Kirjoittaja Aihe: MCU: Better Than Coffee | S | Steve/Tony | In English  (Luettu 2539 kertaa)

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Title: Better Than Coffee
Author: Angelina
Fandom: MCU (Marvel Cinematic Universe)
Rating: S
Genre: fluff
Paring: Steve Rogers/Tony Stark

A/N: Mun ensimmäinen enkunkielinen teksti, kääk! Omistettu Aurinkolapselle, joka bongaili mun virheitä ja jota ilman tuskin olisin tätä julkaissut ♥ Kiitokset myös Violetulle, jonka linkittämästä fanartista (S) tarina sai inspiraationsa :3 Teksti koostuu viidestä raapaleesta, jotka kaikki ovat 150 sanaa.

Haasteet: Inspiroidu fanartista, Vuosi raapalehtien ja FF100 sanalla 097. kahvi




BETTER THAN COFFEE




1.

Tony Stark used to think that he loved coffee more than anything.
After all, coffee was the most important drink (and sometimes food) of the day. But lately he had been thinking that he might love something, or rather someone, even more than coffee.

Steve Rogers was unfairly handsome, kind and surprisingly funny and Tony just couldn’t help himself.

He fell hard.

Unfortunately Steve had one major flaw - he rarely drank coffee.

Tony had been absolutely horrified the first time he saw Steve walking past the coffee maker and straight to the tea pot, the monstrosity that Bruce kept bringing back to the kitchen.

“What are you doing?”
“Umm”, Steve said, looking a bit baffled, “drinking tea?”

Tony admitted afterwards, that throwing his hands in the air and groaning loudly was maybe a bit extreme, but really? Tea, at 7 am?

The almost perfect Steve was driving him crazy.


2.

“Tony, where are you taking me?”
“It’s a surprise.”
“I hate surprises.”
“Don’t be like that, you love them!”

Steve didn’t look too happy but he followed Tony anyway.

It was December in New York and it was freezing. Usually Tony hated the cold and the snow but right now he was on a mission.

He decided that he had to take Steve to his favorite coffee shop to see if the super soldier actually appreciated a quality drink or not. And if he didn’t… Well that might be a deal breaker.
Not that Steve knew there was a deal, of course not. Nobody knew about Tony’s ridiculous feelings (except maybe Natasha but she knew everything) and he was fine with it.
But if Steve didn’t like his favorite coffee shop or the perfectly blended heaven they served, Tony could quit his pining once and for all.

Simple enough, right?


3.

Since Steve wasn’t an idiot, he understood that this was somehow very important to Tony and who was he to deny anything from him?

Come to think of it, Steve never refused anything from Tony.

Sure Natasha had seen that and was constantly raising her eyebrows at him but Steve didn’t think it was that big of a deal. He didn’t actually favor Tony, he just liked making him happy.

And that’s why he was freezing outside in the snow at 8 pm, following Tony somewhere.

“You’ve been hanging around with Brucie too much”, Tony mumbled while walking, “drinking tea in the morning… blasphemy.”

Steve couldn’t help but laugh.

“All this because I drank a cup of tea?”
“Listen to yourself! A cup of tea, you sound so British it's disgusting.”

Steve looked at the other man and all he could think was how badly he wanted to kiss him.


4.

“I was right, wasn’t I?”

Tony was grinning happily, holding his extra large cup in his hands.

Steve took a sip of his drink and shrugged.

“I guess it’s okay.”

Tony’s face fell and then he was throwing his hands in the air again.

“Fine! I give up! I can’t win with you. If you don’t like it, there’s no future for us.”

Steve almost dropped his regular sized cup and stared at Tony wide-eyed.

“What?”
“I mean… Who doesn’t… Oh you know what I mean!”

There was a hint of pink in Tony’s cheeks.

“You took me here to see… if we could have a future?” Steve repeated slowly.

