Kirjoittaja Aihe: MCU: I See Fire | S | Steve/Tony | In English  (Luettu 6012 kertaa)

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
MCU: I See Fire | S | Steve/Tony | In English
« : 16.02.2021 01:09:04 »
Title: I See Fire
Author: Angelina
Fandom: MCU
Rating: S
Genre: pre-slash, fluff
Paring: Steve Rogers/Tony Stark

A/N: Puran ilmeisesti sekä uniongelmiani että kirjoitusblokkiani tälläsiin uniaiheisiin höttöilyihin. NO REGRETS, tho! Ed Sheeranille kiitos ficin nimestä ja ps. jos käytin you're instead of your niin poistakaa tää teksti ja mun käyttäjätunnus.

Haasteet: Fluffy10 ja FF100 sanalla 052. Tuli




I SEE FIRE





“What is your favorite element?”

Steve groaned and opened his eyes. The room was dark and his bed was really uncomfortable - the safehouse in Oregon definitely wasn’t their best - and he probably wouldn’t be able to sleep anyway, even if Tony didn’t ask him silly questions.

“I’m guessing it’s not water,” Tony continued, sounding thoughtful, “because that’d be surprising.”

“You should sleep.”

Tony was quiet for a moment and when he finally answered Steve barely heard it.

“I can’t.”

Tony’s non-existent sleep schedule was a common joke amongst the Avengers but Steve realized that maybe he - or someone else - should have paid more attention to it. Tony did so much for all of them and never asked anything in return. He fought side by side with them as Iron man and after that he kept providing for them as Tony Stark, the genius billionaire.

When was the last time someone did something for Tony? When was the last time someone took care of him?

“I guess my favorite element would be fire.”

Steve heard Tony turning to his side, facing him.

“Why?”

“Well it’s… warm,” Steve explained and Tony snorted. “It can be dangerous if not handled with care but it also protects and provides.”

Tony didn’t answer and for some reason Steve kept going.

“Kind of like… you.”

The air in the room changed and Steve wanted to smack himself. It was quiet for a long time, until Tony finally spoke.

“Well that was cheesy.”

Steve felt like an idiot. He shouldn’t have said anything - it’s just that he finally realized that Tony really didn’t get the praise he deserved and Steve would be more than happy to give that to him.

“I liked it.”

Steve froze and turned to look at Tony. His eyes were already accustomed to the dark and he could see Tony looking at him, intensely. It felt like everything stopped. It was only the two of them in their crappy safehouse, looking at each other and nothing else mattered. Steve swallowed heavily and saw Tony staring at his throat - suddenly the air around them felt thick.

Then Tony stood up. The tension dissipated and Steve couldn’t help but feel a little disappointed. He was about to turn around, facing the other way when Tony touched his shoulder.

“Scoot over,” he said and without thinking, Steve did. Tony lied down, yawned and snuggled as close as possible and almost automatically Steve put his arm around him.

“Good night,” Tony whispered and Steve could hear the smile in his voice.

“Good night, Tony.”


« Viimeksi muokattu: 17.01.2022 18:52:51 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #1 : 16.02.2021 06:42:15 »
Aww 😍 Olipa ihanaa lukea heti herättyään tämmöinen suloinen pala! Toivottavasti tämä auttaa blokin kanssa!

Voisin lainata varmaan puolet tosta tekstistä tähän ;D Sillä toi kun Steve selittää että miksi juuri tuli ja sitten tää perään niin sulin!
Lainaus
“Kind of like… you.”

Tuo loppu oli niiiin ihana! Ja just noin päin sen pitääkin mennä että Steve ottaa Tonyn syliin! Nukkukaahan nyt ensin ja pussailkaa sitten huomenna ;D

Kiitos ❤️ Tämän jälkeen päivän on pakko olla pikkuisen parempi!

V

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

cooperaur

  • grieving widow smith
  • ***
  • Viestejä: 618
  • multipussies on vaa porttihuume
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #2 : 17.02.2021 21:11:28 »
Lainaus
jos käytin you're instead of your
ehkä vähän epäortodoksista lainaa A/N:stä mut pakko silti sanoo et i see you and i love you xDDD

Lainaus
“What is your favorite element?”
Tony oikeesti oot niin raskas rakas.

