Kirjoittaja Aihe: HZD: Haukankatse | Aloy/Talanah | S  (Luettu 1433 kertaa)

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
HZD: Haukankatse | Aloy/Talanah | S
« : 21.06.2020 00:30:23 »
Title Haukankatse
Author Ingrid
Rating S
Fandom Hoizon Zero Dawn
Pairing Aloy/Talanah

Summary ”Olet nyt yksi Haukoista – se on suuri kunnia, ja tahdon, että kannat sen näyttävästi.”






H A U K A N K A T S E


”Voisitko pysyä paikoillasi?”

”Voisitko sinä olla kutittamatta!”

Talanah huokaisi ja laski silmänrajauskynän hetkeksi kädestään siemaistakseen mallasta tuolinsa käsinojalla olevasta tuopista. Hän silmäili tuopin reunan takaa Aloyta, joka räpytteli kirkkaanvihreitä silmiään ja kurotti kohti pöytää napatakseen sen reunalla lojuvan peilin käteensä. Talanah oli kuitenkin nopeampi. Hän piilotti peilin selkänsä taakse ja katsahti naurahtaen Aloyta, joka näytti aavistuksen ärtyneeltä.

”Saat katsoa peiliin vastan, kun olen valmis”, Talanah totesi ykskantaan, laski tuopin alas ja tarttui jälleen mahonginpunaiseen kynään. Sitten hän änkesi itsensä lähemmäs Aloyta, joka oli ristinyt kätensä puuskaan.

”Onko tämä aivan välttämätöntä?” punahiuksinen nora kysyi ja tuijotti Talanahia tuon kullanruskeisiin silmiin, joiden keskittynyt katse seurasi kynän vaivatonta kulkua Aloyn kasvojen iholla.

”Mm-m”, mutisi Talanah nyökkäillen. ”Olet nyt yksi Haukoista – se on suuri kunnia, ja tahdon, että kannat sen näyttävästi.”

Talanah vilkaisi Aloyta, joka oli hänen sanojensa myötä kääntänyt rauhattoman katseensa muualle. Hän tiesi kysymättäkin, mikä oli saanut nuoren noran pisamaiset kasvot vakavoitumaan, mutta hän päätti siitä huolimatta olla rikkomatta heidän välilleen laskeutunutta hiljaisuutta.

”Tiedäthän sinä, etten voi jäädä Meridianiin, Talanah.”

”Tiedän minä”, Talanah vastasi rauhallisesti ja jatkoi Aloyn silmien rajaamista, ”mutta se ei tarkoita, ettetkö voisi olla yksi seitsemästä läpi tämän illan ja yön. Kukaan ei oleta sinun jäävän, mutta tänään sinä olet yksi meistä.” Talanahin suupielelle kohosi hymyntapainen, joka tarttui lopulta Aloynkin huulille, kun hän käänsi katseensa takaisin naiseen.

Sitten Talanah vetäytyi kauemmas ja laski kynää pitelevän kätensä. Tyytyväinen hymy hänen huulillaan syveni, kun hän ojensi peilin Aloylle. Nuoren noran silmät hehkuivat ikkunasta sisään tunkeutuvissa ilta-auringon säteissä, kun hän tarkasteli kuvajaistaan. Koukeroiset kuviot hänen silmiensä ympärillä saivat naisessa aikaan ohikiitävän yhteenkuuluvuuden tunteen. Hän piti siitä. Se lämmitti enemmän kuin Aurinkokaupungin kuumin kesäpäivä.

”Entä sinä sitten?” Aloy kysyi lopulta siirtäessään katseensa kuvastimesta Talanahiin. Hän laski peilin pöydälle ja kumartui naisen puoleen painaen otsansa vasten toisen otsaa.

”Aurinkohaukka…” nora kuiskasi hiljaa, saaden Talanahin naurahtamaan vaatimattomasti. Aloyn mielestä Talanah oli ansainnut arvonimensä, mutta hän vaistosi nuoressa carjassa häivähdyksen epävarmuutta ja kaihoa.

Lyhyen hetken he hengittivät samaa ilmaa keskenään, kunnes Talanah rikkoi hiljaisuuden.

”Minun hetkeni koittaa aikanaan. Auringolla ei ole koskaan kiire, sillä se nousee joka aamu uudelleen”, Talanah totesi hymyillen ja nousi tuolistaan siemaisten samalla loput mallaksestaan.

Aloy puolestaan ei saanut katsettaan irti naisesta. Talanah oli noussut tuhkista kuin feenikslintu, nainen oli nyt suurin kaikista, mutta siitäkin huolimatta tuo kantoi itsensä nöyryydellä ja kuuliaisuudella.

”Tänään me juhlimme sinua, norien Aloy”, Talanah julisti pakottaen Aloyn keskeyttämään ajatuksensa. Hän ojensi kätensä naisen puoleen.

