Kirjoittaja Aihe: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff  (Luettu 1381 kertaa)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« : 16.11.2021 14:00:24 »
Ikäraja: S
Tyylilaji: yule-fluff
Pituus: lyhyehkö shotti
Vastuuvapaus: kaikki tunnistettavasti Rowlingin, kuuluu hänelle ofc
Paritus: lähes H/D
Fandom: HP

Yhteenveto: Draco haluaisi vain ostaa sen kauniin lasisen veelan, jonka hän näki sesonkipamfletissa. Se näyttäisi täydelliseltä kartanon juhlasalissa.

A/N: Kiitos tumblrille kivoista jouluaiheisista prompteista, joiden innoittamana tämän kirjoitin, mutta joita en enää löydä... 🙈
Tämä löytyy myös englanniksi Ao3:n puolelta: A Glass Veela


Lasiveela


Viistokujalla pyrytti. Oli kolmisen viikkoa kartanon perinteisiin yulen juhlallisuuksiin ja Draco Malfoy oli myöhässä, mitä ei tapahtunut käytännössä koskaan. Hänen osakseen oli langennut tänä vuonna koristelut, eikä mikään näyttänyt miltään ilman Lydia Wagnerin lasiornamentteja. Nuori noita piti isänsä jalanjäljissä upeaa koriste-esineliikettä keskivaiheilla kujaa. Malfoyt olivat ostaneet yule-dekonsa aina Wagnerilta

Hän leijutti perässään ruskeisiin papereihin käärittyjä suuria paketteja piikkipaatsamaa, murattia ja misteliä, jotka hän osti aikaisemmin Alruunan kirkunasta. Kuusi hakattaisi omilta mailta, tietenkin, mutta kaiken muun koristeluun liittyvän hän ostaisi täältä.

Kello kilahti ja Draco huokaisi ihastuksesta, vaikka hän olikin osannut odottaa henkeäsalpaavan kauniita ja kimmeltäviä lasilohikäärmeitä, -villisikoja, -lintuja, -vuohia ja muita läpikuultavia, jalkojaan ja siipiään oikovia miniatyyrejä hyllyriveillä.

Hän oli suunnitellut ostavansa kolme jalkaa korkean, alaspäin katsovan ja salaperäistä hymyä kantavan lasiveelan, jonka hän oli nähnyt Wagnerin sesonkipamfletissa. Se näyttäisi niin upealta kartanon salin takan ylle nostettuna. Sen reunoilta lähtisi kynttiläsarjat ja hillityn (sanotaanko nyt vaikka hopean tai vihreän) väriset nauhat ja katosta hän noituisi glitteriä vieraiden hiuksille satamaan...

Yksi jäljellä.

Hän näki kuin hidastettuna, kuinka jonkun toisen ahnaat kädet kurottelivat paraatipaikalle aseteltua viimeistä lasiveelaa, joten Draco rymisti lasikaupan hyllyjen läpi epähienostuneella vauhdilla. Hän sai osakseen paheksuvia katseita – ihan syystäkin – mutta salaperäinen hymy kuului hänelle! Takaraivossaan Draco muistutti itselleen, ettei ollut minkäänlainen ihme, jos tämän vuoden ykkösornamentit olivat loppumassa, kun yule oli jo niin lähellä. Kuka tahansa itseään kunnioittava velho olisi hakenut Wagnerinsa jo elokuussa, voi paha Salazar sentään-

“Minä ostan tämän”, Draco julisti ja tarttui veelan nilkasta, vaikka toinen asiakas oli jo puristanut nyrkkinsä lasiseen helmaan. Veelaparka pyristeli heidän otteessaan, mutta Draco ei aikonut hävitä tätä... Ei varsinkaan, kun huomasi toisen asiakkaan naamaa halkovan surullisen kuuluisan ukkosarven. 

“Minä koskin siihen ensin”, Harry Potter vastasi kulmat kurtussa. “Olen halunnut tämän flyygelini päälle jo elokuusta, kun esite saapui postista.”

“Minä tarvitsen sen kartanomme yulekarnevaalin keskipisteeksi!”

“Melkoisen mieleenpainuvat juhlat tulossa, jos tarvitset lasiveelan vetonaulaksi!”

“Päästä irti! Jos. Et- Päästä irti nyt! Et edes arvosta tätä!”

