Kirjoittaja Aihe: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet  (Luettu 2521 kertaa)

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« : 01.02.2020 18:20:20 »
Ficin nimi: Kettu ja Takki
Kirjoittaja: Kelsier
Ikäraja: S
Tyylilaji: fantasiallinen ficlet
Huomautus: Takin idea on otettu V. E. Schwabin Magian syvemmän sävyn Kellin kääntyvästä takista. Muutoin ficci on orginaali.
Haasteet: Loppusanabooli, Sana/kuva/lause10 #2 (kuva)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Olipa kerran kettu, ja kylmä, pimeä tähtikirkas yö jossain kaukana, kaukana Pohjolan tuntureilla.

Kettu oli suhteellisen päissään. Oli myöhäinen yö, mutta eteensä näki kohtuullisesti, sillä taivas hehkui punaisen ja virheän sävyissä. Ihmiset juhlivat aina taivaanpalojen aikaan ja vähintään puoli kaupunkia oli iloisessa hiprakassa. Kettu veti takkiaan tiukemmin ympärille, sillä hän oli ottanut muutama askel sitten kontaktia maan kanssa ja kastunut hieman. Hänen nimensä ei tietenkään oikeasti ollut Kettu, se oli tylsästi Tim. Hän oli alkanut kutsumaan itseään Ketuksi, koska oli mielestään melkoisen ovela veikko ja mikä vielä tärkeämpää hänen äitinsä oli hänen olleessaan pieni kertonut hänelle tarinaa, jossa juuri kettu loi taivaanpalot.

Kettu saapui ovelle ja näperrettyään hetken avaimia taskustaan ja sohellettuaan sitten lukon kanssa (ja sivumennen sanoen sadateltuaan aika litanjan), hän sai oven auki ja astui sisään huoneeseensa. Se oli tosiaankin vain yksi huone, mutta suuri ja Kettu oli siitä aikamoisen ylpeä. Takassa paloi nytkin iloinen valkea, jonka hänen vuokraemäntänsä oli kaiketi käynyt sytyttämässä. Kettu levitti kätensä sivuilleen ja takki liukui pois hänen päältään – ja purjehti saman tien pahantuulisesti takan eteen. Ketun saappaat panivat vastaan hänen yrittäessän potkaista niitä jaloistaan.

”Oliko sinun aivan pakko kaatua likaojaan?” Takki kysyi kääntyessään kuivattelemaan hetkeksi selkäpuoltaan. ”Nyt minut täytyy pestä enkä pidä siitä yhtään.”

Kettu hoiperteli istumaan pienen ruokapöydän ääreen.

”Etkö voisi vain kääntyä ja homma olisi sillä selvä?” hän mumisi.

Takki ei nimittäin ollut mikään tavallinen takki, kuten olet jo varmaan huomannut. Sitä saattoi käännellä niin, että siitä tuli lukemattomia eri takkeja, juuri nyt se oli pitkä ja tumma miesten sarkatakki. Ketulla ei ollut aavistustakaan mihin ylimääräiset takit menivät siksi aikaa, kun hän käytti jotain tiettyä käännöspuolta ja hän oli ollut varsin järkyttynyt, kun Takki oli puhunut ensimmäisen kerran. Se oli tapahtunut kaksi päivää sen jälkeen, kun hän oli saanut sen käsiinsä.

Takki tuhahti tulenloimulle, jonka puoleen se oli jälleen hihansa kurottanut.

”Ja jäisin joltain osaltani mahdollisesti ikiajoiksi likaiseksi? Sehän olisikin sievää, mutta toisaalta olisi sinulle ihan oikein, että seuraavan kerran, kun haluat käyttää sarkaa, haisisit pinttyneelle pissalle.”

Kettu oli varma, että jos Takilla olisi ollut kasvot se olisi nyt hymyillyt ilkeän omahyväisesti. Hän nuuskaisi vaistomaisesti päällään olevaa paitaa. Se ei ainakaan vielä haissut muulle kuin hielle, mutta hän olikin käyttänyt sitä jo viikon päivät. Hän arvasi kyllä, että Takki kaipasi lepyttelyä.

