Kirjoittaja Aihe: Harry Potter: Wizards Unite -peli  (Luettu 34076 kertaa)

Iippa

  • urheiluholisti
  • ***
  • Viestejä: 420
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #60 : 11.08.2019 23:42:30 »
Tuo ensi viikolla alkava uusi event tulee ehkä vähän turhan nopeaan näin edellisen perään. Olisi ollut mielestäni paljon mukavampi, jos olisi tullut vasta siinä syyskuun vaihteessa, kun tuo kakkososa eventiin tulee. Tämä eventien määrä jotenkin kadottaa sen pääajatuksen mielestäni, kun on priorisoitava juurikin eventin tehtäviin ja kaikkeen, niin ei oikein ehdi tekemään niitä normaaleja tehtäviä. (Toki olen jumissa siinä SOS-tehtävässä, kun en saa pixieitä vastaani millään, kun kerran aurori olen).

Odditeista olen samaa mieltä, että niitä on kivoin sinällään kerätä, kun ne eivät karkaa jos ei itse kuole. Eniten tulee aina otettua ehdottomasti kumpiakin Tylypahka-kategorioita. Legendoja varsinkin ilmestyy jonkin verrankin juurikin työpaikan kohdalle. Nyt on tullut paljon huonommin pelattua, kun on saapunut opiskelukaupunkiin, eikä oikein reittien varrelle ilmesty mitään mielenkiintoista. Päivittäiset haasteet olen kyllä suunnilleen suoritellut, mutta esimerkiksi itselle lähin fortress on melkein kahden kilometrin päässä.

Mitä mieltä olette olleet muuten noista Dark Detectoreista? Ollaan pari kertaa kaverin kanssa kokeiltu, ja useamman laittamalla on tullut kyllä ihan kivoja harvinaisuuksia. Pitää vain miettiä onko se yksi tai kaksi harvinaista (joiden niidenkään kiinnijäämisestä ei ole takeita) sen arvoista että käyttää useamman detectorin.


Quod scripsi, scripsi.♥

 Ilmakehän olosuhteet

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #61 : 12.08.2019 07:40:34 »
Mä tavallaan ymmärrän sen, että noita Brilliant eventtejä tulee jatkuvalla syötöllä, koska ne on ainoita tilaisuuksia saada niitä resticted section bookeja, joita tarvii aika paljon ammatin kehittämiseen. Mun mielestä homma ei oikein toimisi, jos niitä eventtejä olisi vaan joskus ja jouluna, vaan silloin ehkä koko skill tree -homma olisi pitänyt tehdä niille punaisille kirjoille pohjautuen, koska niitä saa vähän helpommin. Mutta koska ne tosi monet vaatii nimenomaan niitä vihreitä eventti-kirjoja, niin sillon väkisin eventtejäkin on ja paljon. Kivahan se sinällään olis, jos ehtis pelailla eventtien ulkopuolella enemmänkin, mutta pakko niitä vihreitä kirjojakin on jostain saada - joten veikkaisin, että sen takia Niantic tuuppaa eventtiä eventin perään jatkuvalla syötöllä.

Mä olen kanssa jumissa SOS-tehtävissä niiden formidable pixieiden kanssa. Oon vieläpä professori, joten niitä pitäs kai tulla jotenkin helpommin, mutta kun ei. Saan vaan lähinnä acromantuloita, ihmissusia tai dark wizardeja. Kahdesti oon saanut edes jonkun pixien, mutta toinen oli common ja toinen imppsong, että putkeen meni sekin. En mä tosin oo päässyt taistelemaan kunnolla fortressiin, koska täällä miehen lähellä ei ole yhtäkään. Lähin on useemman kilsan päässä, joten jäi lähinnä yrittäminen jonnekin community dayn jälkimainingeille (kätköilin community dayn pitkälti ohi, joten ei oikein tullut hyödyttyä... tai kyllähän mä samalla pelailinkin, mutta selvästi, kun Tampereella häipyy keskustasta, niin fortresseja ei ole missään. Keskustassakin on ehkä 5 kappaletta ja sitten muualla saa olla onnekas, jos löytää edes yhden).

Dark Detectoreista en oo oikein ehtinyt muodostaa mielikuvaa, kun en oo oikein päässyt koklaileen. Ei oo ollut aikaa jäädä kököttään mihinkään 30minuutiks, joten ei oo tullut hyödynnettyä niitä. Täällä ei oikein tunnu ihmiset muutenkaan pelailevan. No, jonkin verran näkyy sitä auraa fortresseissa ja kasvihuoneissa kasvatellaan kaikenlaista koko ajan, mutta noin muuten ei ketään missään. Itse tiedän itseni lisäks kolme pelaajaa tästä kaupungista - ja ne on mulle sukua :D
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Melodie

  • ***
  • Viestejä: 1 355
  • Banneri @ Crysted
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #62 : 14.08.2019 16:51:11 »
No joo, onhan eventteihin toki syynsä. Mutta ehkä sen silti pitäisi olla jotenkin muuten toteutettu kun joitain käy pelkät eventti-löydökset tympimään. ;D Ja viimeksi oli kyllä joissain (köh, common drak wizsrd, köh) kohdissa kauhea työmaa. Tämän eventin on kyllä puhuttu olevan helpompi.

Voi sentään kun nyt on nuo ihan kaikkein tylsimmät brillianteina! :D Tosin olen päässyt negatiivisista tunteistani jo enimmäkseen yli! Aika monta on jo napattuna, oon kohdassa kaksi kun en oo jaksanut mennä ulos aukomaan porttiavaimia...

Dark detectoreja kokeilin silloin ekana community dayna, laitoin kolme yhteen majataloon, tulos ei räjäyttänyt tajuntaa vaikka oli siinä muutama erikoisempi. Enimmäkseen toki istuskelin enkä vaellellut ympyrää majatalon ympärillä (mikä kuulemma lisää spawneja).

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #63 : 21.08.2019 10:41:42 »
Eikö teille muille käy porttiavainten kanssa niin, että peli vaan heittää ulos sieltä ja palkinnot jää saamatta? Ärsyttää kun edellisessä eventissä jäi yksi fragmentti saamatta tuon takia. Onneksi tässä eventissä porttiavaimet on vain 3 km.

