Kirjoittaja Aihe: South Park: Hyvä päivä (S, Clyde/Craig, oneshot)  (Luettu 3165 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Hyvä päivä
Author: Larjus
Chapters: Lyhyt oneshot
Fandom: South Park
Pairing: Clyde Donovan/Craig Tucker
Genre: Slice of life
Rating: S
Disclaimer: South Park on Trey Parkerin ja Matt Stonen luomus, heille kaikki oikeudet siihen, sen hahmoihin jne. jne. Tämä fici on kirjoitettu ilman rahallista hyötyä.
Summary: ”Täytynee jatkossa toivottaa sinulle aina paskaa päivää.”

A/N: Sain tän idean Facebookissa yhdessä marsuryhmässä vastaan tulleesta postauksesta. Sen tekstinä oli ”My husband said have a good day… so I adopted another guinea pig”, ja sehän oikee huusi mulle Crydea se :D Kirjoittelinpa tämän nyt sitten ihan vain iltani iloksi. Omalla tavallaan tekis mieli jättää tämä vielä hautumaan hyväksi toviksi (ja muokkailla lisää sen jälkeen), mutta koska haluan liittää tämän mukaan Epäseksikkäät lainaukset -haasteeseen, hautomiselle ei ole aikaa edes parin tunnin verran. Tää päätyy julkaisuun siis aika kylmiltään, iik.

Tää sijoittuu jonnekin niin hamaan tulevaisuuteen, ettei tällä ole juuri mitään yhteistä itse sarjan kanssa enää :D Mutta fanifiktiosta kun on kyse niin eihän se minua estä (tai haittaa sitten niin lainkaan). Musta on niin kiva kirjoittaa ficejä, joissa mun OTP:t asuu yhdessä :3 Ja en nyt tiedä miten OOC jätkätkin tässä ovat, koska en oo katsonut South Parkia oikeastaan lainkaan sitten vuoden 2015, ja muutenkin kovimpina fandomvuosinani (joskus tyyliin 2010-2013) kehittelin niin paljon headcanoneita et lol mikä canon. Ja kun hahmot ei tässä ole 10 mitä sarjassa ovat vaan yli tuplasti sen, niin erot luonteissa/käytöksessä jne. on mun mielestä muutenkin oikeutettuja.



Hyvä päivä


Clyde oli koko ajan ajatellut sen olevan aivan tavallinen päivä, yksi muiden joukossa. Kotiin töistä palattiaan hän huusi heti eteisessä tervehdyksensä Craigille, joka puolestaan oli saanut nauttia vapaapäivästä, ja sai makuuhuoneen suunnalta seinien vaimentaman yksisanaisen vastauksen. Hän jätti kuraiset kenkänsä eteiseen ja lampsi olohuoneen halki määränpäänään keittiö. Ohi kulkiessaan hän vilkaisi sivusilmällä marsuaitauksen suuntaan, ja vilahdus yhdestä marsusta sai hänet pysähtymään äkisti.

Oliko hän nähnyt väärin? Clyde katseli marsuja hetken, koko ajan aina vain varmempana siitä, että hänen silmänsä (ja muistinsa) eivät valehdelleet. Vaikka marsut olivat aina olleet enemmän Craigin kiinnostuksen kohde, Clyde kyllä tiesi ja tunsi heidän lemmikkinsä hyvin ja siksi pistäisikin vaikka päänsä pantiksi siitä, ettei heidän laumaansa kuulunut valkoista marsua. Mutta sellainen aitauksessa kuitenkin oli, heinäkasaan puoliksi piiloutuneena.

”Craig!” Clyde huusi, käännähti ympäri ja lähtikin määrätietoisesti harppomaan kohti makuuhuonetta.

”No, mitä nyt?” Craig vastasi latteasti. Hän istui työpöydän ääressä huonossa ryhdissä Ebayta selaten eikä edes vilkaissut Clyden suuntaan, kun tämä ilmestyi oviaukkoon.

”Mistä lähtien meillä on ollut valkoinen marsu?” Clyde kysyi yrittäen parhaansa mukaan kuulostaa mahdollisimman tyyneltä.

”Tästä päivästä.”

Clyde huokaisi.

Miksi sinä olet hankkinut uuden marsun mitään minulta kysymättä?”

”Käskit minun viettää hyvän vapaapäivän.”

”Mitä!?”

Nyt Craig viimein vaivautui katsomaan Clydea.

”Tänään, kun olit lähdössä töihin, toivotin sinulle hyvää työpäivää, ja sinä vastasit minulle, että vietä hyvä vapaapäivä.”

”Joten sinä päätit hankkia uuden marsun?”

