Kirjoittaja Aihe: Avengers Endgame: Pitkä ja vapaa tie, K-11, Steve/Bucky  (Luettu 2986 kertaa)

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Otsikko: Pitkä ja vapaa tie
Ikäraja: K-11
Paritus: Steve Rogers/Bucky Barnes
Genre: Romanssi, draama, huumori, Avengers Endgame Fix-It
Fandom: MCU: The Avengers, Captain America
Disclaimer: En omista, Marvel omistaa ja minä vain leikin saamatta rahallista hyötyä
Kirjoittajan sana: Tästä piti tulla juhannustaikaa Violetulle, mutta myöhästyin. Spoilaa Endgamea, mutta ei oikeastaan, jos et tiedä mitä siinä tapahtuu. Tässä ei oikein ole järkeä eikä pointtia paitsi yksi LOL. Julkaisin, koska kerrankin kirjoitin jollekulle. ;D











Se oli ollut hetken mielijohde. Hän oli ehdottanut Stevelle, että kaiken sen paskan jälkeen, mitä Thanos oli jälkeensä jättänyt, heidän pitäisi irrottautua kaikesta. Jostain kummasta heidän päähänsä oli pälkähtänyt automatka sinne jonnekin ja takaisin, matka vailla päämäärää. Se ei ollut kummankaan tapaista ja siksi se kuulosti niin hyvältä.

Alla oli vuosimallin 1990 Chevrolet Silverado, vaikka alunperin heillä oli ollut kiusaus lähteä matkaan 40-luvun mallilla kuin julistaen omaa aikaansa, jonka he olivat menettäneet. Lopulta he kuitenkin päätyivät kolmannesosamenneisyyteen, mitä ajoneuvoon tuli. Se oli joku puolijärkiratkaisu, jota heistä kumpikaan ei ymmärtänyt, mutta kumpikaan ei valittanut siitä, joten se toimi.

Entinen Bucky ei olisi pitänyt koko jutusta. Tyhjät taipaleet ilman baareja lähimaillakaan eivät olleet hänen juttunsa. Hän oli kaupunkilainen, mutta sota, hänen palkkamurhaaja-aikansa, aikansa jäissä ja toipuminen siitä kaikesta Wakandassa olivat muuttaneet kaiken. Hänestä oli tullut aivan toinen ihminen ja kumma kyllä hän piti itsestään enemmän nykyisellään, vaikka sillä oli ollut kova hintansa.

Steve oli yhä se sama. Miten kukaan voikaan olla niin sama kaikkien kokemusten jälkeen? Steve oli odottanut häntä. Kaikkien Buckyn iskemien tyttöjen jälkeenkin Steve oli kärsivällisesti odottanut niin kuin olisi aina tiennyt, että ennen pitkää Bucky myöntäisi, että tytöt olivat hänen toiminnallinen kulissinsa. Menneisyydessä hän oli pelännyt, että Steve päätyisi naimisiin Peggyn kanssa ja Bucky perustaisi oman pakollisen perheensä ja he molemmat saisivat omat pakolliset jälkikatraansa. Hän oli kokenut siitä syyllisyyttä. Steve, jos kuka, olisi ansainnut perheensä ja onnensa, mutta toisaalta Steve, jos kuka, tiesi myös mitä halusi eikä antanut minkään hämärtää sitä.

"Tämä oli paras ideasi ikinä", Bucky tunnusti ääneen, ja Steve naurahti työntäessään kätensä ikkunasta. Ketään ei näkynyt koko pitkällä suoralla ja he olisivat voineet olla yksin koko maailmassa. Sen mahdottoman rytinän jälkeen kokemusta oli miltei mahdotonta edes uskoa todeksi. Piti vain toivoa, ettei joku toinen universuminvalloittaja löytäisi tietään Maahan ja pilaisi sitä.

"Minä luulin, että tämä oli sinun ideasi", Steve vastasi lopulta ääneen.

"Voi olla. Ilmankos minä pidän siitä."

"Minäkin pidän siitä. Se vapauttaa."

Steve katsoi Buckya sen sanoessaan ja Bucky oli näkevinään jotain, joka sai hänet hetkeksi jännittymään. Tätä keskustelua ei ollut käyty eikä Bucky ollut oikeastaan odottanut, että sitä käytäisiinkään. Ainakaan kovinkaan pian. Ehkä aikanaan. Oli eri asia tajuta, että kumppani, jonka kanssa halusi jakaa loppuelämänsä, oli samaa sukupuolta, kuin tajuta käytännössä mitä se tarkoitti. Bucky oli luullut, että Steven raja oli siinä. Omalla kohdallaan hän oli todennut, että homoseksi olisi ollut hänen synneistään varmaankin pienin.

"Kuinka paljon se vapauttaa sinua, Steve?" hän kysyi katse tiukasti tiessä. Hän ei halunnut ajatella sitä liikaa, mutta oli vaikeaa keskittyä tiehen, kun tiellä ei ollut mitään mihin keskittyä. Steve näytti miettivän sitä lyhyesti - niin lyhesti, että oli selvää, että hän oli miettinyt sen jo valmiiksi. Bucky tunsi ihollaan hyvää kihelmöintiä.