Lainaus
“I’m guessing it’s not water,” Tony continued, sounding thoughtful, “because that’d be surprising.”
For reals tho lopeta kiusaaminen heti paikalla or I will come for you

Ofc, Steve on parempi kuin minä ja äääääää en kestä noita sen keloja että jonkun pitää huolehtia Tonysta välillä. ;_____; Hyvin Stevemäistä ja myös faktuaalista että Tonystakin pitää jonkun joskus huolia. <3

Lainaus
“Kind of like… you.”
RREEEE well that was cheesy mut onneksi oon perhmee ku pumpuli ja steeb myös ja tonylle pitää saada pehmeetä (ja välillä kovaa) elämään ja joo

Ed Sheeran on btw niinku niin klisee mut heti ku kuulin ton biisin päässäni ja Steve heitti ton fire-läpän ni olin et just kill me, tunteisiiiiin

ihanuus oli tää!
Ei ollut gluteenia Hitlerin aikaan.
- Steve Rogers


DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #3 : 18.02.2021 01:56:39 »
Fucking hell this is _cute_. Pidätin Steven kanssa hengitystä tuossa köh vahinkotunnustuksen kohdalla, vaikka tiesin tän olevan fluffia. Steeb, sun tunteet paistaa läpi!

Tho
Lainaus
"What is your favorite element?”
Olin aika helvetin pettyny kun Tony ei puhunutkaan alkuaineista xDDD aattele kun se olisikin jatkanut että "bet it's vibranium" ja steve ois voinu olla et ... Iron. Mut se nyt ois ollu too cheesy. Tää toimii paremmin. Sekin ois käyny et steve ois alkanu puhuu tulesta ja tony ois hetken et wait what? Koska mä olin. Hetken. Et wait what. ...Oon niin luonnontieteilijä et aattelin alkuaineita.

Also jälleen kerran niin vitun rohkea toiminnan mies Tony, tuosta noin vain ottaa ja marssii Steven sänkyyn xDD Turhahan sitä on jäädä miettimään, oliko se sittenkin vain ystävällinen keskiyön tokaisu ihan tiimihengessä.

Kiitos! <3

Ps. Also myös tuo Steven ymmärrys et kukaan ei huomioi Tonya yhtä paljon kuin Tony muita, koska babe. Anna sille vähän rakkautta, Steve. Anna paljon.

// Also pakko lisätä et spot on Tony on tuli. Tony on feeniks saatana. Tulessa taottu.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2021 02:19:21 kirjoittanut DulzGraham »
pannu by wolferain ♥

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #4 : 18.02.2021 18:11:38 »
Mä nappasin tän toissapäivänä lukulistalle, koska I see fire on yksi ultimaattisimmista lempparibiiseistä Ed Sheeranilta (biisin fanitus on niin kovissa stratosfääreissä, että opettelin soittaa sen pianolla muutama vuosi sitten) ja koska no Stony. Obviously. Laitoin tuon biisin soimaan taustalle samalla, kun luin tän, jotta pääsen oikeaan moodiin.

As I've said before, sä kirjotat todella hyvin englantia! Se soljuu tosi hyvin eteenpäin ja sitä on ilo lukea, samoin sulla on hyvä käsitys siitä miten dialogia kirjoitetaan englanniksi. Sulla on hallussa ne sellaiset pienet vivahteet, joilla kieleen saa vaihtelevuutta eikä tule käytettyä samoja sanoja (ja no worries ei mennyt you're ja your sekaisin XDDD ).

Tätä tekstiä lukiessa mulle välittyi jatkuvasti se samanlainen tunne kuin mikä tuossa biisissäkin on. Se sellainen tietynlainen haikeus, seikkailu odottamassa nurkan takana, huolen pito toisesta. Se kaikki välittyi todella hyvin. Tässä oli jokseenkin samanlaisia elementtejä kuin tuossa kappaleessakin, kuten toisen rinnalla taisteleminen loppuun asti ja se, miten toisen sisällä leimuava palo ja kiihko välittyy ulkopuolellekin siten, että se suorastaan vetää puoleensa. En tiedä, oletko näitä elementtejä ja vivahteita tarkoittanut ihan näin, mutta mä nautin suuresti tämän tekstin lukemisesta samalla, kun tuo biisi soi taustalla! <3

Lainaus
“Scoot over,” he said and without thinking, Steve did. Tony lied down, yawned and snuggled as close as possible and almost automatically Steve put his arm around him.

“Good night,” Tony whispered and Steve could hear the smile in his voice.