“No, I took you here to see if you actually liked a quality coffee or not”, Tony said stubbornly, “which, to be fair, is kind of a big deal so -”

Steve dropped his cup and then he kissed Tony.


5.

Steve took Tony by surprise but he responded quickly. He threw his coffee to the ground and grabbed Steve’s jacket, bringing him as close as possible.

They were kissing in the snow and it was like the world’s most used cliché but Tony loved every second of it. Steve tasted like Steve but also like happiness and… chocolate?

Tony pushed back and looked at Steve sternly.

“I took you to my favorite coffee shop and you ordered hot chocolate?”

Steve took a deep breath but smiled.

“Tony, it is 8 pm. If I drink coffee now I’m not going to sleep.”
“Oh.”
“And besides”, Steve continued and placed a small kiss on Tony’s cheek, “I like your coffee better.”

Tony laughed.

“Sweet talker.”

“I’m not”, Steve said honestly, “but coffee just... isn’t my favorite thing in the world.”

Tony looked Steve in the eyes and smiled brightly.

Not mine either.


« Viimeksi muokattu: 17.01.2022 18:53:21 kirjoittanut Angelina »


ava & bannu © Inkku

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 202
Vs: MCU | Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #1 : 27.11.2019 21:18:13 »
Awwwws miten suloista ja pörröistä Stonya! Me like :D

Ihan huiput rapsut ja ihana tarina, voi kun tykkäsin :-* Kahvi on kyllä... hmm... joillekin hyvin tärkeä asia. Onneksi elämässä on kuitenkin tärkeämpiäkin juttuja kuin pelkkä kahvi ;) Ja siis mitä, Steve tilasi kaakaota ;D repesin! Toki jos se olisi sen kahvin juonut, ja uni ei olisi tullut, niin kai Tony olisi keksinyt jotain kivaa tekemistä näille kahdelle.

Mutta voi että miten ihana tämä oli. Tulipa tästä kiva fiilis :D

Kiitos,
Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 521
  • 707
Vs: MCU | Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #2 : 28.11.2019 00:55:31 »
Jätän lyhyen kommentin, mutta olipa tämä soma. ❤️ En ole pitkilleen lukenut ficcejä, saati MCUta kovinkaan usein, mutta aina sanotaan "lue englanniksi, että opit" ja minähän luin ja ymmärsin. Kiitos sujuvasta ja helppolukuisesta ficistä sekä kahvihetkestä, vaikka mahdoton Steve joi kaakaota!  ;D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Starr

  • melodramacryptid
  • ***
  • Viestejä: 356
  • Painajaispoppia!
Vs: MCU | Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #3 : 29.11.2019 21:32:58 »
Kommenttikampanjasta iltaa!

On aina jännää lukea nimenomaan fluffyisiä tekstejä hahmoista joihin ei ole itse erityisemmin investoitunut, ja joiden keskenäisestä kemiasta ei ole suuria ennakko-ajatuksia. Siinä valossa on musta tosi siistiä, että sä onnistuit pelkästään näillä raapaleilla luomaan mun silmääni jotenkin tosi aidon ja monivivahteisen kuvan Stevestä ja Tonysta ihmisinä, sekä mukavan mutkikkaan ja silti arkisen lämpöisen polun niiden välille. On siistiä että tää olisi toiminut jo ihan originaalinakin, ja silti (ainakin oman säläisen Marvel-tietoni perusteella) canonin taustoja hahmoista on selvästi mukana.

Pidän siitä miten oot jaotellut tekstin, raapaleiden väliset siirtymät on tosi hyvin sellaisissa kohdissa että tarina jatkuu niistä johdonmukaisesti mutta antaa kuitenkin hetken hengähtää ilman ylimääräistä lagausta välissä. Myös itse teksti on musta mukavan sujuvaa, sekä helppoa että ilmeikästä luettavaa.

