Kirjoittaja Aihe: Myrskyntekijä | K-11 | maaginen realismi, huumori, slash | 59/x 13.9  (Luettu 8355 kertaa)

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
33.

Sain nyrkistä heti, kun hissin ovet avautuivat. Päälleni hyppäsi se irvistelevä psykopaatti, jolla oli minun kasvoni. Yritin lyödä ja potkia häntä, mutta hän torjui ja väisti. Kaksoisolentoni ahdisti minut hissin seinää vasten. Hänellä oli käsissään pitkät veitset. Odettesta ei ollut avuksi. Hän taisteli kahta tyyppiä vastaan. Miten perkeleessä he olivat päässeet ylös ennen meitä? Minua kyrpi tulla yllätetyksi tällä tavoin.

”Sinusta tulee oiva lisä kööriin, lukkopoika”, kaksoisolentoni sanoi. ”Mitä me voimmekaan tehdä voimiesi avulla!”

Hän hymyili nautiskelevasti ja hyökkäsi. Minä kyyristyin, ja iskin häntä polveen aseeni perällä. Se ei psykopaattia kaatanut, hämmensi vain. Hän sivalsi minua kohti ja osui selkääni.


34.

Älähdin kivusta ja yllätyksestä. Hoipertelin kauemmas. Minua pyörrytti. Paitani kastui verestä. Haava tykytti ja poltti niin, että minun oli vaikea keskittyä. En tiennyt, mitä tehdä. Minä kuolen, ajattelin paniikissa.

”Oi, se oli vasta alkua”, kaksoisolentoni ilmoitti ja lähestyi minua. Konttasin kauemmas. Se oli epätoivoinen yritys paeta. En nähnyt Odettea. Kaksoisolentoni potkaisi minua kylkeen. Rämähdin lattialle ja tiesin hävinneeni.

Psykopaskiainen oli sitomassa käsiäni, kun joku yllätti hänet takaapäin. Hän kaatui viereeni tajuttomana. Minut autettiin ylös.

”Lieko!” henkäisin yllättyneenä. ”Mitä helvettiä sinä täällä teet?”

”Huomasin, kun lähditte. Olin utelias, joten seurasin teitä”, Lieko sanoi. ”Pystytkö kävelemään?”

”Varmaan.” Lieko tuki minua.

”Hienoa. Mennään.”


35.

”Lieko, mitä – miten sinä – mitä tapahtuu?” huohotin. Minua huimasi, väsytti ja oksetti. Käveleminen oli helvetin rankkaa. Teki hirveästi mieli vain pysähtyä ja jäädä maahan makaamaan. ”Miten sinä pääsit tänne?”

”Lentämällä”, Lieko vastasi typerryttävän arkipäiväisesti. Olin varma, että hän vittuili kustannuksellani pahimpaan mahdolliseen aikaan. Olisin suuttunut, ellen olisi ollut jo aivan loppu.

”Oikeastiko?”

”Jep.”

Lentämällä?” minä toistin. ”Osaatko sinä vittu lentää!”

”Se on enemmänkin kyky ohjata ilmavirtoja.”

”Mitä vittua?” nauroin sekapäisenä, kunnes viimeisetkin voimat hiipuivat. Jalat pettivät altani. ”En jaksa enää.”

”Olemme melkein ulkona”, Lieko sanoi rohkaisevasti. ”Jaksa vielä vähän.”

”Mitä jos en halua?” kuiskasin. Katsoin asettani synkkien ajatuksien hiipiessä lähemmäksi.

« Viimeksi muokattu: 03.01.2020 23:03:28 kirjoittanut Sokerisiipi »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
36.

Kuoleminen ei houkutellut minua ensimmäistä kertaa. Olin rämpinyt niin monen helvetin ja juoksuhaudan läpi, että kuolema oli tuttu näky. Tässä vaiheessa me olimme melkein jo ystäviä, ja minä mietin, mietin ihan tosissani, että olisiko parempi vain iskeä kuula kalloon, niin sekin olisi sitten hoidettu.

Kerätär ei ollut pelastanut minua. Hän ei välittänyt minusta. Kerätär oli vain pitänyt minua vaihtopenkillä, kunnes oli nähnyt tilaisuutensa hyödyntää minua, kuten niin monet ennen häntä. Kaikki näkivät minussa vain kykyni, joka mahdollisti mahdottoman. Kykyni vuoksi minua oli jahdattu, kaupattu, hyväksikäytetty ja kidutettu. En oikeastaan tuntenut itseäni enää edes ihmiseksi. Mitä iloa tällaisesta elämästä muka oli?


37.

”Mars.” Kyyneleet valuivat kasvoilleni. Asekäteni tärisi. Olin tehnyt päätöksen. En jaksanut enää. Nyt tämä paska sai riittää.

”Mene”, kuiskasin.

”En”, Lieko kieltäytyi. ”En ilman sinua.”

”Älä viitsi leikkiä sankaria. Kadut sitä vielä.”

