Kirjoittaja Aihe: The Witcher: Hemmoteltu herkkuperse, S, Geralt & Jaskier, ficlet  (Luettu 817 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Hemmoteltu herkkuperse
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: The Witcher (Netflix)
Ikäraja: S
Mukana: Geralt & Jaskier
Genre: Slice of life ja ripaus huumoria

Summary: Geraltin nälväisy ei mene ihan putkeen.

A/N: Perse kuin perse, vai miten se oli. xD



***



"Näytät hirveältä."

"Ja huomenta vain sinullekin!" Jaskier istua rojahti pöytään Geraltia vastapäätä. Bardi ei ollut aikoihin näyttänyt yhtä surkeasti levänneeltä: tämän hiukset hapsottivat, paita oli huolimattomasti nyöritetty ja silmäpussit niin tummat, että ne olisivat pistäneet silmään huoneen toiseltakin puolelta. Geralt odotti, että Jaskier tapansa mukaan aloittaisi keskustelua, mutta kun niin ei tapahtunut, hän päätti vaihteen vuoksi puhua ensin.

"Valvottiko sinua jokin tietty asia, vai etkö muuten vain saanut unta?" hän kysyi työnnettyään pikarillisen marjamehua bardia kohti. Jaskier kohotti kulmiaan kuin olisi aikonut kieltää koko asian, mutta se ei olisi tietenkään mennyt läpi.

"Älä väitä, että sait itse nukuttua", Jaskier ärähti ja madalsi ääntään, kun majatalon hurjannäköinen emäntä tarjoili aamiaista viereiseen pöytään. "Sellainen taitaa onnistua vain, jos on rotta tai torakka..."

"Itse tahdoit jäädä tänne yöksi."

Jaskier tyrskähti. "Ihan vain siksi, etten halunnut talsia aamuun asti tihkusateessa! Siinä kohtaa ei auta alkaa valikoida."

"Hmm", Geralt murahti takaisin. Huone, jossa hän oli yöpynyt, oli ollut vaatimaton kuluneine pintoineen, mutta ottaen huomioon paikan, jossa hän oli kasvanut aikuiseksi, se oli menetellyt. Nurkissa ei ollut vetänyt liiaksi, eikä hän ollut nähnyt yhden yhtä rottaa. Jaskier sen sijaan ei lakannut näyttämästä hapanta naamaa leipäänsä popsiessaan.

"...ja jumalat nähkööt, olisivat voineet tarjota edes tuoksuvaa saippuaa", tämä tuhahti nuuhkaistuaan olkapäätään paitansa läpi. "Ei kylvystä ole iloa, jos mikään ei tuoksu miltään..."

"Sekin vielä", Geralt totesi kuulostamatta erityisen myötätuntoiselta. "Ehkä sinun kannattaisi koota lista kaikista purnattavista asioista sen sijaan että jauhat niistä aamutuimaan."

"Minä taas en ymmärrä, miten sinä voit olla jauhamatta."

"Minulla ei ollut nukkumisvaikeuksia."

"Älä viitsi, saitko muka paikan ainoan muhkurattoman pedin?"

"Standardisi ovat liian korkeissa sfääreissä, siitä tässä on enemmän kyse", Geralt sanoi kyllästyneesti. "Sen siitä saa, kun on tuollainen hemmoteltu herkkuperse."

"Anteeksi nyt vain, mutta – oi, kiitosta."

Jaskierin äänensävy oli muuttunut kesken lauseen yhtä nopeasti kuin vähäinenkin väri oli paennut Geraltin kasvoilta.

"Minä tarkoitin kermapersettä", Geralt kiirehti ärähtämään Jaskierin näyttäessä niin raivostuttavan velmua naamaa, että hänen teki mieli kipata koko pöytä ympäri.

"Hei hei hei, tiedän kyllä mitä kuulin!" Jaskier virkkoi etusormeaan heilutellen. "Lisäksi se on ehdottomasti kauneinta, mitä olen koskaan kuullut suustasi..."

