Kirjoittaja Aihe: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky  (Luettu 2518 kertaa)

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Title: Tinkeröivä supersotilas
Author: Angelina
Fandom: MCU
Rating: S
Genre: pre-slash, fluff
Paring: Tony Stark/James "Bucky" Barnes

A/N: Koronaficcejä! Yllytin Vendelaa kirjoittamaan Stonya, mutta jotenkin tässä kävi niin että päädyin samalla kirjoittamaan WinterIron-version :'D Vendelan ficin löydät täältä, K-11 ♥ Ja miten vaikeaa voi olla keksiä kylmään viittaavia lempinimiä suomeksi?

Haasteet: Vuosi raapalehtien, FF100 sanalla 072. Korjattu ja FF1000 sanalla 355. Pitkästyneisyys




TINKERÖIVÄ SUPERSOTILAS





“Sir, kersantti Barnes on kävellyt käytävää edestakaisin viisitoista minuuttia”, JARVIS ilmoitti lempeästi, saaden Tonyn nostamaan katseensa uusimman Starkphonen prototyypistä.

“Miksi? En minä ole kieltänyt -”
“Sir, olettaisin ettei hän uskalla tulla sisään.”

Tony tuhahti hymyillen. Ajatus siitä, ettei vuosikaudet maailman mahtavimpana salamurhaajana toiminut supersotilas uskaltanut astua hänen verstaalleen, oli kieltämättä huvittava. Hetken mietittyään Tony laski työkalut käsistään, marssi verstaansa ovelle ja kurkisti käytävään.

Bucky Barnes asteli edelleen hermostuneesti edestakaisin, mutta pysähtyi äkisti huomattuaan Tonyn tuijottamassa häntä virnistys kasvoillaan.

“Tylsää, Eskimopuikko?”

Barnes näytti hetken siltä, että kieltäisi asian, mutta päätti ilmeisesti sen olevan turhaa ja tyytyi nyökkäämään. Tony naurahti.

“No tule sisään sieltä, emmeköhän me sinulle jotain keksi.”

Koko Tower oli eristyksissä, sillä Clint oli valitettavasti saanut itselleen COVID-19-tartunnan. Virus ei ollut hänelle vaarallinen, mutta koska muut Towerin asukkaat olivat ehtineet altistua, oltiin heidät määrätty kahdeksi viikoksi karanteeniin. Tonylle se sopi enemmän kuin hyvin, hänellä oli runsaasti töitä, mutta nähtävästi Barnes oli tulossa hulluksi tekemisen puutteesta. Supersotilaat eivät voineet virusta itse saada, mutta Brucen mukaan he pystyivät sitä silti levittämään ympärilleen.

“Sinähän olet teknologianörtti, eikö?”

Barnes hätkähti Tonyn äkillistä kysymystä, sillä niin keskittynyt hän oli tuijottamaan ympärilleen avautuvaa näkyä. Tony oli itsekin ylpeä verstaastaan, mutta siitä huolimatta toisen häkeltynyt ilme sai hänet hymyilemään.

“En tiedä”, kuului vaivaantunut vastaus, “muistan, että olin aina kiinnostunut... Mutta en minä osaa mitään.”

Tony heilautti huolettomasti kättään.

“Onneksi sinulla on maailman paras opettaja. Tulehan tänne.”

Tony keräsi Barnesin eteen kasan työkaluja ja leivänpaahtimen, jonka Thor oli onnistunut edellisellä viikolla rikkomaan.

“Aloitetaan helpolla. Ensin sinun pitää…”

Tony neuvoi vaihe vaiheelta ja Barnes seurasi ohjeita kuuliaisesti, otsa keskittyneessä rypyssä. He purkivat leivänpaahtimen, vaihtoivat viallisen osan ja kasasivat paahtimen uudelleen. Varovasti, lähes vapisevin käsin, Barnes laittoi leivänpaahtimen johdon seinään ja DUM-E kiirehti tuomaan omasta keittonurkkauksestaan palan paahtoleipää.

Kun täydellisesti paahtunut leipä lopulta pompahti ylös, Barnes kääntyi katsomaan Tonya leveästi hymyillen.