”Luulin, että halusit tutustua minuun”, Lieko sanoi. Ruskeiden silmien katse oli intensiivinen. Lieko näki minut, todella näki, eikä hän halunnut luopua minusta. Se oli käsittämätöntä. Eihän Lieko edes tuntenut minua. ”Vai puhuitko vain paskaa?”

”En, mutta –”

Yhtäkkiä Lieko suuteli minua. Tämä on absurdia, ajattelin, mutta olkoon. Itsemurha ei ollut ihan niin läpihuutojuttu, että olisin sen vuoksi jättänyt väliin näin kuuman kokemuksen. Puristin Liekon käsivartta ja vastasin suudelmaan.


38.

”Miksi sinä noin teit?” kuiskasin, kun Liekon huulet vetäytyivät omiltani.

”Koska teki mieli”, Lieko sanoi. ”Olisi kiva pussailla enemmänkin, mutta mielellään rennommissa olosuhteissa, vai mitä luulet?”

”Et kai sinä suudellut minua vain sen takia, että saisit perseeni ylös?” kysyin.

”En vain sen takia”, Lieko sanoi. ”Kuule… En kiinnostu ihmisistä kovin helposti, jos ollenkaan, mutta jokin sinussa on – no, erilaista.”

Kuulimme ääniä kauempaa. Lieko kietoi kätensä vyötäisilleni ja veti minua ylös. Nousin tajuamattani.

”Kunhan päästään kotiin, voin kertoa tunteistani kaiken”, Lieko lupasi. ”Riittääkö se?”

”En tiedä, mutta ylhäällä ollaan.” Ajatukseni pyörivät Liekon yllättävässä suudelmassa, ja minä sanoin kuolemalle: toiseen kertaan, mulkero.

« Viimeksi muokattu: 03.01.2020 23:05:13 kirjoittanut Sokerisiipi »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
39.

Pääsimme ulos taisteluitta. Piha oli tyhjä. Se oli epäilyttävää, mutta meillä ei ollut varaa kyseenalaistaa vapaata kulkureittiä. Kun verinen Odette ilmestyi näkyviin rakennuksen toiselta laidalta, minä ja Lieko pysyimme etäällä hänestä. Meillä oli syymme olla epäileväisiä, oliko kyseessä todella Odette. Ajattelin nopeasti ja päähäni pälkähti kysymys:

”Kun puhuimme voimistamme, mitä kerroit omastasi?”

Odette ei heti vastannut. Puristin asettani, ja Lieko jännittyi vierelläni.

”Sähkö on kuin henki ja minä osa sen virtausta”, Odette sanoi.

”Hän se on”, totesin.

”Lieko, kuuntele”, Odette sanoi, ”et saa käyttää voimiasi täällä. Se on erittäin tärkeää. Ymmärrätkö?”

”Ymmärrän, mutta –”

”Ei ole aikaa!” Odette tiuskaisi. ”Tulkaa.”


40.

”Entä Kreeta?” kysyin. Odette ei vastannut. Hän viittoi meitä liikkumaan ripeämmin. Hiljaisuus ei riittänyt minulle. ”Emmekö me edes yritä pelastaa häntä?”

”Emme”, Odette tiuskaisi. Näin, miten uupunut hän oli, mutta silmien tumma vimma oli vain voimistunut. ”Kreeta tiesi riskit.”

”Onko tuo lause, jota toistelet itsellesi, ettet tuntisi syyllisyyttä?”

”Mars, turpa kiinni!” Odette huusi, mistä tiesin osuneeni hermoon. ”Kreeta on mennyttä. Vauhtia tai meille käy samoin!”

”Tällaisissa tilanteissa täytyy ajatella itsekkäästi”, Lieko sanoi. ”Meidän on mentävä.”

En olisi tahtonut suostua siihen, mutta minusta ei yksin ollut pelastajaksi. Kolmisinkin olimme pahasti alakynnessä. Kreeta oli apumme ulottumattomissa, ja minun oli pakko hyväksyä se.


41.

Liikuimme hitaasti. Minä ja Odette olimme kumpikin kehnossa kunnossa. Kun kuulimme konekiväärin tulituksen takaamme, emme voineet muuta kuin heittäytyä maahan ja hakea suojaa vartijakopin takaa. Taistelukuntoiset vangit lähestyivät tulituksen suojin. He eivät olleet tappoaikeissa, mutta mahdollinen haavoittumisemme tuskin huoletti heitä.

”Saanko nyt käyttää voimiani?” Lieko kysyi.

”Et”, Odette sihahti. ”Yritän keksiä jotakin.”

”Salamoi ne kuoliaaksi tai jotakin!”

”En pysty sellaiseen”, Odette sanoi. ”Voimamme eivät tee meistä mitään helvetin supersankareita, Mars! Juuri siksi vastapuoli onkin aseistanut hampaisiin asti. Ainoa, joka pystyy todella eeppisiin tekoihin, on Lieko ja juuri siksi –”

”Emme voi riskeerata hänen paljastumistaan”, oivalsin. ”He jahtaisivat häntä maailman ääriin.”