"Tule - kaikki tahtovat kuulla sankaritarinasi.”




Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 747
Vs: HZD: Haukankatse | Aloy/Talanah | S
« Vastaus #1 : 28.06.2020 19:13:01 »
Hei ja onnea kommenttiarpajaisten voitosta!

Päätin heittäytyä altaan syvään päähän ja valita teksteistäsi kommentoitavaksi tämän, vaikka fandom on minulle erittäin tuntematon. Olen kuitenkin katsellut ihaillen tuota avatariasi (Vaniljella taitaa myös olla Aloy-avatar) ja jokin tuossa hahmossa minua kiehtoo. Googletin nopeasti molempien naisten nimet ja lähdin sen pohjalta sitten lukemaan tätä :) Vaikka fandom onkin tuntematon, tätä oli kuitenkin mukava lukea! Tällaisia voi lukea melkein kuin fantasiaa, jossa lukija heitetään tuntemattomaan maahan, jossa nimikkeet ovat outoja ja kestää hetken selvittää, kuka kuuluu mihinkin kansaan ja miksi näitä kutsutaan :D

Pidin tässä hurjasti kaksikon kemiasta ja heidän läheisestä hetkestä. Toisen meikkaaminen on aina jotenkin kovin intiimiä ja tässäkin tuntui, että Talanah todella nautti saadessaan olla lähellä ja piirtää Aloyn kasvoille. Mielestäni heidän dialoginsa oli kovin toimivaa ja siinä tulee esiin, kuinka he arvostavat toisiaan. Tuollainen yhteisymmärrys ei aina ole itsestäänselvyys kahden ihmisen välillä! Mielestäni Talanah osoitti kypsyyttä sanoessaan tuon ”mutta se ei tarkoita, ettetkö voisi olla yksi seitsemästä läpi tämän illan ja yön. Kukaan ei oleta sinun jäävän, mutta tänään sinä olet yksi meistä.” Hän vaikuttaa kyllä tämän tekstin perusteella hyvältä johtajalta! Tykkään tällaisista teksteistä, joissa koen itsekin voivani arvostaa hahmoja, ja tämä on juuri sellainen!

Kaksikon kemian ja dialogin lisäksi minusta yksityiskohdat olivat tässä todella toimivia. Pidin oluenjuonnista, joka tapahtui taustalla ja millaisia kasvoihin liittyviä yksityiskohtia - pisamia, suupieliä, silmien värejä - nostettiin esiin. Ne auttoivat kuvittelemaan hahmot ja ympäristön, vaikkei fandom tuttu olekaan. Kaiken kaikkiaan tykkäsin siis tästä ja tämä oli hauska hyppy tuntemattomaan! Nimikin oli varsin osuva, kuvaten onnistuneesti ficciä kokonaisuudessaan. Kiitos siis tästä! :)

between the sea
and the dream of the sea

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Vs: HZD: Haukankatse | Aloy/Talanah | S
« Vastaus #2 : 30.06.2020 22:28:32 »
hiddenben, hei ja kiitos kovin. :) Vau, hienoa, että uskalsit hypätä täysin vieraan fandomin pariin! Olen otettu, että juuri minun tekstini oli sinun ensimmäinen HZD -lukukokemuksesi. :) On tosi mukava kuulla, että lukukokemus oli mieluinen ja ettei tuntematon fandom haitannut lukemista ja tekstin parissa fiilistelyä! Hoziron Zero Dawn on pelinä ja juoneltaan toisinaan hieman monimutkainen ja todella diippikin, joten tällaisen kevyemmän tekstin kirjoittaminen ja hahmoilla niin sanotusti leikkiminen oli kivaa. Toki tässä tekstissä peliä pelanneet tietävät hieman enemmän siitä, mitä ennen tätä pikku pätkää on tapahtunut ja mikä kohtalo Talanahia odottaa, mutta toisaalta tämä lyhyt hetki on niin intiimi näiden kahden välillä, ettei muulla maailmalla niinkään mielestäni ole väliä - kuten sanoitkin, tähän hetkeen pystyy heittäytymään ilman kovin syvää tietämystäkin. :)

Mulle dialogit on aina vähän hankalia, joten olen tosi otettu kehuistasi! Toimivan dialogin kirjoittaminen ei ole aina helppoa, ei varsinkaan kun haluaa parhaansa mukaan pysyä uskollisena hahmoille. Olen kuitenkin tosi iloinen, että olen onnistunut saavuttamaan tarpeeksi kevyen mutta kuitenkin lukijaa koskettavan tunnelman, joka tarttuu lukukokemuksen myötä niillekin, joille fandom on tuntemattomampi. :)

Kiitos ihanasta kommentistasi. ❤️

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 5 999
Vs: HZD: Haukankatse | Aloy/Talanah | S
« Vastaus #3 : 26.01.2021 17:12:07 »
Jei, kiva, että joku muukin ficcaa HZD:sta! ♥︎

Tämä oli odottava, tunnelmallinen ja samalla kaihoisa. Aloyn levottomuus ja kaipuu kuulua ilmenivät hienosti ilman turhaa alleviivaamista. Nämä kaksi naista näkevät toisissaan vertaisensa, ja heitä yhdistää monet piirteet metsästämisen lisäksi. Erittäin toimiva pari!