”No, jos minä teen sinulle huomenna kylvyn. Sopii kai, että pesen paitani siinä jälkeen päin.”

Takki kohautti harteitaan välinpitämättömästi. Se oli saanut itsensä jokseenkin kuivaksi ja leijui nyt tuolille vastapäätä Kettua.

”Pelataanko erä tornia?”

Kettu alkoi laiskasti kaivaa kiviä housunsa taskusta. Torni ei oikeastaan ollut varsinainen peli, pikemmin se oli harjoitus, jota Takki halusi Ketun tekevän. Hän asetteli esille ottamansa kivet päällekkäin torniksi, jonka jälkeen Takki teki jotain – hän ei tiennyt ihan tarkalleen mitä – ja sitten Ketun piti yrittää kaataa torni miten parhaiten taisi. Joskus se onnistui vain tökkäämällä rakennelma kumoon, toisinaan ei ollenkaan. Kettu oli ollut jo nuoresta tietoinen pienistä taikavoimistaan. Niillä oli ollut hyvä harjoitta pieniä kolttosia ja harmitonta taskuvarastelua. Mutta Takki uskoi hänen voimissaan olevan paljon enemmän. Siksi se oli hänet valinnut ja näyttänyt hänelle todellisen luontonsa.

Ketun pää alkoi olla aika puuroinen hiipivästä väsymyksestä ja juoduista maljoista. Hän nuokkui lähellä valveen ja unen rajaa. Torni ei tänään kaatunut sormella, sitä hän oli kokeillut aivan ensimmäisenä. Ajatukset harhautuivat kohti sänkyä. Yhtäkkiä kivikasa kaatui pehmeästi kuin alla olisi ollut hiekkaa. Kettu tiesi, että Takin huomio kohdistui hänen käsiinsä, joista yhä roihusi hiekko ketju värejä kuin pieniä taivaanpalojen riekaleita.

”Minä tiesin... minä tiesin”, Takki takelteli. Sen äänessä kuulsi pöllämystyneisyys ja, Ketun hämmästykseksi, hienoinen pelon väre.

”Miten.. miten minä osasin tuon?” Kettu kysyi saatuaan oman äänensä takaisin.

Takki ei vastannut vaan tuli hänen taakseen ja asetti hihansa hänen olkapäilleen. ”Tim, minut loi maagi, joka osaa tehdä noin. Hän opetti minulle Tornin, jotta voisin tunnistaa hänen kaltaisensa.”

Kettu ei tiennyt mitä ajatella. Nyt pedattu laveri suorastaan huusi häntä käymään makuulle.

”Minun... minun pitäisi rueta nukkumaan”, hän sokelsi.

Takki päästi hänestä irti ja meni takaisin omalle tuolilleen.

”Niin voi olla parasta. Puhumme tästä huomenna.”

Onneksi sänky ei ollut kaukana pöydästä, sillä Ketun polvet pettivät, vaikka askel olisi vielä kantanutkin. Kun hän ummisti silmänsä hänen äitinsä tarina avautui niiden eteen.

Takki katseli hätäisesti nukahtunutta nuorta ystäväänsä ja huokasi. Sillä oli kokemusta miten loistokkaasti jatko voisi onnistua tai miten hurjasti se voisi mennä pieleen. Vanhoissa taruissa oli aina totuuden siemen ja Takki todella toivoi, että Timin tarina päättyisi niin kuin tuo suloinen lasten kertomus...

... ja kettu keräsi repojen tulet taivaasta loistaakseen päivänä maanpäällisessä yössä.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2020 18:58:38 kirjoittanut Kelsier »
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Okakettu