Tykkäsin Tonyn hahmokehityksestä, hah - what, ai kahvin ei olekaan pakko olla maailman tärkein asia?! Sen ajatukset oli erittäi hauskaa luettavaa kaikessa dramaattisuudessaan, ja jotenkin sellaista pikkujuttuihin fiksaatioitumista ja vaikeilua joka on helppo kuvitella jonkun harjoittavan ollessaan ehkä vähän epävarma tai hämillään? Tai siis hmm, meinaan että kolmiodraama kahvi/Tony/Steve-oli hauskan monitulkintainen:'D Steve ymmärrettävästi jäi tässä etäisemmäksi, mutta tykkään siitä että sekin tuntui selvästi omalta hahmoltaan dialogissa. Tää juomapreferenssien ja -asenteiden käyttäminen sekä osapuolien erojen vertaamiseen että yhteen tuomiseen toimi raapaleet yhdistävänä selkärankana mukavan johdonmukaisesti.

Sait fluffyyden esille tavalla jossa oli juuri sopivasti överiyttä arkisuuden keskellä - as in, jos tämä ficci olisi kuppi kaakaota, siinä olisi juuri se täydellinen ripaus suolaa tuomassa makua esiin pelkän supermakeuden lisäksi. Tätä oli ilo lukea räntäsateisen illan piristykseksi (vieressä tietenkin termoksellinen kahvia), kiitos!<3
✷✧ Or someone that I used to be      ·   ✧ 
         ⋆ ✧   *Or someone that I will be ⋆ 
                    ✵  ˚ Or someone that I am right now✵ ✦

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #4 : 07.12.2019 14:19:35 »
Vendela: Tottakai sinä ihanuus ensimmäisenä täällä ♥ Mä en ite edes juo kahvia, joten sinänsä tätä oli koominen kirjoittaa, mutta vanhana Batteryaddiktina tunnistan kyllä Tonyn obsession :'''D Mulla tuppaa lipsahtamaan nää aina aika pörröisiksi, mutta onneksi tiedän että sulle ainakin kelpaa <3

Odo: Jee, ihan mahtavaa että löysit tänne ja vielä kommentoitkin! Suosittelen kyllä lämpimästi enkuksi lukemista, se oikeesti auttaa oppiin. Eikä haittaa vaikkei jokaikistä sanaa ymmärtäisi, kunhan pääpiirteet tulee selväksi :3 Sanakirja vaan viereen auki ja lukeen! Kiitos ja hyvä, että oli sujuvaa ♥

Starr: Oon jonkin verran jo näistä kahdesta kirjoittanut, mutta silti edelleen varsinkin Tony tuntuu todella haastavalta hahmolta, vaikka sen kirjoittaminen onkin hauskaa. Siksi onkin todella hieno kuulla, että oon onnistunut luoman aidon ja selkeän kuvan molemmista, vaikka Steve jäikin vähän sivuosaan :')) Kiitos ihanasta kommentista, tää todellakin antoi buustia jatkoon - ehkä uskallan jatkossakin kirjoittaa englanniksi!


ava & bannu © Inkku

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 712
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: MCU: Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #5 : 19.12.2019 20:23:34 »
Poimin tämän ficin kommenttikampanjasta, koska huomasin että sitä en ollutkaan vielä lukenut tai kommentoinut. :)

On aina rohkea teko vaihtaa kirjoituskieltä ja siksikin ehkä tartuin tähän. Teksti on sujuvaa ja selkeää, varmasti kenelle tahansa miellyttävän helppolukuista. Oikein onnistunut kokonaisuus!

Ajatuksiani matkan varrelta...

Lainaus
Tony had been absolutely horrified the first time he saw Steve walking past the coffee maker and straight to the tea pot, the monstrosity that Bruce kept bringing back to the kitchen.
Hehee, voin samaistua Steveen, kun itsekin olen teen juoja enkä kahvin. ;) Mikä siinä lieneekin, että kahvinjuojille on joskus ongelma, kun toiset juovatkin teetä? ;) Olen törmännyt tähän itsekin aina toisinaan. Jotenkin hellyttävä tuo maininta, kuinka Bruce kärrää aina teepannun takaisin keittiöön, kun Tony on heivannut sen sieltä tiehensä.  ;D Awws.