Ihanaa, miten he kumpikin työntävät tulevaa huomiseen saadakseen nauttia tästä hetkestä toistensa kanssa. Kaunista! Kiitos!

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Vs: HZD: Haukankatse | Aloy/Talanah | S
« Vastaus #4 : 04.02.2021 19:28:43 »
Hei Sokru. ♥︎ Kiitos kauniista sanoistasi ja mieltä piristävästä kommentistasi! On ihanaa kuulla, että olen onnistunut välittämään tunteita lukijalle näinkin lyhyen tekstin ja rajallisen sanamäärän puitteissa. Aloy ja Talanah ovat ehdottomasti OTP HZD -fandomista, enkä kyllästy heihin koskaan - heillä on mahdollisuus luoda niin paljon erilaisia tarinoita ja tilanteita, jotka tuntuvat kuin itse kirjoittavan itsensä, kun vauhtiin pääsee! Mukava kuulla, että pidit tästä lyhykäisestä kipaleesta, ja minäkin ehdottomasti aion tiirailla sinun ALoy/Talanah -ficcien perään tulevaisuudessakin. ;)

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

flawless

  • Alempi ylilehmä
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 10 688
  • d a d d y
Vs: HZD: Haukankatse | Aloy/Talanah | S
« Vastaus #5 : 26.08.2021 17:13:04 »
Aloy/Talanah on kyllä otp-ainesta ja kirjoitat heistä hirmu hyvin ♥︎ Tämäkin oli ihanan katkeransuloinen, kun toisaalta tämä hetki yhdisti heitä kuvainnollisesti kovin, mutta kumpikin tiesi ettei se voi kestää. Oli kuitenkin ihanaa, että heillä oli tämä hetki. Tämä oli hirmu kiva kuvaus siitä hetkestä, pidin siitä kuinka tässä tuo meikkaaminen oli pinnan alla jotain enemmän, varsinkin Talanahille joka kenties tahtoi pitää Aloyn maailmassaan vielä hetken, mutta mitä ilmeisimmin myös Aloylle, jolle tämä kenties oli harvinainen levähdyshetki matkan varrella, kun voi antautua toisen maailmaan ja unohtaa omansa ja murheensa hetkeksi.

Pidin erityisen paljon tämän tekstin nimestä, joka sitoutui musta kivasti tuohon tekstin aiheeseen, kun siinä ikään kuin maalattiin Aloylle haukankatse tuon perinteisen meikin myötä. Toinen asia joka jäi erityisesti mieleen oli onnistunut dialogi, erityisesti Talanahin repliikki "Minun hetkeni koittaa aikanaan. Auringolla ei ole koskaan kiire, sillä se nousee joka aamu uudelleen." oli tosi IC, siinä oli juuri sellaista viisautta jota Talanahin reploissa pelissä monesti oli. Niiden ohella myös tämän kiusoitteleva ja pilke silmäkulmassa -tyylinen puhetapa oli onnistunut tässä tosi hyvin.

Kiitos tästä, HZD-tekstit ovat harvinaista herkkua, mutta nimenomaan herkkua ♥︎

bannu by Ingrid

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: HZD: Haukankatse | Aloy/Talanah | S
« Vastaus #6 : 30.04.2022 21:33:20 »
Mä en vieläkään tiedä kuka Talanah on, mutta koska tartten motivaatiota jatkaa pelaamista niin päätin olla rohkee ja lukee sulta nämäkin ;D Maailma ja Aloy ovat kuitenkin tuttuja, joten tähän oli varsin helppo uppoutua - kuten sun teksteihin yleensäkin ❤️

Pidin tästä pienestä ja rauhallisesta hetkestä Aloyn ja Talanahin välillä - tästä hohkasi sellainen keskinäinen luottamus, lämpö ja yhteys kahden naisen välillä. Oli hienoa ajatella, että Aloy saa olla osa jotakin ja tuntea kuuluvansa joukkoon - vaikka se sitten kestäisikin vain hetken, ennen kuin on pakko taas jatkaa eteenpäin.

Vaikka tässä ei varsinaisesti tapahtunutkaan mitään, niin tunnelma oli kuitenkin intiimi ja lämmin. Nautin <3


ava & bannu © Inkku