Kirjoittaja Aihe: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker  (Luettu 1158 kertaa)

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 495
Title: Sä tulit niin lähelle mun henkee
Author: Angelina
Fandom: MCU
Rating: S
Paring: Helmut Zemo/John Walker (if you squint)
Warnings: SPOILAA The Falcon and the Winter soldieria!

A/N: Oon rakastunu Zemoon, sue me

Haasteet: Ime kappale tyhjiin (Jannika B - Seuraavaan elämään) ja Kerää10 hahmolla John Walker



SÄ TULIT NIIN LÄHELLE MUN HENKEE





Lautalla on hiljaista.

Melkein liiankin hiljaista.

Vangit ovat yksin, kukin omassa äänieristetyssä sellissään - osa vielä erikseen käsiraudoilla kahlittuina, osa vapaammin.

Helmut Zemo istuu omassa sellissään, lähes pitkästynyt ilme kasvoillaan. Hän selailee hajamielisesti käsissään olevaa kirjaa, kääntää sivuja koirankorville ja näyttää välillä viheltelevän, vaikkei ääntä kuulukaan.

Jostain syystä tuo näky ärsyttää John Walkeria suunnattomasti.

Hän ei ole aivan varma, miksi on tullut - Contessa ei todellakaan käskenyt häntä tänne - eikä asia valkene hänelle sittenkään, kun hän seisoo Zemon sellin edessä. He eivät ole nähneet toisiaan sitten Latvian, jolloin Zemo - kuten kaikki muukin - lipesi Johnin sormien lävitse.

Sokovialainen nostaa katseensa kirjastaan, eikä näytä lainkaan yllättyneeltä. Sen sijaan hänen toinen suupielensä kääntyy virneen tapaiseen, saaden Johnin varuilleen. Hetken he katsovat toisiaan, kunnes Zemo nousee ylös ja kävelee sellinsä ovelle ja painaa pientä nappia sellin seinään upotetun mikrofonin kohdalta.

“Supersotilas”, hänen äänensä on sulava, lipevä, “vaan et enää Captain America.”

“US Agent”, John vastaa ylpeästi, leukaansa kohottaen.

“Hmm.”

Tieto ei tee Zemoon vaikutusta ja vaikka se ei ole yllättävää, saa se silti Johnin sykkeen nousemaan.

Et ikinä tarpeeksi hyvä.

“Minun ei tarvitse todistaa sinulle mitään”, John sylkäisee.

“Ei”, Zemo vastaa, “vaan silti yrität.”

Oli virhe tulla tänne, John ajattelee, ennen kuin iskee nyrkkinsä sellin paksuun lasioveen. Edes hänen superseerumivoimansa eivät saa lasia kuin hieman tärähtämään ja Zemo hymähtää.

“Tule takaisin sitten, kun ymmärrät mihin olet itsesi sotkenut.”

Ennen kuin John ehtii vastata, Zemo istuu takaisin sängylleen ja nostaa kirjan käteensä, eikä enää katso häneen.


Seuraavan kerran Contessan kyseenalaisia käskyjä kuunnellessaan, John kuulee mielessään Zemon sanat.


« Viimeksi muokattu: 22.08.2021 19:56:00 kirjoittanut Angelina »


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 961
Vs: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker
« Vastaus #1 : 08.05.2021 08:57:14 »
Hnnngh, voi kyllä😍
Otsikosta jo tiesin, että nyt on hyvää shittiä, ja siis KYLLÄ.

Lainaus
Hän selailee hajamielisesti käsissään olevaa kirjaa, kääntää sivuja koirankorville - -
Todellinen osoitus siitä, että Zemo on PAHA.
Tekee aina itsellä niin pahaa kun joku kehtaa tehdä noin🤣

Sun pitää ihan selvästi kirjottaa lisää näistä, olit vanginnut molempien luonteen tässä niin hyvin. Nää oikeesti sopii toisilleen ku nyrkki silmään🤤 Hnngh, tää on vaan yks syy lisää siihen listaan, että tykkään Walkerista mitä helvettiä koko ajan enemmän.
Ihana alemmuuskompleksi.

Lainaus
Tieto ei tee Zemoon vaikutusta ja vaikka se ei ole yllättävää, saa se silti Johnin sykkeen nousemaan.

Et ikinä tarpeeksi hyvä.

“Minun ei tarvitse todistaa sinulle mitään”, John sylkäisee.