Formidable pixiet sain kerättyä, parhaiten niitä tulee kun pelaa vähän isompia tasoja ja jonkun kanssa. Minullakin tällä hetkellä S.O.S.-tehtävissä pitäisi napata hutsuja, vasta 3/5 kerätty. Ihmissudet sentään sain napattua täydenkuun aikaan.

Dark detectoreja en ole koskaan kokeillut, pitäisi varmaan, mutta harvoin tosiaan tulee niin pitkään missään innillä istuskeltua. Community dayn pointtia en ole ihan tajunnut, mutta onhan se kiva kun saa ilmaisia juttuja :D

Vlad

  • Sudenmorsian
  • ***
  • Viestejä: 3 438
  • Loveatar
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #64 : 21.08.2019 13:51:28 »
Lainaus
Eikö teille muille käy porttiavainten kanssa niin, että peli vaan heittää ulos sieltä ja palkinnot jää saamatta? Ärsyttää kun edellisessä eventissä jäi yksi fragmentti saamatta tuon takia.
Mulla ei oo käynyt, mutta ilmeisesti yleensä, jos poistuu/potkitaan ulos porttiavaimesta ennen kun ehtii kerätä yhtään wrackspurtia se säilyy valikoimassa ja voi yrittää uudelleen ja jos kerkee nappaan yhden, niin sillon sieltä saa periaatteessa viiden wrackspurtin edestä jotain, mutta ehkä ei niitä fragmentejä. Itellä ei ole ollut ongelmia porttiavainten kanssa, enkä oo kyllä itse halunnut kokeillakaan.

Paristi oon itse pelannut fortresseja jonkun kanssa (serkun) ja sillä kertaa taisin saada yhden formidable pixien, en tosin muista mistä kammiosta. Aika paljon hakkailtiin niitä matalampia, koska grindaus. Itse oon kyllä soolona hakkaillut niitä korkeampiakin, oonkohan tähän asti päässyt soolona Tower chamber IV:hen tms. En muista onko se kolmonen vai nelonen nyt, mutta healing potioneja se kyllä söi, koska elite foet ja suht huonot statsit.

Dark detectoreja oon paristi käyttänyt, tähän mennessä suht huonolla menestyksellä. Kyllähän sieltä joskus jotain jännääkin tulee (tyyliin Albus Dumbledore), mutta pääsääntösesti ei. Ne muutamat harvat oikeesti hienot foundablet, joita oon saanut on ollu ihan perusspawneja ilman detectoreita. Näitä on ollut mm. Fawkes ja McGarmiwa, joista jälkimmäisiä sain jopa 2, mikä ihmetytti suuresti, koska ei ollut ainuttakaan potionia käytössä.
I love not man the less, but N A T U R E more.

私は悪魔で執事ですから。



"Always"
1946-2016

Kuukuiske

  • Mielikuvapakolainen
  • ***
  • Viestejä: 62
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #65 : 20.10.2019 13:07:20 »
Aloin taas uudelleen pelaamaan Wizards Unitea pienen tauon jälkeen. Sain Pimeyden voimat-sivun täyteen ja parin päivän päästä alkaa tapahtuman osa kaksi, jonka aiheena on Kalmanhanaukio 12. Pidin kyllä ykkösosasta paljon, koska oddities on mun yksi lempikategorioista pelissä.

WU on saanut mut kyllä kunnolla liikkeelle ja aktiivisemmaksi, mutta olo tuntuu vähän tyhjältä tapahtuman suorittamisen jälkeen. Onneksi asun alueella, jossa on edes joitakin innejä ilman että täytyy lähteä keskustaan asti.

Tavoitteena olisi saada kerättyä kaikki kuvat, mutta missasin pari tapahtumaa kuten sen Paluu Tylypahkaan. Toivon, että ne tapahtuman fragmentit tulee myöhemmin saataville vaikkapa jonkun muun tapahtuman yhteydessä. Musta on kiva juuri se, että saa kerättyä kaikkea uutta peliin tulevaa materiaalia.
Täysiverinen korpinkynsi.

Hömelö haaveilija.

Kaipaa välillä rauhaa, mutta ottaa mielellään yksityisviestejä vastaan.

Tarinalistaukseni:

https://www.finfanfun.fi/index.php?topic=46407.msg869985#msg869985

Lady Dynamite

  • ***
  • Viestejä: 1 702
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #66 : 24.11.2019 18:07:54 »
Sillon kun PoGo tuli ekan kerran, mulla oli Microsoftin Lumia eikä peliä saanut sille puhelimelle, ja jäin täysin paitsi siitä villityksestä  :-\ ja sitkun viimein sain puhelimen jolle saa sen asennettua, ei oikeen viittinyt enää lähteä siihen juttuun. Jäin odottelemaan Wizards Unitea.

Nimeni ja koodini pelissä: Ayuppears / 6706 8049 4373

Musta on ihan mahtavaa että ne jatkuvasti lisää jotain uutta. Ei pelkästään eventtejä, mutta esim. just tuo lahjojen lähettäminen, ynnämuu. Toivottavasti ois myös mahdollista lähettää viestejä kavereille jossain vaiheessa!


Sarveiskalvo

  • ***
  • Viestejä: 177
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #67 : 11.12.2019 21:53:44 »
Oon pelaillut epäsäännöllisesti siitä asti, kun peli tuli saataville, mutta en ole lähtenyt samalla tavalla ulkoiluttamaan kännykkää kuin PoGo-intoilun aikaan. PoGo on itseltäni jäänyt aika lailla unholaan mielenkiinnon loputtua, mutta toistaiseksi tällaisena satunnaisena pelailuna Wizards Unite on saanut viihdytettyä.

Formidable pixie -tehtävässä oon ollut jumissa jo pari kuukautta, vaikka oon käynyt tänä aikana arviolta n. 100 kertaa fortresseilla. Saaliina toistaiseksi 4/10 pixietä, tällä tahdilla oon ehkä jo vuoden päästä saanut kaikki kasaan... :D

Kaveriksi saa lisätä, lähettelen lahjuksia aina kun muistan! Sarvelo / 0544 6716 8796
"I'm surrounded by idiots." - Scar

mervii

  • ***
  • Viestejä: 69
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #68 : 15.04.2020 18:59:52 »
Hei tämä peli kiinnostas mua, mutta oon huono englannissa, niin kannattaako tätä peliä kokeilla? Tai kumpi on ns. "helpompi" tämä vai se Hogwarts Mystery?

