Kirjoittaja Aihe: Kaksosauringot: Meren kohinaa: on vain tämä hetki, Aleia/Mateo, K11, romanttinen ficlet  (Luettu 3070 kertaa)

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 563
Ficin nimi: Meren kohinaa: on vain tämä hetki
Kirjoittaja: Thelina
Fandom: Kaksosauringot
Tyylilaji: Romance, fluff
Ikäraja: K11
Paritus: Aleia/Mateo
Yhteenveto: Huomisen murheet hukkuvat meren kohinaan ja tähän hetkeen.
Vastuunvapaus: Kunnia kaikesta Erika Vikin luomasta kuuluu hänelle.
A/N: Hukutan teidät romanttisiin Kaksosauringot -teksteihin, mutta minkäs tälle mahtaa! Halusin kokeilla kirjoittaa myös Aleia/Mateota, vaikka itse olenkin enemmän kallistunut Corildon/Aleia -shippariksi. Tarina sijoittuu heidän viimeiseen iltaansa Jaiphiressa, siis ensimmäisen kirjan loppupuolelle. Omistan tämän moodroselle, joka on ihana tyyppi, taitava kirjoittaja ja jonka suosikkifandomit (Kaksosauringot mukaan lukien) ovat kyllä parhaat kaikista!



Meren kohinaa: on vain tämä hetki


Tule mun kanssa.

Mateon pyyntö kaikuu yhä voimakkaana Aleian korvissa. Kun he ovat lähteneet Merenneidosta, Corildon on vannottanut häntä astumaan kieseihin ja lähtemään niiden kyydissä turvallisesti majataloon. Niin on parempi, mies väittää ja tarttuu Aleian käteen. Aleia riuhtaisee kuitenkin itsensä irti ja kääntää seleesille selkänsä, väittäen vain hyvästelevänsä Mateon nopeasti.

Mateo seisoo vähän matkan päässä odottaen häntä. Merenneidon tanssilattialla sotkutukkainen poika on jotenkin ollut tanssitaidoistaan ja kiiltävistä kengistään huolimatta aivan väärässä ympäristössä. Kadulla tämä näyttää enemmän itseltään kuluneessa vaateparressaan. Mateon katse on pimeydessä tumma ja vangitseva, aiempaa syvempi. Kun Aleia astuu lähelle, Mateo koskettaa häntä pehmeästi ja toistaa kuiskaten pyyntönsä, vilpittömän ja houkuttelevan.

Tule mun kanssa.

Corildon neuvottelee kuskin kanssa, joten aikaa on ehkä vain pari sekuntia. Aleia nyökkää kiihkeästi ja poika tarttuu hänen käteensä. Yhdessä he pinkaisevat juoksuun, juuri kun Corildon kääntää päänsä ja huutaa Seis, takaisin, mihin te nyt, TAKAISIN! Aleia ei kuule kunnolla, sillä heidän jalkansa tömisevät kiviseen katuun ja puistokäytävän rahisevaan hiekkaan. Puiden katveesta heitä ei ole helppo huomata, vaikka Corildon olisikin lähtenyt perään. Mateo kuljettaa Aleiaa yhä syvemmälle, suunnaten puiston läpi kohti rantaa.

Kun he ovat varmoja, ettei Corildon seuraa heitä, Mateo hidastaa tahtia hieman. Aleian sydän hakkaa paitsi juoksusta, myös jännityksestä. Yöilma heidän välillään väreilee sähköä: Aleia ei ole unohtanut Närhen tapahtumia, eikä Mateon kosketusta, joka tuntuu edelleen polttavana hänen ihollaan heidän tanssinsa jäljiltä.

Meren äärellä on kaunista, vaikka onkin jo pimeää. Laineet iskevät laiskoina rantaan ja vesi näyttää pilvisessä säässä harmaalta, muttei uhkaavalta. Leveä kivetty polku seurailee rantaviivaa, lyhtyjen valaistessa reittiä kellertävällä valollaan. Kaukana rannan toisella puolella häämöttää vierasvenesatama laitureineen ja veneineen. Satamarakennuksesta kajastaa valoa ja avoimesta ovesta kantautuu surumielisen harmonikan sointu, joka katkeaa ja vaihtaa pian tahtinsa iloisen keinuvaan poljentoon.

Mateo vie Aleian kalliolle, jolla kasvaa muutama kitukasvuinen heinä ja kivikkokasveja. He istuvat alas ja yhtäkkiä kumpikaan ei tohdi koskettaa toista. Varastettu hetki on liian kallisarvoinen tuhlattavaksi ja silti ajatus sen käyttämisestä kokonaan värisyttää Aleiaa.