“Ei”, Zemo vastaa, “vaan silti yrität.”
Mmmm, tämä. Voisin kyllä vaivatta quotettaa puoli ficciä, niin paljon herkullisia kohtia. Lisäks tästä jäi fiilis, että Zemo jäi nyt asustamaan Walkerin päähän.
... Mikä johtaa auttamatta siihen, että Walker vielä palaa ja oikeasti vapauttaa sen tuolta ihan vaan todistaakseen😏

Kiitos, nyt mun on varmaan ihan pakko kirjottaa jotain näistä kahdesta myös😂🙈 koska siis ai että miten PIDIN TÄSTÄ😍

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker
« Vastaus #2 : 08.05.2021 10:49:59 »
Oi joi, mitä bongasinkaan!

Oon vieläkin niin innoissani The Falcon and The Winter Soldierista, joten olihan tämä ihan pakko tulla lukaisemaan. Ja ai että, tarjoilit oikean herkkupalan! ♥

Zemo ja Walker... Vaikka paritus ei tässä niin selkeänä esille tullutkaan, niin kyllä tuolta rivien välistä saattoi jotain lukea. ;) En olisi ihan heti veikannut näitä kahta yksiin, mutta herttinen sentään, sehän toimii. ;D Tässä oli niin ihanan kutkuttava tunnelma, ja paljon jäi arvailujen varaan, mikä tietysti jatkon kannalta on hyvä (jos siis joskus päätät kirjoittaa lisää kaksikosta? :D). Zemon lähes kylmänviileä rauhallisuus oli niin... ah, parhautta, ja Johnin temperamentti... Nam, mikä yhdistelmä. ;D Ja Zemon kyky päästä helposti toisen pään sisään. Hmm, niin kutkuttavaa. :D

Tykästyin itsekin sarjassa Zemoon, Walkerin suhteen oon vielä vähän kahden vaiheilla, enkä oikein tiedä, mitä ajatella hänestä. Mutta siis, tässä molemmat oli kyllä loistavasti kirjoitettu! Voi että, tekisi niin mieli sanoa tästä paljon enemmän - muutakin kuin sen, että oon ihan fiiliksissä - mutta järkevät sanat lähti Sokoviaan. :D Pidin tästä hirmusen paljon enkä yhtään pistäisi pahitteeksi, jos näistä kahdesta innostuisit vielä lisääkin kirjoittamaan. ;)

Tuhannet kiitokset! ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 495
Vs: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker
« Vastaus #3 : 13.05.2021 23:40:22 »
Vio: Mä mietin, että onko toi nimi jo liikaa tälle ficille, mutta jotenkin tykästyin siihen ja aattelin, et ehkä se voi antaa tälle vähän syvempää merkitystä :''D Ja siis joo hyi, vaan pahat ihmiset taittelee sivuja koirankorville, mut ehkä Zemo saa (vähän) anteeksi, koska täytyyhän sillä nyt olla tylsää... Olin vähän epävarma näiden kahden kanssa, että saanko niitä mitenkään uskottavasti toteutettua, mutta ihanaa jos onnistuin ♥ Zemo saakin jäädä Walkerin päähän asumaan etten oo ainoo uhri (;D), mutta myös siksi, että voin innostua kirjottamaan näistä enemmänkin... JA TODELLAKIN KIRJOTAT, hop hop! Kiitos <3

Felia: Apua, ihan mahtavaa että löysit tänne ♥ Musta tää on tosi mielenkiintonen paritus ja oon jotenkin ihan innoissani tästä :''D Oon tosiaan ihan in love Zemoon, mutta ensin mietin etten oikein osaa parittaa sitä kunnolla kenellekään - kunnes keksin tämän ;D Ne on Walkerin kanssa just sopivan sekopäinen kombo ja vaikkei tällä parituksella nyt mitään fluffiromantiikkaa aikaiseksi saa (kai), niin tässä on muuten paljon mielenkiintoisia mahdollisuuksia! Walker oli mulle alkuun vaan sellanen rasittava pieni kusipää, mut musta se hahmo kehittyi aika hienosti sarjan edetessä ja loppua kohden tykästyin siihen kyllä, vaikka en toki lähellekään yhtä paljon kuin Zemoon ♥ Mä luulen kyllä, että näistä kahdesta tulee kirjoitettua vielä lisääkin! Kiitos hirveesti kommentista <3


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 476
  • ava by Claire
Vs: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker
« Vastaus #4 : 14.05.2021 19:07:23 »
Kommenttikampanjasta hei!