“Hienoa työtä, Kuuraparta”, Tony sanoi ja hymyili takaisin, “seuraavaksi voitkin kokeilla Brucen kelloradiota.”

He tinkeröivät yhdessä loppupäivän ja mitä kauemmin aikaa kului, sitä rennomaksi Barnes muuttui. Ja kun JARVIS ilmoitti, että illallinen oli valmis, Bucky tarttui hellästi Tonya ranteesta.

“Kiitos.”

Tony ei punastunut, kun Bucky painoi suukon hänen poskelleen.


« Viimeksi muokattu: 22.08.2021 19:54:30 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 928
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #1 : 16.03.2020 18:05:59 »
Voi awwws sentään <3
Jess, kaipailinkin jo ficcejä tästä aiheesta, tekee tästä kaikesta siedettävämpää, jos löytyy ficcejä joihin samaistua tai joilla muuten fiilistellä.
Tällainen arkinen puuhastelu on jotenkin niin idyllistä ja söpöä, juuri tuollaisissa puuhissa näkisin tämän kaksikon parhaimmillaan, molemmat tinkeröimässä omia juttujaan, ehkä ojentelemassa välillä toisilleen työkaluja, vilkuilemassa toisiaan salaa ja hymyilemässä/punastumassa, kun jäävät tuijottelusta kiinni.
Hauskoja nuo Tonyn lempinimet Buckylle, eskimopuikolle melkein naurahdin ääneen (ja aloin tietysti ajatella, millaisia lempinimiä voisi putkahdella korkean ikärajan tilanteessa xDodotan edelleen, että joku käyttää "Buck me Fucky" -lipsausta jossain Bucky-paritusficissä).
Tästä tuli hyvä mieli, kiitän ^^

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 201
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #2 : 16.03.2020 18:52:03 »
Tämä oli kyllä vuosisadan idea! Kiitos tästä ja ehdottomasti otetaan uusiksi, sen verran kivaa oli :D

Voihan eskimopuikko ja kuuraparta miten söpöjä nimiä! Lupaan jeesata seuraavan kerran jos kaipaat apua, mutta hienosti toimivat nämä :) Ja kokonaisuutena todella suloinen ja ihana tarina! Niin erilainen kun tuo mun, mutta silti Tony on näiden molempien tukena kuten itsekin totesit ♥

Violetu tuossa jo sanoikin, miten ihanaa oli kun molemmat puuhasivat omiaan ja huomasinpa tuolla myös tuon "Buck me Fucky":n joka suorastaan huutaa kirjoittamaan. Joten siinä sulle seuraava haaste, etenkin kun pystyt tekemään sen englanniksi :D

Kiitos tästä, oli kiva kirjoittaa "yhdessä", tehdään se pian uudestaan ♥ (kylläpä tuo kuulosti härskiltä ;D)

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #3 : 05.04.2020 00:14:24 »
Terveiset Vaihdokkaista! :)

Tällainen vähän ujo ja arasteleva Bucky on suloinen kuin mikä, ja oli herttaista, että Tony keksi toiselle käytännön tekemistä, ettei pää kilahda eristyksen keskellä. Hermostuneena edestakaisin tallustelleen Buckyn ihastus vaikuttavan verstaan edessä oli ihana juttu, ja tykkäsin siitä, miten hän koki aina halunneensa päästä kokeilemaan korjaus- ja rakennushommia. Kukapa ei?

Minulle puolestaan tuotti syvää päänvaivaa tuo ilmaisu tinkeröinti, joka tavallaan on osuva ja tosi lysti, ja kuitenkin jollain tavalla myös vähän tökkii, mutta toisaalta ihan veikeällä tavalla. Miten sen edes sanoisi, silmä töksähtää siihen joka kerta, mutta toisaalta ei se mitenkään huono ole, vaan ihan hauska. Olen näköjään löytänyt sanan, johon en osaa suhtautua. ;D Hassua.

Ja nuo Tonyn keksimät hellittelynimet. ;D Voi apua. ;) Söpöä, mutta samalla toivon salaa, että Bucky muksauttaisi Tonya rautanyrkillä, jos se vielä jatkaa tuota. ;D LOL.