« Viimeksi muokattu: 03.01.2020 23:23:29 kirjoittanut Sokerisiipi »

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
A/N: Lisäsin 34. ja 39. osan väliin 4 uutta osaa. Tuli tunne, että se kaipaa täydennystä ja tapahtuipa siellä jotain merkittävääkin!



42.

”Arvostan sitä, miten te yritätte suojella minua, mutta en usko, että meillä on enää vaihtoehtoja”, Lieko sanoi. Hän kuulosti hämmästyttävän rauhalliselta kuin kuolonkamppailu olisi ollut kovinkin luonnollinen tilanne, josta ei kannattanut turhia vauhkoilla. Uskomaton tyyppi.

”Minulla on muutama savukranaatti”, Odette sanoi. ”En tiedä, miten saan heitettyä ne noin kauas, mutta ne voisivat luoda tarpeellisen harhautuksen, jotta pääsemme metsään.”

”Ei sinne röteikköön”, ähkäisin. ”Yksikin juurakko tässä kunnossa ja olemme mennyttä. Miksemme pakene tielle?”

”Tie on ansoitettu. Älä huoli. He eivät seuraa meitä metsään”, Odette sanoi. Hän kuulosti varmalta eikä minulla ollut varaa epäillä.

”Anna kranaatit minulle”, Lieko sanoi. ”Tiedän, mitä tehdä.”


43.

Minä ja Odette valmistauduimme juoksemaan. Suunnitelma oli seuraava: Lieko heittäisi kranaatit ja ilmavirtaa manipuloimalla hän saisi kranaatit kulkemaan tarpeeksi pitkälle, jotta ne soisivat meille kaikista suurimman edun. Pahimmassa tapauksessa he luulisivat Liekoa tavallista vahvemmaksi, mutta Liekon todellinen minä pysyisi salassa. Se oli paras ja ainoa suunnitelmanne.

”Tähtää heidän keskelleen”, Odette sanoi. ”Sillä tavoin he eivät pysty ampumaan osumatta toisiinsa.”

”Selvä”, Lieko sanoi, irrotti kranaattien sokat ja heitti ne. Seurasin vaikuttuneena, kuinka taidokkaasti Lieko ohjasi kranaattien ilmalentoa ja sai sen näyttämään täysin luonnolliselta. Kranaatit laskeutuivat juuri sinne, minne pitikin. Heti, kun tulitus taukosi, me juoksimme. Katsoin metsänreunaa ja päätin, että selviäisin.

« Viimeksi muokattu: 03.01.2020 23:23:43 kirjoittanut Sokerisiipi »

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Tämähän jännäksi etenee. :) Tykkään lukea vähän pidemmän pätkän kerralla, kuten nytkin, kokonaisuus hahmottuu siinä helpommin.

Aika julmaa on meno, eikä taaksepäin käännytä katsomaan. Jäin toivomaan, että Kreeta selviäisi omillaan, kun tuli kylmästi jätetyksi jälkeen. Mutta lieköhän niin, että on joutunut manipuloiduksi vihollisen puolelle.

Odotan uteliaana jatkoa. :)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
Fiorella: Tässä on tosiaan julma meno. Kreetan mahdolliseen kohtaloon ja Silvian kuolemaan palataan vielä, mutta poppoon paetessa henkensä edestä heidän ajattelemiselleen ei juuri jää tilaa. Kivaa, että tarinassa pysyy jännitys yllä! Kiitos hurjasti kommentista!!



44.

Kompuroimme aluskasvillisuuden läpi. Oksat löivät kasvoja ja raapivat ne pienille haavoille. Yritin parhaani, mutta ryteikkö vei minusta voiton. Kompastuin. En olisi voinut nousta, vaikka olisin halunnutkin. Olin enää hädin tuskin tajuissani.

”Mars, ylös siitä!” Odette kirkui ja jopa potkaisi minua, mikä oli tässä tilanteessa poikkeuksellisen alhaista.

”Lopeta!” Lieko huusi ja veti Odetten kauemmas. ”Mars ei pysty kävelemään.”

”Marsin on pakko!” Odette huusi. Hän kuulosti hysteeriseltä. ”Muuten minun on tapettava hänet.”

”Mikä vittu sinua riivaa?” Lieko tivasi järkyttyneenä.

”Kerätär käski”, Odette sanoi. ”Kiiverin jälkeen Mars on tehtävän tärkein prioriteetti. Häntä ei voi jättää jälkeen. Marsin on noustava tai minä eliminoin hänet.”


45.

”Sinä olet sekaisin. Ei Kerätär niin voinut sanoa”, Lieko sanoi.

”Sellaiset käskyt minä sain”, Odette sanoi. ”Tiedän, että teille lapsukaisille Kerätär näyttäytyy pelkästään herttaisena kartanonrouvana, jolle teidän hyvinvointinne on tärkeintä, mutta todellisuudessa me olemme vain osa kokonaisuutta, keino saavuttaa Kerättären päätavoite. Eihän se kivaa ole, mutta joskus rauhan ylläpitämiseen tarvitaan kovia ratkaisuja.”

