Kirjoittaja Aihe: Voltron: Paljon porua pulloväristä | S | Team Voltron | kepeä prank-draama, huumori | ficletsarja, 1/x - keskeytetty  (Luettu 1272 kertaa)

Avaruuspiraatti

  • varattua puraisi
  • ***
  • Viestejä: 2 240
Joku on vaihtanut Lance shampoon sisällön vihreään hiusväriin. Koska kukaan tiimistä ei tunnusta pilaa, päättää Lance kostaa sen jokaiselle erikseen.



Nimi: Paljon porua pulloväristä
Kirjoittaja: Avaruuspiraatti

Fandom: Voltron: Legendary Defender
Hahmot: Team Voltron

Ikäraja: S
Tyylilaji: kepeä prank-draama, huumori

Haasteet: FinFanFun1000 (240. Vihreä), Finikesä 2019 (FinFanFun1000), Teelusikan tunneskaala II (kostonhalu)

Vastuunvapaus: Kaikki tunnistettavat hahmot, tapahtumat ja miljööt kuuluvat Voltron: Legendary Defenderin luojille. En ansaitse tällä rahaa.


A/N: Mietin, että mitäköhän sitä kirjoittaisi Teelusikan jäljellä oleviin sanoihin. Ronen sitten ehdotti prank-höttöä ja tällainen siitä syntyi! Koska olen kamalan malttamaton niin julkaisen osissa sen sijaan, että kirjottaisin koko höskän loppuun. Julkaisemispaine on aina hyvästä!





P A L J O N   P O R U A   P U L L O V Ä R I S T Ä




Tyylinvaihdos


Lance marssi kädet nyrkeissä ja posket raivosta punaisina Leijonalinnan käytävää pitkin kohti komentosiltaa. Hänen ympärillään viipyi vieno merilevän tuoksu. Komentosillan ovi suhisi sivuun ja Lance tömisteli kynnyksen yli.

”Kuka se oli?” hän karjaisi keuhkojensa täydeltä. Muu tiimi kääntyi katsomaan häntä. Pidge ja Keith rehahtivat heti räkäiseen nauruun, Hunk yritti piilottaa oman naurunpuuskansa nyrkkiinsä, Shiro painoi käden suunsa päälle varsin huvittuneena, ja Allura ja Coran vilkaisivat ihmeissään toisiaan.

”Onko tämä kenties sinun uusi tyylisi, Lance? Onko se suosittukin Maassa?” Coran kysyi hämmennyksen ja ihastuksen sekaisella äänellä, kun Lance marssi sisemmäs ja parempaan valoon. Nyt Allurakin jo vähän tyrski ja sai osakseen erittäin myrkyllisen mulkaisun Lancelta.

”Minusta sininen olisi kyllä sopinut siniselle paladiinille paremmin”, Coran jatkoi, ”jos minun sopii mielipiteeni kertoa. Ymmärrän kyllä, että ulkonäköasiat ovat sinulle tärkeitä.”

”Ei”, Lance ärähti ja pudisti kiivaasti päätään. ”Ehei, ei ei ei. Minä en tätä tyylinvaihdosta ole vapaaehtoisesti tehnyt! Joku teistä –”

Hän osoitti syyttävällä sormellaan muita paladiineja.

”– vaihtoi minun shampooni!”

”Vihreä pukee sinua”, Pidge nauroi.

”Se on… erilainen”, Hunk yritti olla vähän lempeämpi. ”Ehkä sinä saisit sen kuitenkin toimimaan…”

”Ja sinä vielä olet kehdannut haukkua minun tukkaani hirveäksi”, Keith hymähti.

”Takatukka”, Lance sihisi hampaidensa välistä, ”olitko se sinä? Sinäkö tämän teit? Onko tämä olevinaan jokin pila tai kosto?”

”Ehei”, Keith sanoi ja nosti kätensä ilmaan, ”en se minä ollut. Minä en astuisi edes pilailumielessä sinun haisevaan makuuhuoneeseesi.”

”Valehtelet!”

”Enkä valehtele!”

”Pakko myöntää”, Pidge sanoi, ”että jos joku meistä se oli, niin minäkin epäilisin ensimmäisenä Keithiä.”

”Anteeksi mitä!” Keith huudahti tuohtuneena. ”Minä en ole tehnyt mitään! Ehkä se olitkin sinä! Kuka muukaan käyttäisi vihreää väriä kuin vihreä paladiini?”

”Miksi ihmeessä minä tekisin Lancelle mitään tällaista?” Pidge puolusteli. ”Me olemme ylimmät ystävät!”

