Kirjoittaja Aihe: Nevermoor: Salaperäinen ovi (S, Morrigan & Jack, oneshot)  (Luettu 978 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Salaperäinen ovi
Author: Larjus
Chapters: Oneshot
Fandom: Nevermoor
Characters: Morrigan Korppi, John Korrapati (Jack)
Genre: Drama/general, slice of life
Rating: S
Disclaimer: Hahmot ja niille kuuluvan maailman on luonut Jessica Townsend, ja luonnollisestikin ne siis kuuluvat hänelle. En ole saanut rahaa tai muutakaan palkkiota tämän kirjoittamisesta.
Summary: ”Vai niin. Se on siis taas täällä.”
”Taas? Oletko nähnyt sen aiemminkin vai?”


A/N: Hyvää syntymäpäivää hiddenben! Toivottavasti juhlapäiväsi on mennyt hyvin! Toivon, että tämä kirjoittamani Nevermoor-fici ilahduttaa. Oli itsekin hauska palata taas tämän fandomin pariin ficimuodossa. Tosin keksin vasta pari päivää sitten alkaa edes kirjoittaa tätä, ja siksi vähän epäilyttääkin julkaista teksti näin ”kylmiltään”, mutta en anna sen estää itseäni ^^’’ Kahden ekan kirjan lukemisestakin on jo hetki (mutta mulla on kolmososa odottamassa, jahka pääsen kotiin).

Osallistuu Päähahmohaasteeseen.



Salaperäinen ovi


Morrigan oli alusta alkaen tiennyt, ettei koskaan kyllästyisi Deukalioniin. Hotelli oli äärettömyyksiin ja iäisyyteen asti kiinnostava, salaperäinen, täynnä uutta löydettävää ja tutkittavaa, täynnä elämää. Oikeastaan koko hotelli tuntui itsekin olevan elossa, mikä teki siitä Morriganin mielestä entistäkin kiehtovan. Se paitsi muutti sisusta vieraiden toiveiden ja mieltymysten mukaan myös ilmeisesti omasta halustaan kasvatti itselleen uusia huoneita ja muita osia säännöllisesti. Vastaavasti se kuitenkin myös kadotti niitä, veti takaisin itseensä muiden ulottumattomiin. Kerran hotelli oli kasvattanut porraskaiteisiin vuoristoradan, jota Morrigan oli rakastanut, mutta muutamassa päivässä se olikin jo kadonnut, eikä ollut ainakaan vielä ilmestynyt uudestaan. Morrigan kuitenkin elätteli toivoa, että vuoristorata voisi vielä jossain vaiheessa tehdä paluun.

Sinä aamuna Morriganilla ei ollut mitään velvoitteita vaan pelkkää vapautta ja aikaa itselleen, ja hän päätti käyttää sen  Deukalionin tutkimiseen. Hän ei ollut hetkeen päässyt kulkemaan hotellissa oman mielensä mukaisesti, niinpä häntä kiinnosti tietää, mikä kaikki oli mahdollisesti muuttunut. Ties vaikka hän löytäisi vuoristoradan kaltaisia hauskoja yllätyksiä.

Morrigan päätti aloittaa tutkimusretkensä ylimmästä kerroksesta ja jatkaa siitä aina alas pohjakerrokseen asti. Niin häneltä ei toivon mukaan jäisi mitään huomaamatta. Muutaman kerroksen jälkeen hänestä tosin alkoi tuntua, että vaikka hän juoksisi suoraan pohjakerrokseen, mitään kiintoisaa ei jäisi välistä, sillä juuri mikään ei tuntunut muuttuneen. Kolmannentoista kerroksen käytävän aina kovin pimeään nurkkaan oli muuttanut asumaan lepakkoperhe, mutta koska aamuun mennessä ne olivat tietenkin jo nukahtaneet, Morrigan ei edes tervehtinyt niitä vaan jätti ne uinumaan kaikessa rauhassa. Kahdennessatoista kerroksessa hän näki muutaman uuden maalauksen, jotka olivat toki kauniita, mutta niiden maisemissa ei ollut tytöstä mitään järin ihmeellistä. Kuvat eivät edes liikkuneet.