Lasiveela huojui jo huolestuttavasti pylvään päällä, kun itse Lydia Wagner joutui puuttumaan asiakkaidensa huonoon käytökseen.

“Mitä Merlinin nimessä täällä tapahtuu? Hyvät herrat Potter ja Malfoy! Poistukaa heti, pyydän!”

Luimistellen miehet päästivät yhtä aikaa ornamentista irti ja hiippailivat häpeillen hyllyjen lomitse ulos liikkeestä. Jopa ovikellon kilkatus kuulosti tuomitsevalta.

“Se oli sinun syytäsi!” Potter tuhahti. 

Draco oli tavallaan samaa mieltä, mutta ei koskaan olisi voinut myöntää sitä. Sen sijaan hän kutsui Potterin kaakaolle luokseen, ennen kuin kykeni lainkaan kontrolloimaan kielenkannattimiaan.

Anteeksi?”

“Niin, aivan, asun tuossa aivan nurkan takana. Tules nyt!”

He kävelivät tasan kaksi minuuttia, kunnes olivat hänen ovensa edessä. Draco ei vieläkään tiennyt mitä oli tekemässä, lukuun ottamatta sitä pientä ääntä takaraivossaan, joka käski häntä korvaamaan jotenkin menetetyn lasiveelan Potterille.

“Vau. Näyttää siltä, kuin joulupukki olisi oksentanut täällä”, Potter sanoi.

“Mitä ihmettä sinä tarkoitat?” Draco kysyi ja katseli kauniisti kimmeltävää asuntoaan.

“Ja miksi täällä haisee palaneelle?”

“Suu tukkoon nyt, okei? Istu alas odottamaan verrattomia inkiväärikeksejä, jotka leivoin aikaisemmin. Tulet yllättymään.”

“En epäile yhtään”, arpinaama sanoi, mutta näytti söpöltä kuin tonttu. Draco tunsi poskiensa vetävän hymyyn, kun hän kääntyi ottamaan kattilaa kaakaota varten. 

Omituinen päivä.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2021 19:15:50 kirjoittanut kaaos »
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 202
Vs: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #1 : 16.11.2021 14:38:10 »
Voihan sentään kun kumpikaan ei saanut tuota himoittua lasiveelaa ;D Ajattelin, että Harry olisi hankkinut sen Dracolle lahjaksi... mutta ehkä hyvä että tässä kävi näin. Tuollaiset lasiesineet ovat kyllä kauniita! Voi hyvin nähdä minkälaisia ne ovat ja olisin varmasti itsekin ihan haltioissani tuollaisessa kaupassa.

Lainaus
Sen reunoilta lähtisi kynttiläsarjat ja hillityn (sanotaanko nyt vaikka hopean tai vihreän) väriset nauhat ja katosta hän noituisi glitteriä vieraiden hiuksille satamaan...
Hehee, saatoin ihan vähän naurahtaa noille nauhojen väreille ;D Jotenkin niin kliseistä, mutta silti tästä huokui myös sellainen kiva ironia läpi ;D

Vai että kaakaolle sitten päädyttiin lopulta, ei huono :D Ihana tämmöinen jouluunvirittäytymis pre-slash, kiitos!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Linne

  • ***
  • Viestejä: 696
  • Hämmentynyt pesukarhu
Vs: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #2 : 16.11.2021 14:54:42 »
Omg miten ihana teksti 😂❤️ tirskahtelin monessakin kohtaa mutta kyllä viimeistään tuo Harryn kommentti

“Melkoisen mieleenpainuvat juhlat tulossa, jos tarvitset lasiveelan vetonaulaksi
katkaisi kamelin selän. Nämä riitelevät kuin vanha aviopari ja se jos mikä on ihanaa ❤️ tykästyin myös ajatukseen tyylitietoisesta Dracosta jonka sisustumaku on vertaansa vailla samoin kuin Harryn flyygelistä. Liekö herra osaa sitä soittaakaan vai onko se hankittu vain kulturellin vaikutelman ylläpitämiseksi.
Kiitos tästä, se piristi mun  lääkärikäynnin odottelua vaikka ihmiset ehkä katsoikin mua vähän oudosti kun hihittelin tälle itsekseni :D
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #3 : 16.11.2021 19:21:18 »
Vendela: ehkä ne myöhemmin käyvät sitten sopuisasti ostoksilla ❤️ ironia oli ehdottomasti tarkoituksellista 😆✌️ kiva kun tykkäsit!

