Kirjoittaja Aihe: Tylypahkan arvoitukset Harryn lapset, Ronin Lapset, Scorpius K11 Jatkoa tullut  (Luettu 6721 kertaa)

Kirsikkapuu

  • ***
  • Viestejä: 13
  • Suurin Harry Potter Fani
// Alaotsikko: Harryn lapset ovat vihdoin Tylypahkassa

Ikäraja: K-11

//Vanilje lisäsi pakolliset alkutiedot


Harryn lapset

-Äiti mikssä minun kaapuni ovat?

Lähtevät Tylypahkaan

-Eikö juna lähde pian?

Mutta kaikki ei ole kuin pitäsisi


- Missä isä on?
- Älä minulta kysy.

Lily, ensimmäinen luokka-Tuleehan minusta Rohkelikko?
- Kultaseni, me emme välitä vaikka olisit Luihuinen.

Albus Severus, Toinen luokka
- Minä olen Rohkelikon lyöjä, eikö olekkin hienoa?

James, kolmas luokka
-Siitäs sait Rohkelikon lyöjä!

Rose, toinen luokka
- Sinä et pärjännyyt Malfoyn pojalle!
-Älähän nyt Ron.

Hugo, Ensimmäinen luokka

-Minusta tulee Puuskupuh!

Sekä Scorpius, toinen luokka

- Olet niin isäsi näköinen.
- Niin, mutta olen Korpinkynsi.

Laitoin nyt tänne loppuun et tää on niinkun traileri, mutta seuraavat osat on taas ihan tavallisia.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2014 23:30:24 kirjoittanut zougati »

Aquamarine

  • *
  • Viestejä: 1
Mukava lukea välillä Harryn lapsista. Alku oli ihan hyvä :)

poppy

  • ***
  • Viestejä: 30
Ihan muuten lupaava alku, mutten tajunnut tuota alkua kuitenkaan... :-[ Olin vähän hukassa, että kuka puhuu, yms.

BastillaShan

  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sirius + Minä = Jakautunut persoonallisuus
Olen samaa mieltä muiden kommentoijien kanssa siitä, että olisi mukava saada tietää kuka puhuu ja missä kohtaa.
Mutta alku oli todellakin lupaava :D Jatkoa siis.
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And must follow, if I can,
Pursuing it with eager feet,
Until it joins some larger way
Where many paths and errands meet.
And whither then? I cannot say.
-The Old Walking Song-

Pops

  • Rouva Minerva
  • ***
  • Viestejä: 1 222
Veikkaan, että tässä oli kyseessä traileri. :)
Muuten, voisitko muokata otsikkoon ikärajan.
Have a biscuit, Potter!

Leya

  • ***
  • Viestejä: 80
Minäkin ajattelin että se oli traileri.. jos oli niin kannattaa kertoa se ettei synny väärin käsityksiä.. mutta odottelen jo seuraavaa :) kiva lukea tuosta sukupolvesta
Kaikkimitämulta löytyy ja kehtaan kertoa

Kirsikkapuu

  • ***
  • Viestejä: 13
  • Suurin Harry Potter Fani
Kiitos kommenteista. Jatkoa on pian tulossa. Olen aloittanut kirjoittaaa tekstiä käsin, joten se täytyy vielä kirjoittaa tänne näin. :)

Kirsikkapuu

  • ***
  • Viestejä: 13
  • Suurin Harry Potter Fani
Kiitos kommentista DarkAngel Jatkoa tulee  nytten.