”Tietenkin. Sellainenhan on hyvä vapaapäivä.”

Clyde tuijotti Craigia epäuskoisena. Oliko tämä tosissaan!? Millä logiikalla hyvän päivän toivotus oli lupa tuoda kotiin uusi lemmikki?

Clyden aivot kävivät tilannetta ja sen mahdollisia seurauksia läpi pikakelauksella, kun hän yritti päättää, miten reagoida. Marsun hankkiminen ilman yhteistä sopimista oli sellainen asia, josta saisi helposti riidan aikaiseksi (ja Clyden mielestä ihan syystäkin), mutta hän ei kuitenkaan halunnut mennä sille tielle. Olihan Craig joskus ohimennen miettinyt heidän pienen laumansa kasvattamista, ja Clydelle itselleen oli loppujen lopuksi yksi ja sama, oliko heillä marsuja viisi vai peräti kuusi.

”Jaahas”, hän tyytyi toteamaan muttei yrittänyt liiaksi peitellä tyytymättömyyttä äänessään. ”Täytynee jatkossa toivottaa sinulle aina paskaa päivää, niin tällaisia yllätyksiä ei pääse sattumaan.”

”Oletko vihainen?”

Craigin huomio näytti jälleen palanneen Ebayn tarjousten pariin, mutta Clyde erotti tämän äänensävyssä pientä pahoittelua ja sovittelun elkeitä. Tämä siis todella suhtautui hänen reaktioonsa muutenkin kuin olankohautuksella, oikeasti välitti hänen mielipiteestään. Se tyynnytti hänen tuntemuksiaan hieman.

”En jaksa olla”, Clyde vastasi huokaisten. Hän veti kätensä puuskaan. ”Kai se on tyttömarsu?” hän kysyi sitten haluten sanoillaan osoittaa, että asia oli siltä erää käsitelty.

”Tietenkin se on”, Craig sanoi välittömästi ja katsahti taas Clyden suuntaan. ”En minä nyt niin tyhmä ole, että sotkisin laumadynamiikkaa toisella uroksella.”

Sitä Clyde ei kyllä ollut epäillytkään. Craig ymmärsi muutenkin marsujen päälle paljon enemmän kuin hän, ja hänellekin oli itsestäänselvyys, ettei naaraiden joukossa pidetty kuin yhtä urosta kerrallaan. Varmistus oli pohjimmiltaan ollut täysin turha, sen hän tiesi itsekin. Hänen oli vain ollut pakko sanoa vielä edes jotain, yrittää kaikin tavoin estää kiusallisen hiljaisuuden syntyminen.

”Onko sillä nimeä?” hän kysyi sitten.

Craig pudisti päätään. ”Ei”, tämä vastasi. ”Ajattelin, että sinä saat nimetä sen.”

”A… ai.”

Hiljaisuus syntyi sittenkin, mutta se ei onneksi ollut sieltä kiusallisimmasta päästä, vaikka ehkä hieman hämmentynyttä olikin, ainakin Clydesta. Craig ei tuntunut välittävän sitten niin lainkaan siitä, että toinen heistä oli mykistynyt täysin. Hiljentyminen antoi kuitenkin Clydelle tilaisuuden keskittyä siihen lämpöön, joka oli syttynyt hänen rintaansa Craigin sanojen myötä. Hän oli niistä otettu, koska tämän suusta moinen merkitsi paljon. Normaalisti Craig ei luottanut kenenkään muun nimeämislahjoihin.

”Ta-taidankin tästä sitten mennä katsomaan tulokasta uudestaan, jos saisin inspiraation nimeen…” Clyde sopersi yhä hieman hämillään (joskin hyvillään) siitä, mitä Craig oli juuri sanonut.

”Keksikin sille jokin hyvä nimi”, Craig käski tuijottaen jälleen herkeämättä tietokoneen näyttöä. ”Älä petä luottamustani.”

”Se saa tyhmimmän ja kliseisimmän nimen, minkä keksin”, Clyde lupasi välittömästi. Hän oli jo lähdössä takaisin olohuoneeseen mutta pysähtyikin vielä hetkeksi. ”Taidankin nimetä sen sinun mukaan”, hän totesi, nyt kun oli viimein toennut Craigin aiempien sanojen vaikutuksesta.

Vastaukseksi Craig nosti oikean keskisormensa pystyyn samalla kun selasi keskeytyksettä tarjouksia kiinalaiskrääsästä. Vaikka ilme hänen kasvoillaan ei missään vaiheessa edes värähtänyt, Clyde yksinkertaisesti tiesi tämän hymyilevän – ja ehkä jopa nauravankin – sisäisesti.