Seitsemännen kerroksen käytävälle oli ilmestynyt rivi uusia ovia. Morrigan avasi niistä jokaisen, mutta yhdenkään takaa ei paljastunut suoraan sanottuna mitään. Ensimmäisten takana oli pelkkää seinää, mutta kokeillessaan neljättä ovea hän huomasikin yhtäkkiä katsovansa suoraan ulos ja alas maahan kuin olisikin kiivennyt avatun ikkunan karmille. Kiireesti hän perääntyi ettei vain putoaisi alas.

”Vaarallista tällainen”, tyttö puhahti osin itselleen, osin itse Deukalionille. ”Jos aikoo kasvattaa uusia huoneita niin tekisi ensin huoneet ja sitten vasta ovet!”

Morrigan jatkoi käytävällä kuljeskelua ja löysi sen päästä taas uuden oven. Hän alkoi jo ajatella, että se kätkisi taakseen varmasti vain lisää seinää tai hengenvaarallisen pudotuksen, muttei mennyt vannomaan, sillä ovi oli selvän erilainen verrattuna muihin. Se oli kultainen ja täynnä koristeellisia koukeroita, ja keskelle oli kaiverrettu suuri S-kirjain. Sen ympärillä häälyi Morriganin mielestä varsin viehkeä ja miellyttäväkin tuoksu, ja hän huomasi alhaalla olevasta raosta kajastavan kummallisen punertavan hehkun. Ovesta kuitenkin puuttui kahva, eikä Morrigan yrityksistään huolimatta saanut sitä muutenkaan avattua. Lopulta hän päätti luovuttaa, mikä tosin harmitti häntä, sillä viimein hän oli löytänyt jotain uutta ja mielenkiintoiselta vaikuttavaa.

”Toivottavasti kasvatat itsellesi pian kahvan”, hän mutisi ovelle, ”sillä ovi, jota ei saa auki, on täysin hyödytön. Kahdennentoista kerroksen uusista maalauksistakin on enemmän iloa.”

Mystinen ovi pysyi hyvin Morriganin ajatuksissa, kun hän jatkoi matkaansa alas kerros kerrallaan. Enää hän ei havainnut mitään muutoksia hotellin sisätiloissa, joten ovella oli oiva tilaisuus jäädä vaivaamaan hänen mieltään. Mihin kummaan se voisi johtaa? Ja mitä se S-kirjain tarkoitti? Voisiko se liittyä jotenkin Meineikkaaseen Seuraan, vai oliko se jotain hotellin ihan omia oikkuja?

”Kylläpä sinä nyt mietit jotain oikein urakalla, pää ihan savuaa”, Jack virnisti, kun Morrigan retkensä lopuksi saapui alas keittiöön. Poika oli tuttuun tapaan tullut Deukalioniin lomansa ajaksi.

”Miten niin?” Morrigan kysyi hivenen haastavasti.

”Minä näen sen”, Jack sanoi ja osoitti silmälappuaan. ”Ethän vain ole unohtanut, etten käytä tätä huvin vuoksi.”

”Satuin näkemään yhdellä käytävällä kummallisen kahvattoman oven ja päätinpähän vähän viihdyttää itseäni miettimällä, mihin se mahdollisesti johtaa”, Morrigan vastasi yrittäen kuulostaa sopivan välinpitämättömältä. Hän istahti aamiaistaan lopettelevaa Jackia vastapäätä.

”Sen kultaisen, joka on seiskakerroksessa?” Jack kysyi ja vakavoitui, kun Morrigan nyökkäsi. ”Vai niin. Se on siis taas täällä.”

”Taas? Oletko nähnyt sen aiemminkin vai?”

”Olen pari kertaa. Kuulemani mukaan se kuitenkin ilmestyy aina joka vuosi kerran, juuri näihin aikoihin, ja kätkee taakseen mitä suurimpia salaisuuksia. Siitä se S-kirjainkin juontuu – salaisuuksista nimittäin.”

”Mitä salaisuuksia siellä muka voisi olla?” Morrigan tavoitteli jälleen välinpitämätöntä ääntä. Hän ei halunnut näyttää Jackille kiinnostuksensa todellista määrää. Verkkaisesti alkaneeseen päivään Jackin jutut toivat kyllä mukavaa vaihtelua vaikka olisivatkin pelkkää palturia.