”Mikä Kerättären päätavoite sitten on?” Liekon ääni oli raivosta kalsea.

”Suojella valtaväestöä terrori-iskuilta ja näkemämme tutkimuslaitoksen kaltaisilta tahoilta.”

”Joten, mitä, me olemme hänelle pelkkiä työkaluja?”

”Emme tietenkään. Jokainen meistä osallistuu vapaaehtoisesti, koska uskomme Kerättären tehtävään.”

”Puhu vain omasta puolestasi”, kähähdin. ”Minun saamassani briiffissä ei puhuttu tällaisesta sissisodasta mitään!”


46.

”Jos pystyt puhumaan, pystyt kävelemään”, Odette sanoi sivuuttaen sanani täydellisesti. ”Ala tulla. Meidät voidaan löytää hetkenä minä hyvänsä.”

”Painu vittuun”, tuhahdin, ”ja etkö sinä sanonut, etteivät he tule metsään?”

”Eivät he tulekaan, mutta henkilöt, joille he vastaavat, ovat varmasti jo paikalla”, Odette sanoi. Yritin nousta, mutta lysähdin takaisin maahan. Odette varmaan yritti päästä luokseni tekemään pahojaan, mutta Lieko asettui hänen tielleen. Kuulin käsikähmän ääniä ja Odetten villiä, eläimellistä rähinää. Hän oli seonnut. Yön tapahtumat olivat olleet Odettelle liikaa.

”Sinä et koske Marsiin!” Lieko ärisi. ”Minä kannan hänet.”

”Et sinä pysty siihen, et tässä maastossa”, Odette ähkäisi.

”Sehän nähdään”, Lieko sihahti.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Kas vain. ;) Lieko on selvästi päättänyt, että juttu jäi kesken, joten kaveria ei jätetä.  ;D Siihen on nyt Odetenkin vain tyytyminen. Mitä mahtaa Kerätär olla mieltä asioitten saamista käänteistä?

Mitä meinasin jo aiemmin sanoa, tässä tarinassa on kiehtovasti vielä epäselvää, kuka lopultakaan on hyvis ja kuka pahis, vai onko porukka pelkkää harmaiden sävyjen sekoitusta? ;)

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
Fiorella: Kyllä, Lieko on jääräpäinen päätöksessään saada Mars turvaan ;D Odette ei oikein enää ajattele kovin järkevästi tuossa vaiheessa, kun shokki ja paniikki iskevät vihdoin läpi. Kerätär esiintyy pian kaikessa komeudessaan. Hyvä, että hahmojen hyvyys/pahuus ei ole mustavalkoista! Sellaista se useimmiten on. Kiitos jälleen kommentista!!



47.

”Okei, katsotaanpa.” Lieko käänsi minut selälleni. Voihkaisin. Hän nosti polveni pystyyn. ”Tehdään tämä palomiestyyliin.”

Lieko veti minua käsivarresta pystyyn, kumartui ja painoni keinahti hänen yläselkäänsä vasten.

”Vou, hei, olen imarreltu, mutta en ole nyt oikein sillä tuulella”, sokelsin, kun tunsin Liekon käsivarren jalkojeni välissä. Yllättäen Lieko kuitenkin tarttui ranteestani niputtaen minut siististi selkäänsä.

”Ole hiljaa, Mars”, Lieko sanoi, mutta hänen äänestään kuului hymy. Lieko nousi pystyyn. ”Kyllä tämä sujuu. Hän ei ole kovin painava. Jos alan uupua, voin ottaa avuksi tuulen.”

”Selvä on, supersankari”, Odette sanoi. ”Menoksi.”

Harmikseni en saanut kauaa nauttia Liekon sankarillisista otteista. Muutama askel, ja menetin tajuntani.


48.

Silvia teloitetaan yhdellä laukauksella päähän. Pudotessaan maahan hän on jo kuollut. Tiedän sen, mutta järkytyn silti, kun Silvia ei enää nousekaan. Kaikki tapahtuu liian nopeasti. Ehdinkö nähdä yllätyksen Silvian kasvoilla? En ole varma, mutta tuskin.

Silvia on kuollut enkä minä käsitä sitä.

Kreeta. Ärsyttävä muija. Kärkäs ja röyhkeä. Vähän niin kuin minäkin. Hyljimme toisiamme kuin samannapaiset magneetit. Hän ei ansainnut tulla hylätyksi sillä tavalla. Oli väärin jättää hänet jälkeen. En näe, missä hän on. Hapuilen Kreetan kättä, mutta tunnen vain pimeyttä.

Kreeta on poissa enkä minä käsitä sitä.

Hälinää. Käsittämättömiä keskusteluja. Riitelyä. Seinään paiskautuvia tavaroita. Myrskyn pauhu.

Lieko.

Avasin silmäni.

