Kirjoittaja Aihe: South Park: Lajitoveri, S, Craig/Tweek, oneshot  (Luettu 926 kertaa)

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
Ficin nimi: Lajitoveri
Kirjoittaja: Maissinaksu
Fandom: South Park
Ikäraja: S
Paritus: Craig/Tweek
Genre: Slice of life, marsufluff

Summary: Tapa, jolla Stripe möllötti häntä suloisilla nappisilmillään, saattoi kertoa mitä hyvänsä.

A/N: Minun on niin pitkään pitänyt kirjoittaa South Parkista jotain lisää, ja vihdoin sain jotain aikaan. Puolivälissä tätä minusta tuntui, että olin kadottanut aluksi ajattelemani punaisen langan, mikä voikin olla mahdollista. Tuli tästä silti melko lailla sellainen, mitä lähdin tavoittelemaankin. Larjukselta tämä inspiraatio taisi kyllä lähteä, kun puhuttiin South Parkista ja marsuista. :3



***



"Hei, äläpä napostele..."

Craig veti jalkaansa Stripen ulottuvilta sen saatua päähänsä käydä maistelemaan hänen housujensa lahjetta. Marsu näytti hivenen hämmentyneeltä herkun kadotessa hampaiden ulottuvilta, mutta uutta tekemistä löytyi nopeasti päämäärättömän lyllertämisen muodossa. Craig pyrki keskittymään ympäristöopin kirjaan, mutta tuota pikaa hänen katseensa vaelsi jälleen Stripeen, joka uteliaasti uikuttaen pysähtyi nuuhkimaan Tweekin paidanhihaa. Tweek kohottautui kyynärpäidensä varaan epämukavalta näyttävästä makuuasennostaan ja rapsutti marsua päälaelta.

"Sano vain, jos Stripe häiritsee", Craig kehotti. Hän itse oli tottunut lemmikkinsä läsnäoloon kaikin puolin, mutta Tweekiä kaikki se sirkutus ja jaloissa pyöriminen ehkä harhautti turhan paljon. Tämä se oli muutenkin stressaamasta läksyistä ja kokeista yli heidän molempien tarpeen.

"Ei häiritse yhtään", Tweek tokaisi palaten koealueeseen.

"Hyvä niin."

Sen lisäksi, että Craig tiesi Stripen olevan paras lemmikki koko maailmassa, sillä näytti olevan rauhoittava vaikutus Tweekin kaltaiseen hermoraunioonkin. Ensi kertaa esitellessään marsunsa luokan lemmikkipäivänä Tweek ei ollut uskaltanut edes harkita silittävänsä Stripea omalla vuorollaan. Kun he sitten olivat alkaneet viettää aikaa pienellä porukalla tai kahdestaan, Tweek oli tuota pikaa suostunut siihen, että Stripe vaeltaisi hänen huoneessaan vapaana heidän tehdessään läksyjä tai katsoessaan piirrettyjä. Ajan kuluessa Tweekistä oli tullut yhä rennompi, vaikkei tämä tavannutkaan olla ensimmäisenä ottamassa Stripea syliinsä. Ainakin tämä oli suostunut viimein uskomaan, ettei marsu menisi rikki silityksistä.

Nykyään Tweek ei ollut moksiskaan, kun Stripe spurttaili huoneessa kuin päätön kana, tai kun se sai päähänsä mönkiä tämän kainalon ja käsivarren väliin jäävään koloon. Stripe harrastelikin sitä tuon tuosta, ja Craig oli toisinaan miettinyt syytä sille. Ehkä Tweekin aina etäisesti kahvilta tuoksuvat vaatteet toivat kotiseudun mieleen. Tietenkään Stripe ei ollut koskaan käynyt Perussa tai muuallakaan päin Etelä-Amerikkaa, mutta ehkä siinä oli jotain sisäänrakennettua vetovoimaa, ikään kuin DNA:n tasolla. Ehkä hänkin olisi sulanut juustopizzan tuoksulle alkukantaisella vimmalla, vaikka olisikin koko elämänsä popsinut jotain ihan muuta.

