Kirjoittaja Aihe: MCU: Perheonnea Stark-Rogersien tapaan | S | Steve/Tony + Peter  (Luettu 1937 kertaa)

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Title: Perheonnea Stark-Rogersien tapaan
Author: Angelina
Fandom: MCU (Marvel Cinematic Universe)
Rating: S
Genre: domestic bliss, tooth-rotting fluff
Paring: Steve Rogers/Tony Stark

A/N: Aurille ♥ Tää on ihan pelkkä lyhyt hattarahöttö, että jos ei maistu niin kannattaa klikata pois :'''D

Haasteet: Vuosi raapalehtien ja FF100 sanalla 024. Perhe




PERHEONNEA STARK-ROGERSIEN TAPAAN





YKSI [150 sanaa]

Koko päivän kestäneen Avengers-mission ja sitä seuranneen debriefin jälkeen Tony ja Steve raahautuvat Toweriin väsyneinä, kaikkensa antaneina ja toisiinsa tiiviisti nojaten. He päästävät hymyilevän Pepperin lapsenvahtivastuustaan heti, kun tämä on vakuutellut heille ettei Peteristä ollut (taaskaan) mitään vaivaa.

“Sitä on vain hankala uskoa”, Tony sanoo haukotellen ja Steve tökkää tätä kyynärpäällä, “meille hän kyllä osoittaa mieltään.”

“Tony -”

“Hän tietää jo, ettei se onnistu minun kanssani”, Pepper vastaa ja hymyilee leveästi. “Teitä hän sen sijaan pitää aivan pilkkanaan, fiksu poika.”

Sitä ei käynyt kieltäminen - heidän 3-vuotias adoptiopoikansa oli osoittautunut lähes isänsä veroiseksi neroksi, joka oli kietonut heidät välittömästi pikkusormensa ympärille. Toivoa sopi, että hän oppisi vastapainoksi rauhallisuutta isiltään.

Pepperin lähdettyä he käyvät katsomassa jo nukkuvaa Peteriä, joka tuhisee hiljaa sängyssään Avengers-pehmolelut tiiviisti ympärillään. Steve hymyilee ja kaappaa Tonyn kainaloonsa, suukottaen tätä otsalle.

“No?” Tony hymähtää, mutta painautuu lähemmäs.

“Ei mitään”, Steve vastaa käheällä äänellä, “mietin vain, miten onnellinen olen juuri nyt.”


KAKSI [150 sanaa]

Pienet askeleet kaikuvat Towerin kivilattialla ja kattohuoneiston makuuhuoneen ovi aukeaa automaattisesti, kiitos JARVISin. Peter rutistaa suosikkipehmojaan (Iron mania ja Capia) tiukemmin ja astelee varovasti huoneeseen.

Pimeässäkin hän erottaa isän rinnassa sinisenä hehkuvan reaktorin ja kuulee isin kevyen kuorsauksen. Peter hymyilee päättäväisesti - tänään hän kiipeää itse isoon sänkyyn, eikä herätä vanhempiaan.

Sängyn reuna näyttää pelottavan korkealta, mutta Peter on rohkea. Hän heittää pehmonsa edeltä ja tarttuu sitten tiukasti kiinni lakanasta, kiskoen itseään ylös. Hän tuhisee ja ähkii, mutta ei anna periksi. Kolmannella yrityksellä hän saa vedettyä itsensä kömpelösti ylös ja on niin ylpeä itsestään, että meinaa hihkaista ääneen. Viime hetkellä hän kuitenkin muistaa että pitää olla hiljaa, joten hän nappaa pehmot takaisin kainaloonsa ja konttaa vanhempiensa väliin.

Peter sulkee silmänsä ja nukahtaa heti, joten häneltä jää huomaamatta miten hänen vanhempansa katsovat toisiaan ja pidättelevät nauruaan, kunnes Steve kietoo kätensä heidän molempien ympärille.

Aamulla Peter kertoo innoissaan, miten kiipesi ihan itse sänkyyn.