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Kommenttikampanjasta moikka!

Hui, tämähän eskaloitui nopeasti alun kodikkaista, fantastisen arkisista raapaleista! Aluksi tämä tarina näyttäytyi mulle esteettisesti sellaisenä aika lämminvärisenä ja vanhahtavana, mutta tämän laitosseikkailun jälkeen tämä taitaakin olla enemmän sellainen steriili, sinertävä, teräksentäyteinen ja futuristinen. Oikeastaan tykkään tämän uuden mielenmaiseman ristiriidasta hahmojen vanhahtaviin, osin muinaissuomalaisiin nimiin! Tämä voisi hyvin tapahtua jossain tulevaisuudessa, koska nimillähän on tapana kiertää.

Lieko on tosi komea ja voimakas, mutta samalla ehkä vähän naiivi. Hänellä on varmasti vielä paljon opittavaa ja ehkäpä tietynlainen rooli, johon hänen on kasvettava. Mars tuntuu kypsemmältä kuin Lieko, vaikka he ovat varmaankin aika lailla samanikäisiä. Silti musta tuntuu, että Mars olisi useamman vuoden Liekoa vanhempi. Mars on kokenut paljon enemmän elämänsä aikana, eikä välttämättä näe ihmisiä samalla tavalla naiivisti kuin Lieko. Häntä on hyväksikäytetty ja uhkailtu, manipuloitu ja mitä vielä, joten hän tietää hyvin, etteivät ihmiset ole aina epäitsekkäitä ja että kaikkiin ei voi aina luottaa, vaikka voisi heitä luulla ystävikseen. Mielenkiinnolla odotan, mitä sanottavaa Kerättärellä on, kun hänelle selviää, että Lieko on omin päin hiippaillut iskuryhmän perässä vaaralliselle tehtävälle...

Toivottavasti tulevissa osissa päästään tutustumaan Marsiinkin vähän enemmän! Tuntuu, että tässä vaiheessa ollaan saatu nähdä muut hahmot monipuolisina Marsin silmin enemmän kuin Mars ittensä. Jännä nähdä, missä hän lopulta seisoo ja millaiset arvot hänellä on. Kerätär myös kiehtoo mua. Edelleen hänen nimensä on mun lemppari koko tarinassa, miksi ehkä olenkin hieman puolueellinen ja haluan häntä enemmän elämääni ;D Hän vaikuttaa kovalta ja sotilaalliselta, mitä ei tosiaan olisi voinut odottaa alussa, kun hänet nähtiin vain kartanonpitäjänä ja voimakkaiden lasten/nuorten auttajana/piilottajana/elättäjänä(?). Ja sekin minua kiinnostaa, minkä ikäinen hän on! Ihan vain siksi, että onko mielikuvani hänestä sellainen badass hottisnainen vai rautainen mummo xD

Minulla ei tähän hätään sen erikoisempia ajatuksia! Jatkon jälkeen nähdään o/

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Paljon kiitos näistä vauhdikkaista ja tapahtumantäyteisistä osista, joita sain nyt lukea useamman peräkkäin. Yhtäkkiä porukka onkin täydessä rytinässä eikä kukaan tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu. Mahtavaa että Lieko pitää Marsin puolia, kaveria ei jätetä. On taustalla sitten vaikka monta Kerätärtä ärsyttävine käskyineen. Juuri nyt Kerätär tuntuu melkoiselta bitchiltä, mutta enhän minä tiedä kaikkea.

Kaikille osallistujille on ilmeisesti annettu erilaiset taustatiedot ja erilaiset toimintaohjeet. Kas kas.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Tämä onkin jännä, kuten Fairy talekin edellä totesi, vaikuttaa että tosiaan jokaisella on vähän omat missionsa mielessään yhteisellä retkellään...

Kyllä se Lieko keinot keksii, kun on päättänyt pärjätä, vaikka sitten mentäisiin luolamiesten tapaan perässä raahaten. ;) Mars protestoi mutta jaksaa kuitenkin kuittailla, vaikka onkin selvästi voimiensa äärirajoilla. Onhan siitä apua, jos tuuli toimii taustavoimana, mutta kuulostaa siltä, että aina Lieko yhden Marsin kannattelee. ;)

Lainaus
Kaikki tapahtuu liian nopeasti.
Tähän on helppo samaistua, niin hengästyttävään tahtiin tapahtumat lähtivät yhtäkkiä etenemään, ja kaikki alkuperäisen harkitun suunnitelman ajatukset joutui hylkäämään taakseen, kun oli enää selviytymisen pakko jäljellä.

Lainaus
Hapuilen Kreetan kättä, mutta tunnen vain pimeyttä.