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #69 : 16.04.2020 23:49:50 »
Hei tämä peli kiinnostas mua, mutta oon huono englannissa, niin kannattaako tätä peliä kokeilla? Tai kumpi on ns. "helpompi" tämä vai se Hogwarts Mystery?
Kumpikin on kyllä superhelppoja pelata, mutta tietysti tarinaominaisuudet menee vähän hukkaan jos ei niistä mitään ymmärrä. Tarinaltaan helpommin ymmärrettävä on minusta Hogwarts Mystery, kun siinä eletään sitä tarinaa koko ajan, kun taas Wizards Unitessa tarina on siellä taustalla jossain repliikeissä. Toisaalta taas Wizards Unitea on helpompi pelata tarinasta välittämättä. Pelattavuudeltaan ne on aika erilaiset pelit, että kannattaa ehkä valita ihan sen mukaan mitä tykkää pelata :D Että lataa vaikka ihan molemmat ja kokeile. Voit kysyä täällä tai Hogwarts Mysteryn ketjussa jos et ymmärrä miten pelataan.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #70 : 09.06.2020 10:39:29 »
Hei, pelataanko tätä vielä? :D Poistin sovelluksen heti alkuhuuman jälkeen ja tuntui, että kaikkea uutta tuli niin paljon, ettei pysynyt perässä. Sama kävi Pokemon Go:n kanssa, vaikka vähän eri tavalla. Varmasti nuo Eventit tarjoaa monille aktiivipelaajille jotain spessua, mutta itse en oikeen saanut aikaa sovitettua niihin, yms. ja jotenkin tuntui menevän osa ohitse. :D Jotenkin pelin vauhti ei sovellu itselleni satunnaiseen pelailuun, vai sopisko nykyisin paremmin? Itse haluaisin juurikin ihan vain keräillä otuksia/hahmoja/esineitä, yms. ja edetä omaan tahtiini, mutta edetä kuitenkin. Pokemon Go:n edetessä vauhdilla, ei ollut toivoakaan saada kasaan esim. Gen1:stä, kun oltiin jo menossa jossain Gen3:ssa. Taisin siihen lopettaa vai lopetinko jo Gen2 -paikkeilla. :D Olisin halunnut saada Gen1 kasaan, mutta olin liian "hidas". :D

Wizard Unitessa sentään tuntisi hahmot, otukset, yms. toisin kuin Pogossa 1. genin jälkeen ja tavallaan nyt kesällä olisi taas kivaa pelailla, jos peli tarjoaakin mahdollisuutta edetä tällaiselle "hitaalle" pelaajalle. :) Vai onko Wizard Unite nyt ihan last season? :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #71 : 09.06.2020 23:28:39 »
Minä pelaan ja se on noussut nyt ihan Pokemon Go:n yli jo itselläni. Wizards Unite on muuttunut huomattavasti mielekkäämmäksi peliksi siis. Osittain asiaan vaikuttaa se, että pelissä on käytännössä koko ajan joku eventti päällä (on Pokemonissakin tosin, mutta siinä ne eventit ei aina ole kovin mielekkäitä :D). Merkittävin asia on kuitenkin Knight Bus eli fortressien pelaaminen kotona random-pelaajien kanssa. Se osaa tietty olla raivostuttavaakin, kun random-pelaajat pelaa hyvin randomisti ja tulee menetettyä huomattavia määriä resursseja niiden takia >:( Mutta joka tapauksessa, sivuilla edistyminen on nyt vihdoin sen ansiosta mahdollista.

Osa eventeistä on myös sellaisia, jotka keskittyy nimenomaan noiden sivujen edistämiseen. Sitten on tietty ne Brilliant Eventit, joilla on omat eventtisivut. Minusta valitettavasti tuntuu vähän siltä että satunnainen pelaus ei ole kovin mielekästä nimenomaan noiden Brilliant Eventtien takia. Joka toinen viikko on sellainen päällä ja jos ei pelaa tarpeeksi sen viikon aikana, niin se sivu jää kesken. Tietty voi vaan päättää ettei välitä niistä, mutta vähän hankalaahan sekin on kun kartta on koko ajan täynnä niitä violetteja... Noiden toisten eventtien väliin jääminen taas ei sinänsä haittaa, mutta niistä saa sitä edistymisen tunnetta, mikä satunnaisella pelailulla jäänee melko satunnaiseksi :D Mutta tottakai hidaskin pelaaja edistyy. Hitaasti, mutta mitä muuta voisi odottaa jos pelaa vain vähän. Mutta en tietenkään tiedä millaista edistymistä kaipaat ja kuinka vähän ajattelit pelata :D

(Ja pokemonien saamattomuus ei kyllä johdu hitaudesta, toki siinäkin on tietyt erikoispokemonit joita saa vain erikoistilaisuuksina, mutta eventin missaaminen on vähän eri asia kuin hitaus ja monet niistäkin voi saada vaihdossa. Muut pokemonit on yhä edelleen kerättävissä.)

Larjus

  • IƧƧИA
  • ***
  • Viestejä: 6 562
  • En kaipaa kirjoituksiini (negaa) kritiikkiä tms.
    • twitter
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #72 : 11.06.2020 17:52:12 »
Mäkin poistin pelin puhelimestani joskus viime vuoden puolella. Pelissä itsessään ei ollut mitään vikaa, mutta olosuhteet oli sellaiset, etten kykenyt enää jatkamaan. Ensinnäkin peli samaa aikaa Pokemonin kanssa oli puhelimelleni vähän liian kuormittavaa, ja kun Pokemon on mulle sellainen, että se on about aina liikkuessa päällä, niin Wizards Unitelle ei ollut sopivia pelaushetkiä. Muutenkin poistin etenkin viime vuoden puolella puhelimestani aika paljon pelejä (ja olen sitä aiemminkin tehnyt). Osin tilan ja suoritustehon vuoksi, mutta suurin syy on aina ollut se, että olen alkanut kokea pelit jotenkin vaativiksi (siinä mielessä, että pitäisi koko ajan pelata ja suorittaa), mikä puolestaan taas tuottaa mulle ahdistusta. Ja Wizards Uniten eventit ainakin silloin oli juuri sellaisia, että kun en jotain jälkeä meinannut löytää ja dedikset sen saamiseen oli paukkumassa (tais olla just noita Brilliant Eventejä), niin koin ne vain stressaaviksi. Siinä vaiheessa oon todennut, että parempi vain lopettaa pelaaminen. En näe järkeä pelata peliä, joka tuottaa stressiä ja suorituspaineita enemmän kuin iloa.