“Good night, Tony.”
Tämä lopetus oli musta jotenkin todella söpö ja juuri oikeanlainen loppu tälle lyhyelle tarinalle. Kiitos kovasti tästä palasesta! <3
Ava © flawless

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #5 : 01.03.2021 13:52:52 »
Venkku: Hah no joo, hyvin taas nähtiin miten paljon se autto :''D Mutta hetkellisesti edes! Toivottavasti tää piristi sun päivää, kommentti on ainakin piristänyt montaa omaani ♥

coop: :----D stop threatening my man, I will fight you! Mut hei uniongelmista kärsivä Tony kyselemässä tyhmiä ja Steeb olemassa ensin done ja sitten herkistelemässä......... No, en voinu vastustaa kiusausta. JA KYLLÄ, jonkun täytyy pitää Tonystakin välillä huolta ;___; Steebin repla oli kyllä hyvin cheesy, mutta koska huomioin sen itse, niin se ei voi olla niin paha :'''DDD Kiitos kun luit ja kommentoit kliseehöttöä <3

Dulz: Hah joo, mää mietin tosiaan että onko toi kyssäri vähän harhaanjohtava heti alkuun, mutta noh it is what it is ja tällä mennään :: D Ideahan tähän tuli siis tosiaan siitä, että selasin FF100-haasteen sanalistaa, bongasin tulen ja olin että ok Tony, kirjotetaan siis siitä - ja näin kävi ;D Tykkään kyllä siitäkin, että Steve ottaa ohjat käsiinsä, mutta tässä se tuli niin luontevasti Tonyn puolelta ton Steven söpöilyn jälkeen ♥ Tony myös ansaitsee oikeastaan kaiken, mutta varsinkin rakkautta ja huomioo :'3 Kiitos <3

Bea: Ai että, hauska kuulla millasia fiiliksiä tuli tätä lukiessa ton biisin tahtiin! Mä en kovin syvällisesti biisin sanomaa tässä miettinyt, kuuntelinkin sen kokonaan vasta kun teksti oli jo valmis, mutta aina parempi jos tää istuu siihen :3 Oon lukenut niin paljon ficcejä englanniksi, Marvelia varsinkin, että sieltä on varmasti väkisin tarttunut jotain oppia ylipäätään kirjoittamiseen, mutta dialogiin varsinkin! Jopa niinkin paljon, että suomeksi replojen kirjottaminen ontuu välillä ja todella pahasti :'D Mutta ihana kuulla, että enkku toimii, koska sinne suuntaan oon kirjottamisen kanssa tässä mennytkin :3 Kiitos kommentista, "koska Stony" on paras syy tehdä yhtään mitään ♥


ava & bannu © Inkku

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #6 : 03.04.2021 02:09:19 »
Olen aika hyvin jo kahlannut läpi sinun Winterironisi, joten halusin sitten siirtyä Stonyyn, josta minulla on parituksena vähän ristiriitaisia fiiliksiä, koska en aluksi sitä ihan tavoittanut. ;D Täytyy kuitenkin auliisti myöntää ja tunnustaa, että minä tarvitsin Buckyn alkaakseni ymmärtää Tonya persoonana ja ihmisenä. Tuntuu, että olen kaikkiaan päässyt tosi paljon paremmin sinuiksi Tonyn kanssa, ja voin ihan vilpittömästi sanoa pitäväni hänestä, ja tämän valaistumiseni myötä hän toki tuntuu myös hyvältä ja luontevalta kumppanilta Steve-muruselle. :-* Näin sitä vain omakin ajatusmaailma kehittyy fanifiktiota lukiessa, ja siitä minun on pitkälti kiittäminen sinua ja sinun tekstejäsi! Olen niin iloinen, että kirjoitat Finiin Marvelia, koska sun tekstit on aina jotenkin tosi helposti lähestyttäviä ja inhimillisiä ja ihania. ♥

Samaistun uniongelmiin, koska itsekin univammailen välillä tuskastumiseen asti - ja toisinaan myös herätän kumppanini ihmeellisillä huomioilla tai kysymyksillä keskellä yötä. :D Minusta on jotenkin pysäyttävää, miten Tonyn kysymys ja sitä seuraava sananvaihto saavat Steven miettimään, miten Tonyn olematon unirytmi ei ehkä olekaan pelkkää hyväntahtoista vitsailua, vaan sen taakse saattaa kätkeytyä jotain muutakin, ehkä ihan oikea ongelma. Samoin Tonyn taakse kätkeytyy paljon muuta. On ihan terävä huomio, että Tony tekee todella paljon muiden hyväksi, ja tuntuu tosi luontevalta, että Steven ajatukset ajautuvat juuri siihen suuntaan, miettimään sitä mitä kaikkea Tony on tehnyt saamatta itse mitään takaisin.

“It can be dangerous if not handled with care but it also protects and provides.”

Tony didn’t answer and for some reason Steve kept going.

