Kirjoittaja Aihe: Aina ja ikuisesti | S | Ron/Draco | Draama  (Luettu 2623 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Aina ja ikuisesti | S | Ron/Draco | Draama
« : 03.09.2021 09:28:43 »
Ficin nimi: Aina ja ikuisesti
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Tyylilaji/Genre: Draama
Paritus: Ron/Draco
Vastuuvapaus: J. K. Rowling omistaa Harry Potterin hahmot ja maailman. Kirjoitan huvikseni enkä saa tästä rahallista korvausta.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Laituri 9 ja ¾ kuhisi jälleen nuoria velhon- ja noidanalkuja ja heidän vanhempiaan. Kaiken keskellä punakultatukkainen tyttö näytti täysin kyllästyneeltä ympärillään hössöttävään vaaleakuontaloiseen mieheen.

”Onhan sinulla varmasti kaapusi mukana?” Draco varmisti tyttäreltään sadatta kertaa.
 
”On. Isi, sinä nolaat minut. James, Hugo ja Lily ovat jossain täällä eikä heidän tarvitse nähdä, kun taputtelet minua kuin jotain vauvaa”, Eloise tiuskaisi tuskastuneena.
 
Ron, joka oli muutaman askeleen päässä odottamassa vuoroaan hyvästelläkseen tyttärensä, naurahti tukahdutetusti. Draco mulkaisi häntä rumasti.
 
”Joululomaan on pitkä aika, Eloise…”

Eloise laittoi kädet korvilleen ja katsoi anovasti Roniin. ”Isä, etkö voi käskeä häntä vain halaamaan minua ja sanomaan heippa niin kuin kaikki järkevät vanhemmat tekevät?”
 
Ron veti kyykkysillään olevan miehensä hellästi ylös. Siinä samassa Lily syöksyi kahden silkkikaapuisen velhon välistä heidän luokseen.
 
”Minä näin Ron-sedän punaiset hiukset tuolta kauempaa ja arvasin, että olette täällä. Hugo ja James menivät jo junaan. Jännittääkö sinua hirveästi? Minua jännittää ainakin”, hän pulputti innoissaan Eloiselle, jonka kasvoille nousi aidosti iloinen hymy ensimmäistä kertaa sinä päivänä.
 
”On mahtavaa lähteä Tylypahkaan. Voitko kuvitella, että meidät lajitellaan jo tänä iltana!”
 
Tytöt jatkoivat keskusteluaan, kun reippaanoloinen Hermione ja aurorinkaapuunsa pukeutunut Harry saapuivat paikalle.
 
”Mitä kuuluu? Nipistelikö aamulla vatsanpohjasta?” Hermione tiedusteli.
 
Ron oli kieräyttänyt kätensä Dracon lantiolle. ”Eloise on meinannut menettää hermonsa isin huolehtimisen vuoksi, mutta muuten me selvisimme aamusta ihan hyvin.” Draco irvisti ja puristi ympärillään lepäävää kättä.
 
Harry hymyili kuivasti. ”Muistan, että oli outoa laittaa kaksoset ensimmäistä kertaa junaan. Tosin Lilyhän jäi vielä kotiin, tehän olette nyt kartanolla kahdestaan.”
 
”Minun äitini on siellä myös, Potter”, Draco tuhahti. Tosin Narcissalla oli nykyisin niin paljon uusia harrastuksia, että häntä harvemmin näkyi kotona.
 
”Saatetaanko tytöt poikien kanssa samaan vaunuun? Lilyn tavarat ovatkin jo oven edessä odottamassa”, Hermione ehdotti.
 
Koko porukka lähti muutaman vaunun päähän, Ron työntäen Eloisen täyteen ahdettua matkalaukkukärryä. Eloiselle ostettu Papí-pöllö huhuili häkistään Lilyn korissaan loikoilevalle Dory-kissalle, kun he pääsivät tarpeeksi lähelle. Ron ja Harry leijuttivat matka-arkun tyhjään loosiin, eläimet tytöt saisivat kantaa käsipelillä. Heidän astuessaan takaisin asemalaiturille, Draco yritti vielä halauksia antaessaan korjata kuin ohimennen Eloisen lettiä. Tyttö irrotti itsensä voihkaisten ja tuli rutistamaan Ronia.
 
”Heippa! Yritä kestää isiä.”

