Kirjoittaja Aihe: Dance to my rhythm | K-11. Slash. 11. osa 2.1.!!  (Luettu 11786 kertaa)

mawannie

  • ***
  • Viestejä: 58
    • Livejournalini
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #20 : 09.08.2008 01:49:32 »
Olin ihan woot?! tos vikan kappaleen kohalla mut joooooo. :>

Jatkoa, kiitos!
All this feels strange and untrue.

Vodkamartini

  • ***
  • Viestejä: 153
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #21 : 09.08.2008 13:40:56 »
Joo-o, pidin. Oikeastaan ainoa asia joka jäi aiemmista luvuista niin mieleen että on kommentoitava, oli tuo kun Sergey vei Vladimirin kotiin. Aiemmin Sergey on kulkenut bussilla, ja oli myöhässä myös sen vuoksi että bussi oli myöhässä. Sitten hänellä onkin auto. En sitten tiedä että olenko tulkinnut jotain väärin, mutta omituista tuo oli. Tekstissä on myös joitain sellaisia kohtia joissa yhtä sanaa toistetaan liian paljon. En tosin hoksannut pistää niitä mieleen jotta voisin tähän liittää.
Hahmoista minä tässä pidän, vaikka Vladimir on jäänyt mielessäni vähän kasvottomaksi vaikka häntä onkin kuvailtu. Se tosin ei ole sinun virheesi. Sergeystä on huomattavasti selkeämpi kuva, ja Artem on, noh, hyvin samaistuttavissa. En käsitä miten Sergey jaksaa olla moisen kanssa, mutta kuten hän itsekkin sanoi, kaikki ei ole niin yksinkertaista.

Pistähän jatkoa
Älä kahlitse kättäni lyttyyn,
olenhan monestikkin vierelläsi.
Siltikin lytyssä.

Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #22 : 16.08.2008 18:33:29 »
Amnesiac: Kiitos kommentistasi ^^ Artemia on tarkoituskin haukkua jokaisessa kommentissa. Ainakin MIhailia tulemme näkemään vähän enemmän seuraavissa luvuissa. Toivon vain, etten unohda Juliaa kokonaan... Hänen ja Mihailin ei alunperin pitänyt ottaa mitään hirveän suurta osaa tässä tarinassa, mutta no, tykästyin Mihailiin ja siksi häntä nähdään enemmän seuraavissakin osissa :D

Diamond: No olisihan se vähän ikävää, jos et toivoisi jatkoa ;) Valittettavasti sellaista keskustelua ei ole tulossa, ainakaan näillä näkymin. Kiitos kommentistasi ^^

mawannie: Jatkoa tulossa siis nyt :D

Vodkamertini: Uupps... Tuo autokohta... Tajusin vasta itsekin. Tässä luvussa on nimittäin uutta informaatiota tuosta autosta. En edes muistanut tuota juttua, että Sergey oli ajanut aikaisemmin autoa. Toivottavasti tuo ei nyt hirveästi pilaa tätä tekstiä. *huoh* Pahoitelut tuosta. Kiitän kommentistasi.

A/N: No tässä uusi luku sitten. Vähän pidempi kuin aikaisemmat :D No ei kai siitä haittakaan ole. Tässä luvussa näemme jotain, mitä monet ovat odottaneet jo jonkun aikaa ;D Nauttikaa.


6. Ostoksilla
Sergey

”Noniin, siinä kaikki tältä päivältä, nähdään sitten parin päivän päästä. Muistakaa treenata ja syödä hyvin.”
Ihmiset alkoivat virrata ulos tanssisalista, vain ruskeahiuksinen poika jäi norkoilemaan oven läheisyyteen. Hän hymyili minulle aina, kun satuin vilkaisemaan häntä.
”Haluatko tehdä tänään jotain? Vai onko sinulla suunnitelmia Artemin kanssa?” Vlad kysyi, kun sain vihdoin pakattua tavarani laukkuun ja keskitin kaiken huomioni häneen. 
”Minun pitää käydä sovittamassa eräs kisapaita, mutta muuten olen koko illan vapaa”, vastasin. ”Voit kyllä tulla mukaani sovitukseen, voimme sitten tehdä jotain kivaa.”
Vlad nyökkäsi. ”Se käy hyvin.”

Oli kulunut muutama viikko siitä, kun olimme Artemin kanssa tavanneet Vladin, Mihailin, Julian ja Lucian elokuvateatterilla. Vlad oli saanut jollain keinolla Lucian suostumaan siihen, ettei hän kertoisi kenellekään minusta ja Artemista.
Artem oli ollut leffakäynnin jälkeen monta päivää huonolla tuulella, hän ei vieläkään pitänyt Vladista yhtään.

Menimme yhtä matkaa pukuhuoneelle, josta suurin osa porukasta oli jo suoriutunut pois.
”Käyn nopeasti suihkussa, jos sinulla ei ole kiirettä”, Vlad sanoi ja kaiveli treenikassistaan pyyhkeen.
Hymyilin hänelle. ”Ei minulla ole kiirettä.”
Vlad alkoi kiskoa vaatteita nopeasti päältään ja kietaisi sitten pyyhkeen alastoman alavartalonsa suojaksi.
”Ei mene pitkään”, hän lupasi.
 Huitaisin kädelläni kehottaen häntä menemään jo.

Vaihdoin vaatteeni Vladin ollessa suihkussa. Sillä aikaa koko pukuhuone tyhjeni ja jäin yksin istuskelemaan penkille.
Lopulta Vlad astui ulos höyryävästä suihkuhuoneesta. Aluksi vain vilkaisin häntä, mutta tajuttuani, mitä näin, käännyin tuijottamaan häntä.
Vlad seisoi selkä minuun päin pelkkä pyyhe vyötäröllä. Hän kumartui ottamaan vaatteitaan kassistaan, jolloin pystyin näkemään hänen vielä kostean hoikan vartalonsa. Hänen vielä märistä hiuksistaan tippui vesipisaroita hänen tavaroidensa päälle.
”Hitto”, hän mumisi ja pyyhkäisi kastunutta paitaansa.
Vlad suoristautui ja vilkaisi minua. ”Suu auki tuijottaminen ei pue sinua, Sergey.”
”Mitä?” älähdin järkyttyneenä.
”Sanoin, että toivottavasti ei kestänyt liian kauan.”
”Ei, ei kestänyt. Minä menen ulkopuolelle odottamaan, täällä on tosi kuuma”, mutisin ja lähdin pukuhuoneesta ennen kuin ehdin punastua.

Istahdin käytävällä olevalle penkille ja painoin pääni käsiini. Hengitin pari kertaa syvään ja yritin rauhoittua. Mitä ihmettä mielessäni oikein pyöri, kun annoin Vladin melkein nähdä miten paljon nautin hänen vartalonsa katselemisesta? Ja miksi en voinut lakata katsomasta häntä? Ystävät ovat kiellettyjä, varsinkin sellaiselle henkilölle, jolla on poikaystävä. 

Noin viiden minuutin kuluttua Vlad tuli ulos pukuhuoneesta ja katsoi minua kummastuneena.
”Onko jokin vialla?” hän kysyi, sillä nojasin edelleen päätäni käsiini.
Nostin pääni ja hymyilin hänelle. ”Ei, olen vain vähän väsynyt.”
Vlad nyökkäsi. Hänen ruskeissa silmissään oli huolestunut katse.
Lähdimme kävelemään autolleni (oikeastaan Artemin autolle, joka oli minulla lainassa), jonka olin parkkeerannut kadun varteen. Vlad tarkkaili minua kulmat kurtussa koko matkan autolle kuin peläten, että luhistuisin maahan hetkenä minä hyvänsä.
Hymyilin salaa Vladin liikuttavalle huolenpidolle, se oli liian söpöä ollakseen ärsyttävää.

Avasin auton ovet ja luikahdin sisään kuljettajan puoleisesta ovesta. Vlad tuli myös sisään istahtaen viereeni. Hän katseli ympärilleen uutuuttaan loistavassa autossa.
”Sinulla on hieno auto”, Vlad sanoi.
”Tämä on Artemin. Pidän itse joistain vähemmän huomiota herättävistä autoista”, sanoin viitaten auton punaiseen väriin ja urheilulliseen ulkomuotoon.
”Onhan tämä vähän liian hieno tavalliseen ajoon”, Vlad mutisi, vaikka hän oli selvästi mieltynyt autoon.
Hymähdin ja käynnistin moottorin, joka näytti tehonsa karjumalla hurjasti. Tämä teki Vladiin vielä suuremman vaikutuksen.

Automatka meni mukavasti musiikkia kuunnellessa. Oli hauska tarkkailla Vladia, joka uppoutui täysin musiikin vietäväksi. Hänen vasen jalkansa heilahteli musiikin tahtiin, hän muodosti sanoja huulillaan, vaikka ääntä ei kuulunut. Välillä hän vilkaisi minua ja hymyili iloisesti.     
”Mitä haluaisit tehdä tänään?” kysyin.
Vlad empi hetken. ”Haluaisin nähdä sinun asuntosi.”
”Asuntoni?” kysyin yllättyneenä.
Vlad näytti epävarmalta. ”Niin, haluaisin vain nähdä sen.”
”Voimme kyllä mennä asunnolleni, jos haluat. Voisimme vaikka vuokrata jonkun elokuvan ja katsoa sen”, sanoin iloisesti.
Hymy palasi valaisemaan Vladin kasvoja. ”Se kuulostaa hauskalta.”

Viidentoista minuutin ajomatkan jälkeen pysäytin autoni tanssitarvikeliikkeen eteen, jonne minun oli tarkoitus mennä sovittamaan paitaa. Kävelimme hyisen tuulen täyttämän parkkipaikan läpi liikkeen luo. Vlad avasi oven ja viittasi minua astumaan sisälle. Kumarsin hänelle kevyesti ja me virnistimme toisillemme.
Astuimme sisään ahtaaseen ja lämpimään liikkeeseen. Joka puolella oli tankoja ja rekkejä täynnä mitä erilaisimpia vaatteita. Vlad pysähtyi heti oven suuhun tutkimaan cd-hyllyjä ja antoi minun mennä rauhassa keskustelemaan myyjän kanssa.
Menin kassan luo ja katselin ympärilleni paikallistaakseni myyjän. Hän ilmestyikin pian paikalle ja hymyili minulle lämpimästi.
”Sergey, luulin, ettet olekaan tulossa”, nainen tervehti iloisesti. ”Suljemme aivan kohta.”
”Voisitko tehdä poikkeuksen tämän kerran?” sanoin ja hymyilin.
Nainen naurahti ja kumartui ottamaan tiskin alta vaatekuljetuspussin. ”Sinulle, mitä vain. Tilaamasi paita saapui eilen; vaikuttaa erittäin hyvältä, kunhan se vain sopii.”
”Menenkin saman tien sovittamaan”, sanoin ja otin vastaan naisen ojentaman paidan.
Nainen nyökkäsi. ”Ei mitään kiirettä.”

