Kirjoittaja Aihe: Autenttisuudesta, S, raapale  (Luettu 1215 kertaa)

Hazyel

  • Master of Godspeed
  • ***
  • Viestejä: 4 776
  • Not killing people is really hard.
Autenttisuudesta, S, raapale
« : 08.09.2019 23:08:07 »
Kirjoittaja: Lauchuo
Ikäraja: S
Genre: pohtiva sivistyssanalibretto
Vastuuvapaus: Idea, hahmot ja kaikki kuuluu minulle, älkää varastako <3

A/N: Tästä tekstistä kiitos kuuluu Ronenin Kielelliselle haasteelle! Haaste oli oikeasti haastava ja mietin pitkään millaisen tekstin kirjottaisin saamistani sanoista, ja lopulta syntyi tällainen, melkein kuin itsestään. Tämä ei ole yhtään tyyliäni joten vähän pelkäsin mitä tästä tuleekaan, mutta onneksi ihana Ronsku myöskin sanoi että tämä on ihan hyvä <3

Haasteet:
Kielellisesti sivistävä kesähaaste (autenttisuus, atlantismi, saada hyppysiin)
Vuosi raapalehtien VII
Originaali10 #4



Autenttisuudesta

“Entä mikä on itse autenttisuuden määritelmä? Tai kuka sen määrittelee? Minusta on absurdia, että joku on noin vain keksinyt käyttää erilaisia sanoja ja... Sitten ne merkitsevät jotain. Eikä kukaan osaa sanoa, miksi jokin sana tarkoittaa jotakin asiaa tai kuka on päättänyt, että se tarkoittaa sitä”, sinä selität ja heilutat kättäsi puheesi tahtiin samalla, kun minä piirrän etusormella rintaasi kuvioita.

“Sinä olet ihan hömelö”, minä sanon ja sinä tuhahdat.

“Minä olen kosmopoliitti, mietiskelijä ja filosofi. Ehkä vähän atlantismiin taipuva boheemi. Tai ainakin minusta joskus tulee kaikkea niistä”, vastaat ja minä nyökkään hyväksyvästi. Se on ihan totta, mietiskelijä sinä olet jo (ja ehdottomasti boheemi sellainen), ehkä myös maailmankansalainen, ja olen varma, että sinusta tulee vielä aikasi suurin filosofi. Sinä imet tietoa kuin pesusieni, jos vain saat hyppysiisi minkä tahansa kirjan (tai muun tietolähteen), levität sivistystä ympärillesi suorastaan epidemian lailla, jos vain saat siihen mahdollisuuden. Minusta se on tavallaan viehättävää, mutta... ehkä välillä vähän ärsyttävääkin. Sillä sinä haluat aina olla oikeassa.

“Mutta ei mikään tässä maailmassa ole täydellistä. En edes minä”, sinä sanot ja nyt on minun vuoroni tuhahtaa. Minulle sinä olet maailma, vaikka aina väitätkin toisin, että vielä minäkin löydän jonkun muun.

Mutta minä tiedän, mikä on autenttisuuden määritelmä: Se olet sinä.
"When I say it doesn't hurt me, that means I can bear it."