  • revonhäntä
  • ***
  • Viestejä: 1 152
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #1 : 05.02.2020 23:49:04 »
Tämä oli tosi hieno ficlet! Tykkäsin paljon siitä, miten sekoitit satuelementtejä hyvin erityyliseltä tuntuvaan fantasiaan, ja etenkin Kettu oli tosi onnistunut sellaisena omia odotuksia rikkovana hahmona. Tuon satualoituksen myötä ajattelin, että Kettu on henkilönä täysin toisenlainen kuin millaiseksi hän osoittautui; hänhän on vähän tuollainen resuinen oman elämänsä sankari, joka on kuitenkin myös hyvin sympaattinen. Kettu oli suhteellisen päissään oli mitä mainioin aloitus, kuten myös huomio, että Kettu oli antanut kyseisen kutsumanimen itse itselleen tavanomaisen Timin sijasta. :D Takki oli hänelle mainio seuralainen, ja heidän keskinäinen ystävyytensä välittyi tästä tosi elävästi. Tykkään ylipäätään kaikenlaisista personifikaatioista, ja Takki oli tässä ihanan persoonallinen. Lopun käänteet olivat hyvällä tavalla yllättäviä, ja saivat lukemaan tuon alun uudelleen hyvin toisenlaisessa valossa. Minusta tässä on erityisen onnistunutta se, että paljon jää lukijan tulkinnan varaan, mutta taustalla on silti selvästi suurempi kertomus ja taustatarina, josta tuo loppu antaa vähän pahaenteisiä viitteitä. Myös paluu takaisin alun satuun oli hieno. Kiitos paljon lukukokemuksesta!   
sentimentaalista löpinää.

ava & banneri ©️ Ingrid
avan taide ©️ Coco

carrowfan

  • vitsi syntyessään
  • ***
  • Viestejä: 1 383
  • On olemassa kinkkuja ja on olemassa lisää kinkkuja
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #2 : 06.02.2020 00:00:17 »
Hei, ilmestyn kai jostain kolosta jota nimitellään Kommenttikampanjaksi ja tulin ilmoittamaan, että ficin alku on hyvin erilainen: kun yleensä aloitetaan toiminnalla tai "olipa kerran" niin tämä kaunokainen alkaa kertomalla et päähenkilö on humalassa. Toisaalta jos takitkin juttelee niin ehkä sen voi laittaa kyseisen terveysjuoman piikkiin, tarpeeksi päissään juttuseuraksi kelpaa taatusti myöskin se naapurin roskakori.

Tykkäsin jotenkin siitä, että Timin tai siis Ketun seikkailuista voisi kertoa lisääkin, hauskaa oli myös se että Takki omisti tunteet ja suhtautui esimerkiksi likaantumiseen hyvin nuivasti (onko tuo edes sana), mutta toisaalta peseytyminenkään ei ollut moisen mieleen.

Tykkään myös tavastasi kuvailla humalatilaa sekä sen aiheuttamaa sekaannusta aivoissa, toi sellaista tietynlaista sumuista tunnelmaa tekstiin.

« Viimeksi muokattu: 06.02.2020 00:04:02 kirjoittanut carrowfan »
"Papereissa 23, henkisesti 17"
"Ehkä mie aikuistun ku täytän 30...siis 40"
"En mie kaipaa olkapäätä, kuha nostat mut eka ylös täältä"

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #3 : 06.02.2020 19:55:54 »
Okakettu: Kettu on tosiaan vähän resuisehko kaveri. Kiitos paljon ihanista huomiostasi ja kiva, että pidit! :-*

carrowfan: Nuiva (se on ihan oikea sana!) suhtautuminen peseytymiseen taitaa Takin kohdalla johtua siitä, että hän on kankaasta ja kuivuu siksi hitaasti, ainakin ihoa hitaammin. Kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

hiddenben

  • Yksinpurjehtija
  • ***
  • Viestejä: 2 750
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #4 : 09.02.2020 18:31:07 »
Olipa tämä yllättävä ja ihastuttava tarina! Aivan todella hauska, tykkäsin tästä hurjasti :) Niin kuin muutkin kommentoivat, tämän alku on erilainen ja kiinnitti siksi huomioni. Ennen kuin kävi ilmi, että kettu onkin Tim eli Kettu, mietin jo, että tässäpä on hauska kuvaus eläimestä :D Kuitenkin nopeasti kävi ilmi tilanteen todellinen laita – mutta tästä harhautuksesta tulikin koko tarinan läpi toistuva asia. Ajattelin nimittäin useasti, että tässä mennään selkeästi tähän suuntaan, kunnes kävikin ilmi, että mennäänkin tuonne. Tällainen yllättäminen ilahduttaa minua lukijana paljon!