Yksi ainakin oli selvää: Stripe oli ihan rakastunut Tweekiin. Se tuuma taas sai Craigin hymähtämään kyynisesti. Järjellä ajateltuna oli naurettavaa tuntea pientäkään mustasukkaisuutta, mutta silti hän tunsi sellaisen nipistävän ohimoaan. Oli hänkin luuseri.

Hyvä kysymys kuului lisäksi, olisiko hän ollut mustasukkainen Stripesta vai Tweekistä. Olihan se oletettavaakin, että Stripe meni ja kiinnostui sellaisista tyypeistä, joita se näki harvemmin. Häneen Stripe oli tottunut kuin vanhan avioparin osapuolet toisiinsa. Tweek puolestaan edusti poikkeusta tavanomaisuuteen ja oli tullut Stripelle niin tutuksi, että sitä saattoi hyvin häiritä kokeeseen lukemista kämmenselkää nuollen ja nuuhkien. Että sellaista aloitteen tekemistä, Craig nauraa tyrskähti itsekseen. Taisi olla homo koko marsu.

Ehkä hänen olisi silti ollut syytä olla iloinen, että hänen poikakaverinsa ja paras ystävänsä tulivat niin hyvin juttuun keskenään.

Samalla Craig muisti, miten aasialaiset tytöt heidän koulussaan olivat parisen viikkoa sitten saaneet idean vääntää kasan piirustuksia, joissa Tweekillä oli päässään jonkin söpön eläimen korvat, ja hän taas kietonut kätensä tämän ympärille kuin suojaten kaikelta maailman pahuudelta. Tweek oli tapansa mukaan saanut pienimuotoisen hepulin, mutta hänen neuvostaan jättänyt jutun omaan arvoonsa. Kuka ylipäätään otti selvää tyttöjen aivoituksista?

Toki Craig silti tiesi, mikä kuviossa oli erityisesti mättänyt: Tweek kun ei aasialaistyttöjen mielikuvituksen ulkopuolella ollut lähelläkään sellaista itkusilmäistä eläinkorvakeijukaista, omastakaan mielestään. Poikakaverina Craig saattoi kasuaalisti todeta, että Tweekissä piili herttainenkin puoli, mutta hän tiesi myös, miten paha suustaan ja riidanhaluinen tämä osasi olla. Sen lisäksi Tweekin oikea suora oli ihan omaa luokkaansa, sen tiesi kertoa hänen kerran murtunut klyyvarinsa.

Joten ei, Tweekistä ei saanut suloista pikkueläintä millään järjellä. Siltikin Craig huomasi ajattelevansa omiaan silmäillessään Tweekin ja Stripen herkkää hetkeä. Mitä tuli marsuihin, ne olivat tavallisesti iloisia epeleitä. Sama päti Tweekiin, kunhan vain kaikki turhasta stressaaminen otti jäädäkseen vähemmälle. Stripe päästeli kiukkuisia mutustelevia ääniä, jos hän ei ollut tarpeeksi nopea sen ruoan kanssa, Tweek taas tapasi nälkäisenä ärsyyntyä jokaisesta pikkujutusta. Epämukavuuden iskiessä Tweek ei ehkä kurnahdellut hauskasti tai pörhistänyt turkkiaan, mutta kaikenlainen itsekseen mutiseminen, säpsähtely ja hiusten raastaminen oli tullut hyvinkin tutuksi vuosien varrella.

Craig tukahdutti hymynsä ennen kuin se ehti kunnolla muodostuakaan. Mitenköhän sakea sitä täytyi olla, jos vaivautui etsimään yhtäläisyyksiä poikakaveristaan ja lemmikkimarsustaan.