Tykkäsin kyllä itse pelistä. Ilman Brilliant Eventejä olisi voinut pää ja herkkä mieli ehkä kestääkin sen kanssa :D Ja jos olis vaikka erillinen laite sille ja Pokemonille.
お~ラスティ
ファンタスティック
頭の中

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #73 : 19.06.2020 11:46:37 »
Kiitos teille vastauksistanne! Joo, tuota hitauttani pitäisi varmaan selventää eli ehkä satunnainen pelaaja on oikeampi sana. :D Se, että itsellä puuttuu läjäpäin gen1 -pokemonejakin ja viime näkemältä (ajat sitten) niitä oli entistä vaikeampi saada, kun uusia pokemoneja tuli ovista ja ikkunoista. :(  Ja sekin, että Raideille ei ole asiaa, jos ei ole tiettyjä Pokemoneja, joista itsellä ei kyllä ollut yhtään mitään sellaista. :D Kyllähän sitä annettiin jotain vinkkejä, yms. mutta itselle ne vinkit olisi vaatineet ihan älyttömän panoksen. Esim. 5km munaakin saatoin kävellä hyvin viikon, vaikka pelasin "muka" aktiivisesti, kun toiset kävelivät päivässä sitä 5 kilometriä, yms. :D Toki hienoa, että laittaa liikkumaan ja inspiroi, mutta oma eteneminen oli niin hidasta, esim. saada Pokemoneja evolvattua candyillä tai se, ettei löytänyt jotain "harvinaisempia" 1. genin harvinaisuuksia ja tuntui mahdottomalle löytääkään enää sellaisia, vaikka joillekin ne oli ihan peruskauraa. :D

Mutta no, oma mokahan se on, että haluaisi olla jäämättä jalkoihin. :D Jotenkin Pokemonin gen1 kanssa oli vielä kivaa, kun ei ollut raideja, yms. ja Wizard Unitekin vaikutti sen hetken aikaa - palatakseni aiheeseen -, mukavalta, kun sitä kansiota sai kohtuu hyvin täytettyä. Nyt, kun on eventtejä ja brilliant eventtejä, pelkään, ettei saa jotain Harry Potteria enää napattua, kun siellä on niin paljon kaikkea muutakin "napattavaa". :D Tuo vain esimerkkinä, ei aavistustakaan, miten yleinen Potter on henkilönä vai oliko edes tarjolla. :D Ja no, en tiedä, erilaiset peliryhmät stressasi ainakin Pogossa, en tiedä, onko ne yhtä stressaavia Wizard Unitessa? En haluaisi olla kauhea suorittaja tai käy, kuten Larjukselle ja peli alkaa vaan stressata. Ehkä omat tavoitteeni on ristiriitaisia? Tykkäisin vaan tallustella, nappailla ja innostua peleissä, kun saa jonkun tietyn napattua/täytettyä kerättäviä osuuksia, mutta hyvin satunnaisesti pelaten. :D Sori äärimmäisen sekava selitys. :D


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #74 : 19.06.2020 16:17:14 »
Ei ole sekavaa ja ymmärrän kyllä, kun itsellekin on joidenkin pelien kanssa käynyt niin, että alkaa ahdistaa kun pitäisi olla koko ajan pelaamassa. Tai lähinnä kyseessä on se, että kun on useita pelejä, joita pitäisi kaikkia olla koko ajan pelaamassa, niin sitten ei enää aika riitä millään ja alkaa stressata siitä. Siksi olen itsekin vähentänyt joidenkin pelaamista.

Joka tapauksessa valitettavasti uskoisin että monet pelit on kehitetty enimmäkseen niitä aktiivisemmin pelaavia varten, ja siksi sisältöä pitää lisätä koko ajan. Esim. itse en juuri jaksa pokemonia enää pelata kun siinä ei minusta ole tarpeeksi uusia pokemoneja :D Uudetkin pelaajat otetaan kuitenkin huomioon niin, että kaikki sisältö on edelleen saatavilla (paitsi Wizards Unitessa nuo vanhat Brilliantit, mutta ne onkin ikään kuin ylimääräisiä). Pokemonissa on jatkuvasti erilaisia eventtejä, joissa tietyt pokemonit tulee yleisemmiksi (esim. toukokuussa oli eri genien eventit), ja periaatteessa sama Wizards Unitessa, kun Brilliant Eventteihin kuuluu yleensä jonkun tietyn "perheen" jutut yleisempinä, ja sitten on vielä niitä sivukohtaisia erityispäiviä, jolloin saa helposti niitä harvinaisempiakin. Mutta jos on liian stressaavaa pelata tiettynä päivänä niin se ei sitten niin paljon auta ellei vahingossa pelaa sinä päivänä :D

Tällä hetkellä on sekä Pokemonissa että Wizards Unitessa helpotettu paljon noiden munien/porttiavainten avaamista koronan takia, joten sen osalta edistyy ainakin mukavaa tahtia (ainakin jos on adventure sync päällä). Ja minua motivoi se kun voi pelata tosi hyvin kotona, mutta sitten motivoi myös liikkumaan että saa täydennettyä energiat. Silloin kun oli enemmän liikkumiseen painotettu peli, niin minulla oli vähän hankaluuksia keskittyä sekä liikkumiseen että pelaamiseen :D Mutta energiat nyt kerää siinä liikkuessa aika helposti.