Linne: haha omg ihana kommentti myös ✨❤️✨ ihaninta kuulla että huumori puri suhun! Hyvä kysymys, ehkä se flyygeli oli vain sisustuselementti... Tai who knows! Ehkä se on aikuisiällä opetellut soittamaan
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #4 : 16.11.2021 20:34:46 »
Tämän vuoden eka Joulukadun ficci, yayyy! Sen kunniaksi siirsin hetkeksi sivuun mutinani siitä että on vasta marraskuu ja virittäydyin tekstin ajaksi joulutunnelmaan ;D Sitä tämä kyllä kivasti nostatti! Ihanaa oli lukea tällaista kevyttä hömppää, tykkäsin siitä että tässä tekstissä oli sellaista sopivan itsetietoista huumoria, että vähän pilke silmäkulmassa teksti hupsuili itselleen. Lasiveela oli sopiva huomion keskipiste tällaisessa tekstissä, kaikkea sitä ;D Lempijuttujani olivat "sanotaanko nyt vaikka hopean tai vihreän väriset nauhat", Minä koskin siihen ensin -argumentti (ihanasti taantuvat lasten tasolle kinastellessaan nämä) ja tietysti niin överi joulusisustus, että siitä tulee mieleen, että itse joulupukki olisi oksentanut kaiken joulun sinne asuntoon. Hih. Kiitos tästä pikku viihdykkeestä! ♥

bannu by Ingrid

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #5 : 16.11.2021 21:58:57 »
flawless, siis mä oon itse ollut perinteisesti pahimman luokan grinch mutta opetellut pitämään joulusta :3 nyt sitten löydän itseni korkkaamasta joulukatua🙈  on melkoista. Joo missään nimessä tämä ei ollut mitään vakavaa draamaa, mulle joulu ei sinänsä olekaan mikään harras juhla niinkään, vaan sellainen lämmön ja ilon juhla pimeyden keskellä. Dracon kämppä oli mun mielessäni törkeän jouluinen. Niinku kuvittele jenkkitalojen valokuorrutus, sitä luokkaa XD kiitos ihanasta kommentista!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #6 : 18.11.2021 11:49:22 »
Hahha, tässä oli sellasta kivaa nostalgiafiilistä koska Harryn ja Dracon nahistelu oli jotenkin niin heille sopivaa ja toi Tylypahka-ajat mieleen! En usko, että Harry ainakaan olisi kenenkään muun asiakkaan kanssa alkanut heti noin kinastella, Dracon kanssa se kuitenkin oli helppoa ja tuttua. Dracon kaakaokutsu taisi olla sitä jotain joulun taikaa, sen verran puskista se tuli molemmille - se on kuitenkin varmasti hyvä alku jollekin ;)

Lainaus
“Vau. Näyttää siltä, kuin joulupukki olisi oksentanut täällä”, Potter sanoi.

Reps ja hyi, voin vaan kuvitella :D Oon itsekin ollut useamman vuoden ajan aika Grinch, mutta ajatellut että josko tänä vuonna yrittäisi vähän itsekin nauttia joulusta - mutta kyllä liika on silti liikaa :''D

Kiitos, tää oli söpö :3


ava & bannu © Inkku

Rowena

  • ***
  • Viestejä: 1 014
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #7 : 19.11.2021 05:31:53 »
Ai että, avattiinpa Joulukatu mitä mainioimmin 😁💙! Hymyilin tätä lukiessa alusta loppuun, ja vielä jälkeenpäinkin naureskelin Joulupukin oksennukselle ja yule-dekolle 🤣. Tässä on mahtavan veikeä tunnelma, mutta samalla myös ihanan lämpöinen pohjavire. Tai siis kun tässä jouluntaika on niin käsinkosketeltavaa! Ja luminen Viistokuja ja ihanasti kuvailtu lasitavarakauppa huokuvat joulutunnelmaa.

Toivottavasti ehätät kirjoittamaan lisääkin joulutekstejä, nää on ihania!

T. Luihuisten_joulukälli_forever

« Viimeksi muokattu: 19.11.2021 05:35:56 kirjoittanut Rowena »

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #8 : 19.11.2021 09:19:49 »
Jee, ihan parasta, että avasit vuoden Joulukadun! Ja vieläpä tällaisella yule-fluffylla, kyllä kiitos! Tuntuu, että täällä Finissä ollaan tosi joulunnälkäisiä, on ihana lukea näitä kommentteja tässä tekstissä :D Erittäin oivallista. Yritän itsekin virittäytyä hiljalleen joulutarinoiden tunnelmaan, mutta työkiireet yrittävät kovasti estää sitä tapahtumasta. Tämä onneksi auttoi viemään ajatukset pois kaikesta akateemisesta työstä!