Loppujen lopuksi hänen vanhempansa niitä sakeita olivat, kun eivät olleet vieläkään käsittäneet marsun olevan laumaeläin. Kyseisen järjen köyhyyden ansiosta he eivät olleet antaneet hänen hankkia Stripelle kaveria, ja sekös tympi urakalla. Ehkä Stripe olikin viimeisen päälle opportunisti ja käytti mielellään hyödykseen joka hetken, jona läsnä oli joku toinen vähääkään sitä muistuttava, hyvin etäinenkin lajitoveri. Jos vaikka Stripe ajatteli samoin kuin hän.

Tapa, jolla Stripe möllötti häntä suloisilla nappisilmillään, saattoi kertoa mitä hyvänsä. Ehkei hän saisi koskaan tietää.

"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: South Park: Lajitoveri, S, Craig/Tweek, oneshot
« Vastaus #1 : 03.04.2020 17:47:03 »
Lainaus
Genre: marsufluff
Sä niinku todellakin osaat voittaa mut puolellesi :D

Mä tosiaan aluksi epäröin ton parituksen vuoksi, onko musta edes lukemaan tätä, mutta onneks sain sulta vahvistuksen shippiyden vähyydestä (lol kuulostaaks shippiys edes sanalta, jolla vois olla merkityskin), ja sitten kun marsujakin vielä niin... Kyllähän mun piti rohkaistua sen verran, että luen tän, koska miten mä muka voisin vastustaa ficiä, jonka genre on marsufluff??

Stripea tässä onneks olikin paljon, koska sitä mä eniten kaipasinkin :D Marsunomistajana ja marsuihmisenä muutenkin tätä oli hauska lukea, tuli ihan mieleet omat marsut ja niiden säätäminen :3  On ne niin veikeitä pötkylöitä (voin kyllä haastaa Craigin ja väittää, että kaikki marsut, joita mulla on vuosien aikana ollut, on parhaimmat lemmikit koko maailmassa). Hymyilin Craigin marsupohdinnoilla ja välillä tuli naurahdettuakin, muun muassa siinä kohdassa, kun hän mietti, että ehkä Tweekin vaatteiden kahvintuoksu muistuttaa kotiseudusta, joka ei Stripen oikeaa kotiseutua edes ole ;D Muuta kuin esi-isien kautta. Stripe on kyllä rohkea marsu, jos innostuu uusista naamoista :D Omani saavat aina slaagin jos kukaan vähänkään vieras edes tulee kylään.

Vaikka Creek itsessään ei uppoa muhun, tykkäsin kuitenkin siitä, millä tavoin kirjoitit siitä ja etenkin Tweekin hahmosta. Tässä kans hyvin heijastui hyvin se, minkä takia olen kymmenisen vuotta sitten cringaillut kyseisen shipin vuoksi (koska jumaliste ainakin silloin sitä kirjoitettiin just sellaisella tavalla, mitä inhoon, ja etenkin Tweekistä tehtiin niin OOC että oksat pois :D). Arvostan sitä, että osasit käsitellä näitä hahmoja mullekin mieluisella tavalla, vaikka Cryde-monoshipperinä en tulekaan kelkkaani koskaan kääntämään :D

Tykkäsin myös siitä, että tossa lopussa viittasit siihen, että Craigilla on vain yksi marsu, eikä Stripella ole lajitoveria, koska siitähän mä sulle taisinkin avautua ;D Oon kyllä oikeesti iloinen, että sillä on edes yksi marsu, koska media tarvitsee lisää marsuja! Ja ehkä Craig vois repästä ja joskus hankkiakin Stripelle seuraa, eihän se muutenkaan välitä vittuakaan muiden mielipiteistä :D

Nyt tartten lisää marsuficcejä ♥ Aaaaa. Kiitän.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: South Park: Lajitoveri, S, Craig/Tweek, oneshot
« Vastaus #2 : 03.04.2020 20:33:52 »
Mä just yks päivä leikin ajatuksella, että vitsit ois kiva kirjottaa South Parkia :---D Mä tosin haaveilin Kyle/Cartmanista, mutta Craig/Tweek toiminee myös :: D

Tää oli musta todella mukavaa luettavaa ja jotenkin ylisöpöä ;D Tykkäsin siitä, miten Stripe oli pääosassa ja tuo Creek (sekö tän shippinimi on? :'''D) oli siinä taustalla, sellaisena itsestäänselvyytenä :3 Craig vertailemassa poikaystäväänsä ja marsuaan oli kyllä lol ;D Joskin ihan ymmärrettävä juonikuvio!