En tiedä millaisia peliryhmiä tarkoitat? Haluaisitko pelata ihan livenä joidenkin tyyppien kanssa tai virtuaalisesti? Ja mikä siinä oli Pokemonin osalta stressaavaa? Minusta Pokemonissa oli vähän se ongelma että isompiin raideihin tarvitsi porukan ja sitä saattoi olla vaikea löytää...  Wizards Unitessa samaa ongelmaa ei enää ole, kun Knight Bussilla voi tosiaan pelata kotoa käsin randomeiden kanssa. Niiden kanssa ei voi kommunikoida mitenkään, mikä on sitten makuasia lisääkö vai vähentääkö stressiä :D Periaatteessa Knight Bussilla voi pelata myös tuttujen kanssa, mutta tuttujen kanssa samaan fortressiin pääseminen on randomia ja se on minusta stressaavaa. Ihmiset kuitenkin pelaa sitä niin että etsii discordista peliseuraa, sitten etsii toisensa siellä pelissä ja sitten puhuu discordin kautta samalla kun pelaa. Minä en uskalla kun pelottaa puhua tuntemattomille :D Ainakin ennen koronaa oli myös live-peliporukoita mutta niistä ei ole kokemusta.

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #75 : 20.06.2020 16:38:38 »
No, mutta! Latasin pelin sitten kuitenkin, vaikka mietin, stressaako se. Saa tästä aloitettua pelin kivasti alusta ja tarjolla on vaikka sun mitä kerättävää. Ajattelin, että Pokemonin tapaan "vanhat tutut" olisivat hävinneet, mutta hyvinhän tuossa saa tuttuja hommia kerättyä. Olen yhä ihan sekaisin kaikesta mahdollisesta, mutta pelailin silti tovin. :D Huomasin kyllä, että energiaa saakin näköjään yllin kyllin, että tosiaan energiani on joku 200. :D Tuntui myös, että kotipihassa oli loputtomasti "napattavia" hahmoja, olentoja yms. etten loppumassa olevalla akullani lähtenytkään kauemmaksi. Lähinnä kokeilin, miltä tuntuu yms. ja mitä sieltä löytyy. En muistanutkaan, että siellä on noin paljon kaikkea ja eipä minun varmaan kaikkea tarvitsekaan ymmärtää. Osittain Juhannusolympialaisten vuoksi juuri nyt nappasin pelin taas haltuun ja muutenkin, kun kiinnostanut taas kokeilla. :D (Pelasin lvl 5 asti, joten aika monta juttua tuli napattua. :P )

Lainaus
En tiedä millaisia peliryhmiä tarkoitat? Haluaisitko pelata ihan livenä joidenkin tyyppien kanssa tai virtuaalisesti? Ja mikä siinä oli Pokemonin osalta stressaavaa?
Siis, mitä ainakin oli Facebook ja WhatsApp -ryhmiä. Hirveää suorittamista, että raideihin piti olla äärimmäisen hyvät Pokemonit, sitä tätä ja tuota ja hehkutettiin, että kävelin miljoona kilometriä ja kaikki Pokemonini on tyyliin huippuun hiottuja, yms. :D Vähän kärjistysti, mutta noissa tunnuttiin ottavan peli ihan liian tosissaan, mikä ahdisti. :D
« Viimeksi muokattu: 20.06.2020 16:42:10 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #76 : 25.06.2020 08:33:37 »
Sori, tuplapostaan (vaikkei nyt kovin kauan oo mennyt edellisestä viestistä, mutta paljon uutta asiaa. :D ). Muutamia kysymyksiä heti alkuun, kun olen päässyt pelissäkin aluilleen, vaikka en vielä kovin huimiin leveleihin, yms. tai saanut mitään erityistäkään kerättyä. Mutta ne kyssärit!

- Millaisia ovat Wizard Challanget? Nehän toimivat siis ymmärtääkseni tietynlaisilla pisteillä, kuten Pokemonissa gymit oli ripoteltu sinne tänne, yms.ja tässä lähellä olisi, mutta en ole tullut testanneeksi. Se, että jos siellä on niin vaikeaa, kun gymeillä oli "myöhemmin", kun itse oli jollain lvl20 ja pelanneet siellä lvl40, ei ollut kamalasti toivoa valloittaa saleja. Tarvitseeko "voittaa", että haastekohta täyttyy, tms.? Vai riittääkö "hyvä yritys"? :D

- Kuvittelenko vai ovatko ns. "valomerkityt" merkit parempia? Merkeillä meinaan siis niitä, kun on esim. Laiturin 9/3:stä logo, taikaotuksien ja ministeriön yms. "merkit", joista klikataan napatakseen otuksia. Olen huomannut, että joissain on "valopylväs" ja aina, kun koetan niitä napata, huomaan niiden olevan sellaisia, joita en ikuna ennen ole nähnyt, mm. Fawkes, Hagrid ja Madame Maxime, Hiinokka yms. jotka on todella vaikeita napata ja usein kämmäänkin sen nappauksen, kun en ehdi painamaan mittaria tarpeeksi nopeasti ja taikajuomistakaan ei ole hirmuisesti apua, että ne sitten lähtevät livohkaan, kun tarpeeksi kauan säheltää. (En osaa esim. piirtää missään kuviossa Exelenttiä, kun Great on paras.) Voi olla, että kuvittelen, mutta minusta tuntuu niiden olevan harvinaisempia tai vaikeampia. :D Ja vaikean voisi kuvitella harvinaisemmaksi...

- Otin Magizoologistin, joten mihin tämä konkreettisesti vaikuttaa, kun pelaan? Joo, varmasti eri tyypeillä erilaiset nuo parannukset, yms. mutta mietin, vaikuttaako se vain niihin, joiden kanssa taistellaan/Wizard Challangeihin ja jollain toisella "roolilla" saisi helpotusta esimerkiksi otusten nappaamiseen ja jollain toisella sitten, esimerkiksi johonkin muuhun? Hölmö kysymys ehkä, mutta halusin vain olla Magizoologisti, koska siistiä. :D Harmi vain, että en löydä niitä punaruskeita kirjoja, vaikka vihreitä olenkin pari löytänyt ja tietenkin tarvitsisin niitä punaruskeita. :D Toki, joissain vaaditaan vihreitäkin, mutta niitä on ehkä kaksi ja tarvitsisi jonkun 15. :D Ärsyttää vähän myös se, että tuossa on "auttaa kaveria" -hommia, enkä ole ainakaan vielä päässyt kiinni siihen, miten "kavereiden" kanssa pelataan eli onko se sitten Night Bus? Vai, jos lisäisin vaikkapa Tuitun kaveriksi, että sitten auttaisin Tuittua? Vaikkei pelatakaan konkreettisesti yhdessä, kun eri huudeilla ollaan. Ei jotenkin napostele käyttää pergamentteja kaverihommiin, kun ei ole kavereita/en tiedä, miten ne konkreettisesti sitten vaikuttaa... :D