Tykkään hurjasti tarinoista, joissa esineet saavat itselleen persoonallisuuden eikä Takki missään nimessä jättänyt kylmäksi. Tämä on todella viihdyttävä "hahmo" nuivine kommenteineen kaikkineen ja ennen kaikkea viisas, kun on kerran saanut vastuulleen tuollaisen tehtävän. Kettu vaikuttaa myös olevan omalla tavallaan yksinäinen, vaikkakin itsenäinen hahmo, joten minua ilahdutti, että hänellä on Takki seuranaan. Hauska idea myös tuo Tornin pelaaminen, vaikka Kettu ei sen ideaa alun perin tietänytkään! Tässä tarinassa on miellyttävää se, miten asioista selvisi hiljalleen lisää, vaikka lukijana onkin ensin hieman ihmeissään, että mitä tapahtuu ja miksi – kaikelle saadaan kuitenkin aina selitys. Hienoista huumoria tarinaan tuo myös se, kuinka Kettu ei tajua innostua tai reagoida mitenkään vahvasti tuohon Takin yllättävään paljastukseen, koska on juhlinut hieman liikaa :D

Tyylillisistä ja teknisista seikoista muutama miete: teet tuossa yhdessä kohtaa päätöksen ottaa lukija mukaan tarinaan, mikä mielestäni on hauska tyylillinen keino. Sitä olisi mielellään voinut olla ehkä kerran tai kaksi enemmänkin! Samalla tavoin sulkuja olisi ehkä voinut käyttää toisenkin kerran, jotta se ei jäisi vain yksittäiseksi tyylilliseksi keinoksi. Tekstissä on muutamia pikkuvirheitä, sekaisin menneitä kirjaimia, jotka voisi korjata pois häiritsemästä (ainakin vuorkaemäntänsä tuossa alkupuolella) :)

Ennen kaikkea tämä ficlet on mielestäni persoonallinen ja pidin tästä kyllä hurjasti, se onnistui niin yllättämään ja ilahduttamaan! Tykkäsin siitä, miten alun kursiivi kietoutuu lopun kursiiviin ja niiden merkitys avautuu lukijalle. Kiitos siis tästä! :)

between the sea
and the dream of the sea

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #5 : 16.02.2020 18:07:11 »
hiddenben: Mukava, että tarina onnistui olemaan yllätyksellinen. Takkia oli mielenkiintoista kirjoittaa ja miettiä esim. miten hän ilmaisee tunteitaan, kun ei ole päätä ja kasvoja. Kiitos paljon kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #6 : 22.02.2020 22:22:12 »
Tämä oli tosi kiva tarina monen moisine käänteineen! Aina kun sitä vähiten odotti, tarina onnistui yllättämään aina uudella tavalla ;D Takki nyt ehkä isoimpana yllätyksenä. Pidin tästä kovasti, kiitos ❤

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #7 : 07.04.2020 14:34:27 »
Avaruuspiraatti: Ihanaa, että pidit pikku tarinaani yllättävänä. Kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

Thelina

  • Ilomarja
  • ***
  • Viestejä: 2 554
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #8 : 08.11.2020 17:53:50 »
Onnea kommenttiarpajaisten voitosta! Tämä hauska otsikko kiinnitti huomioni, mutta tarina pääsi yllättämään, kuten moni muukin oli kommentoinut. Totta kai ajattelin, että Kettu on ihan oikea kettu, enkä myöskään huomannut, että Takki oli kirjoitettu isolla. Hahmot ovat tässä todella onnistuneet ja varsinkin takki ja se, miten kääntämällä siitä sai esiin uusia puolia, kiehtoivat minua todella paljon. Olisin halunnut tietää takista lisääkin, mistä Kettu oli sen saanut ja mitä heille tämän tarinan jälkeen tapahtuu, sillä tässä tultiin kuitenkin jonkinlaiseen käännekohtaan heidän yhteisessä tarinassaan. Myös se, että Kettu oli aiemmin hyödyntänyt taikavoimiaan lähinnä kepposiin ja taskuvarasteluun oli hauska yksityiskohta. Tornin pelaaminen ja se, että kyseessä olikin oikeastaan harjoitus, toimi hyvin, samoin kuin se, että pelin avulla sitten selvisikin jotakin, mitä Takki oli yrittänyt selvittää.