« Viimeksi muokattu: 22.08.2021 19:52:54 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Hih, ihan älyttömän söpöä ja lutuista. <3 Fiksu pikku Peter tietää kyllä, miten vanhemmat kieputetaan pikkurillin ympäri.

Minusta oli erityisen herttaista, että Peterillä oli Avengers-hahmot pehmoleluina!  ;D

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Alice Katarina

  • ***
  • Viestejä: 998
Kommenttikampanjasta hei! Oon vähitellen päässyt enemmän ja enemmän MCU-ficcien maailmaan ja tykästynyt moneen asiaan, joista en aiemmin niin välittänyt. Steve, Tony ja Peter on supersöpöjä yhdessä. Tykkäsin myös siitä, että Pepper oli tässä mukana, koska canon-parituksista Tony/Pepper on aina ollut oma lempparini. Aloin jopa miettimään voisiko jonkinlainen polysuhde näiden kolmen välillä toimia.  ;D

Ekassa raapaleessa parasta oli sellainen arkisuus: kaikki tuntui luontevalta ja toimivalta. Tony ja Steve ovat selvästi onnellisia pienestä perheestään. Toinen raapale oli ihan ylisöpö. Pikku-Peter tsemppaamassa itseään ylös vanhempien sänkyyn ja hihkumassa melkein ääneen oli ihanaa kuten myös se, että vanhemmat oikeasti olivat hereillä, mutta antoivat Peterin uskoa päässeensä ylös heitä herättämättä.

Lainaus
Sängyn reuna näyttää pelottavan korkealta, mutta Peter on rohkea. Hän heittää pehmonsa edeltä ja tarttuu sitten tiukasti kiinni lakanasta, kiskoen itseään ylös. Hän tuhisee ja ähkii, mutta ei anna periksi. Kolmannella yrityksellä hän saa vedettyä itsensä kömpelösti ylös ja on niin ylpeä itsestään, että meinaa hihkaista ääneen. Viime hetkellä hän kuitenkin muistaa että pitää olla hiljaa, joten hän nappaa pehmot takaisin kainaloonsa ja konttaa vanhempiensa väliin.
Tämä oli kyllä mun lempparikohta koko tekstissä. Siinä on pienelle pojalle melkoinen sankaritarina kerrottavaksi iseille seuraavana aamuna. Onneksi oli pehmot auttamassa urakassa.

Kiitos tästä söpöstä tekstistä, toivottavasti kirjoitat perheestä vielä lisääkin!

AK
Avasta kiitos Ingrid!

Ja se meni siks ku mä halusin,
ja mä rähjäsin mut uskoin rakkauteen.
Mä menin sinne ja takasin,
ja mä kaaduin mut mä nousin uudelleen.

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 202
Miten ihmeessä multa on voinut mennä tämmöinen sokeri-höttö ohi!!! Suorastaan anteeksiantamatonta ;D Mutta aaawwwwssss kun tämä oli ihana!

Tuo eka rapsu pohjusti tilannetta kivasti, ja toki Peter käyttäytyy kuin enkeli Pepperille ;) Toinen oli puolestaan niin ihana ja suloinen etten kestä!! Siis voiko olla mitään suloisempaa ja ihanampaa kuin pikkuinen Peter joka kampeaa itsensä noiden kahden komistuksen väliin *silmät sydäminä*

Kiitos tästä, oli ihana piristys!

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vaihdokkaista päivää o/
Lainaus
Pepperin lähdettyä he käyvät katsomassa jo nukkuvaa Peteriä, joka tuhisee hiljaa sängyssään Avengers-pehmolelut tiiviisti ympärillään.]Pepperin lähdettyä he käyvät katsomassa jo nukkuvaa Peteriä, joka tuhisee hiljaa sängyssään Avengers-pehmolelut tiiviisti ympärillään.
Äfglkjhjgkldf mikä mielikuva, liian söpöä 😍
Ylipäätään koko järjestely, että Avengers-missioiden ajaksi hommataan lapsenvahti, tässä maailmassa ei selvästi ole oikeaa pahaa edes olemassa, mikä istuu höttöilyyn paremmin kuin hyvin :D

Lainaus
häneltä jää huomaamatta miten hänen vanhempansa katsovat toisiaan ja pidättelevät nauruaan, kunnes Steve kietoo kätensä heidän molempien ympärille.
Ja tämä, ai että, hihihii. Antoivat lapsen sitten kuitenkin kiivetä itse sänkyyn xD Eiköhän Tony väsää sille jotkut minitikapuut (tai suihkumoottoritossut?) aika pian, ettei poika vaan kiipeily-yrityksissään seuraavalla kerralla loukkaa itseään.