”Teen parhaani. Kirjoita meille usein”, Ron kuiskasi tyttärensä korvaan ja tunsi vastauksena pehmeän nyökkäysliikkeen.
 
Juna vihelsi ja tytöt kipaisivat omaan osastoonsa. Draco, Ron, Hermione ja Harry vilkuttivat, kunnes kaikki vaunut olivat kadonneet asemalta. Sen jälkeen he päättivät yhteistuumin mennä ministeriölle, sillä viimeksi mainittujen piti jatkaa töitään ja Ronin ja Dracon olisi helpompi ilmiintyä sieltä kotiin. Heti heidän saavuttuaan Hermione kiirehti pahoitellen omalle osastolleen. Harry taputti kömpelösti Dracon olkaa.
 
”Hyvin teillä menee kahdestaankin. Minä ainakin aion nauttia illalla kesän jälkeisestä rauhasta.”
 
Draco arvosti elettä kovasti, vaikka se olikin jokseenkin tahditon.


”Rakas, tule tänne”, Ron sanoi taputtaen syliään Dracon kulkiessa ties monettako kertaa sinä iltana hänen ohitseen.
 
”Etkö näe, että minulla on tekemistä?”
 
Mies yritti lähteä huoneesta, mutta Ron tarttui hänen käteensä. ”Eikä ole. Sinä vain huolehdit turhia. Eloisella ei ole mitään hätää. Lajittelu on jo tapahtunut ja kaikki istuvat pöydissä syömässä tervetuliaisillallista. Sellainen ruokamäärä tekisikin poikaa.”
 
Draco tuhahti dramaattisesti. ”Miten sinä voi ajatella ruokaa? Meidän pikkutyttömme on siellä ja…”
 
Ron oli noussut ja tukahdutti miehensä loput argumentit suudelmalla. ”Eloise on yksitoistavuotias ja jo iso tyttö. Emmehän me olleet sen vanhempia, kun itse menimme Tylypahkaan, senkin hömelö.”
 
Draco painoi kasvonsa hänen kaulalleen huokaisten. ”Se on ihan eri asia…”
 
Hänen sanansa haipuivat ja hiljaisuutta kesti hetken, mitä nyt Ron varasti vielä muutaman suukon kapeilta huulilta.
 
”Entä jos hänet on lajiteltu luihuiseen?” Draco kuiskasi sitten.
 
Ron veti hänet tiukempaan halaukseen. ”Tästähän on puhuttu. Ainakin yksi minulle hirvittävän rakas ihminen on ollut luihuisessa. Hän on sellainen pitkä ja komea sliipattu blondi. En tiedä tunnetko.”

Draco tökkäsi Ronia kipeästi rintaan. ”Älä vitsaile Weasley. Minä olen koko aikuisikäni yrittänyt päästä irti siitä leimasta, jonka sain osittain ansaitsemattomasti siellä. En halua Eloiselle samaa.”
 
Ron upotti sormensa miehensä vaaleisiin suortuviin. ”Ajat ovat muuttuneet. Sitä paitsi minä puren jokaista, joka uskaltaa sanoa pahan sanan minun luihuistyttärestäni.”
 
”Oikein hupaisaa. Mutta kiitos, kulta. Kai minä sitten olen vain ylihuolehtivainen”, Draco kommentoi huokaisten ja antautui Ronin syliteltäväksi.

Punapää veti hänet kanssaan sohvalle. He halailivat jonkin aikaa nauttien toisistaan ja sitten Draco käpertyi Ronin kainaloon.
”Miten tämä kävi niin äkkiä?” hän kysyi miettiväisesti asetuttuaan mukavasti.
 
”Mikä?” Ron töksäytti.

”Eloise, senkin toope. Vastahan hän oli suloinen vauva”, Draco vastasi piirrellen hajamielisesti toisen rintaan.
 
”Muistan, kun Eloise oli ehkä kaksivuotias ja te olitte jostain syystä sammuneet meidän sänkyymme. En ole koskaan nähnyt kauniimpaa näkyä. Hiuksenne olivat sekaisin ja sinun kätesi suojelevasti tytön ympärillä”, Ron pohti katsellen jonnekin kaukaisuuteen.

Draco nosti pehmentyneet silmänsä häneen. ”Sinullakin on siis ikävä häntä?”
 
”Tietysti on”, Ron totesi tavoitellen Dracon leukaa sormillaan. ”Mutta hän tulee viihtymään Tylypahkassa ja meidän vanhusten ei auta muu kuin kestää.”