"Niin paljon kuin sinä haluat. Tai niin vähän."

"Oletko täysin varma?" hän kysyi. Hän ei ollut ollut suotta suosittu tyttöjen keskuudessa, vaikka niihin aikoihin kaikki olikin ollut paljon siveämpää. Sen aikaisella mittapuulla nykyaika oli kauhistus. Ilmankos Bucky piti siitä. Hänen ilmeensä tuskin jätti tulkinnanvaraa siitä, mitä hän halusi.

"Haluatko todisteita?" Steve kysyi nojautuen taaksepäin penkillään. Buckylta kesti hetken tajuta, että hän kylmän rauhallisesti availi housujaan. Okei, nyt hän oli todella vaikuttunut. Se Steve, jonka hän tunsi, ei olisi ikinä tehnyt sitä muualla kuin täysin pimeässä huoneessa varmistuttuaan ensin, ettei kukaan taatusti nähnyt. Ei edes Bucky.

"Oletko treenannut tuota kauankin?"

"Minulla oli viisi vuotta aikaa. Silloin tein päätökseni, että jos ikinä onnistumme palauttamaan sinut, olen valmis enkä arkaile."

"Viisi vuotta? Mitä muuta ehdit sinä aikana harjoitella?" Bucky vihelsi hiljaa. Jos Steve oli antanut sille aikaa ja yritystä viisi vuotta, tämä varmasti tiesi yhtä ja toista sellaista, mitä Bucky ei tiennyt. Tämä matka parani pelkästä ajatuksesta huomattavasti. Steve hänen vieressään myhäili tyytyväisenä.

"Näet kyllä aikanaan."


******

Violetu

  • Draamaprinssi
  • ***
  • Viestejä: 5 964
Vs: Avengers Endgame: Pitkä ja vapaa tie, K-11, Steve/Bucky
« Vastaus #1 : 04.09.2019 20:16:29 »
Aaaah, ai että miten tästä tuli hyvä mieli, kiitos ^^
Pojat on kyllä niin ansainneet hengähdystauon kaikesta ja kaikista. Tykkäsin paljon siitä, että Bucky oikeasti miettii tässä mennyttä ja itseään, itsessään tapahtunutta muutosta, eikä näe sitä yksinomaan pahana asiana.

"Homoseksi on synneistä pienin" -pohdinto pisti hymähtämään, yhtä aikaa niin hauska kuin surullinenkin ajatus.

 Tämä todellakin korjasi endgamen pöljyydet, näin sen olisi pitänyt mennä. Nyt saataisiin falcon & winter soldierin sijaan Steven & Buckyn roadtrip -päiväkirjat ;D

Ja Steve! Että ihan farkkuja auki siinä auton etupenkissä, kyllä se Steve ehkä on sittenkin vähän muuttunut, mutta ei Bucky todellakaan valita, ei missään nimessä. Ehkä vähän siitä, että "aikanaan", eikä heti saman tien. Mutta toisaalta eihän mikään estä poikia ajamasta sivuun ja tutustumasta toisiinsa uudella tavalla nimenomaan samantien<3

Tää maailma niin tarvitsi lisää stuckya, ja tarvitsee yhä pitäiskö itsekin kirjoittaa, tää rupes vähän niinku inspaamaan :D

~Violet kiittää

I spend my days so close to you
'cause if I'm standing here,
maybe everyone will think I'm alright.
.

Karvalakkirakastaja

  • Vieras
Vs: Avengers Endgame: Pitkä ja vapaa tie, K-11, Steve/Bucky
« Vastaus #2 : 04.09.2019 20:36:54 »
Violetu, ehdottomasti sun pitäisi!! Mua hieman ärsyttää, että olen löytänyt nämä leffat käytännössä niin myöhään, mutta mä kyllä mielelläni lukisin Steve/Buckya, jos sitä joku kirjoittaisi. Mä en tiedä, mistä toi roadtrip tuli, mutta musta ajatus niistä kahdestaan jossain, missä ei ole ollenkaan muita, oli liian houkutteleva, kun näin sen sun kommentin. Löysin sen uudestaan, vaikka ehdin välissä jo unohtaakin, että mistä se tuli ja kuka sen sanoi.

Olen iloinen, että onnistuin piristämään.  ;D

Vendela

  • Teeholisti
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 7 267
Vs: Avengers Endgame: Pitkä ja vapaa tie, K-11, Steve/Bucky
« Vastaus #3 : 23.09.2019 15:14:02 »
Nyt kun olen viimein nähnyt Endgamen niin uskallan myös lukea näitä sitä spoilaavia ficcejä :D

Tämän kaksikon välillä on kivaa kemiaa, ja näen hyvin tämän parituksen mahdollisuudet. Bucky oli suloinen tässä ja Steve puolestaan ihanan itsevarma. Vaikka hän on kuinka Kapteeni Amerikka, niin silti hänestä heijastuu sellaista tietynlaista pikkupoikamaisuutta, leffoissa siis. Tässä puolestaan oli jo paljon aikuisempi ja varmempi Steve joka oli todella miettinyt tätä asiaa.