Hattarahöttö on kyllä niin osuva kuvaus, että hampaat pois :'D

~Violet
« Viimeksi muokattu: 11.04.2020 14:12:17 kirjoittanut Violetu »

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Lupa: Tervetuloa mukaan, kohta shippaat :'''DDD <3 Tää oli kyllä aivan överisokeria, mutta hei, sometimes that's all you need. Kiitos ♥

Fio: Peter on one smart cookie ;) Ja tietää myös, että Pepper-tädin silmille on turha hyppiä. Kiitos <3

Alice: :---D Mulla ei käynyt kyllä mielessäkään polysuhde, mutta kyllähä niitäkin ficcejä on :3 Valitettavasti pystyn nyt jo sanomaan, että minä rajoittuneisuuteni kanssa en tuu sellasta kuitenkaan tekeen ;D Siis mulle ajatus sellasesta pienestä vähän chubbysta Peteristä on niin ylisulonen, että mun oli pakko kirjoittaa se kampeamassa kaikin voimin isien väliin :''D <3 Superfamilya täytyy kyllä yrittää toistekin - kiitos ihanasta kommentista ♥

Venkku: Siis miten et kuullut siirappisen hattarahötön kutsuhuutoa ;D No ei vaan, parempi myöhään kuin ei milloinkaan! Ihanaa että piristi ja kiitos kun kommentoit ♥♥

Violet: Hahaa voi ei, sait Superfamilya vaihdokkaista :---D Oon pahoillani! Nää kaikki hahmot on kokenut niin paljon kaikkea kuraa, että nyt oli aika ihan vaan söpölle höttöilylle ;D Pepper-täti lapsenvahtihommissa on parasta ja superfamily on rakkaus <3 Suihkumoottoritossut on kyllä huikee idea, joskin vähän epäilen mahtaisko Steve antaa niihin lupaa.... Hmm. Kiitos ja anteeksi, mee hammaspesulle ;D


ava & bannu © Inkku

Ingrid

  • Ryöväriruhtinatar
  • ***
  • Viestejä: 3 404
Härregyyd anna minun kaikki kestää!! ♥ Ihan aluksi mun on mainittava, että kuinka ihanaa on se, että Pepper on tässä läsnä ja kuinka tämän kolmikon ryhmädynamiikka on niin mutkattoman arkipäiväistä tässä. Paras yksityiskohta on ehdottomasti se, että Peter osaa käyttäytyä kuin enkeli Pepper-tädin kanssa, mutta kun iskät on paikalla niin let the fun begin. :D Ja siis, vaikka Peter on tässä aivan pikkuinen niin olet onnistunut luomaan hänelle valloittavan persoonan, joka tulee ilmi pienissä teoissa ja sanoissa. Lapsista ei aina ole helppoa kirjoittaa, mutta sä kyllä onnistuit tässä tosi taitavasti. <3

Lainaus
Kolmannella yrityksellä hän saa vedettyä itsensä kömpelösti ylös ja on niin ylpeä itsestään, että meinaa hihkaista ääneen. Viime hetkellä hän kuitenkin muistaa että pitää olla hiljaa, joten hän nappaa pehmot takaisin kainaloonsa ja konttaa vanhempiensa väliin.