”Ei kai sulla ole kylmä?” Mateo kysyy lopulta. Aleia kääntää katseensa pojan silmiin – niissä on uskomatonta hellyyttä, joka saa hänen epävarmuutensa melkein sulamaan.

”Ei”, Aleia sanoo. Mateo siirtyy varovasti lähemmäksi ja silittää Aleian tukkaa. Pitkät suortuvat näyttävät illan pimeydessä melkein mustilta, aivan kuten varjot tummentavat Mateon pellavanväriset hiukset rusehtaviksi. Mateo on jo niin lähellä, että Aleia tuntee hänen kehonsa lämmön jo ennen kuin karhea käsi pysähtyy Aleian niskaan ja vetää tätä vieläkin likemmäksi.

”Saanko mä suudella sua?” Mateo kysyy karhealla äänellä, otsa melkein kiinni Aleian otsassa. Aleia nyökkää ja henkäisee, kun Mateon huulet etsiytyvät hänen huulilleen, pehmeinä ja tunnustelevina. Pienet suudelmat seuraavat toisiaan suloisina sarjoina, jotka kuljettavat merkkinsä huulilta nenään, korvanlehtiin ja kaulan kautta takaisin. Aleia vastaa pian aiempaa rohkeammin, antaen suudelman syventyä kielten leikkisäksi takaa-ajoksi. Hetken kuluttua kumpikin irrottautuu hengästyneenä, hymyillen.

Mateo painaa hänet varovasti makaamaan sileälle kalliolle. Aleiasta on ihanaa vain olla, katsella Mateota ja pitää hänestä kiinni. Hänen sydämeensä koskee jo valmiiksi ajatus lähdöstä, joka väistämättä koittaa aamun tullen. Se saa hänet takertumaan Mateon paitaan ja painamaan päänsä tämän rintaa vasten. Mateon keho jännittyy hieman – tämä on kai lukenut Aleian ajatukset jo ennen kuin sanat löytävät muotonsa tämän kielellä.

”Onko sun ihan pakko mennä?” Mateo kysyy, silittäen Aleian selkää. Suru puristaa sydäntä, mutta Aleia tietää silti, ettei vaihtoehtoja ole.

”On. Seleesia on ainoa paikka, mistä voin saada apua”, Aleia sanoo hiljaa. “Mateo, en minäkään haluaisi lähteä. Mutta minun täytyy.”

Mateo puristaa häntä itseään vasten, haluamatta päästää irti.

”Kyllä mä keksisin keinon auttaa sua. Jaiphire on iso kaupunki, kyllä kai täälläkin...”

Aleia kohottautuu ylemmäksi kohdatakseen Mateon katseen ja pudistaa lohduttomana päätään.

”Seleesia on ainoa vaihtoehtoni. Se on kaukana, enkä tiedä kuinka kauan joudun siellä viipymään, mutta lupaan tulla takaisin. Jos sinä vain odotat minua täällä. Mateo, minä…”

Sanat haipuvat olemattomiin, Aleian kurkkua puristaa ja kyyneleet pyrkivät silmänurkkiin. Ne sumentavat katseen, mutta udun läpikin Aleia näkee Mateon katseesta, että tämä ymmärtää. Pojan suudelmat ja lempeät kosketukset lohduttavat, mutta tekevät samaan aikaan lähdöstä entistä vaikeampaa.

”Sitten meillä on vain tää yksi ilta”, Mateo sanoo, hyväillen pehmeästi Aleian kasvoja peukalollaan. ”Toistaseks ainakin.”

Aleia nyökkää ja antautuu jälleen suudeltavaksi. Kädet harovat pojan pellavaista tukkaa ja Aleia antaa Mateon sormien vaeltaa ihollaan ohuen takin alle, koskettamaan tummansinisen leningin miehustaa. Kallion pinta on karhea ja kova, mutta Aleia tuntee vain Mateon, eikä huomaa selkään painautuvia pikkukiviä.

Huomisen murheet hukkuvat meren kohinaan ja tähän hetkeen. Aution rannan rauhassa jokainen huokaus ja vaatteiden kahahdus tallentuu yhteiseen muistikuvaan, joka kannattelee heitä vielä kuukausienkin päästä.

Aleia tietää, että he tulisivat palaamaan tähän paikkaan vielä muutenkin kuin muistoissaan.

Yhdessä.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2020 14:54:11 kirjoittanut Thelina »
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

LillaMyy

  • ekoterroristi
  • ***
  • Viestejä: 3 645
  • "Oot pönttö :D <3" "ja ylpeä siitä! :D"
    • Sulkakynän rapinaa
Koska Kaksosauringot, niin pakko kommentoida, vaikka paritus onkin vähän meh, mutta ehkä tämä muuttaa mieltäni suuntaan tahi toiseen?

