Kirjoittaja Aihe: Lautturi | S, etydi  (Luettu 1329 kertaa)

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
Lautturi | S, etydi
« : 08.09.2019 18:40:16 »
Nimi: Lautturi
Ikäraja: S

Haasteet: Originaali 10 ja kesälomaetydejä

A/N: Sain aivan ihastuttavan kuvasarjan etydikseni! Olisin voinut sen perusteella hyvinkin kirjoittaa vaikka pitkän jatkotarinan, mutta koska haasteen ideana on kirjoittaa jotain melko nopeasti ja kummempia analysoimatta tai hiomatta, lopputulos olikin jotain aivan muuta. Tämä on siis todellakin nopeasti syntynyt pikku pätkä, vaikka mielessäni olen sepittänyt tähän pitkällisen taustatarinan :)



Lautturi


Matka oli alkanut. Siena puristi nyssykkää kylkeään vasten. Hän ei tarvitsisi sieltä mitään siellä minne hän oli menossa, mutta hän ei ollut voinut lähteä pakkaamatta. Kar käänsi päätään ja heilautti samalla ylipitkiksi venähtäneet hiuksensa silmiensä edestä, jotta saattoi katsoa Sienaa silmiin. Lautturi tulisi toisesta suunnasta, mutta Kar ei kääntänyt enää katsettaan pois.

Musta vesi huuhtoutui vähän pidemmälle rantatörmälle. Sen laineista ei kuulunut äännähdystäkään, mutta eihän tuulikaan ollut enää viikkoihin humissut. Vesi väreili enemmän ja enemmän, ja lopulta Siena kääntyi kohti jokea. Kar viivytteli vielä hetken ennen kuin katsoi hänkin.

Lautturin vene oli pitkä ja kapea ja mustempi kuin joen vesi tai taivaalla eteenpäin vyöryvät pilvet. Lautturi itse hukkui hämärään. Hänen ääriviivansa väreilivät, eikä Siena halunnut katsoa liian tarkkaan peläten, mitä voisi nähdä.

Vene ei heilunut lainkaan, kun he kompuroivat kyytiin. Lautturi oli hiljaa. Siena laski nyssykän jalkojensa väliin, Kar asetteli oman suuren reppunsa nojaamaan veneen laitaa vasten. Sitten Kar otti Sienan käden omaansa ja puristi lujaa.

Never regret something that once made you smile.

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Vs: Lautturi | S, etydi
« Vastaus #1 : 09.09.2019 13:53:56 »
Tässä oli kivaa mystiikkaa! Minä oon kamalasti sitä mytologiatarinaani varten lukenut mm. Tuonelasta ja Tuonen joesta, niin sehän tästä minulle tuli heti mieleeni! Jonnekin rajan tuolle puolen Siena ja Kar ovat varmasti matkalla, mutta ken sitten tietää, miksi ja mitä tekemään. Ehkä viimeiseen sijaansa, ehkä vain jännittävälle seikkailulle, jolta on tarkoitus palata takaisin! Tämä oli tosi kivaisa, kiitos ♥

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
Vs: Lautturi | S, etydi
« Vastaus #2 : 09.09.2019 15:11:36 »
Kiitos paljon kommentista, Avaruuspiraatti! Kauheita tällaiset inspiraatiokuvat, kun houkuttaa kirjoittaa tästä joku pidempikin versio, mutta saas nyt nähdä ;D Ihanaa että tässä oli mystiikkaa, mulla on jotenkin niin suoraviivainen kirjoitustyyli että usein tuntuu kauhean vaikealta saada sellaista aikaan!
Never regret something that once made you smile.

Fairy tale

  • ***
  • Viestejä: 2 809
Vs: Lautturi | S, etydi
« Vastaus #3 : 10.09.2019 10:45:54 »
Hei. Luin tämän jo eilen ja jäin vain jotenkin ihmettelemään tässä olevaa tunnelmaa. Noin monta kuvaa ja hämyisen jännittävän tekstin siitä olet punonut. Voin kuvitella että mielessä on kehittynyt pitempikin tarina, sillä kuvat nostavat paljon ajatuksia. Keskiössä on todella tuo lautturi, jonka olet nostanut otsikkoon. Kirjoituksesi herättää lisäkysyksiä, minne nämä ovat matkalla? Siena ainakin näyttää sen tietävän.


Nyyhti

  • ***
  • Viestejä: 3 911
Vs: Lautturi | S, etydi
« Vastaus #4 : 12.09.2019 14:07:12 »
Kiva, että luit ja jätit kommentin, Fairy tale! Mua ärsytti, kun lautturi oli jotenkin niin ilmiselvä otsikko, mutta en kerta kaikkiaan keksinyt mitään muuta, mitä tästä olisi voinut otsikoksi repiä ;D Kiitos paljon kommentista! :)
Never regret something that once made you smile.