”Olemmeko, Pidge?” Lance kysyi katkerana ja haroi vihreää tukkaansa. ”Olemmeko me?”

”Totta kai me olemme! Minähän annoin sinulle puolet voileivästänikin aamulla!”

Lance raapi mietteliäänä leukaansa.

”Hunk on ollut yllättävän hiljaa”, Keith huomautti.

”E-enkä ole!” Hunk henkäisi ja alkoi heti hikoilla.

”Niin…” Lance mutisi ja käveli silmiään tuimasti siristellen pojan eteen. Hän nousi varpailleen, jotta sai pistettyä nenänsä aivan Hunkin nenään kiinni. ”Ehkä se olitkin sinä…”

Hunk pudisteli säikähtäneenä päätään ja heilutteli epämääräisesti käsiään. ”Lance, minä vannon! Minä vannon!”

Lance hymähti ja kääntyi dramaattisesti ympäri. ”Jos kukaan teistä ei tunnusta”, hän sanoi tummalla, pahaenteisellä äänellä ja katsoi heitä olkansa yli kuin mikäkin sarjakuvapahis, ”niin silloin te kaikki saatte kärsiä.”

Muut paladiinit vilkuilivat toisiaan.

”Tietäkää”, hän julisti ja peruutti hitaasti ovelle, ”että Lance McClainia ei kukaan aseta naurunalaiseksi. Ei kukaan!”


« Viimeksi muokattu: 23.10.2022 11:35:21 kirjoittanut Avaruuspiraatti »

"I am as constant as a northern star."
"Constantly in the darkness, where's that at?"

Hyun

  • ***
  • Viestejä: 44
  • mwah
Äää ihana! Voi Lancea, toivottavasti saa värin pois jossain kohti  ;D Odotan kyllä innolla mikäli jatkoa tulee, mitäköhän Lance sitten keksiikään kostoksi haha

(Pakko kyllä myöntää että itsekkin epäilisin Keithiä, vaikka sen argumentti Lancen huoneeseen astumisesta on kyllä aika uskottava haha)
click

ava ja bannu Sokerisiiveltä

Parris

  • menteur artistique
  • ***
  • Viestejä: 3 185
Kommenttikampanjasta tervehdys! Kun kerran tätä promptia ehdotin, niin totta kai tänne pitää tulla kommentoimaan ;D Ja voi että, tämä oli kyllä ihan mahtava. Oot saanut tässä napattua hienosti kasaan paljon sellaisia elementtejä, jotka luovat tähän in character -fiilistä niin, että tää konsepti olisi voinut ihan hyvin esiintyä sarjassa sellaisenaan jonakin filler-tyyppisenä jaksona. Coran ihastelemassa Lancen uutta tyyliä pitäen sitä jonkinlaisena Maan humputuksena, Keith pilkkaamassa sivusta ja muutenkin poikien välinen piikittely sekä Pidgen aina ah-niin-looginen pohdinta syyllisestä sekä puolustautuminen Lancen syytöksiltä. Lancen mahtipohtinen loppujulistus tuntui myös niin hänelle sopivalta, kun tämmöiset pikkukärpäsetkin ovat niin isoja härkäsiä hänen teinimielessään :D

Mutta kenenköhän syytä tämä Lancen uusi tyyli sitten olisi... mää uskon jotenkin, että Shiro olisi syypää! Hän oli yksi harvoista tässä aloitusosassa syrjään jäävistä hahmoista, hänen reaktionsa tuntui aika vähätellyltä ja muutenkin hän tuntuu sellaiselta hahmolta, joka voisikin päätyä tekemään tällaisen käytännön pilan! (Shirolla kuitenkin on se leikkisä puoli, joka pyrkii välillä esiin - en oo unohtanut sitä kohtausta, jossa paladiinit pohdiskelee jotain sireenin tai pyssyjen tai minkä lie ääntä ja Shiro yrittää puskea kaikkien hölmöt ehdotukset alas vain lopuksi antaakseen oman, yhtä typerän ääniehdotuksensa. (Space daddy 4eva ;D))

Hei, mahtavaa! Tämä oli ihan hurjan hauska aloitus ja siis oikeasti, oot saanut vaan kirjoitettua tästä niin luontevan oloisen, että kokonaisuus toimii ihan superhyvin - kiitos siis hurjasti, että tää pöhkö idea herätteli kirjoitusinnon ja sait sen alkuun näin kivalla tavalla :3 Jatkoa pian jne, tänks :p