Lainaus
But if Steve didn’t like his favorite coffee shop or the perfectly blended heaven they served, Tony could quit his pining once and for all.
Tonylle tosiaan on selvästi merkitystä sillä, kelpaako kahvi Stevelle vai ei. ;D Steveen samaistuen, mietin että eikö se riitä, että tykkää kahvin tuoksusta vaikka ei sitä joisikaan? Sillä tapaa myös Tonylle jää aina enemmän kahvia! :D

Lainaus
He threw his coffee to the ground and grabbed Steve’s jacket, bringing him as close as possible.
Tämä nauratti, sillä loppujen lopuksi, suukko lämmittää kahviakin enemmän. Ja samalla vaivalla Steve pääsi vaivihkaa juomasta enempää kahviaan. ;D Mikä ovela siirto, ajattelin ensin. Joskin sitten selvisi, että kyseessä oli kuitenkin kaakao, hehe.

No, loppu oli vaahtokarkinsuloinen ja Tonykin oivalsi, mikä lopulta on tärkeää.

Ps. Söpö tuo fanart-kuvakin! :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 931
Vs: MCU: Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #6 : 30.12.2019 11:49:33 »
Nawww. Olen vilkuillut tätä jo aiemmin, mutta nyt iski vihdoin sopiva hetki kommentoida (sopivasti jatkoa tähän meneillään olevaan marvelputkeen... ;D)
Kivasti olit kuvasta napannut kahvin, ja huvittavasti tämä on verrattavissa omiin paritus- ja juomamieltymyksiinkin (en erikseen etsi Stonya luettavakseni, enkä juo kahviakaan😂).
Juomisten suhteen tuli samaistuttua Steveen ::)
Mutta tämä oli söpö, Tonyn ajatukset hyvin hahmolle uskollisia, helppolukuinen ja joko sanoin söpö. Kiva, ettei kahvi lopulta osoittautunutkaan Tonylle kynnyskysymykseksi Steven suhteen ^^

~Violet

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Auri

  • the end of an era
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 1 398
  • and — the beginning
Vs: MCU: Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #7 : 30.12.2019 16:40:08 »
Minun on niin kauan tätä pitänyt kommentoida ja aina on jotenkin jäänyt! Ensinnä haluaisin mainita siitä, että ei kyllä uskoisi millään tämän olevan sinun ensimmäinen enkkufikki -- kieli on kuitenkin niin sujuvaa, ja silloin ekaa kertaa tämän läpikäydessä enhän minä silloinkaan paljoa mitään virheitä löytänyt, muutaman sellaisen joita natiivitkin tekee. Tämä on mukavan yksinkertainen idea, tälläinen hyvänmielen raapalesarja. Siitä kuitenkin välittyy vahvasti tunteet ja se, miten paljon Steve ja Tony kuitenkin välittävät toisistaan. Tony on ihan täydellisen tonymainen, intensiivisen obsessoitunut tähän yhdeen "pieneen" asiaan, josta tulee vähän niinkuin dealbreaker. Steve on ihanan accommodating, paitsi sen itse kahvin juomisen kannalta :---D

Lainaus
Sure Natasha had seen that and was constantly raising her eyebrows at him but Steve didn’t think it was that big of a deal. He didn’t actually favor Tony, he just liked making him happy.
Pakko vielä lainata ehkä minun lempparikohta! Sen takia, että mainitaan Natasha joka tietää ja myös siksi, koska "he just liked making him happy" has me weak,,,, Apua, niin ihanaa.

