Kirjoittaja Aihe: James Bond: Pahainen erehdys, S, Bond & Q, tuplaraapale  (Luettu 1270 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 120
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Pahainen erehdys
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: James Bond
Ikäraja: S
Mukana: Bond & Q (Bond/Q?)
Genre: Kepeä draama, slice of life

Summary: "Kas niin, siemaise lämmikettä ja tokene."

A/N: Raapustelin tämän alkuperäisversion osaksi Kuuden lauseen lahjoja ja päätin sitten napata sen erikseen ficcien joukkoon. Lisäsin ja muokkasin juttuja myös sen verran, että 200 sanaa täyttyi. Bondin ja Q:n esittäjillä ei sinänsä ole väliä, mutta itse ajattelin heti duoa Craig ja Whishaw. :D



***



"Ei ole syytä näyttää noin haudankalpealta", James toteaa kaikin puolin ystävällisesti, mutta Q tutisee yhä päästä varpaisiin työtuolissaan.

"Vai ei syytä – minun virheeni takia sinusta oli tulla savuavaa silppua! Luojan tähden, miten saatoin olla niin huolimaton?" Q puuskahtaa ja ponkaisee ylös kävelläkseen muutaman rauhoittavan ympyrän. James katsoo parhaaksi antaa tälle hetken purkaa pahinta shokkiaan ja käyttää ajan hyödyksi kaatamalla tujauksen konjakkia kahteen lasiin.

"Kas niin, siemaise lämmikettä ja tokene", James kehottaa. Q ottaa paukun vastaan ja kulauttaa turhankin kärkkäästi kuin olisi aikeissa havitella uutta lasillista välittömästi edellisen perään.

"Aah, hyvän tähden sentään..."

"Palatakseni vielä piinaamaan mieltäsi aiemmin sattuneen tapauksen tiimoilta", James palaa aiheeseen ilmapiiriä arvioituaan, "saattaa hyvin olla, että painoin kojettasi liian nopeasti sen jälkeen, kun olin vetänyt suojuksen pois. Sen johdosta –"

Q säpsähtää kuin sähköiskun saaneena ja kiukkua puhkuen nappaa pöydältä murheenkryyniksi osoittautuneen vekottimen, joka maallikon silmiin ei näytä kuin tavanomaiselta kuulakärkikynältä.

"Toisessa järjestyksessä, herra Bond, minähän toistin ohjeen! Ei ihme, ettei se toiminut kuten piti!" Q parahtaa ja heristää laitetta Jamesin edessä perin epäqmaiseen tapaan.

"Suo anteeksi pahainen erehdykseni. Olen mahtanut liiaksi tottua vetelemään ensin ja painamaan sitten", James toteaa voimatta estää pientä hymyntynkää, joka sekin näyttää provosoivan Q:ta.

"Mutta Herra Bond", tämä ärähtää ryystäessään konjakkilasinsa tyhjäksi.

« Viimeksi muokattu: 24.11.2020 22:14:59 kirjoittanut Maissinaksu »
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: James Bond: Pahainen erehdys, S, Bond & Q, tuplaraapale
« Vastaus #1 : 03.01.2023 18:34:24 »
Kaikenlaista sulta löytyykin, ihan stalkkerinappulankin kautta :D James Bond vaikuttaa fanifiktiomielessä jotenkin niin randomilta fandomilta, että pakko oli tulla lukemaan (vaikka en oo ollut niistä leffoistakaan koskaan mitenkään erityisemmin kinnostunut). Ja niinku mä oon aiemmin todennut, sun kirjoittamana mä luen vaikka mitä ♥

Dialogi oli taas kerran ihan huippuluokkaa ja viihdyttävää luettavaa. Vähän huvitti myös Q, kun hän ensin päivitteli tekemäänsä virhettä ja oli selvästi pahoillaan, mutta sitten tulikin täyskäännös asenteessa kun hän tajusi, että syy taisi sittenkin olla Bondin :D Melkoinen muutos, mutta mikäpäs siinä, kun pääsee toisia syyttelemään itsensä sijaan ;D Tekisin varmaan minäkin samoin :D

Lainaus
"Suo anteeksi pahainen erehdykseni. Olen mahtanut liiaksi tottua vetelemään ensin ja painamaan sitten"
😂😂😂 Eiköhän jotain tällaisia voikin odottaa Bondilta. Ja Q tietysti paheksuu moisia sutkautuksia! Ei että tämmöiset kaksimielisyydet on kyllä niin kivoja.

Oli tämä kyllä hauska löytö, kiitän!
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中