Kirjoittaja Aihe: Facebook-kirppiksen ABC | K11 | Parodia, satiiri  (Luettu 1576 kertaa)

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Title: Facebook-kirppiksen ABC
Author: Beatrix Bones
Rating: K11
Genre: Parodia, satiiri
Disclaimer: Kaikki parodian tapahtuvat ovat enemmän tai vähemmän kuvitteellisia.

A/N: Tinppa heitti eilen läpällä, että mun pitäisi kirjoittaa ABC-sarjan seuraava teksti Facebook-kirppiksistä. As you wish.




Facebook-kirppiksen ABC


Suurin osa meistä on vähintään kerran elämässään aivan helvetinmoisella vaivalla hinnoitellut ja kuvannut kaksi kassillista vaatteita, kulmasohvan ja Louis Vuittonin laukun, ja pistänyt ne myyntiin Facebook-nettikirppikselle. Jokainen luulee, että kyseessä on yksinkertainen prosessi, jossa ostaja ostaa tuotteet ja sinä saat rahat. Ei hätää, olet juuri tehnyt elämäsi virheen – viidakon lait pätevät, säännöt on tehty rikottaviksi ja mielenterveys tuhottavaksi. Kun on kerran kokeiltu, sen jälkeen mieluummin vain antaa tavarat ensimmäiselle vastaantulijalle ilmaiseksi.

”Av yv.”
”Vapautan”
”Jono. Kysyn vaimolta.”
”Jono. Osaatko sanoa, mahtuuko sohva meidän olohuoneeseemme?”

Jokainen uusi kommentti nostaa verenpainetta enemmän kuin maailmanlopun darra viiden tequilan jälkeen. Kuule Jarno, pitääkö vaimolta todella kysyä saatko sinä ostaa itsellesi tietokoneen? Eikö sinulla todella ole lupaa itsenäisesti ostaa itsellesi tavaroita vai oletko niin pahasti tossun alla, että kusellekaan ei voi mennä ilman vaimon lupaa? Ja sinä Pirjo, minulla ei valitettavasti ole kristallipalloa saati sitten maagisia kykyjä, joiden avulla osaisin sanoa mahtuuko minun sohvani sinun olohuoneeseesi. Tylypahkan kirje katsos jäi tulematta 11-vuotiaana. Mitat voin kyllä kertoa, mutta se edellyttää sitä, että sinä otat mittanauhan kauniiseen käteen ja mittaat itse onko olohuoneessasi tarpeeksi tilaa sohvalle. Minä en tee sitä puolestasi eli älä edes kysy. Mittauspalvelu ei kuulu hintaan.

”Av. Haen heti tänään.”

Entäpä sitten nämä, jotka varaavat itselleen kauppaamasi tavaran, mutta se haun sopiminen on vaikeampaa kuin vaaleissa häviämisen myöntäminen Donald Trumpille. Kuule Riitta-Liisa, sinulla on oletettavasti se kalenteri olemassa, katso sieltä vapaa aika! Sinulle sopivia aikoja voi ehdottaa, johon minä kerron mikä sopii minulle. Minä en nimittäin osaa lukea ajatuksia. Mutta kun ei, kun se on niin saatanan vaikeaa ensin sopia aika ja sitten vielä itse ilmaantua paikalle. Se oli tänään kello kahdeksan illalla Tampereen keskustassa, ei ensi kesänä Pihtiputaalla. Ai sinä asut Rovaniemellä? No mitä vittua sitten teet Tampereen Facebook-kirppiksellä ja varailet tuotteita sieltä?

”Av yv. Voitko tuoda sohvan meille?”

Ai jumalauta nyt Pirjo. Tiedoissa lukee selkeästi nouto. N – O – U – T – O. Miten saat väännettyä sanan nouto muotoon ”toimitan tuotteen kotiovellesi täysin ilmaiseksi heti huomenna aamulla”? Minä haluan samaa ainetta, mitä sinä olet vetänyt. Must be good stuff. Ei, minä en myöskään tuo sohvaa sinulle, vaikka kuinka kertoisit nyyhkytarinaa rikki menneestä autosta, nälkää näkevistä lapsista ja naapurin Marjatasta, joka juuri hankki uuden sohvan ja sinun sieluusi sattuu katsella lasten tahmatassujen tahrimaa kymmenen vuotta sitten parhaat päivänsä nähnyttä kangassohvaa.

