Kirjoittaja Aihe: Bungou Stray Dogs: Ideaali (K-11, Dazai/Kunikida, ficlet)  (Luettu 988 kertaa)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Title: Ideaali
Author: Larjus
Chapters: Ficlet
Fandom: Bungou Stray Dogs
Pairing: Dazai Osamu/Kunikida Doppo
Genre: Vakavin Kunikidazai mihin pystyn (tää kertoo jotain vain jos on lukenut ne edelliset)
Rating: K-11
Warnings: Puheen tasolla itsemurha-aikeita (koska Dazai ::))
Disclaimer: BSD kuuluu Asagiri Kafkalle ja Harukawa Sangolle. En ole saanut tämän kirjoittamisesta mitään korvauksia.
Summary: Dazai ja Kunikida eivät ole toistensa ideaalikumppaneita.

A/N: Sain tän idean itse asiassa jo silloin, kun kirjoitin edellisen BSD-ficini Askel väärään suuntaan (K-11). Kirjoittelin tämän lopulta sitten tossa syyskuun puolella, ja nyt sit lokakuun alun kunniaksi julkaisenkin :D Ikäväkseni voin kyllä sanoa, että dominoefekti lakkasi nyt sit tähän, koska tätä kirjoittaessa ei tullut mieleen uutta BSD-fici-ideaa :( Mutta ehkä niitä putkahtelee vielä jostain lisää. (Ja ehkä pitäis kattoa/lukea lisää BSD:tä, oon vaa pari ekaa kautta nähny. Toisaalta kakkoskaudesta en pahemmin välittänyt  ::))

Ja siis joo, tää on kyl vakavin Kunikidazai-ficeistäni, vaikka en mä tätäkään missään vakavassa mielentilassa ole kirjoittanut. Pitää sitä perseilyä olla edes vähän mukana :D Se on se, mikä muhun tässä parituksessa niin kovasti vetoaa.



Ideaali


Kunikidalla oli ideaalikumppanilleen yhteensä viisikymmentäkahdeksan eri vaatimusta. Niistä yhtäkään hän ei suostunut kertomaan muille, joskin Dazai tiesi ne kaikki, mutta vain, koska tällä oli aina tapana varastaa hänen muistikirjansa ja lukea sen sisältö, mistä Kunikida ei pitänyt lainkaan. Hän ei halunnut Dazainkaan tietävän siitä listasta yhtään mitään.

Mutta ne olivat kuitenkin kaikki pelkkää ideaalia, ja tosielämä vastasi vain hyvin harvoin mielen ihanteita. Dazai sopikin niistä viidestäkymmenestäkahdeksasta ehdosta hyvälläkin tahdolla vain noin kymmeneen, mutta silti hän oli se, jonka Kunikidan sydän oli valinnut itselleen. Ihmisen tunne-elämä osasi olla oikukasta, mennä ideaalienkin edelle, ja vaikkei Kunikida pitänyt siitäkään, ei hänestä myöskään ollut taistelemaan sitä vastaan.

Eikä kyllä Kunikidakaan täyttänyt Dazain ideaalikumppanin ehtoja, jos totta puhuttiin. Niitä oli huomattavasti vähemmänkin kuin Kunikidalla: Dazai ei oikeastaan muuta pyytänyt kuin sievän naisen, joka olisi valmis tappamaan itsensä hänen kanssaan. Ja tarkemmin ottaen, ei silläkään ollut väliä, oliko kumppani sievä tai edes nainen, kunhan tämä vain suostuisi kaksoisitsemurhaan. Kunikida ei luonnollisestikaan ollut nainen eikä mitenkään sievä, eikä hän missään nimessä tappaisi itseään, ei yksin eikä kenenkään kanssa – ei varsinkaan Dazain. Mutta ei se oikeastaan tuntunut häiritsevän Dazaita.

Huolimatta siitä, että Dazai oli sinut sen kanssa, ettei Kunikida täyttänyt hänen ideaalikumppaninsa ehtoja sitten niin lainkaan, hänellä oli tapana kysyä käytännössä jokaiselta kohtaamaltaan naiselta, haluaisiko tämä kenties tappaa itsensä hänen kanssaan. Vastausta ehti harvoin edes kuulua, sillä sitä ennen Kunikida oli jo repinyt Dazain kauluksesta pois, heittänyt päin lähintä seinää ja karjunut niin, ettei sen äänen läpi kuulisi edes räjähtävää pommia.

”Mitä saatanaa sinä oikein ajattelet, Dazai!” Kunikida huusi vielä jälkeenpäinkin, kun Dazai oli taas tehnyt itsemurhaehdotuksen eräälle naiselle. ”Ethän sinä helvetti soikoon voi pyytää häntä tekemään kanssasi itsemurhaa!”