Mutta sitten omaan pelaamiseen, että saavutin lvl10:n ja lähinnä pelaamalla omalla pihamaallani, että liekkö koronaekstrana noita on tosiaan helpommin saatavilla, vaikka lusmuaisi "paikallaan". Kävelykilometrejä on siis oikeasti ihan minimaalisesti, että pitäisi oikeasti rueta laittamaan tossua toisen eteenkin, että saisi esim. porttiavaimia auki. :D Mutta joo, olen ihan kivasti saanut juttuja. Oon ihan onnessani, että ei olekaan tullut mitään "omituista" kerättävää, että saa yhä keräillä vanhoja tuttuja juttuja, mitä ensimmäisellä pelikerralla. Vähän lisää toki tullut, mutta yhä löytää samalla tapaa "alkupelin" asioita, eikä ole uutta "geniä", kuten Pokemonissa. Onnistuin myös pikkiriikkisen Brilliant Eventissä, vaikka en kovin menestyneesti pärjännytkään. :D Saalitani ovat mm. nämä spoilerin alla:

Spoiler: "Odon nappaamia taikajuttuja • näytä


- Perushahmoja, taikaotuksia yms (muutamia kerättyjä): Kneazle, Baby Hippogriff, Hand of Glory, jokaisen tuvan opiskelijoita, Young Luna Lovegood, Daily Prophet Stand, Ministrt Official, Billywig, Erumpent,

- Mysterious Artefacseja, Wonderseja sekä Oddities ihan yksittäisiä eri juttuja "helpoistakin", ei mitään useampaa kuin korkeintaan 1-2. Ja etenkin tuossa Odditiesissa yhteensäkin vain neljä, että pari Pixietä ja pari Brown Centauria. :D

- Luullakseni vähän harvinaisempia (?): Potrait of Voldemort (1/9) ja näitä myös mm. potraitit Rowena Rawenclawista ja Salazar Slyherinistä, Moaning Myrle (1/9), Sirius Black (1/9) ja joitakin muita, jotka ovat x/9 eli tapauksessani se yksi onnekas sattuma... :D

- Uskoakseni harvinaisia (?): Fawkes (1/5), Slytherin Seeker Draco Malfoy (1/5), Philosophers Stone (1/5), Professori McGonagall (1/3) ja Quidditch Captain Harry Potter (1/3)! Luulen tosiaan, että nämä olisi vähän spessumpia, mutta en ole varma... :D

Brillian Event, jotka sain kaikki 15 vai 12 eli Hermione ja Kingsley. Jotain yksittäisiä. :D


Joten vielä yksi kysymys noista napatuista, että onko kyseessä vain "vaikaustaso" vai esimerkiksi merkki harvinaisuudesta, jos on sevare tai emergency -merkitty hahmo? Low ja medium ovat helppoja ja useimmiten niitä, joita pitää saada 9-15 (?), joten kuvittelisin ne yleisimmiksi myös tavata ja napata, yms. :D
« Viimeksi muokattu: 25.06.2020 08:47:59 kirjoittanut Odo »


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #77 : 25.06.2020 21:36:58 »
Hei ihanaa kun kysyit! Olin jo muutenkin alkanut kirjoittaa kilometripostausta aiheesta, mutta se jäi kesken kun tuli muuta ja sitten rupesin miettimään että onko tyhmää kirjoittaa niin kauheasti neuvoja vaikkei ole edes kysytty, niin jäi sen kirjoittaminen puolitiehen ::) Olin itse aluksi niin pihalla ja olisin toivonut tietoa vähän kaikesta...

Wizarding Challengeja eli fortress-taisteluita on tosi eri tasoisia! Ne ekat menee ihan helposti yksinkin, ja vikat ei oikein mene yksin vaikka olisi täysin kehitetty ammatti, mutta toisaalta tiiminä menee melko helposti jos kaikki on ok-tasoisia. Niitä Wizarding Challengeja voi pelata myös ihan kotoa käsin Knight Bussin (Poimittaislinja) avulla, jolloin voi saada apuja myös muilta pelaajilta. Isommissa chambereissa kannattaa olla kaikkien ammattien edustajia mukana, mutta pienemmät menee tosiaan yksinkin, vaikkei olisi edes kovin kehittynyt ammatissaan.

"Valomerkityt" on on vaikeampia foundableja. Vaikeus meinaa että ei jää niin helposti kiinni ja kannattaa mahdollisesti avittaa potionilla. Mittarin painaminen ei siihen mitenkään vaikuta :D Se taika pitää tehdä sekä nopeasti että tarkasti että voi saada masterfulin (joka on se paras, ja itsekään en melkein ikinä saa, vaikka olen pelannut paljon). Ja se ei siis riipu siitä vaikeustasosta, mutta ne vaikeat ei helposti jää kiinni vaikka saisi masterfulinkin. Mutta nappaaminen helpottuu kun saa lisää leveliä itselleen. Periaatteessa ne vaikeammat on myös harvinaisempia, mutta se vaikeustaso ei ole ihan yksi yhteen sen harvinaisuuden kanssa (esim. jotkut joissa ei ole valopylvästä on silti melko harvinaisia ja jotkut valopylväälliset on paljon harvinaisempia kuin toiset). Niitä vaikeustasoja on low/medium/high/severe/emergency. Low ja medium on niitä tavallisia, joista ei loista valoa, nuo vaikeammat on merkattu ylöspäin loistavalla valolla: high = keltainen, severe = oranssi, emergency = punainen (näistä voi olla apua jos etsii jotain tiettyä).

Ammatti vaikuttaa tosiaan fortress-taisteluissa, ja hieman oddityjen nappaamisessa. Ammattia voi vaihtaa niin usein kuin haluaa menettämättä mitään, mutta mieluummin kannattaa kehittää yksi mahdollisimman pitkälle alkuun. Ammatin kehittämiseen tarvitsee valkoisia kääröjä, punaisia kirjoja ja vihreitä kirjoja. Valkoiset kääröt tulee perus family-sivujen level-upeista (nuo 9 3/4 yms.), punaiset kirjat tulee challenge-sivujen level-upeista eli fortressia pelaamalla! Vihreät kirjat tulee brilliant eventtien tehtävistä.

