Kirjoittaja Aihe: "Dragon blood spices up the poison" | Luc/Sev, s, romance/angst  (Luettu 4672 kertaa)

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Dragon blood spices up the poison

kirjoittanut: venla
ikäraja: sallittu kaikille
tyylilaji: romance/angst (oneshot)
paritus: Lucius/Severus
sanoja: 633

KK: Elämäni toinen fikki. Ensimmäisestä ei puhuta. :) Kirjoitin tämän alunperin englanniksi ja jätin nuo 'päiväkirjamerkinnät' sitten enkuksi. (Vaikka itse sanonkin, ne ovat kauniita.)
Enjoy.

X.X.X

12.10

Puffer-fish parts are only to be boiled three minutes and a quarter.

- Friikki. Kaikki kiusaavat sitä, minä olen kuullut.
Severus liikutti huuliaan mahdollisimman vähän, kun hän lähes ääneti lausui loitsun. Se ei ollut mikään tehokkaimmista kirouksista, mutta siitä huolimatta Severuksen suu kääntyi pieneen hymyyn kun hän kuuli kuinka ekaluokkalaisen pojan puhe katkesi kesken sanan hänen vierellään.
Kaikki eivät kiusanneet häntä. Suurin osa ihmistä jätti hänet rauhaan.


26.10

Only crocodile heart has the desired effect.

Ainoa seura, mitä Severus todella kaipasi, oli joku jonka kanssa hän olisi voinut jakaa tietoa. Oli raskasta yksin kerätä kirjastosta kaikki kirjat, joissa oli edes muutama lause siitä aiheesta, joka häntä kulloinkin kiinnosti. Sitä paitsi hän tiesi, että jos hänellä olisi ollut oikeanlaisia ystäviä, hän olisi saanut paljon paremmin tietoa. Hänellä olisi ollut joku, jolla olisi yhteyksiä ja tuttavia ja joka olisi voinut pitää vahtia kun hän itse pujahtaisi kiellettyjen kirjojen osastolle.
Kyllä hän yksinkin sai tietoa ja löysi, mutta se oli paljon hitaampaa.

Kun Severus ensimmäisen kerran kunnolla rekisteröi Lucius Malfoyn olemassaolon, hän ajatteli että siinä oli poika, joka saisi mitä tahansa tapahtumaan. Lucius oli suosittu ja hänellä oli tarpeeksi rohkeutta tehdä mitä vain. Severus ajatteli, että Lucius olisi hänelle vertainen, jonka kanssa hän voisi jutella oikeista asioista. Että pimeyden voimia saattoi tehdä itsekin.


14.11

Tubeworms are sticky.

-Emme me voi suojella sinua. Jos et pysty hoitelemaan edes muutamaa löyhää rohkelikkoa, tuskin sinä kelpaat meidän seuraamme.
Mutta lopulta Severus sai jäädä, koska hänestä oli hyötyä. Hän tunsi loitsuja ja jaksoi istua kirjastossa tuntitolkulla keräämässä aineistoa hirnyrkeistä ja siitä kuinka jästejä saattoi helpoiten käyttää hyväkseen ilman että taikaministeriö sai sitä selville.

2.12.

Lucius Malfoy looks good naked.

Välillä Severus vain makaili Luciuksen sängyllä kun tämä tallensi omaa ääntään vedettävään kelloon. Hän piti siitä, että sai kuunnella Luciuksen ääntä ja se oli etuoikeus. Vaikka muiden seurassa Lucius oli häntä kohtaan viileä, hän ei kohdellut ketään muuta samalla tavoin. Severus oli varma siitä.
Severus oli ainoa, joka sai kuulla kuinka Lucius kertoi tietouttaan sille pienelle laitteelle ja kenen päätä Lucius välillä unohtui silittämään kun he tekivät yhdessä loitsujen läksyjä tyhjässä oleskeluhuoneessa. Severus oli ainoa jolle Lucius lahjoitti ylimääräiset juhlakaapunsa, uusimpia sarjakuvalehtiä ja joitakin niistä mystisistä laitteista, joita tämän sukulaiset silloin tällöin lähettivät ulkomailta.
-Kuolemattomuus todella on mahdollista.