Ensimmäinen luku

Oli syyskuun ensimmäisen päivän aamu. jos joku olisi katsellut ikkunasta hän olisi nähnytt jäisen maan sekä huuruiset katot. Syksy oli tuulut aikaisin ja sää oli kylmää. talossa vallitsi hiljaisuus joka rikkoontui äkilliseen huutoon: "Äiti, missä minun kaapuni ovat?" Talossa viimisetkin unen rippeet olivat kadonneet ja talo täuyttyi vihaisesta muminasta. Kun vastausta ei kuulunut, 11-vuotias Lily lähti vanhempiensa huoneeseen ja istahti sängylle odottavan näköisenä. "kultaseni, voisiko odottaa hetken. Vaikka lähdet Tylypahkaan ei sinun silti tarvitse herätä näin aikaiseen", tytön äiti mumisi peiton alta. "Mutta äiti kello on jo puoli kymmenen", tyttö huomautti ja hänen vanhempansa olivat hetkessä pystyssä ja taloon tuli toimintaa.

Tunnin kuluttua perhe istui autossaan ja ajoi kohti Lontoota. Ginny varmisteli kaiken olevan mukana ja Lily hermoili lajittelun kanssa. "Tuleehan minusta varmasti Rohkelikko?" "Kultaseni me emme välitä vaikka olisit Luihuinen", Harry puuttui puheeseena ja parkkeerasi auton rautatieaseman eteen. He juoksivat laiturille 93/4, jossa he tapasivat Weasleyn perheen. "Minusta tulee Puuskupuh!" Kailotti Hugo, joka oli myös menossa Tylypahkan ensimmäiselle luokalle. " Ei sinusta mikänn Puuskupuh tule, tai häpäiset koko sukuni", Ron tuiskaisi pojalleeen, mutta Hermione keskeytti heidän riitansa yhdellä terävällä katseella, joten Ron vaihtoi kiukkunsa kohteeksi tyttärensä. "Sinä et pärjännyt Malfoyn pojalle!" "Älähän nyt Ron", Hermione sanoi ja katsoi miestään vihisesti. "Siinä paha missä mainitaan", Ron mutisi, kun Malfoyn perhe saapasteli ylpeänä paikalle. "Olet niin isäsi näköinen", Ron huikkasi Malfoyn pojalle Scorpiukselle. "Mutta minä olen Korpinkynsi", poika huomautti ja Ronin kasvot alkoivat punehtua naurun pidättlystä. "Eikös juna lähde pian?" kysyi JAmes joka oli katsellut välikohtausta sivusta ja alkoi vanhempiensa patistamana kulkea kohti junaa.

Tässä näin oli jatkoa, aika vähän kylläkin, mutta sitä on vielä lisää odottamassa koneelle kirjoitusta.

« Viimeksi muokattu: 06.06.2008 13:25:10 kirjoittanut Kirsikkapuu »

BastillaShan

  • ***
  • Viestejä: 115
  • Sirius + Minä = Jakautunut persoonallisuus
Kannattaisin betan hankkimista näin heti aluksi. Tai jos et tarkastunut tekstiä ennen kuin sen tänne laitoit, kannattaisin aina tarkistamaan sen ennen tänne laittamista niin ei noita kirjoitusvirheitä olisi niin huimasti. :) Sitten vielä yksi neuvo, kirjoita/julkaise mieluummin koko luku kerralla kuin pienemmissä osissa, sillä lukua on mukavampi lukea kun se on kokonaisena. Mutta alku oli hyvä, jatkoa odottaen:

-Bastilla Shan-
The Road goes ever on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And must follow, if I can,
Pursuing it with eager feet,
Until it joins some larger way
Where many paths and errands meet.
And whither then? I cannot say.
-The Old Walking Song-

Chenoa

  • ***
  • Viestejä: 104
  • Saving the planet
Ihan hyvä tää on, vaikka vähän sekava onkin. Ja tosiaan kannattaa harkit sitä betaa tai sitten itse tarkistaa tarkasti.
Kunhan noi parannat ja sitten koko luku kerralla tänne niin tästä tulee ihan hyvä. :)

-Chenoa-
Only run with scissors when you want to get hurt

Shinigami

  • ***
  • Viestejä: 7
Mielenkiintoiselta vaikutti. Muut sanoivatki jo lieneen kaiken oleellisen. Toivoisin kappaleista hieman pitempiä ja myös, ettei tästä tulisi kovin lyhyttä.
'' The betrayal you can see is trivial. What is truly fearsome, is the betrayal you don't see. '' - Aizen Sousuke