Tämä on täydellinen ja niin oot sinäkin! Kiitos paljon tästä ihanasta lukukokemuksesta ♥

someone who, when they arrive, makes you think that
everything's gonna be all right

Chibi

  • Huispausholisti
  • ***
  • Viestejä: 941
Vs: MCU: Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #8 : 02.01.2020 00:04:45 »
Tykitän nyt kommenttejä peräkkäin useampaan julkaisuusi, mutta kirjoituksesi ovat täydellistä iltaluettavaa ja onnistuit eksyttämään minut Marvel-ficien suohon.

Suloinen ja sujuva pikkuficci. Itsellekin kahvi on melkein maailman tärkein asia ja ymmärrän Tonyn ajatusmaailmaa varsin hyvin. Oman käsitykseni mukaan hahmot olivat hyvin IC. Ainoana rakentavana, mitä hirveää kahvin ja kaakaon tuhlausta. Ja Tonylla vielä iso kuppi  :o
"This is no time to be a gentleman! Knock her off her broom if you have to!"

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #9 : 02.01.2020 16:38:21 »
Fio - Kiva kuulla, että teksti oli selkeää ja sujuvaa! Jännitti ihan kamalasti julkaista englanniksi, vaikka itse kirjottaminen tuntu yllättävänkin helpolta, juurikin siksi kun on lukenut itse niin paljon viime aikoina enkuksi. Hahaa, mä en itse juo kahvia enkä oikeastaan teetäkään, mutta silti tätä oli hauska pohdiskella :''D Fanart oli ihana ja siitä oli hauska kirjoittaa, kiitos kommentista <3

Violetu - Parasta että muillakin on Marvel-putkia menossa ;D Ja erityisesti se on hienoa, että tästä fandomista tulee uusia ficcejä Finiin <3 Kiitos kommentista :3

Auri - :'))) kiitos ♥ En oikeesti ois uskaltanu ees julkasta tätä ilman sun apua ja vinkkejä! Tykkään aina ihan hirveesti kuulla, että mun Tony on onnistunut, koska pidän sitä hankalampana hahmona kuin Steveä, joten kiitos. Kiitos <3

Chibi - AAAWWW oot eksynyt tännekin! Tykitä vaan niin paljon kommentteja kuin haluat, mulle kelpaa enemmän kuin hyvin ;) ♥ Hyvä, että hahmot vaikuttivat mielestäsi aidoilta ja hah, olit ainoa joka on puuttunut tuohon tuhlaamiseen :'''D Mietinkin, että mahtaako tulla sanomista kun juomat lentää maahan, mutta no, can't help it kun on tärkeämpääkin tekemistä ;) Kiitos!


ava & bannu © Inkku

Waulish

  • rohkupuusku Nedric ♡
  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 8 766
  • ”Mutta totta kai sitä munnaaki pittää olla.” #50
Vs: MCU: Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #10 : 25.01.2020 13:10:11 »
Tervehdys Kommenttiarpajaisista! :) Halusin kommentoida tätä söpöyttä, koska tulin lukeneeksi tämän silloin kun julkaisit, mutta en kuitenkaan tullut kommentoineeksi, hyi minua. Nytpä korjataan tilanne!

En pääse yli siitä, miten hyvin näille hahmoille sopii tällainen asetelma, että Tony on kahvihullu jolle kahvista pitämättömyys on deal breaker, ja Steve taas keittelee aamuteetä Brucen jäljillä ja tietysti tilaa kahvilassa kaakaota, koska kahvi valvottaisi. ;D Molemmat hahmot tuntuvat kovin omilta itseiltään, ja se on ihanaa. Pidän kovasti myös Brucen ja Natashan maininnasta: totta kai Bruce harrastaa teetä, ja totta kai Natasha tietää kaikesta kaiken! Tuli ihan sellainen fiilis, että joo, tunnistan nämä hahmot aivan selvästi tästä tekstistä, ja se on aina kivaa, kun on fanifiktiosta kyse. ♥