”En tiedä”, Jack myönsi. ”Mutta jotain karmivaa se on. Olen kerran saanut oven auki, kun se kasvatti itselleen kahvan, mutta myönnän, etten uskaltanut mennä pitkälle sen takana olevassa käytävässä.”

”Oho, oho, tämäpä ainutlaatuinen hetki, kun suuri ja mahtava Jack myöntää pelänneensä”, Morrigan irvaili.

”Niin myönnänkin, sillä kuulemani huhut siitä paikasta eivät enteile hyvää. Käytävää kulkiessa voi kuulemma tulla hulluksi tai eksyä iäisyydeksi, ja siellä asuu jokin vaarallinen peto, joka vapaaksi päästessään tuhoaisi kaiken edestään.”

”Ja pyh”, Morrigan tuhahti huvittuneena. ”Nyt kyllä yrität vain puijata minua.”

”En minä huijaa, kysy vaikka Jupiterilta”, Jack puolustautui. Hän laski haarukkansa lautaselle, jolla oli vielä pieni pala munakasta, ja sysäsi ne sivuun. ”Mutta jos kerta olet itse niin rohkea, niin mene ihmeessä ovesta sisään ja kokeile, tuleeko vastaasi jokin suuri peto vai menetätkö vain järkesi. Jos ovi käyttäytyy niin kuin edellisillä kerroilla, se kasvattaa itselleen kahvan viimeistään tänä iltana, ja silloin siitä on mahdollista kulkea.”

”Kai sinä tulet edes katsomaan, kun menen sisään ja todistan huhupuheesi vääriksi?” Morrigan kysyi.

”En todellakaan!” Jack puuskahti. ”Koska vaikka sieltä ei mitään hirviötä esiin hyppäisikään, olen itse tuntenut siellä vaanivan vaaran. Millaisen vaaran? En tiedä, sillä sen enempää edes kykyni ei ole voinut minulle kertoa. On siellä varmasti paljon jotain hienoakin, sitä en kiellä, mutta en ole riskeeraamassa enää mitään sen oven kanssa! Pian se oletettavasti katoaa jälleen ja hyvä niin.”

Morrigan halusi edelleen uskoa, että Jack vain yritti vetää häntä nenästä, mutta samaan aikaan pieni ääni hänen sisällään supisi, että ehkä tämä sittenkin puhui totta. Olihan Deukalion ja koko Nevermoor täynnä mitä ihmeellisimpiä ja vaarallisiakin kummallisuuksia, ja Jack oli sanonut Jupiterinkin voivan vahvistaa väitteensä. Ja mikäli tämä yrittäisi saada hänet nolaamaan itsensä sen omituisen oven takia, varmasti tämä olisi halunnut olla vieressä sitä todistamassa. Jutussa saattoi siis hyvinkin olla perää.


**


Kun päivä oli jo kääntynyt illaksi, eikä Morriganilla ollut mitään ihmeempää tekemistä, hän löysi itsensä jälleen seitsemännen kerroksen käytävältä. Hän asteli ohi huoneettomien ovien ja päätyi lopulta seisomaan sen koristeellisen kultaoven eteen. Lattian ja alareunan välisestä raosta kajasti edelleen punaista hehkua, ja Morrigan haistoi nenässään viehkon tuoksun, joka oli ehkä vain voimistunut aamusta. Ja nyt ovessa oli myös kahva, ihan niin kuin Jack oli ennustanut. Se oli muun oven tapaan kultainen ja kaiverruksin koristeltu ja muistutti muodoltaan hyvin paljon sitä S-kirjainta, joka oveen itseensäkin oli kaiverrettu.

Voisiko sen takana todella olla käytävä täynnä salaisuuksia, vaarojakin jopa?

Paikan mahdollinen vaarallisuus ja Jackin maalailemat uhkakuvat saivat Morriganin hieman epäröimään, sillä eihän tieten tahtoen etsinyt elämäänsä mitään niin hurjaa, mutta… Olihan Jack omien sanojensa mukaan uskaltautunut oven toiselle puolelle edes vähän matkaa, eikä mitään ollut sattunut. Hänhän voisi itsekin siis aivan turvallisesti edetä muutaman metrin. Kunhan hän nyt ensin saisi oven avattua.