No ei nyt sinälleen muuttanut, mutta ehkä korosti tiettyjä piirteitä, mitä tätä lukiessa huomasin. Jotenkin ehkä Aleia/Mateo on sellainen teinimäisempi suhde kun taas Aleia/Corildon on aikuismaisempi, mikä selittäisi kyllä sen, miksi minä tykkään näistä jälkimmäisestä enemmän. Ei tämäkään nyt mitään kamalaa ollut, etenkään koska teksti oli kirjoitettu tosi hyvin, mutta ei minua edelleenkään saa käännytettyä pitämään tuosta parituksesta. Tämä auttoi kyllä ehkä omalla tavallaan minuakin ymmärtämään, miksi jotkut pitävät Aleia/Mateosta enemmän, ja erityisesti, miksi Erika Vik valitsi sen kirjoihinsa pääpariksi, vaikkei sitäkään siellä ihan hirveästi ole. Kirjasarjan pääyleisö taitaa kuitenkin olla sellaiset vähän minua nuoremmat, joihin varmasti tällainen teinimäisempi parisuhde vetoaisi aikuisempaa paremmin.

Tämä oli kyllä parituksesta huolimatta täysin toimiva ja kiva teksti, eikä tämä olisi tällaisena toiminutkaan Aleia/Corildonilla. Tässä jotenkin korostui se, että vaikka Aleia onkin selvästi vanhempi kuin miltä hän ehkä näyttää, on hänessäkin se oma teinimäinen puolensa Mateon seurassa. Tuntuu vähän siltä, että Aleian oma käytös riippuu vähän siitäkin, kenen seurassa hän on, koska Mateon kanssa hän käyttäytyy teinimmin, kun taas Corildonin kanssa aikuismaisemmin. Samaahaan hänestä huomasi myös toisessa osassa Tigranin kanssa (mistä löytyisi myös kenties kolmas paritus, jota voisi testailla ;) nimim. lukiessani ehkä vähän aikaa haaveilin pienestä Aleia/Tigran-vivahteesta)!

Tykkäsin tästä kyllä, ja tämä sai lievästi jopa pohtimaan omaa asennettani näihin parituksiin jonkin verran, mikä on aina ihan positiivinen yllätys. (: Kiitoksia siis tästä lukukokemuksesta ja pienstä lauantaiaamun aivopähkinästä! ((:

"Durin's folk do not flee from a fight."
ava & banneri © Ingrid

Rosmariini

  • Tulesta syntynyt
  • ***
  • Viestejä: 780
  • Created by fear
Ääk, tajusin etten ole vielä kommentoinut tätä, vaikka tämän minulle omistitkin! Tämä vääryys on korjattava!

Mutta tosiaan, kiitos tästä, tykkäsin! Osaat kyllä niin ihanasti kirjoittaa tällaisia hempeän tunnelmallisia pikku pätkiä elämistä, minkä lukemisesta jää aina hyvä mieli. Paritus oli myös tässä iso plussa, ja muistutti siitä, miten paljon tykkäsin tästä parituksesta sarjaa lukiessa. LillaMyyn kommentti tosin pisti miettimään tuota ikäbiasta, itsekin olen ollut sellainen päälle parikymppinen tuon ekan kirjan lukiessa, jolloin Mateo on ollut "lähempänä" sitä omaa kohderyhmää ja siksi uponnut paremmin. Mietityttääkin siis, että löytyisiköhän minustakin sisäinen Coreia-shippari nyt tämän sarjan uudelleen lukiessa vähän vanhempana :)

Tässä oli pari ihan ihanaa pätkää, täytyy lainata nämä, koska tykkäsin niin paljon!

Lainaus
Mateon katse on pimeydessä tumma ja vangitseva, aiempaa syvempi.

Yöilma heidän välillään väreilee sähköä.

Varastettu hetki on liian kallisarvoinen tuhlattavaksi ja silti ajatus sen käyttämisestä kokonaan värisyttää Aleiaa.

Mateon keho jännittyy hieman – tämä on kai lukenut Aleian ajatukset jo ennen kuin sanat löytävät muotonsa tämän kielellä.

Aution rannan rauhassa jokainen huokaus ja vaatteiden kahahdus tallentuu yhteiseen muistikuvaan, joka kannattelee heitä vielä kuukausienkin päästä.

Nämä vaan kuvastivat niin hienosti tuota nuoren pariskunnan välistä jännitystä ja sellaista ensirakkauden - ja miksei muunkin rakkauden - huumaa, ja nuo jälkimmäiset upeasti tuota lähestyvien jäähyväisten katkeruutta. Onneksi Aleia kuitenkin lopussa ajautui laittamaan murheensa syrjään ja osasi nauttia tästä kallisarvoisesta hetkestä. Loppulauseet olivat myös ihanan toiveikkaat ja kauniit. <3

Kiitos tästä hellyyttävästä Maleia-pätkästä! <3


i think if i gave you my heart, you would treat it tenderly.

