Kirjoittaja Aihe: The Witcher: Jäävuorten varjoja | K-11 | Geralt/Yen | modern!AU, karanteeni, raapale 10/10 26.1.2021  (Luettu 1677 kertaa)

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
Author: (Dulz)Graham
Ikäraja: k-11
Fandom: The Witcher (The Witcher 3, game-based)
Disclaimer: En tienaa, en rienaa.
Paritus: Geralt/Yen
+ Characters: Ciri, Valvatti
Genre: Modern!AU (/Future!AU ?), drama, angst, hurt/comfort. slice of life. science
Warnings: -
10 x 100 sanaa

Haasteisiin: FinFanFun 1000 - 164.  Typpi, Karanteenihaaste, TROPES - hurt/comfort


Summary: ”Me olemme molemmat jo valmiiksi erinomaisessa karanteenissa. En välitä paskaakaan Vizimasta. Palakoon koko maailma."  ”Entä Ciri ja Valvatti?”


A/N: Perustuu kirjoihin ja Witcher 3 -peliin. Tää modern!Au-universe toimii lähes samoilla säännöillä kuin canon-universe (on taikuutta ja hirviöitä), mutta yhteiskunta on kehittyneempi ja teknologia kaikkien saatavilla. Lukiessa voi myös olettaa, että kaikki canonin tärkeät tapahtumat on tapahtuneet muodossa kuin muodossa (lukuun ottamatta niitä, jotka pelikin tykkää lakaista maton alle. You know what I'm talking about.) Tässä ficissä ei oo hirveesti tilaa tutkia kaikkia ulottuvuuksia, mitäs päätin toteuttaa tän satasanaisina raapaleina, mutta saatan joskus kirjoittaa jotain lisää tästä AU:sta.

Sain idean viime toukokuussa etydihaasteesta (kuva & kuva), mutta tämä jäi silloin kirjoittamatta.


Koska tämä perustuu kirjoihin ja Witcher 3 -peliin, tämä spoilaa joitain tärkeitä tapahtumia ja juonenkäänteitä, joita tullaan todennäköisesti käsittelemään myös Netflix-sarjan tulevaisuudessa. Etene omalla vastuulla.



Jäävuorten varjoja




001 \*


”Vizima on eristetty.”

”Myöhäistä”, Yennifer totesi kohottamatta katsettaan työpäiväkirjastaan, ”Catriona on Novigradissa vielä ennen vähenevää kuuta.”

”Karanteeni voi vielä toimia.”

”Kuka tässä on tutkija? Minä. Mitä sinä olet? Tuholaistorjuja.”

Geralt hymähti: ”Olin kuullut, että alaasi olisivat enemmän magneettikentät ja kosminen säteily.”

”Olin kuullut, että sinä jouduit varhaiseläkkeelle.”

”Olin niin hyvä, että työt loppuivat kesken.”

”Tai niin ylimielinen, että kuvittelet olevasi tavallisen työn yläpuolella.”

”Katso kuka puhuu.”

”Me olemme molemmat jo valmiiksi erinomaisessa karanteenissa”, Yen viittasi kädellään tutkimusalus Särjen tummapuiseen kajuuttaan, ikkunoista avautuvaan sokaisevaan maisemaan. Meren aavalla lipuviin jäävuorten jättiläisiin. ”En välitä paskaakaan Vizimasta. Palakoon koko maailma."

”Entä Ciri ja Valvatti?”





002 \**


Ciri näytti väsyneeltä ilmestyessään hologrammiin.

”Näytät väsyneeltä”, Geralt huomautti.

”Kiitos. Sinä näytät siltä, että saat aurinkoa.”

”Kerro se auringolle, se ei suostu laskemaan.”

Ciri puri huultaan.

”Oletko kunnossa?”

”Olen terve, jos sitä tarkoitat.”

”Mutta väsynyt. Miten siellä menee? Nilfgardissa?”

”Olen diktaattorin tytär, joka yrittää muuttaa isänsä diktatuurivaltaa sisältä käsin demokratiaksi. Kuinka se onnistuu, kun kyseinen diktaattori haluaa uhrata kansansa talouden puolesta?”

Geralt ei osannut sanoa.

”Voin palata eläkkeeltä ja murhata Emhyrin”, hän tarjosi. Cirin nauru hersyi ja pakotti hymyn Geraltin kasvoille.

”Jos siihen päädytään, haluan tehdä sen itse.”