Se ei ehkä ollutkaan aivan tavallinen päivä, mutta ihan hyvä päivä kuitenkin.



A/N: Tossa lopussa mun mielessä pyöri koko ajan se, että canonissa Craigilla on ollut useampi Stripe-niminen marsu (joista todistetusti ainakin yhdellä on ollut ikään kuin raita vartalossa – epäilen, että muiden kohdalla tilanne on ollut tismalleen sama), joten tossa puheessa Craigin luotosta muiden nimeämislahjoihin (ja Clyden vastauksessa) on piilossa jokin outo vitsi :D
« Viimeksi muokattu: 29.01.2021 23:56:05 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
Vs: South Park: Hyvä päivä (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #1 : 28.03.2021 01:54:11 »
Olen päätynyt tilanteeseen, jossa Youtube suosittelee minivideoita marsuista minkä ehtii, enkä valita vähääkään. Ovat niin suloisia otuksia ettei mitään rajaa. 😭❤️

Lainaus
Mutta sellainen aitauksessa kuitenkin oli, heinäkasaan puoliksi piiloutuneena.
Pieni ❤️

Ja kun marsuista puhutaan SP:n yhteydessä, tietysti Cryde sieltä pomppaa esiin nopeasti. Herttaista ajatella, että heillä on yhteinen koti ja lapsinaan marsulauma. :3 Craig etenkin lienee onnensa kukkuloilla. Jotenkin tuli mieleen sellainen "lapsuuden hyvä päivä" -juttu, jolloin esimerkiksi käytiin kesäpäivänä ensin uimassa ja illalla elokuvissa tms. Paljon sellaista mitä voi kutsua hyväksi sisällöksi päivään. Ehkä Craigkin nukkui myöhään, lähti lounasaikaan läskeilemään burgerille ja samalla reissulla päätti käydä hakemassa uuden perheenjäsenen. Herttaista oli sekin, että Clyde saa keksiä nimen. Arvatenkin sen nimi on sitten Lumipallo tai joku muu yhtä omaperäinen. 😄 Ei kyllä muuten tullut mitenkään OOC-fiilistä, olihan siellä hauskan vattuileva dialogi ja keskisormet läsnä!

Minulla ja kaverillani on ollut pitkään tapana toivottaa "paskaa koulupäivää" (kyllä, STP:stä tämä) ja mietin automaattisesti sitä tuossa. Onhan se nyt liikuttavaa, kun toivotetaan jotain tapporehellistä tai muuten vain häijyilevää. 😄 Jotenkin niin herttaista.

Kiitos tästä!

- Mai
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: South Park: Hyvä päivä (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #2 : 28.03.2021 14:34:40 »
Oi miten olikin ihana saada sulta taas kommenttia Mai 😍😍 YouTube suosittelee mullekin paljon marsuvideoita (ja kaikkia muitakin eläinvideoita), enkä minäkään todellakaan valita. Marsut on kyllä niin lutuisia (mut mun marsut on tietty kaikista söpöimpiä ;))

Musta tuntuu, että jos haluun marsuista ficcaa niin, että canon jollain lailla tukee asiaa, kyllähän Craigin on oltava mukana :D Hänhän se tietenkin on se, joka marsuja lapsikseen haluaa, vaikka eipä Clydellakaan mitään niitä vastaan ole. Söpöjä otuksia hänestäkin (ja mitä enemmän hän on niihin tutustunut, sitä enemmän hänkin niistä pitää). Marsu ei ehkä saa mitään äärettömän erikoista ja omaperäistä nimeä, mutta hyvän nimen kuitenkin (ja kuten loppukommentissa totesin, eipä Craigilla itselläkään mikään kummoinen nimipää ole :D Tai ehkä se on lapsuusvuosista vähän parantunut. Tai heillä on nyt joku Stripe seitsemäs tms.)

Hyvä että hahmot ei tuntunut OOC:ltä, mä kun en ole SP:tä moneen vuoteen katsonut, ja muutenkin Clyden ja Craigin välistä vuorovaikutusta/dialogia on näkynyt ruudulla aika vähän (vaikka canonisesti he hyviä ystäviä ovatkin). En kyllä tiedä mikä on nykytilanne minkään suhteen, pitäis ehkä yrittää jatkaa jaksoja siitä, mihin aikoinaan jäin. Mut pitäähän sitä pientä vattuilua olla, ja kun Craigista on kyse niin keskisormet on myös pakollisia :D

STP:istä saa kyllä hyviä lausahduksia! Musta vaan tuntuu et jos IRL siteeraan niitä niin kukaan ei tajua :<

Iso kiitos sulle vielä ♥ Oli ihana aamulla herättyäni avata Fini ja huomata sulta kommentti ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: South Park: Hyvä päivä (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #3 : 23.06.2021 12:06:24 »
Ahhh, tää oli iiiihana!