Tykkäsin tästä ficistä! :) Mielikuvat olivat ihania, ja samalla kaikki nuo pienet viittaukset toisten epäkuntoon saattamiin asioihin ja vieläpä siihen, että Clint poloinen oli se, joka aiheutti koko porukan eristämisen. Ja miten Bucky tottuneesti tottelee ohjausta kiltisti ja innoissaan kuin pieni oppilas. :D

Ainut miinus siitä, että Natasha puuttui kuvioista kokonaan. ;) Tai ehkä siitä olisi voinut saada lisäplussan muun päälle. :) Kiitos tästä!

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Tomsessed

  • #58
  • ***
  • Viestejä: 601
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #4 : 08.04.2020 13:05:02 »
Täällä minä nyt olen. o7

Siis en oikeasti kestä kuinka söpö tämä on. Varsinkin nuo Tonyn lempinimet Buckylle, Eskimopuikko ja Kuuraparta. :''D Parasta! Ja ylipäätään mistä tämä lähtee liikkeelle, kun Bucky tylsyyksissään tulee Tonyn oven taakse pyörimään, mutta ei kuitenkaan uskalla tulla sisään asti. <3

Onneksi Tony sitten ottaa asiakseen järjestää Buckylle tekemistä. Bucky varmaan yllättää itse itsensäkin, kun paahtin ei tyyliin räjähdä kun hän siihen koskee, vaikka Tony koko ajan onkin vieressä ja neuvoo. Ja ehkä osa jännityksestä johtuu ihan opettajastakin. ;D

“Onneksi sinulla on maailman paras opettaja. Tulehan tänne.”
Ei kannata tyytyä yhtään vähempään. B)

Varovasti, lähes vapisevin käsin, Barnes laittoi leivänpaahtimen johdon seinään ja DUM-E kiirehti tuomaan omasta keittonurkkauksestaan palan paahtoleipää.
DUM-E. ♥__♥ I H A N A. Parhaan sivuosan Oscar-suoritus.

Tykkään ihan hirvittävästi siitä, miten tässä on todella rento ja kevyt fiilis läpi ficin, vaikka pohjimmaisena syynä onkin koronaeristys. Hymyilyttää väkisinkin! Ja sitten kaupan päälle tuo pusu, joka ei tietenkään saa Tonya punastumaan. :') Voi toista.

Kiitos tästä fluffikasasta, päivä parani heti. :3

Bannu Ingridiltä ♥

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #5 : 11.04.2020 14:17:39 »
Violet: Karanteenificit oli pakko korkata, tekis mieli oikeestaan kirjottaa lisääkin :D JOO, Tony/Bucky tuolla Tonyn verstaalla on ihan timanttista aina ♥ JA LOL, tota Buck me Fuckya on pakko joskus käyttää, ihan huikee :----DD Kiitos kommentista <3

Venkku: Oli ihan tuskaa keksiä noita lempinimiä, kun kaikki toimii enkuksi paremmin :'D Mutta hyvä että toimivat kuitenkin :3 Tehdään se yhdessä uudestaan, kuulosti miten härskiltä vaan ♥

Lupa: WinterIron on Stonyn jälkeen mun ehdoton suosikkiparitus Marvelista ja tällä hetkellä se on mulla jopa enemmän pinnalla :3 It just works! Huh, onneksi hahmot vaikuttavat aidoilta, vaikka siirappiseksi meni tämä(kin) ;D Hitto, tilauslinkki unohtu, mun pitää metsästää sellanen koska must have <3 Kiitos ihanasta kommentista!