Morrigan laski kätensä kahvalle, veti syvään henkeä ja lopulta painoi kahvan alas. Se painautui sulavasti kohti lattiaa hänen kätensä painon alla, ja hän pääsi vetämään oven auki.

Ennen kuin Morrigan oli saanut ovea edes kunnolla avattua, hän tajusi punertavan hehkun alkulähteeksi lamput, joiden valo oli – jostain täysin tuntemattomasta syystä – punaista. Lähes yhtä nopeasti hän huomasi myös, ettei oven takana ollutkaan käytävää, niin kuin Jack oli kertonut, vaan huone. Se oli huone, joka Morriganin mielestä pitäisi sisällään salaisuuksia yhtä suurella todennäköisyydellä kuin Fenestra osasi lentää. Pölyrättejä se huone kyllä piti sisällään, kuten myös moppeja ja luutia sekä rivikaupalla pesuainepulloja, joista hänen haistamansa tuoksukin oletettavasti tuli.

Siivouskomero.

Se huone näytti eittämättä siivouskomerolta, eikä Morrigan keksinyt yhtäkään hyvää perustetta sille, että se voisi olla jotain muutakin. Jack aivan varmasti tiesi sen myös ja oli kuin olikin vetänyt häntä nenästä puheillaan vaarallisista käytävistä ja salaisuuksista. Nyt tämä varmaan naureskeli hänen hyväuskoisuuttaan olemattomaan partaansa.

”Se ketku”, Morrigan tiuskaisi itsekseen. Olihan hän toki epäillytkin pojan sanoja, mutta kuitenkin antanut niille mahdollisuuden olla totta, mitä hän nyt katui suuresti. Olisihan sen pitänyt olla alusta alkaenkin itsestäänselvää, että Jack puhui pelkkää palturia.

”Ja sinä!” Morrigan vielä kivahti huoneelle, joka olikin paljastunut siivouskomeroksi. ”Mikä kumma on olevinaan tällainen tyhjästä ilmestyvä siivouskomero, jolla on niin hieno ja erikoinen ovi!? Kaikki muut ovet ovat ihan tavallisia! Eihän tässä ole mitään järkeä!”

Mutta tytön oli pakko muistuttaa itseään siitö, että Deukalionissa tai koko Nevermoorissa ei aina tuntunutkaan olevan mitään järkeä, ei ainakaan jos verrattiin Sakaalifaksiin ja muuhun Talvimeren tasavaltaan. Ja siitähän hän Nevermoorissa pitikin, vaikka nyt tuo aivan tavalliseksi paljastunut ovi komeroineen häntä ärsyttikin. Oli se toisaalta onnistunut viihdyttämäänkin häntä äkillisellä ilmestymisellään ja hienoilla koristuksillaan. Ei hän kylläkään olisi pannut pahakseen, jos S-kirjain todella olisi merkinnytkin salaisuuksia eikä siivouskomeroa, vaikka Jackin kuvaamia vaaroja hän ei kaivannutkaan elämäänsä.

”Jackille en kyllä kerro tästä mitään”, Morrigan päätti painaessaan kultaoven kiinni. ”Hänen ei tarvitse tietää että edes puoliksikaan uskoin hänen juttujaan, siitähän vain riemu repeäisi. Mutta jos hän vielä jotain yrittää niin taatusti suljen hänet tähän komeroon ’salaisuuksiensa’ seuraksi. Itse asiassa taidan tehdä niin joka tapauksessa. Sittenpähän näkee, missä niitä vaaroja todella piilee!”
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 754
Mikä syntymäpäiväficci! Aivan huikeaa, suuri kiitos tästä! Se sai kyllä leveän hymyn kasvoilleni, kun eilen tämän ja viestisi huomasin, ja hymy pysyy edelleen, kun tätä kommenttia kirjoitan :D Ja vieläpä Nevermooria! Olen useasti miettinyt, että kirjoittaisitpa sinä lisää, ja nyt tämä toive toteutui ;)