Mitä tarkoitat pergamenttien käyttämisellä kavereihin? Ei niin käsittääkseni voi tehdä :D Jos meinaat niitä tiimikavereihin tehtäviä taikoja, niin ne tehdään siinä taistelussa eikä ne kuluta mitään sen taistelun ulkopuolista. Kavereiden kanssa voi periaatteessa pelata Knight Bussilla, mutta se on kyllä tuurista kiinni sattuuko kaverin kanssa samaan fortressiin, niitä kun on useita sillä Knight Bussilla mennessä... Siellä kyllä näkyy sellainen merkki jos on kaveri jossain chamberissa odottelemassa, että voi yrittää etsiä kaveria niin että toinen odottaa siellä ja toinen menee eestaas Knight Bussilla etsimässä... Mutta siis siellä on kyllä ihan random-pelaajia, joiden kanssa voi pelata!

No, miten siellä fortressissa sitten pelataan? Kaikilla ammateilla on neljä taikaa, joita voi tehdä focuksella, jota on aluksi jonkun verran ja saa lisää voittamalla niitä vihollisia. Vihreät taiat tehdään pelaajiin, ja oranssinruskeat tehdään vihollisiin.
Magizoologilla kaikki taiat on vihreitä. Kaksi on parannustaikoja, joilla voi nostaa jonkun pelaajan hp:ta. Se ilmainen on vähän säälittävä, nostaa hp:ta korkeintaan neljällä pisteellä, ja siitä nyt ei suurta iloa ole. Se toinen maksaa kaksi, ja sitä kannattaa käyttää itseensä, ettei kuolisi tai mahdollisesti että hp pysyisi yli puolenvälin, sillä magizoologi saa lisähyötyä siitä että sen hp on yli puolet (jos on kehittänyt sen ominaisuuden ammattipuussa). Muihin pelaajiin sitä taikaa ei juuri kannata käyttää, koska magizoologilla on myös henkiinherätystaika, joka maksaa vain yhden focuksen, ja sillä saa parhaimmillaan täysiin sen toisen hp:t. Eli kuluu paljon vähemmän focusta. Mutta itseään sillä ei voi herättää, koska kuolleena ei voi taikoa :) Kuolleen tunnistaa siitä että sillä on laskuri siinä naaman päällä, aikaa automaattiseen henkiinheräykseen. Jos on useampia magizoologeja pelissä, niin sitten voi toki antaa itsensä kuolla ja odottaa että toinen herättää. Tai jos on paljon aikaa niin voi vaan kuolla ja odottaa että herää itsestään henkiin. Lisäksi on vielä 7 focusta maksava Bravery Charm, joka pelataan koko tiimiin ja siitä on hyötyä elitejä vastaan pelatessa. Elitet on kultareunaisia vihollisia, mutta niitä ei yleensä ole ihan pienimmissä chambereissa. Se kannattaa tehdä mieluiten vasta sitten kun on 12 focusta (mutta tilanteesta riippuen), koska magizoologi saa paljon hyötyä siitä, että sillä on focusta jäljellä vähintään 5. Magizoologina ei siis kannata tuhlata kaikkia focuksia muuten vain! Magizoologi taistelee ensisijaisesti acromantuloita ja erklingejä vastaan (mutta tietty kaikkia muitakin tarvittaessa).

(Spoilerissa muut ammatit jos jotakuta kiinnostaa :D)
Spoiler: näytä
Professorilla on tuo sama turhahko ilmainen parannustaika, mutta sen lisäksi: Proficiency Power Charm (7 focusta) koko tiimille lisää tehokkuutta "omia" vihollisia vastaan. Kannattaa pelata mahdollisimman pian, jos pelissä on kaikkia eri ammatteja (muuten ei välttämättä kannata ollenkaan, kun siitä ei ole mitään hyötyä "vääriä" vihollisia vastaan taistellessa). Protection Charm (3 focusta) pitää tehdä jokaiselle tiimiläiselle erikseen. Ei kovin tarpeellinen pienissä chambereissa (kun viholliset ei tee kovin paljon damagea kuitenkaan), mutta isommissa kyllä. Kannattaa tehdä erityisesti sen ammatin edustajaan jota on vain yksi, varsinkin jos magizoologeja on vain yksi niin tekee ensin siihen, koska magizoologin ei kannata kuolla (koska ei voi herättää henkiin itseään, eikä muitakaan jos on kuollut) ja magizoologi saa hyötyä siitä että hp pysyy korkeana. Aurorit myös ottaa aika paljon damagea ilman tuota, joten varsinkin jos on vain yksi aurori niin kannattaa siihen tehdä. Ja kaikkiin muihinkin kun focukset riittää. Sitten on vielä vihollisiin tehtävä Deterioration Hex (3 focusta), joka aiheuttaa 40 extradamagea viholliseen joka kerta kun sitä lyö tai kun se lyö. Eli siis vihollisen saa tekemään damagea itse itselleen. Kun pelaa pieniä chambereita yksin, tämä on kaikkein hyödyllisin ja säästää spellienergiaa. Isommissa chambereissa kannattaa kuitenkin tehdä vasta kun nuo vihreät taiat on tehty (koska niistä vihreistä on hyötyä koko taistelun ajan, mutta tuosta viholliseen tehtävästä vain yhtä vihollista vastaan). Professori saa extrahyötyä siitä, että on noita vihreitä taikoja itsessään (tai ilmeisesti aktiiviset potionitkin lasketaan), ja myös siitä että vihollisessa on niitä oransseja taikoja. Professori taistelee ensisijaisesti pixieitä ja werewolfeja.