Kävelin sovituskopeille ja varasin yhden niistä itselleni. Sulkiessani kankaista verhoa näin Vladin hiippailevan lähemmäs sovituskoppeja. Hymyilin itsekseni ja vetäisin verhon kokonaan kiinni.
Vaihtaessani vaatteita kuulin liikkeen oven aukeavan ja miehen ääneen huutavan: ”Oletteko vielä auki?”
”Tule vain sisään”, myyjä sanoi tiskin takaa.
Miehen ääni kuulosti tutulta, mutta en saanut hänet kasvojaan mieleeni. Minun ei kuitenkaan tarvinnut pitkään miettiä, kuka hän oli, sillä kuulin Vladin sanovan: ”Mihail?”
Mihail, tosiaan, ajattelin.
”Moi, Vlad”, Mihail tervehti iloisesti. ”En odottanut törmääväni sinuun täällä.”
”En tullut yksin, Sergey on tuolla sovituskopissa”, Vlad sanoi.
”Sergey?” Mihail toisti yllättyneellä äänellä. ”En tiennyt, että te olette näin hyviä ystäviä, et ole maininnut mitään aikaisemmin.”
”Olemme olleet ystäviä jo jonkin aikaa”, kuulin Vladin sanovan.
”Oletteko te ihan ystäviä?” Mihail kysyi.
Vlad päästi kummallisen vingahdusta muistuttavan äänen, joka olisi yhtä hyvin voinut kuulua minun suustani. ”Mitä? Pilailetko sinä?”
Mihailin äänessä ei ollut kuulunut häivääkään pilaa, hän todella tarkoitti mitä sanoi. ”Miksi pilailisin?”
Kuulin Vladin sanovan jotain, mutta en kuullut mitä.
”No oletteko te?” Mihail toisti kysymyksensä.
”Emme”, Vlad vastasi ykskantaan. ”Näithän sinä Sergeyn poikaystävän.”
”Hyvä”, Mihail sanoi hilpeästi. ”Sittenhän minä olen vapaa iskemään sinut.”

Hyvä etten pudottanut käsilläni lepäävää valkoista paitaa lattialle. Oliko Mihail kiinnostunut Vladista?
Myös Vlad vaikutti yhtä äimistyneeltä kuin minäkin. Kopin toisella puolella vallitsi hiljaisuus, kunnes Mihail rikkoi sen sanomalla: ”Toivottavasti en sanonut mitään sopimatonta.”
”Ei, et ollenkaan. Minä vain yllätyin. En tajunnut että sinä…” Vlad takelteli.
”Olen kiinnostunut sinusta”, Mihail sanoi lempeällä äänellä.
”Niin… Minä kuvittelin, että sinä ja Julia olette pari”, Vlad sanoi.
Mihail naurahti iloisesti. ”Niin monet muutkin. Emme me kuitenkaan ole. Julia on vain paras ystäväni. Entä sinä? Onko Sergey tosiaan sinulle pelkkä ystävä? Sinä kyllä katsoit häntä siellä elokuvateatterissa kiinnostu…”

Mihailin sanat keskeytyivät Vladin suhinaan ja hänen yrityksiinsä hiljentää lörpöttelevä poika. ”Ole hiljaa! Sergey on tuolla sovituskopissa, hän kuulee. Voimmeko puhua tästä joskus toiste?” Vladin ääni oli lähes epätoivoinen, mikä yllätti minut. Oletin hänen kieltävän kaiken heti. Oliko Vlad kiinnostunut minusta muunakin kuin ystävänä? Jostain syystä tämä ajatus ei ollut ollenkaan epämiellyttävä, päinvastoin.

”Se on sitten sovittu. Tapaamme joskus myöhemmin”, Mihail sanoi iloisesti.
Vlad huokaisi eikä jaksanut väittää vastaan. ”Hyvä on, soita vaikka minulle.”
Pystyin kuvittelemaan Mihailin kasvoille voitonriemuisen hymyn. ”Hyvä on. Jätän teidät nyt kahden.”
Kaupan ovi kävi taas ilmoittaen Mihailin poistuneen. Jostain syystä koko Mihail alkoi ärsyttää minua. Hänen tapansa huijata kokemattoman oloinen Vlad kanssaan ulos, oli julma.
Vladin ääni herätti minut ajatuksistani. ”Sergey? Oletko pian valmis? Haluaisin nähdä millainen se on.”
”Tulen ihan kohta”, vastasin ja aloin kiireellä vetää paitaa päälleni.


Puolen tunnin kuluttua istuimme jälleen autossa. Tällä kertaa mukanamme kuitenkin olivat vuokrattu elokuva ja vasta ostettu tanssipaita. Vlad istui vieressäni hiljaa omiin ajatuksiinsa vajonneena. Hän oli muutenkin ollut melko hiljainen puhuttuaan Mihailin kanssa. En ollut myöntänyt kuulleeni, mitä he olivat puhuneet, mutta se ei ollut auttanut.

Pysäytin auton kadun varteen ja sanoin, että olimme perillä. Vlad havahtui ajatuksistaan ja vilkaisi minua hymyillen.
Asuin kuusikerroksisen talon toiseksi ylimmässä kerroksessa pienessä kaksiossa. Menimme Vladin kanssa hissillä oikeaan kerrokseen. Ohjasin hänet oikean oven eteen.
”Ei kai Artem ole kotona?” Vlad kysyi ennen kuin ehdin avata oven.
”Ei Artem asu täällä, tämä on minun kotini. Hänellä on kyllä avain, mutta hän harvemmin käyttää sitä”, sanoin ja työnsin oven auki.
Vlad hymyili helpottuneena, kun päästin hänet sisään edeltäni.
”Mene sinä edeltä olohuoneeseen, minä vien paitani makuuhuoneeseen ja tulen sitten perästä. Ole kuin kotonasi.”

Vlad tallusteli kohti olohuonetta ja minä menin nopeasti makuuhuoneeseen. Asetin paidan kaappiin ja olin juuri alkamassa vaihtaa vaatteita mukavampiin, kun kuulin ääniä olohuoneesta.
”Mitä helvettiä sinä teet täällä?” kuului ääni, jonka tiesin heti kuuluvan Artemille.
”Voi hitto…” mutisin ja kiirehdin olohuoneeseen.
”Tulin tänne Sergeyn kanssa”, kuulin Vladin sanovan juuri, kun pääsin olohuoneeseen.
Pysähdyin Vladin vierelle ja näin poikaystäväni istumassa sohvalla selkä jännittyneesti suorassa.
”Sinä siis tuot nykyään vieraita miehiä asuntoosi?” Artem sanoi ilkeällä äänellä suunnaten sanansa nyt minulle.
”Ei Vlad ole vieras, hän on ystäväni”, sanoin Artemille rauhallisesti.
”Ai sinä kutsut häntä ’Vladiksi’”, Artem jatkoi. ”Onko hän sinun uusi lemmikkisi?”
”Artem, lopeta”, sanoin painokkaasti.
Artem vain naurahti eikä välittänyt sanoistani. ”Sergey ei taida olla paljastanut vielä oikeaa luonnettaan, poju. Sinä et ole ainut nuori ja lahjakas oppilas johon hän on iskenyt silmänsä. No, joko olet päästänyt hänet sänkyysi?”

Artemin purettua sydäntään huoneeseen laskeutui hiljaisuus. Minä katsoin ensin Artemia ja sitten Vladia, joka tuijotti Artemia silmät vihasta palaen.
”Sinä ällötät minua”, Vlad lopulta sylkäisi. ”Miten sinä edes voit kuvitella rakastavasi Sergeytä, jos ajattelet hänestä noin? Et sinä ansaitse häntä! Sergey on mukavin, hauskin ja rakastavin ihminen, jonka olen elämässäni tavannut. Hän on ollut niin kärsivällinen sinun kanssasi, liiankin minun mielestäni.” Vlad kääntyi nyt katsomaan minua. ”Näetkö nyt millainen idiootti poikaystäväsi on? Sinä ansaitset jotain paljon parempaa. Jonkun, joka rakastaa sinua, oikeasti.” Vlad katsoi minua silmiin vakava ilme kasvoillaan lumoten minut täysin. ”En voi tietenkään päättää puolestasi, mutta Artem ei ole sinulle hyväksi. Hän ei kohtele sinua hyvin eikä hän todellakaan rakasta sinua, hän rakastaa vain itseään.”
”Jos minä en kerran rakasta Sergeytä, kuka sitten rakastaa? Sinäkö?” Artem kysyi vihaisesti.
”Sillä ei ole nyt merkitystä”, Vlad sanoi rauhallisesti.
”Vlad on oikeassa”, sanoin ja revin katseeni irti Vladin kauniista silmistä ja kasvoista. ”Meidän pitää puhua.”
”Et ole tosissasi. Et sinä voi kuunnella tuota pikkupoikaa, ei hän tiedä mitään”, Artem sanoi halveksuen.
Pudistin päätäni. ”Väärin, sinä et tiedä mitään. Mutta nyt saatan ystäväni eteiseen.”
Artem näytti hämmästyneeltä, kun lähdin eteiseen Vlad perässäni.

Seurasin Vladin liikkeitä hänen laittaessa kenkiä jalkaan ja pukiessa takkia. ”Emme saaneet tilaisuutta katsoa sitä elokuvaa.”
Vlad hymyili. ”Voimme katsoa sen joskus toiste.”
”Kuulostaa hyvältä”, hymähdin. ”Ja kiitos siitä mitä sanoit.”
Vlad katsoi hämillään lattiaa. ”Minä todella tarkoitin sitä.”
En voinut vastustaa kiusausta ja nostin käteni Vladin leualle ja nostin hänen kasvonsa kohtaamaan omani. ”Kukaan ei ole koskaan sanonut mitään tuollaista minusta.”
Vlad hymyili ja nosti kätensä varovasti ja otti käteni omaansa. Se pieni kosketus toivoi niin paljon, mutta lupasi kuitenkin niin vähän. 
”Nähdään taas”, Vlad sanoi lopulta ja päästi käteni putoamaan.
”Nähdään”, sanoin ja katsoin Vladia, kunnes hän oli kadonnut ovesta.
Huokaisin ja lähdin takaisin olohuoneeseen tietäen, mitä minun tuli tehdä.

Amnesiac

  • ***
  • Viestejä: 235
    • tumblr
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #23 : 16.08.2008 20:06:59 »
Oujee<3 :D
Täähän oli kiva. Tosi kiva. Ihan paras. Parempikin. Kaikista paras. Tykkäsin ainaki näääääääin paljon.
Joo, vaikee tällasen pätkän jälkeen on mitään järkevää sanottavaa keksiä. Vihdoinkin jotain kunnon äksöniä! 8D Nam ja oi.<3

Tuo oli kyllä Artemille ihan oikein, HYVÄ VLAD! Oli tässäki tollane sika, en jaksa sitä enää, heivataa se vaan pellolle.:< Nyt Sergeyn on ihan oikeesti pakko jättää Artem. Eikä mulla ainakaan oo mitään ongelmaa ton Artemin kanssa, eihän toki...