Sori, tää on vissiin hankala fandom kommentoida ja koska en oo muistaakseni aiemmin South Parkia lukenut, niin oon ihan kujalla :'''D Pakko oli kuitenkin joku puumerkki jättää, koska tää oli oikein kivaa luettavaa!
« Viimeksi muokattu: 03.04.2020 21:57:37 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 093
  • Kurlun murlun
Vs: South Park: Lajitoveri, S, Craig/Tweek, oneshot
« Vastaus #3 : 10.04.2020 17:20:18 »
Larjus: Kiitosta kommentista! <3 Marsufluff vaan kuulosti niin maanmainiolta, että siitä oli ihan pakko tehdä oma genre. xD Ylipäätään marsut ovat niin suloisia, ettei mitään rajaa. Minun piti lukaista väkerrykseni uudemman kerran, ennen kuin uskalsin todeta, ettei tässä tosiaan liiaksi ole Creekiä esillä. Vakaana taustaelementtinä kylläkin, mutta Stripelle tosiaan oli tarkoitus antaa pääosa. :D Sinänsä mielenkiintoista, etten ole aiemmin ajatellut tuotakaan, että Stripeja on mahdollisesti ollut useampikin. Liekö jokin sivistävä knoppi jäänyt ajan mittaan omaksumatta? No joo, Stripe kuin Stripe.<3

Lainaus
Stripe on kyllä rohkea marsu, jos innostuu uusista naamoista :D Omani saavat aina slaagin jos kukaan vähänkään vieras edes tulee kylään.
Jotenkin niin repesin tälle, kun kuvittelin miten ne pikku mussukat vain hyytyvät tiettyyn asentoon liikkumattomiksi. ;D TwT Itse olen törmännyt molempiin tyyppeihin, kerran samassa perheessäkin. Ruskeavalkoinen tuli heti moikkaamaan, mutta vaalea ei sitten millään.

Lainaus
Tässä kans hyvin heijastui hyvin se, minkä takia olen kymmenisen vuotta sitten cringaillut kyseisen shipin vuoksi (koska jumaliste ainakin silloin sitä kirjoitettiin just sellaisella tavalla, mitä inhoon, ja etenkin Tweekistä tehtiin niin OOC että oksat pois :D).
Ai kiesus minä myös niin inhoan sitä selkeää seme-uke-asetelmaa Creekissä. Tai no oikeastaan inhoan sitä miten Tweek esitetään monesti ficeissä ja taiteessa juuri sellaiseksi itkusilmäkeijukaiseksi. :D Öh, ei, kyllä Tweek osaa myös iskeäm nyrkin päin näköä ja haistattaa pitkät, jos siltä tuntuu. Eittämättä se hermoheikkoisuus herättää Craigissa sympatiantapaista, mutta ehkä pojat heiluvat toistensa kanssa ihan vain siksi, että viihtyvät toistensa seurassa. (On se kyllä varmaan aika vakavaa, jos ovat yhteisen lemmikin hankkineet, hmmhmm.)

Angelina: Creek (jep, se on virallinen shippinimi ;D) jotenkin luonnistuu minulta kaikista näppärimmin, vaikka muitakin shippejä sopisi kyllä kokeilla. En tosin voi väittää, että South Park yleisesti ottaen luonnistuisi kovin hyvin, mutta ehkä se aina silloin tällöin nostaisi päätään fandomien seasta ja viskaisi inspiraatiolla. :D Mukavaa, että luit ja kommentoit, kiitoksia! <3
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."