Tykkäsin hurjasti siitä, että tässä on miljöönä juuri hotelli Deukalion ja hahmoina Morrigan ja Jack. Deukalion on paikkana täynnä mahdollisuuksia (vaikka niin on toisaalta myös koko Nevermoor, mutta se on jo huomattavasti monimutkaisempi paikka navigoida :D) ja on hauskaa, miten Deukalion itsekin nousee ikään kuin yhdeksi Nevermoorin hahmoista. Odotan mielenkiinnolla, mitä tykkäät Onttorokosta! Siinä Deukalion saa vielä enemmän huomiota aiempiin kirjoihin verrattuna :P Tykkäsin siitä, kuinka kuvailit Morriganin tarkastuskäyntiä kerroksesta toiseen, sitä oli hauskaa seurata mukana, ikään kuin olisin itsekin ollut paikan päällä. Ja hahmoista: vaikka Jupiter ja Fenestra taitavat olla suosikkihahmojani, tykkään todella paljon Morriganin ja Jackin välisestä kemiasta! Heidän välillään on sellainen sopiva viharakkaussuhde, joka on takuuvarma viihdyttäjä, ja niin se on kyllä tässäkin ficissä. Tykkäsin etenkin tästä:

Lainaus
”Kylläpä sinä nyt mietit jotain oikein urakalla, pää ihan savuaa”, Jack virnisti, kun Morrigan retkensä lopuksi saapui alas keittiöön.

Tuossa jotenkin korostuu se, miten Jack uskaltaa ärsyttää ja kiusoitella Morrigania, mutta tietää kyllä, missä rajat kulkevat :D

Siihen nähden, että lähdit kirjoittamaan niin sanotusti kylmiltään, tämä ficci on tosi onnistunut! Deukalion on eriskummallinen ihana itsensä ja Morrigan ja Jack hyvin IC. Etenkin Morriganin kärsimättömyys ja seikkailunhaluisuus (etenkin tuo vuoristoratayksityiskohta oli hauska!) sekä hänen ja Jackin keskustelu osuivat todella hyvin yhteen kirjojen kanssa. Myös itse juonen puolesta Jack on aivan erityisen onnistunut ja sai miettimään ensimmäisessä kirjassa olevaa lukua, jossa yksi varjoista pääsee pakenemaan varjohuoneesta ja Jack huijaa Morriganin etsimään sitä :D Siinä mielessä Jackin huijaus oli aivan loistava ja niin hyvä, että jopa minä menin lankaan! Ehkä se oli tuo En minä huijaa, kysy vaikka Jupiterilta”, mikä huijasi minuakin, koska sehän sai Morriganin ajattelemaan, että Jackin on puhuttava totta. Todella hyvin keksitty! Mietin ensin, että oho, onpa hyvä! Salaisuuksia, kauhuja, pelkoja... paitsi että kyseessä onkin pelkkä siivouskomero ;D Loppuun olisi vielä ollut parasta, jos Fenestra olisi tullut kyttäämään Morriganin tekosia ja varoittanut koskemasta hänen siivoustarvikkeisiinsa, mutta ehkä oli parempi, että kukaan ei ollut näkemässä Morriganin suurta ovenavaushetkeä :P Tuntui itse asiassa jopa siltä, että Jack ja Deukalion olivat yhdessä mukana tässä Morriganin huijauksessa, mikä toi sekin oman hauskan lisämausteensa tekstin juonenkäänteeseen :D

Tätä luki kyllä niin leppoisasti ja mieli kulkeutui heti Nevermoorin maisemiin! Ihana pieni tauko tosimaailmasta, tykkäsin hurjasti ♥ Tyylin ja kerronnan puolesta tämä oli sujuvaa ja hahmot olivat ihanan IC hotelli Deukalionia myöten. Kiitos kiitos kiitos!

between the sea
and the dream of the sea

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Ihanaa että olen onnistunut ilahduttamaan sua tällä hiddenben! Mä on vastaavasti kans tosi ilahtunut kirjoittamastasi kommentista, iso kiitos, koska voi että mitä kauniita sanoja ♥ Ja varsinkin tää:
Lainaus
Olen useasti miettinyt, että kirjoittaisitpa sinä lisää,
Koska ääää oikeesti? Juuri minä? 😭😭😭 En ehkä kestä, oon niin otettu. Kiitos ♥