Mihailista tuli jotenki mieleen Stephenie Meyerin kirjoista se Jacob, en sit tiiä miks.:D
Enää en kyllä tykkää Mihailista niin paljoo ku mitä aikasemmin, mutta toisaalta ei se varsinaisesti (ainakaan vielä) ärsytäkkään. Ja tuo niiden kahden keskustelukohtaus siinä kaupassa ja se ku Sergey kuuli sen, oli tosi kiva ja sillee, tosin sekin oikeestaan kai siitä syystä, että sekin jotenki edisti tota Sergey/Vlad paritusta.

Mutta joo, ihana osa oli, jatkoa!

Voi jee taas mikä kommentti. -__- Piti vähentää niitä hymiöitä ja sydämiä...
// Jou, kerkesin taas ekana kommentoimaan! :D
Minä en unohda sinua koskaan, vaikka en muistaisi omaa nimeäni.

mawannie

  • ***
  • Viestejä: 58
    • Livejournalini
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #24 : 19.08.2008 16:03:55 »
Awws!

Tuotatuota.. Tää kommentoiminen ei oo mun parasta alaa, jätän sen muille ja pyydän vain jatkoa! :>>
All this feels strange and untrue.

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 499
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #25 : 19.08.2008 17:22:36 »
MUAHAHAHAHAHAH!!! Tiesin sen! Tiesin sen! Minä niin tiesin sen!!

Niin, voisin varmaan valaista mitä tiesin... Hahaa! Mihailista! No, tämähän käy mielenkiintoiseksi. Ja minusta suu auki tuijottaminen on ihan sallittavaa.  :D

En kuitenkaan inhoa Mihalia niin kuin Artemia. Ehkä en vielä tunne häntä vielä kunnolla, voidakseni inhota häntä. Tai sitten minä pidän tuollaisista tyypeistä, jotka ihastuvat melkein varattuihin ihmisiin.  ;D Mutta herra on kiva. Hänen suorasukaisuutensa oli hauskaa.

Tiedän itsekin mitä Sergeyn tulee tehdä. Toivottavasti ajatuksemme kulkevat samoja reittejä. Inhoni Artemia alkaa muuttua vihaksi. Vlad ainakin on viisas, toivottavasti Sergeykin herää.

Tykkäsin uudesta osasta, pistäthän jatkoa pian niin kommentoin taas. Jookosta, kookosta.  ;) *luikkii katsomaan Pokemonia*
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #26 : 01.09.2008 14:49:05 »
Amnesiac: Kiitos taas ihanan piristävästä kommentista ^^ Mihaillin ei kyllä ollut tarkoitus muistuttaa Jacobia O_o No voihan se tietysti olla mahdollista, että olen ottanut huomaamattani jotain vaikutteita hänestä :D

mawannie: Jatkoa tulossa tällä viikolla jossain vaiheessa.

Diamond: Kyllä minä tiedän, mitä Sergey tekee ;D Mutta se selviää teille vasta kun laittelen seuraavan osan. Olen yrittänyt tehdä mihailista vähän mukavamman ihmisen kuin Artemista tuli, mutta katsotaan miten tämä nyt etenee :D Ja olen taas niin selkeä... Kiitos kommentistasi ^^

Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #27 : 15.09.2008 13:59:19 »
A/N: Tässä sitten tätä jatkoa. Hirveän pitkän ajan jälkeen, seuraava jatko tulee nopeammin. Ispiraatio on vaan ollut vähän hukassa.
Tätä lukua oli tosi kiva kirjoittaa ehkä sen huomaakin tuosta sisällöstä ;D ja älkää tappako minua tuon lopun takia... Kommenttia vaan tulemaan ^^


7. Suudelma
Vlad

”Vla-ad…” kuulin jonkun maanittelevan. Se joku alkoi tökkiä minua kasvoihin herättäen minut lopullisesti rauhallisesta unestani.
”Dima! Häivy!” tiuskaisin unisesti ja avasin silmäni nähdäkseni pikkuveljeni ärsyttävät kasvot aivan omieni edessä.
”Hyvää huomenta”, Dima sanoi ärsyttävän ylipirteällä äänellä ja loikkasi pois tieltäni ennen kuin ehdin huitaista häntä.
”Todella hyvää”, mutisin itsekseni. ”Näin mukavaa unta.”
Ilkikurinen hymy levisi pikkuveljeni kasvoille. ”Kuulin. Kuka muuten on Sergey?”
”Sergey?” kysyin voimatta peittää järkytystäni. Mitä olin mennyt sanomaan?
”Etkö muka tunne ketään Sergeytä? Ainakin näit hänestä aika mielenkiintoista unta”, Dima sanoi nauraen.

Dima jatkoi vihjailujaan koko ajan, kun vaihdoin vaatteet ja pakkasin tanssituntitavarani. Hän seurasi minua alakertaan ja keittiöön, jossa vanhempani nauttivat juuri aamupalaansa.
”Huomenta pojat”, äitini tervehti meitä hymyn kera.
”Huomenta”, mutisin, nappasin pari omenaa hedelmäkorista ja tungin ne laukkuuni.
”Huomenta! Äiti arvaa mitä! Kuulin, kun Vlad näk…” Dima aloitti, mutta ei päässyt lauseensa loppuun ennen kuin läppäsin käteni hänen suunsa eteen.
Äitini katsoi meitä kummastuneena ja jopa isäni nosti katseensa sanomalehdestään.
”Mitä ihmettä?” äiti kummasteli. ”Vlad!”
”Dima oli juuri sanomassa, että näin hämähäkin ja pelästyin sitä”, valehtelin, vaikka äitini tuskin sanojani uskoikaan.
Pikkuveljeni rimpuili otteessani ja yritti sanoa jotain, mutta en antanut.
”Minun täytyy nyt mennä, myöhästyn muuten”, sanoin, mutta en vieläkään päästänyt Dimaa vapaaksi.
 ”Pidä hauskaa. Sano Sergeylle terveisiä”, äiti sanoi. Diman silmissä välähti juuri ennen kuin päästin hänet irti.
”Sergey on sinun tanssinopettajasi!” Dima ehti kiljaista ennen kuin ehdin eteiseen ja siitä ulos.

En uskonut, että Dima kertoisi vanhemmillemme mitään, sillä vanhempani, jotka olivat myös entisiä kilpatanssijoita, pitivät Sergeystä paljon ja kunnioittivat häntä.
Tästä ajatukseni vaeltelivat väkisinkin Sergeyhin ja kahden päivän takaisiin tapahtumiin hänen asunnollaan. En ollut nähnyt häntä sen jälkeen tai edes puhunut hänen kanssaan. Siksi odotin niin innolla päivän tanssituntia, että saisin nähdä hänet taas.

**

Astuin sisään tanssisaliin, jossa kupeksi jo joitakin oppilaita, mutta Sergeytä ei näkynyt missään. En huolestunut, sillä hän tuli monesti vasta viimeisien joukossa tunnille.
Jäin seisoskelemaan tanssisalin reunalle ja harjoittelin samalla joitakin kuvioita. Pian myös Lucia tuli vierelleni näyttäen silti kuin olisi pian haljennut innostuksesta.
”Arvaa mitä Vlad!” hän sanoi.
”Kerro”, murahdin.
”Mihail ja Julia tulevat samalle kurssille kanssamme!” Lucia hihkui.
”Mihail ja Julia? Eivätkö he tanssi paljon alemmassa luokassa kuin me?” muistelin.
”He siirtyivät juuri C:stä B:hen, joten Sonja antoi heidän liittyä ryhmään”, Lucia kertoi.
Kurtistin kulmiani. ”Eikö Sergey muka tee tuollaisia päätöksiä?”
Lucia tuhahti. ”Sergey on kuulemma sairaslomalla, jotain nukkumisvaikeuksia.”
”Mistä tiedät?” kysyin salamana.
Lucia hätkähti. ”Kuulin Sonjan kertovan joillekin tytöille tuolla käytävällä.”
”Ahaa, selvä”, sanoin rauhallisemmin. ”Missä Mihail ja Julia muuten ovat?”
”He tulevat vasta seuraavalle tunnille”, Lucia sanoi ja alkoi selostaa, miten innoissaan hän oli ystäviensä puolesta.
En kuitenkaan saanut Sergeytä mielestäni. En muistanut, että Sergey olisi jäänyt sairaana pois opetustunneilta. Hän oli yleensä tullut, vaikka sairaana.
Huoli miehestä vainosi minua läpi tanssitunnin niin paljon, että lopulta päätin lähteä tapaamaan häntä.

**

Minulla kesti jonkin aikaa löytää Sergeyn asunto, sillä en tarkalleen muistanut, miten olimme päässeet sinne aikaisempana päivänä. Kun vihdoin löysin oikean talon ja sieltä oikean asunnon oven, aloin epäröidä. Entä jos Sergey ei haluaisikaan nähdä minua? Entä jos hän ei olisikaan jättänyt Artemia ja tämä olikin nyt Sergeyn asunnolla? Entä jos Artem oli onnistunut kääntämään Sergeyn minua vastaan eikä Sergey haluaisi tavata minua enää koskaan?
Työnsin nämä ajatukset taka-alalle ja soitin ovikelloa.

Aluksi en kuullut mitään, mutta hetken kuluttua asunnosta kuului askeleita ja pian kuulin silmänreiän avautuvan. Kohta myös koko ovi avautui. Sergey seisoi edessäni näyttäen rähjäiseltä, ainakin Sergeyksi. Hänen normaalisti niin laitetut hiuksensa sojottivat nyt joka suuntaan luoden mielikuvan harakanpesästä. Hänellä oli yllään vihreä korkeakauluksinen villapaita ja löysät collegehousut. Lisäksi hänen silmiensä alla oli valvomisesta kertovat mustat varjot.

”Vlad”, Sergey tervehti ilahtuneena ja hymyili minulle iloisesti. Hymy ei kuitenkaan yltänyt hänen silmiinsä asti.
”Moi”, sanoin hymyillen epävarmasti. ”Tulin vain tarkastamaan oletko kunnossa, kun et tullut tanssitunnille.”
”Mukava, että minua on kaivattu”, Sergey naurahti. ”Tule toki sisään.”
Mies astui pois oven edestä päästäen minut sisään. Hän veti oven perässäni kiinni ja jäi odottelemaan, että sain riisuttua takkini ja kenkäni.

Saatuani päällysvaatteeni pois seurasin Sergeytä olohuoneeseen. Kurkistaessani matkalla hänen makuuhuoneeseensa huomasin, että lattialla makaili useita pahvilaatikoita, joista yksi oli jo täytetty vaatteilla.
”Pakkasin koko viime yön Artemin tavaroita. En ollut tajunnut miten paljon hänellä tosiaan on tavaraa täällä”, Sergey sanoi huomatessaan minun katselevan laatikoita. ”Hän uhkasi heittää kaikki minun tavarani roskiin, mutta en usko, että hän tekee niin.”
”Te siis erositte?” kysyin varovasti, vaikka asia oli aika ilmiselvä.