Kreeta on poissa enkä minä käsitä sitä.
Tuo, miten Mars kaipaa Kreetan läsnäoloa, vaikka toinen olikin hänestä ärsyttävä ja rasittava. Siinä on jotain koskettavaa. Jokin osa minusta toivoo, että nämä kaksi vielä törmäävät toisiinsa - tosin se kieltämättä voi olla ihan oma lukunsa, millainen siitä kohtaamisesta mahtaakaan sukeutua. ;)

Tajunnan palaillessa Mars kuuntelee ympäriltään melkoista hässäkkää rekisteröidessään tilannetta jo ennen silmiensä avaamista. Mitähän onkaan tekeillä? Joko ollaan perillä? Odotan mielenkiinnolla uutta lukua! :D


I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
Avaruuspiraatti: Minäkin tykkään vanhahtavien nimien ja nykyfantasian kombosta! Lieko on juurikin vähän naiivi eikä tajua kyseenalaistaa ympäristöä ja sen ihmisiä samalla tavalla kuin Mars. Lieko on vasta havahtumassa siihen, kenen suojeluksessa hän todella on ja mikä tämä kuvio hänen ympärillään on. Mars taas on epäluuloinen ja kyyninen hänenkin puolestaan! :'D Kerättärestä selviää lähiosissa enemmän, kun hän pääsee parrasvaloihin. Kiva, että tykkäsit ja kiitos kommentista!!

Fairy tale: Kaikki tosiaan olivat melkoisen pihalle, kun kaaos rytisi niskaan odottamattomilla tavoilla. Kaveria ei jätetä, juuri näin! Odette taas toimi hieman toisella tavalla, mutta onneksi Lieko pysyi jämäkkänä <3 Kyllä, tehtävän hämäryydestä ja eri ohjeista lisää tulevissa osissa. Kiitos kommentista!!

Fiorella: Lieko on varsin kekseliäs ja lojaali tositilanteessa! Mars jaksaa aina soittaa suutaan, oli kunto mikä hyvänsä ;D Se on hänen toinen supervoimansa. Itse en hirveästi toimintaa kirjoita, mutta yllättävän helppoa ja viihdyttävää se lopulta oli. Ihanaa, että Marsin ajatukset onnistuivat koskettamaan! Häntä tosiaan kaduttaa Kreetan hylkääminen, vaikkei siinä tilanteessa ollut juuri mahdollisuutta muuhun. Kiitos kommentista!!



49.

Sairastupana toimiva huone oli kaaoksessa. Patjoja, tyynyjä ja peittoja lenteli ympäriinsä. Lääkekaappi oli kumollaan ja lattialla lasinsirujen joukossa velloi pakkauksittain ensiaputarvikkeita. Ainoastaan minun sänkyni oli koskematon. Syy seisoi suoraan edessäni.

Oli kummallista kuulla tuulen pauhu ja nähdä tavaroiden lentelevän, kun en itse tuntenut edes heikkoa ilmavirtaa ihollani. Katsoin Liekon varmaa asentoa ja tummia kiharoita, jotka olivat yhtä tuulen kanssa. Lieko oli hurja ja kaunis. Tahdoin nähdä hänen kasvonsa.

”Mitä sinä riehut?” Lieko kääntyi heti ja nähdessään minut hänen kova, tuima ilmeensä pehmeni. Tuuli asettui. Lieko riensi viereeni. Hän puristi kättäni, ja minä melkein ulvoin ääneen sitä, kuinka lohdulliselta se tuntui.


50.

Minusta tuntui kuin en olisi nähnyt Liekoa vuosiin. Tapitin ihmeissäni hänen komeita, hienostuneita kasvonpiirteitään, tummia kulmia ja täyteläisiä huulia. Upposin Liekon lämpimänruskeisiin silmiin, ja jos raajani eivät olisi tuntuneet painavan tonnin, olisin nostanut käteni hänen tummiin kiharoihinsa.

”Mikä olo?” Lieko kysyi.

”Ei kaksinen”, vastasin. ”Mitä tapahtui? Mitä tuo meteli on?”

Sairastuvan ovea ryskytettiin. Jotkut yrittivät epätoivoisesti päästä sisään.

”Kerätär tahtoo kuulustella sinua yön tapahtumista. Sanoin, ettei onnistu ja telkesin oven”, Lieko sanoi. Hän hymyili häkeltyneelle ilmeelleni. ”Ristikuulustelu voi odottaa. Sinun pitää levätä.”

Hänen huolenpitonsa liikutti minua. En tiennyt, miten olin onnistunut voittamaan Liekon kiintymyksen, mutta pidin siitä hyvin paljon.

”Kiitos.”


51.

Lieko kertoi minulle loppuyön tapahtumat. He olivat päässeet autolle ja ajaneet ”noutopaikalle”, josta Kerättären työntekijät olivat hakeneet meidät ja kuljettaneet meidät salassa takaisin kartanoon.

”He eivät voineet riskeerata sitä, että kartanon sijainti paljastuisi”, Lieko puuskahti. ”Kriisinkin hetkellä Kerätär käyttäytyi kuvottavan kliinisesti.”

”Tuskin oli ensimmäinen missio, joka meni päin helvettiä.”

”Olet varmaan oikeassa.”

”Miksei Kerätär kuulustele Odettea? Hän osaisi varmasti kertoa kaikesta minua paremmin.”

