Kirjoittaja Aihe: Snowpiercer: Ajankohtaisjulkaisu, S, Melanie/Bennett, oneshot  (Luettu 698 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Ajankohtaisjulkaisu
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: Snowpiercer
Ikäraja: S
Paritus: Melanie/Bennett
Genre: Arjen palanen

Summary: Lohtulehti, se se oli. Ikävystyttävän tuttu ja siksi niin turvallinenkin muisto.

A/N: Osallistuu haasteeseen Väripaletti (khaki).



***



"Taasko sinä luet sitä?"

Benin huvittunut ääni saa Melanien nostamaan katseensa naistenlehdestä.

"Ilmeisesti kaksikymmentäseitsemän aiempaa kertaa eivät ole olleet tarpeeksi", hän toteaa ja kääntää sivua. Niin monen lukukerran jälkeen hän osaisi luetella lehden sisällön kannesta kanteen. Aikakauslehtiä painettiin Snowpiercerissäkin, mutta ne eivät herättäneet samaa tunnetta kuin vanha ja ajankohtansa kadottanut julkaisu, jonka kulmat olivat salakavalasti alkaneet kiertyä rullalle.

Lohtulehti, se se oli. Ikävystyttävän tuttu ja siksi niin turvallinenkin muisto.

"Et haluaisi lukea minulle horoskooppiani aikasi kuluksi?" Ben virnistää ja pyörähtää työtuolissaan ympäri kääntyen katsomaan junan keulan sijaan häntä. "Ehkä kaksosen ennustus on muuttunut sitten viime lukeman?"

"Niin, kuka tietää?" Melanie kohottaa kulmiaan. "Sopisihan sitä luottaakin seitsemän vuotta vanhaan horoskooppiin."

"Samaa kierrätettyä höttöä se on joka tapauksessa. Ja joku on vielä tienannut sellaisella palkkansa."

"Kultasuoni se onkin, jos löytyy ostava yleisö. Ruth kuulemma tapasi ennen ammentaa horoskoopeista viisautta arkeensa", Melanie sanoo muistellessaan kauan sitten käymäänsä keskustelua.

"Ruth..." Ben hengähtää kuin olisi puhunut jostakusta uuvuttavasta sukulaisesta. "Ruth se uskoo mitä vain soopaa, jos sen esittää tarpeeksi vakuuttavasti."

"Ei hän silti tyhmä ole", Melanie tuhahtaa, mutta hänen suupielissään kareileva hymy kielii Benin kommentin osuneen maaliin.

"No joka tapauksessa, on siinä vielä ajankohtaisiakin juttuja", Ben tokaisee lehteen viitaten. "Se iso muotikatsaus sivuilla 36-39."

"Oletko sinäkin lukenut tätä?" Melanie tiukkaa, ja Ben tarjoaa vastaukseksi olankohautuksen.

"Minkäs teet? Täällä käy aika joskus harvinaisen pitkäksi."

Melanie naurahtaa ja kääntää sivulle 36. Sivut 36-39 käsittelevät tulevan kevään muotitärppejä.

"En ole koskaan välittänyt khakista", hän toteaa. "Siinä on asiallisuutta, mutta se saa monet näyttämään vanhalta ja... takakireältä."

"Hmm. Entäs minut?" Ben kysäisee nykäistessään laiskasti khakinvärisen työhaalarinsa kaulusta. Melanie silmäilee Beniä kuin olisi arvioimassa harvinaista taideteosta.

"Etpä sinä tuon komeammaksi tulisi, vaikka vaihtaisitkin väriä."

"Olen imarreltu." Ben virnistää. "Minähän olenkin jo vuosia ollut tietämättäni muodin huipulla."

"No, sen perusteella mitä tässä sanotaan", Melanie viittaa lehteen, "khaki tuo kokonaisuuteen luonnollista särmää, toimii vastapainona kirkkaille väreille ja –"

"– tasapainottaa kokonaisuutta kuin kokonaisuutta", Ben yhtyy siteeraamaan muotiartikkelia ja hengähtää syvään lauseensa perään. "Aah, minä totta vieköön tarvitsen parempaa luettavaa."

"Minusta on herttaista, miten hyvin tämä hömppä on jäänyt päähäsi."

"Karmivaa se on."

"Joutessasi voit viihdyttää minua ja kertoa minulle horoskooppini", Melanie ehdottaa ja ottaa paremman asennon.

"Muistat sen takuulla itsekin alusta loppuun", Ben huomauttaa. "Ajattelitko testata minua?"

"Ajattelin."

Ben kohottaa kulmiaan tarttuessaan haasteeseen. Selkeästi se vaikuttaa liian helpolta.

"Oinaan elämässä on ollut viime aikoina jännitteitä, ja nyt hän toivoo läpimurtoa, joka ratkaisisi tilanteen. Mikäli oinas on sietänyt –"

"Hop", Melanie keskeyttää etusormi koholla. "Teit virheen."

"Missä muka?"

"Sanoit tilanteen. Lehdessä sanotaan tilanteet."

"Eihän sanota", Ben tuhahtaa. "Katso vaikka itse."

Melanie kurtistaa kulmiaan epäluuloisena ja selaa oikealle sivulle. Hetken kuluttua hän hymähtää ja osoittaa siten tappionsa.

Ben kallistaa päätään nenäkkäästi. "Siitäs sait."

"Oletkin nähnyt tämän kanssa enemmän vaivaa kuin olisin uskonut."

"Se on se saamarin valokuvamuisti."

"Vedähän henkeä ja ota kuppi kuumaa", Melanie kehottaa. "Kai tiedät, mitä sanotaan sivulla 13?"

"Totta hiivatissa tiedän", Ben huokaisee nyreänä. "Salakavala stressi voi vetää sinut huomaamattasi alavireeseen."

"Aivan oikein."

"Pelasta minut, Mel."
« Viimeksi muokattu: 12.03.2021 21:32:40 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."