Kirjoittaja Aihe: Uramichi Oniisan: Tottumiskysymyksiä | S, Uramichi & Kumatani, tuplaraapale  (Luettu 955 kertaa)

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Nimi: Tottumiskysymyksiä
Ikäraja: S
Fandom: Uramichi Oniisan
Varoitukset: --
Hahmot: Uramichi &(/) Kumatani

A/N: salaa vähän shippaan näitä kahta, mutta kirjoittelin tämän niin, että tämä toimii myös ihan kaveripohjalta. Muuten mulla ei ole kommentteja tästä. :D Kivaa välillä saada jotain kirjoitettua!

Tottumiskysymyksiä

Izakayan hälinä ei yllä viimeiseen pöytään. Kumatanin kalja on vielä puoliksi juomatta. Tai sitten se on jo puoliksi juotu, enää puolet jäljellä, Uramichi ei ole täysin varma. Uramichin tupakka on ainakin jo yli puoliksi poltettu, pieni osa jäljellä.

”Katsoitko uusimman viime viikolla?”

”Mmh?” Uramichi kysyy, palautuu ajatuksistaan takaisin tupakantuoksuiseen baariin.

”Juustoa syövät silakat -leffan? Ilmestyi viime viikolla, sanoit käyväsi katsomassa sen.”

”Mmh, niin. Näin sen.”

”Mitä mieltä olit?” Kumatani jatkaa kysymistä, kurkottaa kaljaansa kohti.

”Ihan viihdyttävä”, Uramichi kohauttaa olkapäitään.

Kumatani jää odottamaan.

”Varsinkin siinä vaiheessa, kun silakkamafian pomo oli jäänyt mukamas vahingossa kiinni ja juustofarmi piti lopettaa.”

”Niin, se oli kyllä hyvä kohtaus. ”

Uramichi ei ole varma, mitä ajattelee näistä hetkistä Kumatanin kanssa. Toinen jakaa saman, hieman pessimistisyyteen puoltavan maailmankuvan. Tai ehkä vain realistisen, ei niinkään pessimistisen. Realistisen. Mutta samalla hän pakottaa Uramichin pois kuorestaan, pyytää kertomaan itsestään. Melkein kuin haluaa tietää, tuntea.

Se on outoa.

Ehkä siihen voisi tottua.

Heissä molemmissa on samaa hiljaista suostumusta. Ei liikaa odotuksia, ei liikaa elämäniloa. Eivät hyppää pää edellä kaivoon kuten Usahara. Ehkä Uramichi on melkein kateellinen Usaharalle. Milloin hän oikein menetti oman uteliaisuutensa elämään? … eikun, ai niin…

Kumatani saa kaljansa juotua, mutta jää vielä istumaan, pitämään seuraa.

Voisihan siihen tottua.

Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 609
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Aaaaa ihanaa ku kirjotit tästä sarjasta! Mun on itsekin pitänyt jo monta viikkoa, ku vähän ideaaki olisi (en oo varma oonko kertonu siitä just sulle ;D vai jollekin toiselle), mutta noh, niinhän mun on pitänyt kirjottaa ties mitä muitakin ficejä ;D Vähä hauska muuten, että se mun idea olis Usaharasta ja Uramichista, ku sulla oli tässä Kumatani ;D (Ja vähäks haluun kirjottaa jotain Iketerustakin, se on niin hönö koko mies ja siksi niin lutuinen ♥)

Hörähtelin jo heti alulle, kun tommonen "onko lasi puoliksi tyhjä" -tyyppinen ajattelu sopii hyvin Uramichin maailmaan, ja sitten toi toteamus tupakasta ja sen pituudesta oli niin ihanan random et aaa ei mulla pokka pitdä ;D

Oikein kivan pätkän olit näistä kaiken kaikkiaan kirjoittanut. On totta, että Kumatanissa ja Uramichissa on jotain samaa, varsinkin siinä maailmankatsomuksessa ja sen sellaisessa. Todellakin hyvin erilaista kuin Usahara ;D Mutta on hyvä, että hän auttaa Uramichia tulemaan vähän kuorestaan (sieltä timmien lihasten takaa ;3c)

Lainaus
Juustoa syövät silakat -leffan?
Mäki haluun nähä tommosen leffan ;D

Kiitokset tästä! Oli ihana yllätys huomata fici tästä sarjasta. Se toisaalta ei yllätä mua yhtään, että sinä tämän kirjoitit ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 485
  • ava Claire + bannu Ingrid
Pitäis kyllä itekin kirjotella Iketerusta ja sen onigiriajatuksista, sen verran höntti mutta valloittavan suloinen ukko on kyseessä. Ja totta kai piti kirjoittaa Kumatanista! Ehkä oon universumin ainut ihminen, joka näkee kemiaa näiden kahden välillä (koska ei edes ao3ssa ole, prkl). :DD Omat ruuat ja sillee.

Luulen, että Juusto syövät silakat -leffa olis jättihitti, tai ainakin sen jatko-osa Silakkaa syövät juustot. :D Musta sarjassakin ne leffat, joita ne heittää, kuulostaa just siltä, että kirjoittaja on keksinyt vaan jotain ja lättää sen leffan nimeksi. :D

Ja siis melkein meinas jäädä tältä sesongilta ficcailu kokonaan pois, mutta onneksi Uramichi vähän nosti meikäläistäkin sieltä kirjoittamattomuuden suosta, johon olin jo uhkaavasti vajoamassa. Pitäähän sitä aina tasaisin väliajoin dippailla varpaita johonkin uusiinkin fanfomeihin. :D

Kiitos paljon kommentista! ^^ <3
Hyppää lehtikasaan!

Verinen Paronitar

  • monkerias
  • ***
  • Viestejä: 1 990
  • monokkeli huurussa
Ai hitto tässäpä kyllä fandom, josta en ole osannut kaivata ficcejä, vaikka suuresti olenkin animen äärellä viihtynyt. Hauskaa päästä lukemaan tästä!

Lainaus
”Varsinkin siinä vaiheessa, kun silakkamafian pomo oli jäänyt mukamas vahingossa kiinni ja juustofarmi piti lopettaa.”

”Niin, se oli kyllä hyvä kohtaus. ”

Siis kuulostaa kieltämättä varsinaiselta elokuvataiteen merkkiteokselta, ei saatana xD  Aivan täydellinen älyttömän leffan konsepti ja sopii tähän fandomiin kuten väkinäinen hymy Uramichin naamaan, mutta jotenkin toi "se oli kyllä hyvä kohtaus" -kommentti hajotti mua kaikista eniten.

Lainaus
Milloin hän oikein menetti oman uteliaisuutensa elämään? … eikun, ai niin…

Nyt on niin kunnollista, niin kunnollista. Arvostan. Olit tavoittanut tosi kivasti tässä sarjan tunnelmaa, sellaista sopivan vähäeleistä lakonisuutta ja sit vähän kuivaa läpänheittoa sekaan. Toimii.

Kiitos tästä pikkuisesta, oli hyvin viihdyttävä!
sano mua rovastiks