”Puhu vain omasta puolestasi Weasley. Minä olen mies parhaassa iässä.”
 
Draco veti kasvojaan kiusoitellen taaksepäin. Se ei hidastanut Ronia, jonka huulet olivat jo kosketusetäisyydellä ja kuroivat välimatkan nopeasti kiinni. Suudelma oli syvä ja lämmin. Sormenpäät silittelivät tuskin havaittavaa sänkeä.
 
”Ymmm… Ron emme me tässä voi…”, Draco mumisi onnellisena irrottautuessaan.

”Narcissa tulee vasta paljon myöhemmin. Hänellä on Me noitien kirjakerhon tapaaminen. Mutta kyllä minustakin makuuhuoneessa olisi mukavampaa.”

Dracon ilme oli hetken hölmistynyt, mikä sai Ronin tuijottamaan häntä kummissaan. ”Niin… ööö… muistin kyllä, että äiti on siellä. Minulla taitaa mennä pikkuisen aikaa tottua, ettei meidän tarvitse varoa Eloisea.”

Ron hytkyi naurusta. Hän kiskoi Dracon takaisin syliinsä ja asetteli tämän tiukasti lähelleen. ”Rakastan sinua Malfoy ja meidän nuorta Malfoy-Weasleytamme. Ja voin vaikka kantaa sinut paikkaan, jossa haluat viettää tämän illan aikuisten aikaa yhdessä kanssani.”

Draco tunsi sulavansa. ”Kanna vain, koska jalkani taisivat juuri mennä veltoiksi. Mennään siniseen vierashuoneeseen, se on lähempänä.”

Ron kiskaisi hänet käsivarsilleen ja laski lyhyen matkan kuluttua hellävaroin vuoteelle. Draco veti miehensä päälleen ja he hyväilivät toisiaan, kunnes kuulivat kolinaa alakerrasta ja hipsivät omaan makuukamariinsa yöksi.

Heidän istuessaan myöhäisellä aamiaisella Papí tuli koputtelemaan ikkunaan. Eloise kirjoitti innoissaan tulleensa valituksi luihuiseen. Tuvan huispauskapteeni, joka kuulemma oli aika hauskannäköinen poika, oli kehottanut häntä tulemaan joukkuekarsintaan katsastettavaksi, vaikka voisikin liittyä vasta toisena vuonna. Tämä oli sanonut, että Eloisella oli sellaiset nimet taustallaan, että potentiaalia varmasti olisi. Lily oli huudettu rohkelikkoon.

”Ei siis mitään ihmeellistä”, Ron sanoi laskiessaan kirjeen pöydälle.

”Täytyy ottaa selvää kuka se huispauskapteeni on”, Draco pohti hänen ohitseen.

”Draco, et ota. Hän vain ehdotti Eloiselle osallistumista huispaukseen ja se oli Eloisesta mukavaa.”

Draco mutristi suutaan happamasti. ”Aika paljon sanottu ihmiseltä, jolla on – miten Hermione sen ilmaisikaan – teelusikan tunneskaala.”

Ronin ilmeeseen hiipi häivähdys ylimielisyyttä. ”Tunnuit ainakin pitävän siitä kovasti viime yönä.”

Draco kiersi pöydän hänen luokseen ja tukisti miestään hellästi. ”Vastataan hänelle myöhemmin yhdessä.” Hän kiipesi istumaan kahareisin Ronin reisien päälle. ”Onko meillä hyvä tässä näin?”

”Aina ja ikuisesti”, Ron vastasi tuupatessaan hänet likemmin itseään vasten.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ron/Draco -sarja:
Myötä- ja vastoinkäymisissä, S
Hyviä ja pahoja päiviä, S
Rakastaa ja vaalia, S
Aina ja ikuisesti, S

« Viimeksi muokattu: 03.09.2021 09:34:02 kirjoittanut Kelsier »
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 202
Vs: Aina ja ikuisesti | S | Ron/Draco | Draama
« Vastaus #1 : 03.09.2021 10:31:54 »
Awws miten suloinen pikku teksti tämä olikaan! Tuli ihan hirmuisen hyvä mieli tämän lukemisesta ja juuri sitä tarvitsin tähän hetkeen :D Kiitos!