Peter sulkee silmänsä ja nukahtaa heti, joten häneltä jää huomaamatta miten hänen vanhempansa katsovat toisiaan ja pidättelevät nauruaan, kunnes Steve kietoo kätensä heidän molempien ympärille.
Tämä oli ylivoimaisesti lempparikohtani. Jotenkin niin stevemäistä ja tonymaista antaa pojan yrittää ja uhkia ja huhkia ja lopulta kokea onnistumisen tunnetta - ihan ilmiselvästi toimiva ja hyvä kasvatustapa. ;)

Onko tässä mukamas vain kaksi osaa? Vaadin jatkoa tälle, koska musta olisi ihanaa päästä seuramaan, kuinka pienen pieni hämismies oppii uutta ja kiertää niin iskät kuin kaikki muutkin Avengersit pikkurillinsä ympärille. Pliis? ♥

- Inkkusi

Moon dust in your lungs, stars in your eyes,
you are a child of the cosmos, a ruler of the skies.

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Inkku: Täällä sitä vaan kunnon superfamilyhöttöä lukemassa ;D ♥ Pepper on taatusti aivan loistava lapsenvahti nerokkaalle Peterille - vuosien vieriessä voivat sitten yhdessä keksiä ties minkälaista jekkua isipapoille! Oon kirjottanu tosin vähän lapsihahmoista, joten todella ilo kuulla että pikku Peter on onnistunut :3 LOL älä yllytä, kohta mulla on joku Superfamily-verse menossa, joka ei sisällä mitään muuta kun perhe Stark-Rogersin töhöilyjä. Kiitos kiitos kiitos ♥♥


ava & bannu © Inkku

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 563
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Hattarahöttö on ihan parasta, ja domestic bliss kuulostaa ehkä hienoimmalta genreltä ikinä (pitää varmaa iteki ottaa käyttöön :D). En varmaa koskaan kyllästy lukemaan perheonnesta, oli perhe mikä hyvänsä, joten kyllähän tällainen otsikko huomion kiinnittää.

Ja kyllä olikin just niin ihanan pehmeetä, suloista ja leppoista meininki :3 Kiherrän täällä ihastuksesta mielikuvalle pikku-Peteristä käpertyneenä nukkumaan pehmolelut ympärillään ♥ Näyttää varmaan siinäkin ihan pikku enkeliltä, vaikka tietenkin niitä omia vanhempia vastaan pitääkin uhmata, eikä silloin tietenkään enää niin enkeliltä tunne ;D

Lainaus
“Teitä hän sen sijaan pitää aivan pilkkanaan, fiksu poika.”
Ihanaa tällasta roastaamista lapsen käytöksen kautta ;D Arvostan.

Lainaus
Peter hymyilee päättäväisesti - tänään hän kiipeää itse isoon sänkyyn, eikä herätä vanhempiaan.
Awwws :3 Mulla on perhefluffyficeissä (pieni) heikkous sille, että muksu kapuaa vanhempiensa väliin sänkyyn, niin tämäkin pätkä oli siinäkin mielessä mitä mainioin. Ihana pieni, kun oli päättänyt, ettei herätä vanhempiaan, ja myös kun nukahti sitten oikeestaan heti sänkyyn päästyään 🥺🥺 Perhefluffya parhaimmillaan.

Lainaus
LOL älä yllytä, kohta mulla on joku Superfamily-verse menossa, joka ei sisällä mitään muuta kun perhe Stark-Rogersin töhöilyjä.
Ihan kuin se muka olis huono asia ;D Kyllä vaan maailmaan mahtuis paljon enemmän perhesöpöilyjä :3
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 766
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Eikä mitä ihanuutta minä juuri luinkaan! :-* Pakko oli tulla lukemaan perheonnen ja yhdistelmäsukunimen houkuttelemana, ja onneksi tulin, koska juuri tällaista hattarahöttöä kaipasin juuri tähän iltaan. Riitelin äsken puhelimessa äitini kanssa pahemman kerran, joten oli ihanaa uppoutua tällaiseen domestic blissiin, jossa kaikki on jotenkin niin tyynesti ja vakaasti.