Aurorilla on kolme oranssinruskeaa eli viholliseen tehtävää taikaa. Niistä yksi on ilmainen lepakonräkäherja, joka tekee neljä(?) damagea viholliseen. Muihin ilmaisiin taikoihin verrattuna se on aika hyödyllinen - jos viholliselle jää tosi pieni määrä hp:ta, voi säästää spellienergiaa menemällä pois taistelusta ja tappamalla sen ulkopuolelta lepakonräkäherjalla. Extrahyötyä lepakonräkäherjasta on kuitenkin professorin kanssa - kun professori tekee viholliseen deterioration hexin ja menee taistelemaan sitä, ja aurori tekee ulkopuolelta lepakonräkäherjaa, se tekee sen 40 extradamagea joka kerta. Sitten aurorilla on kaksi yhden focuksen taikaa, Confuse ja Weakness Hex. Confuse pitää tehdä erklingeihin, werewolfeihin ja dark wizardeihin, jotka on 4-5-tähtisiä. Acromantuloihin ja death eatereihin siitä ei ole mitään hyötyä (paitsi välillisesti jos professori jostain syystä joutuu niitä vastaan taistelemaan, koska professori hyötyy siitä, että on vihollisessa on vähintään kaksi heikennystä, ihan sama mitä ne on). Pixieihin (4-5-tähtisiin) kannattaa tehdä vain jos niitä joutuu taistelemaan joku muu kuin professori. Weakness Hex heikentää vihollisen hyökkäysvoimaa, sen voi harkintansa mukaan tehdä pahimpiin vihollisiin. Aurorin viimeinen kyky on antaa ylimääräiset focukset pois. Yleensä professorille, koska sillä on paljon kalliita taikoja, jotka hyödyttää kaikkia. (Joskus ehkä myös magizoologille, jos Bravery Charm tarvitaan pian.) Aurori taistelee death eatereita ja dark wizardeja vastaan. Aurori hyötyy siitä, että saa iskeä ekan iskun, joten ei mieluiten kannata mennä hakkaamaan aurorin vihollisia, joilla on täydet hp:t. Vastaavasti jos aurorilla on vihollisia enemmän kuin se ehtii hakata, sen kannattaa mennä iskemään eka isku niihin kaikkiin ensin.


Vielä muutama lisäpointti:

- Kun sen vaadittavan määrän tiettyä foundablea on saanut rekisteriin, siitä kuvasta painetaan ja sen alle ilmestyy vihreä tähti ja laskuri alkaa alusta. Kun on saanut saman sivun kaikkiin foundableihin sen vihreän tähden, sen sivun yläkulmasta punaisesta napista voi "prestigoida" sen sivun, eli pääsee seuraavalle tasolle sitä sivua (pronssi, hopea, kulta). Siinä laskurissa olevat foundablet siirtyy seuraavalle sivulle. Eli jos on jo saanut vihreän tähden ja saa uudelleen täyteen, voi harkita haluaako aloittaa taas alusta, vai haluaako säästellä niitä seuraavalle sivulle... siitä laskurin nollaamisesta saa pisteitä, mutta jos arvelee pian pääsevänsä seuraavalle tasolle, niin ei ehkä kannata nollata. (Kultasivulla kannattaa aina nollata koska siitä ei pääse pidemmälle.)

- Jokaisessa family-osiossa (paitsi oddityt) on yksi sivu, jonka saa pelkästään luonnosta löytyvillä low/medium-foundableilla, muihin sivuihin tulee myös fortresseista saatavia foundableja ja high/severe/emergency-foundableja. Luonnosta löytyvien foundablejen tiedoissa lukee aina low/medium/high/severe/emergency, joten jos foundablen tiedoissa ei lue mitään siinä kohdassa, sen saa fortressia pelaamalla.

- Fortressia pelaamalla saa myös erillisiä challenge-foundableja (fortressissa voi katsoa niiden chamberien tietoja että mitä mistäkin saa).

- Runestonen käyttö menee niin, että runestoneilla 1-2 saa yhden challenge-foundablen, runestoneilla 3-4 kaksi samaa, ja vitosella kolme samaa. Niitä family-sivujen foundableja tulee 0-1 riippumatta kiven tasosta, mutta kiven väristä riippuu tietty että minkä familyn foundable tulee (jos tulee). Isommista chambereista tulee niitä family-foundableja isommalla todennäköisyydellä kuin pienemmistä.

- Isommista chambereista saa reilusti enemmän pisteitä (challenge xp ja normi xp) kuin pienemmistä. Runestonet antaa kertoimia näille pisteille, joten ainakin omasta mielestäni isommat runestonet kannattaa säästää isompiin chambereihin, jolloin saa huippupisteet.



Nyt on vähän silmät ristissä tämän kirjoittamisesta jo, joten oikoluku on vähän niin ja näin... Voi sanoa jos on epäselvyyksiä :D

Odo

  • Sankari
  • Valvoja
  • *****
  • Viestejä: 12 520
  • 707
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #78 : 26.06.2020 05:13:41 »
Ihan ensimmäiseksi kiitos Tuitulle hirmuisesti! Luinkin ja olin ihan wau, opinpa paljon. :D Kääröt ja kaverit selitin huonosti, sori! Siis Magizoologistilla on kehitystaululla, esim. sen tyyppisiä, että "helps teammates liiba laaba", ja niihin parannuksiin en ole kehdannut laittaa kääröjä, jos ei tulisikaan pelattua kavereiden kanssa. Tai "kavereiden", jos ei tunne. :D Mutta eiköhän tule, kuulostaa nyt paljon selkeämmältä. :)


“People can have lovers.
They can have friends. They can be together.
But when you think about it,
you’ll see that originally, we’re alone.”

Tuittu

  • ***
  • Viestejä: 412
Vs: Harry Potter: Wizards Unite -peli
« Vastaus #79 : 26.06.2020 11:24:29 »
Aa ok nyt tajusin! Magizoologin taiat perustuu tosiaan aika suurelta osin muiden auttamiseen, mutta muiden kuin henkiinherätystaian osalta se "teammate" voit olla myös sinä itse (eli voit hiilata itseäsi ja Bravery Charmista on hyötyä koko tiimille kerralla)! Ihan kaikkien ammattien taioista on tarkoituskin olla hyötyä muillekin kuin itselle - se juuri on se tiiminä pelaamisen vahvuus, kun eri ammateilla on eri taiat. Siksi isommissa chambereissa tarvitaan kaikkien ammattien edustajaa. Tai myös siksi, että damagea tulee aika hitaasti, kun hakkaa väärän ammatin vihollista. Mutta myös niiden taikojen takia. Esim. jos aurori ja professori yrittää taistella ilman magizoologia, niin ei ole ketään herättämässä henkiin kun ne kuolee. Tai ilman auroria magizoologi ja professori on pulassa 4-5-tähtisten erklingien ja werewolfien kanssa, koska ilman confusea erkling väistelee tosi paljon ja werewolfilla taas on niin paljon defenceä ja defence breachia.