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 563
LillaMyy: Kivaa, että luit tämänkin, vaikka paritus ei olekaan mieleesi. Se voi hyvinkin olla juuri noin kuten sanoit, ehkä hieman nuoremmasta lukijasta Aleia/Mateo tuntuu enemmän samaistuttavalta! Tästä tuli mielestäni kiva tarina, mutta en saanut siitä huolimatta myöskään itseäni käännytettyä 100% shippaamaan tätä paritusta :D plus että on vaikeaa keksiä lisää canoniin solahtavia tarinoita heistä, kun he näkevät seuraavan kerran vasta kolmannessa kirjassa. Tietty sarjan jälkeiseen aikaan voisi sijoittaa jotain uusia tarinoita... Mutta enemmän minua kiinnostaa tällä hetkellä muut paritukset, yhtenä niistä juurikin tuo ehdottamasi Aleia/Tigran :) Kiitos kommentista!

Rosmariini: Voih, onpa kivaa, että tykkäsit ♥ Sinun pitää varmaan testata kirjojen lukemista uudestaan, ehkä alat lukea niitä Corildon/Aleia -silmälasien läpi, kuten minulle kävi :P Ihanaa, että löysit noin monta kohtaa, mistä pidit, vaikka tämä olikin aika lyhyt! Kommentistasi tuli niin hyvä mieli, kiitos ja halaus ♥
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Lusikkasirri

  • Pölypallero
  • ***
  • Viestejä: 188
Onnittelut kommenttiarpajaisten voitosta!

Aah, olinkin jo unohtanut, että täällä Finissä on Kaksosaurinko-fikkejä! Luin näitä samoja sun kirjoittamia sen jälkeen, kun luin nämä kirjat joskus kolme vuotta sitten. Tykkäsin kirjoista silloin tosi paljon, mutta nyt kun mietin, en muista niistä kovin paljoa. Syynä taitaa olla se, että luin koko sarjan tosi nopeasti, kakkoskirja taisi mennä yhdessä viikonlopussa :D Olisi kiva palata niiden pariin pitkästä aikaa, mutta lukulistalla on niin kovin paljon muitakin kirjoja...

Valitsin tämän Aleia/Mateon sun listauksesta, koska minä olin koko kirjojen lukemisen ajan Team Mateo (Noin yleensäkin pidän enemmän canon-parituksista, kun kirjailija sanoo, että näin on, silloin niin on :D) ja olihan tämä supersöpö. Pidin erityisesti tästä kappaleesta:

Lainaus
”Saanko mä suudella sua?” Mateo kysyy karhealla äänellä, otsa melkein kiinni Aleian otsassa. Aleia nyökkää ja henkäisee, kun Mateon huulet etsiytyvät hänen huulilleen, pehmeinä ja tunnustelevina. Pienet suudelmat seuraavat toisiaan suloisina sarjoina, jotka kuljettavat merkkinsä huulilta nenään, korvanlehtiin ja kaulan kautta takaisin. Aleia vastaa pian aiempaa rohkeammin, antaen suudelman syventyä kielten leikkisäksi takaa-ajoksi. Hetken kuluttua kumpikin irrottautuu hengästyneenä, hymyillen.

Tässä tekstissä lähtö kulki mukana ollen ihanan haikeana. Viimeinen yö ennen lähtöä on aina katkeransuloinen. Pidän myös siitä, mitä meri edustaa tässä. Meri, jonka takana vastaukset ovat, meri joka pian erottaa heidät. Wää, tykkään heistä edelleen niin paljon <3 Minun mysteerityttöni ja katupoikani <333
Kiitos tästä!
« Viimeksi muokattu: 08.11.2023 19:53:13 kirjoittanut Lusikkasirri »
it's been a long time coming
- Miss Americana & the Heartbreak Prince -

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 563
Lusikkasirri, olipa kiva saada sinulta kommentti tämän fandomin tekstiin! Kun vain ehtisin, lukisin mielellään itsekin kirjat uudestaan, jos vaikka saisi lisää ficci-inspistä ♥ Tosin se on vähän kuumottavaa, että kirjailija mainitsi joskus jossain FB- tai IG-postauksessa huomanneensa, että fandomista on kirjoitettu ficcejä :D Aleia ja Mateo ovat minustakin söpö pari, pitäisi heistä ehdottomasti kirjoittaa lisää! Oli mukava kuulla mietteitäsi, kiitos kovasti ihanasta kommentista!
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