Voi että, marsut on veikeitä otuksia. :) Olisi se kieltämättä aikamoinen yllätys, kun tulee kotiin ja näkee uuden lemmikin. Onneksi marsut kuitenkin on suhkoht pieniä, niin niitä tosiaan voi ihan hyvin olla vaikka viisi tai kymmenen. ;D

Rakastin tota Clyden ja Craigin sanailua! Se sai moneen otteeseen mut nauramaan. ;D Siitä huokui se välittäminen ja keskinäinen dynamiikka todella hyvin. Pieni hyvässä hengessä tehty vattuilu on aina mahtavaa. ;D Kiva, että Craig antaa Clyden nimetä uuden tulokkaan. Se ei tosin taida ihan helppo homma olla. ;)

Tällä oli taattu hymy huulille! Eritoten tälle seuraavalle kohdalle varmasti virnistelen vielä pitkään:
Lainaus
”Jaahas”, hän tyytyi toteamaan muttei yrittänyt liiaksi peitellä tyytymättömyyttä äänessään. ”Täytynee jatkossa toivottaa sinulle aina paskaa päivää, niin tällaisia yllätyksiä ei pääse sattumaan.”

Tää oli oikein piristävä teksti, tykkäsin! Suuret kiitokset! ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: South Park: Hyvä päivä (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #4 : 29.06.2021 13:16:17 »
Oi kiitos Felia, ihana kuulla että tykkäsit! 😊

Marsut on ihan mielettömän ihania olentoja (mä oon niin marsuihminen), ja sit ku Craigilla on niitä canonissa ollut, niin oon aina kokenut vahvaa hengenheimolaisuutta hänen kanssaan :D Marsuissa on tosiaan se helppo piirre, että laumassa ei yksi uusi jäsen yleensä hetkauta arkea juuri mihinkään (kulutkin kasvaa selkeesti lähinnä vain eläinlääkärikäyntien myötä), niin eipä Clyde jaksa sen kummemmin asiasta sanoa. Eri juttu jos heillä olisi vaikka koiria... ;D

Musta on ihana kirjoittaa erinäisiä hahmopareja enemmän tai vähemmän soittamaan suuta toisilleen mutta niin, että tekevät sen kaikesta rakkaudesta ja hyvällä tahdolla. "Hyvässä hengessä tehtyä vattuilua" tosiaan, se on ihan parasta :D Mitä ilkeempi uskaltaa toiselle olla, sitä lujempi on luottamus, tai jotain sinne päin.

Kiitoksia vielä! Kiva että tämä viihdytti ja sai vielä virnistelemäänkin ;D
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 764
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: South Park: Hyvä päivä (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #5 : 18.07.2021 20:00:57 »
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :) Sinulla on ollut kyllä mieletön tuuri tällä arpajaisten toisella otoksella. :D

Tämän tarinan arkinen, hyväntuulinen nimi veti minua puoleensa, koska kaipasin juuri nyt luettavaksi jotain maanläheistä ja samaistuttavaa. Tämä osoittautuikin juuri sellaiseksi, ja vieläpä marsuilla maustettuna - parasta! Eläimet ovat lähellä sydäntäni, ja huomasin myös samaistuvani Clyden ja Craigin väliseen lemmikkienomistusdynamiikkaan, sillä näen itseni Craigissa ja kumppanini Clydessa. ;D Minä olen meistä se, jonka oli pari vuotta takaperin ihan pakko saada deguja, ja kumppanini vähän niin kuin meni siinä mukana, kunnes lopulta meidän degupojista tuli hänellekin tärkeä osa perhettä. Clydellekin marsulauma vaikuttaa merkitykselliseltä ja rakkaaltakin, vaikka enimmäkseen marsut ovatkin Craigin innon ja kiinnostuksen kohteita, ja siitä tulee hyvä ja levollinen mieli. Kukapa nyt voisi vastustaa moisia herttaisia höppänöitä!

Inspissitaatti on todella hauska ja niin mood, ja se ilmenee tässä tarinassa luontevalla ja huvittavalla tavalla. Craigin lakoninen olemus eBayn selailun lomassa hymyilyttää minua, varsinkin kun sieltä takaa on aistittavissa myös se, että todellisuudessa Clydenkin mielipiteellä on merkitystä, vaikka tällä kertaa innostus onkin tempaissut mukanaan niin, että kumppanilta kysyminen on jäänyt. Clydekin on symppis halutessaan välttää riidan ja heltyessään hiljalleen ja ymmärtäessään, ettei häntä ole kokonaan sivuutettu (nimeäminen jos mikä on todellinen luottamustehtävä!).