Istahdimme vierekkäin olohuoneen mustalle nahkasohvalle. Sergey kääntyi sivuttain sohvalla nähdäkseen minut.
”Erosimme, uskalsin vihdoin kertoa hänelle, etten rakasta häntä enää”, Sergey huokaisi.
”Olen pahoillani.” Se oli ainoa asia, jonka osasin siinä tilanteessa sanoa.
”Älä ole”, Sergey sanoi. ”Minun pitäisi tavallaan kiittää sinua.”
”Miten?” kysyin.
”Kun sait minut tajuamaan, että voin elää ilman Artemia”, Sergey sanoi lempeästi.
En voinut olla huomaamatta, että vaikka hänen kasvoillaan oli hymy, hänen silmissään näkyi surua, kun hän puhui Artemista. Eron täytyi sattua, vaikka hän ei halunnutkaan myöntää sitä minulle. He olivat kuitenkin olleet jo pitkään yhdessä ja heillä oli paljon onnellisia muistoja.

”Miksi näytät noin surulliselta?” Sergey kysyi hetken hiljaisuuden jälkeen.
”Etkö ole yhtään surullinen eron takia?” kysyin.
Sergey hymyili. ”Joskus ero on hyvä asia. Ei sen tarvitse olla surullista tai tuskaisaa. Ainakaan minun mielestäni, mutta luulen, että Artem on eri mieltä.”
”Miten niin?” kysyin ja katsoin Sergeyn synkistyviä kasvoja.
”Hän muistutti taas minua toissa päivänä, miten ihana hän osaa olla. Hän puhui kaikesta, mitä olemme kokeneet yhdessä. En olisi halunnut kuunnella häntä, mutta hän ei antanut minulle suunvuoroa. Kaikki ne muistot tekivät vain asiasta vaikeamman.”

Sergey näytti surkealta. Kaikki se tuska, jonka olin nähnyt hänen silmistään, näkyi nyt selvästi hänen kasvoillaan.
En keksinyt yhtään lohduttavaa sanaa, joten kiedoin käteni hänen ympärilleen vetäen hänet lähelleni. Toivoin, että halaukseni lohduttaisi häntä edes vähän. Sergey epäröi hetken, mutta kietoi sitten kätensä ympärilleni ja painoi otsansa olkapäätäni vasten.
”Kaikki muuttuu kyllä hyväksi”, kuiskasin. ”Pian Artem on pelkkä muisto.”
”Entä jos en halua hänen olevan vain kuva mielessäni?” Sergey henkäisi.
”Teit, minkä näit parhaaksi. Huomaat kyllä, että olet onnellisempi ilman Artemia”, sanoin mahdollisimman rauhoittavalla äänellä. ”Löydät vielä jonkun, joka rakastaa sinua varauksetta, toisin kuin Artem.”
”Olet oikeassa”, Sergey sanoi nostaen kasvonsa. ”Olen niin iloinen, kun minulla sinunlaisesi ystävä.”

Hänen poskensa lepäsi omaani vasten. Hänen lähes kuumeisen kuuma ihonsa lämmitti poskeani ja koko kehoani.
”Minustakin on ollut mukavaa tutustua sinuun. Minulla ei ole koskaan ollut sellaista ystävää, johon voisin luottaa täysin, ennen sinua”, mutisin.
Tunsin Sergeyn hymyilevän poskeani vasten. Hän vetäytyi juuri sen verran kauemmas, että pystyi katsomaan minua silmiin.
”Minustakin tuntuu, että voin luottaa sinuun kaikessa”, Sergey kuiskasi. ”Siksi pidänkin sinusta niin paljon.”
Miehen toinen käsi siirtyi varovasti selältäni silittämään hiuksiani.
”Minäkin pidän sinusta”, kuiskasin.
Uskaltauduin nojautumaan vähän lähemmäs Sergeytä ja pian otsamme lepäsivät toisiaan vasten. Sergeyn vapaa käsi vaelteli edelleen niskassani.
Katsoin Sergeytä, joka katsoi alaspäin silmät puoliummessa. Hänen lämmin hengityksensä väreili kasvoillani.
”Minä haluaisin suudella sinua nyt”, Sergey kuiskasi äkkiä lähes kuulumattomalla äänellä.
”Minäkin sinua, enemmän kuin mitään muuta”, sanoin vielä hiljaisemmalla äänellä. Käänsin katseeni alas ja tunsin sydämeni takovan hurjaa tahtia. Samassa tunsin Sergeyn huulet omillani.



jordan

  • ***
  • Viestejä: 131
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #28 : 15.09.2008 22:09:22 »
Ah, tätä onkin odotettu, kiitos ;) ja anelen pyydän ja toivonn pikaista jatkoa!
I belong to Jesus

mawannie

  • ***
  • Viestejä: 58
    • Livejournalini
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #29 : 15.09.2008 22:49:15 »
Wuhu \,,/ Vihdoinkin!

Jatkoa tulisiko pian? :3
All this feels strange and untrue.

kukkapuska

  • Vieras
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #30 : 19.09.2008 17:59:03 »
Alotin lukemisen vasta tänään, mutta ei oo muuta sanottavaa ku ah :D Tälläst tekstii on tosi kiva lukea. Kuvailet hyvin erinlaisia tilanteita ja paikkoja ja juuri sopivasti :) Tuota suudelmaa oli kyllä odotettu ja osottautu odottamisen arvoseks ! Yksi ehdottomista lempikohtauksistani ;)
Jatkoa !

# kiittäen: kukkis xoxo

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 499
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #31 : 20.09.2008 15:42:07 »
WHAAAAAAAAAAAAAAAA

(Miksi minusta tuntuu, että kaikki lähiaikojen kommenttini ovat alkaneet tällä tavoin?)
Dima on ihana. Olisipa minun pikkuveljeni samanlainen.  ;)
Osa oli turhan lyhyt, mutta sen tapahtumat korvaavat lyhyyden. Jes, jes, jes! Ne erosivat! *tanssahtelee ja palaa maanpinnalle uikuttaen jaloistaan, jotka on murhattu*
Voihan heldelmäsalaatti. Tuo loppu oli jotain niin ihanaa. *teinisydän* Minen osaa sanoa muuta kuin, että toivon jatkoa ehdottomasti ja sinun pitää vaihtaa tuo ikäraja edes R:ään. Kiiilttiii. *puppyeyes*
Pyydän anteeksi mysö kommentin sekaavuutta ja lyhyyttä. *palaa nauttimaan Rommia*
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #32 : 28.09.2008 19:38:44 »
jordan: Jatkoa tulossa näillä nykymin ensi viikolla :D

mawannie: Kiitti kommentistasi.

kukkapuska: Kiva, että tykkäsit ^^ Suudelma oli ja itse asiassa on edelleen yksi lempi kohtauksiani kirjoittaa.

Diamond: Enköhän saanut kommentistasi selvää, ainakin oli hauska lukea sitä :D En tuosta R:stä tiedä... En ole ikinä kirjoittanut R:ää. Ainakaan nyt muutaman seuraavan osan aikana ole tulossa sitä, se olisi ihan juonenkin kannalta mahdotonta. On minulla yksi kohtaus mielessä mihin voisin sitä kirjoittaa, jos pystyn. Katsotaan nyt.

Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #33 : 12.10.2008 18:17:10 »
A/N: Älä ikinä tee lupausta, jota et voi pitää... Joo, sanoin, että jatkoa tulisi seuraavan kerran nopeammin, mutta eipä tullut. Kärsin edelleen ihan hirveästi inspiraatiopulasta. Pahoittelen.
Tähän lukuun siis. En hirveästi pidä tästä, mutta menköön. Tämän luvun jälkeen tulee tavallaan aikahyppy, selitän siitä vähän enemmän seuraavan luvun alussa :D Mutta jos olisim jakanut alun perin tämän tarinan kahteen osaan, tämä olisi ensimmäisen osan viimeinen luku.
Nuo sanat ovat Elvis Presleyn Can't help falling in love- kappaleesta, kuten varmaan moni tunnistaakin. Kuuntelin sitä Andrea Bocellin laulamana tätä kirjoittaessani. Suosittelen laittamaan soimaan, kumpikin noista versioista on hyviä :D


8. Tanssi
Sergey

Kaikki tapahtui niin nopeasti. Ensin suutelin Vladia, mikä oli jotain, jonka olin halunnut tehdä jo pidemmän aikaa ja nautin siitä. Sitten kaikki alkoi muistuttaa minua Artemista, jopa Vladin tapa suudella. Hänen sormensa niskassani, hänen pehmeät huulensa omiani vasten…

”Mikä hätänä?” Vlad kysyi, kun yhtäkkiä lopetin hänen suutelemisensa. Hän katsoi minua lempeästi kauniilla silmillään, mikä sai minut katsomaan pois. ”Sergey?”
”En taida olla valmis tähän”, mutisin ja peräännyin vähän Vladin luota.
Hetken oli hiljaista Vladin vain katsoessa minua hölmistyneenä. Sitten ymmärtäväinen hymy kohosi hänen kasvoilleen. ”Niin, sinä tosiaan erosit Artemista vasta toissapäivänä.”
Nyökkäsin. ”Olen pahoillani. Ei sillä, etten haluaisi sinua, mutta jokin pistää vastaan.”
”Älä ole pahoillasi, kyllä minä ymmärrän. Sinä tarvitset aikaa”, Vlad sanoi ja silitti poskeani varovasti.
Hymyilin hänelle. ”Kiitos, kun ymmärrät.”
”Olen ystäväsi, tietenkin ymmärrän”, Vlad sanoi. ”Odotan sinua, kunnes olet valmis.”

Hymyilin hänelle, vaikka pelkäsin, että suudelmalla olisi vaikutusta ystävyyteemme. Pelkäsin, että Vlad ei enää pystyisi ajattelemaan minua pelkkänä ystävänä ja se tuhoaisi lopulta välimme. Lisäksi olin huolissani jaksaisiko Vlad todella odottaa minua. Vasta Vladia suudellessani olin huomannut, että en ehkä pääsisi irti Artemista niin pian kuin olin toivonut. Luulin, että kun lopulta uskaltaisin sanoa hänelle hyvästi, voisin unohtaa hänet, mutta asiat eivät olleet niin yksinkertaisia, sydämeni ei ollut niin yksinkertainen.