“Kind of like… you.”
Tämä, tämä! :-* Siis tässä kohtaa melkein pidätin hengitystäni, koska ehkä pieni osa minusta aavisti, mihin tämä on johtamassa! Ensinnäkin tulen luonnehdinta on tosi kaunis, ja sen rinnastaminen Tonyyn on, no, ihan omaa luokkaansa. Ehkä vain öisin tällaiset ajatukset saavat riittävästi tilaa ja vapautta muodostua, jalostua, tulla lausutuiksi myös toisen ihmisen kuullen. Kaunista.

Loppukin on kaunis ja lohdullinen ja niin ihanan pre-slash, että minun sydänpoloiseni viruu lätäkkönä lattialla. Kiitos kovasti tästä ihanasta tarinasta! Oot niin mun luottokirjoittaja. Jos kaipaan jotain ihanaa ja lämmittävää, suunnistan vain Angien listaukseen ja se on sillä selvä. :-* -Walle
« Viimeksi muokattu: 03.04.2021 02:11:31 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #7 : 06.04.2021 14:36:00 »
Walle: Tällä kertaa Stony-tekstissä mua itkettämässä ;___; Hah njoo, mulle taas Tony on aina ollut mielekkäämpi hahmo kuin Steve, mutta näiden kahden dynamiikka yhdessä on kyllä jotain ihan täydellistä ❤ Steve on tarkkasilmäinen ja fiksu, joten tuntuu luontevalta kirjottaa hänestä huomaamaan Tonyn ongelmia ja ennen kaikkea ajattelemaan sitä, miten Tony huolehtii kaikesta ja kaikista muista, paitsi sitten itsestään. Ja kun Tony on vielä niin murunen ja ansaitsee kaiken, snif <3 Oon kyllä todella ilonen siitä, että oot löytänyt näiden mun tekstien ja sitä myötä Marvelin pariin :'3 Tässä fandomissa on kuitenkin vaikka minkälaisia mielenkiintosia parituksia, vaikka toki oma into pitkälti näihin kahteen rajoittuukin :'D Kiitos ihan hirveästi, tästä tuli niin hyvä mieli ja musta on ihan mahtava ajatella, että mun tekstit lämmittää 😭❤


ava & bannu © Inkku

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #8 : 20.04.2021 03:58:25 »
Kommenttikampanjasta öiset terkut! Tulin tänne Sheeran-otsikon vuoksi, lähden täältä söpöstä supersankaricuddlailusta onnellisena :D koska olihan tää nyt ihan supersöötti. <3

Tykkään hirveästi tämän lähtökohdista - vaikka hahmot kuinka ovatkin Kostajia ja ties mitä sankareita, tällainen arkinen sängyssä pyöriminen operaation keskellä turvatalossa on jotenkin kauhean pehmoista höttöä. En myöskään jotenkaan ihmettele noita Tonyn pohdintoja, kun hänelle varmasti supernerona pyörii mielessä ihan miljoona ajatusta - vaikka sitten hänen läheisiinsä liittyen. Tämän takia näiden kahden hahmon paritus lienee niin toimiva, kuten tässäkin nousee esiin, sillä hahmot ovat niin ihanasti eri tavalla maailmaa lähestyviä: Tony yrittää rationalisoida kaiken, kun taas Steve ehkä enemmän menee tunne edellä. Ja niin hän tässäkin menee, kun plurpauttaa noin vaan menemään että Tony on huolehtivainen ja lämmin :D

Tämä oli kauhean ihana pikku yökeskustelu - juuri semmoinen mitä tapahtuu keskellä yötä ilman minkäänlaista sijoittumista aikaan, kun hahmot eivät saa unta. Kiitos!

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #9 : 28.04.2021 23:34:28 »
Parris: Naaww, kiitos ♥ Uniaiheiset (tai pikemminkin unettomuus) tekstit on jotenkin kovin lähellä sydäntä ja niitä on kiva kirjoittaa, vielä mukavampi kuulla että ne toimii :3 Höttöähän tää toki on ilman mitään sen kummempaa juonta tai ideaa, mutta sellanen nyt vaan useesti on parasta :''D Tony ja Steve ovat hyvinkin eri tavalla ajattelevia tosiaan ja vaikka loppujen lopuksi ne ajatukset olisivatkin samansuuntaisia, niin nää kaksi vaan lähestyy niitä täysin eri suunnista. Se on vaan yksi niistä miljoonista syistä jotka tekee tästä niin kovin hienoa <3