Deukalion on tosi siisti paikka, haluisin itsekin päästä käymään. Se tosiaan on kuin oma hahmonsa kaikkine jännine ominaisuuksineen ja kykyineen (ehkä silläkin pitäisi olla paikkansa Meineikkaassa seurassa? ;D). Vähän jännitti kyllä kirjoittaa siitä(kään) kun olen lukenut kaksi ekaa kirjaa vain kerran kummankin ja niistäkin kerroista on jo pieni tovi, niin mietin että muistaako sitä enää mitään. Onneksi netistä löytyy edes enkuksi vähän virkistystä muistille, ja onneksi ficeissä saa aina soveltaa :D Aikamoista soveltamista koko tämän ficin kirjoittelu olikin, sillä vaikka mulla oli alusta alkaen perusidea mielessä, tän kirjoittelu oli aika pitkälti sitä että keksin asiat mukaan sitä tahtia kun niitä kirjoittelin 😅 Normaalisti en sellaista harrasta, mutta eipä kai tää lopputulos sen hullumpi ole. Olipahan taas vaihtelua omiin kirjoitusnormeihin (ja se piti huolen myös siitä että ehdin kirjoittaa tämän sinulle valmiiksi :3).

Lainaus
Siinä mielessä Jackin huijaus oli aivan loistava ja niin hyvä, että jopa minä menin lankaan!
Oho, siistiä ;D En kirjoittaessa ajatellut, olisiko lukijan edes tarkoitus mennä halpaan edes puoliksi niin kuin Morrigan, mutta aika hauska että niin kävi (no tulipahan hyvä pettymyskäänne lukijallekin sitten samalla :D). Ajattelin että Jupiterin mainitseminen toimisi hyvänä vakuuttelukeinona (Jackilta Morriganille), kun Jack tietenkin ajattelee Morriganin uskovan Jupiterin sanaan. Mutta samalla Jack on varma, ettei Jupiterilla ole aikaa keskustella Morriganin kanssa Deukalionin kumallisuuksista :D Jack osaa olla ovela ja tietää, miten Morrigania höynäytetään. Heidän suhteensa on kyllä viihdyttävää luettavaa, kun samaan aikaan ollaan ihan kavereita mutta kuitenkin aina napit vastakkain. Nyt täytyy Jackin varoa visusti, tai muuten hän päätyy siivouskomeroon lukkojen taakse ;D

Mä itse asiassa mietin, laitanko loppuun just jonkun Fenestran todistamaan Morriganin suurta ja jänskää hetkeä mystisen oven luona, mutta enpä sitten. Tämän lopettaminen oli kyllä varsin haastavaa (miks ficien loput on aina niin hankalia?), pyörittelin vaikka mitä sanoja eikä mikään tuntunut toimivan :D No, sainpahan onneksi jonkinmoisen lopun aikaiseksi, koska en olis tykännyt lainkaan siitä ideasta, etten saa tätä ajoissa kirjoitettua.

Ja siis aaaa vielä kerran kiitos kiitos kommentistasi, mä oon niin iloinen että tykkäsit tästä lahjasta! ♥♥ Mäkin olen viimein päässyt kotiin ja alottelen Onttorokon viimeistään huomenissa :)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 841
  • 🇺🇦
Onnea Kommenttiarpajaisten voitosta! :) Arpaonnesi on kyllä ihan huikea (ainakin täällä Finissä). :D

Luen parhaillaan ekaa Nevermoor-kirjaa ja ajattelin, jos ehtisin lukea sen loppuun ennen kuin tulee aika jättää arpajaiskommentti -- mutta en sitten ihan loppuun ehtinyt. Mutta eipä se mitään, sillä vaikka en tiedä, mihin kohtaan kirjoja olet tämän ajatellut, se tuntui sopivan hyvin siihen kohtaan, jossa juuri parhaillaan olen itse menossa ;D (Tosin Jackin silmälappukyvystä ei ole vielä kerrottu mitään, mutta en koe, että olisin nyt vakavasti spoilaantunut!) Jack nimittäin juuri huijasi Morrigania jahtaamaan varjoja ja siksi voin oikein oikein hyvin kuvitella häntä jekuttamassa vähän lisää. (Aa, hiddenben olikin muistanut saman kohtauksen!)