Fio: Hah no, tinkeröinti oli looginen suomennos tinkeringistä, joten sillä mentiin ;D Ja joo kuten Violetulle tossa sanoin, niin verstaalla bondaavat TonyxBucky ovat mun heikkous <3 Sori, Tonyn lempinimet on necessary evil ja niihin on kaikkien vaan totuttava :''D Nat ei mahtunut tällä kertaa mukaan, mutta ehkä ens kerralla sitten! Kiitos kommentista :3

Tomsessed: Mun fanoniin usein kuuluu, että Bucky on todella utelias ja kiinnostunut kaikesta mitä Tony tekee, mutta raukka ei uskalla/halua häiritä, joten Tonyn on usein otettava se ensimmäinen askel ;D Vaatimaton Tony, mutta no, totuus, paras on paras :'D <3 Ihanaa että uskaltauduit kommentoimaan, kiitos :'3


ava & bannu © Inkku

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 763
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #6 : 26.12.2020 23:33:51 »
Tervehdys Kommenttiarpajaisista, ja onnittelut voitosta! :-* Tietenkin piti valita listauksestasi jotain MCU:ta, kun olet niin ahkerasti ja suurella sydämellä puuhastellut fandomin parissa tänä vuonna. Tämän nimenomaisen tarinan valitsin ihanan Buckyn takia, ja osittain myös oudohkon ja hassuhkon nimen takia! "Tinkeröivä" ei sanonut itselleni oikein mitään (jostain syystä tuli vain mieleen Tinder, öh, vaikka tokihan tunnen englannin verbin "tinker"), joten halusin saada tietää, mistä oikein on kyse. Fiorellan tavoin en oikein osaa suhtautua tähän sanaan - toisaalta se tökkää, mutta toisaalta tällainen suoraan englannista suomennettu ilmaus sopii MCU-fanifiktioon mitä mainioimmin! :D Hauska nimi joka tapauksessa, sellainen lukemaan houkutteleva.

En kestä, kun tämän tarinan Bucky istuu omiin mielikuviini niin täydellisesti! Vähän ujo ja kaino höpönassu, joka ravaa yksin käytävässä, kun ei oikein uskalla tai kehtaa tyrkyttää itseään sisään. :D Tonykin on oma itsensä. Tonyn kutsumanimet Buckylle saavat hymyn huulille, ja muutenkin Tonyn mutkaton asenne ja itsevarmuus tuntuvat hyvin kotoisilta ominaisuuksilta ja samalla oivilta keinoilta karkottamaan sekä Buckyn tylsyyttä että tietynlaista epävarmuutta ja kainoutta. Leivänpaahtimen korjaaminen on mitä mainioin pre-slash-puuha (pre-slash on muuten yksi syy, miksi tämä teksti veti minua puoleensa, koska voi poijjaat, siinä vasta onkin jotain), ja sydämeni sulaa, kun Bucky niin kovin varovaisesti työntää pistokkeen pistorasiaan. :D Hauskaa muuten, että koronakaranteeni on läsnä tässä tarinassa! Tämä fandom tuntuu luontevalta kanavalta käsitellä nykyajan ilmiöitä, enkä ihmettele yhtään, että yhdellä jos toisella käy Marvelinkin maailmassa aika pitkäksi, kun pitää virua eristyksissä. (Tähän liittyen pikkuruisen painovirhepaholaisen muuten bongasin, elikkä pitäisi olla "COVID-19-tartunnan" vielä yhdellä väliviivalla.)

Huomioni kiinnittyi siihen, kuinka Tony ajattelee koko tarinan Buckyä sukunimellä, mutta lopussa tilalle vaihtuukin etunimi kursivoituna, mikä kenties implikoi sitä, että Tony itsekin tiedostaa tunteidensa lämpenemisen. Ja tuo vaivihkainen kosketus, oi ja voi! Tässä on kyllä kylvetty oikein elinvoimainen siemen varsinaista slashia varten. ;)