Hedwigg

  • ***
  • Viestejä: 28
Hyvä tästä tulee, mutta hanki beta ihan oikeesti.
Lainaus
aamu. jos joku olisi katsellut ikkunasta hän oli nähnytt
Pisteen jälkeen alkaa isolla, nähnyt eikä nähnytt
Lainaus
Syksy oli tuulut aikaisin ja sää oli kylmää. talossa vallitsi hiljaisuus joka rikkoontui äkilliseen huutoon: "Äiti, missä minun kaapuni ovat?"
Jos joku huutaa jotain, se tulee näin:
--rikkoontui äkilliseen huutoon:
"Äiti, missä minun kaapuni ovat?" Eli huuto tulee seuraavalle riville.
Lainaus
talo täuyttyi vihaisesta muminasta
                     täyttyi
Lainaus
"kultaseni, voisiko odottaa hetken. Vaikka lähdet Tylypahkaan ei sinun silti tarvitse herätä näin aikaiseen", tytön äiti mumisi
Taas alkoi pienellä, ja vuorosanat tulevat seuraavalle riville.Kysymyksen perään tulee kysysmerkki eikä piste.
Lainaus
"Eikös juna lähde pian?" kysyi JAmes
Lainaus
Ronin kasvot alkoivat punehtua naurun pidättlystä.
Lainaus
Ei sinusta mikänn Puuskupuh tule, tai häpäiset koko sukuni"

Muuten oli hauska, paitsi tuo Ronin ärhentely ärsytti, eihän Ron oikeasti tuollaisi puhu tosissaan. Niin ja pidemmät luvut.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2008 15:51:06 kirjoittanut Hedwigg »
"Vihreät silmät kohtasivat mustat, mutta jokin näytti siinä samassa katoavan tummien silmien syvyyksistä eikä jäljelle jäänyt muuta kuin ilmeetön tyhjä tuijotus."

Prefer

  • Vieras
ja vuorosanat tulevat seuraavalle riville.

On nyt pakko laittaa selvennykseksi, ettei Hedwiggin väite ole täysin tosi.. Tai siis, vuorosanat laitetaan yleensä seuraavalle riville, mutta kieliopillisesti on oikein kirjottaa ne myös samalle riville muun tekstin kanssa. Tätä "putkeenkirjoittamista" kannattaa kuitenkin käyttää vaan jos dialogi ei ole niin olennainen osa tarinan kulun kannalta. Tässä ficissä ehkä selventäisi, jos vuorosanat olisivat aina seuraavalla rivillä, sillä niitä sattuu olemaan aika paljon. :)

Ficci on ihan mielenkiintoinen, aihe ainakin. Beta kannattaisi hankkia, kuten muutkin ovat tuossa huomautelleet. Kirjoitusvirheitä nimittäin on aika paljon ja toistoakin löytyy.
Jatkoa voisi laittaa :)

Out There

  • ***
  • Viestejä: 615
Otsikko kuulosti tosi mielenkiintoiselta, mutta sitten kun luin ensimmäisen osan (ei millään pahalla!) luulin, että tämä kuuluu mahdollisimman huono ficci -haasteeseen, sillä tämä on järkyttävän lyhyt ja täynnä kirjoitusvirheitä ja asultaan erittäin sekava. Kannattaa todellakin hioa, tehdä kappalejakoja ja lukea teksti läpi, ennen kuin laittaa sen tänne. Olen varma, että tästä kehkeytyy jotain mielenkiintoista, mutta pelkkä hyvä tarina ei pelasta, jos kieliasu takkuilee näin valtavasti.

Toivoisin kuitenkin lisää! Hahmot ovat <3<3
Ja tietysti toivoisin jatkossa pidempiä kappaleita, ja jos kappaleet ovat näin lyhyitä niin vähän tiuhempaan tahtiin :)
How about, I give you the finger, and you give me my phone call.