”Soita, niin autan piilottamaan ruumiin."

”Ei tarvitse piilottaa kovin kauas. Vizimassa kaivetaan joukkohautoja.”
« Viimeksi muokattu: 16.02.2021 16:35:48 kirjoittanut DulzGraham »
pannu by wolferain ♥

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard

003 \***


Revontulten sininen väri syntyi typen valenssielektronien virittymisestä korkeaenergiaisessa aurinkotuulessa. Vihreä ja punainen väri syntyivät hapen virittymisestä ilmakehän eri korkeuksissa. Geralt kuunteli Yenin mittauslaitteiden piippausta ja kiikaroi lakeuksia jääkarhujen varalta. Hän siristeli silmiään vasten horisonttia nuolevaa aurinkoa, kello oli kaksitoista yöllä.

”Catrionaa on tavattu Novigradissa. Ja Nilfgardissa”, Geralt laski kiikarin. Yenin hupun alta pilkistävät kiharat olivat jäässä.

”Mitä minä sanoin.”

Aina taikuuden hiipumisen kiihtymisestä ja hirviöiden sukupuutosta saakka sfäärien yhdistymiseen liittyvä tutkimus oli kolminkertaistunut. Geralt ei ollut koskaan nähnyt Yeniä yhtä järkkyneenä kuin sinä päivänä, jona tämän käsistä ilmaantui portaalin sijasta yksinäinen kipinä, joka kuoli matkalla lattiaan. Nykyään Yenillä oli tieteensä.





004 \****


”Minä kuolen”, ilmoitti Valvatti jo ennen kuin kuva ilmestyi. ”Satavarmasti. Pyhä Melitele varjelkoon. Puhkean pian paiseisiin, sitten lähtee henki! Mitä minusta sitten on jäljellä? Ruumis tuhansien joukossa! Puhutaan joukkohaudoista, Geralt, joukkohaudoista! Ei nerouttani voi haudata joukkohautaan! Ansaitsen arvostusta! Arvohautajaiset! Olen tärkeä kulttuurihenkilö!”

”Se on vain paniikkia”, Geralt totesi kuivasti.

”Itse olet paniikki!”

Valvatilta kesti 35 minuuttia tajuta, ettei Geralt kuunnellut.

”Valvatti, sinulla ei ole edes flunssa.”

”Kurkkuni on kipeä!”

”Kurkkukipu ei ole Catrionan oire.”

”Se voisi olla!”

”Valvatti, mitä sinä olet tehnyt viime päivinä?”

Valvatti punastui.

”Senkin vanha kettu, kurkku saattaa tosiaan tulla kipeäksi, jos sitä tökitään jollain pitkällä ja kovalla.”

”Geralt!”
« Viimeksi muokattu: 23.01.2021 16:06:36 kirjoittanut Graham »
pannu by wolferain ♥

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 808
Löysin jokaisesta raapaleesta jotain hauskaa tai muuten jotain joka kolahti. Esim. kolmosen revontulet ja jääkarhut.

Lainaus
”Kurkkukipu ei ole Catrionan oire.”
Tässä kohti mun piti googlettaa että Catriona oli alunperin jonkun laivan nimi, kun jäin pohtimaan mikä se olikaan. Catriona muuten kuulostaa paremmalta kuin korona. Kurkku voi olla kipeä monesta syystä, kuten tässä käy ilmi.

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard
Fairy tale: Kiitos kommentista! Catriona saattaa kuulostaa kivemmalta kuin korona, mutta kyllä mä mielummin tän koronan otan  ;D Tautihan on canonissa ja itse asiassa rakastan sen alkutarinaa ihan järjettömästi. Siinä on eräänlaista ironista tragediaa.


005 \*****


Joskus menneisyyden kompuroinnit, karikot ja kolaroinnit olivat lähellä, samassa huoneessa, kuin valtavan vuoren varjo. Mutta se oli käsiteltyä kipua, eikä vuori sijainnut heidän välissään, joten kaikki oli hyvin. He saattoivat katsoa toisiaan silmiin ja luottaa, ettei varjo lankeaisi ikuisesti heidän päälleen. Se kulkisi pois. Aika oli muutosta.

Joskus Yenin silmiin ilmestyi eksynyt katse. Katseen avoimuus oli uutta. Se kouraisi Geraltia joka kerta. Hän oli se, johon Yen luotti.