”Haluatko tehdä jotain?” Vlad kysyi hetken kuluttua.
Kohautin hartioitani. ”Kuten mitä?”
”Vaikka tanssia”, Vlad ehdotti.
”Sinä tiedät, etten voi kieltäytyä tuosta tarjouksesta”, sanoin ja naurahdin.
”No tanssitaan sitten”, Vlad sanoi ja loikkasi ketterästi ylös sohvalta. ”Missä sinun levysi ovat?”
”Ne ovat makuuhuoneessani, käyn hakemassa ne”, sanoin ja nousin venytellen sohvalta.
Hain muutaman tanssimusiikkia sisältävän levyn makuuhuoneestani ja menin sitten takaisin olohuoneeseen, jossa Vlad oli siirtänyt sohvapöytää ja muutamaa tuolia luodakseen meille tilan, missä tanssia.
”Mitä haluat tanssia?” kysyin laittaessani levyä cd-soittimeen.
”Ei mitään väliä, jotain lattaria vaikka”, Vlad sanoi äheltäessään mattoa pois lattialta.
”Rumba varmaan käy, se on yksi lempi tansseistani”, sanoin ja laitoin musiikin päälle.
”Niin minunkin”, Vlad sanoi selvästi nauttien rauhallisesta musiikista.

Seisoskelin hetken stereoiden luona tietämättä mitä tehdä. Lopulta Vlad kyllästyi odotteluun ja tuli luokseni, otti minua kädestä ja veti minut ”tanssilattialle”. Hän asetti kätensä lantiolleni ja veti minut lähemmäs itseään, mutta jätti välillemme kuitenkin soveliaan tilan. Kiedoin käteni hänen kaulalleen ja annoin hänen tanssittaa itseäni.
Minun ei tarvinnut tietää tanssimmeko jotain tiettyä koreografiaa, sillä Vladin vartalon liikkeet ohjasivat minua. Hänen ruskeat silmänsä olivat välillä puoliummessa ja välillä ne katsoivat minua. Minä puolestani keskityin tarkkailemaan hänen kasvojaan ja kuuntelemaan tanssimamme kappaleen sanoja.

Wise man say only fools rush in
But I can’t help falling in love with you
Shall I stay? Would it be a sin?
If I can’t help falling in love with you

Like a river flows surely to the sea
Darling so it goes, some things aren’t meant to be
So take my hand take my whole life too
For I can’t help falling in love with you

Some things aren’t meant to be…


”Arvaa mitä?” Vlad kysyi tanssimme lomasta.
”Mitä?” kysyin avaten huomaamattani sulkeutuneet silmäni.
”Sinun kanssasi on kiva tanssia”, Vlad sanoi hymyillen.
”Niin sinunkin”, sanoin vastaten hänen hymyynsä.
”Meidän pitää tehdä tätä useammin”, Vlad ehdotti.
”Kuulostaa hyvältä”, sanoin.

Samassa musiikin yli kuului itsepintainen ääni. Kännykkäni soi jossain päin asuntoa.
”Onko sinun pakko vastata?” Vlad kysyi.
”Se voi olla töistä”, sanoin ja riensin etsimään puhelinta.
Löysin sen makuuhuoneestani yöpöydältä hautautuneena lehtien alle. Puhelu ei todellakaan ollut töistä. Soittaja oli Artem. Epäröin hetken, mutta vastasin lopulta.
”Haloo.”
”Moi, Sergey. Älä katkaise, haluaisin puhua sinun kanssasi”, Artem sanoi yllättävän alistuneesti.
”Eikö kaikki ole jo sanottu?” kysyin kylmästi.
”Ei minusta. Etkö voisi tulla tänne, saisit samalla tavarasi takaisin”, Artem pyysi.
”Et siis heittänyt niitä pois?” kysyin.
”En tietenkään. En tekisi sellaista sinulle”, Artem sanoi.
Huokaisin alistuneesti. Ärtymykseni Artemia kohtaan alkoi leppyä.
”Käykö vaikka tunnin kuluttua? Voin samalla tuoda sinun tavarasi”, ehdotin.
”Se käy hyvin”, Artem sanoi ilahtuneesti.
”Nähdään”, sanoin ja lopetin puhelun ennen kuin Artem ehti vastata mitään, sillä Vlad ilmestyi makuuhuoneen ovelle.

”Kuka se oli?” hän kysyi.
”Eräs ystäväni, hän pyysi minua vetämään tanssitunnin puolestaan”, valehtelin.
”Tänäänkö?” Vlad kysyi.
”Muutaman tunnin päästä”, vastasin.
Vladin kulmat kurtistuivat huolestuneena. ”Oletko varmasti kunnossa?”
”Olen, kiitos sinun”, sanoin hymyillen.
Vlad vastasi hämmentyneenä hymyyni ja sanoi: ”Minä taidankin tästä sitten lähetä, en halua häiritä lähtöäsi.”
”Saatan sinut eteiseen”, sanoin.

Hyvästeltyäni Vladin menin pakkaamaan Artemin loppuja tavaroita potien huonoa omaatuntoa valehtelun vuoksi. Ajattelin, että Vlad ei olisi ilahtunut ajatuksesta, että olin lupautunut mennä tapaamaan Artemia, vaikka yritin juuri päästä hänestä yli. Tyhmäähän se oli, olinhan juuri hetki sitten sanonut Vladille, että voin luottaa häneen kaikessa.

**

Hieman yli tunnin istuin Artemin asunnon sohvalla miehen tavaroita sisältävä pahvilaatikko sylissäni.
”Kiitos kun tulit”, Artem huokaisi. ”Voin ottaa sen laatikon.”
Artem otti laatikon käsistäni ja laski sen olohuoneen pöydälle. Hän kurkisti laatikkoon tarkistaen mitä se sisälsi.
”Autossasi on vielä pari laatikkoa lisää”, sanoin ja heitin Artemille hänen autonsa avaimet. Ne kuitenkin putosivat lattialle miehen jalan viereen, sillä hän oli niin keskittynyt laatikon sisältöön, ettei hän huomannut avaimia ollenkaan.
”Minä en ota tätä takaisin”, Artem sanoi, veti erään paidan laatikosta ja heitti sen vihaisesti minulle. ”Se oli lahja.”
”Ei kai meidän tarvitse aloittaa tätä nyt?” sanoin huokaisten ja katsoin sylissäni olevaa paitaa.

Artem leppyi heti. ”Ei tietenkään, anteeksi. En pyytänyt sinua tänne riitelemään.”
”Hyvä”, sanoin ja katsoin paitaa tarkemmin. ”Taidan sittenkin pitää tämän paidan.”
Artem hymyili. ”Otatko jotain juotavaa?”
”Ei kiitos”, vastasin. ”Mistä sinä halusit jutella?”
”En tavallaan mistään erikoisesta. En vain halua erota riidoissa”, Artem sanoi.
”Sinä et halua erota riidoissa? Ei kuulosta Artemilta, jonka tunnen. Viimeksi, kun erosimme, sinä halusit tehdä minusta syyllisen eroomme”, sanoin epäillen.
Artem huokasi. ”Tiedän ja olen pahoillani siitä. Niin kuin siitä mitä sanoin aikaisemmin. Tiedäthän, sinusta ja Vladista. En halua, että katoat elämästäni kokonaan. Jos en voi olla miesystäväsi, enkö saisi olla ystäväsi?”

Artemin sanat jättivät minut hetkeksi hiljaiseksi. ”Me kaksi, ystäviä? En tiedä Artem, eikö meillä ole liian paljon historiaa takana, että voisimme olla vain ystäviä?”
”Ei minusta, olisimme toistemme parhaita ystäviä, niin kuin silloin ennen”, Artem sanoi hymyillen.
”Me kyllä olimme todella hyviä ystäviä silloin. Jos olet varma, että pystyt käsittämään, että olen pelkkä ystäväsi, voimme minun puolestani olla ystäviä”, sanoin liittyen Artemin hymyyn, vaikka en ollut edes itse aivan varma pystyisinkö käsittämään Artemin pelkkänä ystävänä. Hänelle oli kuitenkin niin vaikea sanoa ei.
”Tietenkin pystyn. Voit luottaa minuun”, Artem sanoi ja painoi oikean kätensä sydäntään vasten saaden minut nauramaan.
”Ihana nähdä sinun nauravan”, Artem sanoi ja siirtyi viereeni sohvalle. ”Mitäs sanot, kamu, jos haettaisiin loput tavarani autosta ja katsottaisiin vaikka jokin elokuva?”
”Hyvä on, kamu”, sanoin vähän vierastaen Artemin yllättävää asenteenmuutosta.

Ehkä minusta ja Artemista voi tulla ystävät. Ehkä kaikki palautuisi kuin se oli silloin, kun olin Artemille vain ystävä. Ehkä minulla ja Vladilla olisi sittenkin tulevaisuus yhdessä, kunhan vain pääsen yli Artemista. Ehkä se nyt on helpompaa, kun hän on ystäväni.
Yksi asia on kuitenkin varma, en voisi valehdella Vladille Artemista. Hänen on hyväksyttävä, että olen tekemisissä entisen poikaystäväni kanssa. Miksi se sitten tuntuu niin pelottavalta? Pelkäänkö tosiaan niin paljon, että Vlad hylkää minut, jos kerron, että olen edelleen tekemissä Artemin kanssa? Ehkä hän ymmärtää, että meillä on kuitenkin paljon historiaa takana.

Kaikkiin asioihin kuitenkin liittyy iso ehkä…


Crepe

  • ***
  • Viestejä: 304
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #34 : 14.10.2008 02:02:49 »
Aika kiva tarina. :) Juonikulku nyt ei ole kauhean realistinen, mutta söpö ja sai koukkuun. Toivottovasti jatkolla ei kestä kauan!
You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Meldis

  • puuskupurilainen
  • ***
  • Viestejä: 2 499
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #35 : 15.10.2008 15:42:34 »
Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Olen aina halunnut tehdä noin...

Eli oli kiva osa, vaikka he eivät nyt ihan yhteen vielä päätyneet. Kuuntelin muuten tuon kappaleen... Elviksellä on mielestäni parempiakin kappaleita. Tai sitten minun olisi pitänyt kuunnella se toinen versio.
Tanssi-kohtaus oli iiihana.  ;D
Minua vähän huolettaa, mitä Artem suunnittelee, sillä en oikein usko, että hän on ihan tosissaan tuon vain-ystäviä -homman suhteen.

Tänään ei tule enempää. Jos voisi jatkoa tulla nyt lupausten mukaan, oookei? Tai täältä lähtee pari vihaista lämpömittaria ja yksi erittäin ärtynyt tonttu. Paras pistellä sitä jatkoa.  ;)
« Viimeksi muokattu: 15.10.2008 15:45:45 kirjoittanut Diamond »
Hine on ylde, eft gewunigen wilgesiþas, þonne wig cume.

˚*・༓☾ Tóspringe!☽༓・*˚

Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #36 : 23.11.2008 16:42:46 »
Irena: Joo, juonikulku ei ole aivan realistinen eikä sen välttämättä ole tarkoitus ollakaan sellainen :D

Diamond: Jatkoa ei aivan tule lupausten mukaan... Olen kärsinyt tämän kanssa aika pahasta inspiraatiopulasta ja olin laittamassa tätä tauolle. Nyt kuitenkin sain itseäni niskasta kiinni ja jatkoa on tulossa tässä ihan lähipäivinä :D
Artemin suunnitelmista ei voi koskaan olla varma ;D Mutta katsotaan mitä käy.

Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #37 : 23.11.2008 19:05:14 »
A/N: Jatkoa, viimeinkin... Vähän pidempi luku näin korvaukseksi tästä hirveästä tauosta :D Seuraava jatko ei tule kuuden viikon jälkeen, tiedän sen koska olen oikeasti inspiroitunut seuraavasta kappaleesta ja taidan aloittaa seuraavan luvun kirjoittamisen heti. Siinä on yksi kohtaus, jonka kirjoittamista olen odottanut jo kauan. Se siis tulee luvussa 12. Pidän aina varmuuden vuoksi kahta lukua varastossa.
Mutta tässä siis luku 9. HUOM!! tässä on siis kulunut noin puolisen vuotta luvun 8 tapahtumista!! Se käy ilmi tuosta tekstistä, mutta alku voi hämätä aika pahasti, jos sitä ei tiedä :D
Nauttikaa ja kommentoikaa, gracias ^^ 


9. Pitkä odotus
Vlad

Katsoin itseäni arvioivasti peilistä, kun mallasin kahta eri paitaa edessäni.
”Kumpi näyttää paremmalta?” kysyin sängylläni istuvalta Mihaililta.
”Sanoisin, että laita tuo musta lyhythihainen ja sinne alle tuo musta hihaton”, Mihail sanoi ja osoitti tarkoittamiaan paitoja.
Mallasin vielä kerran paitoja. ”Olet oikeassa. Nämä näyttävät hyvältä.”
”Sergey ei voi vastustaa sinua”, Mihail virnisteli.
Pyöräytin silmiäni ystävälleni. ”En minä Sergeytä varten pukeudu.”
”Ja laita hiuksiasi ja näytä muutenkin hyvältä. Etpä varmaan.” Mihail sanoi ilkikurinen hymy huulillaan.
”Usko jo, ei minua kiinnosta Sergey enää muuna kuin ystävänä”, tiuskaisin ehkä vähän liiankin vihaisesti.
Mihail ei onneksi loukkaantunut sanoistani. Hän vain kohautti olkiaan ja sanoi: ”Sittenhän sinun täytyy alkaa etsiä itsellesi uutta. Juhliin tulee varmaan paljon muitakin kuin vain lähimmät ystäväsi. Sana ilmaisista juotavista leviää helposti ympäriinsä. Ehkä löydät hyvän poikaystäväkandidaatin.”

Pyöräytin taas silmiäni, mutta hymyilin vinosti ystävälleni peilin kautta.
”En minä halua mitään poikaystävää. Minulla ja Lucialla on tärkeät kilpailut tulossa; poikaystävä vain sotkisi kaiken”, väitin vastaan.
”Ethän sinä ajatellut poikaystävän hankkimista silloinkaan, kun Sergey tuli kuvioihin. Ja silti teistä tuli jotain”, Mihail huomautti.
”Emme me ole koskaan olleet mitään muuta kuin ystäviä”, sanoin ja menin vaatekaapilleni ja aloin kaivella sieltä farkkuja.
Mihail pyöritti vuorostaan silmiään. ”Tehän suutelitte, eikö se muka ole mitään?”
”Se oli yksi suudelma. Sitä paitsi en kiinnosta Sergeytä muuta kuin ystävänä, hän on tehnyt sen kyllä tarpeeksi selväksi”, sanoin ja näytin Mihailille kaksia farkkuja.
Mihail osoitti vasemmanpuoleisia. ”Ja sinä silti olet päättänyt roikkua hänessä koko elämäsi, odottaa häntä.”
Heitin Mihailin osoittamat farkut sängylleni paitojen seuraksi ja tungin toiset housut takaisin kaappiin. ”Minä en odota häntä. En vain halua poikaystävää juuri nyt.”
”Minäkin olen tulossa sinne kilpailuihin ja minua ainakin kiinnostaisi poikaystävän hankkiminen”, Mihail sanoi ja iski silmää.
”Sinä oletkin sinä”, sanoin ja istahdin sängynreunalle. ”Onkohan kaikki valmista? Minua lukuun ottamatta.”
”Pitäisi olla. Älä ole huolissasi, Julia on hyvä järjestämään juhlia. Olet onnekas, kun sait hänet auttamaan sinua”, Mihail sanoi.
”Tiedän”, hymähdin. ”Menetkö vielä käymään kotona?”
”Menen, taidankin lähteä saman tien”, Mihail sanoi venytellen autuaasti.
”Tule sitten ajoissa”, vannotin. ”En halua olla yksin, jos tänne alkaa saapua tuntematonta porukkaa.”
”Tulen, tulen, isi”, Mihail virnisti.
Mottasin häntä leikkisästi käteen, mikä sai hänet nousemaan ylös.
”Sinun syntymäpäivästäsi tulee varmasti unohtumaton”, Mihail sanoi vielä virnistäen salaperäisesti.

**

Saatettuani Mihailin ovelle menin vaihtamaan ylleni valitsemani vaatteet. Nautin tyhjän kodin hiljaisuudesta; muu perheeni oli lähtenyt isovanhempieni luokse viikonlopuksi jättäen minut järjestämään syntymäpäiväjuhliani kaikessa rauhassa.
En vielä oikein tajunnut, että täytin sinä päivänä yhdeksäntoista. Kesä oli tullut niin nopeasti, aivan huomaamattani.
Aivan kuin Mihail oli tullut elämääni, huomaamattani. Ensin olimme vain olleet samalla tanssitunnilla ja tunteneet samoja ihmisiä. Sitten yhtäkkiä hän oli alkanut viettää kanssani enemmän aikaa ja olin lopulta alkanut pitää hänestä. Tiesin alusta asti, että hän oli kiinnostunut minusta muunakin kuin ystävänä. Se ei ollut kuitenkaan hänen mukaansa haitannut meidän ystävyyttämme, joten olin päästänyt hänet lopulta elämääni ja hän vei parhaan ystäväni paikan Sergeyltä.
Myös se tapahtui aivan vähitellen ja havaitsemattomasti. Vaikka Sergey ei halunnut tai uskaltanut (niin kuin minä asian ajattelin) olla minulle muuta kuin ystävä, en katkaissut välejäni häneen ja olin edelleen hänen paras ystävänsä. Kuitenkin, sen jälkeen, kun tutustuin Mihailiin lähemmin ja minulla oli toinenkin ystävä jolle pystyin puhumaan asioistani, tajusin miten vähän oikeasti kerroin asioita Sergeylle. Oli asioita, joista en voinut puhua hänelle. Kuten siitä miten vaikeaa minun oli olla hänen seurassaan tietäen, että olin joskus saanut suudella häntä ja nyt en saanut ja siitä miten kyllästynyt olin odottamaan sitä hetkeä, kun hän olisi vihdoin valmis olemaan minulle muutakin kuin ystävä. Lopulta Mihailista oli tullut se jolle uskouduin ja jonka kanssa vietin eniten aikaani.  Sergey oli edelleen ystäväni, mutta en enää tuntenut, että hän todella tunsi minut.

Olin sanonut Sergeylle, että odottaisin häntä, kunnes hän olisi valmis olemaan kanssani. Odotin pitkään sitä päivää, että saisin suudella häntä taas. Sitä ei kuitenkaan koskaan tullut eikä tulisi koskaan tulemaankaan. Olin luovuttanut lopulta ja lakannut odottamasta. Sen jälkeen oloni hänen seurassaan helpottui hiukan ja pystyin taas suhtautumaan neutraalisti. Juuri ajoissa, sillä vähän sen jälkeen aloitimme Lucian kanssa treenauksen kilpailuihin Sergeyn yksityisopetuksessa. Ne kilpailut olivat meille tärkeimmät siihen asti.

Heräsin ajatuksistani, kun kuulin ovikellon soivan alakerrassa. Juoksin eteiseen miettien kuka siellä mahtoi olla, sillä juhlat eivät alkaisi kuin vasta monen tunnin päästä. Kurkistin oven vieressä olevasta kapeasta ikkunasta ja näin suureksi yllätyksekseni Sergeyn seisomassa oven takana. Hän ei käynyt meillä hirveän mielellään, sillä hän tunsi vanhempani eikä jostain syystä pitänyt hirveän suotavana, että he tiesivät, että me olimme hyviäkin ystäviä.
Avasin oven ja tervehdin miestä hymyillen.
”Moi, Vlad”, Sergey tervehti vaivaantuneena. ”Anteeksi kun tulen jo tähän aikaan, mutta minulla on asiaa sinulle enkä aio viipyä pitkään.”
Sergey selosti taas kaiken yhteen putkeen ja minulle tuli mieleen se kerta, kun hän oli pyytänyt minut katsomaan kilpailuita kanssaan.
”Tule sisään”, sanoin ja avasin oven kokonaan päästäen Sergeyn sisälle. 