”Mitä?” kysyin nähdessäni Liekon synkän ilmeen.

”Odette… no, hän ikään kuin romahti, kun pääsimme takaisin”, Lieko sanoi. ”Hän on kai vieläkin suhteellisen sekava. Kukaan ei ole saanut Odettesta mitään järkevää irti.”

”Ei vittu helvetti…”

”Niinpä”, Lieko myönteli.


52.

”Kuinka kauan he aikovat jatkaa tuota?” puuskahdin, kun ovea yritettiin yhä avata ja murtaa kaikin keinoin. Liekolle huudettiin useita pyyntöjä, käskyjä ja lopuksi kirouksia.

”Voin hoidella heidät pois häiritsemästä”, Lieko sanoi ja nousi.

”Ei, älä”, pyysin. ”En usko, että he luovuttavat. Parasta päästää heidät sisään. Hoidetaan se raportti mahdollisimman nopeasti pois päiväjärjestyksestä.”

”Oletko varma?” Lieko kysyi kulmat kurtussa.

”Olen”, vakuutin. ”Kyllä minä pärjään.”

Lieko näytti yhä huolestuneelta ja haluttomalta avaamaan ovea.

”Lieko”, sanoin pehmeästi. ”Kaikki hyvin.”

Lieko hengitti syvään ja haroi kiharoitaan.

”Hyvä on.”

Lieko siirsi voimillaan raskaan kaapin oven edestä. Sisään kaatui kasa ihmisiä, ja heidän jäljessään saapui Kerätär.

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Oho, jännä tilanne jälleen! :D

Pidin siitä, miten Lieko otti nyt ohjat käsiinsä ja huolehtii siitä, että Mars saa edes hetken toipua. Mutta mitähän Odetelle kävi?

Lainaus
Lieko siirsi voimillaan raskaan kaapin oven edestä. Sisään kaatui kasa ihmisiä, ja heidän jäljessään saapui Kerätär.
Iiks, saapa nähdä, mitä Kerätär nyt haluaa. Missio meni mönkään, vai menikö sittenkään - ehkäpä hän vain halusi testata Marsia tositilanteessa?

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
Fiorella: Lieko on kyllä ihanan tarmokas ja huolehtiva <3 Hyvä, että jännitys pysyy yllä! Odeten kohtalosta lisää myöhemmin. Kiitos taas kommentista!



53.

Kerätär oli pitkä, vaikuttava ja peloton nainen. Musta tukka oli leikattu asiallisen lyhyeksi. Kasvonpiirteiden sievä herkkyys oli merkillisessä ristiriidassa Kerättären muun olemuksen kanssa.

”Lieko, pyytäisin, että poistut siksi aikaa, kun puhun Marsin kanssa.” Kerättären ääni oli matala ja kuivakka.

”Minä en mene minnekään!” Lieko tulistui. ”Ansaitsen kuulla totuuden yhtä paljon kuin Marskin!”

Yllättävä ankaruus Kerättären kasvoilla sai meidät kavahtamaan. Hän napsautti sormiaan. Kerättären henkilökunta kävi Liekoon kovakouraisesti käsiksi. Yhdellä heistä oli neula.

”Ei, älä!” pyysin ja yritin nousta, mutta kehoni ei kantanut minua. Jouduin voimattomana todistamaan, kuinka Lieko huusi ja rimpuili, kunnes hän valahti veltoksi. Tuijotin Kerätärtä järkytyksen kyyneleet silmissäni.


54.

”Miksi sinä noin teit!” huusin, kun Kerättären muskelit nostivat tajuttoman Liekon viereiselle sängylle.

”En valitettavasti voinut muutakaan”, Kerätär vastasi. ”Liekoon ei yllä järkipuhe, kun hän on kiihdyksissä. Näin on parempi.”

Kerätär nyökkäsi työntekijöilleen, jotka poistuivat sairastuvasta ja sulkivat oven mennessään. En saanut silmiäni irti Liekon liikkumattomasta ruumiista. Kerättären kovat otteet kuvottivat minua, vaikka olisihan minun pitänyt tietää jo paremmin.

”Hänellä ei ole hätää, Mars”, Kerätär vakuutti, ”mutta hän rikkoi sääntöjä, ja sellaista ei suvaita minun talossani.”

”Sinä saat painua sääntöinesi vittuun! Minä ja Odette emme olisi edes hengissä ilman Liekoa!” tiuskaisin.

”Niinkö?” Kerättären kylmät, älykkäät silmät välähtivät. ”Kerro, mitä tapahtui.”


55.

En aikonut kertoa Kerättärelle yhtään mitään. Kaikki tapahtunut oli hänen syytään.

”Haista paska”, sihahdin ja yritin taas nousta, mutta Kerätär piti minut aloillani.

”Pitääkö sinut sitoa?” Kerätär kysyi, ja vasta nyt huomasin, että sängyssä oli nahkaiset lepositeet. Kerättären ilme koveni. ”Mars, kyse on kansainvälisestä turvallisuudesta. Minulla ei ole aikaa sinun lapsellisuuksillesi.”