”Noh, noh, Kunikida-kun”, Dazai virkkoi iloisesti tarkastellen ruhjeisia rystysiään. ”Kyllähän sinä tiedät, että ehdotan sitä melkein kaikille.”

Ja niinhän Kunikida tiesikin. Ehkä siinä se ongelma piilikin.

”Niin. Et tosin ole koskaan ehdottanut sitä minulle.”

Mustasukkaisuus ja kateus tihkuivat Kunikidan matalasta äänestä, joka tunkeutui yhteen puristettujen hampaiden läpi, eikä hän voinut mitenkään estää sitä. Hän ei tiennyt, tunnistiko Dazai ne hänen äänestään vai pitikö tämä sitä vain tavanomaisena moitteena. Hän toivoi jälkimmäistä.

”Ei, en olekaan”, Dazai totesi ja siirsi katseensa rystysistään taivaalle.

”Etkä aiokaan, vai?” Kunikida päätteli. Hänen äänensä oli saanut nyt myrkyllisen sävyn.

”En niin.”

Miksi et?”

Dazai oli hetken hiljaa ja vain keskittyi harvinaisen intensiivisesti seuraamaan taivaalla seilaavia pilvenhattaroita. Kunikidasta se hetki tuntui ikuisuudelta, ja hänen teki mieli taas tarttua Dazaita kauluksista ja ravistaa vastaus tästä vaikka väkisin ulos.

”Koska…” Dazai aloitti lopulta, mutta jättikin sanan leijumaan ilmaan. Kunikidan oli purtava hampaansa lujempaa yhteen ettei vain olisi purrut Dazailta päätä irti.

”Koska… minä haluan elää sinun kanssasi”, tämä sanoi sitten, katse yhä pilvissä.

Kunikida tuijotti Dazaita äänettömästi. Hän ei ollut odottanut tällaista vastausta – ihan mitä tahansa muuta paitsi tätä. Eikä hän tiennyt, mitä sanoa vastaukseksi.

Dazai vilkaisi sivusilmällä hämmennyksen mykistämää Kunikidaa, ja pehmeä hymy kohosi hänen kasvoilleen. Hänen olonsa oli lämmin.

Kunikida ei ehkä täyttänytkään hänen ideaalikumppaninsa ehtoja, mutta kuitenkin tämä oli juuri se, jonka hän kaikkein kipeimmin tarvitsi elämäänsä.

« Viimeksi muokattu: 19.06.2021 00:34:04 kirjoittanut Larjus »
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Grenade

  • Fluff-fiilistelijä
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 3 472
  • ava Claire + bannu Ingrid
Vs: Bungou Stray Dogs: Ideaali (K-11, Dazai/Kunikida, ficlet)
« Vastaus #1 : 04.10.2020 23:03:10 »
Haa, vihdoin saan istuttua koneen ääreen kera tillisipsien ja asettua Bungo-ficin ääreen. Harvinaista herkkua, molemmat!

Aaaaaaa, kyllä, yes, kiitos tästä herkusta jälleen kerran. Luin tän jo oikeestaan sillon, kun julkaisit, mutta nyt vasta kerkesin takaisin näppiksen ääreen näpyttelemään tätä kommenttia. Toinen kerta siis toden sanoo ja hihkuin jo silloin torstaina ilosta, kun olit taas tätä fandomia ehtinyt kirjoitella.

Lainaus
Vakavin Kunikidazai mihin pystyn (tää kertoo jotain vain jos on lukenut ne edelliset)
Apua, kiitos varoituksesta! :D

Lainaus
Dazai sopikin niistä viidestäkymmenestäkahdeksasta ehdosta hyvälläkin tahdolla vain noin kymmeneen,
Kymmenenhän on jo aika hyvin, sentään melkein joka kuudenteen ideaaliin sopiva. :D

Lainaus
Kunikidan oli purtava hampaansa lujempaa yhteen ettei vain olisi purrut Dazailta päätä irti.
No sehän se vasta olis keskustelun edistymistä auttanu. :DDD

Lainaus
”Koska… minä haluan elää sinun kanssasi”, tämä sanoi sitten, katse yhä pilvissä.
AAAAAAWWWWWW, voi sinua Dazai, olet sittenkin romanttinen höppänä. Ja ehkä sittenkin haluat elää, koska haudan takaa ei voi kiusata Kunikidaa, ainakaan kovin onnistuneesti.