Minä en ole nähnyt Falconia ja Winter Soldieria vielä, mutta Zemo on kyllä tuttu Pinterestistä ja meemeistä.
Lainaus
Hän selailee hajamielisesti käsissään olevaa kirjaa, kääntää sivuja koirankorville ja näyttää välillä viheltelevän, vaikkei ääntä kuulukaan.
Mun mielestä näin saa tehdä omalle kirjalle ;D sehän vaan osoittaa rakkautta kirjaa kohtaa ja sitä, että se on tärkeä. Lainakirja on sitten toinen juttu >:(

Zemolla ja Walkerilla on tässä kiva jännite. Tykkäsin, ettei Zemo ollut yhtään vaikuttunut. Hah, US Agenteja lienee joka nurkalla :) Myös se, että Zemo pääsee Walkerin mieleen on herkullista. Tykkäsin paljon.

Kiva, kun kirjoitit! :-*

-Kel
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 495
Vs: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker
« Vastaus #5 : 21.05.2021 01:03:11 »
Kelsier: Mun on kompattava Violetua siinä, että on kyllä pahan ihmisen merkki jos taittelee kirjojen sivuja koirankorville :''D Heh, tää ei ehkä välttämättä aukee ihan täysin jos ei sarjaa oo nähnyt, mutta kiva että tykkäsit kuitenkin ♥ Kiitos kun luit ja kommentoit!


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Karvis

  • Vieras
Vs: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker
« Vastaus #6 : 27.06.2021 11:21:29 »
Mä haluan pitää kiinni tuosta, että se on pahan ihmisen merkki, että taittelee sivuja koirankorville, koska en ole itse ikinä harrastanut sitä.  ;D Se mikä mua kiehtoo ja viehättää Zemossa on nimenomaan se vaikutelma, että se tietää täsmälleen aina mihin se sotkeutuu ja on valmis tekemään vaikka mitä haluamansa lopputuloksen eteen. Walkeriin nähden Zemolla ehdottomasti on parempi käsitys siitä, mistä on kyse. Walker on pelinappula, josta Zemo voisi muotoilla haluamansa. Lataus näiden välillä on kutkuttava näinkin matala ikärajaisessa tekstissä. Toki herkkua olisi korkeampi ikäraja, mutta pään sisäinen maailma on kiinnostavampi.

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 495
Vs: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker
« Vastaus #7 : 27.06.2021 14:59:20 »
Karvis: Zemo on kyllä juurikin siitä syystä loistava hahmo, että se jotenkin koko ajan tuntuu tietävän että mitä tapahtuu, mitä pitää tehdä ja miten tästä edetään. Ja nimenomaan tuo, että Walker on hänelle sopiva pelinappula, ai että. Lataukseen näiden kahden kanssa kovasti pyrin, joten jos siinä onnistun niin oon oikein tyytyväinen ;D Korkeampaakin ikärajaa näiden kanssa pitäis kyllä ehdottomasti kokeilla, koska sekin toimii! Kiitos ♥♥


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 262
Vs: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker
« Vastaus #8 : 20.07.2021 14:03:09 »
Tulin nyt kurkkaamaan vielä tämänkin :D Oon toki huomannut tämän aikaisemmin mutta kun oli nyt näppärästi tuossa Kerää10 haasteessa niin oli helppo tulla viimein lukemaan tämä. En tiedä olisiko ehkä pitänyt lukea nämä eri järjestyksessä, että eka tää ja sitten vasta tuo enkku-teksti 🤔 Mutta tämä meni nyt näin.

Tässä ehkä valottui itselleni hieman paremmin näiden kahden välinen suhde. Tai onko se edes suhde, mutta näiden välit kuitenkin. Zemo on selkeästi se joka sanelee asiat ja on muutenkin niskan päällä. Tämä Walker on oikeiastaan täysin vieras hahmo, joten siksi hänestä on tosi vaikea sanoa mitään järkevää.

Joka tapauksessa kiitos tästä, taas yksi askel otettu tämän parituksen maailmassa 😅

V

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Angelina

  • back to my roots
  • ***
  • Viestejä: 6 495
Vs: MCU: Sä tulit niin lähelle mun henkee | S | Zemo/Walker
« Vastaus #9 : 23.07.2021 16:23:12 »
V: Ei näillä varmaan loppupeleissä mitään väliä oo missä järjestyksessä lukee, kun ei nää liity toisiinsa vaikka paljon samoja elementtejä onkin :3 Mä vaan nautin Zemo/Walkerista just eniten tälläsenä - Zemo vie ja vetelee naruista, Walker seuraa perässä ja välillä muka yrittää pistää vastaan ;D Toki joo, tässä ollaan vielä ihan lähtökuopissa ja tuossa toisessa mentiin pidemmälle, tää oli kuitenkin ensimmäinen tekstini tällä parituksella niin oli jalka vielä vahvasti jarrulla :'D Kiitos ♥♥ ps. kato tää sarja. heti. ja kirjota mulle sitten zemowalkeria XD


or perhaps in slytherin,
you'll make your real friends


bannu © Inkku