Kiitos tästä, todella onnistuneet hahmot ja käänteet, tämä oli ilahduttava lukukokemus :)
Kurkista listaukseeni

Avatar Ingridiltä ♥

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #9 : 08.11.2020 22:36:22 »
Onnittelut kommenttiarpajaisten voitosta! :) Huomasin, että tätä en ollutkaan vielä lukenut, joten tartuin siihen nyt. :)

Tekstissä oli jotakin kovin sympaattista ja se herätti mielenkiinnon nopeasti, vaikka myönnänkin, että ihan alkuun olin himppusen verran pettynyt, ettei Kettu ollutkaan oikea kettu. ;D Pidin kuitenkin tästä sinun Ketustasi heti, kun jatkoin ja luin eteenpäin.

Tuo, miten Kettu on mielestään melkoisen ovela veikkonen, ja nimeää siksi itsensä sen mukaan, kertoi paljon hahmosta ja hänen taustastaan, samoin kuin se, miten mies oli ylpeä vuokratusta huoneestaan - vieläpä isosta sellaisesta! Oma koti ei siis ollut hänelle mikään itsestäänselvyys.

Kettu loi kuin loikin taivaanpalot, joten hänen sormissaan oli enemmänkin taikaa, kuin mies itse ajatteli. Takki oli siis saavuttanut tavoitteensa. Oli kieltämättä mielenkiintoista, miten Ketulla oli kumppaninaan näin voimakas taikaesine (vai kenties olento?) ja silti Takki oli hänelle yhä yhtä suuri arvoitus kuin lukijallekin. Takki vaikuttikin melkoiselta persoonallisuudelta! Ja oli jännittävä yksityiskohta, että peli olikin vain väline Ketun mahdollisten voimien selvittämiseen. Kuinkahan heidän elämänsä mahtoi jatkua tämän paljastuksen tuottaman käänteen jälkeen?

Alun ja lopun kursivoidut, mystiset tarinanpätkät loivat muuten jokseenkin arkisen oloiseen hetkeen vielä extra-maagista tunnelmaa. Luettuani tekstin loppuun jäi tunne, että halusi kuulla tästä lisää. :D Niin paljon jäi kiehtovasti avoimeksi. Oikein onnistunut tarina! Tykkäsin tästä kovasti. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #10 : 15.11.2020 18:50:27 »
Thelina: Käännekohtaan tosiaan tultiin ja tarina olikin hyvä jättää siihen :D Ei vainen, kirjoitin tämän lähinnä, koska minua ärsytti miten huonosti kääntyilevän takin konseptia oli Magian syvemmässä sävyssä käytetty. Takilla on tässä ihan oma elämänsä, jonka se kyllä ansaitsee. Kiitos kommentistasi! :-*

Fiorella: Ihanaa, että olit kiinnittänyt huomiota Ketun ylpeyteen omasta kodistaan. Hän ei ole sieltä varakkaimmasta päästä, joten oma koti ja sen ylläpito ovat tärkeitä. Takki on tosiaan salaperäinen persoonallisuus. Nyt kun selvisi, että Ketulla on voimia, se varmasti paljasti toverilleen enemmän itsestään. Kiitos kommentistasi! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)                       
                            

                

                    
      
          

marieophelia

  • Pajunkissa
  • ***
  • Viestejä: 841
  • 🇺🇦
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #11 : 15.03.2021 09:41:45 »
Onnittelut kommenttiarpajaisten voitosta!