Menimme olohuoneeseen, missä Sergey istahti nojatuoliin. ”Anteeksi kun häiritsen sinua, sinulla on varmasti kiireitä juhliesi kanssa.”
”Ei minulla vielä. Julia on tulossa pian auttamaan vielä viimeisissä yksityiskohdissa”, sanoin löydettyäni mukavan asennon sohvalta.
Sergey ei sanonut mitään ennen kuin näki odottavan ilmeeni. ”Niin, oli minulla asiaakin. Tulin vain kertomaan, että en välttämättä pääse juhliisi. Minulle tuli yllättävä työeste, olen pahoillani.”
Pudistin päätäni. ”Lakkaa pyytelemästä anteeksi, ei sille voi mitään. Kiva kun pääsit edes nyt.”
Sergey hymyili minulle helpottuneena. ”Halusin tulla mieluummin kertomaan sinulle itse kuin soittaa. Ja halusin myös antaa sinulle lahjasi.”
”Lahjani? Sergey! Sanoin etten halua mitään lahjaa”, marisin.
”Halusin silti hankkia sinulle jotain. Ei se ole mitään ihmeellistä, mutta toivon, että pidät siitä”, Sergey sanoi hymyillen.
”Ei sinun olisi pitänyt”, mutisin.
”Voi olla, että pääsen vielä töiden jälkeen juhliisi, mutta en ole varma. Yritän kuitenkin ehtiä”, Sergey sanoi vaihtaen aihetta.
”Hyvä on, toivottavasti pääset”, sanoin. ”Otatko jotain syötävää tai juotavaa?”
”Ei kiitos. Minun täytyykin jo lähteä ”, Sergey sanoi ja nousi seisomaan. Hän otti askeleen minua kohti ja työnsi kätensä farkkujensa taskuun. Hän veti sieltä pienen epämääräisen paketin ja ojensi sen minulle. Ojensin käteni ottaakseni paketin vastaan. Katsoin Sergeytä silmiin ja sormemme kohtasivat hetkeksi. Sergeyn silmissä näkyi samaa, mitä minäkin tunsin sillä hetkellä; kumpikaan meistä ei ollut luovuttanut toisen suhteen.
Hetki ei kuitenkaan kestänyt sekuntia kauempaa. Otin paketin vastaan ja Sergey lähti jo ulko-ovelle päin.
”Osaan kyllä itsekin ulos. Hyvää syntymäpäivää, Vlad”, Sergey sanoi vielä ennen kuin katosi nurkan taakse.
Pian ovi kävi ja tiesin Sergeyn lähteneen. Katsoin pakettia kädessäni. Sen ulkomuoto ei paljastanut mitään sen sisällöstä, joten päätin selvittää mitä se sisälsi avaamalla paketin. Revin paperin varovasti pois paketin toisesta päästä ja annoin sen sisällön valua sormilleni.
Katsoin ihmeissäni kädessäni olevaa esinettä, se oli puisista helmistä tehty kaulakoru. Kauempaa helmet näyttivät aivan tavallisilta puupalloilta, mutta kun niitä katsoi lähempää, erottui niiden pinnassa koristeellisia kaiverruksia.
Ihailtuani korua aikani ravistin vielä varmuudeksi paketin sisältöä. Sieltä putosikin vielä pieni kortti, johon oli kirjoitettu Sergeyn koukeroisella käsialalla.
”Minun perheessäni on tapana antaa 18 vuotta täyttävälle lahjaksi jokin koru. Mutta koska en tuntenut sinua niin hyvin, kun täytit 18, saat sen nyt. Hyvää 19. syntymäpäivää. Toivoo: Sergey.”
Hymyilin viestille ja katselin taas saamaani korua ja ajattelin, että parempaa korua Sergey ei olisi voinut hankkia minulle. En pitänyt mistään liian hienosta tai huomiota herättävästä. Tämä koru oli yksinkertainen, mutta kaunis. Juuri sellainen, mistä pidin.

**

Illan juhlat lähestyivät nopeasti ja Julia ilmestyi oveni taakse jo hyvissä ajoin ennen niiden alkua. Laitoimme yhdessä talon takana sijaitsevan puutarhan juhlakuntoon.
Kaiken tultua vihdoin valmiiksi jäin seisoskelemaan patiolle katsellen työmme tulosta. Puutarha näytti upealta; Julia todella tiesi, mitä oli tekemässä. Omenapuihin oli ripustettu kynttilälyhtyjä, jotka näkyisivät paremmin vasta auringon laskettua, puiden läheisyyteen oli viety tuoleja ja muutama pöytä, joilla oli tarjolla erilaisia juomia ja syötävää, patio oli muunnettu eräänlaiseksi tanssilattiaksi ja iloinen musiikki kaikui vielä vieraattomassa puutarhassa.
Ilta oli täydellinen juhlille. Aurinko ei laskisi vielä muutamaan tuntiin ja ilma oli lämmin. Vedin syvään henkeä ja nautin illan rauhasta.
”Sinulla on mielenkiintoinen koru”, viereeni ilmestynyt Julia sanoi.
Vilkaisin kaulassani roikkuvaa korua. ”Sain sen lahjaksi Sergeyltä.”
Julia kohotti toista kulmakarvaansa yllättyneenä, mutta ei sanonut mitään. Hän ei ollut koskaan pitänyt minun ja Sergeyn ystävyyttä suuressa arvossa, sillä hän tiesi Mihailin ihastumisesta minuun ja halusi, että minä ja Mihail olisimme yhdessä. Hänen mielestään olisimme söpö pari.

Olin itsekin miettinyt sitä joskus, siis minua ja Mihailia. Mihailissa oli kaikki ne ominaisuudet, jotka halusin tulevalla kumppanillani olevan, hän oli avoin, rehellinen, hauska, hän jakoi rakkauteni tanssiin ja kaikista tärkeimpänä hän välitti minusta. Olin kuitenkin aina sanonut Mihailille, että olimme pelkkiä ystäviä eikä meistä koskaan tulisi mitään muuta. Ehkä minun pitäisi antaa hänelle mahdollisuus?
Ravistin päätäni karkottaakseni tämän ajatuksen päästäni. Ei nyt ollut sopiva aika miettiä syvällisiä, nyt oli syntymäpäiväni.

**

Ihmisiä alkoi saapua kahdeksan jälkeen. Osan tunsin paremmin ja osa oli vain puolituttuja erilaisista tanssitapahtumista. Lucia saapui ensimmäisten joukossa. Hän halasi minua piinallisen pitkään heti päästyään ovesta sisään.
”Hyvää syntymäpäivää, Vlad”, hän toivotti iloisesti.
”Lucia, minä kuristun”, sanoin ja yritin irrottaa tytön käsiä ympäriltäni. 
”Ai, anteeksi”, Lucia mutisi ja päästi minun irti. ”Minun oli ihan pakko ostaa sinulle jonkinlainen lahja.”
Huokaisin. ”Sinäkin.”
Lucia katsoi minua kummastuneena, mutta ei sanonut mitään. Hän kaivoi käsilaukustaan vaaleansiniseen paperiin käärityn lahjan ja ojensi sen minulle hymyn kera.
”Kiitos”, mutisin ja hymyilin hänelle takaisin. ”Puutarhassa on syötävää ja juotavaa.”
Lucia lähti puutarhaan muiden jo saapuneiden vieraiden seuraksi.
Menin keittiöön ja avasin juuri saamani paketin. Sieltä paljastui tanssimusiikkia sisältävä levy. Hymyilin lahjalle, se oli juuri jotain sellaista, mitä tanssija ostaa toiselle tanssijalle.

Mihail saapui melkein kaksi tuntia Lucian jälkeen, jolloin olin jo alkanut huolestua oliko hän tulossa ollenkaan.
”Sinä olet myöhässä”, ilmoitin Mihailille ennen kuin tämä ehti edes tervehtiä minua.
”Anteeksi”, Mihail sanoi pahoittelevasti. ”Myöhästyin bussista.”
”Ehkä saat tämän kerran anteeksi”, sanoin ja väistyin oven edestä.

Mihail tuli sisälle ja seurasi minua takapihalle, jossa kaikki muut kutsutut vieraat (ja muutama kutsumatonkin) jo nauttivat juhlista. Väistimme muutaman patiolla pyörähtelevän tanssiparin ja menimme istumaan omenapuiden alle.
”Paikka näyttää kivalta”, Mihail sanoi katsellen ympärilleen.
Puissa roikkuvat lyhdyt alkoivat erottua illan hämärtyessä ja loivat hämyisää valoa puutarhaan.
”Missä Sergey on?” Mihail kysyi äkkiä kuin tajuten, että Sergey ei ollutkaan paikalla.
”Hän ei pääsekään”, sanoin ja yritin peittää pettymyksen, jonka Sergeyn poissaolo aiheutti. ”Hänelle tuli työeste. Hän kävi iltapäivällä kertomassa.”
Mihail kutisti kulmiaan. ”Oletko varma, ettei Artemilla ole mitään tekemistä asian kanssa?”
”En usko, sillä Sergey on surkea valehtelija. Olisin heti tiennyt, jos asiassa olisi ollut kyse jostain muusta”, sanoin ja kohautin olkapäitäni.
”Hei, älä näytä noin apelta. Meillä tulee olemaan hauskaa ihan ilman Sergeytäkin”, Mihail sanoi ja kietoi kätensä hartioilleni rohkaisevasti.

Hymyilin hänelle ja aikaisemmat ajatukseni siitä, että minun pitäisi antaa Mihailille tilaisuus, palasivat mieleeni. Entä jos se ei toimisikaan? Rikkoisiko ero meidän välimme lopullisesti? Ja miten ihmeessä kertoisin Mihailille, että haluaisin kokeilla millaista olisi olla hänelle muutakin kuin ystävä? Ravistin Mihailin kädet hartioiltani sen varjolla, että nousin seisomaan.
”Otatko jotain juotavaa?” kysyin.
”Ei, kiitos”, Mihail sanoi ja katsoi perääni, kun menin kaatamaan itselleni mukillisen boolia.
Palasin takaisin Mihailin viereen ja join ison kulauksen terästettyä juomaa.
”Ethän sinä normaalisti juo mitään”, Mihail totesi. ”Olisitko todella halunnut noin paljon, että Sergey olisi tullut?”
”Ei kaikki minun elämässäni pyöri Sergeyn ympärillä”, mutisin mukiini ja otin toisen kulauksen juomastani.
Mihail katsoi minua hämmentyneenä. Hän ei selvästikään osannut tulkita, mitä minulla oli mielessäni sillä hetkellä.
”Onko jotain sattunut?” Mihail kysyi lopulta.
”Ei”, sanoin. ”Tavallaan.”
Mihail näytti entistä hämmentyneemmältä. ”Haluatko puhua siitä?”
”En, vielä”, sanoin ja hymyilin hänelle. ”Nyt tanssitaan.”

Nousin ylös ja ojensin käteni Mihailille, joka katsoi minua epäillen. ”Montako lasia olet juonut tuota boolia?”
”Vain tuon äskeisen”, sanoin ja vedin Mihailin ylös. Hän ei uskonut, mutta seurasi minua kuitenkin ”tanssilattialle”.
Omat epäilyni alkoivat näkyä minussa hermostuksena ja aloin käyttäytyä kuin mikäkin idiootti. Yritin saada itseni rauhoittumaan, kun menimme Mihailin kanssa tanssimaan. Nopeatempoinen dancekappale kajahteli ilmoille stereoista.
Tanssimme Mihailin kanssa monta kappaletta Julian ja Lucian välillä liittyessä seuraamme. Tanssiessamme unohdin hetkeksi, mitä minun olisi pitänyt ajatella Mihailista ja hetken olimme kuin aina joskus perjantai-iltaisin klubilla tanssimassa vain toisillemme.

Tanssittuamme tarpeeksi menimme takaisin omenapuiden alle. Nyt Mihail huoli lasillisen kylmää boolia. Joimme juomiamme hiljaisuudessa ja samalla mietin olinko tekemässä oikeaa päätöstä. En ollut koskaan ollut oikeassa suhteessa ja suudelma Sergeyn kanssa oli ollut ensisuudelmani. En pelännyt Mihailin torjuvan minua vaan pelkäsin, että Mihail ei koskaan tulisi olemaan minulle yhtä tärkeä kuin minä olin hänelle. Ja vaikka en sitä halunnutkaan myöntää, toivoin edelleen, että Sergey muuttaisi mielensä ja haluaisi olla kanssani.
Se ei ole mahdollista, koskaan, ajattelin ja käänsin katseeni Mihailiin. ”Minä haluan puhua sinun kanssasi, se on tärkeää.”