Pidän kovasti tuosta, miten Tony kiivastuksissaan lipsauttaa missionsa taka-ajatuksen ja Steve hetkeksi hämmentyy, mutta heittäytyy kuitenkin sitten heti mukaan. Selvästi molemminpuolisia tunteita on ollut jo jonkin aikaa, ja ehkäpä kumpikin on nyt löytänyt sen lempijuttunsa maailmassa. Kahvin heittäminen maahan ihmetytti minua hetken aikaa, kunnes hoksasin, että ilmeisesti kyseessä on take away -kahvit, joita hörpitään jo ulkona lumisateessa eikä sisällä kahvilassa. Ensin olin ihan että oho, johan sai kahvit lentää kahvilatyöntekijöiden riemuksi. ;D

Kiitoksia tästä, oli söpöä luettavaa näin uudemmankin kerran! :-* -Walle
« Viimeksi muokattu: 25.01.2020 13:12:50 kirjoittanut Waulish »


lately I’ve been looking hard
where is my love, where is my luck, where is my faith


my reason to die another day

Beatrix Bones

  • Ylempi alilehmä
  • ***
  • Viestejä: 3 605
Vs: MCU: Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #11 : 01.02.2020 18:33:53 »
Kommenttikampanjasta iltaa! Päätin tarttua tähän ficciin, koska a) mä rakastan kahvia ja b) mä rakastan englannin kieltä (ihan näin enkun opena vaan). Ajattelin myös uskaltautua kommentoimaan MCU:ta, koska olen kuitenkin tarpeeksi monta leffaa nähnyt, joten mulla on jonkinlainen käsitys hahmoista ja siitä millaisia he ovat.

Mä tiedän, että tämän ficin genre on fluff, mutta sun olisi pitänyt lisätä tähän myös ehdottomasti huumori. Tekstissä oli nimittäin paljon kivoja kohtia, joille mä hihittelin itsekseni. Kyllä, kahvin on parasta maailmassa ja kyllä, minäkin pidän Steven kahvin juomattomuutta (onks toi edes sana) erittäin suurena vikana. En luota ihmisiin, jotka eivät ikinä juo kahvia.

Lainaus
Tony had been absolutely horrified the first time he saw Steve walking past the coffee maker and straight to the tea pot, the monstrosity that Bruce kept bringing back to the kitchen.
Tämä kohta oli musta erittäin huvittava, koska mulle tuosta "monstrosity" teepannusta tulee mieleen ikivanha teepannu, joka on parhaat päivänsä nähnyt ja joka palvelisi paremmin esimerkiksi kukkaruukkuna. Tonyn kauhistus on myös hauska lisä tuohon, koska mä voin niin kuvitella Starkin kasvoille sellaisen "oh my effing God" -ilmeen. :D

Lainaus
“You’ve been hanging around with Brucie too much”, Tony mumbled while walking, “drinking tea in the morning… blasphemy.”
Musta tässä Tonyn lainerissa oli myös jotain ylivoimaisen hauskaa. Munkin mielestä teenjuonti aamulla kahvin sijasta on suoraan verrannollinen jumalanpilkkaan, mutta nämä asiat ovat vielä hauskempia englanniksi. Blasphemy.

Lainaus
“Tony, it is 8 pm. If I drink coffee now I’m not going to sleep.”
Ensimmäinen kerta tässä ficissä, kun mä ymmärrän Steveä. Mulla on vähän sama ongelma, jos juon normaalia kahvia kuuden jälkeen illalla, mä oon hereillä vielä neljän aikaan aamulla ja mietin "miksen ikinä opi". Kun tykkää liikaa kahvista, saattaa käydä niin every once in a while. Tuo oli jotenkin hauskaa, kun Tony oli niin pöyristynyt siitä, että vei Steven kahvilaan ja toinen valitsikin sitten kaakaon kahvin sijasta. :D