Tämäpäs olikin yllätyksellinen lukukokemus! Minäkin ajattelin aluksi, että päähenkilö olisi kettu (ja ensimmäisessä sadusta poimitussa virkkeessä onkin), mutta sitten tulkinnalta humpsahtaa oikein kunnolla pohja, kun Kettu onkin päissään :D Ketun hahmo on kuitenkin kiva, vähän tuommoinen reppana ja nuhjuinen, mutta mielestään kuitenkin jonkinmoinen välkky.

Eri ganrejen elementit yhdistyvät tarinassa mielenkiintoisesti: on sadulle tyypillistä lukijan puhuttelua, viittaus vuokraemäntään taas tuo mieleen 1900-luvun alun salapoliisiromaanit, mutta toisaalta myös modernimpi fantasia on läsnä. Mietinkin, jos Kettu vain humalassa kuvittelisi kaiken, hän saattaisi ottaa sekalaisia vaikutteita vähän kaikista lukemistaan kirjoista :D

Tykkäsin myös Takin-hahmosta. Pitäähän jokaisella sankarilla olla apuri ja Takki on siihen aivan mainio. Ihmettelin aluksi tuota Takin antamaa kivi-tehtävää (aikamoinen meteli siitä tulisi keskellä yötä, jos naapuri tökkisi kivikasoja kumoon!), mutta sehän selittyikin saamallasi inspiraatiokuvalla. Myös loppusanat olivat kivan unenomaiset verrattuna muuhun tekstiin, mikä sopi hyvin siihen, että päähenkilö nukahti. Sadun kautta tarina myös kiertyy kivasti kokoon.

Joo, silmäilin vielä tekstin yksityiskohtia ja mun näkemys on edelleen, että Ketulla taisi olla aika vilkas mielikuvitus! Satunnaisia taskuvarkauksia on helppo oikeuttaa, jos ne kuvittelee taikavoimaharjoituksiksi :D Ja kivahan se on, jos humalassa löytää itsestään maagisia voimia!

No, olipa Ketun taikavoimien lähde mikä hyvänsä, tykkäsin tästä tosi paljon! Kiitos :)


Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 598
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #12 : 23.06.2021 15:15:22 »
Tääpä olikin hauska ja kiehtova ficlet. Ei lähelläkään sitä, mitä mieleni alkoi ennakoida pelkän otsikon perusteella, mutta sehän on vain kiva. Hauska yllätys, ettei Kettu ollutkaan kettu (tai ehkä oli sittenkin), ja Takkikin on noin aktiivisessa roolissa (ja että se osaa omatoimisestikin puhua ja tehdä asioita, on oma hahmonsa).

Tästä jäi vähän sellainen tunne, että tämä on vasta alkusoittoa jollekin isommalle, miten Kettu tajuaa hänen voimistaan olevan muuhunkin kuin vain pieniin kepposiin ja näpistyksiin. Mut taisi se paljastus olla hänelle tuossa hetkessä vähän liikaa, kun sänky kutsuu noin puoleensa :D Vaikka kettutarina sitten hänen mieleensä pujahtaakin. Takki selvästi tietää paljon enemmän, ja olis kiva tietää, mitä kaikkea se on. No, ainakin se on selvästi kertomassa Ketulle, vaikka lukijalle nyt ei enempää paljastukaan.

Tää oli kyllä mukava ja tyyliltään ja toteutukseltaan toimiva ficlet, kivaa vaihtelua siihen mitä yleensä tulee luettua. Kiitos tästä~
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Kelsier

  • Korpinkynsi
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 2 474
  • ava by Claire
Vs: Kettu ja Takki | S | fantasiallinen ficlet
« Vastaus #13 : 06.07.2021 20:51:26 »
marieophelia: Kettu ei ole itsekään tietoinen taikavoimiensa lähteestä. Takki tietää niistä paremmin... tai ainakin on alkutilanteesta perillä Kettua paremmin. Kiitos kommentistasi! :-*

Larjus: Takki on tosiaan oma, itsenäinen hahmonsa. Kiva, kun kommentoit! :-*
"Miten vaikeaa onkin pitää se mun mielessä
       Kuinka täysin tyhjin käsin olen täältä lähdössä."
           (Reino Nordin: Pysähdy kanssani tähän)