Minusta tämä on tosi kiva ja voisi melkein olla luku itse kirjasta! Kirjoitat hauskasti ja fandominomaisesti, tässä on sellaista vähän naljailevaa, mutta viatonta huumoria, jota on mukava lukea. Jack naureskelemassa olemattomaan partaansa oli mun mielestä kivasti ilmaistu ja tykkäsin myös tuosta, miten Morrigan käski ovea kasvattamaan itselleen kahvan. :) Kuten hiddenben jo sanoikin, tuot mainiosti esiin paitsi Jackin ja Morriganin myös hotelli Deukalionin luonnetta. Totta kai Morriganin täytyy itse selvittää oven salaisuus, koska Deukalionista voi löytyä ihan mitä vaan -- ja koska noin innokas yksitoistavuotias tekisi. :D Tykkäsin myös viittauksista Jupiteriin ja Feniin, ne toivat tähän kivasti lisää fandomhenkisyyttä.

Itseäni ei muuten haittaisi, jos löytäisin kotoani ylimääräisen ja tilavan siivouskomeron, nykyinen on aika onneton. :D Mutta hotelli Deukalionissa tuo on tietysti vähän mälsää. Hahhah, mitenköhän Jackin käy, kun Morrigan kostaa huijauksen ja sulkee hänet komeroon? :) Ehkäpä innostut kirjoittamaan jatkoa, kun kolmoskirja on luettu?

Kiitos tästä, tätä oli mukava lukea! :)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 613
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
marieophelia: Ei mun arpaonni muualla loistakaan 😅 Mut sentääs täällä Finin puolella, mikä on oikein hyvä sekin ♥

En totta puhuen osaa sanoa, mihin kohtaan kirjoja tämä pitäisi sijoittaa. Johonkin loma-aikaan, kun Jackilla on aikaa hengata Deukalionissa, mutta muuten olkoot täysin epämääräinen ajankohta :D En ajatellut asiaa sen tarkemmin. Ei tästä varmaan nyt hirveästi spoilaannu, kun kirjojen juonta ym. tässä on loppujen lopuksi aika vähän. Toki jos ei tiedä mitään niin se on eri juttu!

Minusta tämä on tosi kiva ja voisi melkein olla luku itse kirjasta! Kirjoitat hauskasti ja fandominomaisesti, tässä on sellaista vähän naljailevaa, mutta viatonta huumoria, jota on mukava lukea. Jack naureskelemassa olemattomaan partaansa oli mun mielestä kivasti ilmaistu ja tykkäsin myös tuosta, miten Morrigan käski ovea kasvattamaan itselleen kahvan. :)
Oi mitä ihania kehuja, kiitos ♥ Ja kiva kun poimit esimerkkien valossa noita juttuja, mistä tykkäsit, se on aina kiva kirjoittajana tietää, mitkä kohdat justiinsa on uponnut yleisöön :) Oon aina tykännyt tosta ilmaisusta "naureskella olemattomaan partaansa" niin piti ottaa sekin mukaan kun kerrankin tuli sille otollinen kohta :D

Minuakaan ei joku iso ja hieno siivouskomero haittais, on toi nykyinen aika ahdas (vaikka kaikki tarvittava onneksi sinne mahtuu kun hyvin asettelee), mut joo, kyllähän se on iso pettymys kun ehtii jo toivoa jotain jännittävää ja taianomaista 😅 Siinä trollas sekä Jack että itse hotelli Morrigania oikein huolella.
Hahhah, mitenköhän Jackin käy, kun Morrigan kostaa huijauksen ja sulkee hänet komeroon? :) Ehkäpä innostut kirjoittamaan jatkoa, kun kolmoskirja on luettu?
Jaa-ah, tässähän oiskin ideaa! Se jääkööt nähtäväksi. Kolmoskirja mulla on vielä kesken, kun ei oo oikee ollu aikaa ja omaa kärsivällisyyttä lukea niin paljon kuin olis kiva (miten voiki olla että lomallakaan aika ei tunnu riittävän), mut tää on kyllä sellainen fandom josta haluan jatkossakin ficata!

Kiitokse kommentista, ihana kuulla että tykkäsit ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中