"Helvetti sinun kanssasi!"

"Kyllä vain, aion vaalia sanojasi päivieni loppuun asti!"

"Siihen ei kovin kauaa mene tuolla tahdilla, usko huviksesi."

« Viimeksi muokattu: 24.09.2022 17:55:26 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Karvis

  • Vieras
Mitä mun silmäni löysivätkään! Tämä oli ihana ja hauska päivänpiristys! Geraltin pitäisi vähän varoa mitä sanoo, mutta totuus tulee aina jotain kautta ilmi ja sitä persettä on siis katseltu. Ei tässä mihinkään muuhun lopputulokseen voi tulla. Purnaava Jaskier on söpöyttä ja Geraltin hyminä luettunakin seksikkäintä mitä voin tietää. Kiitos tästä! :D

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Muistan kun puhelit mulle tämän ficin ideasta, niin piti tulla lukaisemaan sen suuntaan haiskahtavan otsikon takia, vaikka Witcher ei mulle mitenkään tuttu ole. Mukavaa dialogia taas kerran, ja muutenkin kivan kepeää luettavaa, semmosta helppoa ja miellyttävää. Jaskierin yö ei tosin selvästikään ollut miellyttävä, mut sellasta se joskus on :D Minkäs sille mahtaa, kun on semmonen hemmoteltu herkkuperse XD Sais Geralt olla tarkempi sanojensa kanssa. (ny sit tulee tosta herkkuperseestä mieleen vaa se Herkkules-STP jossa se esittelee itsensä yhdessä kohdassa Herkkuperseeksi ;D)

Lainaus
tämän hiukset hapsottivat, paita oli huolimattomasti nyöritetty ja silmäpussit niin tummat, että ne olisivat pistäneet silmään huoneen toiseltakin puolelta.
Kuulostaa multa joka aamu ;D ainakin työaamuina.

Kiitos tästä hyvän mielen palasesta!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Tämäpä oli kiva pala tähän keskelle päivää. Mun aamu oli yhtä kolkko kuin Jaskierilla tässä.  ;D
Aika puheliaita ovat heti aamusta, ihmekös se kun Geraltilta lipsahtaa vähän ohi sen, mitä piti. Mutta jos herkkuperseestä päivä paranee niin sanavalinta oli oivallinen.
Herkkuperseellä ja kermaperseellä on ihan pikkuruinen ero. Geralt taisi oivaltaa sen myös.  ;D

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
Iso kiitos kommenteista! <33

Karvis: Ehkäpä sitä Geraltin silmät ovat pariin otteeseen havainnoineet oleellisia asioita Jaskierista. xD Se on kyllä kiva huomata, miten nämä hahmot tottelevat usein aika hyvin; Jaskierin ränttejä ja kitinöitä on mukavaa tuumiskella ja jos ei Geraltillekaan muuta kommenttia keksi, yksinkertainen murahdus ajaa asian vallan mainiosti. :D

Larjus: Mukavaa, että saavuit paikalle ja jätit puumerkkiä fandomin tuntemattomuudesta huolimatta! :D Tämä oli onneksi tällainen arkisempi kohtaus, joka ei vaadi mitään taustatietoa. Jaskier olisi vain halunnut pehmeän pedin ja antoisat unet, mutta nyyh. xD Feelaan kyllä myös tuota arkiaamun lookia ja minulla nyt on muutenkin aina niin tummat silmänaluset ettei tosikaan.

Fairy tale: Voih, toivottavasti päivä on avartunut aamusta huolimatta. :D Geraltin puheliaisuutta varmaan selittää se, että se sai kerrankin nukuttua kunnolla, mutta eipä sekään siltikään terävimmillään mahtanut olla, kun meni vähän puhumaan ohi suunsa. Freudilainen lipsahdus. xD

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."