Kirjoittaja Aihe: Unelmista ja tragedioista (K-11 ¤ draama, angst ¤ mikroficcejä ¤ 11/11)  (Luettu 1696 kertaa)

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Unelmista ja tragedioista

K-11 •• draama, angst •• microficcejä
•• viittauksia itsetuhoisuuteen ••


A/N: Oon innostunut ihan älyttömän paljon mikroficeistä, ja idea tähän lähti osittain flawlessin le parole lontane (K-15) -kokoelmasta ja osittain Blind Channelin musiikista. Tämä kokonaisuus kattaa siis Violent Pop -levyn biisit. Yksi biisi vastaa yhtä mikrotarinaa, ja tarinoiden nimet on erittäin vapaita suomennoksia biisien nimistä. Lisähaasteena itselleni on se, että jokainen tarina on 50 sanaa pitkä. Kertokaa ihmeessä mielipiteitä. :)

Osallistuu Mikroficci-haasteeseen.






¤ ase ¤


En ollut syntynyt luovuttamaan. Kävi tilanne miten hankalaksi tahansa, taistelin tieni ulos kienoilla millä hyvänsä.

Missioni oli päästä huipulle. Voittaa kaikki. Saada ääneni kuuluviin. Hallita kaaosta ympärilläni. En välittänyt kivusta, se huuhtoitui pois tekemisen hurmiossa. En välittänyt keitä satutin matkallani.

Peilistä minua katsoi taistelija – ase, joka oli aina valmiina toimimaan.


¤ ¤ ¤


¤ kuolleen ruumiini yli ¤


Verta, hikeä, kyyneleitä. Satoja tunteja, unettomia öitä. Unelmasta ei luovuttu – se eli kaikkien sielussa. Tuli roihusi sydämissä, kasvatti uskoa.

Me pystymme tähän.

Kirkkaat valot syttyivät pimeyden keskelle. Ihmismeri avautui edessä ja huuto kaikui seinistä.

Se hetki oli meidän.

Näytimme epäilijöille, että osaamme ottaa vallan. Hengitimme ja elimme mukana jokaisella solullamme.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2021 12:32:58 kirjoittanut Felia »
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
¤ kuollut tarpeeksi vuoksesi ¤


Olit väsynyt, niin väsynyt. Jäljet ranteissasi, viinapullot pöydällä olivat tarinasi. Minä puolestani olin jo yrittänyt tarpeeksi, uhrannut tarpeeksi.

Halusin luovuttaa, päästä eroon kaikesta paskasta. Sinä ja minä – ikuisuus ei koskaan ollut meitä varten.

Olin sinulle kuin peli. Käytit hyväksi addiktiotani.

Se riitti. En enää aikonut uhrautua puolestasi.

Oli hyvästien aika.


¤ ¤ ¤


¤ kuume ¤


Kehoni ja mieleni olivat kuin yö ja päivä. Kehoni janosi elämää, selviytymistä, mieleni huusi tuskasta, kuolemasta. Korkeuksissa oli vaikeaa hengittää.

Olin nähnyt kaiken paskan – oppinut huonoille tavoille. Jokainen helvetin kuoppa oli jättänyt jäljen,  kivuliaan arven. Sain voimaa kaikesta, mikä ei ollut tappanut minua.

Unelmointi piti minut hengissä, kun tanssin liekeissä.
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
¤ aikapommi ¤


Kello tikitti.

Olin valmis. Otin kaiken, mitä sain. Pillerit ja seksin. En voinut rauhoittua, menin ja etenin vauhdilla, valmiina polttamaan itseni.

Tiesin, että väsyttäisin itseni. En välittänyt siitä. Säännöt ja sydämet oli tehty rikottaviksi.

Se kaikki sai minut tuntemaan olemaan enemmän elossa, mutta sillä olisi hintansa.

Pommi sisälläni oli räjähtämäisillään.


¤ ¤ ¤


¤ käärme ¤


Valheita valheiden perään.