20.12.

Lucius Malfoy is killing me softly.

Severus pelkää Luciusta välillä. Luciuksen silmissä palaa kiihkoa kun hän puhuu pimeyden voimista, siitä kuinka 'sikamaisen nynnyä porukkaa' suurin osa tässä koulussa on.
-Tiedätkö, että pian tapahtuu jotain suurta? Lucius aloittaa kun hän on jälleen kierähtänyt pois Severuksen päältä kesken kaiken. Hän kävelee ympyrää ahtaassa makuusalissa ja pysähtyy sitten alastomana ikkunan eteen ja jää katsomaan pimeälle taivaalle. Severuksen tekee mieli inistä ja kerjätä kuin koira Luciusta palaamaan, mutta hän tietää ettei toinen ole huumorituulella.
-Lordi Voldemort. Kuulin että hän yritti päästä tännekin opettamaan, mutta Dumbledore ei antanut. Hah, hänkin tietää että pian tapahtuu jotain ja pelkää.
Lucius nauraa kolkosti. Severus yrittää tahdonvoimalla saada toisen kääntymään ja palaamaan luokseen. Silti hän pelästyy kun Lucius äkkiä liikahtaa ja nappaa pöydältä Severuksen liemikirjan. Hän tulee vatsalleen makaamaan sängylle ja tuskin huomaa että Severus jää poikittain hänen alleen.
-Toimivatko nämä?
Lucius selailee kirjaa ja jää tavaamaan yhtä tuoreemmista merkinnöistä. Severus nyökkää, vaikka toinen ei sitä voikaan nähdä.
Lucius on hetken aivan paikallaan ja vain ihon painuminen vasten ihoa paljastaa Severukselle että tämä edes hengittää. Viimein Lucius kääntyy Severusta päin ja tulee aivan kiinni tämän kasvoihin. Hän katsoo Severusta silmiin ja hänen silmänsä ovat samaan aikaan täynnä naurua ja jäätä ja Severuksen vatsassa nuljahtaa.
-Toimiiko tämä? Lucius kysyy hiljaa ja silittelee etusormellaan nuoremman pojan huulia. Hän sanoo hiljaa loitsun sanat ja puristaa sitten Severuksen huulet yhteen etusormellaan ja peukalollaan.
Severuksen suu on kuiva ja hengitys lähes salpautunut. Hän pihahtaa vaivoin suupielestään:
-Joo...
Loitsu kirjaimellisesti parsii toisen suun kiinni, eikä hän ole vielä keksinyt vastaloitsua.

4.3.

Dragon blood spices up the poison.


« Viimeksi muokattu: 15.06.2011 00:07:51 kirjoittanut Unrealistic »

Inviere

  • murhamuumi
  • ***
  • Viestejä: 103
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #1 : 13.06.2008 11:12:26 »
Ihana. Rakastan Luc/Sev-paritusta. Ja Severus oli niin Severus...

Kaunista tekstiä, en bongannut kirjoitusvirheitä.

Kiitos!
- Who do you think you are, running 'round leaving scars?
- I don't know, Lord Voldemort?

Snapu on Pyörylä

  • Sulttaani
  • ***
  • Viestejä: 1 209
  • Yksäröikää yksinäistä.
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #2 : 13.06.2008 11:40:28 »
Vau, tämäpä oli erilainen. Lucius/Severus on loistoparitus ja sitä lukisi mielummin enemmänkin, joten kiitos tästä :D

Ainiin, minä pidin tästä :D Hyvä sanoa se tässä alussa. Pidin noista liemiohjeista tuolla välissä, vaikken ymmärtänyt miten ne liittyivät tekstiin. Paitsi tuo viimeinen, siinä Severus oli selvästikin keittämässä myrkkyä Luciukselle, eikö? Ja liemiohjeet vaihtuvat huomioihin Luciuksesta, kun opiskelun tilalle elämään tulee Lucius? menikö ihan metsään tää arvaus? :D Lucius oli muutenkin jännä tässä, niin haltioitunut pimeistä voimista ja Voldemortista.
Ei hitsi, mitähän tähän kommentoisi, olen melko sanaton, on vielä niin aikainen aamu. ...Ainiin, typot.