Kaiken kaikkiaan sä myös kirjoitat oikein hyvää englantia. Kieli on sujuvaa ja käytät vaihtelevia lauserakenteita, ja sulla vaikuttaa olevan hyvä haju siitä, miten lyhyet lauseet toimivat pidempien kanssa. Kuvailet myös asioita erittäin hyvin! Lisäksi sä teet oikeita sananvalintoja, tuolla ei mikään jäänyt mulle mieleen sellasena, että olisin jäänyt miettimään lauseen tarkoitusta. Sulla myös sujuu dialogin kirjoittaminen todella hyvin englanniksi ja tuo on ns. "oikeaa keskustelua" vai miten sen nyt sanoisikaan. Joskus ulkomaalaisen kirjoittaessa englanninkielistä dialogia se jää vähän vaillinnaiseksi ja teennäiseksi, mutta sulla ei ole sitä ongelmaa! Very good! Tätä oli ilo lukea!

Tykkäsin tästä juonen kulusta ja siitä, miten kahvi oli aktiivisesti osa tekstiä kaikkien viiden raapaleen osalta ja miten juoni eteni tavallaan pyörien samalla kahvin ja sen tärkeyden ympärillä, jotenkin tuo Steven vieminen kahvilaan juomaan "oikeaa" kahvia, joka varmasti muuttaisi hänen mielensä, oli erittäin kiva osa tätä. Mä myös näin tuon sellaisena Tonymaisena juonimisena, että vie toisen vähän niin kuin salaa treffeille. Musta oli myös erittäin söpöä, että lopussa Tony myönsi, ettei kahvi ollut enää hänen lempiasiansa vaan Steve.

Kiitos tästä palasesta! Jatka ihmeessä englanniksi kirjoittamista, olet hyvä siinä! :)
Ava © flawless

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: Better than coffee | Steve/Tony | S | In English
« Vastaus #12 : 02.02.2020 20:01:43 »
Walle: Aaaaah kiitos ♥♥ Hoen tätä vastauksissani, mutta on vaan aina niin ihana kuulla, että hahmot toimii ja ovat tunnistettavia! Tykkään aina ottaa muita hahmoja mukaan, vaikka pääpaino onkin Stevessä ja Tonyssa. HAH joo, take away -kupit sentään, ei kiusata baristoja ;D Ihan mahtavaa että tykkäsit, kiitos ihanasta kommentista!

Beatrix: Hienoa, että uskaltauduit uuden fandomin pariin, MCU on kyllä... rakkaus ♥ Oon vähän varovainen huumorigenren kanssa, kun mietin usein että oon hauska vaan omasta mielestäni ;D Woah, pelästyin ensin kun sanoit olevasi enkkuope ja luet tätä mun räpellystä, mutta apua sait mut melkein kyynelehtiin :'''D <3 Uskon, että todella iso apu dialogin ja ennen kaikkea kuvailun kanssa on siitä, että luen todella paljon ficcejä englanniksi. Siinä tarttuu väkisinkin juttuja mukaan :3 Kiitos todella paljon, kommenttisi antoi kyllä boostia ja varmasti jatkan edelleen enkuksi kirjoittamista!


ava & bannu © Inkku

Felia

  • ***
  • Viestejä: 1 605
  • jokainen päivä on sun arvoinen
Vs: MCU: Better than coffee | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #13 : 19.08.2021 10:55:52 »
Ihailijakaarti-kommenttihaasteesta moi!

