heillä kyllä kaikin puolin, sellainen mitä ei kovin helpolla ajattelis edes mahdolliseksi. Huhuja toki liikkeellä, mutta eipä sekään ole mitenkään ennenkuulumatonta että huhut ovat perättömiä. Vaikka nyt eivät sitten olekaan.

Lainaus
hän olisi suurin piirtein yhtä ruma kuin Casterlynkallion mestarin perse (jonka Tyrion ja Jaime olivat kerran epäonnekseen nähneet, mutta se oli toinen tarina).
Melkein haluan kuulla sen toisen tarinan, että miten noin on päässyt käymään XD
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 414
Vs: GoT: Täisauna (K-11, Tyrion & Jaime)
« Vastaus #4 : 17.10.2022 22:46:20 »
Piiitkästä aikaa tulin finiin tutkailemaan, ja ilahduin kun löysin uuden GoT-ficin ja vieläpä suosikkiperheestäni! Lemppariparitukseni oli kuitenkin jäänyt tägäämättä ja täitkään ei oikein houkutelleet, niin odotukset ei olleet kovin korkealla :D Mutta kyllähän sieltä Jaime/Cerseitä löytyi <3 Jaimen ajatuksia on suloista lukea ja Tyrion on ihanan ylimielinen, vaikka on ilmeisesti ihan lapsukainen vielä :D Minun oli hieman vaikeuksia sovittaa tätä aikajanalle, kun Tyrion vaikuttaa aika nuorelta työntämään kaluaan kehenkään ennen kuin Jaime on liittynyt kuninkaankaartiin, mutta en antanut sen häiritä! Kuten sanoit, ehkä siihen aikaan vaan aikuistuttiin nopeammin.

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Vs: GoT: Täisauna (K-11, Tyrion & Jaime)
« Vastaus #5 : 28.10.2022 15:41:12 »
Kiitos kommenteista <3!

Larjus,

Lainaus
Mulla on omien töidenki kautta vähän aina se pelko, että saan täitä (sitä se on kun työskentelee päiväkodissa), nytkin meillä on niitä ollut eri ryhmissä, mutta olen hyvin säästynyt
Entisenä päiväkotityöntekijänä voin hyvin samaistua :D. Onneks mäkin selvisin ilman kutsumattomia vieraita ne kolme vuotta, mitkä päiväkodissa työskentelin.

Lainaus
Hyvin kyllä sopii meille suomalaisille tällainen fici, että istutaan saunassa ja siellä puhutaan.
Tää on mun toinen GoT-ficci, joka tapahtuu saunassa. Jokin siinä paikassa kiehtoo. Ehkä se, miten tärkeä osa meidän historiaa ja kulttuuria se on. Tarinallisesti se on myös kiinnostava tapahtumapaikka, koska siellä voi keskustella ilman ympäröivän maailman ärsykkeitä.

Lainaus
Melkein haluan kuulla sen toisen tarinan, että miten noin on päässyt käymään XD
Ehkä vielä tulet kuulemaan ;D.


Tuittu,

kiva, että löysit tiesi tämän pariin! Mä olen parantumaton Jaime/Brienne -shipperi, mutta tää tarina vaati hyppäämään eri raiteille hetkeksi ;D. Paritus jäi tosiaan merkitsemättä, kun aattelin, että se ei tässä oo keskiössä. Vaikka tavallaan toki on. GoTin aikajanalle aattelin tän niin, että Jaime on 17 ja Tyrion 13. Eli just ennen kuin Cersei naitetaan ja Jaime liittyy kuninkaankaartiin.


Kiitos vielä kommenteista, ne ilahduttivat!







Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 569
Vs: GoT: Täisauna (K-11, Tyrion & Jaime)
« Vastaus #6 : 15.01.2023 19:56:02 »
Tämä samaan aikaan hauska ja ajatuksia herättävä! Tietenkin poikien seikkailut ties missä ovat aiheuttaa täikatastrofin, joka on ehdottomasti pidettävä salassa. Isän ilmeet on helppo kuvitella, kun hän kuulustelee veljeksiä :D Tämä oli hauskasti sanottu, vaikkei Tywinia harhauttanutkaan: Isä, se on Kirpunperä. Ei Täinperä.

Tarina oli hyvin kiedottu siihen, että kaupungissa liikkui ilman täiasiaakin jo ihan tarpeeksi juoruja Jaimen ja Cercein touhuista. Sauna on luonnollinen paikka paljastaa asia veljelle ja puhua muutenkin syvällisiä. Välillä meinasi unohtua, minkä ikäisiä hahmot tässä olivatkaan, mutta kuten sanoit, ei heidän maailmassaan tainnut lapsuutta ollakaan :D ja teinimäisellä kiihkeydellä kumpikin ainakin heittäytyy rakkausjuttuihinsa! Minusta oli niin hyvä idea mainita Brienne tarinassa ja voi että kun Tyrion olisi saanut käännettyä Jaimen pään ja hän olisikin lähtenyt Tarthiin (vai kävikö hän siellä, en tiedä kirjoista niin tarkkaan). Tosin varmaankin aika olisi ollut aivan väärä hänen ja Briennen romanssille, eikä Jaime olisi vielä voinut päästää irti Cerceistä.

Kuten hiddenben mainitsi, tuo loppu on aivan huikea! Täistä toivottavasti päästiin eroon, mutta ihmisistä kyllä aiheutuu vielä jos jonkinlaista harmia :D kiitos tästä, olipa hyvä teksti epätavallisesta aiheesta!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 017
Vs: GoT: Täisauna (K-11, Tyrion & Jaime)
« Vastaus #7 : 01.03.2023 16:19:08 »
Thelina, kiitos kommentista! Olin tosi iloinen, ku olit napannut mun tekstit ihailijakaartissa kommentoitaviksi :).

Lainaus
Minusta oli niin hyvä idea mainita Brienne tarinassa ja voi että kun Tyrion olisi saanut käännettyä Jaimen pään ja hän olisikin lähtenyt Tarthiin (vai kävikö hän siellä, en tiedä kirjoista niin tarkkaan).

Kiva kuulla! Mulla on pakkomielle tunkea Brienne jokaiseen ficciin vähintääkin mainintana. Canonissa Jaime ei koskaan käynyt Tarthissa.

Kiitos vielä ja valoisaa kevättä <3!