Lainaus
jonka kanssa hän voisi jutella _oikeista asioista
Tuo alaviiva varmaan tarkoittaa kursivointia? Ainakin jos Wordilla kirjoittaa, mutta sitten se toinen _alaviiva_ on jäänyt uupumaan :D
Lainaus
Välillä Severus vain makeili Luciuksen sängyllä
maikaili* ?
Lainaus
joitakin niistä mystisistä laitteista laitteista, joita tämän sukulaiset silloin tällöin lähettivät ulkomailta.

Jep, Pyörylä kiittää, ja menee etsimään kommenttien kadonnutta laatua...


"I don't think you can take it seriously unless you joke about it." -Robert Downey Jr.
Ficit | avatar by princessbloomy @ lj.com

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #3 : 13.06.2008 13:33:45 »
Kiitos paljon kommentista Darth Lily ja Snapu on Pyörylä!
Oli ihana saada positiivista palautetta ekasta julkasemastaan fikistä. :)

Ja kyllähän noi liemi -muistiinpanot liittyvät tarinaan, niin kuin jo kirjoitit. ;) (Paitsi tuon vikan lauseen merkitys, en olekaan sitä ennen noin ajatellut :D)

Niin ja kiitos noista typojen pongauksistakin! Korjailen ne tuonne.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2008 13:38:04 kirjoittanut venla »

Havu

  • *
  • Viestejä: 1
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #4 : 13.06.2008 15:47:37 »
Hei, tämä on tyylikäs! Nuo ovat tosissaan nättejä nuo englanninkieliset lauseenpätkät (liemikirjan sivuilleko Seve noita kirjoitteli *hymy* sellaisena minä kuvittelin sen, ja kauhean herttainen noin ajatuksena - etenkin se, miten alussa ne käsittelevat vaan liemiä tiukasti, vaikka niillä on toki sivumerkityksensä, ja sitten äkkiä tuleekin, että Lucius näyttää hyvältä alasti). Ja no, Severus/Lucius-paritus oli toteutettu minusta kauhean hyvin - se toimi eikä tuntunut väkinäiseltä, ja tavallaan se oli myös sopivan, noh, sanotaan vaikka sekava ja synkkä; vaaleanpunainen ei tuntuisi sopivan näille kahdelle.

Hmm, noista merkinnöistä vielä... Olet oikeassa, ne ovat hyviä - minä en käyttäisi oikeastaan sanaa kaunis, en ihan, koska niissä on sellaista pintakiiltokauneutta syvemmälle ulottuva sointi, mitäköhän termiä minä käyttäisin... Ne ovat Severuksen, sanotaan vaikka niin. Älykkäitä, tarkkoja - ainakin suurimmaksi osaksi - jollain tavalla...mietittyjä, aika hurmaaviakin *hymy* Englanti jollain tavalla sopii niihin, se tyylittää niitä tai jotain sellaista, joka tapauksessa ne kuulostavat hyvältä tuollaisina ^^.

12.10. Kursiivin ja muun tekstin symbioosi toimii upeasti! Tai siis, tuo kursivoitu osa vaikuttaa hyvin pikkutarkalta, erikoistuneelta; ja Severus on vaarallisen lahjakas. Suru ei näy tuossa, mutta piileskelee kuitenkin jossain rivien välissä...ei kamala - tuossa kohdassa on jotain paljon hirveämpää kuin niissä teksteissä, joissa kelmit kiusaavat Severusta. Siinä on sellaista kokonaisvaltaisuutta ja jatkuvuutta "kaikki", ja ekaluokkalaisillekin kerrotaan se.