Steve ja Tony Peterin adoptiovanhempina on loputtoman suloinen ajatus, ja Pepper lapsenvahtina puolestaan riemastuttaa minua kovin - etenkin, kun pieni Peter on kovin kiltti ja säyseä Pepperin hoteissa, mutta omia vanhempia koetellaankin sitten oikein olan takaa! ;D Niinhän se usein tuntuu olevan, että kaikenlainen uhma ja kiukuttelu kohdistuu nimenomaan omiin vanhempiin, jotka ovat vahvasti läsnä arjessa ja läpikotaisin tuttuja ja turvallisia. Varmasti Pepperkin on Peterille läheinen aikuinen, mutta vanhemmille on helpompaa (ja ennen kaikkea kivempaa) osoittaa mieltä, kun vanhemmat ovat usein myös aikamoisia pehmoja omia lapsiaan kohtaan. 8) Minua hymyilyttää ajatus siitä, että Peter oppisi rauhallisuutta isiltään. Rauhallista elämäntyyliä ehkä ainakaan ei, kun alati ollaan seikkailun sykkeessä! ;D Mutta veikkaanpa, että se sopii myös tämän ikäiselle Peterille vallan mainiosti. Sen verran seikkailulliselta ja itseään ylittävältä hänkin vaikuttaa kiivetessään salaa sänkyyn ihan omin avuin ja tehdessään Steven ja Tonyn ylpeiksi. ♥ Rakastan sitä, miten Peterissä on rohkeuden ja itsenäisyyden lisäksi havaittavissa myös hellyyttä ja läheisyyttä kaipaava puoli, kun hän haluaa isoon sänkyyn isien väliin nukkumaan. Se sopii lapsuuteen ja tämän pikkuperheen mutkattoman lämpimiin väleihin.

Loppu on niin hymyilyttävä! Totta kai Steve ja Tony huomaavat, että joku nyhtää lakanoita ja kampeaa itseään ylös sänkyyn, mutta totta kai he myös tahdikkaina vanhempina ymmärtävät, että sänkyyn omin avuin kiipeäminen ja vanhempien yllättäminen on iso juttu, josta sietää olla ylpeä. :D Niin suloista. Sulan myös Peterin pehmoleluille, jotka ovat ihan täydellisen sopivat!

Kiitos ihanasta iltapalasta, pidin kovasti! -Walle
« Viimeksi muokattu: 13.10.2021 19:53:02 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Larjus: Siis jos domestic bliss ei oo sulla vielä käytössä, niin nyt heti sitten ;D Se on just oikea genre kun haluaa vaan sellasta ihanaa arkista höttöä, jossa kaikki on hyvin ♥ Mä itse tykkään enemmänkin lukea pre-slashia ja sitä miten parisuhteeseen päädytään kuin tällaista established versiota, mutta pakko myöntää että tän kirjottaminen oli kyllä aika kivaa :3 Lapsificit ei oo niitä tutuimpia itselle, mutta baby Peter on ajatuksena niin ihana, että pakko oli kokeilla! Oon kieltämättä välillä leikkinyt ajatuksella, että kirjottelisi vain Superfamilyhöttöä ilman sen kummempia suunnitelmia, mutta se on tosiaan vasta ajatuksen tasolla ;D Kiitos paljon kommentista ♥

Walle: Ja luit vielä lisääkin Stonya, apua! ;D Harmi kuulla riitelystä, mutta sitä nyt on äitien kanssa joskus tehtävä valitettavasti - toivottavasti tämä kuitenkin hieman piristi ♥ Hahha, mä luulen että Pepperistä hokaa se, että hänen kanssaan ei ryppyillä vaikka varmasti hän Peterille läheinen ja rakas onkin <3 Steve ja Tony taas ovat vanhempina välillä varmaan turhankin höveleitä, tai eivät ainakaan haluaisi kieltää Peteriltä mitään ;D Heissäkin tosin on eronsa - voisin kuvitella, että Steve on kuitenkin se seesteisempi ja rauhallisempi osapuoli, jolta Peter toivottavasti ottaa tulevaisuudessa vähän mallia. Tony on ehkä kaoottisempi, mutta hänen kanssaan Peter voikin sitten leikkiä hullua tiedemiestä sydämensä kyllyydestä ;D Ai hitto, nyt mulle tulee vaan enemmän ja enemmän intoa kirjottaa tästä dynamiikasta lisää! Kiitos ihanasta kommentista ♥


ava & bannu © Inkku