Awwh, jättipä tämä ihanan vaaleanpunaisen fiiliksen. Kyllä näissä kahdessa on vaan jotain sen kiusaamisen ja mäkättämisen alla, sellaista omalla tavalla välittämistä. Ja kun vielä saat pidettyy nää kaks hahmoa niin kivasti hyppysissäsi ja he kuulostaa itseiltään, vaikka puhuvatkin suomea, niin ei tässä voi muuta sanoa kuin että aivan mahtavaa jälleen kerran. Naww, just joku päivä ennen ku ehdit tätä julkaista luinkin ton edellisen, kun tuli ikävä tätä fandomia ja tuli sellanen fiilis, että mitään angstista ei jaksais. Joten mahtia että sille tuli vielä jatkoakin! ^^

Kiitos, kiitos, kiitos tästä ihanuudesta, hyvä tapa starttaa tämä lokakuun pimeys tällaisella söpöstelyllä! ^^
Hyppää lehtikasaan!

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Bungou Stray Dogs: Ideaali (K-11, Dazai/Kunikida, ficlet)
« Vastaus #2 : 05.10.2020 09:19:49 »
Siis voi ääää Grenade, kiitos taas kerran ihanasta kommentistasi ♥ Mä vaa hymyilen täällä hölmösti ja suunnilleen pitelen rintaani ku sydän meinaa ihan pakahtua ;__; ♥
Lainaus
Toinen kerta siis toden sanoo ja hihkuin jo silloin torstaina ilosta, kun olit taas tätä fandomia ehtinyt kirjoitella.
Iiih ♥ Mustakin oli kiva nyt saada tämä ajatus kirjoitettua, kun tämän jo silloin toukokuussa edellistä kirjoittaessa sain mieleeni.

Kymmenkunta on aika hyvin joo, tosin nekin just silleen hyvällä tahdolla ja vähän Dazaille mukautettuna ajateltuna :D Ku siellä on varmasti jotain älykkyydestä, mihin Dazai kyllä sopii, mutta jos siihen otetaan mukaan myös "paitsi ole älykäs niin myös käyttäydykin niin/hyödynnä älyäsi" -aspekti niin eihän se Dazai sitten sitä ehtoa täytä ;D Ei se Kunikida ihan niin ehdoton halua Dazain kohdalla olla, kun sydän nyt on valinnut niin. (Jos olis niin täyttyis ehkä max. 2 ideaalia, jos sitäkään.)

Lainaus
AAAAAAWWWWWW, voi sinua Dazai, olet sittenkin romanttinen höppänä. Ja ehkä sittenkin haluat elää, koska haudan takaa ei voi kiusata Kunikidaa, ainakaan kovin onnistuneesti.
Silloin, kun tämä idea alkoi päässäni kehkeytyä, mulla ei ollut vielä mielessä Dazain vastausta (ainoastaan toi Kunikidan pikkuisen mustis "sinä et ole koskaan pyytänyt minua tekemään itsemurhaa kanssasi!"), mutta sitten kun se tuli, olin iteki ihan et awwww, voi Dazai, miten romanttista ♥ (Varmaankin romanttisinta mitä mä näistä kahdesta saan ikinä kirjoitettua ;D) Ehdottomasti Dazain tapa sanoa, miten hän Kunikidaa rakastaa. Musta tuntuu, että Dazai tulis haudan takaakin kiusaamaan Kunikidaa, ihan vain piruuttaan, mutta eiköhän se halu elää tämän kanssa ole voimakkaampi tunne ♥

Ja siis kiitos ihan mielettömästi kehuista. Mä oon niin otettu aina kun joku kehuu sitä, miten kirjoitan mitä tahansa hahmoja. Ja etenkin toi, että nää kuulostaa ihan itseltään, on niin upea kehu. Tulee sellainen tunne, että on todellakin onnistunut.
Lainaus
Naww, just joku päivä ennen ku ehdit tätä julkaista luinkin ton edellisen, kun tuli ikävä tätä fandomia ja tuli sellanen fiilis, että mitään angstista ei jaksais. Joten mahtia että sille tuli vielä jatkoakin! ^^
🥺🥺🥺🥺🥺 Hei miten mun nyt on tarkoitus elää loppupäiväni normaalisti, kun sä tuut ja sanot tällaisia? Siis oikeesti, niin ihana kuulla, että oot myöhemminkin palannut mun ficien pariin. Olen niin otettu ♥♥♥ Vaikken tätä kirjoittaessa saanutkaan uusia ideoita Kunikidazai-ficeihin, halua mulla edelleen on, ehkä jossain välissä inspais taas. Elättelen itsekin toivoa vielä jatkosta, koska on tää kyllä ihanan uniikki pari kirjoittaa.

