Kirjoittaja Aihe: Sammakontappaja | K-11 | tuplaraapale  (Luettu 1358 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 044
Sammakontappaja | K-11 | tuplaraapale
« : 03.05.2021 18:26:06 »
Ikäraja: K-11
Tyylilaji: draama
Varoitukset: lapseen kohdistuva henkinen ja fyysinen väkivalta
Haaste: Originaalikiipeily (132. hauras)

A/N: Synkkä juoksuraapale.



Sammakontappaja

”Mitä vittua sinä olet tehnyt, rääpäle? Tapoit sitten sammakoita!” kiljui isosiskoni, kun näytin hänelle lasipurkkiani täynnä ihmeellistä, limaista kutua. Se oli täplikäs ja kiilteli kuin hyytelö. Erityisen kauniilta kutu näytti, kun sen nosti aurinkoa vasten. Kaikista eniten pidin kuitenkin sen hypistelystä. Kutu oli niin paksua, viileää ja tahmeaa. Se tuntui kivalta sormissani.

Säikähdin kamalasti, kun siskoni huusi minulle sellaista. Hämmentyneet kyyneleet nykivät silmiäni. Enhän minä ollut tappanut ketään. En ymmärtänyt, miksi sisko sähisi ja heilutti käsiään tuolla taivalla. Puristin lasipurkin tiukemmin itseäni vasten. Olisin halunnut juosta karkuun, mutta en pystynyt liikkumaan. Vatsaani alkoi koskea ihan hirveästi. Sisko pelotti minua. Miksi hän oli näin ilkeä? Enhän minä ollut tehnyt mitään väärää. Halusin vain näyttää hänelle, minkä aarteen olin löytänyt.

”Nämä ovat munia! Niistä olisi pitänyt tulla nuijapäitä!” sisko huusi ja repi purkin käsistäni niin rajusti, että minä horjahdin ja kaaduin pyllylleni. Parahdin kivusta. ”Mutta sinä tapoit ne kaikki! Helvetin kakara!”

Hän paiskasi lasipurkkini maahan niin, että räsähti ja kaikki vaivalla keräämäni kutu levisi pölyiselle asfaltille.

”Ai!” kiljaisin, kun jokin terävä puri minua poskesta. Nostin tärisevän käden kasvoilleni. Se oli punainen. Verta, minä vuosin verta. Nyt minä kuolisin. Aloin parkua.

”Ihan oikein sinulle, senkin pikku kusipää!” sisko karjui ja jätti minut siihen.



FractaAnima

  • Francesca R. Anima
  • ***
  • Viestejä: 4 096
  • Like Molly Weasley, but Slytherin
Vs: Sammakontappaja | K-11 | tuplaraapale
« Vastaus #1 : 03.05.2021 20:04:12 »
Oivoi, tämä ei ollut ihan sitä, mitä odotin laittaessani sanaksi sammakonkutu, minä kun kyttään jo toista kevättä sammakoiden kehitystä yhdellä tietyllä ojalla. ;_;

Mutta! Tästä välittyi hienosti pikkulapsen into sammakonkutua kohtaan, ja ehkä se, miten ei osata ajatella, että kudun kerääminen voi tosiaan olla vahingollista. Kurjaa, että isosisko oli niin kovin ankara. Olisi mielenkiintoista tietää mitä moisen raivon takana oikeasti kuplii. Tästä tulee kyllä hurjan paha mieli ja paha olokin. Voivoivoi. Mutta sehän meinaa vain sitä, että tämä on hyvin kirjoitettu!

Kiitokset tästä, onneksi sammakonkutu oli kauniisti kuvailtu, siitä jäi hyvä mieli. :)

- Frac


I'm into Herbology now u_u

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Sammakontappaja | K-11 | tuplaraapale
« Vastaus #2 : 05.05.2021 19:09:57 »
Olipa tämä karua luettavaa 😬 Aiheen puolesta siis, sillä kirjoitustyylisi itsessään on (kuten aina) miellyttävää. Iski sääli ja harmi kertojan puolesta, kun ei hän mitään pahaa ajatellut sammakonkutua kerätessään, ja sitten joutuukin moisen hyökkäyksen kohteeksi. Itse en koskaan lapsena sammakonkutua kerännyt, mutta tiedän että moni on niin tehnyt (vaikka niin ei kai saisi tehdä), eivätkä ole mihinkään kuollleet vaan kasvaneet ihan sammakoiksikin asti. Tosin ehkä tämä kertojaraukka ei kerännyt purkkiin myös vettä vaan pelkät kudut 🤔 Tuo sisko ei kyllä kovin tasapainoiselta kuulosta, tuntuu muutenkin vähän jopa irvokkaalta, että hän valittaa sammakonkudun kurjasta kohtalosta ja niiden tappamisesta, ja sitten itse paiskoo saman purkin maahan niin että se menee rikki. Semmosen myötä hänen "huolensa" sammakoiden kohtalosta ei kauheasti vakuuta, oli kutu jo pilalla tai sitten ei. Melkein tuntuukin, että hän räjähtelee nuoremmalle sisarukselleen ties mistä ja vaikka kaikesta, jos vain mieli sattuu niin tekemään. Fractan tavoin itseänikin alkoi kiinnostaa, mistä moinen raivo kumpuaa.

Ihastelin tätä jo raapalejuoksussa (vaikka sisältö karua onkin), kiva että julkaisit tämän näin erikseen niin pääsi kätevästi kommentoimaan :)
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 543
  • 707
Vs: Sammakontappaja | K-11 | tuplaraapale
« Vastaus #3 : 28.05.2021 22:46:22 »
Hrr, olipa karu! :( Jätän nyt pikkiriikkisen kommentin, mutta komppaan aiempia siitä, että tosiaan siskon raivo on jotenkin todella inhaa, kun lapsi ei ymmärrä, mitä teki väärin vaan ihasteli aarrettaan. Todella surullinen, mutta vähän vihastuttavakin, kun kohtelu oli niin epäreilua toista kohtaan. Mietin myös, mistä siskon raivo kumpuaa. Kuitenkin tavallaan ehkä jopa parempi, että tämä jäi (tupla)raapaleeksi ja koskettaa juuri tällaisenaan. Kiitos, olet taitava!♥
“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.



But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”