”Geralt?” Yen kysyi ja Geralt painoi tämän rintaansa vasten.

Joskus he makasivat punkassa myöhään aamuun ja Yen silitti häntä, ja Geralt tiesi, ettei halunnut olla missään muualla. Niitä aamuja oli yhä useammin.





006 \******


Elämää oli helppo tarkastella, kun se oli jo menneisyydessä, Geralt pohti. Silloin saattoi nähdä syy-seuraussuhteita. Kuvioita. Merkitystä. Elämän hevonpaskassa ei ollut mitään merkitystä. Tuska ja vastoinkäyminen olivat vain hevonpaskaa, joka nyt vain sattui tapahtumaan.

Jonkun mielestä se olisi ollut kohtaloa, että hän törmäsi Ciriin kerta kerran jälkeen ja tuli toistuvasti kiskaisseeksi tämän kuoleman jaloista. Hän ei olisi kutsunut sitä pelastamiseksi. Kruununprinsessasta noituriksi, noidan oppityttärestä varkaaksi ja pakolaisesta vieraan valtion vallanperijäksi. Cirin elämä ei ollut ruusuilla tanssimista.

Geralt ei katunut. Ei uhrauksia, jotka oli tehnyt Cirin vuoksi.

Hän ei tiennyt mitä oli. Hän oli vanha hirviönmetsästäjä ja hirviöt olivat kuolleet sukupuuttoon.
pannu by wolferain ♥

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard

007 \*******


”Kiera on jo julkaissut preprint-artikkelin Catrionasta.”

”Helvetin pyrkyri”, Yen pamautti mittarin pöytään tarpeettoman kovaa. ”Sano, että olet tehnyt ruokaa. Jotain lämmintä. Minä jäädyn.”

”Miten sinä voit jäätyä. Me olemme olleet täällä yli puoli vuotta.”

”Oletko käynyt ulkona tänään? Jääkarhutkin palelevat.”

”Nyt on kevät.”

”Joka keväässä on pari takatalvea.”

”Meidän täytyy palata pian satamaan. Jäälautat vähenevät. Meillä ei ole varaa menettää toista mittarilaitteistoa.”

”Älä minulle sitä kerro.”

”Mitä luulet, olemmeko edelleen immuuneja taudinaiheuttajille?”

”Yhtä immuuneja kuin steriilejäkin. Geneettiset muutokset ovat pysyviä.”

Enimmäkseen, Geralt täydensi mielessään. Jotkin muutokset olivat peruuttamattomia.

”Tein seitikeittoa”, Geralt totesi tarpeettomasti kauhoessaan sitä Yenin lautaselle.

”Kiitos. Saisinko suolan?”





008 \********


Emhyr oli vakuuttunut siitä, että horisontissa siintävän talousongelman ratkaisu löytyisi uudesta sodasta pohjoisia valtioita vastaan, eikä Ciri vaikuttanut nukkuneen silmäystäkään kahteen kuukauteen. Geraltista tuntui samalta. Novigrad oli asettanut kaikki ulkonaliikkumiskieltoon ja jäädyttänyt sekä kaupan, tieteen että kulttuurin. Valvatti oli työtön ja soitteli Geraltille hologrammipuheluita joka toinen yö silloin kun ei jakanut ohjeistuksien vastaisesti rakastajiensa sänkyjä. Geralt ehdotti, että tämä lopettaisi paneskelun, kun kerran luuli joka aamu saaneensa Catrionan. Valvatti haukkoi henkeä ja julisti, että mieluummin kuolisi. Geralt totesi, että niin tämä tätä menoa tekisikin. Valvatti puhkesi teatraaliseen itkuun ja Geralt lohdutti tätä seuraavan tunnin. Yen oli jo paennut nukkumaan sohvalle.
pannu by wolferain ♥

DulzGraham

  • dar(l)ing
  • ***
  • Viestejä: 1 417
  • Magnificent Bastard

009 \*********


Yen oli vakuuttunut, että Catriona kulkisi koko planeetan halki ainakin kolmesti ja surmaisi kaksi kolmasosaa populaatiosta. Kiera Metz oli lyöttäytynyt yhteen jonkun tiedeyhteisöstä puoliksi potkitun puoskarin kanssa ja haki jo lupaa kokeilla ensimmäistä versiota rokotteesta. Yen vannoi syövänsä täytetyn yksisarvisensa, jos Metzin rokote toimisi. Geralt lupasi itselleen olla muistuttamatta tätä sitten kun Kiera onnistuisi.