Kiitos vielä kauniista sanoistasi ♥ Näiden kirjoittamisesta tulee hyvä mieli itsellekin, mutta sitäkin parempi mieli kyllä tulee tällaisia ihania kommentteja lukiessa ♥♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kaarne

  • Unenkutoja
  • ***
  • Viestejä: 9 337
  • Lunnikuningatar
Vs: Bungou Stray Dogs: Ideaali (K-11, Dazai/Kunikida, ficlet)
« Vastaus #3 : 12.10.2020 15:15:43 »
Apua, ensinnäkin: sun avatar on muuttunut. :o Miten minä toivun tästä järkytyksestä? Mutta se on upea!

Ja sitten itse tekstiin: oi, kylläpä tämä oli kaunis! Paritus on minulle tuttu vain ja ainoastaan siitä muumiopenistwisti-ficistä (  ;D ), mutta koska jo sen perusteella Dazain itsetuhoisuus oli ilmennyt, pääsin tähän kyllä sisään. Ja kylläpä tykkäsin! Oli liikuttavaa lukea näistä kahdesta puhumassa asioista vakavissaan ja etenkin tuo Dazain tunnustus lopussa oli niin herkkä ja varma, että se kosketti. Tämä oli monella tapaa yksinkertaisempi kuin monet teksteistäsi, mutta sellainen tietty koruttomuus sopi tällaiseen aiheeseen paremmin kuin hyvin. Isommat krumeluurit tai twistit olisivat vain särkeneen sen tunnelman joka tässä tekstissä rakentui.

Pieniä asioita, joista pidin: Dazain pehmeä hymy, tuo kursiivi sanassa elää, viimeinen lause, Kunikudan mustasukkaisuus niinkin kummallisesta asiasta kuin itsemurhaehdotuksista (se kertoi molemmista hahmoista paljon) ja Dazain tapa varastaa Kunikudan muistikirja, sekä se, että molemmilla oli niin selkeät vaatimukset (paitsi heh, Dazailla ei ilmeisesti sittenkään :P ).

Tämäkin oli taas kerran hieno teksti, kiitos! ♥


someone i loved once gave me a box of darkness.
it took me years to understand that this, too, was a gift.

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Bungou Stray Dogs: Ideaali (K-11, Dazai/Kunikida, ficlet)
« Vastaus #4 : 13.10.2020 10:21:37 »
Kaarne: Apua hyvinkin! Ehkä sä opit elämään mun uuden avan kanssa XD Sama hahmo siinä hei sentään on! (vaikkei ehkä näyttäis siltä... XD) Ja kiitos ♥ Itsekin tykkään 🤩

Sä oot kyllä saanut niin kauniin ensikosketuksen tähän sarjaan ja hahmoihin, että melkein itkettää 🙈🙈 Voin vain kuvitella, miten puskista noi Dazain itsemurhajutut tulee, jos ne ei ole jo ennestään tiedossa. Sarjassa siinä on koomisiakin piirteitä, mutta tähän tarinaan halusin vähän vakavuuttakin mukaan, sillä mun ote tästä parista on normisti niin läppä ja random (niiden hahmodynamiikka kun just on sitä ♥). Mutta kyllä tässäkin on se pieni läppäperseilyn sivumaku :__DD En voi päästää siitä irti.

Alkujaan mulla oli mielessä kohtaus, jossa Kunikida enemmän tai vähemmän valittaa Dazaille, ettei miksi häneltä ole koskaan kysytty, että tekisikö hän itsarin Dazain kanssa (vaikka vastaus onkin selvä) :D Siitä idea sitten jalostui, ja lopulta keksin Dazain sanomaan tuon ehkä kauneimman rakkaudentunnustuksen, jonka näiden hahmojen suuhun voin laittaa. Siihen oli sitten hyvä yhdistää nuo kummankin hahmon ihmeelliset "ideaalit", varsinkin kun ne Dazain puolelta. Oikeastaan mitään muuta en sitten halunnutkaan mukaan, koska olen samaa mieltä kanssasi siitä, että isommat krumeluurit ja twistit olisivat vain sotkeneet tunnelmaa liikaa. Nyt painoarvo jäi sille, miten paljon Kunikida merkkaa Dazaille, ja se olikin tämän ficin varsinainen pointti. Että vaikka he kumpikaan eivät täytä toistensa ideaalikumppanien ehtoja, he ovat toisilleen kuitenkin juuri sitä, mitä he tarvitsevat elämässä :3

Kiitos ihanasta kommentista ja kauniista sanoistasi ♥
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中