26.10. Ja jälleen kursiivi toimii *hymy* Spesifioi - vain joku on sellainen, jota Severus kaipaa ystäväkseen. Lohikäärmeen sydän, noh, lohikäärmehän nyt yleensä viittaa Dracoon, mutta minusta siinä on silti jonkinlaista symboliikkaa siinäkin. Erityisesti tykkään muuten tuosta "joka saisi mitä tahansa tapahtumaan" - ihana muoto! Jollain tavalla jo siinä Lucius symboloi Severukselle jotain ihailtavaa, vaikkei se ehkä tietoista olekaan.
Sen sijaan, minua ihan vähäsen häiritsi tuo viimeinen lause. Ensinnäkin, tuota, että-aloitus - kieliopin noudattaminen on makuasia, mutta tuo on pikkuisen kömpelö ehkä noin, ja toisaalta minulle myös lauseen funktio jäi vähän epäselväksi; tai siis, Lucius ymmärsi, että pimeyden voimia voisi käyttää, mutta se tuntuu vähäsen irralliselta nyt tuossa.

14.11. Hmm, tästä en oikein osaa sanoa mitään. Tykkäsin kovasti, mikään ei vain erityisesti pistä silmään - ja se onkin tämän kohdan hyvä ominaisuus, se vie tarinaa eteenpäin sujuvasti ja asiaankuuluvasti, tällainen hyppimätön välikohta on oikeastaan aika tarpeellinen rytmittäjä tässä kohtaa.

2.12. Tämä on...jännä. Ehkä siksi, että tässä Severus on kerrankin niin hirvittävän nuori ja epävarma sen rinnalla, mitä hän on muiden edessä. Tuo ihastuminen... Aih, Seve vaan vaikuttaa aivan kauhean nuorelta, hyvällä tavalla tarkoitan, sarjakuvalehdet ja juhlakaavut... Hänestä näkee tässä osassa, että hän on kiusattu poika väkivaltaisesta ja köyhästä perheestä - kerrankin se puskee hiukan läpi. Kuolemattomuus on mahdollista...kaunista ja melkein väkivaltaisen toiveikasta - ja sen tähden riipivän surullista

20.12. Ja sitten lopultakin Lucius enimmäkseen käyttää Severusta hyväkseen - se teema ei ole tässä fikissä minusta niin kauheasti esillä, oikeastaan, se ei ole aivan niin näkyvää ja törkeää. Oikeastaan tämä kokonaisuutena onkin minusta kaikkein eniten rakkaustarina, vaikka synkkä onkin. Toisen ihmisen löytäminen... Dragon blood spices up the poison - minä en pääse mihinkään ajatuksesta, että tällä viitattaisiin Luciukseen, ehkä tämän kylmyyten. Ja myrkyn yhteys Severukseen on tietysti selvä.

Oikeasti, järjellä ajateltuna minulle jää tästä käteen tarina hyväksikäytöstä ja rakkaudenkaipuusta. Tunteella ajatellen minulle jää synkkä, karhea ja onnettomasti loppunut, mutta kaikesta huolimatta rakkaustarina. Jännä :) Joka tapauksessa, tykkäsin tästä kovasti.

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #5 : 14.06.2008 16:32:12 »
Kiitos ihanan pitkästä kommentista Havu.

Kommenttisisi ja ajatuksesi tekstistä ovat minulle todella tärkeitä. Ensimmäisen kerran kuulen kenenkään arvioivan tekstiäni noin syvällisesti ja todella ajatelleen tekstiäni. :) (Kuulostaapa jälleen viisaalta... -.-)

On hienoa tietää, että olen pystynyt kirjoittamaan jotain, joka ulottuu hieman pintaa syvemmälle. Vaikka kyllähän syväluotaavakin voi olla kaunista. Siihen ainakin kirjoittaessani pyrin, että tarina viihdyttää, lukee sen sitten ajatuksella tai ilman. :)


Kommentti on aina tärkeää ja kullanarvoista, mutta tärkeää on tietenkin myös se, mitä lukija ajattelee, vaikka ei sitä sanoiksi pukisikaan.
Tämä kuitenkin valaisi suunnattomasti sitä, mitä ajatuksia tarinasta on herännyt. En todellakaan osaa sanoa tällä hetkellä mitään tarpeeksi viisasta, mutta vielä kerran, Kiitos. :)
« Viimeksi muokattu: 14.06.2008 17:52:31 kirjoittanut venla »

jossujb

  • Q
  • ***
  • Viestejä: 4 083
  • Peace & Love
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #6 : 27.06.2008 23:01:47 »
*Haistelee ilmaa* Severus/Luciusta? Missä, tänne heti, nyt mulle! ;D *sekoaa innosta*