Yenin paha tuuli oli huippulukemissaan tämän nukuttua sohvalla, mutta Geralt ei tiennyt mitä olisi voinut tilanteelle tehdä. Lopulta hän pyysi Yeniltä, että he palaisivat villaansa Beauclaireen, missä tämä voisi nukkua sohvan sijasta vierashuoneessa Valvatin soittojen aikaan.

”Ellei tilanne sitten parane”, Geralt hieroi ohimoitaan.

”Ei se parane.”





010 \**********


Valvatti ryhtyi striimaamaan ja soitteli enää yhtenä yönä viikossa, mutta jäätikkö oli paennut jo niin kauas pohjoiseen, että he pakkasivat ja käänsivät Särjen etelään. Yen otti viimeiset lukemat ja jätti homman kesäksi satelliittiluotainten haltuun.

Yen oli tyytyväinen keräämäänsä dataan. Geralt oli tyytyväinen valmiiksi saamiensa ristikoiden määrään, joka oli kaksi. Hän ei ollut hyvä tekemään ristikoita. Ne jäivät vajaiksi, kunnes Yen täydensi ne nauraen hänen arvauksilleen.

Geralt aikoi aloittaa kesällä hirviökirjansa kirjoittamisen. Siinä olisi tekemistä siksi aikaa, kun Yen seuloisi dataansa ja kahlaisi läpi kioskiromanssivuortaan. Lisäksi hän pitäisi silmällä Emhyriä, tukisi Ciriä ja kuuntelisi Valvattia. Kunnes Catriona olisi ohi. Ja aina.
pannu by wolferain ♥

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 687
  • d a d d y
Tämä teksti on ollut mun lukulistalla jo pitkään, koska moderni AU ja karanteeniteema sattuneesta syystä vetivät puoleensa. Tämä AU oli tosi kivasti toteutettu, olit sekoitellut kivasti canonia ja moderniutta ja noituria ja pandemiaa, lopputulos oli varsin kiinnostava ja luonteva ja ennen kaikkea kivan uudenlainen lukukokemus!

Lainaus
”Soita, niin autan piilottamaan ruumiin."

”Ei tarvitse piilottaa kovin kauas. Vizimassa kaivetaan joukkohautoja.”
Ah, ihana täyskäännös huumorista synkkyyteen, tykkäsin tästä hirmuisesti ja oli kyllä niin kirjojen henkeen osuva kohta. Myös Geraltin ja Yenin keskustelut olivat hyvin luonnollisen kuuloisia, tätä lukiessa pääsi välillä unohtumaan että kyseessä oli AU kun niin moni asia kuitenkin oli niin kovin tutun tuntuista. Vitososassa oli tosi kaunis kuvaus Geraltin ja Yenneferin suhteesta ja menneisyyden painosta, joka oli kauniisti mukana myös tekstin oikein hyvässä nimessä.

Lainaus
”Minä kuolen”, ilmoitti Valvatti jo ennen kuin kuva ilmestyi.
;D ;D ;D Valvatti ♥ Alkoi ihan naurattaa tuo Valvatin ja Geraltin keskustelu, olisin voinut lainata koko pätkän, koska se oli niin ihana. "Itse olet paniikki" ja kurkkukipu syineen ja kaikki... ;D Täydellistä. Myös myöhemmin kasiosassa paluu Valvatin petipuuha-aiheeseen oli yhtä ilahduttava, samaistun Valvatin elämänasenteeseen ;D Ja vähän ehkä teatraalisuuteenkin.

Lainaus
Elämää oli helppo tarkastella, kun se oli jo menneisyydessä, Geralt pohti. Silloin saattoi nähdä syy-seuraussuhteita. Kuvioita. Merkitystä. Elämän hevonpaskassa ei ollut mitään merkitystä. Tuska ja vastoinkäyminen olivat vain hevonpaskaa, joka nyt vain sattui tapahtumaan.
Ah, miten upea kohta. Ehdoton lempparini!

Tässä oli myös ihania yksityiskohtia, mua säväytti esim. kuvaus siitä kuinka Yenneferin hupun alta pilkistävät kiharat olivat jäässä ja muutenkin jäätikköinen miljöö oli varsin miellyttävä. Ja lopetus oli ihana, niin kovin sopiva. Tämä oli kiva lukukokemus, kiitos tästä! ♥

bannu by Ingrid