Draco oli ihana oma itsensä huolehtiessaan ja touhottaessaan tyttären lähtöä. Onneksi Ron on rauhallisempi ja tasoittaa Dracoa. Ihanaa että Harry ja Hermione olivat tässä pari, tykkäsin myös heidän lastensa nimistä :)

Hehee, voi tosiaan kestää jonkin aikaa että tottuu siihen ettei lapsi olekaan kotona ja voikin puuhastella missä tykkää ;) Toki Narcissaa pitää muistaa varoa mutta hän onkin jo aikuinen nainen. Tykkäsin muuten Me noitien kirjakerhosta, haluan liittyä mukaan!! Minkäköhänlaisia kirjoja siellä luetaan?

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 552
Vs: Aina ja ikuisesti | S | Ron/Draco | Draama
« Vastaus #2 : 05.09.2021 10:23:49 »
Olipa kivaa näin syyskuun alun kunniaksi lukea ficci Tylypahkaan lähtevästä Eloisesta! Ronin ja Dracon käytöksestä ehkä näkyi, että toinen on kasvanut suurperheessä, jossa asiat ehkä otetaan rennommin ja toinen taas on huolehtivaisen äidin ainut lapsi :D onneksi Eloisella on seuraa Harryn ja Hermionen lapsista ja vielä suloinen pöllökin mukana!

Tämä oli ihanan rakkaudentäyteinen ficci ja tykkäsin myös siitä, millaisia yksityiskohtia tarinasta löytyi: Narcissan harrastukset (todellakin haluan myös liittyä Me Noitien kirjakerhoon!), kartanon sininen vierashuone, Eloisen kirje ja Ronin puhetyyli, esim. Ainakin yksi minulle hirvittävän rakas ihminen on ollut luihuisessa. Hän on sellainen pitkä ja komea sliipattu blondi. En tiedä tunnetko. ja Sitä paitsi minä puren jokaista, joka uskaltaa sanoa pahan sanan minun luihuistyttärestäni. Myös huipauskapteenista huolestuva Draco ja teelusikan tunneskaalan maininta hymyilyttivät :) Kiitos tästä!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Aina ja ikuisesti | S | Ron/Draco | Draama
« Vastaus #3 : 21.09.2021 22:05:26 »
Awwwh, oon jo muutamaan otteeseen puhelimella lukenut tämän, mutta nyt vihdoin tietokoneella asti pääsin myös kommentoimaan. Tää on ihana hyvänmielenficci, ja olipa ihanaa sukeltaa taas vähäksi aikaa tällaiseen Draco/Ron -fluffiin. Ja vielä lasten kanssa! Mukavaa nähdä, miten nämä kaksi ovat vuosien aikana niin tottuneet toisiinsa ja toisen tapoihin ja mietin luontevasti heille tulee toistensa lähellä olo. Söpöä, että molemmat ovat omalla tavallaan huolissaan tyttärestä, vaikka nauroinkin, kun Ron sanoo, että on ikävä Tylypahkan ruokia. :D Ihana yksityiskohta oli myös se, että Narcissa asui heidän kanssaan. Uskoisin, että hänellekin on varmasti tehnyt ihan hyvää olla perheen kanssa yhdessä, ja nähdä, miten perheet voivat muodostua ja toimia. Ehkä kaiken ei tarvitsekaan olla sellaista kuin hänellä oli silloin, kun Draco oli nuorempi.

Ah, tää oli kyllä kiva ja söpönen ja viihdyin suuresti tästä. Kiitos tästä ihanasta iltapalasta! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Vs: Aina ja ikuisesti | S | Ron/Draco | Draama
« Vastaus #4 : 19.12.2021 14:07:16 »
Vendela: Minulla oli ajatus, että Me noidat -lehdessä nostetaan kuukausittain esiin joku kirja ja tilaajia kehotetaan lukemaan se ja järjestämään seuraavassa kuussa vapaamuotoisia lukupiirejä, joissa kirjasta sitten voidaan keskustella. Tällaisessa Narcissakin siis oli jonkun tuttavansa luona. Kiitos kivasta kommentistasi! :-*

Thelina: Hyvä huomio Dracon ja Ronin taustoista, sieltähän ne erot kasvatusperiaatteissa kumpuavat. Kiva, että pidit Ronin puhetyylistä. Kiitos, kun kommentoit! :-*

Grenade: Ron varmasti muistelee välillä aina muutoinkin kaihoten Tylypahkan tarjoiluja. Narcissalla on varmasti parempi olla kuin, mitä oli viimeisinä vuosina Luciuksen kanssa. Ihana, kun kommentoit! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 276
Vs: Aina ja ikuisesti | S | Ron/Draco | Draama
« Vastaus #5 : 22.02.2022 21:14:05 »
Eipä ole koskaan tullut luettua Ron/Draco-fikkiä, jossa lapsetkin ovat mukana, ja nyt ihmettelen, että miksi ihmeessä ei :D Tässä oli niin paljon ihanaa fluffia ja höpsöttelyä, ja tämä todellakin oli oikea hyvänmielenfikki!

