Kirjoittaja Aihe: Kimallusta | S | Regulus & Sirius  (Luettu 1100 kertaa)

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Kimallusta | S | Regulus & Sirius
« : 14.07.2019 11:01:06 »
Nimi: Kimallusta
Kirjoittaja: Melodie
Ikäraja: sallittu
Hahmot: Regulus & Sirius
Genre: kesätunnelmointi

Tässä panokseni 12+-haasteeseen! Sanalista lopussa. Jokerilause viimeisenä.

--



Vesi kimalteli järvessä vieressäni, päältä lämpimänä mutta syvemmältä viileänä. Oli helppo laskea varpaansa siihen ja katsella synnyttämiään laineita. Valkea aamu karkotti usvan järvenselältä nyt kun aurinko oli nousemassa. Talvi tuntui olevan vielä loputtoman kaukana, vaikka oli jo elokuu. Murhe kesän loppumisesta oli hyödytön, mutta murehdin silti. Tunsin itseni jotenkin rikkinäiseksi. Ajattelin, että olisin onnellisempi jossain muualla, vaikka en keksinyt mitään sellaista paikkaa, ja sitä paitsi pian minun olisi palattava kouluun kitumaan.

Sirius tuli rantaan ja huomasi minut. Aniharvoin hän näinä päivinä hakeutui seuraani, mutta nyt hän istuutui viereeni ja laski omatkin varpaansa veteen. Se tuntui ihmeelliseltä, tai epäilyttävältä.
”Tunnen itseni ihan raadoksi”, Sirius sanoi venyttelevällä äänellä. ”Minulla oli visio, jossa valvon koko yön ja katselen upeaa auringonnousua, mutta eihän sitä edes näy ja silmätkin on niin väsyneet että hyvä kun saan niitä pidettyä auki.”
Katselin varpaitamme vierekkäin vedessä, minun olivat paljon kalpeammat kuin Siriuksen. Mietiskellessäni vielä mitä hänelle vastaisin hän poimi höyhenen vierestään ja siveli sillä minun kämmenselkääni.
”Pelataanko korttia?” ehdotin hätäisesti, ennen kuin hän kyllästyisi minuun ja lähtisi.
”Istutaan vielä hetki tässä”, Sirius vastasi raukeasti. Minä hymyilin tyytyväisenä hänen seuraansa.

”Pitäisikö meidän ottaa kissa?” pohdiskelin. Hiirien määrä kesäpaikassamme oli jatkuvassa kasvussa.
”Ai sellainen sininen josta haaveilit lapsena?” Sirius virnuili. Irvistin hänelle ja siemailin hieman kermakaljaani.
”Kohta on täysikuu”, Sirius sanoi jotenkin apeana katsellessaan taivaalle. En tiennyt miten lohduttaa, joten nappasin hänen hylkäämänsä höyhenen ja leikittelin sillä kutittaen hänen korviaan. Sirius hymyili ja aamu oli suloinen, joten kaikki oli kerrankin aivan hyvin.



1. vesi
2. helppo
3. valkea
4. talvi
5. hyödytön
6. rikkinäinen
7. jossain
8. tulla
9. ani
10. tai
11. raato
12. visio
13. kalpea
14. höyhen
15. kortti
16. istua
17. hymyillä
18. kissa
19. määrä
20. sininen
21. siemailla
22. täysikuu
23. leikitellä