Anteeksi, innostun vain niin kovasti huomatesani Sev/Luccia jota en ole vielä lukenut. Olen kyllä kovasti tämän parituksen kannattaja, oikein ihmetyttää että ihmiset eivät erirtyisemmin ole tästä paritusten kuninkaasta kiinnostuneita. Olen aivopessyt itseni rakastamaan Sev/Luccia, mutta yritän nähdä hieman ruusunpunaisten lasieni lävitse.

Ensinäkin, minä muuten inhoan englannin ja suomen sotkemista, mutta toisaalta nuo lauseet jotenkin olivat ihanan irtonaisia jollakin tavalla, aika kekseliäitäkin. Ei nyt ainakaan mitään ihan turhia latteuksia käännettynä englanniksi ja kuviteltu että siitä tulee fiksumpi siten. Ei jei, hyvin ne sopivat sinne. Vaikka täytyy sanoa että jos en olisi paritusta huomannut niin olisin englannikielisen otsikon takia saatanut jättää väliin.

Nyt hiukan ihkutusta, ensinnäkin Severus oli jotenkin niin oma itsensä, etsimässä arvoistansa seuraa.
Lainaus
Severus ajatteli, että Lucius olisi hänelle vertainen, jonka kanssa hän voisi jutella oikeista asioista.
Oikeassa olet Sewwie-pie kultaseni ;D
Lainaus
Lucius Malfoy is killing me softly.
Killing me softly... eikös sellainen laulukin ole olemassa? Pakko etsiä jostakin, todennäköisesti sopisi täydellisesti tunnelmaan.

Niin ja jotain minulla oli vielä kysyttävää tästä kohdasta:
Lainaus
Hän tunsi loitsuja ja jaksoi istua kirjastossa tuntitolkulla keräämässä aineistoa horoksuksista ja siitä kuinka jästejä saattoi helpoiten käyttää hyväkseen ilman että taikaministeriö sai sitä selville.
Laitoin tummennettuna tyon sanan joka minua mietityttää, tarkoititko mahdollisesti hirnyrkkejä, jotka englanniksi ovat siis horcruxeja? Pyydän anteeksi jos saamani assosiaatio on väärä.

Niin, ja mitä kaikkea muuta minun pitikään sanoa? Ihanan erilainen siihen nähtynä mitä olen aikaisemmin lukenut, Lucius oli kerassaan syötävän ihana, jollain tapaa pelottavakin, vaikka hänestä saimme vain severuksen mielikuvan palaisen. Voih. oikein harmittaa ettei tätä ole enempää.

Kiitos, minua ilahdutti kovasti huomata joku toinekin joka edes sen verran diggailee tätä paritusta että tämmöisten hardcorefanien (kuten minä) iloksi olet jaksanut tämmöisen kirjottaa. Jokohan minä olen tässä ylistänyt sinua tarpeeksi? ;D

Kiittäen ja terkuin: jjb
« Viimeksi muokattu: 29.06.2008 17:24:46 kirjoittanut jossujb »
Here comes the sun and I say
It's all right

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #7 : 28.06.2008 00:45:52 »
Ihana, kiitos jossujb! Ylistystä on ihana kuulla.  ;D

Tulin muuten tätä tänne laittaessani huomanneeksi että Finiin on yllättävän paljon tullut englanninkielisiä otsikoita. O.o Itselläni on ollut katkos foorumin lukemisessa, että tämä tuli todellakin hieman puuntakaa. Ja sen jälkeen oikeasti mietin, että saattaa osa ihmisistä jättää lukematta juuuri tuon takia, mutta en sitten vaihtanut otsikkoa kun en sille mukavaa suomennosta keksinyt.