Cora

  • Valencianista
  • ***
  • Viestejä: 733
  • Sí.
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #38 : 01.12.2008 18:05:52 »
A/N: Sanoinhan, että tämän luvun tulemisessa ei kestä kauaa. Luku 12 oli niin mielenkiintoinen kirjoitteva, että kirjoitin sen alle viikossa.
Mutta sitten tästä luvusta. Tämä on ihan hävettävän lyhyt, seuraava on sitten taas pidempi.
Toivottavasti tykkäätte ja olisi kiva saada kommenttia.
Ainiin ja tuo biisi on Nick Lacheyn What's left of me.


10. Totuus
Sergey

”Siinä kaikki tällä kertaa, teidän oma opettajanne tulee jo seuraavaksi kerraksi takaisin. Ette joudu kestämään minua yhtään tuntia enempää.”
Tyhjenevästä salista kuului muutama yksittäinen naurahdus. Vilkaisin seinällä roikkuvaa kelloa. Se näytti vasta puolta kymmentä. Ehtisin sittenkin Vladin juhliin, ajattelin hymyillen.
Pakkasin nopeasti cd-levyni laukkuuni ja kiirehdin pukuhuoneeseen lukittuani salin oven.
Kävin nopeasti suihkussa ja puin päälleni juhliin erityisesti ottamani vaatteet. Vilkaisin vielä itseäni peilistä ennen kuin poistuin pukuhuoneesta. Hiukseni valuivat vielä hieman märkinä kasvoilleni ja edellisten öiden valvominen kostautui nyt juonteina silmieni alla. Miksi aina suostun kaikkiin Artemin ehdotuksiin lähteä ulos työiltoina, ajattelin katsellessani kasvojani turhautuneena.

Suunnistin askeleeni autolleni, tällä kertaa omalle autolleni. Olin kyllästynyt jatkuvasti lainaamaan Artemin autoa ja ostanut itselleni oman. Se ei ollut läheskään yhtä hieno kuin Artemin auto, mutta pidin siitä. Vlad oli auttanut minua valitsemaan sen.
 
Muutamaa kymmentä minuuttia myöhemmin parkkeerasin autoni sen kadun varteen, jolla tiesin Vladin asuvan. Kävelin hänen perheensä talolle katsellen ympärilleni. Naapurusto, jossa Vlad asui, oli rikasta, hyvin erilaista kuin missä minä asuin. Kaikkien talojen julkisivut ja puutarhat olivat jopa luonnottoman täydellisessä kunnossa.
Vladin perheen talo ei ollut mikään poikkeus. Sen valkoinen tiilipinta oli täydellisen puhdas, näytti kuin talo olisi juuri pesty. Pihaa verhosi siististi leikattu pensasaita ja sinne pääsi vain kulkemalla vyötärökorkuisen valurautaportin läpi. Aidan sisäpuolelle päästyäni huomasin, että kaikki kukkapenkit eivät olleet aivan yhtä täydellisessä järjestyksessä kuin muilla naapureilla, mikä toi pihan tunnelmaan erilaista rentoutta, mikä näytti puuttuvan muilta pihoilta.

Kävelin pihan läpi talolle kuunnellen takapihalta kantautuvaa musiikkia ja siitä suoraan sisään, sillä ovi oli auki. Vasta sisällä näin ensimmäiset vieraat, he olivat Vladin ikäisiä poikia, jotka olivat lievästi päihtyneessä tilassa. He puhuivat keskenään jostain tytöstä eivätkä kiinnittäneet minuun mitään huomiota.
”Sergey, sinä tulit sittenkin”, kuului tuttu ääni vasemmalta puoleltani. Käännyin puhujan puoleen ja hymyilin.
”Lucia, hei” tervehdin Vladin tanssiparia.
”Vlad sanoi, ettet ole tulossa”, Lucia sanoi.
Hieraisin niskaani. ”Minulle tuli työeste, mutta ehdin sittenkin tänne sen jälkeen.”
”Mukavaa, että tulit. Vlad varmasti ilahtuu”, Lucia sanoi hymyillen.
”Toivottavasti”, sanoin.
”Hän on käyttäytynyt tosi oudosti koko illan”, Lucia höpötti. ”Nyhjännyt vain koko ajan Mihailin seurassa.”
Lucia tarkkaili reaktiotani hänen sanoihinsa, aivan kuin hän olisi halunnut nähdä jotain.
”Ehkä hän haluaa viettää syntymäpäivänsä ystävänsä seurassa”, sanoin.
Lucia kurtisti kulmiaan ja katsoi minua.
”Ettekö sinä ja Vlad koskaan aio päätyä yhteen?” Lucia sanoi lopulta. En tiedä oliko se tytön nauttima alkoholi vai pitkään kerätty rohkeus, joka sai hänet esittämään asiansa niin suoraan. Hänen sanansa saivat kuitenkin suuni loksahtamaan auki.
”Oletko tosissasi?” kysyin hetken hiljaisuuden jälkeen.
”Tietenkin olen. Miksi muuten olisin kysynyt?” Lucia sanoi. ”Et vastannut kysymykseeni.”
Pudistin päätäni. ”Tuskin me koskaan tulemme olemaan muuta kuin ystäviä. Ei Vlad pidä minusta muuna kuin ystävä.”
”Mistä sinä sen tiedät?” Lucia kysyi terävästi.
Räpäytin silmiäni muutaman kerran hämmentyneenä ja katsoin Luciaa. ”Miten niin? Onko hän sanonut jotain?”
Lucian huulilla kareili pieni tietäväinen hymy. ”Sehän on ihan ilmiselvää, että hän pitää sinusta. Kumpikin teistä odottaa vain toisen tekevän aloitteen.”

En sanonut mitään. Käänsin katseeni ulos ja etsin Vladia katseellani. Näin hänet juttelemassa Mihailin kanssa omenapuiden katveessa. Hän näytti erityisen upealta sinä iltana.
”Sinun täytyy puhua hänelle”, kuulin Lucian sanovan viereltäni. Käännyin taas tyttöön päin ja huokaisin. ”En tiedä mitä sanoa. Ensin torjuin hänet ja nyt haluankin hänet.”
”Kyllä sinä tiedät, mitä sanoa. Sanot vain mitä tunnet ja kysyt tunteeko hän samoin”, Lucia sanoi rohkaisevasti.
Hymyilin tytölle. ”Olet oikeassa. Kiitos.”
Lucia hymyili iloisesti takaisin ja lähti keittiöön päin tuupattuaan minua hieman rohkaisevasti. Katsoin vielä hetken hänen peräänsä ja käännyin sitten puutarhaa kohti.   
Vedin syvään henkeä ja suljin silmäni hetkeksi. Hyvin se menee, ajattelin. Lucia tuntui olevan varma, että Vlad halusi olla muutakin kuin ystäväni. Enkä tuskin voisi enää satuttaa häntä enempää, itseänihän minä vain satuttaisin. Työnsin ajatukseni syrjään ja aloin taas etsiä Vladia katseellani. Hän istui edelleen Mihailin kanssa puiden alla ja he näyttivät kuiskailevan toisilleen jotain, sillä heidän kasvonsa olivat aivan lähellä toisiaan.

Ehdin ottaa muutaman askeleen kohti Vladia, kun näin jotain joka sai minut pysähtymään paikoilleni ja unohtamaan kaiken, mitä olin aikonut sanoa. Samaan aikaan polttava ja jäätävä tunne sai vatsani humahtamaan ilkeästi katsoessani edessä olevaa näkyä. Vlad ei enää kuiskaillut Mihailin kanssa vaan he olivat vielä lähempänä toisiaan. Aivan liian lähellä. Mihail kuljetti kätensä Vladin leuan alle ja katsottuaan tätä hetken silmiin suuteli Vladia. Vlad vaikutti aluksi epävarmalta suudellessaan Mihailia, mutta heti ensimmäisen päätyttyä se oli Vlad, joka teki aloitteen toiseen suudelmaan.
En olisi halunnut katsoa, mutta en saanut käännettyä katsettani poiskaan. Kaikki, mitä olin aikaisemmin ajatellut, tuntui turhalta ja tyhmältä. Ei Vlad halunnut minua enää, hänellä oli nyt Mihail, paras ystävä ja nyt vielä poikaystävä.

Sain vihdoin riuhtaistua katseeni irti suutelevasta parista ja lähdin sisälle ja siitä kautta suoraan ulos ja pois kaiken luota. Matkalla näin Lucian, joka katsoi minua hämmästyneenä. Ennen kuin hän ehti avata suutaan sanoin: ”Älä sano Vladille, että kävin.”
Lucia katsoi vielä hämmästyneempänä perääni, mutta ei sanonut mitään.

Kävelin ripein askelin autolleni ja riuhtaisin oven auki ja hyppäsin sisään. Ajoin kotiin varmasti kaahaten ylinopeutta koko matkan. Heti ensimmäisenä, kun pääsin kotiin, purin turhautumistani heittämällä juuri riisumani kengät yksi kerrallaan päin ulko-ovea. Se sai minut sen verran rauhallisemmaksi, että pääsin olohuoneeseen rikkomatta tavaroita. 
Laitoin musiikin soimaan stereoista mahdollisimman isolle ja lysähdin sohvalle makaamaan ja painoin kädet kasvoilleni.

Watched my life pass me by
in the rearview mirror
Pictures frozen in time
are becoming clearer
I don't wanna waste another day
stuck in the shadow of my mistakes - yeah


Mitä minä oikein ajattelin? Että Vlad oikeasti vielä välittäisi? En voinut olla niin tyhmä. Eihän meidän välillämme alun perinkään ollut mitään, ajattelin, mutta tiesin sen välittömästi olevan valetta. Olin ihastunut häneen ja olin edelleen. Ja nyt olin mustasukkainen, kun Vlad viimein päätti siirtyä eteenpäin.
Tunsin kyynelten polttelevan silmäkulmissani, mutta pakotin ne takaisin. En itkisi yhden ihastuksen vuoksi. En ollut edes itkenyt sen jälkeen, kun olimme Artemin kanssa eronneet. Pääsisin tämän yli ja jatkaisin elämääni kuin mitään ei olisi tapahtunut.
”Ketä helvettiä sinä oikein yrität huijata?” sanoin vihaisesti itselleni ja nousin istumaan. ”Sinä rakastat häntä ja sinä idiootti päästit hänen menemään.”

Cause I want you
and I feel you
crawling underneath my skin
Like a hunger, like a burnin
to find a place I've never been
Now I'm broken, and I'm faded
I'm half the man I thought I would be
But you can have
what's left of me.



~jemima~

  • ***
  • Viestejä: 16
Vs: Dance to my rhythm
« Vastaus #39 : 01.12.2008 21:47:22 »
Vitsi kun tämä on kiva. Aloin seikkailla finissä etsien jotain kivaa iltalukemista ja törmäsin tähän.
Oikein bra, tacktack..  :D

Ai, ja taas ihana kappale liitetty tähän.. Kiitän, nyt löysin taas yhden huippukappaleen lisää :D

Ja jatkoa odottelen, mahdollisimman pian tottakai.... ;)