”Jono. Kuuluuko kuvan kissa mukaan?”

Ei vittu nyt Pertti, ota se silmä käteen ja lue. Myyn sohvaa en kissaa. Myynti-ilmoituksessa on puhe sohvasta, kissa ei tule kaupan päälle. Yritä nyt jo ymmärtää. Vaikka kuinka lapset ehtivät jo innostua kissasta, niin kissa on minun ja minun kotonani myös pysyy. Jos kuvassa sattuu näkymään myyjän vaimo niin kysytkö, että kuuluuko vaimo kauppaan? Luulen, että vaimoa ei ihan hevillä myydä, ellei mies satu olemaan muutenkin valmis vaihtamaan vaimon nuorempaan.

Ehkäpä vien vain sohvan kaatopaikalle.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2021 20:19:04 kirjoittanut Beatrix Bones »
Ava © flawless

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Vs: Facebook-kirppiksen ABC | K11 | Parodia, satiiri
« Vastaus #1 : 04.08.2021 20:33:00 »
Ah, face-kirppikset, voi luoja mikä Saatanan keksimä vitsaus ihmiskunnalle. Sitä kun voisi tosiaan kuvitella, että tavaroiden vaihtaminen rahaan olisi yksinkertaista, mutta ei helvetti miten vaikeaa se voikaan olla. Mä sain viimein tästä rallista tarpeekseni kun myin viisi vuotta sitten pyöräni, enkä sen jälkeen ole näihin internetin mätäpaiseisiin suostunut enää koskemaan ennen kuin nyt, kun henkisesti valmistaudun siihen että laittaisin vanhan urheilukelloni myytäväksi. Tästä tekstistä sai siihen hommaan taas hyvän motivaation kun tämä palautti mieleen kaikki parhaat puolet ja ihanat yksityiskohdat tästä touhusta ;D Nautin erityisesti tekstissä esiintyvistä nimistä (miksi ne hankalat on aina Riitta-Liisoja tai Pirjoja??) sekä tästä kohdasta:

Lainaus
Se oli tänään kello kahdeksan illalla Tampereen keskustassa, ei ensi kesänä Pihtiputaalla. Ai sinä asut Rovaniemellä? No mitä vittua sitten teet Tampereen Facebook-kirppiksellä ja varailet tuotteita sieltä?
:D :D

Lainaus
--- se haun sopiminen on vaikeampaa kuin vaaleissa häviämisen myöntäminen Donald Trumpille.
lol

Lainaus
”Av. Haen heti tänään.”
Paskat haet, tämä on niin murrettu myytti ;D

Kiitos tästä, viihdyin kovin ja naureskelin kovasti, erittäin osuva kuvaus valitusta aiheesta taas kerran!

bannu by Ingrid

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Facebook-kirppiksen ABC | K11 | Parodia, satiiri
« Vastaus #2 : 05.08.2021 14:31:02 »
Läpistähän ne parhaat ideat yleensä syntyy ;D Mukavaa, kun pääsi näinkin lyhyen ajan sisään lukemaan heti toiset ABC:t. Vaikka jokusessa kirppisryhmässä oon (mutta vain tiettyihin tavaroihin keskittyneissä, en missään geneerisissä omien kotikulmien), oon onnekseni onnistunut välttämään kaikki isot sähellykset, meininki ollut asiallista. En oo kyllä pitkään aikaan ostanut/myynyt Facen kautta mitään, eikä oikee houkuttele 😅 Mikä lienee ihan ymmärrettävää. Kyllähän noista Face-kirppissäädöistä on tullut kuultua vaikka miten paljon, ja Feissarimokat on about joka viikko täynnä hienoja esimerkkejä siitä, miten asioita ei myydä :D

On se kyllä, kun myyjän pitäisi tietää käytännössä aivan kaikki siitä myymästään tavarasta, kuin myös sen, miten se mahdollisesti sopii potentiaalisen ostajan kämpän sisustukseen 😅 Ja siis voi että noi kuljetuksen ruinaajat! Aina ku näen niitä sivusilmällänikin muiden myyntipuissa niin mulla kyllä niin nousee vitutuskäyrät myyjienkin puolesta. Pahinta vielä, että jotkut haluais sen ilmaisen kuljetuksen toiseen kaupunkiin... 👁👄👁 Siinä todellakin jää miettimään, että mitä on vedetty, vai onko joidenkin elämä oikeesti niin pahasti sen oman navan ympärillä, et millään muulla ei väliä.