Ron, Draco ja Eloise olivat kaikki omalla tavallaan ihanan höpsöjä tässä. Draco ja Ron olivat myös niin toimiva pari, ja heistä huomasi, kuinka he tasapainottivat toisiaan todella hyvin. Draco oli kunnon hössöttäjä ja huolehtija kun Ron taas oli huomattavasti rennompi ja chillimpi isä, ja kuten Thelina tuossa sanoikin, on Ron varmasti tottunut suurperheen kasvattina luottamaan paremmin siihen, että kyllä asiat menevät hyvin, toisin kuin Draco perheensä ainoana (ja todella paapottuna) lapsena. Ottaen vielä huomioon, mitä kaikkea erityisesti Harry ja Ron keksivät Tylypahka-aikoinaan, olisi Eloisella kova työ edes yrittää joutua suurempiin hankaluuksiin :'D

Tässä oli hauskoja pikkupilkahduksia muutoinkin siitä, millaista elämä muutoin saattaisi velhoyhteisössä olla monta vuotta sodan jälkeen. Harry ja Hermione olivat kiva paritus, ja aloinkin tässä pohtimaan, millainenhan heidän lapsensa olisivat. Oli myös kiva, kuinka Dracon kaikista huolista huolimatta hän oli selvästikin löytänyt paikkansa yhteiskunnassa ja hän ja Ron olivat läheisissä väleissä Harryn ja Hermionen kanssa. Dracon huoli Eloisen joutumisesta luihuiseen oli myös oikein ymmärrettävää, mutta onneksi Ron jaksoi muistuttaa, että asiat ovat muuttuneet, eikä luihuinen enää ole ollenkaan samanlaisessa maineessa kuin aiemmin. Tupienvälinen ystävyyskin on varmasti ihan erilailla tavallista, ja nyt Eloisella on jo alusta lähtien yksi ystävä rohkelikossa, kun Lily lajiteltiin sinne.

Kiitos tästä, tämä oli kiva piristys illalle! :)

(ava @Claire ja bannu @Ingrid)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 439
  • ava by Rosmariini
Vs: Aina ja ikuisesti | S | Ron/Draco | Draama
« Vastaus #6 : 10.10.2022 15:50:36 »
valokki:
Lainaus
Harry ja Hermione olivat kiva paritus, ja aloinkin tässä pohtimaan, millainenhan heidän lapsensa olisivat.
Tämä vähän hämmensi minua, kun heidän lapsensahan esiintyivät tässä. En tosin sen kummemmin kyllä kertonut millaisia he ovat :) Siis kaksoset James ja Hugo sekä Lily ovat Harryn ja Hermionen lapsia. Eloisella on muitakin tuttuja rohkelikossa kuten James (Hugon ajattelin olevan korpinkynnessä) ja kenties muitakin Weasleyn veljessarjan lapsia on siellä. Kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

valokki

  • ***
  • Viestejä: 1 276
Vs: Aina ja ikuisesti | S | Ron/Draco | Draama
« Vastaus #7 : 10.10.2022 18:32:12 »
valokki:
Lainaus
Harry ja Hermione olivat kiva paritus, ja aloinkin tässä pohtimaan, millainenhan heidän lapsensa olisivat.
Tämä vähän hämmensi minua, kun heidän lapsensahan esiintyivät tässä.
Joo taisin ilmaista itseni vähän huonosti tuossa kohtaa, juurikin noihin Harryn ja Hermionen lasten luonteisiin tuolla kommentilla viittasin. En muista koskaan aiemmin lukeneeni fikkiä, jossa näillä kahdella olisi ollut yhteisiä lapsia, minkä vuoksi heidän yhteisten lastensa maininta herättikin pohtimaan, millaisia persoonia he oikein voisivatkaan olla. :)
(ava @Claire ja bannu @Ingrid)