En kyllä tiedä, miten sitä jaksaakin lukea näin monta "kuinka Harry ja Draco päätyvät yhteen" -ficciä ;D Mutta niin vain on, että joka kerta on ihanan hymyilyttävää saada lukea näitä! Tässäkin on jotenkin tosi hauskaa se, miten Draco kutsui Potterin kaakaolle luokseen, ennen kuin kykeni lainkaan kontrolloimaan kielenkannattimiaan. Jotenkin niin sinun ficciesi tyypillistä Dracoa toimia juuri noin ja Harry yhtä hölmönä vain suostuu, vaikka he ovat juuri olleet Suuressa Taistelussa viimeisestä lasiveelasta :D

Joulukoristeet velhomaailmaan tyyliin kuulostavat kyllä upeilta. Vähän tuli sääliksi veelaa, joka oli 1) jäänyt viimeiseksi koristeeksi (onko se kohteliaisuus vai ei veelan näkökulmasta?) ja 2) joutui vieläpä kiistan kohteeksi (jälleen, kohteliaisuus vai ei? en osaa sanoa) :P Rakastin tuota Dracon koristelutyyliä ja etenkin tässä lauseessa etenkin tuo suluissa ollut yksityiskohta sai kyllä virnuilemaan:

Lainaus
Sen reunoilta lähtisi kynttiläsarjat ja hillityn (sanotaanko nyt vaikka hopean tai vihreän) väriset nauhat ja katosta hän noituisi glitteriä vieraiden hiuksille satamaan...

Yyh, kuulostaa kyllä ihan joulupukin oksennukselta. Voi Dracoa! Onneksi on Harry, joka on samalla arpinaama, mutta näytti söpöltä kuin tonttu. ;D Kiitos tästä söpöstä ja kaikin puolin hymyilyttävästä tarinasta, tästä on hyvä aloittaa joulufiilistely ♥

between the sea
and the dream of the sea

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 552
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #9 : 23.11.2021 19:25:08 »
Hah, minun on helppo kuvitella Draco himoitsemassa tyylikästä lasiveelaa, mutta että Harrykin! Vai oliko tämä joku Harryn juoni päästä juttusille Dracon kanssa :D velhojen joulukoristeet ovat varmasti ihania ja aika huikealta kuulosti tuo Dracon koristelusuunnitelma. Minäkin nauroin tuossa vihreät ja hopeiset nauhat -kohdassa :D hauskaa, että Draco ja Harry päätyivät pienen kinastelun jälkeen kuitenkin kaakaolle ja lopetuslause on kyllä mainio! Ehkäpä omituisesta päivästä seuraa jotain hyvää :)) Kiitos tästä!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #10 : 24.11.2021 22:12:47 »
Angelina: mä osaan kuvitella, että Malfoyn kartanossa ei joulussa, tai siis yulessa, jota mun hc:n mukaan puhdasveriset juhlivat, ole himmailtu. sama perinne on sitten jatkunut sen aikuisuuteen saakka. kiitos ihanasta kommentista ❤️

Rowena: kiitos kehuista! oon aina erityisen otettu kun jollekulle kolahtaa mun typerä huumorintaju 🤪😘😘😘 kiitos! jotain on luvassa ainakin luukkuun houstaamanani kolmantena päivänä, muuten voi olla hieman kiireistä juuri nyt 😘 (ihanaa että muistelet joulukälliä!!)

hiddenben: kiva kuulla, että yule-fluff maistuipi! ja oon samaa mieltä! joulunnälkä on käsinkosketeltavaa, mutta älkööt huolestuko, sieltä se tulee! Huh, kuukauden kuluttua! ja siis sano muuta, näitä get together-ficcejä on lukematon määrä ja silti niitä kirjoitetaan lisää (heheh). Suuri Taistelu viimeisestä veelasta kuulostaa kyllä eeppisemmältä kuin varmasti oli. se oli vain todellisuudessa kaksi huonosti käyttäytyvää lasikaupassa. MUTTA! täytyy nyt lasiveelan muistoa tässä kunnioittaa ja huomauttaa isoon ääneen, että se ei suinkaan ollut mikään kaupan viimeinen koriste vaan viimeinen LAATUAAN! se oli kuules niin hieno koriste, että kaikki muut oli jo myyty paitsi viimoinen kappale. HAhah. kiitos ihanainen kommentistasi ❤️