Lainaus
haun sopiminen on vaikeampaa kuin vaaleissa häviämisen myöntäminen Donald Trumpille.
Onneks oli suu tyhjä tätä lukiessa, muuten tässä kohdassa oisin joko purskauttanut juomat näytölle tai tukehtunut 😂😂

Lainaus
Ehkäpä vien vain sohvan kaatopaikalle.
Tää tuntuu usein olevan se kaikkein kannattavin ratkaisu, sillä voiko siitä sohvasta saadut rahat mitenkään riittää korvaamaan sen saadun päänsäryn ja menetetyt hermot? 😅

Lainaus käyttäjältä: flawless
Nautin erityisesti tekstissä esiintyvistä nimistä (miksi ne hankalat on aina Riitta-Liisoja tai Pirjoja??)
Mä nauroin samaa :D

Mainio viihdepaketti taas kerran 👍👍 Kiittelen.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 712
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: Facebook-kirppiksen ABC | K11 | Parodia, satiiri
« Vastaus #3 : 05.08.2021 16:23:12 »
Voijee! Tää olis voinut niin olla mun kynästä! <3 Just tää ralli aavee, yyvee, jono, kysyn siskon kummin kaimalta, ja saako kuvia yltä, päältä, alta ja sivuilta? Ihan helevetin turhauttavaa. Ja osuu siinäkin mielessä maaliin, että olisi nytkin kasa kamaa, joka pitäisi saada pois jaloista, mutta kun ei saa menemään edes ilmaiseksi ilman tuota rallia. Taidan vaan viedä koko roskan kaatopaikalle, niin loppuu sekin kitinä.  :o


Kiitos tästä erittäin ajankohtaisesta tekstistä!


zilah

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: Facebook-kirppiksen ABC | K11 | Parodia, satiiri
« Vastaus #4 : 05.08.2021 20:06:00 »
flaw siis paremmin en olisi voinut itse sanoa. FB-kirppikset keksineelle henkilölle on varattuna oma henkilökohtainen paikka helvetistä. Mä oon pari kertaa laittanut vaatteita myyntiin FB-kirppikselle ja ei enää ikinä, niin järkyttävää säätämistä ja aika on rahaa. Paremmin siellä pystyy elektroniikat myymään. Ja siis nää on aina just Pirjoja, Perttejä tai Riittoja, jotka on löytäneet sosiaalisen median ja on silleen "mitenkäs tää toimii". Ja joo, ei niitä kirpparijuttuja koskaan haeta heti tänään. XD Kiitos kommentista! <3

Larjus ihanaa, että löysit lukemaan tämänkin ja jaksat aina jättää kommenttia! :-* Sinä oot ollut hyvin onnekas sähellysten välttämisessä, mä luulen et erikoistuneissa fb-kirppareissa ei ehkä samanlaisia ongelma olekaan kuin jollain kaupungin x yleisellä fb-kirppiksellä. Tuo on myös tosijutusta väännetty, että sopiiko se meidän olohuoneeseen. :D Mä luin yhtä asuinkaupungin fb-kirppiksen ketjua, jossa väännettiin monta tuntia siitä et se myyjä ei oikeesti osaa sanoa sopiiko se sohva sinne et heidän pitäs ite mittaa annettujen mittojen mukaan ja jos ei sovi ni ei sillä oikeesti ole palautusmahdollisuutta. :D

zilah joo siis tuo av yv jono av vapautan yv av vapautan minäkin on rasittavinta ikinä. :D Mä oon tehnyt periaatepäätöksen et luultavasti en koskaan tule vaatteitani nettikirppikselle laittamaan, koska se säätäminen on pois muusta vapaa-ajasta ja sä et loppupeleissä saa edes rahaa vapaa-ajan menetyksestä, koska ei niitä tuotteita lopulta noudeta. :D Kiitos kommentista!
Ava © flawless