Kiitos kovasti tästä illan piristysruiskeesta, viihdyin! -Walle


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #7 : 02.01.2021 00:21:37 »
Walle: Arvostan, että valkkasit MCU:ta ja vielä Tony/Buckya :'33 Ja joo, ymmärrän että toi nimi hämää ja vähän tökkiikin, mutta se oli pakko ottaa varsinkin kun en parempaakaan keksinyt ;D Bucky on tosiaan ollut (ja on edelleen, vaikka oonkin sitä jo harjotellut) näistä kahdesta itselle se tuntemattomampi ja ehdottomasti hankalampi, joten jos se tuntuu uskottavalta ja vastaa mielikuvia niin jee!! Pre-slash on kyllä upee genre, ku sitä voi käsitellä monella tapaa ja just kaikella tällaisella hölmöllä söpöilyllä ja töhöilyllä :'3 Oon just niin kliseinen, että rakastan legendaarista 'sukunimi vaihtuu etunimeksi' transitionia, koska se kertoo paljon sellaisenaan, ilman sen kummempia selityksiä. Hienoa että viihdyit ja kiitos ihanasta kommentista ♥ Ja kiitos virhebongauksesta myös, pitää käydä korjaamassa!


ava & bannu © Inkku

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #8 : 04.01.2021 12:29:51 »
Aww, tämä oli niin söpö!

Voi että, nyt hymyilen täällä kuin mikäkin hellyydenkipeä idiootti, mutta minkäs sille voi. Buckyn epävarmuus / ujous oli jotenkin niin suloista ja sitten Tonyn lempinimet sille, eritoten Eskimopuikko - äää, mie en kestä. ♥

Tämä lähti kivasti liikkeelle, kun Bucky ei uskaltanut tulla sisään Tonyn verstaalle ja sitten Tonyn houkuttelun myötä päätyykin fiksailemaan laitteita. Ja kyllähän sitä aikaa on hyvä edes jollain tavalla saada kulumaan koronakaranteenissa. Tuo pieni tinkeröinti sitten ilmeisesti oli esimakua pienistä tunteiden lämpenemisestä kaksikon välillä ja varsinkin tuo lopun ranne-kosketus. Pre-slash, oi että...  ♥ ;)

Tämän pätkän nimi oli myöskin hauska ja osuva. Pidin kovasti tuosta tinkeröivä-termin käytöstä. :) Tämä oli oikein suloinen pieni palanen - tällaista höttöä on aina yhtä ihanaa lukea! Tuhannet kiitokset tästä päivän piristyksestä! ♥
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #9 : 20.01.2021 21:44:30 »
Felia: Haa, ihana kuulla että pidit tekstin nimestä ja Tonyn keksimistä typeristä lempinimistä ;D ♥ Kun Tonya kirjottaa, niin se on pakko laittaa kutsumaan tyyppejä lempinimillä, se vaan on sen tapa. Buckylle varsinkin niitä on hauska keksiä! Pre-slash on kyllä delicious ja höttöähän tämä on, mutta hei, höttö on parasta. Kiitos paljon kun luit ja kommentoit <3


ava & bannu © Inkku

zilah

  • Sydänten kapteeni
  • ***
  • Viestejä: 712
  • "Olet tullut laivaan, luumuseni?"
    • Zilahin Kirjasto
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #10 : 03.06.2022 02:20:49 »
Kommenttikampanjasta hyvää aamuyötä.  ;D

Tämä oli suloinen tarina hituksen odottamattomalla parituksella! <3 Tottakai Bucky ikävystyi karanteenissa, mutta erityisesti pidin tässä pätkässä Tonysta. Hän ei ole mitenkään kärsivällisyydestään tunnettu, mutta oli suloista lukea, miten hän tässä otti Buckyn mukaan rakennuspuuhiin. <3

Ihana pikku tarina! <3 Haluaisin luke tälle jatkoakin.  ;)



zilah


Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: Tinkeröivä supersotilas | S | Tony/Bucky
« Vastaus #11 : 28.06.2022 15:50:53 »
zilah: Mä ilahduin ihan hirveesti, kun huomasin että olit valinnut tämän! Tony/Bucky on mulle tärkee paritus ja niistä kirjottaminen on aina jotenkin kauheen terapeuttista :'D Odottamaton se kieltämättä on, ei yleensä ihan ensimmäisten MCU-paritusten joukossa... ;D Ihana kuulla että tykkäsit Tonysta, se on kuitenkin mun lempilapseni <3 Kiitos kommentista ja pakko sanoa, että sait mut kyllä lähes herkistymään viestilläsi tuolla Sano jotain kivaa -topassa :'3 Itse olet ihana ♥


ava & bannu © Inkku