Thelina: joojoo, tämän fikin harry oli ihan yhtä tyylitietoinen kuin draco. tämän talven must have oli tuon kaupan lasiveela, kyllä sen harrykin tiesi. oon aina ajatellut että sen sisimmässä on salettiin piilenyt hyvinkin esteettinen tyyppi, se ei vaan oikein tylypahka-aikoina ehtinyt sattuneista syistä kukkaan :') kiitos itsellesi!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #11 : 06.12.2021 12:00:27 »
Haha, hyvä ratkaisu näin että kumpikaan ei saanut lasiveelaa. Voin kuvitella että kun he ovat kaupasta poistuneet, sen ostaa joku (joka toivottavasti osaa arvostaa koristetta). Tässä oli mukavasti jännitettä ja pientä kädenvääntöä, mutta sittenkin miehet ovat jo kasvaneet eivätkä ole enää keskenkasvuisia, joka näkyy kuitenkin jossain, vaikka ei ehkä suoraan käytöksessä.
Kiitos tästä.  :)

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vs: HP: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #12 : 14.12.2021 20:21:37 »
Fairy tale: kiitos! Haha kypsyys ei kyllä joo tainnut ihan käytöksessä näkyä 😅 voin paljastaa että heidän yhteisen kotinsa flyygelin päälle veistos kuitenkin lopulta jotenkin päätyy. (Ks. Luukku 3) Ehkäpä he kaakaosession päätteeksi menevät viimeisen veelan yhdessä ostamaan.
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 766
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #13 : 12.02.2022 00:33:28 »
Aww, mikä suloinen pieni fluff tämän mielenkiintoisen otsikon takaa paljastuikaan! ♥ Lähtökohdat Harryn ja Dracon kohtaamiselle ovat uskottavat ja samalla hykerryttävän huvittavat, etenkin Dracon osalta kun hänellä on kartanon juhlista vastaavana suorastaan pakkomielle saada viimeinen viimeistä huutoa oleva veelaornamentti takan päälle huomion keskipisteeksi. Harryllakin on kieltämättä estetiikka mielessä, kun veelalle olisi paikka flyygelin päältä, mutta hänkin on vähän liian (tai pikemminkin juuri sopivasti 8)) myöhässä joulunalusruuhkassa!

Sydäntäni lämmittää se, miten Draco puolivahingossa kutsuu Harryn luokseen kaakaolle. Vaikka inkiväärikeksien tarjoama makuelämys jää arvoitukseksi, ei ole epäilystäkään siitä, etteikö tässä yllättävässä kohtaamisessa olisi potentiaalia johonkin muuhunkin. ;) Jos ei olisi, Harry olisi tuskin edes suostunut odottamattomaan ehdotukseen.

Ei varsinkaan, kun huomasi toisen asiakkaan naamaa halkovan surullisen kuuluisan ukkosarven.
En tiedä, mikä minun luetunymmärrystäni oikein hankaloittaa tänä iltana, mutta haluan silti mainita, miten repesin spontaanisti, kun onnistuin jotenkin lukemaan tuon viimeisen sanan ukko + sarvi -yhdistelmänä. :D Vaikka totta kai osasin odottaa Harrya alkutietojen perusteella!

Ihana hyvän mielen tarina tämäkin, kiitos kovasti! Nautin aina valtavasti näistä sinun aikuis-Potter-hahmoistasi. :-* -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

kaaos

  • huitulapää
  • ***
  • Viestejä: 1 090
Vs: Lasiveela | S, lähes H/D, yule-fluff
« Vastaus #14 : 28.02.2022 12:14:34 »
Walle: hahahah kyllä tästä kohtaamisesta seurasi tosiaan vaikka mitä, itseasiassa epävirallisen virallinen jatko-osa tälle oli tämä joulukalenteriluukkuni '21: Firman pikkujoulut jästiteemalla, S, eli kyllä niistä kuoriutui ihan perinteinen nahisteleva aviopari :') Kiitos kommentista!!
words make worlds

tuorein jatkis: Hämäränsäteet, K15, H/D

ava: sokerisiipi, bannu: Ingrid