Kiitos tästä lukuelämyksestä, tykkäsin :)

Vendela

Bannu©Waulish

I think it's time for little story... It's definitely Storytime!

Fiorella

  • ***
  • Viestejä: 5 723
  • Hyvän tuulen kotisatama
    • https://archiveofourown.org/users/Fiorelle
Vs: Avengers Endgame: Pitkä ja vapaa tie, K-11, Steve/Bucky
« Vastaus #4 : 23.09.2019 22:19:05 »
Minä olen sinnikkäästi sitä mieltä, että jos Marvel olisi tehnyt jostakusta hahmoistaan poikaparin, ne olisivat olleet Steve ja Bucky. Sillä tapaa Steve pistää Buckyn aina ja kaikessa etusijalle - vaikka sitten elokuvan loppu olikin vähän toisenlainen, ja ymmärrän monien närkästyksen aiheesta, vaikka toisaalta pidin siitäkin lopusta.

Tämä roadtrip oli jotain, mikä noiden kahden olisi ehdottomasti kuulunut kokea ainakin jossakin muodossa, voidaanhan sitten kuvitella että tämä on yksi niistä vaihtoehtoisista todellisuuksista, mihin elokuvassakin viitattiin. ;)

Lainaus
"Tämä oli paras ideasi ikinä", Bucky tunnusti ääneen, ja Steve naurahti työntäessään kätensä ikkunasta. Ketään ei näkynyt koko pitkällä suoralla ja he olisivat voineet olla yksin koko maailmassa. Sen mahdottoman rytinän jälkeen kokemusta oli miltei mahdotonta edes uskoa todeksi.
Tästä kohtauksesta huokuva sisäinen rauha on miltei sydäntä koskettavaa, ja jotain sellaista, mitä näiden kahden olisi kaiken sen rymyn jälkeen tosiaankin ollut ansaittua kokea. <3

I´m kind and caring Hufflepuff!
~ Iltakävelylle Fiorellan ficcitarhaan? ~

Maissinaksu

  • Trubaduuri
  • ***
  • Viestejä: 3 127
  • Kurlun murlun
Vs: Avengers Endgame: Pitkä ja vapaa tie, K-11, Steve/Bucky
« Vastaus #5 : 03.11.2019 21:48:09 »
Pakoilen kouluesseetä kurkkimalla Finin antimia, ja toden totta se kannatti!

Tämä oli tällainen ihana ja jotenkin... vapauttava lukuelämys. Steve/Bucky on yksi suosikkishipeistäni Marvelin maailmassa, ja kaikenlainen positiivinen post-Thanos -sisältö on erittäin viehättävää. Varsinkin fix it -ficit.<3

Lainaus
Alla oli vuosimallin 1990 Chevrolet Silverado, vaikka alunperin heillä oli ollut kiusaus lähteä matkaan 40-luvun mallilla kuin julistaen omaa aikaansa, jonka he olivat menettäneet. Lopulta he kuitenkin päätyivät kolmannesosamenneisyyteen, mitä ajoneuvoon tuli. Se oli joku puolijärkiratkaisu, jota heistä kumpikaan ei ymmärtänyt, mutta kumpikaan ei valittanut siitä, joten se toimi.
Tässä kappaleessa oli niin paljon kaikkea ihanaa, että lainasin koko höskän. :D Puolijärkiratkaisu ja kolmannesosamenneisyys varsinkin hymyilyttivät!

Lainaus
Se Steve, jonka hän tunsi, ei olisi ikinä tehnyt sitä muualla kuin täysin pimeässä huoneessa varmistuttuaan ensin, ettei kukaan taatusti nähnyt. Ei edes Bucky.
Tämäkin niin pahuksen IC! ;D

Kiitoksia vielä, tämä oli oikein mukava iltalukeminen! :3

- Ayu
"Harakka."
"Oi kyllä! Krää krää."

Gavry1

  • ***
  • Viestejä: 10
Vs: Avengers Endgame: Pitkä ja vapaa tie, K-11, Steve/Bucky
« Vastaus #6 : 06.05.2021 22:45:26 »
Hei vaan ja kiitos ihanasta tarinasta! Olen kääntänyt joitakin suomen kielisiä ficcejä venäjäksi, haluaisin kääntää tämänkin, jos sinulle sopii. Meillä on sellainen joka vuotinen tapahtuma Fandomien taistelu, jossa itse edustan Stucky and Roles-teamia. Mikäli annat lupaa, ficcisi käännös julkaistaan AO3:lla, ja siihen merkitään sinut sen kirjoittajana ja laitetaan linkki alkuperäiseen tekstiin.