Pysyin hiljaa.

”Hyvä on”, Kerätär huokaisi. ”Et jätä minulle vaihtoehtoja.”

Kerätär katsoi minua silmiin, mutta katse oli eri tavalla intensiivinen ja vangitseva kuin aiemmin. Siinä oli jotakin yliluonnollista.

”Mitä Kiiverille tapahtui?”

”Silvia tappoi hänet”, suuni sanoi ilman lupaani, ja silloin käsitin, mihin Kerättären valta-asema perustui. Hänelle ei voinut valehdella.

Sokerisiipi

  • Teemestari
  • ***
  • Viestejä: 6 043
56.

Peräännyin Kerättärestä niin vauhdilla, että olin tipahtaa sängystä, mutta Kerätärtä kiinnosti enemmän minusta kiskomansa informaatio.

”Hyvä, oikein hyvä”, Kerätär huoahti. ”Silvia saattoi toiminnallaan pelastaa meidät kaikki.”

Kerätär katsoi minuun. Katsoin lattiaa. Sydämeni jyskytti. Hänen voimansa pelotti minua.

”Mars, tahtoisin, että kertoisit kaikesta omin sanoin. Minun erityismetodini on hyvin hidas ja työläs. Saan vastauksen yhteen kysymykseen kerrallaan, ja senkin vain, jos kysymykseni on selkeä ja yksinkertainen.”

”Sinun voimasi vaikuttaa toisten mieliin.”

”Niin, mutta en käytä sitä kuin pakon edessä.”

Oloni oli häväisty. Mikään minusta ei ollut enää vain minun. Kerättärelle oli nyt avaimet kaikkein salaisimpiin ja häpeällisimpiin ajatuksiini. Se tuntui hirveältä.


57.

Kerätär istui sänkyni vieressä ja odotti minun tokenevan. Minä tuijotin kyynelsilmin lattiaa ja toivoin, että olisin sittenkin ampunut itseni silloin, kun minulla oli ollut siihen mahdollisuus. Olin vankina Kerättären kartanossa, se oli nyt selvää. Hän ei antaisi minun lähteä täältä. Minulla ei ollut todellista arvoa. Olin pelkkä häkkieläin, joka päästettiin ulos vain tarvittaessa.

”Jätä minut rauhaan”, kuiskasin muserrettuna.

”Heti, kun olet kertonut, mitä tapahtui. Sen jälkeen annan sinun olla”, Kerätär sanoi ehdottomaan sävyyn, ”kerrottuasi yön tapahtumat voin vastineeksi vastata sinun kysymyksiisi. Niitä on varmasti monta.”

Niitä oli ollut monta, mutta nykyisissä olosuhteissa keräämilläni kysymyksillä ei enää tuntunut olevan juuri merkitystä.


58.

Hengitin raskaasti. En tahtonut puhua, en tahtonut edes katsoa Kerätärtä. Olin niin uuvuksissa.

”Mars.” Kerättären ääni oli varoittava. Armonaikani oli loppunut. Jos en nyt kertoisi, Kerätär pakottaisi minut. Ajatus oli niin vastenmielinen, etten voinut muuta.

”Me menimme tutkimuslaitoksen sisälle”, sanoin hiljaa ja välinpitämättömästi. ”Kaikki eteni suunnitellusti, kunnes päästin Silvian Kiiverin selliin. Ennen kuin ehdin päästää heitä ulos, kaikki muut sellit avautuivat ja vastakkaiselle seinälle avautui saatananmoinen asearsenaali. Silloin kävi selväksi, että olimme kävelleet suoraan ansaan. Silvia ampui Kiiverin, ja kun hän tuli ulos, yksi vangeista ampui hänet. Odette käski meitä kahmimaan sylin täydeltä aseita ja kranaatteja. Ja sitten me juoksimme.”


59.

Pyyhin vuotavaa nenääni peiton reunaan. Suuni tuntui kuivalta ja hauraalta. Tähyilin vesikannua, mutta sellaista ei näkynyt. En halunnut pyytää Kerättäreltä mitään. Yritin kostuttaa suutani syljellä, jota ei ollut.

”Vettä”, tokaisin lopulta. Kerätär nousi oitis ja täytti muovisen vesikannun. Join monta lasillista ennen kuin pystyin jatkamaan. ”Odette katkaisi sähköt ja me taistelimme tiemme yläkerroksiin. Kreeta jäi jälkeen. En tiedä, mitä hänelle tapahtui. Kun tajusin, että olit käskenyt Odetten tappamaan minut, ellemme selviäisi ulos, sain uudenlaista puhtia hankkiutua helvettiin sieltä. Olisin varmasti jäänyt kiinni ilman Liekoa, joka pelasti minut. Me saimme Liekon avulla luotua harhautuksen ja pakenimme yhdessä läheiseen metsään. Siinä kaikki.”