Ja kyllä, ymmärrän tunteesi tuosta englannin ja suomen sekoituksesta. Itsekin vihaan sitä lähes yhtä paljon. (Joten tämän tarinan kohdalla olen varmaan myynyt sieluni.) Totuus vain on että en millään toisaalta halunnut pilata näitä itselleni tarinan myötä rakkaiksi tulleita lauseita, enkä saanut niitä suomennettua tyydyttävään muotoon, niin jätin ne noin.

Lainaus
Killing me softly... eikös sellainen laulukin ole olemassa? Pakko etsiä jostakin, todennäköisesti sopisi täydellisesti tunnelmaan.

Kyllä! Killing me softly with his song, jonka ovat alunperin säveltäneet Charles Fox ja Norman Gimbel. (Wiki) Aivan upea laulu! Pidän paljon.

Lainaus
tarkoititko mahdollisesti hirnyrkkejä, jotka englanniksi ovat siis horcruxeja? Pyydän anteeksi jos saamani assosiaatio on väärä.

Kyllä!  ;D Tämänkin siitä saa kun kirjoittaa kahdella kielellä. Kiitos huomautuksesta!


Ja kiitos sinullekin, ylistyksestä!  8)


sprig

  • Sprii G
  • ***
  • Viestejä: 435
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #8 : 28.06.2008 17:21:29 »
Enpä nyt keksi mitään kilometrikommenttia, haluan vain sanoa, että tämä oli hyvä.

Hahmot olivat eläviä ja omia itsejään (toisalta kuvittelen Luciuksen erilaiseksi, mutta sinun Luciuksesti toimi hyvin). Vähän aloin miettiä, että entä jos olisit kääntänyt suomeksi englanninkieliset kohdat, mutta tulin siihen tulokseen, että ihan hyviä ne ovat näinkin. Eikä teksti ollut yhtään kökköä, vaikka olisi se voinut olla, kun ymmärtääkseni kirjoitit tämän ensin englanniksi. Tykkäsin paljon.
The happiest man is he who learns from nature the lesson of worship.

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #9 : 30.06.2008 17:07:33 »
Kiitos kommentista Punainen Komentaja!

Hyvä kuulla ettei tämä ole vain tökrelö käännös. Se tosin tällaisessa oman tekstin kääntämisessä on hyvä, että ei tarvitse miettiä että voiko tätä lausetta näin paljon muuttaa vai muuttuuko ajatus siitä hirveästi. :) Voi tavallaan kirjoittaa sen suoraan ja kokonaan suomeksi uudestaan.




Taki

  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #10 : 16.07.2008 12:34:34 »
Tämä oli jännä :D Minua on alkanut kiinnostaa tämä paritus ja kiva, että siitä kirjoitetaan jonkun verran. Pojat olivat tässä omia itsejään ja suhde varsin kiehtova. Nuo englanninkieliset lauseet tuntuivat ehkä vähän irrallisilta, koska en aina tajunnut miten ne liittyvät tarinaan ja englanninkielisyys vain vahvisti irrallisuutta, mutta olivathan ne kivankuuloisia noin :D Ja Lucius Malfoy looks good naked kyllä pisti hymyilemään.

 Tässä oli monia mielenkiintoisia yksityiskohtia. Kiehtovaa, että pojat tässä suunnittelivat hirnyrkkien tekemistä, lisäsi kovasti ficin synkkyyttä. Ihastuin myös tuohon ihan ensimmäiseen kappaleeseen erityisen paljon, Severus vaan on niin Severus ja tuo 'kaikki eivät kiusanneet häntä, suurin osa jätti hänet rauhaan'-juttu kuulostaisi kyllä hyvin uskottavalta.

 Minä tykkäsin kovasti :D

venla

  • ***
  • Viestejä: 88
  • tosikko
Vs: "Dragon blood spices up the poison"
« Vastaus #11 : 22.07.2008 15:22:10 »
Kiitos paljon Taki!

Minäkin olen jossain vaiheessa unohtanut Severus/Lucius parituksen, mutta löysin sen tässä tarinassa uudestaan. Seon omuuten juuri se paritus, jonka takia aloin fanfictionia lukea.