Sympaattinen hyvän mielen tarina, kiitokset. :) -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: South Park: Hyvä päivä (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #6 : 25.07.2021 16:38:04 »
Waulish: Aika hyvä tuuri on joo ollut :D Noo, onhan se kiva että arpaonni suosii edes jossain 😅

Hauska että löysit tästä jotain samaa kuin omassakin elämässäsi! Tota kuulee niin usein, että lemmikki on aluksi ollut vain yhden perheenjäsenen idea ja joku on ehkä ollut vähän vastahakoinenkin lemmikin suhteen, mutta tilanne kääntyykin lopulta päälaelleen ;D Jotain sensuuntaista on varmaan tässäkin käynyt - ja mun mielestä marsut on vieläpä sellaisia eläimiä, että ei niihin voi kunnolla tykästyä ennen kuin niiden elämää on päässyt oikeasti seuraamaan (niin etteivät ne vain piilottele vieraiden takia :D). Herttaiset höppänät kuvaa marsuja kyllä erinomaisesti, vaikka on mulla ollut sellainenkin yksilö, joka osas olla aikamoinen hirviökin :D (rip Oskari ♥ ihan paras marsu)

Ihanaa kuulla että tää viihdytti ja sai hymyilemäänkin! Siitä tulee mulle aina sellainen tunne että oon onnistunut ja saavuttanut jotain tärkeää ♥ Craig tosiaan välittää Clydenkin mielipiteistä ja tuntemuksista, vaikka marsuhuumassa ne hetkeksi sivuutettiinkin, ja Clyde myöskin on hyvin tottunut siihen millainen Craig on (ja tietää että tämä kyllä välittää). Kyllä sitä oppii tuntemaan toisen läpikotaisin kun on lapsesta asti pidetty yhtä :3 Lemmikin nimeäminen on todellakin tärkeä luottamustehtävä, sitä ei kepein perustein toiselle luovuteta!

Kiitos kommentista, ihanaa että tykkäsit ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

JuusoLeevi

  • ***
  • Viestejä: 39
  • mä lupaan pysyy douppina hunaja
Vs: South Park: Hyvä päivä (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #7 : 22.08.2023 18:19:36 »
Mun on tosiaan jo hetken aikaa pitänyt tulla toteuttamaan uhkaukseni ja kommentoimaan muitakin sun ficcejä, kun meillä tosiaan niitä yhteisiä rakkaita fandomeita on. Nyt kun arvasit vielä tuolla pelin puolella mun arvoituksenkin, niin pakkohan sitä oli lähteä tutkimaan listaustas.

Tää iski mulla silmään fandominsa takia, ei niinkään parituksensa. Söpöjä nää kuitenkin on yhdessä, ainakin sun kirjoittamina, niin maistuu tämäkin. Ficin inspiraatio oli hauska ja hyvin näiden dynamiikkaan sopiva :-D. Ja siitä pidän hurjasti, just siitä dynamiikasta, mikä näillä kahdella tässä on! Dialogia oli mukavaa lukea ja teksti oli hyvin in character.

”Se saa tyhmimmän ja kliseisimmän nimen, minkä keksin”, Clyde lupasi välittömästi.
Tää oli mun lempikohta, tässä pääsee just se niin paljon puhuttu dynamiikka loistamaan.

Kiitos tästä!
i don't mind the sun sometimes
the images it shows



Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: South Park: Hyvä päivä (S, Clyde/Craig, oneshot)
« Vastaus #8 : 28.08.2023 18:23:00 »
Kiva kun tulit toteuttamaan uhkauksesi, JuusoLeevi! On aina ilo saada kuulla, että joku on lukenut mun tuotoksia ja tykännytkin niistä :D (Hyvä palkinto myös oikein arvaamiselle 😂)

Lainaus
Söpöjä nää kuitenkin on yhdessä, ainakin sun kirjoittamina, niin maistuu tämäkin.
Awww, kiitos ♥ Cryde on ollut mulle se kaikkein tärkein SP-shippi ainakin joku 13 vuotta, ja sitä se on edelleenkin. Heillä on hyvä dynamiikka ja soma ystävyys sarjassakin, ihanaa että olin saanut välitettyä onnistuneesti omaa näkemystäni siitä, mitä se voisi olla heillä tulevaisuudessa. Dialgoin kirjoittaminen oli minusta mukavaa, niin hyvä että oli myös sen lukeminen :3

Kiitokset kommentistasi!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中