Petit minut ja nyt oli minun vuoroni ottaa ohjat, saada sinut katumaan. Todellinen luontosi oli kuin myrkkyä, mutta olin sille immuuni.

Oli selvää, ettet tulisi koskaan muuttumaan.

Olin valmis painamaan liipaisinta, lähettämään viestin. Luulit olevasi ovela, mutta tulisit aina häviämään.

Pelisi oli pelattu. Käärmeen tuli luopua nahastaan.
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
¤ yksi meistä ¤


Yritin kamppailla vastaan, mutta ote piti ja seuraavassa hetkessä olin kahlittu. Tunsin käsivarressani piston ja maailma alkoi sumentua.

Jouduin antamaan periksi pimeydelle.

Herättyäni melkein sokaistuin ympäröivästä valkeudesta. Liikahdin – kahleet olivat poissa. Nousin ylös ja juoksin kohti ovea. Huusin ja taoin ovea kaikilla voimillani.

Demonit kutsuivat.

Pian tekin olisitte, kuten minä.


¤ ¤ ¤


¤ vihollisia vai rakastavaisia? ¤


Sen ei pitänyt merkitä mitään. Se oli vain seksiä.

Silti se oli enemmän. Olit päässyt pääni sisään, hengittäminen ilman sinua oli vaikeaa.

Olimme kuitenkin tuhoon tuomittu yhdistelmä. Sydämesi kuului muille. Olin vain keino purkaa yksinäisyyttäsi.

Silti rakastin. Niin paljon, että tunsin itseni sairaaksi.

Jonain päivänä se kaikki lähtisi vielä käsistä.
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 202
Kommiksesta heissan!

Olen ihan superinnoissani siitä, miten mikroficci haasteesta on innostuttu ja siihen on kirjoitettu paljon hienoja tekstejä. Nämäkin osoittavat sen, kuinka paljon voikaan lopulta sanoa pienessä sanamäärässä. Musiikin yhdistäminen näihin toimii tosi hienosti, tai pitäisikö sanoa että musiikki inspiraationa toimii näissä hyvin :D Itse olen aika vähän kuunnellut Blind Channelia mutta nyt pistin tuon levyn soimaan taustalle kun kirjotittelen tätä kommenttia.

Luin nämä ensin putkeen ja sitten palasin jokaiseen vielä uudelleen tuon musikiin kautta ja täytyy sanoa, että näistä sai hippusen enemmän irti musiikin kanssa :D Mutta näin tämä oli ehkä ajateltukin, sillä ovathan nämä todella sidoksissa tuohon musiikkiin mikä on mielestäni hyvä juttu. Tykkään siitä, että lukemisen lisäksi voi nauttia samalla myös musiikista.

Tuosta kuolleen ruumiini yli osasta tuli mieleen Euroviisut ja tämän bändin matka sinne. Ehkä peilaan tässä omia fiiliksiäni, sillä kuten jo sanoin niin aika tuntematon bändi tämä on ollut itselleni ennen viisuja. Mutta nyt olen kuunnellut vähän enemmän ja huomannut, että asenteeni on muuttunut positiivisempaan vaikka olen toki aina ollut raskaamman musiikin ystävä :)

Ensilukemalla nämä kaikki tuntuivat liittyvät yhteen, mutta uudellen luettuna ja etenkin tuon musiikin kanssa huomaan erot. Jokainen on oma hieno kokonaisuutensa :D Tykkään tosi paljon jokaisesta, sillä nämä todellakin kertovat tarinoita. Näissä oli myös jotain lyyrista, ehkä se tulee tuosta musiikista mutta jo ensimmäisellä lukukerralla ajattelin että ovatpa nämä runollisia :D Aivan ihania! Todella kauniisti kirjoitettu!