Oli ihan pakko alkaa fanittaa sua, kun sulla on niin paljon MCU-tekstejä, joita en oo vielä lukenut. :) Tää sai kunnian olla eka teksti, ja ai että, miten söpö tää oli. ❤️

Kyllähän ne pienetkin asiat kai deal breakereita voi olla, mutta onneksi tässä se kahvi ei kuitenkaan sellaiseksi tullut. Kahvi on kyllä hyvää, mutta ei nyt mitään super-herkkua. :D Oli niin ihanaa, kun molemmillä oli selkeesti tunteita toisiaan kohtaan ja sitten Tony päätti viedä heidät treffeille - kyllä, ne oli ihan saletisti treffit - ja... loppu olikin niin aww, että. ❤️ Ja ahah, Steve tilaamassa kahvin sijasta kaakaota ja sanomassa, että Tonyn kahvi on parempaa. Aww. Ja loppuun vielä pieni suudelma ja ah, kaikki on täydellistä. Sulin totaalisesti. ❤️

Sun enkkua on aina niin kiva lukea, kun se on niin soljuvaa ja helppolukuista. Muutenkin, nyt viime aikoina on harvemmin tullut luettua tekstejä enkuksi, niin se on kivaa vaihtelua. Mutta jooh, tää oli oikein suloinen kokonaisuus, tykkäsin hirmusen paljon!

Kiitos ❤️
minne ikinä sä meet, sinne minä jään
ku siellä missä oot ei oo ikävää

Karvis

  • Vieras
Vs: MCU: Better than coffee | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #14 : 19.08.2021 11:17:12 »
Aww en ollut tällaista havainnutkaan, mikä ei ole suuri ihme, koska olen sokea, mutta pakko oli napata kiinni tähän, koska stony, sinä ja kahvi.  ;D Tärkeitä asioita elämässä.  ;D Mä voin niin hyvin eläytyä Tonyn osaan, koska elämä päivittäin alkaa vasta aamukahvista ja jos sen vaihtaisi teehen... jeesus kuinka karmiva ajatus! ;D Tosin ei mua haittaisi toivottavasti, jos mun toinen puolisko ei kahvia joisikaan kunhan se ei yrittäisi käännyttää mua pois kahvista.  ;D Mutta onhan se nyt hyvänen aika iso este ja haaste, jos intohimoinen kahvinjuoja rakastuu teenjuojaan. Tää oli niin suloinen! Tonyn ja Steven ajatukset toisistaan oli niin suloisia, mutta hajosin myös tuohon, että Tony vei Steven suosikkikahvipaikkaansa, jossa Steve tilaa kaakaota. Varsinainen parisuhdetesti! ;D

Angelina

  • Stark-Rogers
  • ***
  • Viestejä: 6 480
Vs: MCU: Better than coffee | S | Steve/Tony | In English
« Vastaus #15 : 20.08.2021 21:15:29 »
Felia: Ilahduin ihan järkyttävästi, kun huomasin että olit mut tuolla haasteessa valinnut ;; Kiitos ♥♥ Ei apuva tosin tätä tekstiä -- tää oli mun ensimmäinen enkkuteksti ja aika ensimmäisiä stonyficcejä, laatukin on kyllä sen mukaista... Mä en ite tosiaan ees juo muuta kun jääkahvia, mutta Tonylle se on kyllä elämän eliksiiriä ;D Mun suosikkijuttu on aina se, jos molemmilla on jo tunteita olemassa, mutta kumpikaan ei vaan saa sanottua eikä tehtyä asialle mitään, ennen kuin sitten jotain tapahtuu - tässä tapauksessa kahvitreffit. Kiitos hirveesti ja hyvä kuulla että enkku on toiminut jo näin aikasessa vaiheessa ♥

Karvis: Haha no ei mikään ihme että on mennyt ohi, tää on aika vanha räpellys ja varmasti oli uponnut Rinnakkaistodellisuuden uumeniin ennen kun Felia tän nappasi ;D Stony on kyllä ♥ Aina se toimii ja kun sitä lukee tai kirjottaa, niin kliseisesti tuntuu siltä kuin kotiin palaisi - OTP realness <3 Steveltä kyllä aika huti mennä tilaan kaakaoo tossa tilanteessa, mutta tietysti hän hyvin stevemäiseen tapaan pelastaa tilanteen ;) Kiitos kommentista ♥♥


ava & bannu © Inkku