ava & bannu © Inkku

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #10 : 19.05.2021 13:07:15 »
Kommenttikampanjasta päivää o/
Koska olen laiska ja tykkään lukea lyhyttä (ja oon varmaan kommentoinut kaikki sun winterironit xD paitsi nanon) , päädyin Stonyyn(?!)
Oh god, voi ei tuo loppu, sulin😍
Tykkäsin siitä, että Tony ratkaisi tän jutun teoilla sanojen sijaan, ja ihan best ratkaisu mennä  viereen nukkumaan, eikä sitä tyypillistä pussaamista, joka ekana tuli mieleen, kun mietin, mitähän seuraavaksi tapahtuu^^'
Nää sun uni/unettomuusaiheiset ficceröiset toimii kuin junan vessa (paitsi että näistä jää parempi olo) , kirjota ihmeessä lisää unettomuudesta, jos kaikki muu blokkaa, ja vaikkei blokkaiskaan 😂 ZemoWalker vois olla kiinnostava raftissa kun kumpikaan ei saa unta eiku what

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: I see fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #11 : 23.05.2021 22:36:37 »
Vio: Eka ajatus joka mulle tuli kun näin että kommentoit Stonya, oli että LOL WHAT ;D Mutta ilahduin kyllä kovasti, nää on kuitenki mah bois <3 Haha, yritin vältellä sitä että menisin tämän(kin) kanssa yli, joten skippasin pusuttelun suosiolla :'D Se on ehkä sitten vähän myöhemmän ajan hommaa, kun tässä jäätiin nyt vaan cuddlauksen tasolle. Unettomuus on kyllä tosi hyvä aihe, onko näitä nyt ainakin kolme tullu kirjotettua - voisin kyllä yrittää ZemoWalkeriakin tällä teemalla, koska noh... toimis. Kiitos kun luit ja kommentoit ♥


ava & bannu © Inkku

Linne

  • ***
  • Viestejä: 696
  • Hämmentynyt pesukarhu
Vs: MCU: I See Fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #12 : 16.02.2022 20:14:49 »
Terveisiä kommenttikampanjasta ja anteeksi että olen melkein myöhässä! Tekstin valitsin jo aikoja sitten mutta kaikenlaista tuli tielle ja kommentti jäi puoleenväliin.

Steve/Tony on kiehtova paritus ja tässä se oli mukavasti vasta orastamassa. Tykkäsin tässä ehdottomasti Tonyn hahmosta, onhan ihan loogista alkaa kyselemään toisen lempielementtejä pimeässä turvatalossa, kun toinen haluaisi vain nukkua :D Lisäksi elementtien pohdiskelu oli kiehtovaa, musta on aina ihan parasta miettiä kaikki hahmojen suosikkijutut lempiväreistä lempiruokiin.

Voi Tony parka! Hänen hahmoonsa kyllä sopii se, että pitää muista huolta mutta kukaan ei sitten muistakaan pitää huolta hänestä. Tuokin että hänen surkea unirytminsä on yleisesti tunnettu asia ja naureskelun kohde kertoo, että hänen huonot tapansa ovat yleisesti tiedossa mutta ehkä ne laitetaan eksentrisyyden piikkiin. En ole yhtään Marvel-ficciä kirjoittanut mutta nyt tekisi mieli kirjoittaa Tonysta pidetään huolta -ficci :D

Pidin tässä tuosta lievästi vaivaantuneesta tunnelmasta ainakin Steven puolelta. Vaikka tämä varmasti on lojaali ja hyvä ystävä, ei tunteista puhuminen varmaan ole 40-luvulla eläneelle yhtään niin helppoa kuin 2000-luvun kasvatille. Mutta onneksi Tony otti härkää sarvista ja marssi muitta mutkitta Steven kainaloon :D Suloista.

Kiitos tästä, pidin kovasti ja luen sulta varmasti muitakin Stony-ficcejä!
Kaikki perinteet ovat typeriä. Siksi ne ovat perinteitä

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: I See Fire | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #13 : 08.03.2022 20:48:55 »
Linne: Suotta pahoittelit, tai sitten mäkin pahoittelen että vastaamisessa kesti näin kauan! :D Steve/Tony on kyllä parasta mitä olla voi ja ite tykkään kauheesti pre-slashista sekä lukiessa että kirjoittaessa :3 Tony on ihan mun suosikki ja se usein kyllä näkyy mun teksteissä - toki hänessä on omat vikansa ja huonommat puolensa, mutta tykkään hänestä juuri tuollaisena muista huolehtivana, omat tarpeensa syrjään heittävänä hahmona joka ehkä tarvitseekin juuri sellaisen tyypin rinnalleen, joka vuorostaan huolehtii hänestä. Ja Steve on siihen paras vaihtoehto :'3 Kiitos ihanasta kommentista ja ehdottomasti peukutan Tonysta pidetään huolta -ficciä ;D


ava & bannu © Inkku