Ehkä näistä omaksi suosikiksi nousi tuo vihollisia vai rakastavaisia? ihan jo siksi koska tykkään tuosta biisistä tosi paljon. Ihanaa myös, että näitä on tulossa vielä muutama kun biisejäkin on vielä jäljellä :) Joten jään odottelemaan loppuja!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vendela: Mahtavaa, että nappasit tämän Kommiksesta! Haaste on tosiaan inspiroinut mua todella paljon ja blokinkin sai hyvin purettua sen myötä. :D Tosiaan, nämä voivat toimia paremmin, kun kappaleet soivat taustalla, mutta ei se tietenkään pakollista ole niitä kuunnella. Hienoa kuulla, että näistä on saanut enemmän irti musiikin kanssa. Mullekin kyseinen bändi oli tuntematon ennen viisuja, mutta nyt se on tutuksi jo tullut. Hauskaa, että yhdistit tuon kuolleen ruumiini yli bändin Euroviisu-matkaan. Näin jälkikäteen ajateltuna, teksti kyllä tosiaan sitä kuvastaa hyvin. :D Enemies With Benefits on mun suosikkibiisejäni, joten siihen liittyvää pätkää oli erityisen vaikeaa, mutta silti hauskaa kirjoittaa. Ihanaa, että pidit näistä! Tuhannet kiitokset kommentistasi. ♥





A/N: Viimeisiä pätkiä viedään. Tätä kokoelmaa on ollut ihan sika hauskaa, mutta myös haastavaa, kirjoittaa. Ehkäpä kokeilen jotain tämän tyylistä myöhemmin uudelleenkin. Nauttikaa! :D





¤ rakkauteni ¤


Kolme vuotta kärsimystä. Nyt se oli ohi.

Myöhästyit anteeksipyyntösi kanssa. Valheesi eivät enää merkinneet mitään. En antaisi sinun kohdella minua enää huonosti.

Oli minun vuoroni valita tarinan loppu.

Olin pahoillani siitä, mitä seuraisi. Onnellinen siitä, että menit helvetin läpi.

Rakkauteni sinua kohtaan oli aika kuolla.

Unohdin sinut ja sinä minut.


¤ ¤ ¤


¤ en tunne mitään ¤


Se kaikki oli liikaa. Tein niin paljon lyhyessä ajassa ja nyt jäljellä oli enää vain kuori. Kuori, joka ei tuntenut enää mitään.

Sisälläni oli tyhjää – reikiä, joihin ei ollut täyttökeinoa. Ympärilläni oli tuhansia muita, mutta olin silti yksin. Olin hukkunut siihen tilaan.

Tyhjyys oli hyvästä. Mutta se myös pelotti minua.


¤ ¤ ¤


¤ lyhdyt ¤


Viisi vuotta työtä. Ympäri maata ja maailmaa.

Tie oli pitkä kivinen, mutta hauska. Usko itseen, omaan tekemiseen oli keskiössä. Sisimmässä paloi se valo, joka kantoi pitkälle. Pimeys ei ollut mahtanut sille mitään.

Sielussa oli avain, joka johtaisi tuntemattomaan. Se oli aika avata ja taittaa puuttuvat kilometrit.

Vallankumous oli juuri alkanut.
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 202
Nämä viimeiset osat ovat roikkuneet kommenttilistallani jo jonkin aikaa. Tänään oli hyvä päivä lukea nämä sekä kuunnella nuo näihin liittyvät biisit :)

rakkauteni oli hieno niin itse tekstinä kuin biisiin yhdistettynä. Jotenkin tässä oli sellaisen on-off-säätämisen lopun fiilis ja että nyt sille kaikelle oli viimein saatu viimeinen piste. Hienosti tiivistetty teksti :)

Vaikka noiden biisien kuuntelu ei sinällään ole pakollista, niin itse koen että saan näistä vähän enemmän irti kun musiikki soi tausalla :) Tosin nämäkin luin ensin ilman musiikkia ja sitten fiilistelin vielä uudelleen biisien kanssa. Tykkään miten olet saanut vähillä sanoilla välitettyä isoja tunteita. Joten kiitos näistä, erittäin onnistunut kokeilu!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!